Wiel misschien niet, maar er zat nog een flinke rotatie aan de wagen van Alonso richting LeClerc. Plus dat de wagen van Alonso tegen halo de voorwaartse beweging van LeClerc enorm afremt. Als het niet het wiel was geweest dan wel de voorvleugel of iets dergelijks.quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zonder Halo dus wiel tegen helm.
deed Surtees ook, vonden zijn nekwervels evengoed niet leuk.quote:
Die kreeg gewoon een flinke kogel op zijn hoofd aangevuurd. Iets anders dan een deel van een auto dat bijna hetzelfde tempo heeft.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
deed Surtees ook, vonden zijn nekwervels evengoed niet leuk.
meen je dat nu? Alonso gaat nagenoeg haaks over Leclerc, heeft niets met tempo te maken.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kreeg gewoon een flinke kogel op zijn hoofd aangevuurd. Iets anders dan een deel van een auto dat bijna hetzelfde tempo heeft.
de halo heeft wel wat voorkomen maar of het een leven heeft gered weten we niet al zou het aardig aangekomen zijn denk ikquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meen je dat nu? Alonso gaat nagenoeg haaks over Leclerc, heeft niets met tempo te maken.
Even ter info: ik weet niet of de halo hier iets voorkomen heeft. Ik probeer het ding niet te verdedigen of af te branden.
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meen je dat nu? Alonso gaat nagenoeg haaks over Leclerc, heeft niets met tempo te maken.
Huh?quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn.
HANS wel. De verhoogde cockpitranden ook.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ja, dat gaat je nekwervels wel helpen ja, als er een racewagen tegen je kop vliegt.
heeft meer met massa te maken dan snelheid bij deze.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn.
maar een wiel nog vast aan een auto heeft weer meer massa dan een los wielquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn.
F1 wagen: 700kgquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
heeft meer met massa te maken dan snelheid bij deze.
maar 20km/h lijkt me ook wat weinig als je ziet hoe die wagen eroverheen vliegtquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 wagen: 700kg
Wiel: 25kg
Impact F1-wagen met 20km: 280.000N
Impact wiel met 100km: 250.000N
Dus een F1 wagen die met z'n volle gewicht (dat is al uitgesloten want te groot) met 20km tegen een helm komt heeft een even grote impact als een wiel met 100km. Snelheid is veel belangrijker.
Zou eerder -20 moeten zijn omdat de wagen van Alonso harder vooruit gaat dan die van Leclerc.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar 20km/h lijkt me ook wat weinig als je ziet hoe die wagen eroverheen vliegt
Huh?quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou eerder -20 moeten zijn omdat de wagen van Alonso harder vooruit gaat dan die van Leclerc.
[ afbeelding ]
Die zag die auto op hem afkomen, dat snap ik.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:08 schreef fathank het volgende:
Leclerc is zelf wel blij met de halo.
In het geval van F1 is veiligere auto's in ieder geval iets wat kan helpen om zaken als snelheidsbeperkende maatregelen wat langer tegen te houden.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:34 schreef BroesWillems het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het met HALO veiliger is.
Maar je kunt niet alles uitsluiten. De regeldrang naar meer veiligheid heeft o.a. de autocross op regionaal niveau al bijna kapot gemaakt, het is door de extra kosten bijna niet meer mogelijk om als beginner eens een cross te gaan rijden.
Alonso's auto heeft de halo geraakt, maar ik denk niet dat hij daadwerkelijk Leclerc had geraakt als de halo er niet had gezeten.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:34 schreef BadderHaring het volgende:
Je bent ook wel echt een totale randdebiel als je met deze beelden nog steeds gaat roepen dat de Halo geen plek heeft in de F1.
Nog een prima kul argument inderdaad. Kan ook in mijn lijstje.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alonso's auto heeft de halo geraakt, maar ik denk niet dat hij daadwerkelijk Leclerc had geraakt als de halo er niet had gezeten.
Niet meer kul dan die van jou.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:46 schreef BadderHaring het volgende:
Nog een prima kul argument inderdaad. Kan ook in mijn lijstje.
had jij niet gepost dat RIC de spec C motor ging proberen?quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor wat het waard is, Ericsson is onder de indruk vd progressie van Honda: https://www.f1today.net/n(...)rote-stappen-gemaakt
Kloptquote:Op maandag 27 augustus 2018 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
had jij niet gepost dat RIC de spec C motor ging proberen?
https://www.motorsport.co(...)enault-spec/3166326/quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik kan die post nergens meer vinden, heb je daar een link van?
Ik ook, was toch mooi om te zien, dat Hartley terugvechten tegen de sterkte motor met zijn oude banden, de heling op Kemmel. Dat geeft echt vertrouwen, in 2015 vlogen zelfs de Renaults voorbij met 20kph verschil, na een slechte exit.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor wat het waard is, Ericsson is onder de indruk vd progressie van Honda: https://www.f1today.net/n(...)rote-stappen-gemaakt
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen?quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)enault-spec/3166326/
Dit kan ik er over terug vinden, de post zelf niet
Red Bull Racing kiest daar zelf voor.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen?
https://www.gpblog.com/nl(...)tor-van-renault.htmlquote:Op maandag 27 augustus 2018 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik kan die post nergens meer vinden, heb je daar een link van?
Staat in het Nieuwtjestopic: F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 205 -quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)enault-spec/3166326/
Dit kan ik er over terug vinden, de post zelf niet
Ricciardo pakt sowieso gridstraffen, dus is logisch dat hij dan gelijk die nieuwe motor test.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen?
ook voor RB is het handig, want eventuele opvallende dingen kunnen dan doorgespeeld worden aan Hondaquote:Op maandag 27 augustus 2018 19:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Ricciardo pakt sowieso gridstraffen, dus is logisch dat hij dan gelijk die nieuwe motor test.
De motor van RIC was ook op einde van z'n levensduur, en moest hoe dan ook vervangen worden.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen?
Dat is dan ook wat er gebeurde. Ericson was dom genoeg om in bocht 1 in te halen in plaats van te wachten. Daarna deed hij het beter en was Hartley kansloos.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook, was toch mooi om te zien, dat Hartley terugvechten tegen de sterkte motor met zijn oude banden, de heling op Kemmel. Dat geeft echt vertrouwen, in 2015 vlogen zelfs de Renaults voorbij met 20kph verschil, na een slechte exit.
ik kijk liever naar Gasly die zich in de punten kon handhaven en dat op Spaquote:Op maandag 27 augustus 2018 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat er gebeurde. Ericson was dom genoeg om in bocht 1 in te halen in plaats van te wachten. Daarna deed hij het beter en was Hartley kansloos.
Maar goed, de Honda-disciplen moeten altijd hoop zoeken in de kleinste hoekjes he.
Dankzij de uitvallers.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kijk liever naar Gasly die zich in de punten kon handhaven en dat op Spa
Ik vind het altijd wel grappig dat er in reacties hier en elders bij sommige coureurs wel heel erg rekening gehouden wordt met de geluk factor, en bij andere totaal niet. Ik heb zelf zoiets van: er is geen geluk door ongelukken of motorpech, want dat is inherent aan motorsport, het hoort er bij.quote:
Daarom heeft de f1 ook een helmplicht.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Gelukkig weet je deze mening niet met goede argumenten te onderbouwen.
Jij gaat ook downhill mountainbiken zonder helm omdat je haar anders door de war gaat?
Juist.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:44 schreef vosss het volgende:
Schei toch uit stelletje moraalridders
De F1 is tegenwoordig veiliger dan naar de bakker op de hoek fietsen.
Als er zo nu en dan dooien vallen dan is dat maar gewoon zo. Zonder halo is de F1 meer dan veilig genoeg.
Wat vinden jij en vosss van de in de afgelopen twintig jaar ingevoerde veiligheidsmaatregelen?quote:Op maandag 27 augustus 2018 23:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist.
Dat is de keerzijde en ook de aantrekkelijkheid van de racerij. Het gevaar.
Of gaan we volgend jaar over rubberen tegels rijden?
Dat die halo is geraakt betekend niet direct dat de helm geraakt zou zijn. Alonso vliegt voor hem langs. Hij had hem nooit op zn knijter gehad.
Je kan wel zo zuur blijven doen, maar de Torro Rosso heeft het nooit goed gedaan op power circuits. Ze stonden nu wel voor zowel Renault als McLaren. Dus er gaat wel iets goed.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat er gebeurde. Ericson was dom genoeg om in bocht 1 in te halen in plaats van te wachten. Daarna deed hij het beter en was Hartley kansloos.
Maar goed, de Honda-disciplen moeten altijd hoop zoeken in de kleinste hoekjes he.
Care to explain wat je hier doet?quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:13 schreef Nattekat het volgende:
F1 wagen: 700kg
Wiel: 25kg
Impact F1-wagen met 20km: 280.000N
Impact wiel met 100km: 250.000N
J*quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 08:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Care to explain wat je hier doet?
Want het lijkt op F = massa * (3,6 * snelheid)^2 wat je hier doet, maar dat slaat nergens op. Komt niet eens N uit als eenheid.
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 21:32 schreef zoem het volgende:
F1 / [live] Formula 1 2018 Gran Premio Heineken d'Italia #125
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |