abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:02:27 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180944005
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:56 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Mja dat praatje van Lauda klopt ook niet want er zijn in de zomer van 2017 wel degelijk gesprekken geweest tussen Verstappen en Mercedes.
Dat was idd een leugen, zo is achteraf gebleken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:14:19 #277
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180947487
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:56 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Mja dat praatje van Lauda klopt ook niet want er zijn in de zomer van 2017 wel degelijk gesprekken geweest tussen Verstappen en Mercedes.
Lauda heeft wel verstand van racen, maar is ook een behoorlijke eikel.
Altijd al geweest.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180956336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Wat overigens ook wel interessant is, is dat we nu ein-de-lijk kunnen meemaken hoe snel de Hülk echt is. Hij heeft nog nooit een bewezen topcoureur naast zich gehad.

(ik denk namelijk niet dat het Sainz is die daar blijft)
Hulkenberg had het al zwaar genoeg met Sainz, met Ricciardo wordt het volgens mij een slagveld daar. Arme Hulkenberg, want ik mag die gozer op zich wel. Verder heb ik gemengde gevoelens over de keuze van Ricciardo. Het logische om te zeggen is: Dat Ricciardo nu nooit meer voor zijn kansen gaat. Maar aan de andere kant kan Renault al zijn geld en energie steken in hun eigen auto en hoeven ze deze kennis niet meer te delen met andere teams. Zelfde geldt ook voor RBR, met een honda motor is nog niks zeker. Of Riccardo maakt een gok, of Ricciardo is een grote zak geld aangeboden. Al kan ik me het laatste niet voorstellen, gezien die lui meer geld verdienen dan ze kunnen opmaken. Hoe dan ook deze verassing viel als een bom.
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:11:42 #279
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_180956486
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:43 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

En zelfs dat is niet eens zeker. We zullen pas in 2019 weten of RB met de Honda motor nog steeds het derde team is.
Ik hoop van wel, maar ik ben er niet zo zeker van...
Renault loopt al 4 jaar achter de feiten aan. Qua chassis zullen ze de Red Bull nooit baas kunnen en qua motor lijken ze al bijgehaald door Honda, terwijl de achterstand op Mercedes en Ferrari alleen maar weer groeit. Als er een team voorbij zou moeten gaan dan is dat nooit Renault imo
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:09:43 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180957434
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hulkenberg had het al zwaar genoeg met Sainz, met Ricciardo wordt het volgens mij een slagveld daar. Arme Hulkenberg, want ik mag die gozer op zich wel. Verder heb ik gemengde gevoelens over de keuze van Ricciardo. Het logische om te zeggen is: Dat Ricciardo nu nooit meer voor zijn kansen gaat. Maar aan de andere kant kan Renault al zijn geld en energie steken in hun eigen auto en hoeven ze deze kennis niet meer te delen met andere teams. Zelfde geldt ook voor RBR, met een honda motor is nog niks zeker. Of Riccardo maakt een gok, of Ricciardo is een grote zak geld aangeboden. Al kan ik me het laatste niet voorstellen, gezien die lui meer geld verdienen dan ze kunnen opmaken. Hoe dan ook deze verassing viel als een bom.
Dat hem een enorme zak met geld is aangeboden (20 miljoen pond per jaar) is anders wel het gerucht...

Daarnaast verliest Renault ook de inkomsten vd motorleverantie aan RBR. Dat is bijelkaar opgeteld een behoorlijke som geld die ze niet kunnen besteden ad ontwikkeling vd wagen (als het totale budget hetzelfde blijft).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180960734
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 22:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

TR is toch totaal niet belangrijk. Ik denk dat het aannemelijker is dat RB TR verkoopt voor het seizoen 2020 of 2021. Er zit ook nog maar weinig leven in het talentenprogramma
Als je dat denkt, heb je de afgelopen jaren niet zo opgelet. Vettel,Max, en Sainz jr komen er vandaan en het is een bron van heerlijke info voor RB. Ze kunnen iedereen daar neerzetten,en kijken hoe het loopt, zonder dat het hoofdteam maar enig risico loopt. Waarom denk je dat Ferrari ze is na gaan doen?
pi_180961213
quote:
2s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:11 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Renault loopt al 4 jaar achter de feiten aan. Qua chassis zullen ze de Red Bull nooit baas kunnen en qua motor lijken ze al bijgehaald door Honda, terwijl de achterstand op Mercedes en Ferrari alleen maar weer groeit. Als er een team voorbij zou moeten gaan dan is dat nooit Renault imo
achterstand op Mercedes of Ferrari vind ik altijd een gevaarlijke uitspraak. want over hoeveel hebben we het. 0.5 seconde per lap is in de F1 al een mega groot verschil terwijl je het maar over een halve seconde hebt. Alleen al hoe de auto is afgesteld kan in die marge van een halve seconde al heel veel bepalen. De downforce, de banden, hoe de wind staat of hoe de bochten worden aangesneden verschilt enorm. Ook zie je in het weekend op de trainingen hoe de prestaties van de coureurs en de auto's enorm met de met de kleinste detail worden bepaald. zelf een boutje die recht staat of krom bepaalt de uitkomst van zo'n lap. Beter motor vermogen zegt veel, maar het zegt nog niet alles ( kijk maar naar de speedtrap ). Ik denk dat er momenteel meer aan de hand is bij RBR dan alleen het ontbreken van motorvermogen. Er ontbreekt nu vooral stabiliteit en vertrouwen.
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:15:39 #283
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180961353
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:09 schreef MakkieR het volgende:

[..]

achterstand op Mercedes of Ferrari vind ik altijd een gevaarlijke uitspraak. want over hoeveel hebben we het. 0.5 seconde per lap is in de F1 al een mega groot verschil terwijl je het maar over een halve seconde hebt. Alleen al hoe de auto is afgesteld kan in die marge van een halve seconde al heel veel bepalen. De downforce, de banden, hoe de wind staat of hoe de bochten worden aangesneden verschilt enorm. Ook zie je in het weekend op de trainingen hoe de prestaties van de coureurs en de auto's enorm met de met de kleinste detail worden bepaald. zelf een boutje die recht staat of krom bepaalt de uitkomst van zo'n lap. Beter motor vermogen zegt veel, maar het zegt nog niet alles ( kijk maar naar de speedtrap ). Ik denk dat er momenteel meer aan de hand is bij RBR dan alleen het ontbreken van motorvermogen. Er ontbreekt nu vooral stabiliteit en vertrouwen.
waarin ontbreekt het aan vertrouwen?
pi_180961482
Wat denken jullie dat de kans is dat Alonso naast Max gaat rijden?

Goede rijder die met Max RBR de constructeurstitel kan bezorgen, bovenop uiteraard enkele wins met veel publiciteit. Hij is niet jong meer, maar wel een spraakmakend figuur die het goed zou doen in de lollige RBR filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar het waarschijnlijk wel stuk op gaat is volgens mij
/ Alonso accepteert nooit dat hij tweede rijder is naast Max.
/ RBR wil niet zijn gevraagde salaris betalen gezien het godsvermogen dat ze kwijt zijn aan Max komend jaar, plus dat het volgens Horner een 'tussenjaar' is.
/ Alonso zou niet echt de beste Honda ambassadeur zijn, namelijk ongeveer hetzelfde als dat Max nu naar Renault zou vertrekken :P

Wat denken jullie? Enige kans?
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:30:01 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180961530
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:25 schreef koningkerel het volgende:
Wat denken jullie dat de kans is dat Alonso naast Max gaat rijden?

Goede rijder die met Max RBR de constructeurstitel kan bezorgen, bovenop uiteraard enkele wins met veel publiciteit. Hij is niet jong meer, maar wel een spraakmakend figuur die het goed zou doen in de lollige RBR filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Waar het waarschijnlijk wel stuk op gaat is volgens mij
/ Alonso accepteert nooit dat hij tweede rijder is naast Max.
/ RBR wil niet zijn gevraagde salaris betalen gezien het godsvermogen dat ze kwijt zijn aan Max komend jaar, plus dat het volgens Horner een 'tussenjaar' is.
/ Alonso zou niet echt de beste Honda ambassadeur zijn, namelijk ongeveer hetzelfde als dat Max nu naar Renault zou vertrekken :P

Wat denken jullie? Enige kans?
Kans lijkt me 0.

1. Honda zal het niet willen na zijn getier.
2. ALO wil/eist een team dat om hem draait en een wagen die op hem gebouwd wordt. RBR gaat dat niet pikken, die hebben hun eigen plan. En dat is niet ALO nog een keer kampioen maken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:39:33 #286
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_180963981
Daarnaast staat Alonso onder contract bij het WEC team van Toyota.
Er is geen enkel scenario denkbaar waarin dat te combineren is met een zitje bij een Honda powered F1 team.
pi_180964571
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waarin ontbreekt het aan vertrouwen?
Vertrouwen aan stabiliteit van de motor, maar ook zitten in een lekkere flow waarbij beide coureurs constant de punten binnen haalt. ( hoeft niet eens een podium te zijn, zolang je de finish maar haalt ) een race zonder crashes, een race zonder strategie fouten, zonder pitstop fouten. kortom een ploeg waar het niet rommelt. Dat soort details kunnen het team ook zomaar het kampioenschap geven. Vergeet niet dat Mercedes en Ferrari dit seizoen ook niet zonder kleerscheuren het seizoen door komt. Een iets stabieler RBR had zomaar bovenaan kunnen staan ook zonder de motorvermogen. Alleen gebeurt er met RBR gewoonweg te veel ellende waardoor je onnodig veel punten verliest. ook dat knaagt denk ik aan het vertrouwen.
pi_180964751
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vertrouwen aan stabiliteit van de motor, maar ook zitten in een lekkere flow waarbij beide coureurs constant de punten binnen haalt. ( hoeft niet eens een podium te zijn, zolang je de finish maar haalt ) een race zonder crashes, een race zonder strategie fouten, zonder pitstop fouten. kortom een ploeg waar het niet rommelt. Dat soort details kunnen het team ook zomaar het kampioenschap geven. Vergeet niet dat Mercedes en Ferrari dit seizoen ook niet zonder kleerscheuren het seizoen door komt. Een iets stabieler RBR had zomaar bovenaan kunnen staan ook zonder de motorvermogen. Alleen gebeurt er met RBR gewoonweg te veel ellende waardoor je onnodig veel punten verliest. ook dat knaagt denk ik aan het vertrouwen.
Jep. En dan meteen de volgende vraag, is Max niet nog veel te jong en onervaren om een geheel team op sleeptouw te nemen zogezegd?

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180964864
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Daarnaast staat Alonso onder contract bij het WEC team van Toyota.
Er is geen enkel scenario denkbaar waarin dat te combineren is met een zitje bij een Honda powered F1 team.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:28:28 #290
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_180964912
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

True, hij mag waarschijnlijk niet eens binnen 50 meter van een tweedehands Honda Civic komen. 10.gif
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:39:59 #291
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_180965125
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:09 schreef MakkieR het volgende:

[..]

achterstand op Mercedes of Ferrari vind ik altijd een gevaarlijke uitspraak. want over hoeveel hebben we het. 0.5 seconde per lap is in de F1 al een mega groot verschil terwijl je het maar over een halve seconde hebt. Alleen al hoe de auto is afgesteld kan in die marge van een halve seconde al heel veel bepalen. De downforce, de banden, hoe de wind staat of hoe de bochten worden aangesneden verschilt enorm. Ook zie je in het weekend op de trainingen hoe de prestaties van de coureurs en de auto's enorm met de met de kleinste detail worden bepaald. zelf een boutje die recht staat of krom bepaalt de uitkomst van zo'n lap. Beter motor vermogen zegt veel, maar het zegt nog niet alles ( kijk maar naar de speedtrap ). Ik denk dat er momenteel meer aan de hand is bij RBR dan alleen het ontbreken van motorvermogen. Er ontbreekt nu vooral stabiliteit en vertrouwen.
De statistieken spreken elk circuit voor zich. Dat is zo mooi aan de F1. Op rechte stukken verliezen de Renault aangedreven auto’s tussen de 0,7 / 1,0 seconde. Red Bull maakt daar weer iets van goed in de bochten. Speedtrap zegt daarin tegen weer minder omdat de Ferrari en Mercedes gewoon veel sneller op top zitten en met meer drag kunnen rijden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 augustus 2018 @ 19:41:47 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180965156
Gewoon even wachten op Spa en Monza, dat zijn de twee circuits waar motorvermogen alles is.

Ja, Spa sinds 2017 ook. Die wagens hebben zo veel downforce dat heel die baan bijna volgas is :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:15:33 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180965765
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:41 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon even wachten op Spa en Monza, dat zijn de twee circuits waar motorvermogen alles is.

Ja, Spa sinds 2017 ook. Die wagens hebben zo veel downforce dat heel die baan bijna volgas is :')
En dan weten we wat precies dat we al niet wisten?
RBR wilde de updates voor de wagen van Max niet voor niks uitstellen tot Monza (niet Spa ivm thuiscircuit)...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 augustus 2018 @ 20:16:35 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180965786
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dan weten we wat precies dat we al niet wisten?
RBR wilde de updates voor de wagen van Max niet voor niks uitstellen tot Monza (niet Spa ivm thuiscircuit)...
Dan weten we hoe ver Honda is tov de andere teams.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:28:12 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180966110
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan weten we hoe ver Honda is tov de andere teams.
Ik ben wat moe, dus wellicht wat traag van begrip. Maar hoezo weten we het dan? STR Honda was in Hongarije bv stukken beter dan Renault. En op andere circuits is dat andersom.

Het draait niet alleen om vermogen (wat je idd op bijv Monza redelijk kan zien), maar ook om betrouwbaarheid, het chassis etc. mbt welk circuit de wagen wel en niet ligt. Zelf temperatuur spreekt een woordje mee.

Zie Merc en Ferrari. Ook die hebben "last" van de variabelen. Al hebben die idd het meeste vermogen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 augustus 2018 @ 20:31:22 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180966181
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben wat moe, dus wellicht wat traag van begrip. Maar hoezo weten we het dan? STR Honda was in Hongarije bv stukken beter dan Renault. En op andere circuits is dat andersom.

Het draait niet alleen om vermogen (wat je idd op bijv Monza redelijk kan zien), maar ook om betrouwbaarheid, het chassis etc. mbt welk circuit de wagen wel en niet ligt. Zelf temperatuur spreekt een woordje mee.

Zie Merc en Ferrari. Ook die hebben "last" van de variabelen. Al hebben die idd het meeste vermogen.
Monza en Spa zijn gewoon 100% powercircuits. Niks anders. Als Toro Rosso nu plots beter presteert tov Renault, dan weet je al genoeg over waar dat vandaan komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:42:04 #297
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180966445
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Monza en Spa zijn gewoon 100% powercircuits. Niks anders. Als Toro Rosso nu plots beter presteert tov Renault, dan weet je al genoeg over waar dat vandaan komt.
nu nog niet, zo ver is Honda nog niet
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 augustus 2018 @ 20:50:20 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180966623
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nu nog niet, zo ver is Honda nog niet
Jij hebt een glazen bol?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:53:59 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180966715
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Monza en Spa zijn gewoon 100% powercircuits. Niks anders. Als Toro Rosso nu plots beter presteert tov Renault, dan weet je al genoeg over waar dat vandaan komt.
Dat weet ik toch? Daarom jeb ik het over vermogen mbt die circuits.

Maar ik nuanceerde nog e en dat vermogen niet alles is ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180966758
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nu nog niet, zo ver is Honda nog niet
ongeveer gelijk denk ik. zegt rb/tr ook. alleen zie ik de honda inmiddels toch echt beter presteren in topsnelheid. dat ding loopt gewoon harder dan de renault.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')