abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 juli 2018 @ 04:54:20 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180847545
Verdiep je eens in moderne sollicitatietechnieken. Brief schrijven en wachten tot je wordt uitgenodigd is zó vorige eeuw. UWV loopt daar ook mee achter.

Ik weet niet hoe uitzonderlijk de combi van je studies is, maar als dat bijna uniek is zou ik hem in een spoiler neerzetten. Je weet nooit wie het onder ogen krijgt en dat je dan "4). Hebben liever geen zolderkamerautisten van het Fok! stormfront" bij je afwijzingen krijgt.
pi_180848494
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 04:54 schreef Lunatiek het volgende:

Ik weet niet hoe uitzonderlijk de combi van je studies is, maar als dat bijna uniek is zou ik hem in een spoiler neerzetten. Je weet nooit wie het onder ogen krijgt en dat je dan "4). Hebben liever geen zolderkamerautisten van het Fok! stormfront" bij je afwijzingen krijgt.
Te laat, is allang geïndexeerd. Nu nog spoileren heeft geen zin.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 31 juli 2018 @ 09:01:15 #53
67670 Skv
Cynist.
pi_180848980
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Je kunt ze toch inwerken? Wat denk je wat er bij de Appie gebeurd? Daar krijgt ook iemand 1 op 1 les/begeleiding van een ervaren collega. En hoe langer hoe meer worden ze zelfstandig. Maar oh nee, nu noemen ze dat ineens een traineeship... En als bonus mag je op vier afdelingen rondsnuffelen (waardoor je je eigenlijk nergens echt settelt).
ik werk niet bij de Appie :') En inwerken kost bakken met tijd en geld.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 09:02:10 #54
67670 Skv
Cynist.
pi_180848992
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

We hebben het over een WO functie toch?

Inleren op een WO functie kost gewoon erg veel tijd. Starters kunnen nog vrij weinig. En ik heb ook gewoon te weinig tijd om ze alles te leren. Dus inhoudelijk, maar ook hoe het er in het werkende leven aan toe gaat.

Wij werken trouwens niet met traineeships. We nemen gewoon geen starters aan. Daar kun je vanalles van vinden natuurlijk. Maar wij nemen liever iemand aan met minimaal 2-3 jaar ervaring. Scheelt veel inwerktijd.

Zo denken heel veel bedrijven. Wat het voor een starter gewoon lastig maakt.
ik sluit me hier volledig bij aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_180849221
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

We hebben het over een WO functie toch?

Inleren op een WO functie kost gewoon erg veel tijd. Starters kunnen nog vrij weinig. En ik heb ook gewoon te weinig tijd om ze alles te leren. Dus inhoudelijk, maar ook hoe het er in het werkende leven aan toe gaat.

Wij werken trouwens niet met traineeships. We nemen gewoon geen starters aan. Daar kun je vanalles van vinden natuurlijk. Maar wij nemen liever iemand aan met minimaal 2-3 jaar ervaring. Scheelt veel inwerktijd.

Zo denken heel veel bedrijven. Wat het voor een starter gewoon lastig maakt.
110% mee eens. Ik als manager huur vaak ook alleen maar mensen met minimaal 5+ jaar werkervaring.
pi_180849472
Momenteel zijn er daardoor (afhankelijk van de sector) steeds meer tekorten aan medioren en moeten bedrijven toch terugvallen op starters.

Maar als ik TS was zou ik toch aan een traineeship beginnen, want met zijn papieren kwalificaties is hij duidelijk niet onderscheidend genoeg. Ook als je al weet wat je wil kun je dat dan na je traineeship onderbouwen op basis van verschillende werkervaringen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 19:30 schreef 92Frederik92 het volgende:

[..]

Aangezien ik aan het werk wil, wil ik niet weken wachten op een respons waarbij de kans ook nog eens reëel is dat ik word afgewezen in een later stadium (wéér weken verder).
En hoe pakken je ex-studiegenoten het solliciteren aan? Hoe komen die op een geschikte plek terecht?
pi_180849696
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Te laat, is allang geïndexeerd. Nu nog spoileren heeft geen zin.
Dat is nog wel te corrigeren door een outdated content removal request te doen bij Google.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180850053
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 04:24 schreef naniyokore het volgende:
Ik heb ook quant finance gedaan en na het afstuderen (vorig jaar) totaal geen problemen gehad met het vinden van een baan, hetzelfde voor mijn klasgenoten. Jij zou het ook niet moeten hebben met de huidige markt.

Natuurlijk een beetje simpel, maar wellicht schrijf je geen goede brieven, cv’s, of gaat het fout tijdens de interview? Het is zeker niet normaal dat je na 30+ keer solliciteren nog geen baan hebt met zo’n achtergrond.

Je kan me anders wel een PM sturen en dan kan ik kijken of ik je kan helpen met CV opbouw / baan oriëntatie / zoeken van relevante bedrijven.
Als je na 8 gesprekken nog geen baan hebt in de huidige markt solliciteer je op de verkeerde functies of kom je verkeerd over tijdens een gesprek.

Vooral bij starters is hoe je overkomt veel belangrijker als je CV. Grootste gedeelte van je concurrentie komt net van een soort gelijke opleiding af en zal dus vergelijkbare papieren hebben.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 10:40:04 #59
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_180850351
Heb je geen LinkedIn netwerk waar je gebruik van kan maken?
Anders proberen lui te benaderen via LinkedIn die bepaalde posities bekleden binnen bedrijven die jou interessant lijken. Probeer zodoende eens wat informele gesprekken op te zetten.

Denk dat LinkedIn nogal onderschat wordt als het gaat om de mogelijkheden dat het biedt.
pi_180850970
Misschien ligt het aan je lichaamshouding, motoriek. Kom je daardoor erg onhandig of ongeïnteresseerd over, terwijl je dat niet bent.

Wij kunnen vanaf een internetforum niet zien of dat het geval is. Ik zou dus vooral ook in real life adviezen inwinnen. Desnoods huur je een coach in. Als het maar iemand is die tegenover je zit en je feedback kan geven op je lichaamstaal.
pi_180851141
Hier liep ik ook tegenop. Ik zeg in m'n sollicitaties die niet voor hogeropgeleiden zijn vaak dat ik de baan zie als mogelijkheid om te leren en te groeien en dat ik niet bang ben om m'n handen vuil te maken. Waarom zo'n haast met carrière maken? Een functie kan ook in de realiteit gewoon te hoog gegrepen zijn en dan eindig je overspannen thuis. Is dat wat je wil? En let wel, mensen met enige werk/levenservaring kunnen dit beter beoordelen dan iemand die dat nog niet heeft.

Vaak moet je dan nog de zorg wegnemen dat je je niet gaat vervelen of dat het raar is dat je met een "hoge" opleiding voor een "lage" baan gaat. Maar als je dat vervolgens ook kan wegnemen, leidt het, in ieder geval bij mij, regelmatig tot een aanbod voor een baan. Als je hier meerdere voorbeelden kan geven uit je leven waarbij je succes had vanuit een stabiele maar nogal saaie basis, dan ben je binnen.
pi_180853461
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:40 schreef Chaes het volgende:
Heb je geen LinkedIn netwerk waar je gebruik van kan maken?
Anders proberen lui te benaderen via LinkedIn die bepaalde posities bekleden binnen bedrijven die jou interessant lijken. Probeer zodoende eens wat informele gesprekken op te zetten.

Denk dat LinkedIn nogal onderschat wordt als het gaat om de mogelijkheden dat het biedt.
Ik zou zelf hier helemaal niet blij van worden als wildvreemden me gaan benaderen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:14 schreef Brandaris01 het volgende:
Misschien ligt het aan je lichaamshouding, motoriek. Kom je daardoor erg onhandig of ongeïnteresseerd over, terwijl je dat niet bent.

Wij kunnen vanaf een internetforum niet zien of dat het geval is. Ik zou dus vooral ook in real life adviezen inwinnen. Desnoods huur je een coach in. Als het maar iemand is die tegenover je zit en je feedback kan geven op je lichaamstaal.
Kijk in je omgeving of je iemand kan vinden die verstand van solliciteren heeft en de waarheid durft te zeggen. Coach heeft als voordeel dat deze onpartijdig is (goede vriend zal sneller niet de waarheid zeggen). Nadeel is dat een coach geld kost.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:25 schreef Daboman het volgende:
Hier liep ik ook tegenop. Ik zeg in m'n sollicitaties die niet voor hogeropgeleiden zijn vaak dat ik de baan zie als mogelijkheid om te leren en te groeien en dat ik niet bang ben om m'n handen vuil te maken. Waarom zo'n haast met carrière maken? Een functie kan ook in de realiteit gewoon te hoog gegrepen zijn en dan eindig je overspannen thuis. Is dat wat je wil? En let wel, mensen met enige werk/levenservaring kunnen dit beter beoordelen dan iemand die dat nog niet heeft.

Vaak moet je dan nog de zorg wegnemen dat je je niet gaat vervelen of dat het raar is dat je met een "hoge" opleiding voor een "lage" baan gaat. Maar als je dat vervolgens ook kan wegnemen, leidt het, in ieder geval bij mij, regelmatig tot een aanbod voor een baan. Als je hier meerdere voorbeelden kan geven uit je leven waarbij je succes had vanuit een stabiele maar nogal saaie basis, dan ben je binnen.
Waarom zou je als "hoger" opgeleid op "lager" opgeleid banen gaan solliciteren op TS zijn leeftijd. We zijn nog maar 3 maanden verder en TS zijn opleiding lijkt me geen pret opleiding in de categorie "Communicatie met mensen in ontwikkelingslanden". Issue lijkt niet in de opleiding te zitten.

Algemeen bekend dat onder je niveau werken sneller leid tot verveling en gedemotiveerd worden op langere termijn. Dit lijkt me voor TS totaal geen oplossing.
pi_180854339
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:29 schreef descon het volgende:

[..]

Ik zou zelf hier helemaal niet blij van worden als wildvreemden me gaan benaderen.

[..]

Kijk in je omgeving of je iemand kan vinden die verstand van solliciteren heeft en de waarheid durft te zeggen. Coach heeft als voordeel dat deze onpartijdig is (goede vriend zal sneller niet de waarheid zeggen). Nadeel is dat een coach geld kost.

[..]

Waarom zou je als "hoger" opgeleid op "lager" opgeleid banen gaan solliciteren op TS zijn leeftijd. We zijn nog maar 3 maanden verder en TS zijn opleiding lijkt me geen pret opleiding in de categorie "Communicatie met mensen in ontwikkelingslanden". Issue lijkt niet in de opleiding te zitten.

Algemeen bekend dat onder je niveau werken sneller leid tot verveling en gedemotiveerd worden op langere termijn. Dit lijkt me voor TS totaal geen oplossing.
Zijn issue is ook niet zijn opleiding, maar zijn gebrek aan ervaring. Immers alleen al in dit topic zeggen mensen dat ze hem niet zouden aannemen hierop. Daar kan hij verder niets aan doen, maar een paar jaar ervaring onder niveau pakken is wel een mogelijke oplossing voor dat probleem. Op langere termijn kan hij toch gewoon weer op niveau solliciteren? Dit kan je zelfs gewoon zeggen op sollicitaties, mits je erbij zegt dat het dan wel om een jaar of 2-3 gaat.

Ik ben wel met je eens dat 3 maanden nog niet zo lang is, maar leeftijdsgenoten die de juiste kans hadden afgewacht zaten rustig een jaar thuis. Dan krijg je te maken met depressie. Het is ook een mogelijke oplossing, maar behalve het risico op depressie, is het ook veel moeilijker verkoopbaar naar potentiële werkgevers. Wat heb je dan te bieden ten opzichte van iemand die wel onder niveau heeft gewerkt?

Een coach vind ik overigens ook best aan te raden. Maar die gaat het gebrek aan werkervaring niet wegnemen. Het is meer een goede investering om de spirit erin te houden en eventueel hier en daar je strategie en technieken wat bij te schaven.
pi_180854880
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:22 schreef Daboman het volgende:

[..]

Zijn issue is ook niet zijn opleiding, maar zijn gebrek aan ervaring. Immers alleen al in dit topic zeggen mensen dat ze hem niet zouden aannemen hierop. Daar kan hij verder niets aan doen, maar een paar jaar ervaring onder niveau pakken is wel een mogelijke oplossing voor dat probleem. Op langere termijn kan hij toch gewoon weer op niveau solliciteren? Dit kan je zelfs gewoon zeggen op sollicitaties, mits je erbij zegt dat het dan wel om een jaar of 2-3 gaat.

Ik ben wel met je eens dat 3 maanden nog niet zo lang is, maar leeftijdsgenoten die de juiste kans hadden afgewacht zaten rustig een jaar thuis. Dan krijg je te maken met depressie. Het is ook een mogelijke oplossing, maar behalve het risico op depressie, is het ook veel moeilijker verkoopbaar naar potentiële werkgevers. Wat heb je dan te bieden ten opzichte van iemand die wel onder niveau heeft gewerkt?

Een coach vind ik overigens ook best aan te raden. Maar die gaat het gebrek aan werkervaring niet wegnemen. Het is meer een goede investering om de spirit erin te houden en eventueel hier en daar je strategie en technieken wat bij te schaven.
Per jaar starten er ongeveer 200.000 mensen zonder werkervaring. Daarvan hebben er bijna 100.000 een hbo- of wo-achtergrond. Er zijn dus enorm veel bedrijven die wel starters aannemen.

De kans is veel groter dat het ligt aan de sollicitatiekeuzes en/of sollicitatiekwaliteiten dan aan gebrek aan ervaring. Als het alleen lag aan de ervaring was TS ook niet 8 keer uitgenodigd.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:11:34 #65
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_180855269
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:29 schreef descon het volgende:

[..]

Ik zou zelf hier helemaal niet blij van worden als wildvreemden me gaan benaderen.
Op zo'n manier "netwerken" is anders heel gewoon, vooral in de financiële sector. In de USA en UK is het haast standaard en loop je achter op de rest als je het niet doet.
pi_180855388
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:52 schreef Sovieto het volgende:

[..]

Per jaar starten er ongeveer 200.000 mensen zonder werkervaring. Daarvan hebben er bijna 100.000 een hbo- of wo-achtergrond. Er zijn dus enorm veel bedrijven die wel starters aannemen.

De kans is veel groter dat het ligt aan de sollicitatiekeuzes en/of sollicitatiekwaliteiten dan aan gebrek aan ervaring. Als het alleen lag aan de ervaring was TS ook niet 8 keer uitgenodigd.
Eens.

Ik vermoed dat ts enigzins rigide is en zelf al helemaal heeft bedacht zoals het zal moeten gaan.

En dat gaat niet gebeuren. Daarnaast kan het heel arrogant overkomen. En als je iets niet wilt van een starter.....
Whatever...
pi_180855850
Met een goed Linkedin profiel en netwerk komen ze vanzelf bij je terecht?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:58:31 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180856358
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

We hebben het over een WO functie toch?

Inleren op een WO functie kost gewoon erg veel tijd. Starters kunnen nog vrij weinig. En ik heb ook gewoon te weinig tijd om ze alles te leren. Dus inhoudelijk, maar ook hoe het er in het werkende leven aan toe gaat.

Wij werken trouwens niet met traineeships. We nemen gewoon geen starters aan. Daar kun je vanalles van vinden natuurlijk. Maar wij nemen liever iemand aan met minimaal 2-3 jaar ervaring. Scheelt veel inwerktijd.

Zo denken heel veel bedrijven. Wat het voor een starter gewoon lastig maakt.
Dat. En ik persoonlijk neem ook geen millenials aan, al hebben ze 10 jaar ervaring.
Resistance is futile.
pi_180856401
Inschrijven bij diverse vacaturesites zoals indeed, intermediair en vacaturebank.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180856476
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:40 schreef Chaes het volgende:
Heb je geen LinkedIn netwerk waar je gebruik van kan maken?
Anders proberen lui te benaderen via LinkedIn die bepaalde posities bekleden binnen bedrijven die jou interessant lijken. Probeer zodoende eens wat informele gesprekken op te zetten.

Denk dat LinkedIn nogal onderschat wordt als het gaat om de mogelijkheden dat het biedt.
Heb geen LinkedIn. Na het afstuderen aan de UvA ben ik direct begonnen met het verzenden van sollicitaties via indeed.nl.
pi_180856489
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:03 schreef 92Frederik92 het volgende:
Heb geen LinkedIn.
Kost niks en is niet veel moeite. Baat het niet...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 16:04:50 #72
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_180856510
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:03 schreef 92Frederik92 het volgende:

[..]

Heb geen LinkedIn. Na het afstuderen aan de UvA ben ik direct begonnen met het verzenden van sollicitaties via indeed.nl.
In mijn eerste Bachelorjaar hadden we al een vak dat ons verplicht stelde een LinkedIn-profiel aan te maken. Uiteindelijk heeft het alleen maar voordelen...
pi_180856686
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:03 schreef 92Frederik92 het volgende:

[..]

Heb geen LinkedIn. Na het afstuderen aan de UvA ben ik direct begonnen met het verzenden van sollicitaties via indeed.nl.
Tjee zeg, je kan eigenlijk niet zonder LinkedIn (of het kan wel, maar dan moet je tien keer zo hard je best doen). Zoveel contacten via LinkedIn. Soort van zakelijk adresboek door de jaren heen. Heb je iemand nodig, boor je zo weer dat contact aan.
Somebody that I used to know
  dinsdag 31 juli 2018 @ 16:13:49 #74
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180856721
Maar op wat voor banen heeft TS gesolliciteerd? Dat je een bolleboos bent, krijg je bijvoorbeeld niet automatisch de commerciele functies. Plus ik vind 3 maanden nog heel weinig.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180857526
Als TS zijn achtergrond of ervaring het probleem was waarom nodigen ze hem dan uit op gesprek? :') Duidelijk ligt het aan hoe hij overkomt.
Play hard, go pro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')