vooral bij een afdaling.quote:Op donderdag 26 juli 2018 08:07 schreef mstx het volgende:
Iedere renner een stok geven die ze op een willekeurig moment tussen de spaken van de fiets van een concurrent mogen steken.
In de jaren 70 hebben ze dat al eens gedaan in de Giro of Tour. Idee is wel goed.quote:Op donderdag 26 juli 2018 05:52 schreef Beregd het volgende:
Nu de ploegenaatntallen even zijn, zouden ze kunnen starten met een koppeltijdrit. Dit hoeft maar een korte proloog te zijn, maar lijkt me fantastische rit te kunnen worden. En het is gewoon een bestaande wegdiscipline.
Stel je voor, Dumoulin/Keldermann vs Froome/Thomas
Afgelopen jaren juist veel etappes gezien met waaiers. Deze Tour ook 1 etappe waaiers gehad. In de 1e week stond er bij twee etappes niet genoeg wind, anders waren er 100% zeker waaiers gekomen. Overigens juich je idee wel toe.quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:04 schreef Fretwork het volgende:
Meer sturen op mogelijk waaiers, daar de route naar bouwen.
Bedoel je zoiets als de Strade Bianchi? Of gaat de Eroica over onverhard?quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:44 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Afgelopen jaren juist veel etappes gezien met waaiers. Deze Tour ook 1 etappe waaiers gehad. In de 1e week stond er bij twee etappes niet genoeg wind, anders waren er 100% zeker waaiers gekomen. Overigens juich je idee wel toe.
Altijd starten met een proloog of wellicht kleine klimtijdrit.
Tijdrit op de laatste dag zoals in de Giro vorig jaar.
Aantal massasprints etappes mogen ze wel fors inperken maximaal 2 of 3. We hebben nu 17 etappes gehad, 9 daarvan zijn gewonnen door, op papier, een sprinter. Wellicht extra rustdag i.v.m. toenemende aantal hoogtemeters als gevolg van minder massasprints.
Meer offroad etappes ala Roubaix of rit met bijna alleen maar gravel. Bestaat in Frankrijk al een race welke alleen maar over gravel paden gaat, naam even vergeten, beelden en foto's zijn altijd spectaculair.
Oortjes verbieden.
Bevoorrading afschaffen. Elke renner moet zelf bidons en eten halen bij de auto of vanuit vertrekking meenemen. Tegenwoordig heeft bijna niemand meer een hongerklop meer omdat alles wordt geregeld vanuit de auto.
Ja zoiets, al gaat die rit ook nog best veel over verhard terrein. In Frankrijk heb je een race waar ook profs aan mee doen van continentale ploegen wat bijna alleen maar over kasseien, gravel en zandwegen gaat. Geloof dat die race ergens langs de kust is, geen idee alleen meer hoe die heet.quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets als de Strade Bianchi? Of gaat de Eroica over onverhard?
Denk dat dit wel goede punten zijn.
Vieze voyeurquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:21 schreef Ferdii het volgende:
Boni seconden verdienen voor een heel team, zo kan een sprinter een klassementsman helpen
24-7 camera’s bij alle renners. Laat maar eens zien wat die gasten doen in de bus of hotelkamer
Tro Bro Leon?quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:55 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ja zoiets, al gaat die rit ook nog best veel over verhard terrein. In Frankrijk heb je een race waar ook profs aan mee doen van continentale ploegen wat bijna alleen maar over kasseien, gravel en zandwegen gaat. Geloof dat die race ergens langs de kust is, geen idee alleen meer hoe die heet.
Wellicht is beginnen met een bergrit ook wel leuk. Ploeg die vermoedelijk de gele trui wint dwing je zo al om in de eerste week op kop te rijden i.p.v. pas de tweede of derde week. Knechten van Sky konden relatief rusten eerste 1,5 week.
Wat een slechte ideeën weerquote:Op donderdag 26 juli 2018 16:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
1. Koppeltijdrit.
2 renners moeten samen een tijdrit afleggen. (liefst eerste etappe, zodat je 4 groepjes van 2 hebt )
2. Kassei tijdrit
Enkele zware kasseistroken in een tijdrit van zo'n 20-30km in de buurt van Roubaix. (kan gecombineerd worden met mijn eerste idee
3.Renners in de top 10 op een andere tijdstip laten koersen bij een korte etappe
De rest van het peloton start om 12:00 en zal rond 14:30 - 14:45 aankomen maar de eerste 10 renners rijden op een andere tijdstip start om 15:30 en eindigen rond 18:00
Zo moeten de top 10 renners zelf hun plan trekken zonder knechten (ten je met meerdere in de top 10 staat) zo creëer je spanning. de persoon met de laagste tijd wint de etappe.
4. nieuw concept groene trui/bolletjestrui en 2 nieuwe truien
Enkel op vlakke etappes punten te verdienen bij de groene trui ->
Geen tussensprints meer, geen punten meer te verdienen bij heuveletappes enkel punten bij eindsprints vlakke etappes
Nieuwe trui: "De puncherstrui " enkel punten te verdien bij heuvel etappes. Op bergjes van 4e cat zijn er punten te verdienen, alsook op het einde van een etappe waarbij er enkel bergjes van 4e cat zijn en heuvels (type greg van avermaat, Gilbert, Sagan etc...)
Bij de bergtrui zijn er alleen maar punten te verdienen bij cols van BC, 1e , 2e en 3e cat...
Nieuwe trui: Het hoogste positie gemiddelde: vb:
Renner 1 eindigt in etappe 1: 4e daarna in etappe 2 6e. Dan heeft een renner gemiddeld een positie van 5.
renner 2 doet dat bij eerste etappe op 2 en daarna op 4 dan is zijn gemiddelde op 3
De puncherstrui zou ik uitdelen aan wielrenners die andere wielrenners slaan. In plaats van ze te diskwalificerenquote:
Ja en er een loting bijhoudenquote:Op donderdag 26 juli 2018 17:07 schreef Dagoduck het volgende:
Koppeltijdrit met renners van verschillende ploegen
Die strijdlust objectiveren vind ik wel een goed idee. Punten per geslaagde demarrage, aantal seconden op kop... moet te doen zijn met de huidige technologie.quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:04 schreef BlaZ het volgende:
In plaats van de strijdlustigste renner gewoon het aantal kilometers dat iemand voor het peloton rijdt bijhouden en daarvoor een trui.
Groene bolletjestrui, voor de beste sprinter-klimmer.
Estafette-ploegentijdrit.
Gewoon het aantal kilometers dat je voor het peloton rijdt.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:08 schreef Beregd het volgende:
[..]
Die strijdlust objectiveren vind ik wel een goed idee. Punten per geslaagde demarrage, aantal seconden op kop... moet te doen zijn met de huidige technologie.
De giro deed ooit eens zoiets, dacht ik.
Dat zou eigenlijk best leuk zijn om naar te kijkenquote:Op donderdag 26 juli 2018 21:55 schreef TLC het volgende:
Weg met het AK, iedere etappe vallen de laatste 10 renners af en die moeten de Tour verlaten, zodat je in Parijs bv nog een stuk of 10 renners hebt die mogen sprinten voor de winst van de Tour de France
nou, dan kun je ook een ganse dag in het wiel hangen voorop, lijkt me een slecht criterium als enigequote:Op donderdag 26 juli 2018 21:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gewoon het aantal kilometers dat je voor het peloton rijdt.
Alleen de nummers één van elk team met elkaar ofzo. Zit je nog met Sky ed. die met 2 man in de top 3 staat. hmm...quote:Op donderdag 26 juli 2018 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja en er een loting bijhouden
Thomas wordt gekoppeld aan.....Demare.
Helaas is het een klimtijdrit
Dumoulin loot dan weer kruiswijk ofzo
Dan is de kans groot dat je sneller teruggepakt gaat worden, dus per saldo niet per se voordeliger om wieltjes te zuigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 10:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
nou, dan kun je ook een ganse dag in het wiel hangen voorop, lijkt me een slecht criterium als enige
nee, maar als je als criterium meerijden in een kopgroep neemt, kan een renner die meeglipt maar niet mag op kop rijden voor zijn kopman in het peleton toch de strijdlustigste zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 10:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan is de kans groot dat je sneller teruggepakt gaat worden, dus per saldo niet per se voordeliger om wieltjes te zuigen.
Verder zouden er wat mij betreft meer punten voor de groene trui onderweg mogen liggen zodat het een strijd gaat worden tussen sprinters en vluchters. De eerste week en de tussenetappes kunnen zo wat interessanter worden en je hoeft ze dan niet in te korten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |