Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 15:38 |
Mercedes AMG Petronas F1 Team #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Scuderia Ferrari #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Aston Martin Red Bull Racing #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Sahara Force India F1 Team #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams Martini Racing #18 Lance Stroll en #35 Sergey Sirotkin Renault Sport Formula One Team #27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz Red Bull Toro Rosso Honda #10 Pierre Gasly en #28 Brendon Hartley Haas F1 Team #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen McLaren F1 Team #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Alfa Romeo Sauber F1 Team #9 Marcus Ericsson en #16 Charles Leclerc Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) - Regulations pagina van FIA F1 nieuws portals: Andere autosport gerelateerde topics: Wijzigingen 2018 uitgelegd | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 15:39 |
als iemand een TT heeft, laat maar weten, shit kan TT dus niet wijzigen, excuus | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 15:56 |
Hopen mag altijd laten we maar zeggen | |
flipsen | maandag 23 juli 2018 @ 16:44 |
Best wel, autoracen is erg populair, maar dan met name de tourwagenklasses. Iedere stad heeft wel een autodromo | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 16:58 |
De ChampCar race in 2007 was behoorlijk saai omdat er niet ingehaald kan worden. Daarvoor is de baan veels te smal. | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 17:58 |
Volgend jaar geen race in Miami https://www.gpblog.com/nl(...)svinden-in-2019.html | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 18:54 |
En nog wat zijdelings nieuws: https://www.nu.nl/economi(...)pen-ceo-functie.html Nog meer onrust daar dus. Hoop voor de F1-tak dat ze er weinig last van ondervinden. | |
Fer | maandag 23 juli 2018 @ 19:21 |
Hyundai Sauber Ferrari | |
nils7 | maandag 23 juli 2018 @ 19:24 |
Lawrence Stroll heeft FI gekocht | |
trein2000 | maandag 23 juli 2018 @ 19:28 |
Bron? | |
Fer | maandag 23 juli 2018 @ 19:36 |
Stroll F1 zou een feit zijn. https://www.gpblog.com/nl(...)pt-force-india-.html http://www.autobild.de/ar(...)rkauft-11332825.html | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 19:46 |
Lees het net ook. De grote stoelendans zou na de zomerpauze al gaan beginnen. Zoals ik in het Silly Season topic al zei, gaat Ocon naar Renault en Sainz naar McLaren ten koste van Vandoorne. Russell zou tijdelijk de plaats van Ocon bij FI innemen totdat Stroll volgend jaar daar instapt. En volgens andere bronnen rijdt Russell volgend jaar dan in plaats van Stroll bij Williams. | |
Fer | maandag 23 juli 2018 @ 19:49 |
De volgende vraag, wie koopt/sponsort Williams volgend jaar? | |
Asschen_sukar | maandag 23 juli 2018 @ 19:51 |
Op dit tempo houdt Williams gewoon op te bestaan, of gaan ze over in het B-team van Mercedes. | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 19:52 |
Dat wordt FI. Dat probeerde Stroll al bij Williams maar kreeg dat niet voor elkaar. | |
Peterselieman | maandag 23 juli 2018 @ 19:59 |
Ik denk dat Williams weinig keus heeft om meer met Mercedes samen te werken. Denk dat de Duitsers ook wel willen, omdat de Ferrari-teams nu wel erg nadrukkelijk de Benzen in de schaduw zetten. | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 19:59 |
Ocan en Sainz zullen toch ook pas miv volgend seizoen vertrekken toch? Dus waarom kan Stroll dan niet gewoon naar het stoeltje van Ocon en zou Russell moeten waarnemen? | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 20:04 |
Staat in het stuk van Autobild. En dat Stroll niet meteen meegaat zal wel te maken hebben met contracten. | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 20:06 |
In ander nieuws, Michelin is geïnteresseerd in een terugkeer als bandenleverancier vanaf 2020. https://www.racefans.net/(...)rmula-1-return-2020/ | |
nils7 | maandag 23 juli 2018 @ 20:10 |
En dan vanaf 2021 nieuwe banden leveren. Denk wel dat Pirelli dat blijft, wat Mol ook al zei | |
Fer | maandag 23 juli 2018 @ 20:23 |
Denk ook dat ze met een verlies van Stroll EN Martini in serieuze problemen komen. Het eigen ontwerp van Paddy Lowe is ook een gigantische fail. Ik zie die man ook niet op zijn plek in een kleine (arme) organisatie. Deze zuig ik uit mijn duim, maar het zou mij niks verbazen als net als bij Sauber de banden versterkt worden met Mercedes. Dat familie Wolff de aandelen van Paddy overneemt, Paddy en James Allison wisselen van plek en als Susie Wolff na een jaartje bij Venturi het vak geleerd heeft, neem zij volgende zomer de baan van Claire over. | |
Peterselieman | maandag 23 juli 2018 @ 20:25 |
Dat is wel erg veel speculaas, maar hoopgevend was in ieder geval dat de nieuwe voorvleugel lijkt te werken, want Sirotkin haalde er Q2 mee | |
Karstman | maandag 23 juli 2018 @ 20:27 |
#TeamSusie | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 20:31 |
Ok. Maar dan zou Lance een contract hebben van x jaar en een paar races? Of x en een half jaar? | |
Asschen_sukar | maandag 23 juli 2018 @ 20:33 |
Als ze echt onder dat contract uit willen kan papa Stroll er vast nog wel wat geld tegenaan gooien | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 20:42 |
Nee, een contract tot eind dit jaar. En aangezien Renault graag Ocon wil en McLaren Sainz, zouden zij dus al op Spa kunnen wisselen. Russell zou dan de rest van dit seizoen voor FI gaan rijden. FI, Renault en McLaren doen hierover denk ik niet zo moeilijk. Ligt er alleen aan wat voor contract Vandoorne heeft. | |
Asschen_sukar | maandag 23 juli 2018 @ 20:44 |
Bij McLaren is het ook wel een risico om Vandoorne eruit te gooien, wetende dat Alonso misschien wel stopt na dit seizoen. Dus vraag me af of er wel zo'n midseason switch komt. | |
Gezicht | maandag 23 juli 2018 @ 20:46 |
Ocon is een Merc junior toch? Lijkt me niet dat hij dan naar een ander worksteam gaat. | |
Ferry_76 | maandag 23 juli 2018 @ 20:53 |
Paddy Lowe komt bij Mercedes vandaan, daar is hij twee jaar geleden stampvoetend de deur uit gegaan na het akkefietje met Hamilton in Abu Dhabi. Ik zie hem daar niet terugkeren. | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 20:56 |
Owh zo. Waarom na de zomerstop al wisselen?! Doe normaal en wissel na het seizoen.. Als ik SAI was zou ik overigens sowieso niet naar McLaren gaan | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 20:56 |
Als Mercedes junior heeft hij al voor Renault getest twee jaar geleden. En Mercedes en Renault vinden het allebei niet erg. | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 20:59 |
Waarom niet? Er is geen plek bij Merc zelf. En hoe meer (verschillende) ervaring hoe beter... | |
JayHovah | maandag 23 juli 2018 @ 21:11 |
Bij Ted's Notebook kwam daar wel een leuk feitje over langs: Als je voor 2021 wil instappen met het nieuwe bandenregelement moet je in 2020 instappen; dit zou betekenen dat je voor één jaar banden moet ontwikkelen in het huidige formaat, om een jaar later voor de 18 inch versie te ontwikkelen. Dat zijn een hoop centjes investeren voor banden die je maar één jaar kan gebruiken... | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 21:38 |
Klopt. Maar blijkbaar kunnen ze het huidige contract met Pirelli niet zomaar voor een jaar verlengen. | |
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 22:06 |
En zo werkt kartelvorming. | |
opreis | dinsdag 24 juli 2018 @ 04:04 |
Vandoorne is niet zn hoogvlieger, als je hem mist kan je dat prima opvangen, zeker met het geld dat je overhoud als je alonso zn salaris niet meer hoeft te betalen. Een grojean, sainz of een kimi lijken me best bereid om verschillende redenen bij mclaren te rijden. | |
opreis | dinsdag 24 juli 2018 @ 04:09 |
SAI heeft niet zo veel te willen aangezien hij bij RB nu nog lager in de rangorde blijkt te staan dan Gasly, hij behoorlijk onder doet voor Hulkenberg/renault ocon wil hebben en geen van de geruchten over de interresse van mercedes en ferrari een paar jaar geleden waar bleken te zijn. Met de geschiedenis/het geld van mclaren heeft hij iig nog een kleine kans op een mooi resultaat, wat ik bij teams als williams, FI, Haas of sauber minder vanzelfsprekend vind. | |
Fiorano | dinsdag 24 juli 2018 @ 12:14 |
Doe Russell heeft toch geen super licentie? | |
Rossdale | dinsdag 24 juli 2018 @ 12:28 |
Waarom zou McLaren Sainz willen? Ze hebben Norris op de reservebank | |
sasquatsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 12:28 |
Hij heeft 51 super licentie punten behaald in de afgelopen 3 jaar, dus kwalificeert zich voor een superlicentie. 2017 1ste in GP3 = 25 punten 2016 3de in F3 = 20 punten 2015 6de in F3 = 6 punten Sowieso is hij al reserverijder voor Mercedes dus heeft hij al een superlicentie. | |
sasquatsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 12:29 |
Die willen ze nog een jaar laten rijpen. Maakt teveel fouten de laatste tijd. Sowieso zou Sainz een reden voor Alonso zijn om nog een jaartje te blijven. | |
Rossdale | dinsdag 24 juli 2018 @ 12:42 |
Geloof niet dat Alonso een reden heeft om nog een jaar achteraan te hobbelen. Waarom zou de komst van Sainz dat veranderen? Die gaat lekker met McLaren een Indycar project opzetten en wordt eerste rijder. | |
Sinister-D- | dinsdag 24 juli 2018 @ 12:57 |
En ik heb die hype rond Carlos sowieso nooit echt begrepen. Het is niet de eerste keer dat ik dit zeg: Sainz werd enorm opgehemeld omwille van zijn prestaties in junior klassen. En dat terwijl die nooit dominant is geweest, zeker niet in GP3 en evengoed niet in FR3.5. Nederlandse (social) media en forums deden daar nog een schepje bovenop toen die langs Max reed, om Max zijn prestaties in de STR nóg beter te doen lijken dan ze al waren. Papa Sainz heeft heel mooi gebabbeld bij Helmut Marko om jr. bij Red Bull binnen te krijgen, want elke andere rijder had er al eerder uitgelegen. | |
Automatic_Rock | dinsdag 24 juli 2018 @ 13:15 |
Hoezo dat? | |
Tarado | dinsdag 24 juli 2018 @ 13:21 |
Alonso en papa Sainz gaan al ver terug, misschien wel een vriendendienst of om wat grote Spaanse sponsors binnen te krijgen | |
Rossdale | dinsdag 24 juli 2018 @ 13:29 |
Als Alonso geen spaanse sponsoren aantrekt, dan doet Sainz dat al helemaal niet. Ja Estrella zal wel meeverhuizen, maar verder... | |
Tarado | dinsdag 24 juli 2018 @ 13:33 |
het is ook maar een theorie maar het zou kunnen dat ze een potentiele partner hebben voor meerdere jaren die er zeker van wil zijn dat er een Spanjaard in het team blijft, Santander was er ook niet blij mee dat ze nog aan McLaren vastzaten toen Alonso daar vertrok. | |
sasquatsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 13:45 |
McLaren wil blijkbaar koste wat het kost Alonso behouden en het aantrekken van zijn vriend Carlos Sainz zou daarbij kunnen helpen. Althans, dat is wat ik hoor (want is afgelopen weekend tijdens de kwali/race ook al genoemd). In ieder geval gaat het gerucht dat Sainz naar McLaren gaat al een tijdje en wordt door de huidige geruchten alleen maar versterkt. | |
Automatic_Rock | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:58 |
Ah op die manier. Ik wist niet dat ze vrienden waren. Zijn er nog veel vriendschappen tussen de coureurs eigenlijk? | |
sasquatsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:50 |
Marchionne heeft waarschijnlijk een hersenbeschadiging opgelopen door een embolie tijdens de operatie om een kwaadaardige tumor uit zijn schouder te verwijderen. http://www.autonews.com/a(...)rgery-italian-report | |
Whiskers2009 | woensdag 25 juli 2018 @ 09:56 |
Wordt bevestigd door nu.nl: https://www.nu.nl/auto/53(...)pman-marchionne.html | |
ondeugend | woensdag 25 juli 2018 @ 11:43 |
Het schijnt dat de italiaanse media nu zegt dat hij is overleden http://www.repubblica.it/(...)archionne-202614191/ | |
Nattekat | woensdag 25 juli 2018 @ 11:58 |
Inmiddels opgepikt door andere media, rip Wat die man heeft bekend voor Ferrari is niet normaal. | |
Smacked_Actor | woensdag 25 juli 2018 @ 12:01 |
Rip | |
vosss | woensdag 25 juli 2018 @ 12:01 |
Vergeet vooral Fiat niet. | |
Tarado | woensdag 25 juli 2018 @ 12:02 |
RIP, maar voor Ferrari valt toch wel mee die deden het al goed voor hij kwam, maar voor Fiat en de Italiaanse autoindustrie absoluut een god | |
vosss | woensdag 25 juli 2018 @ 12:04 |
Overigens verwacht je toch niet dat je zomaar ernstig hersenletsel oploopt en/of dood gaat tijdens/na een schouderoperatie | |
Tarado | woensdag 25 juli 2018 @ 12:06 |
was wat gecompliceerder dan dat
https://www.motorsportwee(...)t&utm_medium=twitter | |
vosss | woensdag 25 juli 2018 @ 12:10 |
Nouja ook bij een tumor zou ik niet denken dat de kans aanwezig is dat je het loodje legt. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 juli 2018 @ 12:23 |
Triest nieuws.. | |
H_T | woensdag 25 juli 2018 @ 12:28 |
Die kans is er altijd, zelfs bij routineklusjes als amandelen knippen | |
vosss | woensdag 25 juli 2018 @ 12:30 |
Dat hebben ze mij vorig jaar gelukkig niet verteld toen ik geopereerd werd aan allebei mijn ogen. Ik was zo dom geweest om vooraf even te googlen hoe dat er precies uit zag wat ze gingen doen. Ik was nogal nerveus toen ik de OK ingereden werd Nooit meer vooraf googlen heb ik mezelf voorgenomen. | |
ondeugend | woensdag 25 juli 2018 @ 12:32 |
Never mind.. het is een bericht uit 2015 | |
Sinister-D- | woensdag 25 juli 2018 @ 12:36 |
die datum | |
ondeugend | woensdag 25 juli 2018 @ 12:37 |
Ja ik kwam er net ook achter. Vond het al een beetje bizar na het trieste nieuws | |
opreis | woensdag 25 juli 2018 @ 12:37 |
Edit:nvm | |
ondeugend | woensdag 25 juli 2018 @ 12:40 |
Ja ik wilde het niet weghalen en doen alsof er niets gebeurd was. 1,5 keer sorry | |
vosss | woensdag 25 juli 2018 @ 12:42 |
Als hij dit jaar zo doorgaat dan verwacht ik dattie gewoon weer een jaar bijtekent eigenlijk. Ik zie ze echt niet volgend jaar al Leclerc in die auto zetten als ik eerlijk ben. | |
vosss | woensdag 25 juli 2018 @ 12:44 |
Overigens als Ericcson P9 kan finishen met die auto dan vraag ik mij af hoe groot dat talent van Leclerc dan eigenlijk is. Ik zeg niet dat ie geen talent heeft, maar volgens mij wordt het door de media groter gemaakt dan het is. Die Sauber is gewoon geen slechte auto. En toch roept men elke keer hoe onvoorstelbaar dat het is wat Leclerc er mee doet. Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen. | |
ondeugend | woensdag 25 juli 2018 @ 12:46 |
Ik verwacht dat ook | |
vosss | woensdag 25 juli 2018 @ 12:47 |
We lazen het hier het eerst in je post! | |
Tarado | woensdag 25 juli 2018 @ 12:49 |
je ziet sowieso dat de Ferrari auto's het goed doen, Haas doet ook aardig mee | |
vosss | woensdag 25 juli 2018 @ 12:50 |
Dat is een beste understatement die je daar maakt | |
opgebaarde | woensdag 25 juli 2018 @ 12:50 |
We hebben inderdaad te veel in het achterhoofd hoe abominabel de Sauber vorig en begin dit jaar was. Maar hij maakt wel erg veel indruk in zijn eerste jaar, maar hoe groot zijn prestaties zijn is voor het publiekmoeilijk in te schatten. Ik lees er graag over. Er moet toch wel iets zijn? Ik las paar weken geleden een artikel via reddit dat als er gekeken wordt naar de data Vandoorne het eigenlijk goed doet, maar de balans van de auto voor hem compleet ruk is. Die Ferrari PU is echt ineens een beest | |
sasquatsch | woensdag 25 juli 2018 @ 12:53 |
Met Marchionne had ik het nog wel verwacht. Hij was een groot voorstander van Leclerc. Nu verwacht ik het niet meer. | |
sasquatsch | woensdag 25 juli 2018 @ 13:10 |
Bekijk maar wat F2 races van Leclerc terug. Wat hij daar doet heeft nog niemand in de GP2/F2 gedaan. De punten van Ericsson zijn imho vooral mazzel, terwijl Leclerc dat doet op eigen kracht en sowieso heb ik Ericsson nog geen enkele keer in Q3 gezien en Leclerc al meerdere malen. | |
potjecreme | woensdag 25 juli 2018 @ 13:12 |
Kwam ook door de omstandigheden. Je hebt gezien dat het een kleine periode heeft geregend? | |
twiFight | woensdag 25 juli 2018 @ 14:45 |
Eriksson heeft al tientallen keren de kans gehad om op te vallen, maar heeft dat nagenoeg nooit gedaan. Dat de Sauber nu stukken beter is is evident, maar alsnog presteert LeClerc beter. Ik mocht LeClerc nooit, maar sinds hij in de F1 zijn mannetje staat heb ik meer respect voor hem. | |
Sinister-D- | woensdag 25 juli 2018 @ 14:51 |
Leclerc. | |
flipsen | woensdag 25 juli 2018 @ 15:26 |
sasquatsch | woensdag 25 juli 2018 @ 16:26 |
En Ericsson | |
opreis | woensdag 25 juli 2018 @ 16:31 |
Mijn moeder heeft een fiat panda, komt wel heel dichtbij zo | |
NicolasJoy | donderdag 26 juli 2018 @ 13:47 |
Wie weet dat we het echte talent van Leclerc nog wel zien als hij over zou mogen stappen.. | |
ChatGirl | donderdag 26 juli 2018 @ 13:58 |
James Key gaat van Toro Rosso naar McLaren
| |
M.Melandri | donderdag 26 juli 2018 @ 20:44 |
Zou mij verbazen als Raikkonen weer contractverlenging zou krijgen. Blijft voor mij sowieso een vreemd verhaal dat hij weer bij Ferrari zit. Tijdens zijn eerste periode kreeg hij de zak omdat hij nauwelijks beter was dan Massa. Tijdens zijn tweede periode is hij compleet afgemaakt door Alonso en rijdt nu weer achter Vettel aan. Ook de enige van de top 3 teams die geen race heeft weten winnen. | |
potjecreme | donderdag 26 juli 2018 @ 21:09 |
Als Vettel rijdt mag hij niet winnen hè. Tevens heeft hij ook wel wat pech gehad. | |
sasquatsch | donderdag 26 juli 2018 @ 21:20 |
Arrivabene wil hem graag behouden. En nu Marchionne overleden is, is de kans groot dat Raikkonen blijft. Marchionne wilde graag Leclerc bij Ferrari hebben. | |
sasquatsch | donderdag 26 juli 2018 @ 22:02 |
De vraag is alleen wanneer hij daar aan de slag kan. Volgens Franz Tost heeft hij nog een langlopend contract bij Toro Rosso, dus misschien een ruil met Lando Norris voor volgend jaar? http://www.f1i.com/news/3(...)eys-appointment.html | |
M.Melandri | donderdag 26 juli 2018 @ 22:13 |
Hij is gewoon niet snel genoeg. Wanneer mocht hij niet winnen? | |
potjecreme | donderdag 26 juli 2018 @ 22:20 |
Afgelopen race was er een teamorder.....Is maar 1 voorbeeld. | |
Fir3fly | donderdag 26 juli 2018 @ 22:25 |
Je hebt het zeker over Bottas. | |
M.Melandri | donderdag 26 juli 2018 @ 23:31 |
Hij zat op een andere strategie en reed Vettel onnodig in de weg. Dat gebeurde ook met Hamilton die in Silverstone Bottas voorbij liet gaan omdat ze op andere strategieën zaten. Kimi is structureel veel te langzaam en maakt te veel fouten, daarom wint hij geen races. Max en Ricciardo winnen races in een auto waarbij je over een heel seizoen veel minder kansen krijgt dan in de huidige Ferrari. | |
potjecreme | donderdag 26 juli 2018 @ 23:37 |
Dat mensen dat echt geloven Volgens mij winnen de Bulls door een goede tactiek tijdens rare situaties. Net als vorige race waar alleen Max van de toppers op inters ging. Als het was gaan regenen zoals na de race was hij de gelukkige. Nu helaas zette de regen niet door tijdens de race. Bij Ferrari zijn ze nu eenmaal wat gereserveerder met het anders doen dan de anderen. | |
sasquatsch | donderdag 26 juli 2018 @ 23:44 |
In dit geval klopt het wel. Kimi ging extreem vroeg naar binnen en reed op veel oudere banden dan Vettel, die vlak achter Kimi weer de baan op kwam. Het was überhaupt de vraag of Kimi de race met één stop kon uitrijden. | |
M.Melandri | donderdag 26 juli 2018 @ 23:44 |
Hij stopte al in ronde 14. Met een beetje logisch nadenken weet je dat hij het nooit tot de finish gered had op softs. Beide Red Bull coureurs zijn ook een stuk beter. Oostenrijk liet Kimi zich ook veel te makkelijk inpakken door Max. Dat is dan ook het verschil tussen een topcoureur en een middenmoter als Kimi. | |
M.Melandri | donderdag 26 juli 2018 @ 23:45 |
Precies. Met Kimi probeerden ze Hamilton af te dekken. | |
opreis | vrijdag 27 juli 2018 @ 04:40 |
Bottas heeft dit jaar ook nog niet gewonnen. En ik denk dat kimi de ideale coureur is voor ferrari momenteel. Legt het vuur niet aan de schenen van Vettel en wordt ook zonder al te veel problemen als strategische pion gebruikt. En zn pace is wel eens minder geweest t.o.v Vettel en Alonso de afgelopen jaren. Als ze hem er uit gooien met deze argumenten hadden ze dat veel eerder moeten doen. | |
M.Melandri | vrijdag 27 juli 2018 @ 12:33 |
Bottas heeft pech gehad en heeft vorig jaar races gewonnen. Mag je absoluut niet vergelijken met Kimi. Vind het heel apart dat ze hem weer teruggenomen hebben nadat ze hem eerst de zak hebben gegeven. En voor de neutrale F1 fan is het jammer dat hij een van de 6 topzitjes bezet houdt. | |
vosss | vrijdag 27 juli 2018 @ 12:35 |
Precies. Kimi is veel beter. | |
Tarado | vrijdag 27 juli 2018 @ 12:37 |
ik vind het toch wel een beetje hetzelfde in de zin dat ze duidelijk voor 1 kopman en een 2e rijder hebben gekozen | |
M.Melandri | vrijdag 27 juli 2018 @ 12:41 |
Inmiddels wel, maar dat komt omdat Bottas veel pech heeft gehad. Als hij binnen 30 punten had gestaan kreeg hij gewoon een eerlijke kans. Dat was vorig jaar ook zo. | |
Nattekat | zaterdag 28 juli 2018 @ 00:38 |
Het gaat niet zo goed bij onze roze vrienden... ook de geruchten dat Ocon naar Renault gaat worden hierdoor sterker. Proces schijnt mede in gang te zijn gezet door Perez:
| |
twiFight | zaterdag 28 juli 2018 @ 02:16 |
Lijkt me een ietwat bizarre statement in sponsorland. En waarom zou de auto roze zijn voor een lening. Maar ja, het is F1, dus daar zit ongetwijfeld een contract bij van tientallen pagina's. We gaan het zien. | |
Sinister-D- | zaterdag 28 juli 2018 @ 08:53 |
Vraag maar eens aan Muermans en Doornbos hoe sponsor-leningen werken. | |
Tarado | maandag 30 juli 2018 @ 11:15 |
| |
sasquatsch | maandag 30 juli 2018 @ 12:00 |
Dat is toch alleen bij een naamsverandering? | |
Asschen_sukar | maandag 30 juli 2018 @ 12:13 |
Ook een manier om je concurrenten om zeep te helpen | |
M.Melandri | maandag 30 juli 2018 @ 13:29 |
Die teams hebben gewoon een punt. Vooral in het geval van Williams. Zij hebben 2 paydrivers aangenomen om de boel boven water te houden. Force India kreeg een lening van liberty en het prijzengeld werd naar voren geschoven. Beetje oneerlijke concurrentie tegen een team wat wel de zaken op orde heeft, maar daardoor achteraan rijdt. Renault wil druk zetten op liberty omtrent de B-teams van Ferrari en misschien volgend jaar ook Mercedes aan banden te leggen. Renault spendeert geld om de aansluiting te vinden en wordt voorbij gereden door teams die gewoon de tekeningen van Ferrari krijgen. Als het zo doorgaat is McLaren nog het enige priveteam dat volledig zelfstandig opereert. | |
Asschen_sukar | maandag 30 juli 2018 @ 13:33 |
Dat het zo'n zooitje bij Williams en McLaren is komt natuurlijk door meer dan geld issues (zeker bij McLaren), maar verder heb je wel een punt ja. | |
sasquatsch | maandag 30 juli 2018 @ 13:35 |
Beetje hypocriet van Renault, aangezien zij in 2015 wel van iedereen toestemming hebben gekregen om Lotus over te nemen. Ook van Williams trouwens, die, als ze niet uitkijken, in dezelfde situatie terecht kunnen komen. Dan hoeven ze dus ook niet op clementie van de anderen te rekenen. | |
M.Melandri | maandag 30 juli 2018 @ 13:45 |
Renault gebruikt het als pressiemiddel tegen de B-teams en Williams was al tegen het vooruitbetalen van het prijzengeld en de lening van Liberty. Is gewoon oneerlijke competitie. | |
trein2000 | maandag 30 juli 2018 @ 13:49 |
Ik snap Renault wel. Die b-teams zijn ook een probleem... | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 13:50 |
Voor Renault is het A-team ook een probleem | |
trein2000 | maandag 30 juli 2018 @ 13:52 |
Het gaat om machtsverhoudingen. Merc/Ferrari zijn al machtig doordat ze motoren leveren. Als die dan ook nog b-teams op de grid gaan krijgen worden ze te machtig. | |
Peterselieman | maandag 30 juli 2018 @ 13:55 |
Dan moet Renault bij de FIA en FOM zijn. Zij kunnen door mogelijke regelwijzigingen dit inperken. Gaan een paar jaartjes overheen, maar dan kunnen er eerlijker reglementen op tafel liggen. Eerlijker in de ogen van Renault tenminste | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 14:23 |
Ouch . | |
ondeugend | donderdag 2 augustus 2018 @ 20:49 |
Niki lauda,zou een longtransplantatie hebben ondergaan. Operatie is geslaagd maar Lauda is in zeer ernstige toestand | |
ondeugend | donderdag 2 augustus 2018 @ 20:51 |
https://twitter.com/welt/status/1025075581891825664?s=19 | |
Whiskers2009 | donderdag 2 augustus 2018 @ 21:19 |
https://www.nu.nl/formule(...)gtransplantatie.html | |
flipsen | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:20 |
Ah, vandaar dat hij er niet bij was in Hongarije. Sterkte dan maar. Vond het altijd een bijzonder vervelende kwast, maar toen ik die film over hem en Hunt heb gezien heb ik mijn mening (een klein beetje) bijgesteld. | |
vosss | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:47 |
Nou sterkte meneer Lauda. Hopelijk kan je nog vele jaren klagen op Max | |
vosss | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:48 |
Ik vraag me wel af, enkele weken geleden niet lekker, werd gedacht aan griepje en dan nu een longtransplantatie. Waar komt die long zo snel vandaan? Krijg je soms voorrang als je geld hebt of wat is deze? | |
ondeugend | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:52 |
Ik las ergens dat hij ook nierpatient is. Dat kan er mee te maken hebben. | |
Asschen_sukar | vrijdag 3 augustus 2018 @ 06:24 |
Griepje was gewoon een smoes, hij zal al jaren op de transplantatie lijst gestaan hebben. Die brand heeft toen natuurlijk best wel wat schade aan z'n longen opgeleverd, dat zal met de jaren er niet beter op geworden zijn | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:38 |
De arts verwacht dat Lauda herstelt: https://www.nu.nl/formule(...)ntatie-herstelt.html | |
Jester65 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:37 |
https://www.ad.nl/formule(...)ar-renault~a29080f8/ | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:42 |
Ineens allemaal geruchten dat Ricciardo bij Renault getekend heeft https://www.f1today.net/n(...)n-kiest-voor-renault https://www.gpblog.com/nl(...)tm_content=Ricciardo Renault | |
Nattekat | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:46 |
The Daily Mail | |
Jester65 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:47 |
Zal inderdaad allemaal dezelfde bron zijn, geen idee hoe betrouwbaar dat is. | |
ETA | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:08 |
Op twitter net bevestigd door RB dat hij weg gaat: https://twitter.com/redbullracing/status/1025336753530523648 | |
Bonobo11 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:10 |
LOL wot | |
Rossdale | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:15 |
Ok dan, die zag ik niet aankomen Op een of andere manier geloof ik er alsnog geen reet van Zou wel een erg late 1 april grap zijn eigenlijk | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:17 |
RBR heeft bevestigd dat hij vetrekt iig. Dus dat deel zal iig kloppen | |
nils7 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:19 |
| |
KingRadler | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:22 |
hij gaat dus een stap terug ben benieuwd of Max een stap naar voren kan gaan in 2020 bij RB | |
Scrutinizer | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:25 |
Wow! Hij zal zich gerealiseerd hebben dat als hij ooit wereldkampioen wil worden, hij niet in hetzelfde team als Verstappen moet blijven. | |
nils7 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:25 |
Hij moest ook wel, RBR had alle pijlen op Max gericht om hem de jongste WK ooit te maken. | |
ondeugend | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:30 |
WTF? Die zag ik ook niet. Gasly maar in de RB dan en Sainz naar formule E | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:30 |
2019 | |
Rockefellow | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:35 |
Doet mij vermoeden dat hij Red Bull een ulitmatum heeft gesteld en zij daarvoor bedankt hebben en gelijk een bericht de wereld in hebben gestuurd. Zou graag een vlieg op de muur zijn geweest bij de onderhandelingen. | |
KingRadler | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:36 |
2020! is het Horner had aangegeven dat volgend jaar een tussen jaar gaat worden. De nieuwe Honda motor te leren kennen. | |
ondeugend | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:36 |
financieel er niet uit gekomen denk ik. | |
Whiskers2009 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:37 |
Ah, zo bedoel je. | |
Nattekat | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:38 |
Staat op FOK! dus officieel En ik kreeg hoofdpijn van elke mogelijke verschuiving die hierop volgt mooi uittekenen, dus dat wordt zeer interessant allemaal Als Sainz echt naar McLaren gaat al helemaal. | |
Predator38 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:40 |
gelul..... | |
Marcoss | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:50 |
Misschien verwacht hij zo weinig van de combinatie Red Bull en Honda dat hij het alsnog als een stap vooruit ziet voor 2019 (tov blijven bij Red Bull dus), anders is het een hele rare keus... Of hij heeft zijn hand overspeeld bij de onderhandelingen met Red Bull en ze hebben zelf besloten dat ze niet met hem verder gaan.. Ricciardo wist natuurlijk ook dat Red Bull voor volgend jaar in principe geen coureur heeft/kan halen met hetzelfde niveau en misschien heeft hij een gigantisch salaris geëist.. | |
Rossdale | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:52 |
Lijkt me een prima plan, alleen hebben ze dan ineens twee nieuwe junioren nodig voor TR Ticktum krijgt geen superlicentie en Hartley willen ze eigenlijk vanaf. Toch maar proberen Key te ruilen voor Norris? | |
Nattekat | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:53 |
F1 / Daniel Ricciardo vertrekt bij RedBull Hier verder | |
KingRadler | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:54 |
dankje | |
daNpy | vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:57 |
Sowieso meer als Max aangezien hij zichzelf niet als tweede rijder ziet... en RBR heeft al aangegeven dat dat hem niet ging worden | |
Whiskers2009 | zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:45 |
Niki Lauda zou uit zijn kunstmatige coma zijn: https://www.gpblog.com/nl(...)uws&utm_content=Niki Lauda Mercedes coma ontwaakt Formule 1 | |
Whiskers2009 | zondag 5 augustus 2018 @ 16:59 |
Morgen persverklaring over toestand Lauda: https://www.gpblog.com/nl(...)stand-van-lauda.html | |
Radegast | maandag 6 augustus 2018 @ 22:41 |
Mansour Ojjeh weg bij McLaren. | |
Whiskers2009 | maandag 6 augustus 2018 @ 22:59 |
Doe er dan een link bij: https://www.gpblog.com/nl(...)tapt-na-30-jaar.html | |
sasquatsch | maandag 6 augustus 2018 @ 23:02 |
Het artikel is volgens mij alweer verwijderd bij The Independent. De link werkt niet meer. Dus de vraag is of het waar is. En sowieso heeft hij zijn aandelen nog. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:44 |
Reactie van McLaren: https://www.gpblog.com/nl(...)-aandeelhouder-.html | |
Meike26 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:55 |
Waar ik nu even over nadenken en zit te brainstormen.. Ontkennen of erkennen ze nu dat die aandeelhouder is vertrokken met "niets is minder waar..." ? Natuurlijk is het geschreven door een journalist, maar ik zit er echt hardop over na te denken. Niets.is.minder.waar. Dus het klopt gewoon.. het is waar en al het overige wat naar buiten komt, is net zó waar als deze stelling ? | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:21 |
"Niets is minder waar" betekent gewoon dat het niet waar is. Ojjeh is niet weg. Alleen is (volgens het artikel) zijn (niet-uitvoerende) bestuursfunctie opgeheven. Maar hij is nog steeds (groot)aandeelhouder van McLaren en heeft dus nog steeds flink wat zeggenschap. | |
Sinister-D- | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:47 |
ben je nu echt een vertaling tot op de letter aan het ontleden? Ik denk namelijk niet dat er letterlijk een uitspraak gedaan is geworden als "nothing is less true".... [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 07-08-2018 12:53:32 ] | |
Meike26 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:52 |
Gebeurde gewoon bij toeval dat ik er bij nadacht over dat zinnetje. Net als het oude bekende zinnetje "klaar terwijl u wacht". Ik snap de betekenis er van, maar letterlijk zou je de uitspraak ook wel kunnen betwisten. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:30 |
Gerucht: Williams of FI gaan met Renault motoren rijden in 2019. Lijkt me onzin, maar voor wat het waard is: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18572/.html | |
DaggerOne | dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:54 |
Haha, staan ze nog verder achteraan | |
Meike26 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:02 |
Williams lijkt me logischer dan Force India. Ik denk ook dat de onderlinge samenwerking met Renault en McLaren beter zal zijn voor het team. | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:03 |
Ik dacht dat Paddy Lowe de ziel van Williams juist aan Mercedes wilde verkopen | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:08 |
Juist niet. Dat heeft hij al meerdere keren gezegd. Dat was Stroll, die dat nu waarschijnlijk via Force India gaat proberen. Ondanks het feit dat Williams waarschijnlijk meer onderdelen bij Mercedes gaat aanschaffen (zoals een versnellingsbak) willen ze nog steeds een volwaardige constructeur blijven en lang niet zover gaan als Haas en Ferrari. https://www.formula1.com/(...)l-with-williams.html
| |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:34 |
Ik lees het juist als dat Paddy het wel ziet zitten, maar hij heeft de rest van het team nog niet kunnen overtuigen omdat het niet echt in hun aard zit. | |
Meike26 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:06 |
Williams is een beetje een Teletubbie team geworden. Compleet naïef en alles komt wel weer goed.. Gaat er wat fout is "uh oh" en ze zwaaien alles gelijk vrolijk weg. Kansloos en on-Williams waardig | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:33 |
blijft moeilijk beleid maken als je in 'survival mode' zit | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:37 |
Honda focust op bestuurbaarheid en stabiliteit: https://www.gpblog.com/nl(...)verancier-honda.html | |
Peterselieman | dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:45 |
Daarin slagen ze prima. Ook bij de McLaren zag je dat wel, als de auto tenminste niet stuk ging of door Alonso in de pits werd geparkeerd | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:42 |
| |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:14 |
Nederlandstalige bron: https://www.gpblog.com/nl(...)figuur-in-deal-.html | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:04 |
Nog geen nieuws maar morgen wel? Mogelijk morgen al nieuws over line up RBR en STR: https://www.gpblog.com/nl(...)heel-snel-rond-.html | |
Nattekat | dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:35 |
Dat klinkt als een reeds bestaand backup plan. | |
sasquatsch | woensdag 8 augustus 2018 @ 00:19 |
Jake Dennis heeft nog minder punten dan Ticktum, dus lijkt me vrij onwaarschijnlijk. | |
ondeugend | woensdag 8 augustus 2018 @ 11:40 |
Klopt, het nieuws heeft niets met de F! te maken
| |
Whiskers2009 | zondag 12 augustus 2018 @ 12:37 |
Zou iets slechter gaan met Lauda. Artsen zouden bezorgd zijn om zijn nieren en het herstel zou fors langer gaan duren: https://www.gpblog.com/nl(...)er-staat-nieren.html | |
vosss | zondag 12 augustus 2018 @ 13:53 |
En minimaal 6 maanden niet vliegen. Dus die zien we denk ik dit jaar niet meer op de pitmuur terug gok ik zo. | |
Whiskers2009 | zondag 12 augustus 2018 @ 14:04 |
Dat sowieso niet nee. Maar vind dat het er ondudelijk staat. Nu 6 maanden niet mogen vliegen? Of na de 6 maanden ingrijpende levensstijlverandering 6 maanden niet vliegen? Dan zouden we hem pas op zijn vroegst weer op de pitmuur kunnen zien als ze volgend seizoen weer in Europa racen. | |
vosss | zondag 12 augustus 2018 @ 16:00 |
Als ie dan nog leeft Klinkt allemaal niet heel tof zegmaar. | |
Nattekat | maandag 13 augustus 2018 @ 17:49 |
Renault underestimated rivals' engine development Manmanman Het kromme tenen-gehalte in dit artikel is dusdanig hoog dat ik hem maar lekker achter dat linkje laat. Samenvatting: RB heeft een uitstekende keuze gemaakt. | |
Whiskers2009 | maandag 13 augustus 2018 @ 18:04 |
Dit was al gepost. In het gewone topic (wel andere bron) | |
Whiskers2009 | maandag 13 augustus 2018 @ 18:22 |
Gaat beter met Lauda, zou aan revalidatie begonnen zijn: https://www.gpblog.com/nl(...)utm_content=Lauda%2C gezondheid%2C stabiel%2C revalidatie begonnen%2C longtransplantatie | |
Nattekat | maandag 13 augustus 2018 @ 18:22 |
En nu ook in het goede topic | |
Whiskers2009 | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:29 |
Volgens ESPN wordt SAI nog deze week aangekondigd als vervanger van ALO: http://www.espn.com/f1/st(...)nando-alonso-mclaren | |
Smacked_Actor | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:51 |
GP2 engine, no? | |
vosss | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:53 |
| |
vosss | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:55 |
Ik vind zijn manier van Engels praten wel grappig. Bijna elke zin maakt ie een vraag van. Zou hij dat in het Spaans ook doen? | |
Rossdale | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:55 |
Vraag me af wat ze met vandoorne doen. Of hij mag blijven of hij wordt ingewisseld voor Norris. Als Norris het wordt, dan heeft Mclaren niets meer te ruilen om Key los te weken bij Toro Rosso en heeft Toro Rosso geen vervanger voor Gasly. Zou Vandoorne in zo'n constructie aan TR cadeau gedaan worden als stoeltjesvulling? | |
Tarado | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:55 |
Sainz of Alo? | |
opgebaarde | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:59 |
Je had vroeger een wielrenner, Menchov (of Mentsjov) en die deed dat ook en misschien een graadje erger. Sprak gebrekkig Engels en ik geloof vloeiend Spaans. Waren altijd geniale interviews | |
vosss | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:00 |
Sainz. Die eindigt elke zin met ",no?" | |
Tarado | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:08 |
het valt me sowieso op dat van origine Spaanstaligen moeite hebben met accentloos Engels, ook acteurs en actrices schijnt dat niet te lukken dus die kunnen niet anders dan een latino/a spelen in Engelstalige fims. Wat ik wel een afgang vond van dat Alo filmpje is dat hij het zelf niet ingesproken heeft, zoveel moeite is dat toch ook weer niet. | |
vosss | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:28 |
Buxton grapte er al over dat hij 17 jaar met een nepstemmetje gepraat heeft | |
opreis | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:32 |
Laat wel het verval bij mclaren zien. Met vandoorne en sainz ga je geen podiums halen, en norris is een onzekerheid. Nu kunnen ze ook al geen topcoureurs meer aantrekken anders hadden ze ric wel gehaald en had alonso wel gebleven. De tijden dat daar wereldkampioenen reden zijn dan nu echt voorbij | |
Tarado | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:42 |
wel zonde ja al heeft McLaren nog wel een aardig straatautobedrijf, bij Williams is wat dat betreft de situatie nog schrijnender | |
Whiskers2009 | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:44 |
Michael Schumacher verhuist naar het schijnt naar Mallorca: https://www.gpblog.com/nl(...)lie-naar-spanje.html Optimisme over zijn toestand zoals in het artikel te lezen is, is echter nogal voorbarig. Iemand is al snel te vervoeren zoals iemand in de comments al zegt. [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 15-08-2018 16:56:50 ] | |
Tarado | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:46 |
ja als hij enigszins toonbaar zou zijn zouden ze het denk ik niet nalaten | |
Whiskers2009 | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:57 |
Geen idee wat je hier zegt | |
Tarado | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:59 |
ze laten hem niet aan de buitenwereld zien dus ik ga er vanuit dat zijn toestand nog steeds deplorabel is | |
Peterselieman | woensdag 15 augustus 2018 @ 18:08 |
Geen idee, maar ik weet wel dat je niet meerdere Spanjaarden bij elkaar wilt hebben. Dat geeft nogal wat geluidsoverlast | |
Meike26 | woensdag 15 augustus 2018 @ 18:46 |
Dat heb ik ook, ook een bepaald enthousiasme waarmee hij praat, verraad op een positieve manier ook wel zijn eerlijkheid, altijd wel leuk om te volgen Perez doet het trouwens ook, met dat ,no op het eind, maar vind hem vaak wat bits, ook wel eerlijk maar niet zo'n puppy als Sainz soms kan zijn | |
flipsen | woensdag 15 augustus 2018 @ 19:19 |
Toch liever een groep Spanjaarden dan een groep Brazilianen als het om geluidsoverlast gaat (en dat zal Tarado toch met me eens moeten zijn). | |
Whiskers2009 | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:32 |
Schumacher gaat niet verhuizen aldus zijn manager: https://www.gpblog.com/nl(...)-naar-mallorca-.html | |
Tarado | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:36 |
Brazilianen zijn veel gezelliger | |
sasquatsch | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:41 |
FTFY | |
Tarado | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:44 |
eens | |
vosss | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:47 |
Kimi zn boek is uit: https://www.gpblog.com/nl(...)we-boek-vandaag.html Vooralsnog alleen in Fins en Zweeds. Iemand enig idee of dat boek ook naar het Engels komt binnenkort? Gezien zijn fanbase lijkt me dat slechts een kwestie van tijd. Zou lezen in elk geval | |
Refragmental | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:51 |
Voor de Engelse variant is hij een audioboek aan het inspreken. | |
THEFXR | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:52 |
leeft hij nog dan? | |
Smacked_Actor | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:56 |
Bwoah! | |
Tarado | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:01 |
het is maar wat je onder leven verstaat | |
nogeenoudebekende | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:21 |
Mwah voor het zelfde geld trololololen ze de boel en hebben ze nergens last van en lekker beetje rentenieren in Zwitserland en nu ook Mallorca. | |
Tarado | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:24 |
ik zou het hem van harte gunnen maar lijkt me sterk | |
franklop | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:26 |
Sainz bevestigd bij McLaren. | |
THEFXR | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:35 |
no way, zijn familie heeft zijn wagenpark verkocht | |
Radegast | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:44 |
Wanneer was het voor het laatst dat McLaren twee rijders had die nog nooit een overwinning gehaald hadden? '95 met Blundell en Hakkinen? | |
Ferry_76 | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:54 |
Dat jaar heeft Nigel Mansell ook nog twee races gereden, dus '94, met Häkkinen, Brundle en Alliot. Is trouwens ook het enige jaar in de historie van het team dat zoeits gebeurde als ik het goed zie. | |
opreis | donderdag 16 augustus 2018 @ 15:19 |
Er is nog 1 stoeltje over en kimi en kubica zijn nog niet bevestigd voor volgend jaar maar de kans daar op lijkt heel klein | |
Sinister-D- | donderdag 16 augustus 2018 @ 18:31 |
bedoel je alleen McLaren? | |
opreis | donderdag 16 augustus 2018 @ 23:30 |
Ja, slechts 1 rijder bevestigd daar en er zijn nog 2 rijders beschikbaar die overwinning achter hun naam hem staan. Maar tis verder gebaseerd op niks | |
Automatic_Rock | vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:47 |
Dat zeker, maar wel erg luidruchtig | |
Gezicht | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:32 |
Onverstaanbaar | |
Wertha | vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:16 |
Wordt een kort audioboek dan. | |
Whiskers2009 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:19 |
Er gaan nu weer geruchten dat Perez binnenkort gaat bijtekenen bij FI: https://www.gpblog.com/nl(...)bij-force-india.html https://www.f1today.net/n(...)orce-india-voor-2019 Al gaan er ook al tijden geruchten dat hij naar Haas zou gaan/willen. We gaan het zien. EDIT: oeps, deze post had in het Silly Season topic gemoeten. Excuus! [ Bericht 14% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-08-2018 10:40:52 ] | |
vosss | vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:20 |
En Ocon dan?? | |
Whiskers2009 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:25 |
Williams? Ik zie hem iig niet snel naar Haas gaan aangezien dat een "Ferrariteam" is. Sauber heeft nu ook connecties met Ferrari. McLaren wellicht? | |
Tarado | vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:16 |
| |
Ferry_76 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:38 |
Perez zou wat mij betreft best naar Haas kunnen ipv Grosjean. Kan Haas ook mooi uitbreiden richting de Mexicaanse markt. En dan mag Ocon korte metten maken van Strollie. | |
Whiskers2009 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:40 |
Verkeerde topic | |
Whiskers2009 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:11 |
Renault komt met updates voor het team (oa een nwe vloer) op Spa: https://www.gpblog.com/nl(...)prix-van-belgi-.html | |
Whiskers2009 | maandag 20 augustus 2018 @ 21:11 |
Gasly gaat zoals door velen verwacht naar RBR: https://www.gpblog.com/nl(...)max-verstappen-.html | |
KingRadler | maandag 20 augustus 2018 @ 21:11 |
Pierre Gasly gaat naar RB | |
Whiskers2009 | maandag 20 augustus 2018 @ 21:12 |
Dat staat in de post boven je ja | |
KingRadler | maandag 20 augustus 2018 @ 21:12 |
Je was me net voor haha | |
Whiskers2009 | woensdag 22 augustus 2018 @ 18:16 |
GERUCHT: Force India mag wellicht niet deelnemen dit weekend: https://www.gpblog.com/nl(...)al&utm_content=Force India%2C problemen%2C juridisch%2C Spa%2C Belgische GP https://www.f1today.net/n(...)belgische-grand-prix [ Bericht 21% gewijzigd door Whiskers2009 op 22-08-2018 18:39:12 ] | |
sasquatsch | woensdag 22 augustus 2018 @ 19:26 |
Het verklaart in ieder geval wel waarom Force India F1 Team Ltd. nog steeds in administration is. Vraag me af of ze dit jaar nog op de grid staan. Naar het prijzengeld kunnen ze waarschijnlijk fluiten. Het is te hopen dat de nieuwe organisatie snel een nieuwe entry krijgt zodat er volgend jaar weer 10 teams op de grid staan. | |
trein2000 | woensdag 22 augustus 2018 @ 19:28 |
Verhaal linkt wel logisch. Wel kut voor de sport. Anderzijds zie ik het ook wel gebeuren dat er lastminute nog een oplossing gevonden wordt. | |
sasquatsch | woensdag 22 augustus 2018 @ 23:00 |
De Formule 1 introduceert een 'soft' budget cap in 2019, die verplicht wordt in 2021. https://www.motorsportweek.com/news/id/19559 | |
nils7 | donderdag 23 augustus 2018 @ 08:12 |
Hoe gaan ze dat handhaven? Ferrari laat Maserati gewoon een motor ontwikkelen en koopt dat voor 1 euro in. Maserati wel veel verlies maar ja boeiend. Mercedes laat AMG een chassis ontwikkelen en koopt dat in voor 2 euro. De kleinere teams zijn weer de dupe want die kunnen dat soortje trucjes niet doen. Tenzij ze er een oplossing voor vinden... | |
Whiskers2009 | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:12 |
Iig officieel nwe naam FI kennelijk nu: https://racingnews365.nl/(...)l-punten-in-wk-stand Verder niks in het artikel (coureurscarroussel etc). | |
ColtZ40 | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:22 |
Wat een kutnaam. | |
Sinister-D- | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:54 |
Hmmm, dus Sahara Force India is volledig uit de uitslagen geschrapt. En wat nu als vanaf Monza alle bezittingen terug zouden zijn bij Malya en Sahara en daardoor Sahara Force India identiek als voor de zomerstop aan de start kan verschijnen? Zijn die punten dan nog steeds verschwunden? Puur hypothetisch natuurlijk. En "Racing Point"? Klinkt als een snackbar | |
sasquatsch | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:07 |
Waarom zou je überhaupt nog Force India in de naam willen hebben? | |
Tinos85 | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:08 |
Het is ingeschreven als een nieuw team. Hoe zit het dan met te gebruiken componenten? Ook weer vanaf 0? | |
Whiskers2009 | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:14 |
Las ergens dat het verplicht zou zijn dat de naam vd constructeur ook in de teamnaam voorkomt. Dan is het dit seizoen nog Force India Racing Point en volgend seizoen Racing Point. | |
sasquatsch | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:19 |
Ja, las hier al een betere uitleg. Force India is nog voor dit jaar. Het bedrijf dat Force India heeft overgenomen heet Racing Point. Dat was in bovenstaand artikel niet duidelijk. | |
Sinister-D- | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:06 |
was met Spyker en Midland identiek, toevallig ook nog eens hetzelfde team als nu, die gingen ook door het leven als Spyker MF1 ipv Midland F1 pre-Monza (of was het Hongarije ) in 2006. | |
Whiskers2009 | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:14 |
Ja en het seizoen daarna dus Spyker F1 team. Moesten MF1 er ook in houden in het seizoen vd overname want dat was de constructeur vd wagen. | |
vosss | vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:14 |
| |
vosss | vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:17 |
Ok nieuws is dus dat hij kennelijk in een rolstoel kan zitten en dat hij reageert op prikkels. En dat hij nog kan huilen. Oftewel net geen kasplantje en hij heeft zelf nog in de gaten dat alles kut is en hij niks meer kan. In en in triest. | |
flipsen | vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:47 |
Dat heb ik een paar jaar geleden al letterlijk zo ergens gelezen volgens mij | |
vosss | vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:48 |
Ow dan heb ik dat destijds gemist. Dit bericht stond vandaag in het AD | |
flipsen | vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:50 |
Kan het ook niet terugvinden, denk dat het om dit bericht ging: http://www.dailymail.co.u(...)skiing-accident.html Tja, het blijft gissen... | |
opreis | zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:06 |
Anonieme bron dus tja. Als ie dood is zullen ze het wel naar buiten brengen maar tot die tijd of tot er een manager or familielid iets zegt blijft het gissen | |
Whiskers2009 | zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:26 |
Teams zouden het eens zijn over uitstel vd nieuwe motorregelementen: https://www.gpblog.com/nl(...)ten-tot-na-2021.html | |
Whiskers2009 | maandag 27 augustus 2018 @ 08:42 |
RIC gaat in Monza de c-spec van Renault gebruiken, Max wacht de vrijdagtrainingen af: https://racingnews365.nl/(...)t-motor-bij-gp-italië | |
KingRadler | maandag 27 augustus 2018 @ 08:55 |
link werkt niet. deze wel: https://racingnews365.nl/(...)-motor-bij-gp-italie | |
Whiskers2009 | maandag 27 augustus 2018 @ 09:10 |
Thanks! | |
Whiskers2009 | maandag 27 augustus 2018 @ 18:11 |
Ferrari stapt naar FIA ivm achtervleugel Mercedes: https://www.gpblog.com/nl(...)leugel-mercedes.html | |
sasquatsch | dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:20 |
Over achtervleugels gesproken, die worden volgend jaar 5 cm hoger. ook worden de spiegels aangepast zodat de coureurs een beter zicht hebben naar achter. https://racingnews365.nl/(...)formule-1-vanaf-2019 | |
Nattekat | dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:26 |
En weer terug naar dat gedrocht van 2016... zucht. Wat denken ze ermee op te schieten | |
opreis | dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:44 |
5cm hoger nou poeh poeh het is wat | |
Yngwie | dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:52 |
Vroeger was alles beter... | |
JayHovah | dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:59 |
Contract voor de GP van Duitsland is met een jaar verlengd. | |
fathank | dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:08 |
Die van 2016 waren ook pak em beet 30 cm smaller. Edit: 10 centimeter smaller en 15 centimeter hoger. | |
sasquatsch | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:26 |
De komende jaren is er nog steeds een Grand Prix op Suzuka.
| |
ondeugend | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:42 |
Bronnen zijn altijd wel fijn | |
sasquatsch | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:45 |
https://www.f1today.net/n(...)-deal-overeengekomen en de originele bron: http://www.faz.net/aktuel(...)imring-15756755.html | |
JayHovah | zaterdag 1 september 2018 @ 10:20 |
Stroll schijnt al een stoeltje te hebben gepast bij RP Force India, Claire Williams heeft bevestigd dat Lance iig tot en met Singapore in de Williams rijd. Daarna... Bron: https://m.gpupdate.net/nl(...)-om-zitje-te-passen/ | |
sasquatsch | donderdag 13 september 2018 @ 22:48 |
Het concept voor de wagen van 2021 is uitgelekt. Zo te zien simpelere vleugels en barge boards en de achtervleugel vast aan het bodywork. https://www.motorsport.co(...)mage-leaked/3175731/ | |
sasquatsch | zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:30 |
Volgens de BBC komt er in 2020 een GP van Vietnam. Het wordt een stratencircuit in Hanoi. https://www.bbc.com/sport/formula1/45770135 | |
flipsen | zondag 7 oktober 2018 @ 00:49 |
Weer geen Argentinië | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2018 @ 13:56 |
Nieuwe "W-Series" als opstart klasse om vrouwen in de F1 in te krijgen : https://www.autoblog.nl/n(...)-voor-vrouwen-115729 | |
sasquatsch | woensdag 10 oktober 2018 @ 14:58 |
Zie ook SPT / [Junior] Formuleklassen #33 Met vollere zondagen | |
sasquatsch | vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:57 |
De kalender voor 2019
| |
Karstman | maandag 15 oktober 2018 @ 11:33 |
| |
vosss | maandag 15 oktober 2018 @ 11:34 |
Nattekat | maandag 15 oktober 2018 @ 11:36 |
Dat is 100% onzin | |
heywoodu | maandag 15 oktober 2018 @ 11:41 |
Hopelijk wel ja, een nieuw circuit | |
Nattekat | maandag 15 oktober 2018 @ 11:51 |
Ben je bekend met de gemeenteraad van Amsterdam? | |
vosss | maandag 15 oktober 2018 @ 12:34 |
Stoffel stapt over naar de Formule E. Succes daar. Stoffel. | |
vosss | maandag 15 oktober 2018 @ 12:35 |
En Heineken gaat vanaf 2019 ook sponsoren in de Formule E. Volgens mij blijven ze ook in de F1 nog. | |
Nieuwschierig | maandag 15 oktober 2018 @ 13:02 |
Het zou ook net zo dom zijn als midden in de randstad een nieuw internationaal vliegveld te bouwen. In the middle of nowhere Drente ligt een bijna kant en klaar circuit waar ieder jaar al probleemloos 100.000 toeschouwers worden verwerkt. | |
Nattekat | maandag 15 oktober 2018 @ 13:10 |
F1 gaat niet naar Assen. Moeten ze niet willen ook. | |
PzKpfw | maandag 15 oktober 2018 @ 13:10 |
Middle of nowhere | |
Nieuwschierig | maandag 15 oktober 2018 @ 13:15 |
Ze willen het wel, dat staat vast. Maar waarom moeten ze dat niet willen volgens jou? | |
TagForce | maandag 15 oktober 2018 @ 13:17 |
Assen wil het wel, maar moeten ze niet willen. Kost ze de MotoGP als ze aan alle nodige aanpassingen gaan voldoen. Doen ze dat niet, dan wordt de F1 een enorme optocht waar niemand op zit te wachten. FOM wil het niet, en moeten ze niet willen ook. Assen voor de F1 is ongeschikt, en als het circuit wel geschikt gemaakt wordt wordt het een 13-in-een-dozijn baan waar niemand echt blij van wordt. | |
THEFXR | maandag 15 oktober 2018 @ 16:30 |
wij hoeven toch geen F1 in NL, te weinig infrastructuur | |
sasquatsch | maandag 15 oktober 2018 @ 17:19 |
Vinden ze in Frankrijk geen probleem. De toegang naar Paul Ricard is nog erger dan Zandvoort. | |
Tarado | maandag 15 oktober 2018 @ 17:25 |
hoeven niet maar zou wel leuk zijn, Assen zou ik ook de betere optie vinden logistiek gezien dan | |
JayHovah | maandag 15 oktober 2018 @ 18:38 |
Als de Formule 1 naar Assen komt draaien de de nek om voor de MotoGP in Nederland. Ze rijden het circuit gewoon helemaal stuk voor de MotoGP, bijna alle coureurs klagen over het asfalt dat gaat rullen door de extreme G-krachten waar beide klasses op rijden. Hoe warm hart ik ook voor Formule 1 heb, de traditie van de TT van Assen moet gewoon blijven. | |
sasquatsch | zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:44 |
Haas heeft een nieuwe titelsponsor, Rich Energy. Het bedrijf heeft ook geprobeerd Force India over te nemen, maar werd niet credible genoeg geacht. Blijkbaar is dat voor Haas geen probleem. Dus volgend seizoen is het Rich Energy Haas F1 Team. https://www.skysports.com(...)ign-rich-energy-deal | |
ondeugend | zaterdag 27 oktober 2018 @ 01:07 |
Neeh joh.. das allemaal te fiksen | |
#ANONIEM | zaterdag 27 oktober 2018 @ 05:41 |
Een lekker nummer alvast voor dit weekend. Hamilton [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2018 05:41:45 ] | |
Fer | zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:40 |
Het gaat nooit alleen om de baan, maar ook de faciliteiten eromheen. Een vliegveld, treinstation, snelwegen. Maar ook (veel) hotels, kampeergrond, ruimte voor motorhomes, vrachtwagens, helicopter platform en een jachthaven. | |
Fer | zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:44 |
British American Racing eigenlijk | |
Peterselieman | zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:15 |
Dat was een verkapte Tyrell | |
Nieuwschierig | zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:03 |
Eigenlijk alles wat ze op Spa-Francorchamps ook hebben. | |
Fer | zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:00 |
Spa is een legendarische baan. Voor de rest is het hartstikke kut allemaal. | |
Nattekat | vrijdag 2 november 2018 @ 05:56 |
Vol |