als hij niet remt op de motor moet je er nóg eentje terugschakelen. Je moet wel toeren maken om op de motor af te remmen.. Denk aan 4 - 5k rpm, dat kan helemaal geen kwaad. Een vrachtwagen doet op de retarder makkelijk redlinen. Wel effe een tippie tussengas geven als je hem daar in één keer in wilt hangen.quote:Op zondag 22 juli 2018 11:34 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb het (veel) vaker gedaan en de uitdaging is gewoonlijk om de rem in het geheel niet aan te raken.
Maar bij deze auto zou dat dus geen optie zijn. Terugschakelen is ook niet de oplossing, de remkracht van de motor ontbreekt gewoon.
Ben dus simpelweg benieuwd hoe dat gaat. Veel meer opties om af te remmen zijn er niet
Voor zover ik begrepen heb is niet het aantal cilinders wat dit veroorzaakt maar de motorinhoud en dan in combinatie met een relatief zware auto.quote:Op zondag 22 juli 2018 12:20 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat je niet op de motor kan remmen dan? Ik heb wel vaker met die Ford Ecoboost blokken gereden en die reageren niet anders op gas los dan een willekeurige vier cilinder.
Ik ga het ervaren SD, over een paar weekjes.quote:Op zondag 22 juli 2018 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als hij niet remt op de motor moet je er nóg eentje terugschakelen. Je moet wel toeren maken om op de motor af te remmen.. Denk aan 4 - 5k rpm, dat kan helemaal geen kwaad. Een vrachtwagen doet op de retarder makkelijk redlinen. Wel effe een tippie tussengas geven als je hem daar in één keer in wilt hangen.
Hetzelfde blokje ligt ook in de C-Max van mijn ouders (btw, er is een kans dat je een terugroepactie van Ford krijgt voor de koppelingsplaat), en afremmen op de motor kan wel maar vaak wel een versnelling lager dan je verwacht. Je hebt maar drie cilinders, en niet zulke heel grote, dus weinig interne weerstand. Dus om daar iets goed van te merken zal je hem goed hoog (of hoger dan je met dat turboblokje gewend bent ) in de toeren moeten houden - inderdaad gerust terugschakelen naar rond die 5k toeren waar Sounddragon het over heeft.quote:Op zondag 22 juli 2018 10:25 schreef Sometimes het volgende:
Er zijn er al een paar die er iets over schrijven, maar bergaf zie ik met een klein motortje als een grotere uitdaging dan bergop.
Weet niet of dat ook echt geldt bij een C1 is, die is niet heel zwaar. Ga zelf binnenkort met een Ford 1.0 liter 3 cilinder (125 pk @ 1220 kilo) op pad en heb begrepen dat remmen op de motor er niet bij is. Merk dat in Nederland ook al wel, maar dat is geen probleem. Toch benieuwd hoe dat straks gaat. Deze auto's hebben ze in Duitsland ook, dus moet goed komen.
Ik denk eerder dat de compressie verantwoordelijk is voor het afremmen op de motor.quote:Op zondag 22 juli 2018 12:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb is niet het aantal cilinders wat dit veroorzaakt maar de motorinhoud en dan in combinatie met een relatief zware auto.
Kloptquote:Op zondag 22 juli 2018 13:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de compressie verantwoordelijk is voor het afremmen op de motor.
Of je een viercilinder hebt met 2 liter aan inhoudt of een efficient 3 1liter cilinderblokje maakt ook wel een verschil.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de compressie verantwoordelijk is voor het afremmen op de motor.
Ja, gisteren gelezen.quote:Op zondag 22 juli 2018 12:44 schreef Dingest het volgende:
btw, er is een kans dat je een terugroepactie van Ford krijgt voor de koppelingsplaat
Ik heb flink wat kilometers met dat soort bakken gehad, maar mijn ervaring blijft toch dat eer de bak bedacht heeft dat hij in zijn 5 of 6 moet staan, jij je gat allang en breed gemist hebt. En met een laagtoerige diesel (1800 rpm bij 140) aan een 8 bak moet je nou eenmaal even ergens je gang vandaan halen wil je een gat kunnen pakken op een rijstrook waar men 160-170 rijdt. En eenieder die in Italië op de tolwegen gereden heeft, weet dat men dat daar gewoon rijdt.quote:
Dan ligt het hooguit aan het aantal cilinders, een blok met een cilinder meer maar met dezelfde compressie verhouding zal iets harder remmen op de motor, dat geloof ik wel.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:39 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Of je een viercilinder hebt met 2 liter aan inhoudt of een efficient 3 1liter cilinderblokje maakt ook wel een verschil.
Compressie zal hetzelfde kunnen zijn,echter kracht die het vraagt zal minder zijn
goede, nuttige en vooral interessante bijdrage.quote:
TS staat denk ik te springen om deze info ja.quote:Op maandag 23 juli 2018 09:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
goede, nuttige en vooral interessante bijdrage.
wat leuk dat jij dat voor hem beslistquote:Op maandag 23 juli 2018 11:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
TS staat denk ik te springen om deze info ja.
ach de OP kan in een zin beantwoord worden, dus ik zie het probleem niet zo. Discussiëren over mensen die niet kunnen autorijden is altijd leuk tochquote:Op maandag 23 juli 2018 11:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
TS staat denk ik te springen om deze info ja.
Misschien is het nog leuker om diegene nuttige tips mee te geven zodat hij zich enigszins veilig door die bultjes heen kan maneuvreren. Afplassen gebeurt al genoeg op de rest van FOK!.quote:Op maandag 23 juli 2018 17:33 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ach de OP kan in een zin beantwoord worden, dus ik zie het probleem niet zo. Discussiëren over mensen die niet kunnen autorijden is altijd leuk toch
Temperatuur van je auto omhoog>snelheid naar beneden en een versnelling naar beneden.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:45 schreef Fer het volgende:
Ben nog steeds benieuwd welke bergen de TS voor ogen heeft. Zoals ik eerder al zij, vind ik een smalle bergweg in de alpen voor de techniek niet heel spannend, omdat je immers toch niet hard kan en het vaak iets koeler is, soms zelfs bebost met hoge bomen.
De snelweghellingen in Zuid Frankrijk zijn veel spannender, omdat het dan vaak 30+ is, felle zon, heet asfalt en je toch een beetje met de rest wil meerijden. En dan ook nog onze eco-auto’s met lange versnellingen en ontbreken van ventilatie door die nep grillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |