Heel irritant inderdaad en dan nog verbaasd of boos reageren als je toetert.quote:Op maandag 9 juli 2018 09:31 schreef Metalfreak het volgende:
Afgelopen week ook zo'n vrouw voor me: die ging wachten op alles wat eventueel misschien nog wel zou willen oversteken, ook al hadden ze geen voorrang... Er was een zebrapad, dus ze ging wachten op de 145 jaar oude voetganger met rollator die net op de andere rijbaan was begonnen met het oversteken (er zat nog een vluchtheuvel tussen). Na 5 minuten was die oude vrouw dus een keer op onze rijbaan en uiteindelijk overgestoken, komen er nog twee fietsers aan die geen voorrang hadden, laat ze die nog eerst voor. Vervolgens komen in de verte nog wat fietsers aan waarvan nog niet zeker is of ze überhaupt wel over wilden steken, blijft ze daarop wachten Na het toeteren van mij en meer mensen in de file die zich inmiddels achter ons gevormd had, besloot ze toch maar eens door te rijden...
Das helemaal top. Hebben als fietser toch tijd zat (want anders auto) en hebben 360 graden zicht. Veel veiliger dan een auto laten stoppen (of per ongeluk niet want weinig zicht).quote:
Dus jij remt en blijft met je voet op de rem staan?quote:Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Silven het volgende:
Ik heb 1 fucking grote irritatie waar blijkbaar bijna niemand last van heeft. Het zijn mensen die, wanneer ze stil staan op de weg, hun rem loslaten. Hierbij geen rekening houdend met het feit dat bijna geen enkele weg vlak is. Gevolg is dat ze langzaam naar achter rollen, hier vaak geen erg in hebben, en ik moet toeteren als een malle tot ze op 5cm van mijn bumper wakker worden en alsnog remmen. En dit gebeurt bij a elke week wel in de file of voor een stoplicht. Hoe fucking veel moeite is het om als je stopt gewoon je voet op de rem te houden? Als je daar nog te lui voor bent zet hem dan op de handrem!
Ik ga een automaat echt niet telkens in de P zetten omdat de remlichten te fel zijn.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dus jij remt en blijft met je voet op de rem staan?
Dat is ook een irritatie, die felle remlampen in je bakkus omdat jij te lui bent om je voet van de rem te halen ipv handrem te gebruiken.
Van een automaat rijdert begrijp ik het, maar van die schakelaars niet zo. Tevens kans op kromme schijven, maar dat is niet mijn irritatie, meer van de betreffende bestuurder .quote:Op maandag 9 juli 2018 18:59 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik ga een automaat echt niet telkens in de P zetten omdat de remlichten te fel zijn.
En hold functie laat lampen branden.
Die kans is erg klein, en eigenlijk alleen als je schijven vrij nieuw zijn of als je bent gaan gummen.quote:
Je hebt gelijk, hoor. Dat is ook irritant. Maaruhm, in welk deel van Nederland woon jij? Want het overkomt mij bijna nooit.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Silven het volgende:
En dit gebeurt bijna elke week wel in de file of voor een stoplicht.
Het werkt geweldig.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:44 schreef Silven het volgende:
[..]
Das helemaal top. Hebben als fietser toch tijd zat (want anders auto) en hebben 360 graden zicht. Veel veiliger dan een auto laten stoppen (of per ongeluk niet want weinig zicht).
's morgens bedoel je?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 22:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Ongelofelijk hoeveel mensen er rond half tien nog rond rijden zonder verlichting.....
Jouw actie is dan ook geheel overbodig.quote:Op donderdag 12 juli 2018 17:32 schreef Posergoth6667 het volgende:
vanmiddag reed ik de snelweg op. Reden meerdere auto's voor mij. Voorop een bestelbusje, die gewoon geen gas gaf. Ze voegde met zo'n 30km/u in. De vrachtauto die er aan kwam zat net niet in haar achterbak. Ik ben even via de vluchtstrook doorgereden, waarbij ik het bestelbusje inhaalde. Ik kon geen kant op. De andere auto's voor mij deden hetzelfde. Ik weet niet of ze een verstandsverbijstering had ofzo, maar dat is echt levensgevaarlijk.
Daarna, op dezelfde rit, reed ik op de rechterbaan en had ik last van een bumperklever. Wat wil je dat ik doe, ik rij 100 op een 3 baans snelweg en je kan er gewoon langs. Er kwam ook geen aflag aan, niks. Even mijn mistlamp achter geseind, geen reactie, toen mijn auto in zijn vrij gezet en uit laten rollen tot de 80 (weinig verkeer verder, dus ook weinig gevaar), tot die auto er langs ging, met flink getoeter. Rare mensen.
De enige juiste actie in zo'n situatie.quote:Op donderdag 12 juli 2018 18:12 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Jouw actie is dan ook geheel overbodig.
Mwa, hij past zijn snelheid aan aan de situatie. Weinig afstand betekent snelheid verlagen, anders wordt het gevaarlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2018 18:12 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Jouw actie is dan ook geheel overbodig.
Ik mag toch hopen dat je geen rijbewijs hebt...quote:Op donderdag 12 juli 2018 18:17 schreef Blue_note het volgende:
Ok
Laten we lekker 20 km/h onder de limiet gaan rijden als er iemand te dicht op je zit.
Blijf gewoon doorrijden man.
Bumperklevers zorgen voor ongelukken. Daar ben ik liever geen slachtoffer van.quote:Op donderdag 12 juli 2018 18:17 schreef Blue_note het volgende:
Ok
Laten we lekker 20 km/h onder de limiet gaan rijden als er iemand te dicht op je zit.
Blijf gewoon doorrijden en stel je niet aan man.
Nee joh, je moet juist zorgen dat al die idioten achter je zitten. Hoe minder auto’s er voor je zitten hoe kleiner de kans dat je bij een ongeluk betrokken raakt. Is een feit.quote:Op donderdag 12 juli 2018 18:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Bumperklevers zorgen voor ongelukken. Daar ben ik liever geen slachtoffer van.
Snelheid verlagen doet 2 dingen: het geeft de klever meer kans om te reageren bij een incident en hij gaat je waarschijnlijk inhalen en neemt daarmee het gevaar weg. Gewoon door blijven kachelen met zo'n idioot achter je is in geen geval de juiste manier.
Ik had er vanmiddag eentje op nog geen meter van mijn achterbumper, met 80 op de teller in het bos bij Austerlitz. 'Meneer' was nogal gefrustreerd dat hij er niet voorbij kon geloof ik. Pas nog enkele kilometers hield hij iets meer afstand. En de bedrijfsnaam stond er groot op.quote:Op donderdag 12 juli 2018 17:06 schreef Albert86 het volgende:
Net nog weer een droeftoeter in een bestelauto die gaat inhalen waar het eigenlijk te link is om in te halen.
Jammer dat ik niet in mijn eigen auto reed, want dan had ik zeker weten het bedrijfsnaam op de dashcam gehad.
Soms lucht het wel even op om het te melden. Maar ik doe het eigenlijk ook nooit. Laatst toevallig wel. Had iemand z'n kut bedrijfsbus (met naam er op dus) gewoon tegen de voorkant van m'n auto aan geparkeerd.. Dan doe je echt geen moeite om het allemaal netjes te doen, als je het zo laat staan.quote:Op donderdag 12 juli 2018 20:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik had er vanmiddag eentje op nog geen meter van mijn achterbumper, met 80 op de teller in het bos bij Austerlitz. 'Meneer' was nogal gefrustreerd dat hij er niet voorbij kon geloof ik. Pas nog enkele kilometers hield hij iets meer afstand. En de bedrijfsnaam stond er groot op.
Het is dat ik denk dat het weinig uithaalt, anders kreeg deze fietsenmaker uit het midden van het land een boos belletje of mailtje.
quote:Op donderdag 12 juli 2018 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je geen rijbewijs hebt...
Iemand die op een meter van mijn bumper af zit, dan ga ik afremmen. Ik reed de maximumsnelheid op de rechterbaan, wat meer moet ik doen? Ik ga echt niet harder rijden want dat vind mijn auto niet leuk. Ik rij toch niet voor niets rechts. Die idioot moet gewoon opzouten. Hij had daar niets te zoeken. Als ik een aanrijding heb, heb ik die liever met 80 dan met 100, dus ik rem af.quote:Op donderdag 12 juli 2018 18:12 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Jouw actie is dan ook geheel overbodig.
Ik kan niet wegrijden. Ik reed de maximumsnelheid en mijn auto vind het niet leuk om harder dan 100 te rijden. ik kan niet zomaar wegrijden. ik rem wel af.quote:Op donderdag 12 juli 2018 19:18 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nee joh, je moet juist zorgen dat al die idioten achter je zitten. Hoe minder auto’s er voor je zitten hoe kleiner de kans dat je bij een ongeluk betrokken raakt. Is een feit.
Je kunt toch gewoon je snelheid aanhouden.quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:52 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Iemand die op een meter van mijn bumper af zit, dan ga ik afremmen. Ik reed de maximumsnelheid op de rechterbaan, wat meer moet ik doen? Ik ga echt niet harder rijden want dat vind mijn auto niet leuk. Ik rij toch niet voor niets rechts. Die idioot moet gewoon opzouten. Hij had daar niets te zoeken. Als ik een aanrijding heb, heb ik die liever met 80 dan met 100, dus ik rem af.
En in plaats van bumperkleven kun je ook gewoon inhalen. De ruimte was er. En dan kun je daarna weer je eigen snelheid rijden, in plaats van die snelheid proberen op te dringen aan de auto voor je.quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:36 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon je snelheid aanhouden.
Daarom allebei fout.quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:55 schreef Light het volgende:
[..]
En in plaats van bumperkleven kun je ook gewoon inhalen. De ruimte was er. En dan kun je daarna weer je eigen snelheid rijden, in plaats van die snelheid proberen op te dringen aan de auto voor je.
Nee. Er is niets mis met 80 rijden op een auto(snel)weg. Dat je harder mag, wil niet zeggen dat het moet.quote:
Afremmen om een punt te maken vind ik ook niet echt briljant. Dat je je emoties laat leiden door anderen... ik zou er niet wakker van liggen.quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:52 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Iemand die op een meter van mijn bumper af zit, dan ga ik afremmen. Ik reed de maximumsnelheid op de rechterbaan, wat meer moet ik doen? Ik ga echt niet harder rijden want dat vind mijn auto niet leuk. Ik rij toch niet voor niets rechts. Die idioot moet gewoon opzouten. Hij had daar niets te zoeken.
Waarom rij je dan niet binnendoor als je het zo eng vindt op de snelweg? (serieuze vraag)quote:Als ik een aanrijding heb, heb ik die liever met 80 dan met 100, dus ik rem af.
Dit inderdaad. Bewust afremmen/gas loslaten is bijna net zo irritant en onvolwassen als de bumperklever zelf.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 09:31 schreef Ridocar het volgende:
Afremmen om een punt te maken vind ik ook niet echt briljant. Dat je je emoties laat leiden door anderen... ik zou er niet wakker van liggen.
Ah je bent zo'n moraalridder. Duidelijk.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 07:23 schreef Light het volgende:
[..]
Nee. Er is niets mis met 80 rijden op een auto(snel)weg. Dat je harder mag, wil niet zeggen dat het moet.
Op een enkelstrooksweg wel, op de snelweg met voldoende inhaalmogelijkheden vind ik het een prima oplossing om een bumperklever te dwingen om je in te halen.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 10:10 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Bewust afremmen/gas loslaten is bijna net zo irritant en onvolwassen als de bumperklever zelf.
Bumperklevers hebben over het algemeen auto's waarbij ik niet even vlot bij weg rij. Als ik gas bij geef dan blijft de situatie bestaan maar dan met een hoger snelheid. Remmen of volledig gas loslaten doe ik ook niet maar ik ga bewust steeds iets langzamer rijden totdat het signaal tot de afgeschakelde hersenen van de klever doordringt en hij (zij) weer netjes afstand neemt. Dan geef ik wel weer gas bij.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Op een enkelstrooksweg wel, op de snelweg met voldoende inhaalmogelijkheden vind ik het een prima oplossing om een bumperklever te dwingen om je in te halen.
Al kies ik er vaker voor om even vlot weg te rijden.
Hangt er maar net vanaf of de bumperklever ook gas bijgeeftquote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:31 schreef qajariaq het volgende:
De situatie laten bestaan vind ik pas echt dom. Gas bijgeven maakt het alleen maar gevaarlijker.
Afgezien van onvolwassen / irritant... Is bumperkleven alleen dan nog eens gevaarlijk en neemt iemand anders daarmee risico om een voertuig van jou te beschadigen, flikker een end heen zeg, bumperklevers...quote:Op vrijdag 13 juli 2018 10:10 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Bewust afremmen/gas loslaten is bijna net zo irritant en onvolwassen als de bumperklever zelf.
Heeft niks met een moraalridder te maken, hij heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 10:23 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ah je bent zo'n moraalridder. Duidelijk.
Is het dan zo'n probleem voor je dat er iemand achter je kleeft? Mij boeit het niet, ik rij gewoon door met de normale snelheid die ik al had. Als hij blijft kleven zet ik m'n ruitensproeiers aan om te kloten. That's it.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:15 schreef Piles het volgende:
Op een enkelstrooksweg wel, op de snelweg met voldoende inhaalmogelijkheden vind ik het een prima oplossing om een bumperklever te dwingen om je in te halen.
Vreselijk verhaal, zeker met die ':)' smiley erachter. Dus je geniet ervan om express het gas los te laten om iemand achter je te fucken? Dit heeft 0,0 met veiligheid te maken, je bent net zo kinderachtig en onvolwassen als de bumperklever. Grote kans dat er tijdens het afremmen een hele file achter je ontstaat. Lekker man.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:31 schreef gooddaddy het volgende:
Bij bumperklevers houd ik altijd de volgende regel aan:
Als de bumperklever de afstand wil bepalen, dan bepaal ik de snelheid. En dan laat ik dus mijn gas los.
Heb erwel eens zo'n opgefokt Golfje achter me gekregen terwijl ik een paar vrachtwagens ging inhalen. Ik was net de eerste vrachtwagen voorbij toen hij op mijn bumper kwam zitten. Toen heb ik dus gewoon het gas losgelaten tot achter die vrachtwagen en toen weer naar rechts gegaan. Ik meen me te herinneren dat dat golfje dat niet zo leuk vond
Misschien ligt het aan de manier hoe je het omschrijft, maar ik kan me hier ook wel in vinden. Zolang je maar niet bewust een flinke snelheid terugneemt, want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. 1 of 2 seconden het gas los is natuurlijk een nette, veiligere oplossing. Of (nogmaals), gewoon doorrijden zoals je al bezig was. Je hoeft niet te reageren op een klever.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:31 schreef qajariaq het volgende:
Remmen of volledig gas loslaten doe ik ook niet maar ik ga bewust steeds iets langzamer rijden totdat het signaal tot de afgeschakelde hersenen van de klever doordringt en hij (zij) weer netjes afstand neemt. Dan geef ik wel weer gas bij.
Wat je zegt klopt, maar bewust het gas loslaten om degene achter je te irriteren is geen oplossing. Sterker nog, je maakt het nog een tikkeltje gevaarlijker.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:35 schreef ludovico het volgende:
Afgezien van onvolwassen / irritant... Is bumperkleven alleen dan nog eens gevaarlijk en neemt iemand anders daarmee risico om een voertuig van jou te beschadigen, flikker een end heen zeg, bumperklevers...
Leuk als je dan ineens plotseling op de rem moet, voor wat van reden dan ook. Heb je wel die bumperklever in je achterbak hangenquote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:18 schreef Kaizen_ het volgende:
Is het dan zo'n probleem voor je dat er iemand achter je kleeft? Mij boeit het niet, ik rij gewoon door met de normale snelheid die ik al had.
quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:18 schreef Kaizen_ het volgende:
Verder kleef ik ook weleens, puur om aan te tonen dat ik er langs wil. Als ik continu afstand behoudt is diegene daar zich daar niet bewust van. Vanochtend nog een mooi voorbeeld, waarbij ik even kleefde om aan te tonen dat de voorganger onnodig langzaam naast een vrachtwagen reed. Ze zag het in de achteruitkijkspiegel, had het door, gaf wat gas en ging vervolgens naar rechts. Ik haal haal in en steek een vriendelijk bedankt-handje omhoog. Zo kan het natuurlijk ook.
Gewoon je weg vervolgen en je niet zo met de ander bezig houden is de enige juiste actie.quote:Op donderdag 12 juli 2018 18:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige juiste actie in zo'n situatie.
2 wrongs don't make a rightquote:Op donderdag 12 juli 2018 23:55 schreef Light het volgende:
[..]
En in plaats van bumperkleven kun je ook gewoon inhalen. De ruimte was er. En dan kun je daarna weer je eigen snelheid rijden, in plaats van die snelheid proberen op te dringen aan de auto voor je.
Stel je voor:quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:29 schreef Jordy-B het volgende:
Je brengt het alsof het normaal verkeersgedrag is, maar je rijdt gewoon als een klootzak.
"Continu met een mes zwaaien is niet goed, maar eventjes met een mes zwaaien om je punt te maken, vind ik geen probleem."quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:36 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Stel je voor:
Een auto rijdt naast een vrachtwagen en haalt 'm niet in, de snelheden zijn bijna gelijk. Er ontstaat een file en er veranderd verder niets. Degene achter de auto houdt ook netjes zijn afstand en de file wordt alsmaar groter. Grote kans dat de file-veroorzaker wat zit te dromen of muziek zit te luisteren. Hij is zich van geen kwaad bewust.
Is het dan zo gek om eventjes te kleven om een boodschap uit te zenden? Ik heb het al vaak genoeg gezien dat ze zich dan pas bewust worden van het feit dat ze een file veroorzaken en aan de kant gaan.
Eventjes kleven om vervolgens weer terug afstand te houden vind ik geen probleem, zo maak je kenbaar dat je er langs wilt. Continu kleven is inderdaad gevaarlijk. Als de voorganger express nog langzamer gaat rijden is gewoon kinderachtig.
Maargoed, ik rij inderdaad niet perfect hoor. Soms wil ik weleens te lang kleven wat ik ook niet goedpraat.
Seinen a la knipperlicht naar links, als je op de linkerbaan zit? Naar mijn ervaring is dat nou niet een duidelijk 'rij eens door'-signaal. Zeker niet als er een afrit naar links aan zit te komen, zo creëer je alleen maar verwarring. Groot licht werkt natuurlijk ook niet overdag.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
"Continu met een mes zwaaien is niet goed, maar eventjes met een mes zwaaien om je punt te maken, vind ik geen probleem."
Bumperkleven is gewoon tyfusgevaarlijk en moet je niet doen. Sein dan gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |