abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juni 2018 @ 22:16:25 #26
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179859761
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:35 schreef Jentin het volgende:

[..]

Omg, mijn man had dus nog gelijk ook :'(
Haha, nee hoor, was een grapje. Je had al eens je naam soort van genoemd 😁

Ik vind het alleen Oost-Europees klinken, maar niks mis met je naam ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179859884
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:48 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mijn naam roept veel meer commentaar op hoor ;)
Ik vond je bij de meet trouwens ook niet bepaald een kauwgomkassa-meisje :N
Ik vind jouw naam echt geweldig.
pi_179860318
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:21 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik vind jouw naam echt geweldig.
O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179861400
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:21 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik vind jouw naam echt geweldig.
QFT!

Het is een naam waarbij je even denkt "eh, wat zeg je?" Maar ik vind m eigenlijk wel heel tof! Als jongensnaam niet btw.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_179864631
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap Thomas met een h al niet, als in; hoe zou dat anders moeten dan?
Bij Thom/Tom snap ik wel dat je Tom met een h moet zeggen, maar Tomas is toch geen normale naam waardoor je moet uitleggen hoe je Thomas schrijft?
Ik ken wel een Tomas. Ik weet ook niet waarom zijn ouders hiervoor hebben gekozen. Zou ook gewoon Thomas hebben gekozen. Maar een ander/beter voorbeeld dan:

Myrte, Mirthe, Mirte, Myrthe. ''Myrte'' klinkt gewoon als een normale simpele naam, maar je moet hier ook vaak zeggen '' Ik ben Myrte met een .. zonder een ''

quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:44 schreef minilot het volgende:
Inzake simpel, internationaal bekend, ietwat Duits en heel erg duidelijk zou ik voor een toekomstig zusje van O.tto de naam Nina erg leuk vinden, maar nog een vergelijkbare jongensnaam zou ik echt niet weten..
Otteau.

Nee grapje :@

Bram! Daar kun je ook niets verkeerds aan schrijven, denk ik.

Mijn dochter heet E.li.n
Ik dacht dat dat simpel was, mensen vragen ook of je het schrijft met een Y of dubbel N of een A.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179864641
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 19:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Oeps Jentin.

Bij mijn naam denkt ook iedereen buitenlands.
Bij mij ook. -O-
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  maandag 18 juni 2018 @ 07:56:44 #32
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179864683
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:35 schreef Jentin het volgende:

[..]

Omg, mijn man had dus nog gelijk ook :'(
_O-

Mijn naam komt erg weinig voor en is buitenlands. Krijg vaak mailtjes met: “Geachte heer DUMAN”. ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_179864940
Da’s ook wat minder D.U.M.A.N. }:|

Wij hebben bij M. bewust voor de minder voorkomende Deense schrijfwijze gekozen (M.ads ipv M.ats). Zullen veel mensen ook niet doen maar wij vinden het niet zo’n erg dat we moeten zeggen dat ‘t met een ‘d’ is. Dit vonden wij zachter staan, qua schrijfwijze minder gelinkt aan matsen/matsweken en staat mooier bij zijn achternaam. Maar ik vind de bekende variant met een ‘t’ ook gewoon heel mooi O+

Niks zo persoonlijk als een naam :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 18-06-2018 10:30:59 ]
pi_179865386
Fleur, ik vind de naam van jullie ventje met een D ook leuker, moet dan ook gelijk aan een acteur denken die zo heet :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179865699
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 07:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

_O-

Mijn naam komt erg weinig voor en is buitenlands. Krijg vaak mailtjes met: “Geachte heer DUMAN”. ;(
Buifenlandse naam ja, maar vind jouw naam niet heeeeeel buitenlands ogen/klinken. Lekker makkelijke naam ook qua uitspraak denk ik.
  maandag 18 juni 2018 @ 09:58:11 #36
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179865971
De naam van mijn zoon wordt vrij vaak fout geschreven (Sylvijn of Silvyn, zelfs Sylvyn :')) en ik moet het ook bijna standaard herhalen als iemand vraagt hoe hij heet. Misschien mompel ik wel ofzo.

Mijn dochter heeft dan wel weer een naam die écht nooit verkeerd wordt verstaan of geschreven. Dat zou ook wel heel knap zijn :+

Sam was bij ons wel een serieuze optie geweest voor een meisje als de S nog in de race meedeed als beginletter, maar ik moest me idd wel over de associatie met Samantha heen zetten (sorry Peaceful :+)
pi_179866183
Qua schrijven gaat het bij de naam van onze dochter wel goed. Alleen verstaan mensen nog wel eens Nienke als ze haar naam horen.

De nieuwe meisjesnaam kan wel op twee manieren, maar dan houdt het denk ik wel op, maar ben benieuwd :D De jongensnaam die nu bovenaan staat laat ook niet heel veel ruimte voor interpretatie.

Daar hebben we bij het uitzoeken beide keren ook wel naar gekeken. Al wordt het ook steeds lastiger, want mensen weten voor de meest eenvoudige namen creatieve varianten te bedenken, maar goed :+
pi_179866419
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:16 schreef rena het volgende:
Fleur, ik vind de naam van jullie ventje met een D ook leuker, moet dan ook gelijk aan een acteur denken die zo heet :Y
Haha thanks! Ik ken de acteur (en naam) uit Hannibal :Y)
pi_179866688
Ik moet bij mijn naam al mijn leven lang zeggen dat ie zonder de letter e op het einde is, en zo heeft elke naam wel iets denk ik. Ik vind het zelf niet vervelend. N. zal ook wel eens moeten uitleggen dat haar naam zonder h wordt geschreven, en L. krijgt het helemaal spannend denk ik. :+
pi_179866846
Op fb gespot: 2 broertjes met de namen M.exx en B.ix.

Oh, en ook G.higgia.
pi_179866880
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op fb gespot: 2 broertjes met de namen M.exx en B.ix.

Oh, en ook T.higgia.
B.ix? Dat gaven wij de schapen vroeger te eten _O-
pi_179866929
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:38 schreef Poes. het volgende:

[..]

B.ix? Dat gaven wij de schapen vroeger te eten _O-
Echt nog nooit van gehoord. Ik moet denken aan Weetabix, van die ontbijtgranen :) Zag ook X.am. Waarom nou van die zelf geïmproviseerde namen :'(
pi_179866966
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Echt nog nooit van gehoord. Ik moet denken aan Weetabix, van die ontbijtgranen :) Zag ook X.am. Waarom nou van die zelf geïmproviseerde namen :'(
pi_179867156
Bix ja, paardenvoer :+

Ach ja, elke naam heeft wel iets waardoor je wel eens moet verbeteren, al is het omdat het niet goed is verstaan. De namen van mijnesen gaan ook wel eens verkeerd, ondanks dat ze geen andere spellingsvarianten hebben als Mats/Mads of Evy/Evi.

Bij oudste snap ik dat wel en verwacht ik dat ook (paar namen die er qua klank erg op lijken, zoiets als Tim/Pim/Wim).
Maar bij de naam van jongste is er niks wat er qua klank op lijkt, dat wordt meteen iets heel anders. Zo werd ie gister nog Victor genoemd _O- Eh ja, er zit inderdaad een i en een o in maar verder houdt het wel op, hahaha

[ Bericht 7% gewijzigd door Mineola op 18-06-2018 11:06:58 ]
pi_179867533
Volgens mij heb je met bijna elke naam wel wat... Mijn ouders dachten destijds dat ze, als ze mijn naam zo NL mogelijk zouden schrijven, dat fouten en verwarring zou voorkomen. Dus het werd S.ilvie. Nou. Echt. Hoe vaak er niet Sylvie of Silvy van gemaakt wordt. Of Silvia. Dat gebeurt nog het vaakst.

En trouwens; die fb pagina _O- .
pi_179867559
Mijn zoontje heet G.uido en wij zeggen Giedoo met de G van gaan zeg maar.. heel vaak wordt het op dezelfde manier uit gesproken met de G van goal. Of Guudoo op dezelfde 2 manieren. Guudoo schijnt overigens in de achterhoek de meest voorkomende variant te zijn dus de oma van mijn man blijft dat steevast zeggen. Terwijl ze het wel weet :')

De tweeling krijgt Hollandse namen die bijna niet verkeerd kunnen gaan. Bijna.. baby 2 zal wellicht nog wel iets moeten corrigeren haha
pi_179868851
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[...] Guudoo schijnt overigens in de achterhoek de meest voorkomende variant te zijn dus de oma van mijn man blijft dat steevast zeggen. Terwijl ze het wel weet :')

[...]
Die oma's altijd... :')
Mijnes ontkende altijd dat er een y bestaat zonder puntjes erboven. Ze sprak t nog wel goed uit, maar kreeg elk jaar een kaartje met:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
  maandag 18 juni 2018 @ 13:09:34 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_179869560
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn zoontje heet G.uido en wij zeggen Giedoo met de G van gaan zeg maar.. heel vaak wordt het op dezelfde manier uit gesproken met de G van goal. Of Guudoo op dezelfde 2 manieren. Guudoo schijnt overigens in de achterhoek de meest voorkomende variant te zijn dus de oma van mijn man blijft dat steevast zeggen. Terwijl ze het wel weet :')

De tweeling krijgt Hollandse namen die bijna niet verkeerd kunnen gaan. Bijna.. baby 2 zal wellicht nog wel iets moeten corrigeren haha
In Limburg ken ik ook beide uitspraken van de naam van je zoontje. Ex was met ie en een neef met uu.

Onze meisjesnaam kan amper voor verwarring zorgen en anders is het maar jammer hoor. Ik heb wel leestekens enzo vermeden, want dat vind ik zelf ontzettend irritant.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_179871434
Ik ken een schrijfvariant zonder "u". Uitspraak wel duidelijk maar denk dat je dan wel telkens moet zeggen zonder u.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:07:53 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179871559
Ik ken een Wido :Y.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')