abonnement Unibet Coolblue
pi_179829931
Hoi :)
Nieuw hier, na flink Googlen hier terecht gekomen en zag dat dit een groot forum is.

Maar nu het volgende.

Mijn vriend en ik hebben beiden een sociale (wajong) regeling en we werken beiden tussen de 24 en 32 uur, ons inkomen ligt dus NET boven de (samen) 42.000 euro waardoor wij inkomensafhankelijke huurverhogingen al vanaf 2013!!! krijgen waardoor we nu bijna in de problemen komen, er komt steeds een flinke smek bij en we betalen nu meer dan het huis eigenlijk WAARD is, WOZ 89.000 euro...

Onze (kale) huur is nu 679,- en er komt straks 36,66 erbij! (5,4%)
Nu vinden wij dit belachelijk voor een woning van nog geen 50 m2 die bij een woningwissel zelfs met bijna 250 gaat DALEN in huur! NOG lager dan de 1e huur die wij hadden.

Een andere woning huren (vrije sector) gaat nooit lukken, inkomen veel te laag.
Een woning kopen gaat sowieso al nooit lukken, hypotheek krijgen we niet.

Verhuizen kan mijn vriend en ik ook eigenlijk niet eens aan, dit geeft ons zo veel stress dat we dan uit kunnen vallen op ons werk, dit willen we niet!!!

Daarnaast klinkt ons inkomen hoog we werken er hard voor, maar we zijn beiden deels gehandicapt met kwaliteiten die we gelukkig nog hebben autisme, hersenletsel, evenwichtsproblemen, en wat andere dingen , maar we hebben wel diverse bijdrages van zorg instanties dat loopt op tegen de 200,- per maand en beiden jaarlijks direct eigen risico.

Nu proberen wij al jaren tegen de WBV te vechten dat ze moeten ophouden met dit pest gedrag naar ons en andere mensen toe, we hebben al duidelijk kenbaar gemaakt dat we in het verleden schulden hebben gehad en nu schoon zijn, en dit graag zo willen houden.

Wat is jullie advies om de woningbouw eens voor altijd te laten stoppen met dit pest gedrag, we verdienen geen 100.000 euro, en we betalen nu MEER dan mensen die een koopwoning hebben in onze prijsklasse, dit is onrealistisch.

Enige optie die we zien is minder gaan werken, maar dat willen we niet we hebben een goed ritme en ik ben zelf al dolblij dat ik weer kan werken en SINDS ik weer werk vanaf 2012 worden we DIRECT gepakt door de woningbouw, waarom doen ze dit?

Overal in het nieuws hoor ik van onderzoeken dat de woningbouw geld ZAT heeft, en zelfs forse winst maakt op sociale huurwoningen, mag dit ÜBERHAUPT wel?

Elk voorstel waar wij zelf mee kopen wijzen ze gewoon af,

1. Het bestaande huis kopen tegen de huidige waarde, volgens een makelaar is dat niet meer dan 1 ton, (veel) lagere maandlasten, afgewezen.
2. alleen de normale huurverhoging doorvoeren (inflatie) afgewezen
3. ons een passend huurhuis toewijzen met voorrang (710 euro eengezinshuis) zodat we niet 7 tot 10 jaar op de lijst hoeven staan, afgewezen
4. de huur bevriezen voor komende jaren tot we zelf een andere woning hebben gevonden, afgewezen
5. Ons een hypotheek regelen zodat we wel een lening kunnen aflossen bij een bank dat we een ander huis kunnen kopen, afgewezen.
6. Uit respect en coulance ons met rust laten, we zijn geen aso gezin het huis is zeer netjes en onderhouden alles keurig, geen beschadigingen. afgewezen.
7. Naar de media luisteren, en beseffen dat ze fout bezig zijn wat de regering (legaal) toelaat, maar niet nodig is, gaan ze niet eens op in.
8. realiseren dat ze teveel huur incasseren voor wat het huis daadwerkelijk waard is, afgewezen

Kortom, ze wijzen alles af terwijl het een STICHTING ! is dan hoor je SAMEN te overleggen het woord beetje water bij de wijn kennen ze niet, het lijkt wel een extreme rechtse huisjes melker.

Het enige wat ze bereiken is dat wij straks compleet overspannen raken en terugvallen en straks wel misschien nooit meer kunnen werken, ook WIJ hebben recht op een eerlijk leven.

Tweede waar onze buren last van hebben en wij dus ook.
Zij betalen bijna 100 minder dan wij, maar wanneer dit soort woningen vrij komen gaan ze voor 420,- weer in de verhuur, MAG dit wel? dit lijkt gewoon extreem pest gedrag om mensen woeden te maken en ruzie te zoeken. Destijds waren de woningen dik 500,- en dat is al 9 jaar terug, waarom gaat het naar beneden voor NIEUWE huurders?

Excuus voor typ en spel fouten, taal is helaas niet mijn sterkste kant.

Alvast bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door EngelsMuisje op 16-06-2018 17:35:40 ]
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179830377
Ehm. Volgens mij houdt jullie woningbouwvereniging zich gewoon aan de regels die er zijn om scheefwonen tegen te gaan. Dat het zuur is, ok, maar de alternatieven waar je mee komt zijn naar mijn idee niet echt realistisch ook. De woningbouwvereniging is geen liefdadigheidsinstelling he..

En de huurverlaging bij nieuwe huurders: die zal dan wel gelden voor een inkomen tot een bepaald bedrag. Met een hoger inkomen mag je dan vaak niet eens meer huren. Stijgt het inkomen van de huurder als die er al woont? Dan krijgt die ook gewoon verhogingen, net als jullie. Dat is gewoon een regel die voor alle huurders geldt. Niet alleen voor jullie (en is daarom ook geen pestgedrag).
pi_179830425
Als je het er niet mee eens bent, dan koop je toch een ander huis?

Als een vergelijkbare woning in jullie woonplaats slechts maximaal een ton kost, dan kunnen jullie zelfs met gemak een betere, mooiere en/of ruimere woning kopen. Ben je van al het gezeur met de woningbouw af.

Als je niet voor jezelf wil zorgen, moet je niet teveel zeuren dat de partij die voor je zorgt daar een bepaald beleid voor heeft.
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 18:09:19 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179830850
Dit is helemaal geen pestgedrag. Het is volkomen legaal wat de wbv doet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179830878
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je het er niet mee eens bent, dan koop je toch een ander huis?

Als je niet voor jezelf wil zorgen, moet je niet teveel zeuren dat de partij die voor je zorgt daar een bepaald beleid voor heeft.
Wat moet dit voorstellen? Weet je wel wat kanker voor sporen achter laat voor de rest van je leven?
Volgende keer even eerst na denken voor dat je een uitspraak doet, dat je zoiets in je hoofd kan krijgen.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 18:10:32 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_179830885
Ik snap het niet; je hebt een inkomen van meer dan 42.000 (3500/maand) maar je kan die ~700 niet betalen en je kan niet lenen?

Hoe is dit mogelijk :S?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_179830954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:10 schreef embedguy het volgende:
Ik snap het niet; je hebt een inkomen van meer dan 42.000 (3500/maand) maar je kan die ~700 niet betalen en je kan niet lenen?

Hoe is dit mogelijk :S?
De bank geeft geen lening! en we hebben helemaal geen 3500 netto per maand! maar 2800 we hebben beiden het minimumloon, hij net iets meer.
Het is niet zo zeer dat we de huur niet kunnen betalen maar dit is niet sociaal, zulke woningen die wij huren hebben een waarde van 1 ton, maar op Funda staan ze niet, wel het grotere type van 170.000 (90m2 opgeknapt) maar we willen best kopen maar dan verkoopt de WBV het toch aan ons, waarom weigeren ze ? en wel nieuwbouw woningen willen verkopen die wij niet willen...
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179831061
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:09 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is helemaal geen pestgedrag. Het is volkomen legaal wat de wbv doet.
Legaal is het zeker, maar leg mij eens uit waarom mijn beste vriendin en haar vriend meer dan 70.000 die veel en veel meer inkomen heeft GEEN huurverhoging gehad heeft? (andere WBV) leg dat eens uit?
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 18:17:43 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179831095
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:12 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

De bank geeft geen lening! en we hebben helemaal geen 3500 netto per maand! maar 2800 we hebben beiden het minimumloon, hij net iets meer.
Het is niet zo zeer dat we de huur niet kunnen betalen maar dit is niet sociaal, zulke woningen die wij huren hebben een waarde van 1 ton, maar op Funda staan ze niet, wel het grotere type van 170.000 (90m2 opgeknapt) maar we willen best kopen maar dan verkoopt de WBV het toch aan ons, waarom weigeren ze ? en wel nieuwbouw woningen willen verkopen die wij niet willen...
Je speelt vooral de slachtofferkaart en omdat jij slachtoffer bent wil je dat voor jou de regrls die op iedereen van toepassing zijn, op jullie niet van toepassing zijn. Dat is niet hoe het werkt, daar zijn jullie ook achter gekomen, daarom wil je het nu op pesten gooien, wat het simpelweg niet is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179831121
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je speelt vooral de slachtofferkaart en omdat jij slachtoffer bent wil je dat voor jou de regrls die op iedereen van toepassing zijn, op jullie niet van toepassing zijn. Dat is niet hoe het werkt, daar zijn jullie ook achter gekomen, daarom wil je het nu op pesten gooien, wat het simpelweg niet is.
Waar zeg ik op iedereen? leer lezen...
Vind jij het normaal dat wanneer wij vertrekken de huur naar 420 gaat, terwijl de buren veel meer betalen en een laag inkomen hebben, waarom gaat de huur van de buren niet omlaag? Zij krijgen ook huurtoeslag, en de nieuwe huurder die ook huurtoeslag krijgt betaald netto dus minder, heel sociaal... NOT!
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 juni 2018 @ 18:20:10 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179831154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:16 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Legaal is het zeker, maar leg mij eens uit waarom mijn beste vriendin en haar vriend meer dan 70.000 die veel en veel meer inkomen heeft GEEN huurverhoging gehad heeft? (andere WBV) leg dat eens uit?
Omdat iedere woningstichting zelf mag bepalen of ze een inkomensafhankelijke huurverhoging toe gaan passen.

https://www.aedes.nl/feit(...)eid-corporaties.html
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 juni 2018 @ 18:23:49 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179831262
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_179831414
quote:
DANK!
Nooit eerder gezien, wow! dit laten we niet links liggen O+
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 18:28:37 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179831415
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:18 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Waar zeg ik op iedereen? leer lezen...
Vind jij het normaal dat wanneer wij vertrekken de huur naar 420 gaat, terwijl de buren veel meer betalen en een laag inkomen hebben, waarom gaat de huur van de buren niet omlaag? Zij krijgen ook huurtoeslag, en de nieuwe huurder die ook huurtoeslag krijgt betaald netto dus minder, heel sociaal... NOT!
Als je in een hulpbehoevende positie zit is het niet heel handig om hoog van de toren te blazen. Zie de links van Surveillance-Fiets.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179831553
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je in een hulpbehoevende positie zit is het niet heel handig om hoog van de toren te blazen. Zie de links van Surveillance-Fiets.
Wat een onzin, we doen zowat alles zelf, de WBV gaat echt niet alles schoonmaken, ramen zemen, etc. Ze doen helemaal niks alles is nog anno 1994, bouwjaar van het huis.

Vind jou uitspraken ook beetje kwetsend naar een zwakkere groep in onze bevolking, maar volgens mij ken jij geen mensen die vechten voor hun leven. Jammer je zou eens moeten ruilen hoe het is dat de dood dichtbij is op zeer jonge leeftijd.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179831680
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:33 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Wat een onzin, we doen zowat alles zelf, de WBV gaat echt niet alles schoonmaken, ramen zemen, etc. Ze doen helemaal niks alles is nog anno 1994, bouwjaar van het huis.

Vind jou uitspraken ook beetje kwetsend naar een zwakkere groep in onze bevolking, maar volgens mij ken jij geen mensen die vechten voor hun leven. Jammer je zou eens moeten ruilen hoe het is dat de dood dichtbij is op zeer jonge leeftijd.
Volgens mij doelt Coolguy op hulpbehoevend dat je een topic plaatst omdat je hulp nodig hebt, niet of iemand je ramen komt zemen ofzo.

Overigens is uit je openingspost alleen te halen dat je in een Wajong-regeling zit en dat je verhuizen maar stressvol vindt.

Dat je een ziekte hebt gehad kunnen de users hier simpelweg niet weten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_179831724
Probeer het bedrag dat jullie nodig hebben voor een koophuis bij familie en vrienden op te halen en sluit met hen de hypotheek af IPV een bank.
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 18:40:32 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179831735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:33 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Wat een onzin, we doen zowat alles zelf, de WBV gaat echt niet alles schoonmaken, ramen zemen, etc. Ze doen helemaal niks alles is nog anno 1994, bouwjaar van het huis.

Vind jou uitspraken ook beetje kwetsend naar een zwakkere groep in onze bevolking, maar volgens mij ken jij geen mensen die vechten voor hun leven. Jammer je zou eens moeten ruilen hoe het is dat de dood dichtbij is op zeer jonge leeftijd.
Dát was niet wat ik bedoelde met hulpbehoevend, maar ja, iets met 'leren lezen he'. Kalinhos kan het duidelijk wel. Ik wás iemand die heeft gevochten voor zijn leven, zij het op zéér jonge leeftijd, dus wellicht moet je wat minder aannames doen, en, wat ik al eens gezegd heb, wat minder hoog van de toren blazen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179831755
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dát was niet wat ik bedoelde met hulpbehoevend, maar ja, iets met 'leren lezen he'. Kalinhos kan het duidelijk wel. Ik wás iemand die heeft gevochten voor zijn leven, zij het op zéér jonge leeftijd, dus wellicht moet je wat minder aannames doen, en, wat ik al eens gezegd heb, wat minder hoog van de toren blazen.
:*
pi_179831787
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:10 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Wat moet dit voorstellen? Weet je wel wat kanker voor sporen achter laat voor de rest van je leven?
Volgende keer even eerst na denken voor dat je een uitspraak doet, dat je zoiets in je hoofd kan krijgen.
Voordat je zo hoog van de toren blaast, je schrijft zelf het volgende:
quote:
1. Het bestaande huis kopen tegen de huidige waarde, volgens een makelaar is dat niet meer dan 1 ton, (veel) lagere maandlasten, afgewezen.
En daarmee wek je heel erg de suggestie dat er linksom of rechtsom door jullie een ton voor dit huis betaald kan worden wanneer de woningbouw bereid is om het te verkopen.
pi_179832009
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Voordat je zo hoog van de toren blaast, je schrijft zelf het volgende:

[..]

En daarmee wek je heel erg de suggestie dat er linksom of rechtsom door jullie een ton voor dit huis betaald kan worden wanneer de woningbouw bereid is om het te verkopen.
1 Ton dat kunnen we met behulp van ouders nog net redden, maar het gaat meer om de hypotheek KRIJGEN, maar dat is de waarde van de huurwoningen, de koopversie in dit formaat vragen ze 135 tot 150.000 voor, maar momenteel nergens te koop, enkel een grotere versie maar dat is buiten budget.

Waarom wil een WBV haar huurwoningen niet verkopen en wel andere huurwoningen in een veel hogere prijsklasse?
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179832202
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:50 schreef EngelsMuisje het volgende:
Waarom wil een WBV haar huurwoningen niet verkopen en wel andere huurwoningen in een veel hogere prijsklasse?
Het is een woningbouwvereniging. Geen projectontwikkelaar -O-
pi_179832239
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:50 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

1 Ton dat kunnen we met behulp van ouders nog net redden, maar het gaat meer om de hypotheek KRIJGEN, maar dat is de waarde van de huurwoningen, de koopversie in dit formaat vragen ze 135 tot 150.000 voor, maar momenteel nergens te koop, enkel een grotere versie maar dat is buiten budget.

Waarom wil een WBV haar huurwoningen niet verkopen en wel andere huurwoningen in een veel hogere prijsklasse?
1: waarom zou jouw woning maar een ton waard zijn, als vergelijkbare woningen 135-150k kosten? Vreemd...

2: de woningbouw moet zorgen voor woonruimte voor bepaalde doelgroepen. Mensen met lage inkomens, tegen lage huur. Logisch dat de goedkoopste woningen het best bij dat doel aansluiten en dus behouden worden. En dat de duurdere woningen verkocht worden om te kunnen investeren in nieuwbouw en renovatie.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 19:08:20 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179832443
Welkom in Nederland TS
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 19:11:57 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179832524
Mar goed jullie hebben dus ongeveer2200-2400 netto? Wat is het probleem met 679 euro huur?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179832557
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Mar goed jullie hebben dus ongeveer2200-2400 netto? Wat is het probleem met 679 euro huur?
Teveel betalen tov de waarde van het huis, veel andere scheefhuurders zijn gaan kopen, lijkt me logisch toch?

En de WOZ waarde staat op 89.000 zwart op wit op papier, volgens een makelaar ligt de werkelijke waarde iets hoger, de opgeknapte versie hebben luxe badkamer, keuken, toilet, en een balkon op het zuiden. Wij op het noorden. En een voormalig huurhuis is altijd fors goedkoper.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179832564
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Mar goed jullie hebben dus ongeveer2200-2400 netto? Wat is het probleem met 679 euro huur?
2800 netto zelfs, maar TS denkt recht te hebben op voordelen die niet voor haar bedoeld zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179832592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:13 schreef EngelsMuisje het volgende:

En de WOZ waarde staat op 89.000 zwart op wit op papier
De WOZ-waarde is niet de marktwaarde van een woning.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 16 juni 2018 @ 19:16:06 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179832625
De WBV is geen enkele partij in deze, ze voert alleen uit wat de Nederlandse overheid (verkozen door ons allemaal) bepaald heeft. Soms pakt het zuur uit en dat is vervelend, maar in essentie zijn de regels prima.

En met een inkomen van 2800 netto lijkt me niet dat je het echt heel slecht hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179832783
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:25 schreef EngelsMuisje het volgende:
.......
Enige optie die we zien is minder gaan werken, maar dat willen we niet we hebben een goed ritme en ik ben zelf al dolblij dat ik weer kan werken ......

Je kunt natuurlijk ook gewoon afstand doen van jullie dubbele wajong-uitkering, dan daalt je inkomen en dus ook je huur. Gewoon out of the box denken !
pi_179832846
Als dit:
3. ons een passend huurhuis toewijzen met voorrang (710 euro eengezinshuis) zodat we niet 7 tot 10 jaar op de lijst hoeven staan, afgewezen

Voor jullie een optie is, is deze huurverhoging voor jullie toch ook te betalen?

Het is niet leuk dt het zo gaat, maar als de wbv dit mag, kun je er verder niets mee doen.
Ja, het is zuur, maar het is niet anders.
compact en kleverig.
pi_179832895
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:13 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Teveel betalen tov de waarde van het huis, veel andere scheefhuurders zijn gaan kopen, lijkt me logisch toch?

En de WOZ waarde staat op 89.000 zwart op wit op papier, volgens een makelaar ligt de werkelijke waarde iets hoger, de opgeknapte versie hebben luxe badkamer, keuken, toilet, en een balkon op het zuiden. Wij op het noorden. En een voormalig huurhuis is altijd fors goedkoper.
maar je kan toch ook kopen?
Alleen niet dit huis. Wat op zich natuurlijk niet raar is, als ik een huis had gekocht om te verhuren, zoals de wbv, zou ik dat ook niet willen verkopen.
compact en kleverig.
pi_179833153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:15 schreef nostra het volgende:

[..]

De WOZ-waarde is niet de marktwaarde van een woning.
Dit. Voor mijn huis ligt de marktwaarde zo'n 40 à 50% hoger dan de WOZ waarde.
pi_179833738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:25 schreef EngelsMuisje het volgende:
Hoi :)
Nieuw hier, na flink Googlen hier terecht gekomen en zag dat dit een groot forum is.

Alvast bedankt.
Welke stad/streek woon jij? Ik betaal bij lange niet zoveel als jullie voor een mooie huurwoning, en wij zitten ook boven de grens.
pi_179835233
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:13 schreef EngelsMuisje het volgende:
Teveel betalen tov de waarde van het huis, veel andere scheefhuurders zijn gaan kopen, lijkt me logisch toch?
Ah, jij wilt dat het leven eerlijk is! Dat wil zeggen: eerlijk (lees: zo optimaal mogelijk) voor jou. Welkom in de wereld van de grote mensen: het leven is niet eerlijk.

Je kan verongelijkt doen zoveel je wilt, maar ik vind dat je het - naar omstandigheden - verdomd goed getroffen hebt. Er is niet veel fantasie voor nodig om je plaatsen op de wereld te bedenken waar jullie in een kartonnen doos onder de brug zouden wonen. Dat willen (en hoeven) we in Nederland niet. Gelukkig!

En verder: ga eens op zoek naar cijfers over en voorbeelden van mensen (gezinnen) die het per persoon met veel minder moeten doen en ga je kapot schamen.

quote:
En de WOZ waarde staat op 89.000 zwart op wit op papier
Het boeit helemaal niets en de makelaar kan zoveel zeggen. De WBV heeft er waarschijnlijk geen enkel belang bij om deze soort woningen te verkopen; een huis dat niet te koop is, is onbetaalbaar.

Tot slot: als het je allemaal zo slecht bevalt, ga dan lekker verhuizen. Emigreren desnoods. Niemand verplicht je om met je karige ¤ 2.800 netto hier te blijven of in je zogenaamd te duur betaalde huurhuis te blijven zitten.

Fijn leven verder ^O^
pi_179835978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:25 schreef EngelsMuisje het volgende:

Zij betalen bijna 100 minder dan wij, maar wanneer dit soort woningen vrij komen gaan ze voor 420,- weer in de verhuur, MAG dit wel? dit lijkt gewoon extreem pest gedrag om mensen woeden te maken en ruzie te zoeken. Destijds waren de woningen dik 500,- en dat is al 9 jaar terug, waarom gaat het naar beneden voor NIEUWE huurders?

Ik vroeg me nog iets af:

1) Zijn jullie in het huis gaan wonen in 1999 voor ¤500,-
2) Vanaf 2013 de inkomensafhankelijke huurverhoging elk jaar opgelegd gekregen?
3) Nu meer dan ¤700,- huur??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 21:33:01 #38
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_179836048
De huur mag maximaal stijgen tot het aantal huurpunten + WOZ waarde. Als dat hoger is kan je een rechtszaak starten denk ik.

Maar je inkomen is echt belachelijk hoog voor je huur.
pi_179836235
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:33 schreef Mishu het volgende:
Maar je inkomen is echt belachelijk hoog voor je huur.
Dus scheefwoners
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 21:50:07 #40
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_179836498
Zitten jullie niet ongeveer aan de max huur wat de woningbouw mag vragen conform het woningwaardestelsel?
pi_179836723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:50 schreef RamboDirk het volgende:
Zitten jullie niet ongeveer aan de max huur wat de woningbouw mag vragen conform het woningwaardestelsel?
Waarschijnlijk ligt het aantal punten boven de 144 en zou men de woning zelfs als vrije sector woning mogen aanbieden.
Dat betekent dat de huur nu (met een sociaal contract) kan doorgroeien tot de maximaal redelijke huur volgens de punten die de woning heeft. Ook als de huurprijs dan boven de ¤ 710,68 komt te liggen.
Gezien het inkomen van TS en dat dat stabiel lijkt te zijn, heeft men ook geen recht op een huurverlaging van de inkomensafhankelijke huurverhoging van de afgelopen twee jaren.

Ik snap de WBV en hun beslissingen dus wel. TS kan beter gaan kijken hoe een koopwoning wel bereikbaar wordt ( borgstelling familie, familiehypotheek etc.). Maar vergeet ff niet dat je dan ook onderhoud zelf moet gaan betalen.

Ohja, TS roept ook nog dat de WBV niet eens zijn ramen komt zemen.. waarom zouden ze? Volgens het besluit kleine herstellingen is de huurder voor veel klein onderhoud in huis gewoon zelf verantwoordelijk.
dag
pi_179838384
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon afstand doen van jullie dubbele wajong-uitkering, dan daalt je inkomen en dus ook je huur. Gewoon out of the box denken !
Waar lees je dat we een dubbel wajong uitkering hebben??? wij WERKEN voor onze centen! we werken in combinatie met de wajong regeling, Wist je dat heel veel mensen met een wajong uitkering helemaal niet werken? en niet eens WILLEN werken... omdat ze zo weinig op vooruit gaan.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179838398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:16 schreef karr-1 het volgende:
De WBV is geen enkele partij in deze, ze voert alleen uit wat de Nederlandse overheid (verkozen door ons allemaal) bepaald heeft. Soms pakt het zuur uit en dat is vervelend, maar in essentie zijn de regels prima.


Dat is onzin. De woningbouwvereniging mag zelf de huurverhoging bepalen. De overheid geeft een max aan. Als ik die huurprijs zie tov de WOZ-waarde dan vraag ik mij wel af in hoe ere dat realistisch is.

Vooral als er geen alternatieven zijn in in de regio; zijn er alternatieven dan begrijp ik de woningbouw wel (je kan dan iemand anders gebruik laten maken van de sociale huurwoning)
  zaterdag 16 juni 2018 @ 23:18:13 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179838502
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:13 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Teveel betalen tov de waarde van het huis, veel andere scheefhuurders zijn gaan kopen, lijkt me logisch toch?

En de WOZ waarde staat op 89.000 zwart op wit op papier, volgens een makelaar ligt de werkelijke waarde iets hoger, de opgeknapte versie hebben luxe badkamer, keuken, toilet, en een balkon op het zuiden. Wij op het noorden. En een voormalig huurhuis is altijd fors goedkoper.
Mijn ogen zijn rood van het huilen uit medelijden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179838509
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Ah, jij wilt dat het leven eerlijk is! Dat wil zeggen: eerlijk (lees: zo optimaal mogelijk) voor jou. Welkom in de wereld van de grote mensen: het leven is niet eerlijk.

Je kan verongelijkt doen zoveel je wilt, maar ik vind dat je het - naar omstandigheden - verdomd goed getroffen hebt. Er is niet veel fantasie voor nodig om je plaatsen op de wereld te bedenken waar jullie in een kartonnen doos onder de brug zouden wonen. Dat willen (en hoeven) we in Nederland niet. Gelukkig!

En verder: ga eens op zoek naar cijfers over en voorbeelden van mensen (gezinnen) die het per persoon met veel minder moeten doen en ga je kapot schamen.

[..]

Wat een ONZIN, kinderen is een keuze, dat je het niet kan betalen dan neem je ook geen kind!
Familie tokkie in de bijstand met 3 kinderen en dat zwaar vinden.

En over Cijvers gesproken, heel wat meer salarissen liggen HOGER dan wat wij verdienen, gemiddeld verdient iemand in zijn EENTJE al RUIM 35.000 per JAAR, laat staan als je samen werkt.
Met de wereld vergelijken dat kan helemaal niet, want je hebt ook weinig fantasie nodig hoe het is om juist heel veel te hebben, de groep allerrijkste mensen ter wereld hebben net zoveel geld als alle armen bij elkaar, DAT is pas oneerlijk en niemand doet daar wat aan.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179838528
TS, je moet het van de andere kant bekijken. Een WBV is er niet om iedereen te ondersteunen, zij zijn er voor de laagste inkomens. Het gaat om sociale huur. Jullie hebben geen goed inkomen, maar behoren niet tot de laagste inkomens. Je moet huren bij de WBV zien als liefdadigheid.

Stel dat de woningbouw zou verkopen aan jullie dan verliezen ze een woning voor een kwetsbare doelgroep.
Het is zuur, maar sparen en iets kopen is je enige mogelijkheid.
pi_179838535
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik vroeg me nog iets af:

1) Zijn jullie in het huis gaan wonen in 1999 voor ¤500,-
2) Vanaf 2013 de inkomensafhankelijke huurverhoging elk jaar opgelegd gekregen?
3) Nu meer dan ¤700,- huur??
Nee we zijn er in 2008 in komen wonen, in 2010/11 ben ik gaan werken en in 2013 kregen we plots zomaar die extra huurverhogingen, 2013 was zelfs 6,5 %
Als we nooit waren gaan werken en naar een stuk tuig gingen leven hadden we al die verhogingen nooit gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door EngelsMuisje op 16-06-2018 23:38:01 ]
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179838544
#slachtofferrol #dewereldisnieteerlijk #ikwilgratisgeld
Grow up en realiseer je dat je het best goed hebt.
dag
pi_179838564
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:13 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Waar lees je dat we een dubbel wajong uitkering hebben??? wij WERKEN voor onze centen! we werken in combinatie met de wajong regeling, Wist je dat heel veel mensen met een wajong uitkering helemaal niet werken? en niet eens WILLEN werken... omdat ze zo weinig op vooruit gaan.
Knap hoor.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_179838575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:19 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Nee we zijn er in 2008 in komen wonen, in 2012 ben ik gaan werken en in 2013 kregen we plots zomaar die extra huurverhogingen, 2013 was zelfs 6,5 %
Als we nooit waren gaan werken en naar een stuk tuig gingen leven hadden we al die verhogingen nooit gehad.
Ja, zo werkt die wet van de inkomensafhankelijke huurverhoging: mensen waarvoor sociale huur niet bedoeld is, krijgen extra verhoging om ze te stimuleren om te gaan kopen of particulier te gaan huren. Dat werkt bij jullie net zo.
dag
pi_179838641
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:13 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Dat is onzin. De woningbouwvereniging mag zelf de huurverhoging bepalen. De overheid geeft een max aan. Als ik die huurprijs zie tov de WOZ-waarde dan vraag ik mij wel af in hoe ere dat realistisch is.

Vooral als er geen alternatieven zijn in in de regio; zijn er alternatieven dan begrijp ik de woningbouw wel (je kan dan iemand anders gebruik laten maken van de sociale huurwoning)
Wij willen best dit huis achter laten voor iemand dat een alleenstaand inkomen heeft met huurtoeslag, maar een andere woning huren bij bijv een makelaar wordt gewoon afgewezen, sterker nog ze vinden ons inkomen tot de groep laag inkomen...
Daarom zouden we best een woning accepteren die de WBV als vrije sector verhuurt (710,-) fors groter, maar dan mogen we weer 5 tot 7 jaar wachten, dan houden we een woning bezet als ze mee werken en aan ons toewijzen dan helpen ze toch twee huishoudens in 1 klap? wij en een nieuw iemand naar ons huis.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179838781
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:23 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]


Daarom zouden we best een woning accepteren die de WBV als vrije sector verhuurt (710,-) fors groter, maar dan mogen we weer 5 tot 7 jaar wachten, dan houden we een woning bezet als ze mee werken en aan ons toewijzen dan helpen ze toch twee huishoudens in 1 klap? wij en een nieuw iemand naar ons huis.
5 tot 7 jaar begrijp ik niet helemaal. Gezien de WOZ-waardes wonen jullie niet in een populaire regio?
pi_179838790
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:19 schreef Bucketlist het volgende:
TS, je moet het van de andere kant bekijken. Een WBV is er niet om iedereen te ondersteunen, zij zijn er voor de laagste inkomens. Het gaat om sociale huur. Jullie hebben geen goed inkomen, maar behoren niet tot de laagste inkomens. Je moet huren bij de WBV zien als liefdadigheid.

Dat klopt, maar als ik zie dat een eengezins woning die ik nu op woningnet zie dikke 650 kost noem ik dat echt niet sociaal en voor de kwetsbare groep, de huur is zelfs zo hoog dat ze huurtoeslag nodig hebben, als je sociaal wilt zijn dan vraag je een prijs waar geen toeslag of steun bij nodig is.
Mijn oma had ook een huurwoning de eerste jaren verdiende ze niet zoveel maar ze hebben nooit huursubsidie of toeslag gehad, later gingen ze fors op vooruit maar dit soort verhogingen hebben ze nooit meegemaakt, ook niet in de begin periode van de euro, en zij betaalde op het laatste moment nog niet eens de helft van wat wij nu betalen... En dat was een heel huis met 4 slaapkamers.

[ Bericht 1% gewijzigd door EngelsMuisje op 16-06-2018 23:38:58 ]
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179838806
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:28 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

5 tot 7 jaar begrijp ik niet helemaal. Gezien de WOZ-waardes wonen jullie niet in een populaire regio?
Het is geen eengezinswoning... een appartementje 45 a 45 m2 2 slaapkamers eentje is maar 6m2 uit begin jaren 90, eengezinswoningen gaan voor 2 tot 2,5 ton weg.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179838933
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:33 schreef Mishu het volgende:
De huur mag maximaal stijgen tot het aantal huurpunten + WOZ waarde. Als dat hoger is kan je een rechtszaak starten denk ik.

Maar je inkomen is echt belachelijk hoog voor je huur.
Vind je? als je de kwaliteit en afmetingen ziet, dan wil jij nog geen 500 ervoor geven...

En waarom krijgen mensen die bijv 100.000 verdienen niet NOG meer huurverhoging, alles boven de 42.000 wordt gelijk getrokken alsof je met ons inkomen RIJK bent?

Maar het gaat meer om het principe, kopen lukt niet huren bij NVM heb je gezien wat voor inkomen zij daar eisen? 72 maal de maandhuur als jaar inkomen, een huis van 1000,- dat geeft al aan dat het pas vanaf dat inkomen passend is dus zo hoog is ons inkomen niet.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179838989
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:20 schreef Peter het volgende:
#slachtofferrol #dewereldisnieteerlijk #ikwilgratisgeld
Grow up en realiseer je dat je het best goed hebt.
Gratis geld? we werken samen 60 tot 70 uur voor deze centen.
En ik zeg helemaal niet we hebben het slecht, ik zeg alleen dat ze niet met een voorstel komen dat we iets anders kunnen huren met een iets hogere huurprijs.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 23:40:01 #57
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179839056
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:13 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Dat is onzin. De woningbouwvereniging mag zelf de huurverhoging bepalen. De overheid geeft een max aan. Als ik die huurprijs zie tov de WOZ-waarde dan vraag ik mij wel af in hoe ere dat realistisch is.
Dat weet ik. Tot half 2016 waren wij ook huurders en omdat we teveel verdienden kregen we elk jaar de maximale verhoging (ik meen iets van 6.5% per jaar). WBV voerde dit gewoon klakkeloos door zonder enig voorbehoud. Op mijn navragen bij de WBV waarom dit zo was, was de redenering "De overheid geeft ons die ruimte en daar maken we gebruik van"
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179839099
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:50 schreef RamboDirk het volgende:
Zitten jullie niet ongeveer aan de max huur wat de woningbouw mag vragen conform het woningwaardestelsel?
Ja, puntenstelsel ligt beneden de 144 zover we weten, woning is niet zo groot.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 23:41:39 #59
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179839102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:34 schreef EngelsMuisje het volgende:
En waarom krijgen mensen die bijv 100.000 verdienen niet NOG meer huurverhoging, alles boven de 42.000 wordt gelijk getrokken alsof je met ons inkomen RIJK bent?
Waar haal je dat vandaan? Ik verdien in mijn eentje al meer dan 42000 per jaar en kreeg elk jaar de maximale verhoging opgelegd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179839130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Ik verdien in mijn eentje al meer dan 42000 per jaar en kreeg elk jaar de maximale verhoging opgelegd.
Als je 100.000 verdient krijg je dit jaar ook 5.4 % waarom krijgen mensen die nog meer verdienen niet nog meer verhoging? bijv vanaf 75.000 15% verhoging, vanaf 100.000 20%
In 2015 had je 3 klasses, maar 1 is verdwenen en gelijkgetrokken met de hoogste.
En hoeveel huur betaal(de) je? en wat voor soort woning was dat?
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 23:44:13 #61
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179839153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:43 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Als je 100.000 verdient krijg je dit jaar ook 5.4 % waarom krijgen mensen die nog meer verdienen niet nog meer verhoging?
In 2015 had je 3 klasses, maar 1 is verdwenen en gelijkgetrokken met de hoogste.
Toch gek dat ik elk jaar 6,5 % kreeg ipv 5,4%. Toch elk jaar een flink bedrag per maand meer terwijl mijn salaris niet echt 6,5% per jaar omhoog gaat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179839174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Toch gek dat ik elk jaar 6,5 % kreeg ipv 5,4%. Toch elk jaar een flink bedrag per maand meer terwijl mijn salaris niet echt 6,5% per jaar omhoog gaat
Het is inflatie + 4 % inflatie was 1.4 vorig jaar plus 4 is 5.4 jij kreeg verhogingen toen de economie er zeer goed voor stond.

PRECIES flink bedrag terwijl je loon niet met dat bedrag groeit, dat dus, zelfs de lagere klasse zie dat dat 3,9% is kregen zijn ook 3,9 % uitkering/salarisverhoging?
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 23:46:13 #63
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179839192
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:45 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Het is inflatie + 4 % inflatie was 1.4 vorig jaar plus 4 is 5.4 jij kreeg verhogingen toen de economie er zeer goed voor stond.
Ha ha en hoe lang is dat geleden? Mijn salaris is toch echt al jaren niet of nauwelijks gestegen. Een van de redenen waarom we 2 jaar geleden een huis gekocht hebben en nu elke maand flink geld besparen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179839227
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ha ha en hoe lang is dat geleden? Mijn salaris is toch echt al jaren niet of nauwelijks gestegen. Een van de redenen waarom we 2 jaar geleden een huis gekocht hebben en nu elke maand flink geld besparen.
inderdaad, en hier beweren dat onze huur goedkoop is... terwijl jij duidelijk maakt dat je met een EIGEN woning bespaart, dus kopen is goedkoper, dus waarom verhogen ze de huren dan? ik hoor zelfs van mensen die een huur hadden van 650 en gingen kopen en maar een paar tientjes meer gingen betalen per maand, en zij waren niet eens scheefhuurders... hoe sociaal is de huurmarkt van de WBV?
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179839329
Waarom doe je elke post een paar random woorden in capslock?

En wat zit je enorm in een slachtofferrol TS. Zodra iemand iets zegt wordt er wel bijgehaald hoe rot je het wel niet hebt en hoe oneerlijk alles is. Je hebt een woning, je hebt een salaris en ook eten op tafel dus dan is het toch prima. Vervelend dat je ziek bent (geweest) maar ook ondanks die ellende zit je in Nederland goed dus ga niet alleen maar kijken naar andere mensen of roepen hoe oneerlijk alles is en focus je op je eigen gezondheid en geluk. Jouw voorstellen naar de woningbouw toe zijn ook onredelijk dus logisch dat ze het afwijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2018 23:54:23 ]
pi_179839349
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:19 schreef Bucketlist het volgende:
TS, je moet het van de andere kant bekijken. Een WBV is er niet om iedereen te ondersteunen, zij zijn er voor de laagste inkomens. Het gaat om sociale huur. Jullie hebben geen goed inkomen, maar behoren niet tot de laagste inkomens. Je moet huren bij de WBV zien als liefdadigheid.

Volgens forum chat gebruikers vinden ze ons steen rijk... nou zit nu te lezen in cijvers wat een gemiddelde Nederlander in zijn eentje verdient...
Zie ook nu nieuwsartikelen dat veel mensen een woning zoeken in de 710 tot 1000 euro en dat die heel moeilijk te vinden zijn of rare (inkomen) eisen hebben.

Duidelijk we zijn een geval dat tussen schip en wal zit en genaait wordt terwijl je goed je best doet om je inkomen uit arbeid te halen ipv de luie varken met wajong en niks doen, want die mogelijkheid hadden we wel maar je hoort te werken voor je geld en met autisme kan je prima werken, hoewel veel mensen met mijn beperking liever de hele dag computerspellen speelt, die tijd heb ik ook gehad in mn jeugd maar das voorbij.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179839411
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Volgens forum chat gebruikers vinden ze ons steen rijk... nou zit nu te lezen in cijvers wat een gemiddelde Nederlander verdient...
Zie ook nu nieuwsartikelen dat veel mensen een woning zoeken in de 710 tot 1000 euro en dat die heel moeilijk te vinden zijn of rare (inkomen) eisen hebben.

Duidelijk we zijn een geval dat tussen schip en wal zit en genaait wordt terwijl je goed je best doet om je inkomen uit arbeid te halen ipv de luie varken met wajong en niks doen, want die mogelijkheid hadden we wel maar je hoort te werken voor je geld en met autisme kan je prima werken, hoewel veel mensen met mijn beperking liever de hele dag computerspellen speelt, die tijd heb ik ook gehad in mn jeugd maar das voorbij.
Je verdiend toch ook prima? Je kunt je huur betalen dus je hebt dak boven je hoofd, je kunt eten kopen dan is het toch goed?! Wat maakt het uit wat andere Nederlanders verdienen? Je wordt helemaal niet genaaid, je hebt het prima maar bent gewoon ontevreden! Raar ook dat je vind dat mensen hier niet snel mogen oordelen maar je wel mensen met wajong luie varkens noemt :’)
pi_179839559
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:58 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Je verdiend toch ook prima? Je kunt je huur betalen dus je hebt dak boven je hoofd, je kunt eten kopen dan is het toch goed?! Wat maakt het uit wat andere Nederlanders verdienen? Je wordt helemaal niet genaaid, je hebt het prima maar bent gewoon ontevreden! Raar ook dat je vind dat mensen hier niet snel mogen oordelen maar je wel mensen met wajong luie varkens noemt :’)
Ik ben zelf een wajonger dat werkt, en ik weet heel goed dat ik geen werkplicht heb en gewoon de stekker eruit kan trekken en dan 995.- gratis per maand gratis gestort krijg ow ja 2 maal zelfs mijn vriend heeft ook wajong status en werkt, willen wij dat ? nee...
En dak en eten en dan prima? nou dan heeft elke Nederlander het prima, dus iemand die op vakantie gaat is al rijk? Wij zijn niet ontevreden wij vinden de huur onrealistisch tov de waarde van het huis, en we zouden best naar een andere woning willen, maar of kan dat Nee... waarom weigerthttps://ikwilhuren.nu/ ons inkomen ? te laag vinden ze sociale huur is passend vinden ze, de WBV denkt er anders over.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 00:13:41 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179839752
Als je denkt dat je huur te hoog is, dan moet je het bij de huurcommissie proberen.

quote:
The love you take is equal to the love you make.
pi_179839869
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Volgens forum chat gebruikers vinden ze ons steen rijk... nou zit nu te lezen in cijvers wat een gemiddelde Nederlander in zijn eentje verdient...
Zie ook nu nieuwsartikelen dat veel mensen een woning zoeken in de 710 tot 1000 euro en dat die heel moeilijk te vinden zijn of rare (inkomen) eisen hebben.

Duidelijk we zijn een geval dat tussen schip en wal zit en genaait wordt terwijl je goed je best doet om je inkomen uit arbeid te halen ipv de luie varken met wajong en niks doen, want die mogelijkheid hadden we wel maar je hoort te werken voor je geld en met autisme kan je prima werken, hoewel veel mensen met mijn beperking liever de hele dag computerspellen speelt, die tijd heb ik ook gehad in mn jeugd maar das voorbij.
Niemand zegt dat jullie steenrijk zijn. Niemand. Wel verdienen jullie teveel voor jullie huidige huidige woning, die is meer voor een alleenstaande met een uitkering. Daarom gaat de huur terug naar 420? Bij een nieuwe huurder. Want de enige mensen die in aanmerking komen zijn mensen met een laag inkomen.

Ik ben van mening dat niemand jullie naait. Het is heel goed dat jullie niet of nauwelijks afhankelijk zijn van een uitkering. Daar mag je best trots op zijn :) de volgende stap is niet afhankelijk zijn van een sociale huurwoning.
  zondag 17 juni 2018 @ 00:30:43 #71
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179840124
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:48 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

inderdaad, en hier beweren dat onze huur goedkoop is... terwijl jij duidelijk maakt dat je met een EIGEN woning bespaart, dus kopen is goedkoper, dus waarom verhogen ze de huren dan? ik hoor zelfs van mensen die een huur hadden van 650 en gingen kopen en maar een paar tientjes meer gingen betalen per maand, en zij waren niet eens scheefhuurders... hoe sociaal is de huurmarkt van de WBV?
Huren is zeker niet goedkoop, maar je hebt een prima salaris en kunt het gewoon betalen en dan ook nog normaal eten er naast. Wat maakt het uit wat de rest van het land wel of niet kan doen, het gaat er om dat jullie het redden en dat kan prima.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179840169
Ts je zeurt misschien wel een beetje, maar je wist wel op een serieus probleem. De armoedeval.

Voor veel mensen gaan er vanuit een uitkering te weinig op vooruit als ze gaan werken.

Ze verdienen iets meer, maar raken enorm veel subsidie, kortingen etc. Kwijt.

Maar wees gerust ts, dat geldt voor iedereen in dit land. Hoe meer je verdient, hoe minder je daarvan zelf mag houden. En dit soort belasting wordt op allerlei manieren geheven.

Huurverhoging (door lagere subsidies aan Woningbouw), eigen risico, meer belasting, minder heffingskorting. Bijtelling op leaseauto's, accijns, OZB ..

Vind je dat eerlijk? Tsja het is zoals we hebben afgesproken. Ik ben ook echt niet blij met wat ik betaal aan kinderopvang, om in die tijd te gaan werken en nog meer belasting te betalen...

Al dat geld wordt gebruikt om uitkeringen, zorg, onderwijs en de rest van het sociale stelsel te betalen.

Jij werkt, een betaalt dus mee ts. Dat is niet zielig, je doet gewoon mee met de rest.

Om de armoedeval te beperken kan je maar twee dingen doen, de inkomens (totaal) van uitkeringsgerechtigden verlagen, of die van de mensen met lage lonen verhogen.

Of een combinatie.

De vraag is altijd: wie gaat dat betalen? Ik niet. Steek het geld wat mij betreft maar in onderwijs, studenten. Dat levert op termijn het meeste op. Ook voor mensen met een uitkering.
Whatever...
  PR/Manusje van alles zondag 17 juni 2018 @ 00:32:52 #73
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179840184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:48 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

inderdaad, en hier beweren dat onze huur goedkoop is... terwijl jij duidelijk maakt dat je met een EIGEN woning bespaart, dus kopen is goedkoper, dus waarom verhogen ze de huren dan? ik hoor zelfs van mensen die een huur hadden van 650 en gingen kopen en maar een paar tientjes meer gingen betalen per maand, en zij waren niet eens scheefhuurders... hoe sociaal is de huurmarkt van de WBV?
Tja, je hebt pech dat jullie verzamelinkomen zo 'hoog' is. Als je een gemiddelde gezinssamenstelling hebt en één inkomen van net minimumloon krijg je natuurlijk de bonus. Maximaal huur- en zorgtoeslag. En dan betaal je van die 640 euro per maand ineens nog maar een euro of 320. :s)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_179840190
Meer werken geen optie ?

Overigens wel heerlijk in de slachtofferrol als ik de posts zo lees.

Zelfs met een minimumloon kan je een hypotheek krijgen. Waarom is die afgewezen?
  zondag 17 juni 2018 @ 00:33:33 #75
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_179840210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:48 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

inderdaad, en hier beweren dat onze huur goedkoop is... terwijl jij duidelijk maakt dat je met een EIGEN woning bespaart, dus kopen is goedkoper, dus waarom verhogen ze de huren dan? ik hoor zelfs van mensen die een huur hadden van 650 en gingen kopen en maar een paar tientjes meer gingen betalen per maand, en zij waren niet eens scheefhuurders... hoe sociaal is de huurmarkt van de WBV?
Bij niet-sociale huur is het verschil tussen kopen en huren nog groter, dus best sociaal imho.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_179840334
Wacht even hoor..
Met 42000 bruto kun je toch gewoon 180.000 lenen?
Koop je daarmee een hut in de buurt tussen jullie huis en een eengezinswoning in.
Problem solved.
pi_179840837
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:18 schreef EngelsMuisje het volgende:

Wat een ONZIN, kinderen is een keuze, dat je het niet kan betalen dan neem je ook geen kind!
Familie tokkie in de bijstand met 3 kinderen en dat zwaar vinden.
Wat een naar mens ben jij eigenlijk -O-

quote:
En over Cijvers gesproken, heel wat meer salarissen liggen HOGER dan wat wij verdienen, gemiddeld verdient iemand in zijn EENTJE al RUIM 35.000 per JAAR, laat staan als je samen werkt.
Met de wereld vergelijken dat kan helemaal niet, want je hebt ook weinig fantasie nodig hoe het is om juist heel veel te hebben, de groep allerrijkste mensen ter wereld hebben net zoveel geld als alle armen bij elkaar, DAT is pas oneerlijk en niemand doet daar wat aan.
Waar is de Calimero-dop-smiley als je 'm nodig hebt....
pi_179840871
Sympathieke TS, zeg. Tering. Heb al meteen geen zin om me enigszins in het probleem te verdiepen.
Tap tap tap
pi_179840962
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 00:32 schreef Spanky78 het volgende:
Ts je zeurt misschien wel een beetje, maar je wist wel op een serieus probleem. De armoedeval.

Voor veel mensen gaan er vanuit een uitkering te weinig op vooruit als ze gaan werken.

Ze verdienen iets meer, maar raken enorm veel subsidie, kortingen etc. Kwijt.

Maar wees gerust ts, dat geldt voor iedereen in dit land. Hoe meer je verdient, hoe minder je daarvan zelf mag houden. En dit soort belasting wordt op allerlei manieren geheven.

Huurverhoging (door lagere subsidies aan Woningbouw), eigen risico, meer belasting, minder heffingskorting. Bijtelling op leaseauto's, accijns, OZB ..

Vind je dat eerlijk? Tsja het is zoals we hebben afgesproken. Ik ben ook echt niet blij met wat ik betaal aan kinderopvang, om in die tijd te gaan werken en nog meer belasting te betalen...

Al dat geld wordt gebruikt om uitkeringen, zorg, onderwijs en de rest van het sociale stelsel te betalen.

Jij werkt, een betaalt dus mee ts. Dat is niet zielig, je doet gewoon mee met de rest.

Om de armoedeval te beperken kan je maar twee dingen doen, de inkomens (totaal) van uitkeringsgerechtigden verlagen, of die van de mensen met lage lonen verhogen.

Of een combinatie.

De vraag is altijd: wie gaat dat betalen? Ik niet. Steek het geld wat mij betreft maar in onderwijs, studenten. Dat levert op termijn het meeste op. Ook voor mensen met een uitkering.
Als TS niet afhankelijk is van een Wajong-uitkering maar er wel recht op heeft behoudt hij/zij wel 100% de jonggehandicaptenkorting bij de aanslag inkomstenbelasting.
  zondag 17 juni 2018 @ 01:41:52 #80
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_179841230
Mijn inkomen was dit jaar ¤24.000 en ik betaal ongeveer hetzelfde TS. Vandaar dat veel mensen vinden dat je zeurt. Je hebt het goed. Je kan zelfs sparen.
pi_179841603
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:41 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ja, puntenstelsel ligt beneden de 144 zover we weten, woning is niet zo groot.
Als het goed is staat dit in de brief van de woningbouwvereniging over de huurverhoging per juli.
pi_179842625
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:13 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Waar lees je dat we een dubbel wajong uitkering hebben??? wij WERKEN voor onze centen! we werken in combinatie met de wajong regeling, Wist je dat heel veel mensen met een wajong uitkering helemaal niet werken? en niet eens WILLEN werken... omdat ze zo weinig op vooruit gaan.
Je schrijft zelf dat jullie beiden wajongers zijn, ergo een dubbele uitkering. Je zegt nu wel dat jullie allebei keihard werken, maar part-time leunen op een schoffel in het gemeenteplantsoen is toch meer gewoon ontspanning ? Lekker in de buitenlucht !
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 09:44:40 #83
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_179842867
Ts ik verdien 2100 netto per maand en word door alle wachtlijsten gedwongen om iets te huren voor 900 per maand...
pi_179842977
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 09:44 schreef Momo... het volgende:
Ts ik verdien 2100 netto per maand en word door alle wachtlijsten gedwongen om iets te huren voor 900 per maand...
Precies dit. Maar TS vindt dat wachtlijsten wél voor jou, maar niet voor haar gelden. Want zíj is zielig....
pi_179843118
Dus even resumeren:

Jij vindt dat je teveel huur betaalt tov de waarde van de woning.

De WVB/overheid vindt dat jullie teveel inkomen hebben tov de doelgroep van de woning dus worden jullie dmv inkomensafhankelijke huurverhogingen gestimuleerd om naar een woning te bewegen waarvan de verhouding inkomen/waarde/huurprijs weer in balans is.

Eigenlijk willen jullie hetzelfde alleen zijn er twee problemen die dit niet mogelijk maken:
- De huidige situatie op de woningmarkt.
- Jullie stuitende gebrek aan redelijkheid en realiteitszin.

Die eerste is vrij lastig op te lossen op individueel niveau dus het meest logische zou zijn om het tweede punt aan te pakken..
  zondag 17 juni 2018 @ 10:10:12 #86
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_179843219
Ik snap überhaupt niet dat jullie niet rond kunnen komen met 2800 netto en 'maar' 700 euro huur.

Mijn huur is 150 euro lager maar mijn inkomen maar 1400 (de helft! van jullie) en ik kom prima rond.

Iets zegt me dat de oorzaak van jullie schulden problemen nog niet is opgelost.

Daar kan de wbv natuurlijk ook niks aan doen. Vraag bij de gemeente budgethulp aan (gratis) ipv deze zeer onrealistische, slachtofferrol-achtige voorstellen te doen bij de wbv.
pi_179843540
Hoe kun je nou geen 700 huur betalen als je 3000 per maand hebt, dan doe je toch echt iets fout.
pi_179843696
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:23 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Wij willen best dit huis achter laten voor iemand dat een alleenstaand inkomen heeft met huurtoeslag, maar een andere woning huren bij bijv een makelaar wordt gewoon afgewezen, sterker nog ze vinden ons inkomen tot de groep laag inkomen...
Daarom zouden we best een woning accepteren die de WBV als vrije sector verhuurt (710,-) fors groter, maar dan mogen we weer 5 tot 7 jaar wachten, dan houden we een woning bezet als ze mee werken en aan ons toewijzen dan helpen ze toch twee huishoudens in 1 klap? wij en een nieuw iemand naar ons huis.
en degene die nu 7 jaar op de wachtlijst staat, mag nog wat extra wachten, want daar hebben jullie geen last van?
compact en kleverig.
  zondag 17 juni 2018 @ 10:43:13 #89
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_179843750
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:10 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat jullie niet rond kunnen komen met 2800 netto en 'maar' 700 euro huur.
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:30 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Hoe kun je nou geen 700 huur betalen als je 3000 per maand hebt, dan doe je toch echt iets fout.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:12 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer dat we de huur niet kunnen betalen maar dit is niet sociaal, zulke woningen die wij huren hebben een waarde van 1 ton, maar op Funda staan ze niet, wel het grotere type van 170.000 (90m2 opgeknapt) maar we willen best kopen maar dan verkoopt de WBV het toch aan ons, waarom weigeren ze ? en wel nieuwbouw woningen willen verkopen die wij niet willen...
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_179844015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Volgens forum chat gebruikers vinden ze ons steen rijk... nou zit nu te lezen in cijvers wat een gemiddelde Nederlander in zijn eentje verdient...
Zie ook nu nieuwsartikelen dat veel mensen een woning zoeken in de 710 tot 1000 euro en dat die heel moeilijk te vinden zijn of rare (inkomen) eisen hebben.

Duidelijk we zijn een geval dat tussen schip en wal zit en genaait wordt terwijl je goed je best doet om je inkomen uit arbeid te halen ipv de luie varken met wajong en niks doen, want die mogelijkheid hadden we wel maar je hoort te werken voor je geld en met autisme kan je prima werken, hoewel veel mensen met mijn beperking liever de hele dag computerspellen speelt, die tijd heb ik ook gehad in mn jeugd maar das voorbij.
Wat een bullshit weer. Nee, jullie zijn niet steenrijk. Maar er is met 2800 euro netto per maand aan inkomsten en een huur van 700 euro geen enkele reden om medelijden te hebben met jullie financiële situatie. Met ruim 2000 euro beschikbaar voor de overige lasten hebben jullie het gewoon goed.

Met 300 euro zorg (2X verzekering + eigen risico), 400 euro boodschappen, 50 euro verzekeringen, 100 euro GWL, 50 euro TV/Internet/sim-only en 100 euro voor kleding en aankleding van het huis blijft er nog een dikke 1000 euro per maand over voor hobby's, vervoer, vakantie, sparen, dagjes uit en andere luxe zaken.
pi_179844518
Precies wat hierboven staat . Je hebt een sociale woning, dus je hebt al flink voordeel tov de particuliere markt. Daarnaast verdien je eigenlijk veels te veel voor je huurwoning, dus koop iets en maak die woning vrij voor mensen die het minder hebben.
pi_179844864
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 01:20 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Als TS niet afhankelijk is van een Wajong-uitkering maar er wel recht op heeft behoudt hij/zij wel 100% de jonggehandicaptenkorting bij de aanslag inkomstenbelasting.
Dus ze wordt ook gewoon extra beloond voor dat werken?

Geen probleem dan zou ik zeggen. Daarnaast zijn er zat mensen met werk die samen geen 3000 euro netto overhouden.
Whatever...
pi_179847203
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:25 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Precies wat hierboven staat . Je hebt een sociale woning, dus je hebt al flink voordeel tov de particuliere markt. Daarnaast verdien je eigenlijk veels te veel voor je huurwoning, dus koop iets en maak die woning vrij voor mensen die het minder hebben.
Voordeel?

Een woning 675,- van 51m2 ??
Particulier 140m2 1050,- pm

even rekenen is dat de particulier veel en veel voordeliger is....
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179847232
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 09:44 schreef Momo... het volgende:
Ts ik verdien 2100 netto per maand en word door alle wachtlijsten gedwongen om iets te huren voor 900 per maand...
2100 netto in je eentje is heel wat meer dan 2800 samen.... dus jij hebt het veel beter, laat staan als ej vriend ook 2100 netto verdient, 4200 netto....
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:12:21 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179847239
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:10 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Voordeel?

Een woning 675,- van 51m2 ??
Particulier 140m2 1050,- pm

even rekenen is dat de particulier veel en veel voordeliger is....
Dan doe je dat toch?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179847245
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:12 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

2100 netto in je eentje is heel wat meer dan 2800 samen.... dus jij hebt het veel beter, laat staan als ej vriend ook 2100 netto verdient, 4200 netto....
Huil huil.
Tap tap tap
  zondag 17 juni 2018 @ 14:13:03 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179847247
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:12 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

2100 netto in je eentje is heel wat meer dan 2800 samen.... dus jij hebt het veel beter, laat staan als ej vriend ook 2100 netto verdient, 4200 netto....
Anderen hebben hebben het allemaal beter dan jij
boe hoe hoe
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179847251
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 01:41 schreef Mishu het volgende:
Mijn inkomen was dit jaar ¤24.000 en ik betaal ongeveer hetzelfde TS. Vandaar dat veel mensen vinden dat je zeurt. Je hebt het goed. Je kan zelfs sparen.
Jou inkomen is hoger, want ik verdien in mijn eentje 22.195 per jaar me vriend iets minder,
Je moet per persoon gaan rekenen.
En het probleem is niet rondkomen het probleem is we betalen veel te veel tov de waarde van het huis, ofwel teveel en een passende oplossing lukt niet, als jij nu een woning van 800 voor ons regelt vertrekken we morgen nog.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:14:19 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179847274
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:13 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Jou inkomen is hoger, want ik verdien in mijn eentje 22.195 per jaar me vriend iets minder,
Je moet per persoon gaan rekenen.
Niet als je samenwoont, en een woning deelt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 juni 2018 @ 14:14:35 #100
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179847281
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:13 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Jou inkomen is hoger, want ik verdien in mijn eentje 22.195 per jaar me vriend iets minder,
Je moet per persoon gaan rekenen.
Helemaal niet, jullie betalen met z'n tweeën een huur die eenverdieners in hun eentje moeten ophoesten.
Tap tap tap
pi_179847298
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan doe je dat toch?
Inkomsten eis 72 maal de maandhuur bij MVGM... als bodem voor koppel, nou dat hebben we niet, iets meer dan de helft, dus zegt NVGM jullie inkomen behoort tot de sociale woningbouw groep.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:16:13 #102
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179847318
Ik viel ook tussen wal en schip een aantal jaar geleden. Single en verdiende te veel voor een sociale woning of stond nog geen twaalf jaar ingeschreven, verdiende te weinig voor sociale huur want dan moet je drie keer de huur verdienen plus alle bijkomende kosten en ik kon als zelfstandige nog niet kopen.
Zo werkt dat. Je hoort er gewoon bij.
Tap tap tap
pi_179847322
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Helemaal niet, jullie betalen met z'n tweeën een huur die eenverdieners in hun eentje moeten ophoesten.
In een woning wat voor een 1 persoon bedoeld is ja, en jij krijgt flinke smek huurtoeslag tot 28.000 pj krijg je huurtoeslag, zoals iemand al zei dan betaal je nog maar 320 netto, ow ja je krijgt ook nog eens zorgtoeslag. En je kan toch ook gaan samen wonen met je vriend?
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179847339
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik viel ook tussen wal en schip een aantal jaar geleden. Single en verdiende te veel voor een sociale woning of stond nog geen twaalf jaar ingeschreven, verdiende te weinig voor sociale huur want dan moet je drie keer de huur verdienen plus alle bijkomende kosten en ik kon als zelfstandige nog niet kopen.
Zo werkt dat. Je hoort er gewoon bij.
Waar ging je dan wonen? studentenkamer?
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:18:15 #105
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179847356
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:16 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

In een woning wat voor een 1 persoon bedoeld is ja, en jij krijgt flinke smek huurtoeslag tot 28.000 pj krijg je huurtoeslag, zoals iemand al zei dan betaal je nog maar 320 netto, ow ja je krijgt ook nog eens zorgtoeslag. En je kan toch ook gaan samen wonen met je vriend?
Welke vriend?
Welke huurtoeslag? Welke zorgtoeslag? Ik moest tot m'n 28e thuiswonen en ben toen gaan onderhuren in pauperbuurten. Zo werkt dat gewoon.
Tap tap tap
  zondag 17 juni 2018 @ 14:19:46 #106
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179847383
Ik denk dat minstens de helft van alle fokkers zo'n oneerlijke situatie meemaakt of heeft meegemaakt. Is het kut? Jazeker.
Tap tap tap
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 14:20:42 #107
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_179847407
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:12 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

2100 netto in je eentje is heel wat meer dan 2800 samen.... dus jij hebt het veel beter, laat staan als ej vriend ook 2100 netto verdient, 4200 netto....
Maar als je samenwoont heb je wel 1 keer huur, 1 keer aantal vaste lasten. Scheelt toch een stuk. Conclusie: beide hebben we het financieel best prima.
Mijn punt was meer dat ik ook liever iets goedkopers huurde dan voor 900 euro (ook maar 55 m2). Maar in een nieuwe stad kom je nergens tussen met al die wachtlijsten. Heel veel mensen hebben hier last van, er zit gewoon een grote druk op de woningsmarkt. Maar wij zijn niet de genen die het hardst het 400 euro huurhuis nodig hebben.
pi_179847439
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welke vriend?
Welke huurtoeslag? Welke zorgtoeslag? Ik moest tot m'n 28e thuiswonen en ben toen gaan onderhuren in pauperbuurten. Zo werkt dat gewoon.
Als je tot je 28e thuis woonde dan woon je heel erg goedkoop als je in je eentje al geen recht had op een sociale huurwoning... dan spaar je gewoon 1500 pm, in een paar jaar heb je zo een ton bij elkaar geharkt, toen ik dit huis kreeg kreeg ik ook huurtoeslag later trok me vriend erbij in.
Het probleem is niet het bedrag, het probleem is dat we teveel betalen, geven en nemen dus WBV regelt een passende woning die 200 duurder is en wij vertrekken.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:23:39 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179847470
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:22 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Als je tot je 28e thuis woonde dan woon je heel erg goedkoop als je in je eentje al geen recht had op een sociale huurwoning... dan spaar je gewoon 1500 pm, in een paar jaar heb je zo een ton bij elkaar geharkt, toen ik dit huis kreeg kreeg ik ook huurtoeslag later trok me vriend erbij in.
Het probleem is niet het bedrag, het probleem is dat we teveel betalen, geven en nemen dus WBV regelt een passende woning die 200 duurder is en wij vertrekken.
Regel gewoon een andere vriend met dikker salaris dan ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179847472
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:20 schreef Momo... het volgende:

[..]

Maar als je samenwoont heb je wel 1 keer huur, 1 keer aantal vaste lasten. Scheelt toch een stuk. Conclusie: beide hebben we het financieel best prima.
Mijn punt was meer dat ik ook liever iets goedkopers huurde dan voor 900 euro (ook maar 55 m2). Maar in een nieuwe stad kom je nergens tussen met al die wachtlijsten. Heel veel mensen hebben hier last van, er zit gewoon een grote druk op de woningsmarkt. Maar wij zijn niet de genen die het hardst het 400 euro huurhuis nodig hebben.
Klopt, maar waarom is het woningprobleem nooit opgelost :{
Oma zegt sinds de oorlog is het altijd een gedoe geweest op de huurmarkt, geen enkele politieke partij doet hier wat aan, (heel veel bij bouwen met een lichte overschot)
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179847523
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat minstens de helft van alle fokkers zo'n oneerlijke situatie meemaakt of heeft meegemaakt. Is het kut? Jazeker.
Van de mensen bedoel je?
Zit nu in topics waar ze duidelijk maken, gemiddelde fokker heeft een wajong uitkering op de zolder kamer en vind het wel best, aha dit forum dus.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:32:33 #112
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_179847674
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:16 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

In een woning wat voor een 1 persoon bedoeld is ja, en jij krijgt flinke smek huurtoeslag tot 28.000 pj krijg je huurtoeslag
Maximaal mag het inkomen voor een eenpersoonshuishouden 23 jaar of ouder maar geen recht op AOW ¤22.400 zijn voor huurtoeslag, in 2018.
pi_179847724
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Maximaal mag het inkomen voor een eenpersoonshuishouden ¤22.400 zijn voor huurtoeslag, in 2018.
Precies en het is niet dat je tot ¤22400 100% toeslag krijgt en bij ¤22401 niks meer. Het gaat veel geleidelijker.

@TS

Wij zitten in exacte dezelfde situatie. Je kunt er niks aan doen.
  zondag 17 juni 2018 @ 14:34:18 #114
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_179847727
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:23 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Klopt, maar waarom is het woningprobleem nooit opgelost :{
Oma zegt sinds de oorlog is het altijd een gedoe geweest op de huurmarkt, geen enkele politieke partij doet hier wat aan, (heel veel bij bouwen met een lichte overschot)
en wie gaat die niet verhuurde huizen betalen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_179847787
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

en wie gaat die niet verhuurde huizen betalen?
EngelsMuisje want die heeft toch elke maand 1000 euro over.
pi_179847836
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

en wie gaat die niet verhuurde huizen betalen?
Asielzoekers erin stoppen? doen ze nu ook.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179847844
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

en wie gaat die niet verhuurde huizen betalen?
De huurders krijgen dan een lege woning heffing op de normale huur. :P
pi_179847894
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:23 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Klopt, maar waarom is het woningprobleem nooit opgelost :{
Omdat mensen als jij vinden dat de WVB/overheid het maar moet oplossen omdat je een irreëel beeld heb van waar je 'recht' op hebt.
pi_179847961
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:41 schreef Deshain het volgende:

[..]

Omdat mensen als jij vinden dat de WVB/overheid het maar moet oplossen omdat je een irreëel beeld heb van waar je 'recht' op hebt.
Dit dus
pi_179847981
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:39 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Asielzoekers erin stoppen? doen ze nu ook.
Die mensen hebben het harder nodig dan jij.
pi_179848036
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:45 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Die mensen hebben het harder nodig dan jij.
Daar denkt Geert Wilders anders over.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:49:19 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179848062
Mooie troll wel dit, of te dom om te schijten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Eindredactie Games zondag 17 juni 2018 @ 14:54:26 #123
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_179848177
42K met zijn 2en verdienen en dan nog steeds wajong ontvangen :?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_179848210
quote:
4s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:54 schreef Oscar. het volgende:
42K met zijn 2en verdienen en dan nog steeds wajong ontvangen :?
Waar zeg ik dat?
Denk je dat wajong enkel een uitkering is? wij werken met wajong rechten, ofwel je werkt met je stempeltje, dat is iets nieuws.
2 maal het minimumloon heb je al 42K binnen, terwijl het grotendeel van de arbeiders in zijn eentje 35K verdient.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:57:54 #125
261630 marsan
"D'oh!"
pi_179848249
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:13 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Jou inkomen is hoger, want ik verdien in mijn eentje 22.195 per jaar me vriend iets minder,
Je moet per persoon gaan rekenen.
En het probleem is niet rondkomen het probleem is we betalen veel te veel tov de waarde van het huis, ofwel teveel en een passende oplossing lukt niet, als jij nu een woning van 800 voor ons regelt vertrekken we morgen nog.
Je mag altijd verhuizen als je vindt dat je teveel moet betalen.
Waar je dan woont, is de zorg van de wbv niet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_179848305
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:56 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Denk je dat wajong enkel een uitkering is? wij werken met wajong rechten, ofwel je werkt met je stempeltje, dat is iets nieuws.
2 maal het minimumloon heb je al 42K binnen, terwijl het grotendeel van de arbeiders in zijn eentje 35K verdient.
Voor die 35K werken ze dan wel fulltime, jij 28 uur?
  zondag 17 juni 2018 @ 15:02:41 #127
261630 marsan
"D'oh!"
pi_179848374
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:16 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

In een woning wat voor een 1 persoon bedoeld is ja, en jij krijgt flinke smek huurtoeslag tot 28.000 pj krijg je huurtoeslag, zoals iemand al zei dan betaal je nog maar 320 netto, ow ja je krijgt ook nog eens zorgtoeslag. En je kan toch ook gaan samen wonen met je vriend?
Jullie kozen ervoor om met zijn 2en te gaan zitten in een woning die eigenlijk voor 1 persoon is.
Eigen keuze.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 17 juni 2018 @ 15:14:43 #128
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_179848646
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:34 schreef Pendora het volgende:

[..]

Precies en het is niet dat je tot ¤22400 100% toeslag krijgt en bij ¤22401 niks meer. Het gaat veel geleidelijker.
helaas :'(
quote:
U krijgt geen huurtoeslag.

U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw inkomen hoger is dan ¤ 22.400.
volgens mij is waar jij op doelt nog een wetsvoorstel voor 2019
  zondag 17 juni 2018 @ 15:25:26 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179848852
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:56 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Denk je dat wajong enkel een uitkering is? wij werken met wajong rechten, ofwel je werkt met je stempeltje, dat is iets nieuws.
2 maal het minimumloon heb je al 42K binnen, terwijl het grotendeel van de arbeiders in zijn eentje 35K verdient.
Tuurlijk joh

Werkelijk iedereen heeft het beter dan jullie, het is niet éérlijk!!!

Lazer op, zat mensen hebben minder inkomen en werken meer uren

Je hebt de pech ziek te zijn geweest en nu geen 40 uur als topmanager te werken met een vriend die als zzp hersenchirurg werkt.

Kutlven heb je!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  PR/Manusje van alles zondag 17 juni 2018 @ 15:27:05 #130
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179848885
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:56 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Denk je dat wajong enkel een uitkering is? wij werken met wajong rechten, ofwel je werkt met je stempeltje, dat is iets nieuws.
2 maal het minimumloon heb je al 42K binnen, terwijl het grotendeel van de arbeiders in zijn eentje 35K verdient.
_O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_179848951
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:59 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Voor die 35K werken ze dan wel fulltime, jij 28 uur?
ik werk 32 uur voor rond de 22K, dus heb minder dan een doorsnee arbeider punt uit.
Zelfs per uur gezien zit ik lager.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 15:32:30 #132
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179848966
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:31 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

ik werk 32 uur voor rond de 22K, dus heb minder dan een doorsnee arbeider punt uit.
Zelfs per uur gezien zit ik lager.
Dan heb je pech gehad. Jammer joh. De wereld draait niet om jou.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 17 juni 2018 @ 15:34:27 #133
261630 marsan
"D'oh!"
pi_179849008
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:31 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

ik werk 32 uur voor rond de 22K, dus heb minder dan een doorsnee arbeider punt uit.
Zelfs per uur gezien zit ik lager.
Dan ga je maar ANDER werk zoeken of meer uren maken. PUNT uit.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_179849058
Waarschijnlijk heb jij dus minder potentieel dan de gemiddelde arbeider.
pi_179849600
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:31 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

ik werk 32 uur voor rond de 22K, dus heb minder dan een doorsnee arbeider punt uit.
Zelfs per uur gezien zit ik lager.
Dan moet je een betere baan zoeken. Of meer uren werken.

Jeetje wat een nare instelling heb jij TS. Jankerd. :r
Alius aliud dicit
  Eindredactie Games zondag 17 juni 2018 @ 16:02:27 #136
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_179849607
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:31 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

ik werk 32 uur voor rond de 22K, dus heb minder dan een doorsnee arbeider punt uit.
Zelfs per uur gezien zit ik lager.
hoezo, je verdient veel meer dan minimum loon met 28 uur per week werken.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_179850062
quote:
4s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:02 schreef Oscar. het volgende:

[..]

hoezo, je verdient veel meer dan minimum loon met 28 uur per week werken.
Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179850128
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
ben jij wel helemaal lekker in je hoofd? Hoe krijg je het allemaal je toetsenbord uit zeg
  zondag 17 juni 2018 @ 16:33:45 #139
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_179850169
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
Stop je met werken?
  Eindredactie Games zondag 17 juni 2018 @ 16:34:55 #140
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_179850194
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
hier is echt niets logisch aan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 17 juni 2018 @ 16:36:28 #141
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179850223
Allemachtig TS wat een jankzak ben jij :D

Dat je een sociale huurwoning bewoont betekent niet dat de wbv sociaal tegen je moet zijn hoor. Helemáál niet als dat ten koste gaat van andere mensen :7

Als je nou gewoon heel zuinig gaat leven en gaat sparen dan kan je misschien een keer iets kopen, overal lopen jankzak heeft weinig nut :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179850245
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
Hahaha wat is dit dan voor letterdiarree? ;(

Mens ga koken. Je bent niet lekker.
Alius aliud dicit
  zondag 17 juni 2018 @ 16:38:07 #143
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179850259
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
wait whut _O- _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179850269
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
Dit klopt echt van geen kant :')
Twiddel
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 16:41:16 #145
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179850334
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
Het is in ieder geval duidelijk dat er iets mis is met je 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 17 juni 2018 @ 16:41:49 #146
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179850343
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is in ieder geval duidelijk dat er iets mis is met je 8)7
die Wajong is wel ernstig terecht ja _O- _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 16:43:19 #147
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179850375
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

die Wajong is wel ernstig terecht ja _O- _O-
Ja echt he. Godverdomme, dat zulke mensen bestaan en zelfstandig kunnen adem halen snap ik niks van.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 17 juni 2018 @ 16:44:25 #148
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179850400
Ts als je nu al bijna in de problemen komt dan moet je toch eens naar je uitgavenpatroon kijken.

En als je al sinds 2013 huurverhogingen kreeg, waarom heb je je toen niet al ingeschreven voor een andere woning :?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179850408
TS, ga je schamen.

Wees blij dat je wat krijgt.
Ik krijg ook Wajong, woon beschermd dus 60% van de uitkering gaat naar het CAK. Zie je mij janken? Wees verdorie blij dat het er is man.

En nee, ik krijg niet 15.000 per jaar, en aan 4000 voor zorgtoeslag kom ik nog niet eens dichtbij (ik tip nog niet eens aan de 1000)
Dus lees eens wat anders dan andermans onderbuikgevoelens.
Wees blij dat het er is, in menig ander land had je allang mogen bedelen op straat.

Ga je schamen TS.
Twiddel
  zondag 17 juni 2018 @ 16:45:27 #150
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179850411
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja echt he. Godverdomme, dat zulke mensen bestaan en zelfstandig kunnen adem halen snap ik niks van.
misschien kunnen ze dat wel niet zo goed, zou wel het hersenletsel verklaren :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179850421
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
nee, je werkt gewoon voor je loon 32 uur per week. :{
compact en kleverig.
  zondag 17 juni 2018 @ 16:48:30 #152
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_179850447
Wat ben ik blij met de reacties in dit topic (alleen de eerste pagina gelezen). Bijzonder hoe TS denkt dat regels niet voor hen gelden en ze een uitzonderingspositie hebben omdat ze in de Wajong zitten of een keer kanker hebben gehad. Wat een slachtofferrol, arrogantie en gezeur.

Ga dan particulier huren, doe je best wat te kopen, maak er wat van. Dat de woningbouw uberhaupt nog reageert op jullie berichten. De voorstellen die je doet zijn al net zo bijzonder:

1. Het bestaande huis kopen tegen de huidige waarde, volgens een makelaar is dat niet meer dan 1 ton, (veel) lagere maandlasten, afgewezen.
Natuurlijk, hoe past het bij de woningbouwvereniging om een woning te verkopen die ze ook sociaal kunnen verhuren?

2. alleen de normale huurverhoging doorvoeren (inflatie) afgewezen.
Waarom zouden ze jullie boven hun eigen regels stellen?
3. ons een passend huurhuis toewijzen met voorrang (710 euro eengezinshuis) zodat we niet 7 tot 10 jaar op de lijst hoeven staan, afgewezen
Hoe is dat sociaal richting andere huurders die al 10 jaar op een wachtlijst staan?
4. de huur bevriezen voor komende jaren tot we zelf een andere woning hebben gevonden, afgewezen.
Natuurlijk, zodra ze die bevriezen is bij jullie de urgentie eraf om een andere woning te zoeken. Daar is deze hele regeling voor bedoeld.
5. Ons een hypotheek regelen zodat we wel een lening kunnen aflossen bij een bank dat we een ander huis kunnen kopen, afgewezen.
Daar heb je hypotheekverstrekkers voor. Geen woningbouwvereniging. Laten we de huur betaalbaar houden en ze niet lastig vallen met verzoeken om een hypotheek voor je te regelen.
6. Uit respect en coulance ons met rust laten, we zijn geen aso gezin het huis is zeer netjes en onderhouden alles keurig, geen beschadigingen. afgewezen.
Of je wel of geen aso gezin bent staat hier los van. Je hoort het huis te onderhouden en niet te beschadigingen, hoe geeft dat je extra rechten? Jullie respecteren terwijl je hun regels niet wil accepteren?
7. Naar de media luisteren, en beseffen dat ze fout bezig zijn wat de regering (legaal) toelaat, maar niet nodig is, gaan ze niet eens op in.
Natuurlijk gaan ze hier niet op in. Wie luistert nu naar de media? Daar kun je toch geen beleid op maken? Welke media moeten ze volgen? Geen Stijl? De Telegraaf of de Volkskrant? Ongetwijfeld past hun beleid wel bij enige media.
8. realiseren dat ze teveel huur incasseren voor wat het huis daadwerkelijk waard is, afgewezen
Uiteraard, daar is die hele regeling voor bedoeld. Om jullie het huis uit te krijgen. Begrijp dat dan en los je eigen problemen op. De wereld draait niet om jullie, ook niet nadat je ziek bent geweest, omdat je een Wajong labeltje hebt of omdat je moord en brand schreeuwt.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 16:50:02 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179850461
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:44 schreef tombolafan het volgende:
Ts als je nu al bijna in de problemen komt dan moet je toch eens naar je uitgavenpatroon kijken.

En als je al sinds 2013 huurverhogingen kreeg, waarom heb je je toen niet al ingeschreven voor een andere woning :?
En dan een drama maken over nog geen 40 tientjes 8)7 hardstikke gestoord, dat wijf.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 17 juni 2018 @ 16:55:10 #154
261630 marsan
"D'oh!"
pi_179850546
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
Wat rook jij?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 17 juni 2018 @ 17:00:20 #155
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_179850656
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:34 schreef Pendora het volgende:

[..]

Precies en het is niet dat je tot ¤22400 100% toeslag krijgt en bij ¤22401 niks meer. Het gaat veel geleidelijker.

@TS

Wij zitten in exacte dezelfde situatie. Je kunt er niks aan doen.
Behalve minder gaan verdienen of particuliere huur. Je hebt zat woningen waar niet 72 keer de huurprijs geldt.
pi_179850672
quote:
99s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:45 schreef summer2bird het volgende:
TS, ga je schamen.

Wees blij dat je wat krijgt.
Ik krijg ook Wajong, woon beschermd dus 60% van de uitkering gaat naar het CAK. Zie je mij janken? Wees verdorie blij dat het er is man.

En nee, ik krijg niet 15.000 per jaar, en aan 4000 voor zorgtoeslag kom ik nog niet eens dichtbij (ik tip nog niet eens aan de 1000)
Dus lees eens wat anders dan andermans onderbuikgevoelens.
Wees blij dat het er is, in menig ander land had je allang mogen bedelen op straat.

Ga je schamen TS.
:*
pi_179850713
quote:
99s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:45 schreef summer2bird het volgende:
TS, ga je schamen.

Wees blij dat je wat krijgt.
Ik krijg ook Wajong, woon beschermd dus 60% van de uitkering gaat naar het CAK. Zie je mij janken? Wees verdorie blij dat het er is man.

En nee, ik krijg niet 15.000 per jaar, en aan 4000 voor zorgtoeslag kom ik nog niet eens dichtbij (ik tip nog niet eens aan de 1000)
Dus lees eens wat anders dan andermans onderbuikgevoelens.
Wees blij dat het er is, in menig ander land had je allang mogen bedelen op straat.

Ga je schamen TS.
_O_
pi_179850747
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
Ik denk dat ik gisteren teveel gedronken heb, maar ik begrijp echt niks van dit stuk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 17 juni 2018 @ 17:09:34 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179850882
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:15 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Inkomsten eis 72 maal de maandhuur bij MVGM... als bodem voor koppel, nou dat hebben we niet, iets meer dan de helft, dus zegt NVGM jullie inkomen behoort tot de sociale woningbouw groep.
Dan moet je niet zeuren en gewoon blijven wonen waar je woont.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179851165
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:44 schreef tombolafan het volgende:
Ts als je nu al bijna in de problemen komt dan moet je toch eens naar je uitgavenpatroon kijken.

En als je al sinds 2013 huurverhogingen kreeg, waarom heb je je toen niet al ingeschreven voor een andere woning :?
Voor een vrije sector woning hoef je geen jaren op de wachtlijst te staan.. kun je gewoon op reageren. Mits je inkomen goed is, of je een borgsteller hebt, of als je wat spaargeld hebt en je betaalt wat maanden huur vooruit.
dag
pi_179851443
quote:
99s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:45 schreef summer2bird het volgende:
TS, ga je schamen.

Wees blij dat je wat krijgt.
Ik krijg ook Wajong, woon beschermd dus 60% van de uitkering gaat naar het CAK. Zie je mij janken? Wees verdorie blij dat het er is man.

En nee, ik krijg niet 15.000 per jaar, en aan 4000 voor zorgtoeslag kom ik nog niet eens dichtbij (ik tip nog niet eens aan de 1000)
Dus lees eens wat anders dan andermans onderbuikgevoelens.
Wees blij dat het er is, in menig ander land had je allang mogen bedelen op straat.

Ga je schamen TS.
Als je 15.000 invult met een huur van 675 krijg je DIK 300 huur toeslag en bijna 100 zorgtoeslag, tel die bedragen keer 12 DIK 4000 euro, ik zeg toeslagen, niet enkel zorgtoeslag.
Beschermd wonen, niks mis mee ook gedaan spotgoedkoop en inderdaad 50 a 60% van je wajong, maar wat je terug krijgt was zeer veel daar komt geen zelfstandige woning tegenop.

Waarom werk je trouwens niet, met wajong kan je prima werken ;)
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_179851875
Bah, je komt hier over als een enorm naar mens.

Is het allemaal ideaal gesteld in NL? Tuurlijk niet, al moet ik het eerste land nog zien waar dat wel zo is. Maar daar kun je op 2 manieren mee omgaan:
1 Lopen janken, klagen, zeuren en vergelijken, want oh wat is het allemaal onterecht.
2 Blij zijn met de opties en mogelijkheden die je hier krijgt, en actief gaan werken aan datgene wat je graag anders zou zien.

Jouw keuze is duidelijk. En dan wens ik je oprecht succes met andere mogelijkheden te zien, want terwijl je blik enkel gefocust is op alles wat je níet ok vindt, gaat dat zeer lastig zijn.
pi_179851918
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:35 schreef EngelsMuisje het volgende:

Waarom werk je trouwens niet, met wajong kan je prima werken ;)
Sommige mensen met wajong kunnen prima werken, al dan niet met aanpassingen. Anderen kunnen dat -nog- niet, en weer anderen zullen dat nooit fatsoenlijk kunnen.
  zondag 17 juni 2018 @ 18:10:38 #164
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_179852231
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:44 schreef tombolafan het volgende:
Ts als je nu al bijna in de problemen komt dan moet je toch eens naar je uitgavenpatroon kijken.

En als je al sinds 2013 huurverhogingen kreeg, waarom heb je je toen niet al ingeschreven voor een andere woning :?
Omdat ze zich dat niet konden veroorloven omdat ze toen(?) nog schulden hadden die ze moesten afbetalen.
  zondag 17 juni 2018 @ 18:15:17 #165
261630 marsan
"D'oh!"
pi_179852333
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:35 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Als je 15.000 invult met een huur van 675 krijg je DIK 300 huur toeslag en bijna 100 zorgtoeslag, tel die bedragen keer 12 DIK 4000 euro, ik zeg toeslagen, niet enkel zorgtoeslag.
Beschermd wonen, niks mis mee ook gedaan spotgoedkoop en inderdaad 50 a 60% van je wajong, maar wat je terug krijgt was zeer veel daar komt geen zelfstandige woning tegenop.

Waarom werk je trouwens niet, met wajong kan je prima werken ;)
Als jij die woning gewoon gebruikte waar hij voor diende: 1 persoon, betaalde jij ook geen 675.
Eigen keus.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 17 juni 2018 @ 18:52:53 #166
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179853331
quote:
5s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Omdat ze zich dat niet konden veroorloven omdat ze toen(?) nog schulden hadden die ze moesten afbetalen.
inschrijven kon prima, helemaal met een wachttijd van 5-7 jaar :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179853360
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

inschrijven kon prima, helemaal met een wachttijd van 5-7 jaar :7
Dat kan helemaal niet, bij woningnet inschrijven, ons inkomen is te hoog!
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 18:54:24 #168
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179853361
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:35 schreef EngelsMuisje het volgende:


Waarom werk je trouwens niet, met wajong kan je prima werken ;)
allemachtig hoe debiel kun je zijn :r
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179853416
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:15 schreef marsan het volgende:

[..]

Als jij die woning gewoon gebruikte waar hij voor diende: 1 persoon, betaalde jij ook geen 675.
Eigen keus.
Wie zegt dat het huis voor 1 persoon dient?
Onder ons een gezin met een kind, hun zelfde probleem, belachelijke verhoging en hun inkomen is nog fors hoger ook nog, gekke is hun betalen fors minder maar wonen al 15 jaar daar, dus ze vinden de pijn nog mee vallen met 17 euro verhoging.
Wat ons op valt, hoe ouder mensen zijn hoe minder huur ze betalen.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  zondag 17 juni 2018 @ 18:56:35 #170
451005 Grems
Clown World
pi_179853417
Zo is socialisme.
  zondag 17 juni 2018 @ 18:58:43 #171
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179853460
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, bij woningnet inschrijven, ons inkomen is te hoog!
in je op beweer je nog anders;

3. ons een passend huurhuis toewijzen met voorrang (710 euro eengezinshuis) zodat we niet 7 tot 10 jaar op de lijst hoeven staan

TS HET LIGT AAN JOU, NIET AAN DE WERELD
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 17 juni 2018 @ 19:03:28 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179853575
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, bij woningnet inschrijven, ons inkomen is te hoog!
Je kunt je wel inschrijven, dus ook inschrijvingstijd gaan sparen, maar je komt niet in aanmerking voor een sociale huurwoning zolang jullie gecombineerde inkomen te hoog is.

Je kunt niet in de toekomst kijken, dus misschien dus toch maar inschrijven voor het geval dat... Jullie inkomen achteruit gaat, jullie uit elkaar gaan, etc.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 17 juni 2018 @ 19:07:35 #173
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_179853650
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:56 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Wie zegt dat het huis voor 1 persoon dient?
Onder ons een gezin met een kind, hun zelfde probleem, belachelijke verhoging en hun inkomen is nog fors hoger ook nog, gekke is hun betalen fors minder maar wonen al 15 jaar daar, dus ze vinden de pijn nog mee vallen met 17 euro verhoging.
Wat ons op valt, hoe ouder mensen zijn hoe minder huur ze betalen.
sociale huur is ook niet perse "sociaal". Toen ik wegging uit mijn sociale huurwoning betaalde ik 689 euro (maximale wat ze mochten vragen) voor 52m2 met een jaren 60 inrichting.

Vervolgens werd de woning opgeknapt en voor 562 euro per maand zag ik hem vervolgens weer worden aangeboden :')

Ook wist ik dat de buurvrouw maar 467 euro betaalde en nog een pak toeslagen kreeg ook.

Kan je heel zuur over doen, maar de wereld is niet perse eerlijk of iets. Dit is hoe het gaat in het leven.

Het was voor mij de reden uiteindelijk te kopen. Betaal nu net geen 600 euro voor 148m2 hypermoderne woning met een flinke tuin erbij.
  zondag 17 juni 2018 @ 20:01:39 #174
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_179854692
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, bij woningnet inschrijven, ons inkomen is te hoog!
Ah omgeving Amersfoort, Utrecht?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_179854766
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:35 schreef EngelsMuisje het volgende:
Waarom werk je trouwens niet, met wajong kan je prima werken ;)
Ja, inderdaad; iedereen met Wajong kan gewoon werken. De Wajong is een kadootje van de overheid. Gewoon, omdat het zielig is dat er ergens lichamelijk en / of geestelijk iets niet helemaal is wat je graag had gewild. Maar verder: met Wajong kan iedereen prima werken.

Zak hooi -O-
pi_179855155
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:31 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

ik werk 32 uur voor rond de 22K, dus heb minder dan een doorsnee arbeider punt uit.
Zelfs per uur gezien zit ik lager.
Nog in 32 uur ook, tering. Dat ik voor mensen zoals jij belasting betaal.

Dacht dat het ging naar mensen die het echt nodig hadden.

Maar in ieder geval heeft dijkhof toch wil een punt met uitkeringen omlaag..
Whatever...
  zondag 17 juni 2018 @ 20:28:15 #177
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179855627
Wat een topic dit :')
pi_179855651
Dit topic heeft een hoog 'Het is de schuld van de Rabobank' gehalte...
pi_179855841
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:04 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, inderdaad; iedereen met Wajong kan gewoon werken. De Wajong is een kadootje van de overheid. Gewoon, omdat het zielig is dat er ergens lichamelijk en / of geestelijk iets niet helemaal is wat je graag had gewild. Maar verder: met Wajong kan iedereen prima werken.

Zak hooi -O-
Echt hè wat een debiliteit die TS :X
Alius aliud dicit
pi_179855859
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, bij woningnet inschrijven, ons inkomen is te hoog!
Ik ben al jaren ingeschreven met een hoog inkomen. Wel kan ik nu alleen nog op vrije sectorwoningen reageren..
dag
pi_179856262
Ga zo door TS, mensen die niet kunnen werken en thuis zitten vind je luie varkens en mensen op Fok zijn zolderkamer autisten terwijl jij alles hebt wat een mens nodig hebt maar toch heb je recht op meer meer meer meer

Ik ga niet eens meer reageren in dit topic want je bent te kansloos voor woorden. Lekker alles beter weten terwijl je geen idee hebt van andere mensen hun situatie en jij bent maar zielig.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2018 20:47:02 ]
  zondag 17 juni 2018 @ 22:09:53 #182
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_179859565
Het probleem wat TS schetst kan ik toch wel inkomen opzich. De kosten halen je op een gegeven moment en dat is niet leuk natuurlijk. Maar daar zullen veel meer mensen last van hebben.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_179859820
Ik hoop eigenlijk dat het topic flamebait is. En waar zijn de mod's ? WK kijken ?
  zondag 17 juni 2018 @ 22:29:43 #184
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179860092
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, bij woningnet inschrijven, ons inkomen is te hoog!
Je kan je best inschrijven, of je iets krijgt toegewezen is een tweede. Ik sta ook nog ingeschreven voor het geval dat.
Tap tap tap
  zondag 17 juni 2018 @ 22:43:36 #185
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179860410
Damn TS wees blij met wat je hebt... :{

Ik heb bijvoorbeeld niet eens recht op een Wajong ondanks dat ik ziek ben. Dit omdat ik werkloos was toen ik ziek werd. Daardoor zit ik nu gewoon in de bijstand, terwijl ik nooit normaal meer kan werken.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 17 juni 2018 @ 22:45:59 #186
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_179860451
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:54 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, bij woningnet inschrijven, ons inkomen is te hoog!
Inschrijven mag altijd. Er gebruik van maken dan niet.
  zondag 17 juni 2018 @ 22:48:22 #187
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_179860499
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:04 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, inderdaad; iedereen met Wajong kan gewoon werken. De Wajong is een kadootje van de overheid. Gewoon, omdat het zielig is dat er ergens lichamelijk en / of geestelijk iets niet helemaal is wat je graag had gewild. Maar verder: met Wajong kan iedereen prima werken.

Zak hooi -O-
Niet iedereen met Wajong kan werken maar sommigen (op termijn wel). Dat je in een rolstoel zit betekent bijvoorbeeld dat je minder kans op werk hebt maar als je wel iemand vind die dat oké vind kan je wel werken :Y het is dus een steuntje in de rug.
pi_179860656
Nogmaals, met 42000 kun je prima 180000 lenen. Die hut van je is 100.000 waard volgens jou (gebaseerd op niks trouwens). Dus je kunt makkelijk een groter huis kopen voor 150.000. Zijn je hypotheeklasten iets van 600 euro netto.
En nu niet meer zeiken. Als het je niet bevalt vertrek je. Zo simpel is het.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisChrartin op 17-06-2018 23:11:04 ]
pi_179860816
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:48 schreef Mishu het volgende:
Niet iedereen met Wajong kan werken maar sommigen (op termijn wel). Dat je in een rolstoel zit betekent bijvoorbeeld dat je minder kans op werk hebt maar als je wel iemand vind die dat oké vind kan je wel werken :Y het is dus een steuntje in de rug.
No shit Sherlock! :7
  maandag 18 juni 2018 @ 00:51:59 #190
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179862967
Heel het topic doorgelezen.

Volgens mij heb ik hersenschade opgelopen.
pi_179864108
quote:
99s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:51 schreef Gary_Oak het volgende:
Heel het topic doorgelezen.

Volgens mij heb ik hersenschade opgelopen.
Hahhaha ja ik ook, tjonge wat een treurnis
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 18 juni 2018 @ 03:48:02 #192
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_179864141
quote:
99s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:51 schreef Gary_Oak het volgende:
Heel het topic doorgelezen.

Volgens mij heb ik hersenschade opgelopen.
Misschien kun je nu ook wajong krijgen.
Prrrrr
pi_179864154
Dit topic :')
  maandag 18 juni 2018 @ 05:03:06 #194
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_179864231
Tvp
Irene is bae &lt;3
pi_179864284
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 03:48 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Misschien kun je nu ook wajong krijgen.
Alleen niet met die gunstige voorwaarden van TS
pi_179864636
Erg voor je allemaal zeg, ik kreeg bijna met je te doen zelfs.
Bijna.
pi_179864766
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:27 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Ik werk 32 uur, en mijn baan betaald per uur gezien ook meer dan het minimumloon, en als we zo gaan rekenen, iemand dat niet werkt krijgt 75 % van het minimum loon, dan heb je het pas goed! helemaal niks doen en alsnog 15.000 per jaar gratis vangen, oh ja ook nog eens 4000 euro aan huur/zorg toeslag vangen
Ik werk dus eigenlijk voor 7000 euro 32 uur per week, wel logisch rekenen.
Oh ik ben denk ik heel blij dat ik geen geluid heb bij deze posts. Ik moest denk ik spontaan overgeven.

Wat ik een beetje mis, waarom kan TS nou niet gaan kopen dan? Daar zit toch het "probleem"? Ik zat in dezelfde situatie, door de jaarlijkse huurverhoging werd het belachelijk duur voor de kwaliteit en ruimte die ik kreeg voor de woning, ben toen gaan kopen. Probleem opgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dehv27 op 18-06-2018 08:12:28 ]
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 08:18:02 #198
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
  maandag 18 juni 2018 @ 14:23:41 #199
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_179870820
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:10 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Wat moet dit voorstellen? Weet je wel wat kanker voor sporen achter laat voor de rest van je leven?
Volgende keer even eerst na denken voor dat je een uitspraak doet, dat je zoiets in je hoofd kan krijgen.
Huh er zijn toch genoeg ex kanker patienten die geen huisvesting problemen hebben? Waarom zou je dat erbij moeten halen?

Hele manier van je doen en laten in dit topic geven me al de kriebels, bah.
Thinking about thinking of you.
pi_179871204
Minimumloon is rond de 14.000 2x het minimumloon is dus rond de 28.000 euro bruto.

Jullie verdienen 42.000 bruto, wat dus vele malen hoger is dan het minimumloon. Met jullie loon kunnen jullie makkelijk de 700 huur betalen. Jullie hebben tenminste een dak boven jullie hoofd. PRIJS JEZELF GELUKKIG.

[ Bericht 8% gewijzigd door Armani XL op 18-06-2018 18:41:31 (hoeft niet) ]
pi_179872847
Ik heb met verbazing dit topic zitten lezen. Kan niet wachten op meer topics van deze TS. Heerlijk!
  maandag 18 juni 2018 @ 17:13:16 #202
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179874132
De markthuur:

GO *(0,0125*GO)-0,6796*huurref*fwoz*fbouwjaar*ftype*fregio*fmarkt

quote:
Hierbij is:
• Markthuur: de markthuur per maand op prijspeil 31-12-2017
• GO: het gebruiksoppervlak van de woning in vierkante meters
• Huurref: de markthuur per m2 GBO van de referentiewoning op peildatum 31-12-2016
• fWOZ: een factor afhankelijk van de WOZ-waarde klasse
• fBouwjaar: een factor afhankelijk van de bouwjaarklasse van de woning
• fType: een factor afhankelijk van het type (EGW of MGW) van de woning
• fRegio: een factor afhankelijk van het gebied waar de woning toe behoort
• fMarkt: een factor afhankelijk van het gebied waar de woning toe behoort. Deze factor weerspiegelt
de ontwikkeling van de markthuren in 2017 per gebied. Deze factor is vastgesteld op basis van
gegevens van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) over de gerealiseerde markthuren
van woningen per maand over de periode januari 2015 tot en met juni 2017. Deze factor is nodig
omdat de regressieanalyse in het validatieonderzoek gaat over de markthuren per 31-12-2016.
pi_179874386
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:46 schreef blessed19 het volgende:
Minimumloon is rond de 14.000 2x het minimumloon is dus rond de 28.000 euro bruto.

Jullie verdienen 42.000 bruto, wat dus vele malen hoger is dan het minimumloon. Met jullie loon kunnen jullie makkelijk de 700 huur betalen. Jullie hebben tenminste een dak boven jullie hoofd. PRIJS JEZELF GELUKKIG.


Conclusie;
TS is een stomme trol.
Ts faalt wel ja, waar woont hij? Dure huur regio of goedkope koop regio?
In dure Amsterdan is huren voordelig tov koop, maar in Winschoten is dat andersom.
Trouwens min loon is rond 22.000 1600 per maand per jaar zo uit mn hoofd.

Ts enige wat je kan doen is dat stukje huurverhoging bij gehandicapten, die zijn zover ik weet vrij.


https://www.woonbond.nl/n(...)nderd-gluurverhoging


Autisme heb je zo te lezen?, je neemt de wbv wel erg serieus met t woordje pesten. Waarschijnlijk heb je een gevoelig verleden en uit je verkeerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zwolsboy op 18-06-2018 17:28:00 ]
Interessant he ?
pi_179884149
Mooi systeem hé TS ons socialistisch land. Ga je nog wat meer verdienen en sparen dan heb je werkelijk nergens meer recht op en mag je echt alles ophoesten voor de anderen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179892667
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

Niet iedereen met Wajong kan werken maar sommigen (op termijn wel). Dat je in een rolstoel zit betekent bijvoorbeeld dat je minder kans op werk hebt maar als je wel iemand vind die dat oké vind kan je wel werken :Y het is dus een steuntje in de rug.
Tenzij het om de nieuwe wajong gaat. Daarin worden bij wijze van spreken alleen nog maar kwijlende kasplantjes toegelaten die nooit arbeidsvermogen gaan krijgen.
pi_179906975
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:43 schreef EngelsMuisje het volgende:

[..]

Als je 100.000 verdient krijg je dit jaar ook 5.4 % waarom krijgen mensen die nog meer verdienen niet nog meer verhoging? bijv vanaf 75.000 15% verhoging, vanaf 100.000 20%
Die wonen echt niet in een sociale woning meer... je profiteerde jarenlang van gesubsidieerde huisvesting en nog klagen :r
Ff reality check - jullie verdienen teveel voor gesubsidieerd wonen daarom stijgen de huren zodat jullie plaatsmaken voor mensen die het echt nodig hebben.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 23:38:25 #207
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179909881
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja, zo werkt die wet van de inkomensafhankelijke huurverhoging: mensen waarvoor sociale huur niet bedoeld is, krijgen extra verhoging om ze te stimuleren om te gaan kopen of particulier te gaan huren. Dat werkt bij jullie net zo.
Dat werkt natuurlijk alleen als je een alternatief hebt. Als dat alternatief er niet is dan is het makkelijk om scheefhuurders te gaan pesten, maar ze zullen dan niet verhuizen en de wachtlijst korter maken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_182817813
Zeer goed nieuws :)

Langs advocaten bureau geweest
Bezwaar ingediend bij de woningbouw
Woning inspectie uit laten voeren.
Huurprijs check uit laten voeren.
Puntenstelstel na laten checken.,

Wat kwam eruit?

Onze eerste huur jaren terug was veel te hoog.
Huidige huur is abnormaal te hoog, = verboden vrije sectorprijs vragen mag enkel wanneer de woning voldoet aan de vrije sector normen (grotere keuken minstens 3 slaapkamers) een groot balkon of tuin etc)
Je mag geen extra huurverhoging eisen bij mensen die een chronische beperking hebben, alleen de inflatie.
De WOZ/OZB waarde van 89.000 klopt niet, de getaxeerde waarde in huidige staat brengt hooguit 65.000 op wanneer dit te koop aangeboden wordt (zeer klein en ernstig gedateerd)

Verder was de keuken verouderd en al jaren aan vervanging toe, badkamer toilet het zelfde verhaal (afschrijving is 20 jaar erna heb je recht op vervanging dit is nooit uitgevoerd)

De huidige huur bij woningwissel, is realistisch.

We krijgen van de aflopende 5 jaar een flinke huur correctie, en een flinke smek geld aan schade uitkering *O* en we mogen een nieuwe keuken en badkamer/toilet uitzoeken, dit gaan we ook zeker doen zodat de volgende huurder zeker een goed onderhouden woning krijgt.

Kortom bezwaar indienen WERKT! het kost maanden de tijd en kost wat geld maar wanneer je wint hoef je NIETS te betalen :)

Het komt erop neer zon kleine flat mag je helemaal geen hoge huuprijs vragen, er was sprake van ernstige fraude, nu snappen we wel waarom deze woningbouw in het verleden flinke problemen heeft gehad.

Tot slot?
Volgend jaar gaan we kopen :) ! we hebben nu nog maar nauwelijks (extra) hypotheek nodig.

JUICH! :D

Voor iedereen dat een sociale huurwoning heeft, KIJK heel goed naar de oppervlakte van je woning en de huurprijs en vergelijk dit met de rest van de woningen in de buurt, blijkt je huur van je buren na wissel OMLAAG te gaan dan heb jij ook recht op huurverlaging, zeker als je recht hebt op huurtoeslag en je huidige soort huurwoning voordeliger te huur staat.
Wij hebben momenteel geen recht op huurtoeslag maar in het verleden had ik dit wel, en zelfs toen was mijn huur te hoog.

[ Bericht 2% gewijzigd door EngelsMuisje op 29-10-2018 17:05:35 ]
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 17:09:29 #209
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182818151
Check je wel die huurtoeslag? Ondat t met terugwerkende kracht hersteld wordt gaat de melding waarschijnlijk ook langs de belastingdienst namelijk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_182818295
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:09 schreef Renesite het volgende:
Check je wel die huurtoeslag? Ondat t met terugwerkende kracht hersteld wordt gaat de melding waarschijnlijk ook langs de belastingdienst namelijk.
Klopt, de jaren dat ik huurtoeslag kreeg moet ik een deel terug betalen, en dat is terecht, maar van de aflopende jaren kregen we geen huurtoeslag, maar het gaat vanaf 1/7/2013 in de terug werkende kracht, en toen kreeg ik al geen huurtoeslag meer ivm samenwonen ervoor maar mocht het verder terug gaan dat gaan ze nog proberen maar de kans is klein of dat nog lukt, in Nederland geld een soort wet tot 5 jaar terug mogen ze nog een correctie toepassen.
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
pi_182820555
Goed om te lezen dat je bezwaar hebt kunnen maken. Daarentegen wil ik je wel wijzen op bepaalde uitspraken die volkomen onzin zijn.

Dat je recht hebt op huurverlaging omdat de huur van een soortgelijke woning bij mutatie elders goedkoper kan is volkomen onzin. Zo lang de WBV niet over de op de puntenwaardering bepaalde maximale huur gaat zijn ze vrij om zelf te bepalen hoe veel huur ze vragen. Als ze de volgende bewoner een euro per maand willen laten betalen dan heb jij daar weinig over te zeggen.

Waar het in jouw situatie op lijkt is dat de huidige huurprijs wel over de maximale huur heen is gegaan. Ik kan me voorstellen dat de maximale huur voor een ietwat verouderde woning met een WOZ van 89k niet tegen de 700 aan komt. Bij een doorsnede WBV kun je gewoon een specificatie van je puntenwaardering opvragen. Dit geeft je inzicht in hoe je woningwaardering is opgebouwd en welke maximale huur ze hiermee kunnen vragen.

Ook krijgt de WBV net als alle andere vastgoed eigenaren een jaarlijkse WOZ aanslag. Deze aanslag komt van de gemeente. Als deze je niet aan staat kun je er bezwaar tegen (laten) maken. Ook deze kun je terugvinden in de puntenspecificatie.

Daarbij werken veel WBV's met vraaggestuurde vervanging. Is je keuken of badkamer ouder dan een jaar of 20 dan kun je een vervanging aanvragen. De WBV komt hier natuurlijk niet uit zichzelf mee. Die gaan de portemonnee niet voor niks open trekken als de zittende huurder niet aangeeft dat vervanging nodig is.

Voor inkomensafhankelijke huurverhogingen wordt vaak een rechtlijnig beleid gehanteerd. Dit zijn geen pesterijen tegenover jou maar door de overheid bepaalde richtlijnen om scheefhuurders uit te roken. Sterker nog, een WBV weet niet eens wat jij verdient en ziet ook niet dat jullie "net" over het randje zitten. Die zijn enkel gemachtigd om bij de belastingdienst op te vragen of je wel of niet te veel verdient.

Oftewel, voor jou en anderen in een sociale huurwoning. Als je het niet vertrouwt, neem dan gewoon je puntenwaardering eens onder de loep en bel eens naar de WBV over vervanging van je keuken in plaats van topics te openen op fok.
pi_182821038
Mooie wending zo dit topic. Ik zit ook in een sociale huurwoning met waarschijnlijk heel weinig punten.

Hebben jullie nu recht op die lage huur door de chronische beperking of door de punten van de woning?
  maandag 29 oktober 2018 @ 21:18:26 #213
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182823763
Het topic is verkeerd afgelopen voor alle lurkers en reageerders en goed voor TS.
Ook wel eens verrassend.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182824377
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:24 schreef tstile het volgende:
Mooie wending zo dit topic. Ik zit ook in een sociale huurwoning met waarschijnlijk heel weinig punten.

Hebben jullie nu recht op die lage huur door de chronische beperking of door de punten van de woning?
Waarschijnlijk bedoeld ze dit artikel wat ik destijds liet zien.
https://www.woonbond.nl/n(...)nderd-gluurverhoging
Ben ook benieuwd of dit in de media gesmeten wordt, dan volgt de rest vaak. hoor de laatste tijd wel dat veel woningcorps de huren verlagen omdat de economie aantrekt en er voldoende geld beschikbaar is voor renovatie en onderhoud.

De gozer die dit topic opende werd wel flink afgezeken uit eindelijk krijgt ie zijn gelijk :')
Interessant he ?
  PR/Manusje van alles maandag 29 oktober 2018 @ 21:53:58 #215
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_182824506
Dan zal je keuken wel in puin hebben gelegen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_182840530
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:53 schreef EngelsMuisje het volgende:

Tot slot?
Volgend jaar gaan we kopen :) ! we hebben nu nog maar nauwelijks (extra) hypotheek nodig.

Gefeliciteerd uiteraard!!! Whoehoe!!! *O*

Maar ik heb wél even een vraagje:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet het hele topic heb gelezen maar ik heb begrepen dat jullie in de geldproblemen kwamen mede door die te hoge huur.
Maar nu hebben jullie voldoende geld om met evt. een kleine hypotheek een woning te kopen.
Blijkbaar hebben jullie goed gespaard en dat is alleen maar goed natuurlijk. ^O^
Maar spaarden jullie dan zo veel per maand dat jullie in het dagelijks leven qua vaste lasten en boodschappen in de problemen kwamen?
Want als dat het geval is dan is dat natuurlijk niet de schuld van de WBV ondanks dat de huur onredelijk hoog was.
pi_185239516
De kogel is door de kerk, we gaan (verder) sparen voor een koopwoning *O*
Vandaag bijna 30.000 euro gestort gekregen O+ en de huur gaat per 1/3/19 met ruim 250 omlaag :)
Badkamer/toilet en keuken worden volgende maand vervangen, en alle ramen krijgen kunststof kozijnen met dubbelglas :D

Dus jongens, ben je het niet mee eens met je huurverhoging prijs/kwaliteit oppervlakte schakel echt een Jurist/Advocaat in, wij via de gemeenteloket lang volhouden uiteindelijk krijg je gewoon gelijk :)

Dus ook voor de huurders waar de huur van de buren omlaag gaat na woningwissel, terwijl jou inkomen gewoon conform passend toewijzen is, ook dan bezwaar indienen!
Gevlucht uit Engeland, de katten gaan naar Londen!
  maandag 25 februari 2019 @ 20:22:51 #218
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_185241667
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:44 schreef EngelsMuisje het volgende:
De kogel is door de kerk, we gaan (verder) sparen voor een koopwoning *O*
Vandaag bijna 30.000 euro gestort gekregen O+ en de huur gaat per 1/3/19 met ruim 250 omlaag :)
Badkamer/toilet en keuken worden volgende maand vervangen, en alle ramen krijgen kunststof kozijnen met dubbelglas :D

Dus jongens, ben je het niet mee eens met je huurverhoging prijs/kwaliteit oppervlakte schakel echt een Jurist/Advocaat in, wij via de gemeenteloket lang volhouden uiteindelijk krijg je gewoon gelijk :)

Dus ook voor de huurders waar de huur van de buren omlaag gaat na woningwissel, terwijl jou inkomen gewoon conform passend toewijzen is, ook dan bezwaar indienen!
Gefeliciteerd!

Was ook van de zotte ja!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')