abonnement Unibet Coolblue
pi_179914519
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:36 schreef Peacefulll het volgende:

Maar zeker in een combi met bijv instroom wordt het niveauverschil wel erg groot. Dat vind ik een nadeel aan een combi 1/2. Als je alleen een 2 hebt dan is het aanbieden van materiaal voor de boven-, midden- en ondergroep 2ers een stuk makkelijker. Bij één 1/2 heb je bovengenoemde niveaudelingen + nog de groep 1 (en 0).
Dit lijkt mij voor een kleuterjuf in zo'n combi klas ook het moeilijkste.

Wij hebben over twee weken een gesprekje met de juf. I zei vorige week opeens tijdens een gesprekje voor het slapengaan dat ze twee keer 'een toets' had gedaan op de computer. Ik ben er niet teveel op ingegaan, omdat ik haar niet het gevoel wil geven dat dit iets Heel Belangrijks is, maar ik ben ondertussen ook wel weer benieuwd.

Ik merk dat ik nu ze zoveel op school is en ze thuis eigenlijk vooral behoefte heeft om bij te komen van alles en gewoon lekker buiten te spelen, ik minder zicht heb op hoe ze zich ontwikkelt. Voordat ze naar school ging, had ze thuis veel meer behoefte aan uitdaging en deden we dus ook meer dingen als puzzelen, knutselen, tellen, letters natekenen etc. Ook horen we best weinig van haar over school. Op zich kan ze goed genoeg vertellen over dingen, maar vaak is ze vergeten wat ze allemaal gedaan heeft (met dagen waarop ze ook nog naar de BSO gaat en die verlengde schooldagen met extra activiteiten is het ook erg veel).

Na het schoolreisje kon ze ook erg weinig vertellen, was ze best moe en timide, waardoor ik bijna ging twijfelen of ze het wel leuk had gehad. Maar toen merkte ik 's avonds dat haar stemmetje helemaal schor was, en hoorde ik later ook van de juf dat ze zo blij had rondgehuppeld en heel veel liedjes had gezongen. :) . Op het kdv wist ik precies wie haar vriendjes waren en nu doet ze daar ook best vaag over. Ze kan soms een beetje dramatisch zeggen dat ze de hele dag alleen heeft gespeeld. En dat blijkt dan niet te kloppen. Over het jongetje dat haar nu heeft uitgenodigd voor zijn feestje (en van de hele klas heeft hij zes kinderen gevraagd, dus dat is wel een selectie geweest) heb ik haar nog nooit gehoord. _O- .

Het komt erop neer dat mijn kind van vier gewoon al een heel eigen leven heeft waar ik met een beetje geluk af en toe iets van meekrijg. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179914932
Franny. Dat vond (en soms nog steeds vind) ik ook zo lastig. Zodra ze naar school gaan, merk je ineens dat ze een eigen leven krijgen. En sommige kinderen zien school en thuis als twee aparte werelden en vertellen daarom heel weinig over de andere wereld.

R vindt groep 1 nu saai gaf ze aan. Dus die is nu wel toe aan groep 2.
Volgende week is het schoolreisje. En ik mag ook mee als begeleidende ouder. Ik heb net alle attracties voor kleuters opgeschreven en een dagplanning gemaakt.
Gelukkig net met een moeder (van R’s beste vriendinnetje) afgesproken dat we samen gaan lopen met de kinderen. O+
pi_179915194
Als ik Jan vraag wat heb je gedaan vandaag krijg ik standaard dat weet ik niet meer. Heb je gym gehad nee ging niet door. Dan roept Teun de vloer was kapot (of het nou poetsen of vervangen is weet ik niet)
Als ik iets wil weten moet ik Teun vragen en dan antwoord Jan wel _O-

Ik krijg ook weinig hoogte van vriendjes in de klas buiten de speeldates om
pi_179915209
B vertelt ook niet zoveel, dus we zijn erg benieuwd naar het gesprek met de juf. Natuurlijk krijgen we wel eens flarden mee. Zo wilde B maandag zijn Legoland blokje in de kring laten zien en erover vertellen. Dus ik naar de juf en gaf dat aan, ik zei ook 'Help je hem een beetje want hij vindt het best spannend.' Toen begon ze een beetje te lachen en vertelde dat B elke ochtend in de kring iets te kletsen heeft. WTF? Hij zegt thuis doodleuk dat hij nooit wat in de kring vertelt.

Hij ging ook ineens tellen in het Engels 'jaaaa mam dat kan ik, dat leer ik toch op schoooool'.

Hij zegt ook steeds dat hij met niemand speelt, maar als ik hem op kom halen wordt ie door meerdere kindjes nageroepen, ook kindjes die niet in zijn klas zitten. En als ik dan vraag 'wie is dat?' antwoordt mijnheer doodleuk dat hij daar altijd mee speelt.

Kortom wij worden buitengesloten _O-
pi_179915329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:29 schreef exode het volgende:

Hij zegt ook steeds dat hij met niemand speelt, maar als ik hem op kom halen wordt ie door meerdere kindjes nageroepen, ook kindjes die niet in zijn klas zitten. En als ik dan vraag 'wie is dat?' antwoordt mijnheer doodleuk dat hij daar altijd mee speelt.
Haha, zo gaat het bij ons precies!

Grappig vind ik ook dat I wat van het geloof meekrijgt omdat ze op een christelijke school zit, maar dat dan op haar eigen manier met ons deelt. Zo is ze best gefascineerd door 'bidden'. Laatst vroegen we haar: maar wat is dat dan precies?
"Nou, dat je dus stil zit, met je handen zo, en dat je dan praat."
"Oh, en met wie praat je dan?"
"Met jezelf." *stilte*
"Oh nee! Met God."
:D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179915334
Wat dat betreft is het hebben van een duo wel een voordeel, ze vullen elkaars verhaal vaak aan. O+

Ik ben erg benieuwd wat wij over ze te horen krijgen bij het 10 minuten gesprek, maar die moet eerst nog eens ingepland worden. ;) Volgende week wordt de klassenindeling bekend gemaakt. Ze zitten nu in een groep 0 die over 4 klassen verdeeld gaat worden. Ik ben stiekem wel benieuwd welke vriendjes er in dezelfde klas als T en S komen.

Na 3 maanden school beginnen de boze buien in de avond/tijdens het eten weer een beetje tot het verleden te horen. Pfew, dat hebben we overleefd. Ik vond het met tijden echt even pittig met twee oververmoeide minikleuters.
Als we nu zien dat het dreigt mis te gaan door oververmoeidheid dan geven we ze een boterham en brengen we ze naar bed. Dan maar een keer geen warm avondeten. Dat gebeurt wel 1 à 2 keer per week, maar if that's what it takes om de rust in huis te bewaren is dat maar even zo. :Y
pi_179915450
Nikki wat fijn dat jullie een weg erin gevonden hebben nu, een stuk beter te behappen dus.

Franny, mooi om te lezen dat I naar buiten wil/gaat na school. B trekt zich juist terug in zijn speelkamer en gaat met zijn lego spelen. Speeldates vindt hij ook nog niet interessant, hij heeft er 1 gehad dat vond ie enorm leuk maar hij vindt het nu wel best. Zo van 'zo ook weer gehad'. Hij speelt op school met alles en iedereen horen we van school en de BSO maar thuis wil hij echt even me time. Mijn vrouw heeft dat ook heel sterk dus wel grappig om te zien.
Meestal na een uurtje komt ie weer tevoorschijn en wil hij naar buiten om te fietsen, te voetballen, in ieder geval energie kwijtraken.

Ik heb B ingeschreven voor een proeftraining voetbal eind augustus. Ik ben erg benieuwd. Het is van 4,5 jaar tot 6 jaar elke zaterdagochtend, spelletjes etc met een voetbal. Het opstapje naar echte trainingen. Ik ben zelf nogal voetbalgek :@ En hij wilt al zo lang 'sporten' dat mannetje is zo fysiek en ik sta dus 100x liever naast het voetbalveld dan bij een andere sport. En natuurlijk mag hij van mij ook op een andere sport als hij het echt niet leuk vindt...... :D
pi_179915567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:45 schreef exode het volgende:
Franny, mooi om te lezen dat I naar buiten wil/gaat na school. B trekt zich juist terug in zijn speelkamer en gaat met zijn lego spelen. Speeldates vindt hij ook nog niet interessant, hij heeft er 1 gehad dat vond ie enorm leuk maar hij vindt het nu wel best. Zo van 'zo ook weer gehad'. Hij speelt op school met alles en iedereen horen we van school en de BSO maar thuis wil hij echt even me time. Mijn vrouw heeft dat ook heel sterk dus wel grappig om te zien.
Meestal na een uurtje komt ie weer tevoorschijn en wil hij naar buiten om te fietsen, te voetballen, in ieder geval energie kwijtraken.
I heeft die behoefte ook, maar bij haar is het dat ze dan lekker op de bank film gaat kijken. Ze kan zo opgaan in verhalen en hele films houdt ze al vol. 'Iepje' is nog steeds favoriet. Omdat ze verder zo druk is met allerlei activiteiten en daarna ook weer buiten gaat spelen, vind ik dat prima.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179915571
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:29 schreef exode het volgende:


Kortom wij worden buitengesloten _O-
Ik vind het soms wel lastig dat ik er geen grip meer op heb. Dat ik niet weet wat ze doen.
Teun roept standaard L.iam pest mij altijd en wie vliegen op elkaar af zodra ze op het plein zijn... Juist ja... Ook de juf heeft ze uit elkaar gezet in de klas omdat de heren samen van alles bedenken om uit te vreten dus geloof dat het wel mee valt
pi_179915635
Het is dubbel, vind ik. Aan de ene kant is het weer een stap in het loslaten, terwijl je kind nog zo klein voelt. Aan de andere kant is het natuurlijk heel mooi om te merken dat ze in staat zijn los van jou zo'n eigen leven op te bouwen, met eigen sociale contacten, een plek waar ze zich kunnen ontwikkelen en zelfvertrouwen krijgen. Ik herken trouwens zo'n haat-liefde relatie, Goitske. Dat heeft I met één van haar buurmeisjes. Kunnen heel leuk met elkaar zijn, maar ook echt flink ruzie hebben. Met een ander buurmeisje heeft I dat veel minder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179915688
Soms vind ik het lastig om te weten wat is echt en wat is fantasie.

Maja juffen van Jan zeiden met de jaar opening met een lach als jullie niet alles geloven wat je kleuter over school vertelt, dan geloven wij niet alles wat ze over jullie vertellen _O-
pi_179915812
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet vinden van die zin.
Ik weet inderdaad dat een kleuter dingen anders beleeft en daarom de waarheid anders kan zijn dan een kleuter vertelt.
Maar toch vind ik dat je het verhaal van een kind moet aanhoren en eventueel even navraag doen wat een kind nou precies bedoelt. Ik zou zelf ook graag horen als mijn kleuter iets over mij vertelt zodat ik toelichting kan geven op het verhaal.
pi_179915889
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:03 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet vinden van die zin.
Ik weet inderdaad dat een kleuter dingen anders beleeft en daarom de waarheid anders kan zijn dan een kleuter vertelt.
Maar toch vind ik dat je het verhaal van een kind moet aanhoren en eventueel even navraag doen wat een kind nou precies bedoelt. Ik zou zelf ook graag horen als mijn kleuter iets over mij vertelt zodat ik toelichting kan geven op het verhaal.
het was ook met een knipoog. Meer dat de kinderen soms een grote fantasie hebben. Soms staan die van mij ook een heel verhaal af te steken dat ik denk goh volgens mij was het toch heel anders

Belangrijke dingen worden natuurlijk nagevraagd en besproken. Ook als ze een raar verhaal af steken
pi_179915987
Ja. Daarom vind ik het praten erover zo belangrijk.
Zo had R een wondje op haar hoofd en ze wist niet meer hoe die daar kwam. Toen vroeg ze mij: “Mama, had jij mij nou gebeten?” :D
pi_179916090
Als ik elke blauwe plek moet navragen dan heb ik een dagtaak :@

Teun is op het moment een grote blauwe plek... Hij is gewoon lomp en onbenullig. Valt 20x per dag _O-
pi_179916328
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:18 schreef Goitske het volgende:
Als ik elke blauwe plek moet navragen dan heb ik een dagtaak :@

Teun is op het moment een grote blauwe plek... Hij is gewoon lomp en onbenullig. Valt 20x per dag _O-
Precies dit heeft T ook. Op de meest vreemde plekken. Midden op zijn ruggengraat zitten nu bijvoorbeeld twee grote plekken. :?
pi_179916329
B verslikt zich wel eens in de fantasierijke verhalen, die gaat dan zo ver door dat wij op een gegeven moment weten 'ok dit verhaal klopt niet'. Eerst is de juf gevallen en als je dan doorvraagt komt het door een Ninjago, uiteindelijk komt eruit dat de juf helemaal niet is gevallen.

Blauwe plekken boks Goitske.

Ik ben sowieso erg benieuwd wat B over ons vertelt. :D
pi_179916375
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Precies dit heeft T ook. Op de meest vreemde plekken. Midden op zijn ruggengraat zitten nu bijvoorbeeld twee grote plekken. :?
glijbaan of schommel plekken zijn dat vaak dus met afspringen van de schommel
pi_179916382
Aangezien I de laatste tijd wel dingen heeft gezegd als "Jullie slaan mij altijd." en tegen mijn vriend: "Papa, jij knijpt mij. Altijd." vrees ik het ergste voor die verhalen op school.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179916405
Ik moet zeggen ik zie nu de juf als een ninja Spinjitzu doen met een stuk stof in haar hoofd gebonden over de stoeltjes en tafeltjes in de kleuterklas _O-
pi_179916653
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:36 schreef Goitske het volgende:
Ik moet zeggen ik zie nu de juf als een ninja Spinjitzu doen met een stuk stof in haar hoofd gebonden over de stoeltjes en tafeltjes in de kleuterklas _O-
Dan ben je een goede gesprekspartner voor B ;)
pi_179924776
Is er hier toevallig iemand naar World of Dino's geweest met kleuter(s)? S is helemaal gek van dino's en het lijkt me wel een leuk uitje voor zijn individuele 'S' dag. Dan gaan we met de trein, wat voor S ook al een beleving op zich is O+. Ik ben vooral benieuwd of je er niet erg snel uitgekeken bent.
pi_179925825
10 minuten gesprek achter de rug met de juf wat meer dan een half uur werd :@ Niet door ons, maar zij vond het zo gezellig _O- B dartelde ondertussen rond en speelde in de verschillende hoeken.

B is eind februari begonnen op school maar loopt rond alsof hij er al minstens een jaar rondloopt, eigenlijk vanaf het begin. Doet met alles actief mee en vindt eigenlijk iedereen leuk en aardig en is altijd vrolijk. Het is een kletsende gezelligerd gaf ze aan die wel iets meer naar de oudere kinderen trekt en ook niet om elk wissewasje komt klagen.
Hij is wel net zo makkelijk als thuis, als in niet zijn fles dicht willen doen, net doen alsof hij zelf zijn sokken niet aan kan trekken etc. Tja....

Kortom wij hebben een perfect kind ;) We vergeten daarbij de buien die hij thuis kan hebben. >:) En dat het makkelijke gedrag extreem kan zijn thuis.

Vooral heel fijn om te horen dat hij zo op zijn gemak is op school en in de klas, dat is absoluut het allerbelangrijkste. Ons kleine mannetje toch zo groot O+
pi_179926619
Wat fijn exode!
pi_179928745
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Is er hier toevallig iemand naar World of Dino's geweest met kleuter(s)? S is helemaal gek van dino's en het lijkt me wel een leuk uitje voor zijn individuele 'S' dag. Dan gaan we met de trein, wat voor S ook al een beleving op zich is O+. Ik ben vooral benieuwd of je er niet erg snel uitgekeken bent.
Ik heb begrepen dat dat nog best imponerend kan zijn voor die jonkies.
We hebben zelf een jaar geleden Trix in Leiden bezocht en daar vond hij het begin ook wel erg 'spannend' met de bewegende dino's.
Ben dus erg benieuwd ook nar de ervaringen.
pi_179928868
World of dino’s is pas vanaf 7 juli ;)
pi_179929008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 20:47 schreef Loj het volgende:
World of dino’s is pas vanaf 7 juli ;)
Ha daar had ik helemaal nog niet naar gekeken. :o Smart. :') Dan ga ik de gok maar gewoon nemen. Ik kan altijd nog uitwijken naar een tof museum in Utrecht. :)
pi_179939397
Even een jubelpost: mijn kleuter van net 6 heeft gister zijn zwemdiploma A gehaald! *O* *O* *O*

Na bijna 2 jaar ploeteren is het gelukt, zo blij voor hem! Hij was heel erg zenuwachtig van tevoren, maar deed het geweldig. Fijn zo vlak voor de zomervakantie O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:09:59 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179939767
Woei Phaidra, gefeli *O*.
KuikenGuppy
pi_179940884
Jaaaa Phaidra, wat fijn! Gefeliciteerd!!
pi_179940937
Gefeliciteerd Phaidra!

Ik heb gister dat ‘spannende’ gesprek met de juf van A (april 2013) gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus in hemelsnaam: herkent iemand dit?
;(

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 21-06-2018 12:42:17 ]
pi_179941037
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:27 schreef vencodark het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra!

Ik heb gister dat ‘spannende’ gesprek met de juf van A (5 jr) gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus in hemelsnaam: herkent iemand dit?
;(
Ja herkenbaar. Jan begint nu rustiger te worden (oktober kind, wordt dan 6)

Bij hem hebben ze van alles uit de kast getrokken. Op het laatst heb ik gezegd nou als jullie willen dat ik er wat mee doe moet ik weten wat er gebeurt is op een dag. Dus hebben we een schriftje ingesteld dat ze even dingen op schreven dat ik kon bespreken met hem waarom of wat er gebeurt is. Dat werkte goed.
pi_179941197
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:35 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ja herkenbaar. Jan begint nu rustiger te worden (oktober kind, wordt dan 6)

Bij hem hebben ze van alles uit de kast getrokken. Op het laatst heb ik gezegd nou als jullie willen dat ik er wat mee doe moet ik weten wat er gebeurt is op een dag. Dus hebben we een schriftje ingesteld dat ze even dingen op schreven dat ik kon bespreken met hem waarom of wat er gebeurt is. Dat werkte goed.
Wat trokken ze dan uit de kast?
En op welk manier werkte dat schrifje en het gesprek bij jullie?
pi_179941772
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:27 schreef vencodark het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra!

Ik heb gister dat ‘spannende’ gesprek met de juf van A (april 2013) gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus in hemelsnaam: herkent iemand dit?
;(
Ik heb even mijn vrouw om haar mening gevraagd, zij is leerkracht (groep 6 dit jaar) in de spoiler haar antwoord. Hopelijk heb je er iets aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179941805
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat trokken ze dan uit de kast?
En op welk manier werkte dat schrifje en het gesprek bij jullie?
ze hebben krullen, stickers, observatie gedaan. Daarna het schriftje dus dan vroeg ik bijvoorbeeld hoe is het gegaan vandaag? Heb je nog leuke dingen gedaan, is er iets minder goed gegaan? Denk je dat de juf nog wat opgeschreven heeft wat ik moet weten en zo ja wat? En wat is er gebeurt oh en hoe kun je het beter doen? Etc niet wijzend van dat is fout maar gewoon bespreken wat er gebeurt is.
Uiteindelijk nog video observatie geweest maar daar kwam niet echt meer wat uit.

Ik baalde dat ik elke keer te horen kreeg dat er van alles mis ging zoals dingen om lopen enzo, niet bewust. Maar ik kan niks met dingen die 2/3 weken daarvoor gebeurt zijn
pi_179941932
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:15 schreef Goitske het volgende:

[..]

ze hebben krullen, stickers, observatie gedaan. Daarna het schriftje dus dan vroeg ik bijvoorbeeld hoe is het gegaan vandaag? Heb je nog leuke dingen gedaan, is er iets minder goed gegaan? Denk je dat de juf nog wat opgeschreven heeft wat ik moet weten en zo ja wat? En wat is er gebeurt oh en hoe kun je het beter doen? Etc niet wijzend van dat is fout maar gewoon bespreken wat er gebeurt is.
Uiteindelijk nog video observatie geweest maar daar kwam niet echt meer wat uit.

Ik baalde dat ik elke keer te horen kreeg dat er van alles mis ging zoals dingen om lopen enzo, niet bewust. Maar ik kan niks met dingen die 2/3 weken daarvoor gebeurt zijn
Dat laatste ben ik met je eens. Ik vind dat ook lastig. Zeker als dergelijke zaken regelmatig voorkomen en lastig zijn.
Laatst had hij 2 meisjes omver gebotst. Meisjes waren hard gevallen en dat is gewoon omdat A totaal niet uitkijkt en dat is typisch hij.
Maar ik kan daar niet thuis over praten omdat ik niks weet.
Misschien best een goed idee. Soort logboeken bijhouden?
pi_179942228
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens. Ik vind dat ook lastig. Zeker als dergelijke zaken regelmatig voorkomen en lastig zijn.
Laatst had hij 2 meisjes omver gebotst. Meisjes waren hard gevallen en dat is gewoon omdat A totaal niet uitkijkt en dat is typisch hij.
Maar ik kan daar niet thuis over praten omdat ik niks weet.
Misschien best een goed idee. Soort logboeken bijhouden?
nou dat was het ook, geen lange verhalen naar kort als er iets gebeurt was dat je het dan weet
En ook kunt zeggen joh wat jammer van die blokken toren die je hebt om gelopen. Misschien volgende keer wat rustiger doen en kun je ze vragen of je moet helpen met opnieuw opbouwen
pi_179942278
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:38 schreef Goitske het volgende:

[..]

nou dat was het ook, geen lange verhalen naar kort als er iets gebeurt was dat je het dan weet
Dan kan je er bij je kind naar vragen, in gesprek gaan en weet je in welke frequentie bepaalde dingen gebeuren. :Y
pi_179942466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:14 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb even mijn vrouw om haar mening gevraagd, zij is leerkracht (groep 6 dit jaar) in de spoiler haar antwoord. Hopelijk heb je er iets aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De juf vroeg zichzelf ook af of er iemand bij gehaald moest worden maar voor nu gaan ze op dezelfde manier door, zo zei ze.
Het schooljaar is natuurlijk nu een eind voorbij en volgend jaar krijgt hij andere juffen.
Dus wachten denk ik wel even voordat we andere partijen erbij gaan halen.
Dankje. :)
pi_179942685
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

De juf vroeg zichzelf ook af of er iemand bij gehaald moest worden maar voor nu gaan ze op dezelfde manier door, zo zei ze.
Het schooljaar is natuurlijk nu een eind voorbij en volgend jaar krijgt hij andere juffen.
Dus wachten denk ik wel even voordat we andere partijen erbij gaan halen.
Dankje. :)
Snap ik hoor, maar een IB'er is van school zelf he (normaal gesproken) meestal vaak een leerkracht zelfs. Dus laagdrempelig en voor een de juf ook handig om een andere mening te krijgen.

Maar ik begrijp je helemaal, einde jaar en wie weet volgend jaar, is hij ook weer paar maanden ouder.
pi_179945456
Iemand anders even laten meekijken, is altijd fijn denk ik. Want die heeft ook weer meer afstand tot de groep en ziet daardoor ook de groepsprocessen weer beter. Want dat is ook wel zo: je kunt het gedrag van een kind in een klas nooit helemaal als een geïsoleerd verschijnsel bekijken. Er is ook een dynamiek aan de gang: tussen het ene kind en de andere kinderen, tussen de leerkracht en de kinderen, de leerkracht en dat ene kind. Dat kan best inzicht geven als iemand dat wat analyseert. Diegene ziet misschien ook scherper in welke situaties zijn gedrag met name 'escaleert'.

Verder herken ik het niet van mijn eigen kind, Venco, maar wel van heel wat andere kinderen. In mijn eigen ervaring als docent heb ik inmiddels behoorlijk wat kinderen in de klas gehad die dergelijk gedrag konden vertonen: zeer impulsief. En nu met I op het kdv en op school zie en hoor ik het ook: in haar peutergroep op het kdv zat een jongetje dat letterlijk alle kanten op stuiterde, heel onhandig en hardhandig, er gingen vaak dingen stuk, etc. Nu I op school zit, hoor ik al vanaf dag 1 van haar verhalen over een jongetje dat ook precies deze dingen heeft. Ook op fysiek vlak is er al behoorlijk wat gebeurt: vorige week nog duwde hij I waardoor zij haar voet stootte aan een bankje bij gym en ze met een pleister op een teen thuiskwam. Overigens, is I niet bang voor hem. Ze klaagt weleens over hem, maar ze spelen ook vaak samen.

Het komt heel erg veel voor, en het is denk ik heel moeilijk op deze leeftijd om dat gedrag goed om te buigen. Zelfreflectie is erg moeilijk, en daardoor ook het bijsturen van je eigen gedrag. Ik denk dan eigenlijk dat het ook niet perse helpt om hem elke keer terug te geven wat er mis ging. Maar wel benoemen wat er goed ging en op het moment dat de juf ziet dat het verkeerd gaat, dat ze hem de ruimte geeft om even z'n energie kwijt te kunnen of zoiets?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179946970
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dan kan je er bij je kind naar vragen, in gesprek gaan en weet je in welke frequentie bepaalde dingen gebeuren. :Y
daarom wilde ik het ook. Ik had het idee dat er continu wat gebeurde en als ik dan in het schriftje keek viel dat juist wel mee. Maar een keer of 5 mee gekregen in een paar weken
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:47:38 #143
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179951369
Ik heb een zieke kleuter. En dat is uitzonderlijk, want hij is echt nooit ziek.

J klaagde gisteravond over hoofdpijn, en die heeft, ondanks paracetamol en veel slapen, vandaag nog de hele dag aangehouden. Hij had het over pijn boven z'n rechteroog (aan één kant dus maar). Hij heeft er ook behoorlijke koorts bij.

Als t morgen nog niet over is, bel ik sowieso de huisarts, maar misschien hier iemand ervaring met een 5-jarige met hoofdpijn? Alsik het internet mag geloven krijgen kinderen pas vanaf 6 jaar last van hoofdpijn, en is dit blijkbaar heel uitzonderlijk?
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:51:07 #144
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179951504
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:47 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb een zieke kleuter. En dat is uitzonderlijk, want hij is echt nooit ziek.

J klaagde gisteravond over hoofdpijn, en die heeft, ondanks paracetamol en veel slapen, vandaag nog de hele dag aangehouden. Hij had het over pijn boven z'n rechteroog (aan één kant dus maar). Hij heeft er ook behoorlijke koorts bij.

Als t morgen nog niet over is, bel ik sowieso de huisarts, maar misschien hier iemand ervaring met een 5-jarige met hoofdpijn? Alsik het internet mag geloven krijgen kinderen pas vanaf 6 jaar last van hoofdpijn, en is dit blijkbaar heel uitzonderlijk?
Nou, dit lijkt me sowieso geen wet. Mijn kleuter is ook niet zo vaak ziek maar die heeft bij een griepje ook wel eens flinke hoofdpijn gehad. Onlangs had hij de waterpokken en was er super ziek van, ook hoofdpijn.

Neemt niet weg dat ik bij (flinke) hoofdpijn wel extra alert ben en let op andere signalen als sufheid en nekpijn.

Beterschap!
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:55:12 #145
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179951667
Daarom zei ik, volgens het internet, ik heb nog geen arts geraadpleegd ;)

Sufheid en nekpijn had ie niet, heb ik idd naar gevraagd en op gelet. De stekende hoofdpijn boven het oog aan één kant zou een symptoom van migraine zijn. Nu heb ik daar (gelukkig) zelf geen ervaring mee, dus weet niet wat en hoe, maar dat zou dus (volgens the world wide web hè) ook nog kunnen.
pi_179952352
Sac heeft ook wel hoofdpijn en klaagt dan ook over pijn boven haar oog. Klinkt wat als migraine want ze geeft dan ook over.
pi_179952387
Ik heb vaak stekende hoofdpijn boven 1 oog. Bij mij is van spanning en nekpijn...maar bij een 5 jarige....

Wel eens zijn ogen goed laten testen? Zicht wat net niet goed genoeg is, kan venijnige hoofdpijn geven, had ik als kind namelijk ook.
  donderdag 21 juni 2018 @ 21:44:03 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179953579
Nee, zijn ogen zijn niet getest, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat het probleem is. Deze hoofdpijn kwam ineens op, en houdt nu al meer dan 24 uur aan. In geval van hoofdpijn door slechte ogen is (wederom volgens het www ;)) de aanleiding vaak focus/ concentreren/ lezen etc en duurt het geen 24+ uur.

Ik hoop maar gewoon dat t morgen over is, hij wil zo graag naar het kinderfeestje dat voor morgenmiddag gepland staat.
  donderdag 21 juni 2018 @ 21:47:04 #149
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179953707
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:44 schreef mousemicky het volgende:
Nee, zijn ogen zijn niet getest, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat het probleem is. Deze hoofdpijn kwam ineens op, en houdt nu al meer dan 24 uur aan. In geval van hoofdpijn door slechte ogen is (wederom volgens het www ;)) de aanleiding vaak focus/ concentreren/ lezen etc en duurt het geen 24+ uur.

Ik hoop maar gewoon dat t morgen over is, hij wil zo graag naar het kinderfeestje dat voor morgenmiddag gepland staat.
Heeft hij misschien vandaag Cito werkjes gedaan? Of veel gesport en weinig gedronken?

Vaak is het bij die kleintjes gelukkig vaak net zo vaak weg als het opkwam. Hopelijk geldt dat voor hem ook.
pi_179954292
I had twee weken geleden ook een paar dagen lang hoofdpijn. Eén dag in combinatie met koorts. Ik had het idee dat het vermoeidheid was, in combinatie met het broeierige weer. Ze sliep ook langer dan normaal. Ik heb vooral gelet op goed drinken. Verder was ze gewoon normaal en niet suf. We zijn er dan ook niet mee naar de huisarts geweest.

Zij is ook nooit ziek en als ze iets heeft, dan is het vaak iets vaags, naar mijn idee veroorzaakt door fysieke en mentale vermoeidheid. Ook niet gek op deze leeftijd, denk ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 juni 2018 @ 23:11:44 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_179956534
E heeft een tijdje geleden, tussen de verjaardagen van S en haar in, ook ruim 1,5 dag vreselijke hoofdpijn gehad. Ik werd er zelf echt naar van zo ellendig voelde ze zich ;(

Ik hou de mogelijkheid van migraine ook in mijn achterhoofd, ook omdat het gepaard ging met overgeven. Maar het rare is wel dat het zo lang duurde. Bij een vriendin van mij was de aanval altijd over nadat ze had overgegeven. En ikzelf hoefde er nooit van over te geven, alleen maar slapenslapenslapen.

Ik hoop dat J zich morgen weer beter voelt. Hoofdpijn is zo naar....
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:26:17 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179961381
J voelt zich weer kiplekker, heeft 2 ontbijtjes op (had ie gisteren ook overgeslagen) en is huppelend naar school. Gelukkig O+
pi_179961691
wat fijn zeg!
*poef* nu is het weg
pi_179961861
Jan zat vandaag toen ik hem bracht als een dood vogeltje in de kring. Zei ookal ik wil niet naar school ik ben moe. Dus de juf zei als hij liever thuis wil zijn neem hem maar lekker mee kan hij even bijkomen. Dus toen ik vroeg wat hij wilde was het inderdaad mee naar huis.
Dus Teun naar de klas gebracht en zat hij in de hal al klaar met zijn jas aan. Teun straks halen hangt de hele ochtend op de bank. Zei gelijk kan ik op de tablet nou dat dacht ik dus niet. Tv kijken mag en bank hangen maar niet op tablet of Playstation. Ziek van school dan zijn er beperkingen in wat mag (klinkt net alsof ze altijd op tablet en PSP mogen maar dat is zeker niet het geval)
pi_179962236
Net de klassenindeling voor volgend jaar gehad, in december komt B zijn vriendje op school want die wordt 4 en ja....hij zit bij B in de klas ingedeeld. Grappig toeval want school weet dat helemaal niet. :D
Overigens is B, buiten zijn vriendje die dus in december komt, 1 van de 3 jongens in het groep 1 deel. Hij wordt overspoeld door meisjes _O-

Hij heeft vandaag vrij en trok meteen even bij, toen ik om 08:00 naar mijn werk ging, werd ie net een beetje wakker. Ook fijn voor mijn vrouw die een slechte nacht had gehad.

Oh en vergeten te melden, B heeft nu een nieuwe Popal fiets, 16 inch. Fietsen gaat perfect, op- en afstappen gaat soms nog fout, dan ligt ie om. Maar hij voelt zich enorm stoer en roept tegen iedereen 'Ik heb een nieuwe fiets!'.
pi_179962348
Onze school heeft vandaag een studiedag. Ik heb mijn werkrooster omgegooid en vanmiddag gaan we naar Duinrell om een middagje te achtbanen. O+ Lang leve sites als ticketveiling voor betaalbare tickets. *O*
pi_179962446
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Onze school heeft vandaag een studiedag. Ik heb mijn werkrooster omgegooid en vanmiddag gaan we naar Duinrell om een middagje te achtbanen. O+ Lang leve sites als ticketveiling voor betaalbare tickets. *O*
Leuk zeg, veel plezier!

Ik heb oppas geregeld, kortom mijn schoonzus zit bij mijn vrouw. Ik moest vandaag echt op kantoor zijn, met name de ochtend is niet zo fijn voor mijn vrouw nu. Duizelig en gewoon heel moe. B is ontzettend lief voor haar en zorgzaam maar het is natuurlijk wel gewoon een mannetje van 4 die wil stoeien, zijn energie kwijt wilt en erg dwars kan zijn. Vanmiddag gaat ie waarschijnlijk bij de overbuurjongen spelen.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:32:14 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_179963059
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:26 schreef mousemicky het volgende:
J voelt zich weer kiplekker, heeft 2 ontbijtjes op (had ie gisteren ook overgeslagen) en is huppelend naar school. Gelukkig O+
Wat fijn!
pi_179964594
Mouse, wat fijn dat hij weer opgeknapt is.

Goitske. Mij ontgaat een beetje waarom ziekte met beperkingen zou moeten zijn. Als ik ziek thuis ben en ik in staat ben om even te computeren zou ik dat ook doen.
En zeker in dit geval waarin een jong jongetje moe is. Dan lijkt mij een dagje tv/iPad heerlijk. Of een gezellige wandeling buiten. O+

Exode. Wat leuk dat hij met een vriendje in de klas komt. O+
En fijn dat het fietsen lukt. O+
Sterkte voor de laatste loodjes van je vrouw. O+
pi_179970392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:52 schreef Omentielvo het volgende:
Mouse, wat fijn dat hij weer opgeknapt is.

Goitske. Mij ontgaat een beetje waarom ziekte met beperkingen zou moeten zijn. Als ik ziek thuis ben en ik in staat ben om even te computeren zou ik dat ook doen.
En zeker in dit geval waarin een jong jongetje moe is. Dan lijkt mij een dagje tv/iPad heerlijk. Of een gezellige wandeling buiten. O+

Exode. Wat leuk dat hij met een vriendje in de klas komt. O+
En fijn dat het fietsen lukt. O+
Sterkte voor de laatste loodjes van je vrouw. O+
Omdat ik wil dat hij rust zoekt en het liefst even in slaap valt. De tablet is voor hem een reden om wakker te blijven.
Vanmiddag heeft hij wel even een uurtje geslapen en nu zit hij ook lekker op de tablet. Hij was wegens vermoeidheid thuis
Hij had ook gewoon zin om te spelen vanmiddag na het slapen dus even met de Chuggington treinen gespeeld en nu tablet samen met Teun.
pi_179971261
Woensdag was de theatervoorstelling van de kleuters bij I op school. Echt enorm respect voor de drama docent. Die heeft met zes kleuterklassen (groep 1/2) gewoon een heus verhaal in elkaar getimmerd, met liedjes en verkleedpartijtjes. _O_ . Het was echt fantastisch om te zien. Het ging natuurlijk niet allemaal vlekkeloos maar dat is juist zo grappig om te zien.
I stond boven aan de trap naar de hal te wachten tot haar klas aan de beurt was en zag ons toen al zitten. Ze stond zo ingespannen te kijken: echt een mengeling van opwinding en leuke spanning. Toen zij met haar klas het toneel op kwam, deed ze het zo goed. En steeds even naar ons kijken: zie je me, papa en mama!?? O+ . O+ .

Terug naar huis zei ze: "Dit was de leukste dag van mijn hele leven!"

Nu is ze wel al twee dagen 's ochtends niet te genieten, ze heeft ook weer wat nachtmerries gehad. Het hakt er dus wel echt in zoiets, maar het was het waard. En nu lekker weekend.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179971594
Oh Goitske. Helemaal duidelijk. O+

Franny. Wat leuk, zo’n voorstelling. O+

Hier is ze toe aan vakantie. Ze is moeier. Een beetje uit haar humeur. Nog drie weken. O+
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:28:40 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179972401
Hier nog 2 weken. Gister schooluitje op de kinderboerderij. En de meiden hadden daarna nog een kinderfeestje. Ik was blij dat ik vandaag moest werken :X
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:41:24 #164
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_179972837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:50 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Goitske. Helemaal duidelijk. O+

Franny. Wat leuk, zo’n voorstelling. O+

Hier is ze toe aan vakantie. Ze is moeier. Een beetje uit haar humeur. Nog drie weken. O+
Hier heeft mijn kleuter ook last van ja. Alles is huilen als er geen toeschouwers zijn. Ik breng hem zo al naar bed, voordelen van het gebrek aan klok kunnen kijken 8-) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:42:15 #165
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179976804
Moe - check
Huilen - check
Nog twee weken te gaan - check *O*

J had vandaag dus een kinderfeestje, klasgenootje werd 5. Nu ben ik inmiddels gewend aan allerlei speeltuinen (binnen en buiten), met chips, ijs en afsluitend frietjes. Dit was echter een andere categorie, ze gingen quad rijden, bmx-en en op een Segway rijden :o (en natuurlijk was er ook een springkussen). J heeft een supermiddag gehad, maar echt, een vijfde verjaardag :o 8)7 :o

En nee, J zit niet op een elitaire school, en het betreffende jongetje komt al helemaal niet uit een elitair gezin, volgens mij hebben ze een boerenbedrijf. Ik had dit type feestje dus niet zien aankomen.
pi_179977663
Dat is wel een heel cool feestje voor jongetjes van 5 maar wel ietsepiets overdreven. :o

Wij waren dus in Duinrell vandaag. Helaas hadden ze er ook een stuk of wat basisscholen losgelaten dus het was mega druk. We hebben ons dus tot een uur of 3 in de speeltuinen vermaakt en hebben daarna nog een rondje of 10 achtbanen gedaan zonder daarvoor meer dan een half uur in de rij te hoeven staan. T en S hebben zich prima vermaakt in ieder geval en dat was het doel. ;)

Morgenochtend gaan L, T en S naar een mudmaniacs run van onze BSO organisatie. Hollen door de bagger, klimmen over boomstammen etc. ze hebben er enorm veel zin in. Ik ook trouwens alleen ga ik mee voor de foto's en manlief mag door de modder ploegen. :+
pi_180028672
Zijn er hier mensen waarbij het in hun familie ook de gewoonte is om een hele dag op visite te gaan als bijv. oma jarig is? En dan met een energieke bijna-kleuter? Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180028718
Mijn eerste gedachte is: waarom zou je een hele dag daar gaan zitten met peuter als je nu al weet dat niemand er eigenlijk gelukkig van wordt?

[ Bericht 4% gewijzigd door MevrouwCactus op 25-06-2018 08:29:50 ]
pi_180028862
Lastig Hilmo ik vind in ieder geval dat je niet van een kind van 3.5 kunt verwachten dat het 8 uur stil op een stoeltje zit. Is het geen oplossing om zonder kind naar de verjaardag te gaan bijvoorbeeld? Ik doe dat eerlijkgezegd vrij regelmatig omdat ik vind dat dat voor alle partijen de beste oplossing is. Ik weet dat ik me anders op zo'n verjaardag in allerlei bochten moet wringen om de jongens rustig te houden en dan zit ik daar zelf dus ook niet op mijn gemak.
pi_180029143
Hilmo, wij zaten 'vroeger' standaard elke zondag bij de oma's en opa's, die tijd kwamen wij door met van de trap af glijden, verstoppertje doen (waarbij de diepvries de beste verstopplek was....), de suikerklontjes voorraad zoeken en opeten, de kippen in de tuin opjagen etc etc. Kortom die van jou klinkt erg braaf.....

B is nu 4 jaar en 4 maanden en kan goed zelf spelen maar die zou daar de boel ook afgebroken hebben. Het is lastig denk ik, behalve de oplossing, ga pas 's middags en zorg dat hij 's ochtends ergens zijn energie kwijt kon.
pi_180029167
Meestal kiezen wij er in zo'n geval voor om kort te gaan, Hilmo.
Toevallig waren wij dit weekend op een feest bij mijn ouders, met J als enige kind. Ik ben een uur met hem gaan spelen in het speeltuintje verderop in de wijk. En verder is het zoals het is.

Edit: En vroeger hadden wij ook zulke zondagen inderdaad. Maar mijn ene opa en oma woonden op een boerderij dus daar konden we ook ravotten. En bij de andere konden we op het woonerf tennissen of naar de speeltuintjes in de buurt toen we oud genoeg waren.
  maandag 25 juni 2018 @ 08:49:24 #172
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180029178
Dat is ook veel te lang. N is helemaal niet zo druk, maar die zou ook gaan klieren. Ik zou dan 2 uur naar de verjaardag gaan en daarna iets anders in de buurt gaan doen (waar je anders niet zou komen omdat het te ver rijden is). Of alleen zelf blijven en je man met R op pad sturen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180029233
Voor mij klinkt het als heel normaal gedrag. Onze jongens zijn precies zo. Wat iedereen al zegt, ik zou ook liever kort gaan (max 2 uur) en daarna weer iets anders. Ik plan visite wat verder weg ook nooit voor een hele dag. Of de ochtend of de middag (plus eventueel avondeten, maar dan gaan we echt pas om 15 uur erheen). Zo blijft het voor iedereen leuk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180029280
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 08:48 schreef Hupje het volgende:
Meestal kiezen wij er in zo'n geval voor om kort te gaan, Hilmo.
Toevallig waren wij dit weekend op een feest bij mijn ouders, met J als enige kind. Ik ben een uur met hem gaan spelen in het speeltuintje verderop in de wijk. En verder is het zoals het is.

Edit: En vroeger hadden wij ook zulke zondagen inderdaad. Maar mijn ene opa en oma woonden op een boerderij dus daar konden we ook ravotten. En bij de andere konden we op het woonerf tennissen of naar de speeltuintjes in de buurt toen we oud genoeg waren.
De opa en oma die dichtbij woonden (loopafstand) woonden al vrij vroeg in een verzorgingstehuis. Oh echt als ik eraan terugdenk wat wij daar in die gangen uitspookten (gangen en kamers bij oude mensen zijn goede verstopplekken).....maar goed wij gingen ook bij andere ouderen langs met zijn allen. Voor de koekjes uiteraard maar dan hadden ze toch gezelschap. Kwam een oom of tante ons weer zoeken omdat we wel heel lang wegbleven.

Het is toch maar goed dat B mijn genen niet heeft. :@

Met mijn andere opa sneakte we naar buiten, hij en ik, dan gingen we stiekem bij de plaatselijke voetbalvereniging kijken samen. En daarna met een stalen gezicht vertellen dat we echt in de tuin waren. Ja....ik lijk nog steeds op mijn opa. :D
pi_180029295
Ah bedankt voor de vele reacties. Het is zo dat dat de enige momenten zijn dat we mijn familie uit het westen zien (en dat zijn echt leuke mensen en de kids begin twintigers en lieverds), dat is twee keer en beide keren bij mijn oma in deze setting. Dat is super fijn en hij kan heel leuk spelen met mijn nichtjes. Zonder R. komen, kan niet, wij hebben geen oppas of man moet ook thuis blijven en dan zien ze die dus ook nooit meer.
Oplossing is dan inderdaad korter komen of iets gaan doen, eventueel met nichtje erbij ofzo zodat we die dan toch nog wel lang zien. Nou ja, maar overleggen met mijn moeder, die organiseert de dag altijd wat haha, en misschien was het voor mijn oma ook niet te doen zo druk, dat zou mooi zijn haha. Bij mijn andere familie in het westen, is het wel opgelost door altijd wat buiten de deur te doen, en dat gaat nu eigenlijk geweldig.

Ook goed idee ja, man met R op pad en ik dan blijven. Ook niet gek! Volgende keer is met kerst, dan is alles natuurlijk dicht aan indoorhallen en dergelijke hmm...

Hahah prachtig die herinneringen ook aan hoe dat vroeger ging bij jullie _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Hilmo op 25-06-2018 09:11:15 ]
pi_180036543
Het lijkt me heel normaal dat zo'n dag voor een kind niet leuk is. En ik snap het gevoel van je man ook heel goed: ik krijg het verschrikkelijk benauwd als ik met zoveel mensen in een relatieve kleine ruimte een hele dag sociaal moet zitten doen en ook nog moet regelen dat mijn kind stil blijft. Pfff. Ook voor zo'n hoogbejaarde oma lijkt het me veel te veel van het goede..Wat is daar dan precies leuk aan?

Mijn vriend en ik zijn hier hetzelfde in en we hebben dus als 'regel' dat we nooit langer dan twee/drie uur op bezoek zijn bij onze (schoon)ouders (die ook allevier al behoorlijk op leeftijd zijn). I vermaakt zich vooral bij mijn ouders over het algemeen heel goed, omdat zij nog veel speelgoed hebben liggen en I zich lang kan vermaken met wat poppetjes en een keukentje. Maar na een paar uurtjes is het gewoon voor iedereen tijd om te gaan. :D . Ik zou er dan voor kiezen om eventueel vaker te gaan, maar korter.

Kortom, waarom zouden jij en jouw gezin zich helemaal moeten aanpassen aan dit gebruik, het gaat erom dat je komt/geweest bent en dat kan dus ook prima alleen een paar uurtjes.
Ik heb in het verleden wel eens gehad dat ik door een zus van me 'ter verantwoording' werd geroepen, omdat ik me niet helemaal hield aan de ongeschreven regels en verwachtingen binnen onze familie, maar toen heb ik aan haar duidelijk gemaakt dat dit zo niet werkt. Je kunt mensen (en kinderen) niet dwingen in jouw keurslijf, ik maak keuzes waarin mijn welzijn (en dat van mijn kinderen) voorop staat, en ik richt mijn leven niet zo in dat ik me in allerlei bochten moet gaan wringen om maar aan verwachtingen te voldoen. (Daar zit overigens dan ook meteen de kinnesinne bij mijn zus denk ik :') .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 25 juni 2018 @ 16:42:57 #177
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180037683
Hilmo, ik vind het knap dat je het überhaupt geprobeerd hebt. Met onze twee jongens is zo'n lange dag kansloos. Zelfs bij mijn (schoon)ouders zijn we maximaal 4/5 uur, en die hebben bergen vol speelgoed voor de kinderen om mee te spelen, en een tuin om in te rennen.

Niemand vindt dat hier ook gek trouwens, ook al zijn wij de eersten die kinderen kregen. Ik zou dus ook voor in de toekomst de verwachtingen vooraf managen: je komt voor de lunch, óf voor het avondeten, en je gaat op tijd naar huis als kindlief moe is, zoiets?
  maandag 25 juni 2018 @ 17:36:21 #178
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180038581
Met kerst zijn veel indoorhallenen kinderdingen gewoon open!

Ik ben helemaal voor team opsplitsen.
Als ik zelf rust wil ga ik gewoon alleen of kies de kinderen uit die wel graag meewillen en waar het uitje bij past. Ik vind met zn allen gaan omdat familie dat graag wil eigenlijk geen must en iig niet mijn probleem als ze alle kinderen willen zien komen ze maar naar mijn huis enzo of gaan we idd kort.

En die drukte is heel normaal! Kinderen hebben gewoon veel energie
pi_180040545
Haha geweldig, bedankt allemaal :)

Ik vind het fijn als R mijn familie leert kennen maar jullie hebben gelijk, dag duurt veel te lang. We hebben sinds geboorte de hele dag altijd volgehouden, net als met kerst. R zijn verjaardag met familie (zonder mijn oma) duurt ook hele dag... Dan hebben we meestal wel uitje trouwens, dat helpt. Maar hebben al besproken, gaan volgende keer eerst sochtends thuis en dan goede lunch thuis, zodat we allemaal geen trek hebben :X en dan daarheen tot begin vd avond. Het ging namelijk flink wat uren goed, dankzij mijn nichtje. Met mooi weer is het ook beter te doen omdat je buiten kan zijn en dan zouden we ook nog naar een speeltuin met de auto kunnen. Of man alleen met R. Kerst al met mijn moeder besproken en vieren weaar weer bij hun, grote boerderij, iedereen kan eigen gang wat gaan en op loopfiets kan hij daar scheuren. Misschien dan ook wat later komen, dan is het net wat beter te doen. mijn moeder zei ook meteen minder lang komen dan. Mijn oma zal het lastig vinden, die snapt niks van kinderen die niet voorbeeldig zijn. Dat is dan jammer.
pi_180040662
Trouwens, vrijdag naar Omniversum geweest, naar Hubble O+ dat was dus het einde met R. We zweefden volgens hem haha. Aanrader dus voor kids die op hun kont kunnen blijven zitten. Over een jaar ofzo nog maar eens. R was mooi gratis met 3,5 hhaha. Daarna museon over ridders. Nog wat lastig maar wel leuke dingen gezien en boven ook. De dag erna naar space expo geweest. Ook lastig maar wel leuk. Alles met veilingkaarten enzo. Bij Omniversum wil ik volgende keer naar onder water film denk ik.
pi_180042145
Hilmo, goede tips heb je al gehad.
Hier hebben we met kerst altijd de hele dag op visite. Maar kunnen de kinderen echt kind zijn ook.

Morgen schoolreisje. Dus net een nerveus meisje op bed gebracht. Ze heeft er veel zin in.

Ook wordt mijn moeder morgen geopereerd. Beetje spannende dag dus zo.
pi_180056704
Hopelijk wordt het in alle opzichten een geslaagde dag, Omen. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180057011
Het is soms vrij hilarisch om de interactie te zien tussen I en haar best pittige/strenge kleuterjuf. De juf heeft in de gaten dat I haar 'charmes' gebruikt om anderen dingen voor haar te laten doen. Zo helpen andere kinderen haar met aan- en uitkleden met gym, en met haar jas aandoen, of het inpakken van haar tas (waterflesje en trommeltje er weer in doen en dichtdoen). Ze wordt daar nu dus op aangesproken. Ik heb het twee keer gezien bij het ophalen. De kinderen zitten dan in de kring en één voor één mogen de kinderen naar buiten. I werd een keer teruggestuurd naar haar stoel, omdat ze haar jas onder haar arm mee wilde nemen en gisteren zei de juf heel duidelijk dat ze haar tas moest inpakken maar dat het meisje naast haar haar niet mocht helpen. Dat gezicht van I dan. _O- . Als blikken konden doden.. :P . En dan *moppermopper* maar zelf haar tas inpakken. :') .

Het is ook echt iets waar wij op moeten letten, want I kan het goed: haar wil opleggen aan een ander. Ze is dwingend/overtuigend en als dat niet werkt gaat ze charmant doen. Daarnaast is ze, net als ik, ook gewoon een beetje onhandig en dan is het natuurlijk fijn als anderen die dingen voor je doen. :+ . Hoe dan ook, ik heb er maar een speerpunt van gemaakt thuis, zodat ze zelfvertrouwen krijgt in het zelf kunnen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180087919
Hehe Franny. O+
Hier ook zo’n charmante dame.

Vandaag twee leuk/lieve gesprekjes.

Eentje tussen haar en een andere kleuter.
Andere kleuter: “R! Ik wil jou hebben.”
R heel serieus: “Dat kan niet. Ik woon al bij mama.”

Later liet ik haar een foto zien van het schoolreisje met alle kinderen die ik in het groepje had. Toen ik haar vroeg wie het liefste was wees ze zichzelf als eerste aan. O+

En gisteren ook een slikmoment tijdens het schoolreisje.
Op een moment had een van die kindjes een kapotte teen. Dus die kreeg een pleister. Een ander kreeg zijn schoenen niet aan. Dus die hielp ik ook. En toen een huilende Riley. Toen ik vroeg waarom zei ze: “Omdat ik jaloers ben.”
pi_180088184
Och Omen, ik vind R toch zo’n aandoenlijk lief en grappig meisje O+! En knap dat ze haar gevoel al zo goed kan verwoorden!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 juni 2018 @ 21:28:25 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180089278
Aaah, wat goed dat ze dat al kan benoemen Omen!
pi_180127074
Fijn dat je mee kon met het schoolreisje, Omen en dat het leuk was. En r met haar zelfkennis. O+ .

We hebben vandaag I's map met 'beoordeling' meegekregen, met daarin ook de eerste Cito resultaten. :o . Het was nog wel 'grappig', want I kwam met map onder haar arm de klas uit en wilde dat ik er direct in keek, omdat er ook een tekening in zat. Dus ik deed die map open en zag niet zulke positieve beoordelingen. Dus ik dacht: oke, nou ja, dat kan. Maar toen bladerde ik door, op zoek naar de tekening, en zag ineens een naam van een andere leerling staan. Had I per ongeluk haar map verwisseld met dat van een kind naast haar. :+ . So much voor privacy. :P . Snel omgewisseld. Gelukkig zagen we het al op school.

Het is wel interessant en fijn om te zien hoe de juf haar beoordeelt. Wat me verbaasde is dat ze in de kringgesprekken stil is. Ik had verwacht dat ze daarbij wel snel los zou zijn. Maar als één van de jongsten in de groep heeft dat waarschijnlijk nog wat meer tijd nodig. Ze heeft nog wat ontwikkeling nodig van de 'executieve vaardigheden' , ofwel de onhandigheid die al naar voren kwam. :+ . Verder waren die Cito scores wel zoals ik had verwacht: talig boven het gemiddelde, en op reken- cijfer gebied op het gemiddelde. Maar deze week hebben we nog een gesprek en dan krijgen we nog wat meer duiding en uitleg. Het gaat allemaal wel best ver voor een kind dat nog maar ruim 4 is he. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180127463
Bij ons doen ze pas Cito in de tweede.
Klinkt als een goede beoordeling Franny. O+
Volgende week krijgt R haar portfolio mee. Mogen ze allemaal tekeningen indoen waar ze trots op zijn. En er zitten foto’s bij. En dan twee blaadjes met hoe ze het doet. En dan aan haar gericht.
Ook laten ze de kinderen zelf vertellen wat ze goed vonden gaan. Wat ze moeilijk vonden en wat ze willen leren.
pi_180128004
Bij ons cito op de computer vanaf groep 1. Dus ze moeten eerst met de muis leren werken die kleintjes
  vrijdag 29 juni 2018 @ 20:11:50 #190
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180128116
J kreeg ook zijn rapport mee vandaag. Positieve scores (alles voldoende tot goed) en leuke positieve stukjes van de juf.

Ik zag tot mijn verbazing ook Cito scores op taal en rekenen. J heeft daar nooit iets over gezegd, dus wist niet dat hij deze gedaan had. Op taal scoort ie hoog (had ik eigenlijk ook wel verwacht, heel talig kind), op rekenen gemiddeld.

Volgende week laatste schoolweek *O* Op maandag zitten alle kleuters in hun ‘nieuwe’ klas. Instromende kleuters komen dan ook kijken, kinderen die naar groep 3 gaan zijn vrij. J heeft er wel zin in, want hij vindt zijn nieuwe juf heel lief, maar vindt het ook heel spannend.
pi_180128505
Hier ook pas Cito vanaf groep 2..
Ik ben even langs zijn juf gegaan en hoorde dat zn rapport enorm is vooruitgegaan. Zijn vorige rapport viel ons tegen, omdat de juffen dus niets hadden gedaan met wat wij over Ow vertelde. (Zo stond bijv op zijn rapport: kan nog niet tot tien tellen... en thuis telt hij tot 100 en herkent hij cijfers tot 100).

Jammer genoeg krijgt hij de juf, waar ik geen fan van ben, volgend jaar weer. Dit is zo’n juf die ouders niet gelooft maar bewijzen wil zien..
Kreeg vandaag wel een berichtje dat ouders willen gaan klagen over deze juf, en dat vind ik wel heel ver gaan. :o

Hebben jullie kleuters ook al plannen gemaakt voor de vakantie?
pi_180128513
Hier geen rapporten. Kind is er totaal nog niet mee bezig, beoordelen en zo. Gelukkig maar O+

Maar dat A diploma. Wat doen jullie daar aan? Ik vind het zelf wel een mijlpaal waar een cadeau bij mag/hoort. Hij rekent er zelf helemaal niet op iets te krijgen, maar ik vermoed dat opa en oma wel met cadeaus aankomen en dan wil ik natuurlijk niet achterblijven. Ik heb alleen zelf geen inspiratie en het is dus morgen :+ Een doos Lego of een vakantieboek kan altijd, maar ik wil eigenlijk wel iets specialers. Aan de andere kant krijg je ook nog B en C binnen niet al te lange tijd dus het zet ook weer een toon. Tips welkom dus! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 29-06-2018 21:11:55 ]
pi_180128811
Kleuters hebben wel cito geloof ik, maar die staan niet op het rapport. Hoor ik volgende week wel tijdens de 10 minuten gesprekken. Het rapport is hier nu ook binnen. Jongste heeft een mooi rapport, Ook met een leuk stukje tekst erbij. Juf ziet hem ook echt zoals hij is, en heeft hem helemaal door. Ik ben daarom ook echt heel blij dat ze straks ook de 2/3 gaat doen waar jongste in komt. Hij komt dan in de 3. Klein clubje van 22 leerlingen, 12 groep 2 en 10 groep 3.
*poef* nu is het weg
pi_180129609
Hier voor A diploma een bepaald Skylander poppetje (voor de playstation) die ze graag wilde hebben. En voor B een hele dure lego doos die ze graag wilde hebben.

Bij ons is vanaf groep 1 cito en staat ook op haar rapport.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 21:51:14 #195
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_180129675
Hier ook cito eind groep 1. Taal zonder fouten :o en rekenen op B niveau. Ze is toe aan groep 2. Verder nog geen rapport in groep 1 volgens mij. In 2 wel met een leuk verhaal.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 21:55:23 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180129732
Hier ook eind groep 1 cito. En wel met fouten. Ze moesten namelijk heel nodig plassen :+
pi_180129962
Jan heeft 3 x een cito gedaan. Laatste was om te kijken of hij toe is aan groep 3.

Nou ik vond het me toch een wassen neus.
Cito 1 en 2 scoorde hij op taal hoog en rekenen redelijk. Cito 3 alles slecht. Bleek dat hij later antwoorden tegen de computer ipv te klikken. Ja dan denk ik halloooooo eerst beginnen over dat hij het zo slecht heeft gemaakt en vervolgens hoor ik ja hij praatte tegen de computer ipv te klikken met de muis. Dus het betekend niet dat hij het niet weet maar dat hij dus niet op de juiste manier heeft geantwoord dus klikken ipv zeggen

Dus die 3de cito trek ik mij niks van aan, zie de cito van groep 3 wel weer en zal aan de slag met dingen op de computer doen met muis. Ze zitten hier nooit achter mijn laptop dus gebruiken nooit een muis. Ze mogen alleen op mijn tablet

Ze namen een extra cito af omdat hij een oktober kind is dus vroeger late leerling maar nu dus bespreekgeval alles van oktober tm december of ze groep 3 aan kunnen
  zaterdag 30 juni 2018 @ 00:37:30 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180132394
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:37 schreef Mineola het volgende:
Hier geen rapporten. Kind is er totaal nog niet mee bezig, beoordelen en zo. Gelukkig maar O+

Maar dat A diploma. Wat doen jullie daar aan? Ik vind het zelf wel een mijlpaal waar een cadeau bij mag/hoort. Hij rekent er zelf helemaal niet op iets te krijgen, maar ik vermoed dat opa en oma wel met cadeaus aankomen en dan wil ik natuurlijk niet achterblijven. Ik heb alleen zelf geen inspiratie en het is dus morgen :+ Een doos Lego of een vakantieboek kan altijd, maar ik wil eigenlijk wel iets specialers. Aan de andere kant krijg je ook nog B en C binnen niet al te lange tijd dus het zet ook weer een toon. Tips welkom dus! :P
Misschien een leuk uitje om het te vieren? Uit eten bij een wokrestaurant ofzo, vindt 'ie dat leuk?
KuikenGuppy
  zaterdag 30 juni 2018 @ 08:00:20 #199
73386 Fazz
onderweg
pi_180134406
School hier doet geen Cito voor de kleuters. Ik heb ook geen idee of F wel een rapport krijgt :')
Volgend jaar houdt hij dezelfde leuke juffen, wel fijn dat dat de hele onderbouw zo blijft :)

Ik krijg geregeld de vraag of F al op zwemles gaat maar ik vind hem nog wat te jong. Maar kijken of er wachtlijsten zijn is misschien wel handig. Het zwembad waar ik vroeger m’n diploma’s heb gehaald staat nog steeds goed aangeschreven, lijkt me dan wel leuk om daar weer naar toe te gaan :+
pi_180171705
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 08:00 schreef Fazzoletti het volgende:
School hier doet geen Cito voor de kleuters. Ik heb ook geen idee of F wel een rapport krijgt :')
Volgend jaar houdt hij dezelfde leuke juffen, wel fijn dat dat de hele onderbouw zo blijft :)

Ik krijg geregeld de vraag of F al op zwemles gaat maar ik vind hem nog wat te jong. Maar kijken of er wachtlijsten zijn is misschien wel handig. Het zwembad waar ik vroeger m’n diploma’s heb gehaald staat nog steeds goed aangeschreven, lijkt me dan wel leuk om daar weer naar toe te gaan :+
Wij zijn wel snel begonnen met zwemles, I was toen 4 jaar en 3 maanden. Achteraf gezien had ik liever langer gewacht. Hij liep heel lang vast omdat hij nog niet genoeg kracht had om 2 baantjes achter elkaar te zwemmen. Dat frustreerde hem enorm en dat was misschien niet nodig geweest als we nog een jaartje gewacht hadden. Bij A gaan we het iig anders doen. Ook wel lekker dat we dan (hopelijk) een periode even geen zwemles hebben, voor A weer start.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')