abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 juni 2018 @ 13:32:54 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179599730
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:27 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook niet, zeker niet als hij het leuk doet op het WK dan kan hij echt van alles uitkiezen.

Maar over die Benedetti en die Jensen hoor je ook niks meer.
als het een Nederlander zou zijn had het misschien nog gekund, maar die jongen heeft verder ook geen binding hier en kan echt nog wel bij een aardige PL club terecht en speelt sowieso nog PL
  maandag 4 juni 2018 @ 13:41:31 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179599915
Vandaag
Verklaring Ajax
quote:
Ajax heeft maandagochtend via de media begrepen dat de kwestie rondom Abdelhak Nouri wordt voorgelegd aan de arbitragecommissie van de KNVB. Het gaat hierbij om de eventuele aansprakelijkheid.

Nadat alle beschikbaar gestelde informatie door Ajax is voorgelegd aan zijn externe juridische en medische adviseurs, zijn deze enkele maanden geleden tot de conclusie gekomen dat er op grond van die informatie geen reden is om aansprakelijkheid van de club aan te nemen. Sindsdien is geen nadere informatie ter beschikking gesteld. De adviseurs van de familie Nouri beoordelen het anders en dus wordt het voorgelegd aan de arbitragecommissie, een onafhankelijk instituut van de KNVB.

Ajax hecht er waarde aan te benadrukken vanzelfsprekend volle verantwoordelijkheid te zullen nemen, in geval vast mocht komen te staan dat de club aansprakelijk is.

Abdelhak Nouri (21) kreeg op zaterdag 8 juli 2017 tijdens een oefenwedstrijd in Oostenrijk te maken met hartfalen en moest als gevolg daarvan gereanimeerd worden. Nadien werd ernstige en blijvende hersenschade bij de middenvelder geconstateerd. Alle medewerkers van Ajax leven ontzettend mee met de vreselijke situatie waarin Abdelhak en zijn familie zich sindsdien bevinden.

Ajax heeft regelmatig contact met de familie Nouri, met als doel om onder meer op de juiste wijze invulling te kunnen geven aan de huisvesting en bijbehorende zorg die Abdelhak nodig heeft. Over de voorstellen die over en weer zijn gedaan, konden de familie en de club het vooralsnog niet eens worden.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/verklaring-ajax.htm
  maandag 4 juni 2018 @ 13:43:36 #28
80382 manny
30 is best veel
pi_179599956
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom zou Tadic naar Ajax willen, ik zie dat niet gebeuren, het is te hopen dat het afleidingsmanoeuvres zijn
kan zijn, maar toch moet je wel achter dat soort spelers aan als je echt een verschil wil maken. Verhaaltje is dan ipv nr 18 in een selectie van 52 naar dragende speler en meedoen om de prijzen (en wat relatieve rust vanuit de media) Tja, hoeveel wil je daarvoor inleveren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 4 juni 2018 @ 13:46:47 #29
80382 manny
30 is best veel
pi_179600025
quote:
wat een flut statement. wat maakt het uit hoe het juridisch zit. neem gewoon die verantwoordelijkheid en handel het af.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 4 juni 2018 @ 13:47:05 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179600032
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:43 schreef manny het volgende:

[..]

kan zijn, maar toch moet je wel achter dat soort spelers aan als je echt een verschil wil maken. Verhaaltje is dan ipv nr 18 in een selectie van 52 naar dragende speler en meedoen om de prijzen (en wat relatieve rust vanuit de media) Tja, hoeveel wil je daarvoor inleveren.
hij heeft afgelopen seizoen 40 wedstrijden gespeeld dus dat gaat voor hem niet echt op en qua media is het drukker bij Ajax dan bij Southampton denk ik.

Ik zou hem er graag bij hebben hoor maar heb het idee dat ze maar wat roepen
pi_179600038
quote:
Logische reactie waar we eigenlijk niets nieuws uit leren. Het was al duidelijk dat Ajax vindt dat ze niet aansprakelijk zijn.

Ben heel benieuwd wat de arbitragecommissie hier over gaat zeggen. En de uitspraak daarvan wordt openbaar, volgens mij.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:47:48 #32
80382 manny
30 is best veel
pi_179600050
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij heeft afgelopen seizoen 40 wedstrijden gespeeld dus dat gaat voor hem niet echt op en qua media is het drukker bij Ajax dan bij Southampton denk ik.

Ik zou hem er graag bij hebben hoor maar heb het idee dat ze maar wat roepen
ik vrees dat de wens de vader van de gedachte is (bij mij)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 4 juni 2018 @ 13:48:10 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179600059
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:46 schreef manny het volgende:

[..]

wat een flut statement. wat maakt het uit hoe het juridisch zit. neem gewoon die verantwoordelijkheid en handel het af.
natuurlijk maakt dat wel uit en zoals ik het lees hebben ze wel voorstellen gedaan maar komen ze er niet uit.
pi_179600066
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:46 schreef manny het volgende:

[..]

wat een flut statement. wat maakt het uit hoe het juridisch zit. neem gewoon die verantwoordelijkheid en handel het af.
Ajax heeft blijkbaar voorstellen gedaan om het af te handelen, maar als de familie dat niet accepteert (omdat zij vinden dat Ajax verantwoordelijk is) kun je niet veel meer natuurlijk. Vanuit Ajax' perspectief is het ook niet heel raar dat ze niet de volledige aansprakelijkheid op zich nemen als hun eigen juristen van mening zijn dat ze die helemaal niet hebben.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:49:06 #35
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_179600081
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

als het een Nederlander zou zijn had het misschien nog gekund, maar die jongen heeft verder ook geen binding hier en kan echt nog wel bij een aardige PL club terecht en speelt sowieso nog PL
Lijkt me ook dat je een transfersom van zo'n 15 miljoen moet gaan betalen dan voor een speler die je nooit meer doorverkoopt.
Oh.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:50:58 #36
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_179600124
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:46 schreef manny het volgende:

[..]

wat een flut statement. wat maakt het uit hoe het juridisch zit. neem gewoon die verantwoordelijkheid en handel het af.
Wat is dit voor onzin, ben je niet goed ofzo :')
  maandag 4 juni 2018 @ 13:54:50 #37
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_179600222
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:17 schreef Baconbus het volgende:
Familie maakt goede kans.
Ongetwijfeld zal Ajax hetzelfde denken, die zullen toch niet de minste juridische/medische experts hierop hebben gezet om de boel in te schatten en als die tot het oordeel komen dat er geen schuld ligt bij Ajax dan is het niet gek om niet 'gewoon' mee te gaan met de familie Nouri

Alsnog blijft het triest dat dankzij een aantal hersenlozen ongeacht de uitkomst van deze zaak de familie bekend zal staan als geldtrekkers en Ajax als een harteloze club die de familie in de steek laat
  maandag 4 juni 2018 @ 13:55:00 #38
80382 manny
30 is best veel
pi_179600227
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk maakt dat wel uit en zoals ik het lees hebben ze wel voorstellen gedaan maar komen ze er niet uit.
wat maakt het uit dan ?

als ze (ajax) juridisch ongelijk hebben moeten ze alsnog betalen en ben je het boze kille ajax dat moeilijk loopt te doen over de rug van die jongen.

als ajax juridisch gelijk heeft dan hoef je niet te betalen, maar ben je dus het boze kille ajax dat die jongen in de steek laat

het scheelt dus, laten we eens gokken, een miljoen (waarvan je een deel zowiezo al moet betalen omdat zijn salaris doorloopt). Dan ben je dus inderdaad die kille zakelijke club die dit laat afhangen van juridisch gelijk hebben en die jongen in de steek laat. terwijl er 100 mio plus op je rekening staat en je nu imagoschade oploopt....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 4 juni 2018 @ 13:55:58 #39
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_179600250
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:55 schreef manny het volgende:

[..]

wat maakt het uit dan ?

als ze (ajax) juridisch ongelijk hebben moeten ze alsnog betalen en ben je het boze kille ajax dat moeilijk loopt te doen over de rug van die jongen.

als ajax juridisch gelijk heeft dan hoef je niet te betalen, maar ben je dus het boze kille ajax dat die jongen in de steek laat

het scheelt dus, laten we eens gokken, een miljoen (waarvan je een deel zowiezo al moet betalen omdat zijn salaris doorloopt). Dan ben je dus inderdaad die kille zakelijke club die dit laat afhangen van juridisch gelijk hebben en die jongen in de steek laat. terwijl er 100 mio plus op je rekening staat en je nu imagoschade oploopt....
Je gaat toch niet de schuld op je nemen als je ervan overtuigd bent dat je geen schuld hebt? Dan sta je bekend als de club die dit liet gebeuren bij zo'n jongen, nee dan sta je er goed op
pi_179600265
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:55 schreef manny het volgende:

[..]

wat maakt het uit dan ?

als ze (ajax) juridisch ongelijk hebben moeten ze alsnog betalen en ben je het boze kille ajax dat moeilijk loopt te doen over de rug van die jongen.

als ajax juridisch gelijk heeft dan hoef je niet te betalen, maar ben je dus het boze kille ajax dat die jongen in de steek laat

het scheelt dus, laten we eens gokken, een miljoen (waarvan je een deel zowiezo al moet betalen omdat zijn salaris doorloopt). Dan ben je dus inderdaad die kille zakelijke club die dit laat afhangen van juridisch gelijk hebben en die jongen in de steek laat. terwijl er 100 mio plus op je rekening staat en je nu imagoschade oploopt....
Als de familie gelijk heeft (en dat vinden ze) moet Ajax vele miljoenen betalen. Als Ajax gelijk heeft (en dat vinden ze) moet Ajax niets betalen, al kan het dan nog steeds natuurlijk de familie financieel en op andere manieren ondersteunen.

Daar kom je dus niet uit. De enige oplossing zou zijn als de familie zegt "ach, laat maar" of als Ajax - terwijl ze van mening zijn dat dat niet hoeft - toch die miljoenen zou aftikken. Vind je het heel raar dat beide partijen dat niet snel doen?
pi_179600286
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:54 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Alsnog blijft het triest dat dankzij een aantal hersenlozen ongeacht de uitkomst van deze zaak de familie bekend zal staan als geldtrekkers en Ajax als een harteloze club die de familie in de steek laat
De hele zaak heeft echt alleen maar verliezers. Appie zelf, de familie, Ajax, het team, iedereen is hier slechter van geworden.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:58:04 #42
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_179600293
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als de familie gelijk heeft (en dat vinden ze) moet Ajax vele miljoenen betalen. Als Ajax gelijk heeft (en dat vinden ze) moet Ajax niets betalen, al kan het dan nog steeds natuurlijk de familie financieel en op andere manieren ondersteunen.

Daar kom je dus niet uit. De enige oplossing zou zijn als de familie zegt "ach, laat maar" of als Ajax - terwijl ze van mening zijn dat dat niet hoeft - toch die miljoenen zou aftikken. Vind je het heel raar dat beide partijen dat niet snel doen?
Ik denk ook als Ajax in het gelijk wordt gesteld de club alsnog financieel blijft bijdragen aan de hele situatie, zoals ze dat al bijna een jaar doen
  maandag 4 juni 2018 @ 13:58:57 #43
80382 manny
30 is best veel
pi_179600308
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:55 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Je gaat toch niet de schuld op je nemen als je ervan overtuigd bent dat je geen schuld hebt? Dan sta je bekend als de club die dit liet gebeuren bij zo'n jongen, nee dan sta je er goed op
Daarom had je het dus moeten regelen. Zonder schuld te bekennen. In Amerika: de beroemde schikking

Hetzelfde als je als bedrijf in de problemen komt met een werknemer. Je kan elkaar de tent uitvechten over wie gelijk heeft. Je kan ook een regeling treffen die voor beide partijen goed is zonder dat er schuld bekend wordt of zoiets.

Maar goed: het kan zo zijn dat die familie echt nergens op is ingegaan, dan kan het hierop uitdraaien.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_179600318
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:58 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik denk ook als Ajax in het gelijk wordt gesteld de club alsnog financieel blijft bijdragen aan de hele situatie, zoals ze dat al bijna een jaar doen
Dat weet ik ook zeker inderdaad. Uit hun reactie is ook op te maken dat ze dat sowieso hebben aangeboden maar dat de familie het niet genoeg vindt. Ook dat is weer niet heel raar vanuit hun perspectief.
pi_179600334
Wel jammer dat Peter R. de Vries zich er weer mee gaat bemoeien. Die gaat dus in de media weer zijn ego etaleren en van alles roepen. :r
  maandag 4 juni 2018 @ 14:00:20 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179600342
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat weet ik ook zeker inderdaad. Uit hun reactie is ook op te maken dat ze dat sowieso hebben aangeboden maar dat de familie het niet genoeg vindt. Ook dat is weer niet heel raar vanuit hun perspectief.
misschien was het financieel wel genoeg maar willen ze genoegdoening betreffende de schuldvraag
  maandag 4 juni 2018 @ 14:05:35 #47
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179600442
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:54 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal Ajax hetzelfde denken, die zullen toch niet de minste juridische/medische experts hierop hebben gezet om de boel in te schatten en als die tot het oordeel komen dat er geen schuld ligt bij Ajax dan is het niet gek om niet 'gewoon' mee te gaan met de familie Nouri

Alsnog blijft het triest dat dankzij een aantal hersenlozen ongeacht de uitkomst van deze zaak de familie bekend zal staan als geldtrekkers en Ajax als een harteloze club die de familie in de steek laat
Ajax heeft alsnog de kans om dit netjes op te lossen. Iedereen snapt dat tijdreizen nog niet mogelijk is.
wooblabalurg
  maandag 4 juni 2018 @ 14:08:33 #48
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179600486
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:00 schreef Tchock het volgende:
Wel jammer dat Peter R. de Vries zich er weer mee gaat bemoeien. Die gaat dus in de media weer zijn ego etaleren en van alles roepen. :r
En mensen gaan hun media gebruiken om daar iets van te vinden zodat hetgeen waar ze over klagen nog meer aandacht krijgt. Fascinerend is dat.
wooblabalurg
  maandag 4 juni 2018 @ 14:12:14 #49
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179600534
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:58 schreef manny het volgende:

[..]

Daarom had je het dus moeten regelen. Zonder schuld te bekennen. In Amerika: de beroemde schikking

In de ogen van het volk is een schikking doorgaans niets anders dan je schuld afkopen.
pi_179600541
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

misschien was het financieel wel genoeg maar willen ze genoegdoening betreffende de schuldvraag
Dat zou ook zeker kunnen inderdaad. Al lijkt me dat financiële aspecten belangrijk meewegen, als ik bijvoorbeeld dit lees:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-slechts-over-tonnen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')