abonnement Unibet Coolblue
pi_179515023
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:19 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Wat denk jij simpel zeg :{
Mijn mening
Sommige dingen zijn simpel, mensen maken het zichzelf alleen verrekte lastig, door allerlei dingen erbij te slepen.

En daardoor ontstaat een (in mijn ogen), nutteloze discussie over cultuur én afkomst..
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:22:50 #77
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179515024
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:14 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

'gastjes'? Dat klinkt op de een of andere manier denigrerend. Bedoel je het ook zo, of zit er verder geen waardeoordeel achter?
Meer waardeoordeel dan: "zou het zelf niet prettig vinden" zit er niet achter.
Men doet maar.

quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:15 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Meeste allochtonen vinden het geen problemen hoor. (Aziaten, turken, Marokkanen)
Heel veel Nederlanders overigens ook niet, vooral hier uit randstad, alleen op fok zie ik opeens mensen die er zó fel op tegen zijn
Ik geloof je op je woord.
Mijn belevingswereld is dat alle vrouwen waar ik mee gedate heb, er op stonden om dingen te splitten of op zijn minst mee te betalen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_179515028
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:20 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Of iets of iemand hypocriet is kun je gewoon met feiten aantonen, maar leuk geprobeerd hoor.
Jij wil beweren dat hypocrisie niet gewoon een mening is?
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:23:41 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179515038
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:59 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

:')

Als je ook maar iets van de Chinese cultuur kent, weet je dat het voor niemand (nou ja kinderen uitgezonderd) bepaald gratis is qua cultureel voorgeschreven verplichtingen.

Ik ken AJ trouwens niet maar een beetje meer medelevendheid is wel op zijn plaats. :(

Als je niet kunt opbrengen om je Chinese vriendin een beetje te ontlasten van de Nederlandse financiële lasten (zodat ze haar portie kan doen voor 'chinese verplichtingen') kun je maar beter ver van blijven. Het is in de regel niet zo dat dat optioneel voor ze is (al zouden ze er vanaf willen).

Als partner-zijnde krijg je daar genoeg voor terug als je eenmaal geaccepteerd bent. Je moest bijvoorbeeld eens weten hoeveel gemengde stellen hypotheekvrij zijn omdat de Chinese schoonfamilie flink heeft bijgelegd. Daar krijgt de gemiddelde Hollandse familie de hik van. :')

Je opmerking komt op mij dan ook een beetje over van "ik date jou, maar die cultuur/normen/waarde van je laat je maar thuis". :')
Vrouwen met allerlei traditionele leefregeltjes dat zal met mij sowieso nooit werken dus dat zal ook niet gebeuren.
pi_179515052
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:22 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn simpel, mensen maken het zichzelf alleen verrekte lastig, door allerlei dingen erbij te slepen.

En daardoor ontstaat een (in mijn ogen), nutteloze discussie over cultuur én afkomst..
Waarom blijf je erop doorgaan als je het nutteloos vindt dan?
pi_179515055
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:23 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Jij wil beweren dat hypocrisie niet gewoon een mening is?
Dat beweer ik inderdaad, ja.
  Official ESF Kreviewer donderdag 31 mei 2018 @ 16:24:28 #82
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179515058
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:19 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Wat denk jij simpel zeg :{
Ik wist niet eens dat AJ een Chinees is. Ik vond haar opvatting over wie er moet betalen bij dates en in een relatie vreemd. Vervolgens begint ze zelf over cultuur en trekt de racisme kaart.

Wie denkt er nu simpel?
pi_179515060
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:24 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dat beweer ik inderdaad, ja.
Ok
pi_179515068
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:21 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens meer op in, hoe jij denkt is té grappig. ‘Terug betalen’. Man man man.
Jij bent zeker zo’n eentje die ¤10 terug vraagt na eerste date omdat ze je daarna niet meer wil zien
Je komt zelf aankakken met dat jij eenmaal in een relatie andere dingen "zal" betalen.. Eerst zien, dan geloven :).
pi_179515077
Ik vind dat er een verschil bestaat tussen 'traditionele' vrouwen en 'moderne' vrouwen, voor traditionele vrouwen (als ze zich daar ook daadwerkelijk naar gedragen, niet enkel in woord) vind ik het vrij logisch dat ze niet betalen, maar moderne vrouwen en vrouwen die enkel in woorden traditioneel zijn, horen wat mij betreft gewoon mee te betalen. Vrouwen die erop staan dat anderen alles voor ze betalen terwijl er in hun dagelijkse gedrag weinig traditie is terug te vinden, kunnen deze reactie van mij verwachten:

Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:26:03 #86
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179515091
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:21 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

de man betaalt. Hoe leg je uit dat dat bij een cultuur hoort? :')
Maar dat is toch ook het punt ;)

Ik vind, verwachten van een man dat hij standaard betaald als hij je op date vraagt de verkeerde insteek om op date te gaan. Of dat nou cultuur is of niet.

Uiteindelijk is een klik hebben en alles daaromheen veel belangrijker lijkt mij, maar ieder zijn haar ding.
pi_179515118
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat AJ een Chinees is. Ik vond haar opvatting over wie er moet betalen bij dates en in een relatie vreemd. Vervolgens begint ze zelf over cultuur en trekt de racisme kaart.

Wie denkt er nu simpel?
Hoezo trek ik perse een kaart? Ik leg jullie juist uit waarom ik zo denk, waarom mijn opvattingen zo zijn, en dat is gerelateerd aan mijn afkomst en cultuur. Mag dat niet benoemd worden ofzo?
pi_179515135
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat AJ een Chinees is. Ik vond haar opvatting over wie er moet betalen bij dates en in een relatie vreemd. Vervolgens begint ze zelf over cultuur en trekt de racisme kaart.

Wie denkt er nu simpel?
Ik heb niet alles gelezen en ik zeg niets tegen of over jou.

Ik vind de reactie mbt verstoppen achter cultuur simpel. Dingen die je aangeleerd zijn, leer je niet altijd even gemakkelijk af, of je wil ze niet afleren, prima. Dat je het raar vindt, ook prima, maar gaan roepen dat mensen zich verstoppen achter cultuur terwijl wat ik heb gelezen puur een uitleg is voor waarom ze zo denkt, vind ik vreemd.
pi_179515137
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:25 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind dat er een verschil bestaat tussen 'traditionele' vrouwen en 'moderne' vrouwen, voor traditionele vrouwen (als ze zich daar ook daadwerkelijk naar gedragen, niet enkel in woord) vind ik het vrij logisch dat ze niet betalen, maar moderne vrouwen en vrouwen die enkel in woorden traditioneel zijn, horen wat mij betreft gewoon mee te betalen. Vrouwen die erop staan dat anderen alles voor ze betalen terwijl er in hun dagelijkse gedrag weinig traditie is terug te vinden, kunnen deze reactie van mij verwachten:

[ afbeelding ]
Uiteindelijk moet iedereen zelf weten hoe men zich gedraagt, of men nou traditioneel of modern is. De vraag is alleen of anderen ermee akkoord gaan.

Als een vrouw wil dat een man alles voor haar betaalt, en ze vindt een man die dat voor haar overheeft, waarom niet?
pi_179515156
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vrouwen met allerlei traditionele leefregeltjes dat zal met mij sowieso nooit werken dus dat zal ook niet gebeuren.
Niemand vraagt je ook om met zo’n vrouw te gaan. Waarom betrekt ieder man het gelijk tot zichzelf: ik ga niet met dit en dat.
Niemand vraagt jullie. Maar zat mannen die wel met ‘zo’n vrouw’ wilt daten. Accepteer gewoon dat iedereen anders denkt. En niet alleen jouw manier van denken is enige juiste manier
pi_179515162
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:00 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik stel altijd voor om te splitten, pas als het wat meer is dan wat dates, mag hij betalen :+
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:00 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Dan zeg ik schoorvoetend en verlegen: Ok dan... :@ :@ :@
Zou met je trouwen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179515178
quote:
6s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:26 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook het punt ;)

Ik vind, verwachten van een man dat hij standaard betaald als hij je op date vraagt de verkeerde insteek om op date te gaan. Of dat nou cultuur is of niet.

Uiteindelijk is een klik hebben en alles daaromheen veel belangrijker lijkt mij, maar ieder zijn haar ding.
Maar dan zeg jij toch gewoon: Ik doe hier niet aan mee?
Niemand zegt toch dat dat niet mag?

En je kan toch ook afknappen op iemand die niet wil betalen, of die alleen maar goedkope dingen wil doen, omdat geld, of iemand die juist heel veel geld uitgeeft.. Je kan overal op afknappen, stinken, geen kin hebben, altijd het woordje duh gebruiken als je iets zegt dat heel logisch is, je moeder steevast Ma noemen terwijl hij haar drie keer gezien heeft, en dat mag gewoon, zo fijn *O*
pi_179515213
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:30 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Maar dan zeg jij toch gewoon: Ik doe hier niet aan mee?
Niemand zegt toch dat dat niet mag?

En je kan toch ook afknappen op iemand die niet wil betalen, of die alleen maar goedkope dingen wil doen, omdat geld, of een krent, of iemand die juist heel veel geld uitgeeft.. Je kan overal op afknappen, en dat mag gewoon, zo fijn *O*
Dat probeer ik al 2 dagen lang uit te leggen, dat iedereen anders is. Iedereen knapt af op verschillende dingen. Maar tevergeefs.
Fijn dat er nog mensen zijn die wel kunnen inleven in andere mensen/culturen
pi_179515232
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:28 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen en ik zeg niets tegen of over jou.

Ik vind de reactie mbt verstoppen achter cultuur simpel. Dingen die je aangeleerd zijn, leer je niet altijd even gemakkelijk af, of je wil ze niet afleren, prima. Dat je het raar vindt, ook prima, maar gaan roepen dat mensen zich verstoppen achter cultuur terwijl wat ik heb gelezen puur een uitleg is voor waarom ze zo denkt, vind ik vreemd.
het ding is, dat het dat in een individualistische cultuur wel zo is. Dat het verstoppen is want het zijn je eigen keuzes. Dat is ook cultuur, namelijk een individualistische cultuur

Dus als je begrip hebt voor de 'blik' vanuit culturen waarbij het niet optioneel is om sommige dingen los te laten, moet je ook begrip hebben voor de 'blik' vanuit de individualistische cultuur

Je kunt niet cultuurrelativistisch en cultuurabsolutistisch tegelijk zijn

:D sorry ik vind dat dus hilarisch
pi_179515277
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:32 schreef Allures het volgende:

[..]

het ding is, dat het dat in een individualistische cultuur wel zo is. Dat het verstoppen is want het zijn je eigen keuzes. Dat is ook cultuur, namelijk een individualistische cultuur

Dus als je begrip hebt voor de 'blik' vanuit culturen waarbij het niet optioneel is om sommige dingen los te laten, moet je ook begrip hebben voor de 'blik' vanuit de individualistische cultuur

Je kunt niet cultuurrelativistisch en cultuurabsolutistisch tegelijk zijn

:D sorry ik vind dat dus hilarisch
Ik heb niet het idee dat ze daar geen begrip voor heeft. Ze doet er niet aan mee, maar dat is toch haar keuze? (Wat ook prima in een individualistische cultuur past, eigen keuze :+ )
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:35:03 #96
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179515290
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:30 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Maar dan zeg jij toch gewoon: Ik doe hier niet aan mee?
Niemand zegt toch dat dat niet mag?

En je kan toch ook afknappen op iemand die niet wil betalen, of die alleen maar goedkope dingen wil doen, omdat geld, of iemand die juist heel veel geld uitgeeft.. Je kan overal op afknappen, stinken, geen kin hebben, altijd het woordje duh gebruiken als je iets zegt dat heel logisch is, je moeder steevast Ma noemen terwijl hij haar drie keer gezien heeft, en dat mag gewoon, zo fijn *O*
Yup, iedereen heeft zijn haar voorkeuren. Gewoon een eisenlijstje bij de hand en gaan.
pi_179515308
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Yup, iedereen heeft zijn haar voorkeuren. Gewoon een eisenlijstje bij de hand en gaan.
Meestal heeft het niets met eisen te maken, maar is het gewoon die klik die mensen maar niet schijnen te begrijpen.
pi_179515324
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:32 schreef Allures het volgende:

[..]

het ding is, dat het dat in een individualistische cultuur wel zo is. Dat het verstoppen is want het zijn je eigen keuzes. Dat is ook cultuur, namelijk een individualistische cultuur

Dus als je begrip hebt voor de 'blik' vanuit culturen waarbij het niet optioneel is om sommige dingen los te laten, moet je ook begrip hebben voor de 'blik' vanuit de individualistische cultuur

Je kunt niet cultuurrelativistisch en cultuurabsolutistisch tegelijk zijn

:D sorry ik vind dat dus hilarisch
Waar heb ik geen begrip voor? Volgens mij heb ik meerdere keren aangegeven bij verschillende users: ik begrijp jouw punt.
Maar het betekent niet dat ik mijn hele leven nu opeens ga veranderen omdat ik kan inleven in een ander cultuur/mensen
pi_179515328
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:34 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat ze daar geen begrip voor heeft. Ze doet er niet aan mee, maar dat is toch haar keuze?
Dus wij mogen/moeten mee met haar cultuur, alleen met de onze wil ze niet en dan is het ineens wél een keuze :').
pi_179515346
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:34 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat ze daar geen begrip voor heeft. Ze doet er niet aan mee, maar dat is toch haar keuze? (Wat ook prima in een individualistische cultuur past, eigen keuze :+ )
ik heb het toch ook tegen jou? (En indirect een aantal anderen maar heb geen zin om een lijstje te gaan maken of zo)

De discussie word gewoon compleet onzuiver gevoerd omdat verschillende kanten de ander verwijten alleen door de eigen cultuurbril te kijken zonder de eigen bril af te kunnen zetten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')