quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:43 schreef valentijn101 het volgende:
Net terug van vakantie en heb een discussie op de stoelen voor me kunnen volgen.
De dames voor me hebben de dekentjes in hun tas gestopt en meegenomen. De een beweerde dat ze anders toch weggegooid zouden worden, de ander geloofde het niet en dacht dat ze gewassen zouden worden en opnieuw ingepakt terug in de vliegtuigen komen.
En de dame ernaast dacht ze gerecycleerd zouden worden. Iemand een idee wie gelijk had?
Hee, leuk om te weten. Doen alle maatschappijen dit?quote:
Het korte antwoord: Neequote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:53 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hee, leuk om te weten. Doen alle maatschappijen dit?
789? Da's de aanduiding voor de B787-9. Die vliegt al vanaf 2014. Jij bedoelt waarschijnlijk een ander type?quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:33 schreef DeeBee het volgende:
Boeing lijkt rijkelijk laat met die 789 en sowieso, een twin aisle kleiner dan de 787-8 klinkt als een dom plan.
Lol ja, typo. 797 of hoe ze die nieuwe mini widebody willen gaan noemen...quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
789? Da's de aanduiding voor de B787-9. Die vliegt al vanaf 2014. Jij bedoelt waarschijnlijk een ander type?
Had al zo'n vermoeden.quote:Op woensdag 25 juli 2018 05:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lol ja, typo. 797 of hoe ze die nieuwe mini widebody willen gaan noemen...
Ze noemen in dit filmpje KLM, Tui en Transavia. Echter heeft de laatste helemaal geen dekens, kussens en hoofdsteunovertrekken aan boord tijdens een vlucht.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:53 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hee, leuk om te weten. Doen alle maatschappijen dit?
In 2012 nog wel:quote:Op woensdag 25 juli 2018 07:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ze noemen in dit filmpje KLM, Tui en Transavia. Echter heeft de laatste helemaal geen dekens, kussens en hoofdsteunovertrekken aan boord tijdens een vlucht.
Die zien er een beetje “wegwerp” uit hoorquote:Op woensdag 25 juli 2018 10:50 schreef FredvZ het volgende:
In 2016 had deze (GOL-)kist van Transavia ook nog hoofdsteunovertrekken:
[ afbeelding ]
Bron
quote:De Nederlandse Catalina PH-PBY stopt per 1 oktober 2018 met vliegen en zal worden verkocht. Dit maakte de eigenaar van het toestel, Stichting Exploitatie Catalina, bekend in een brief aan de donateurs.
Noodlanding
In augustus 2017 maakte het 75-jaar oude amfibievliegtuig een noodlanding op Lelystad, vanwege een defect neuswiel. De schade aan de neus als gevolg van deze landing bleek groter dan gedacht. De herstelwerkzaamheden kostten veel tijd, geld en manuren. Hierdoor heeft de Catalina bijna een jaar aan de grond gestaan.
Verlies
Hoewel de Inspectie Leefomgeving en Transport een bewijs van luchtwaardigheid heeft afgegeven, heeft de stichting toch besloten om na 1 oktober 2018 de vliegoperaties te staken. Door het stichtingsbestuur worden hiervoor diverse redenen opgegeven. Doordat de Catalina zo lang niet heeft kunnen vliegen, was er een fors verlies aan inkomsten – iets wat volgens het bestuur niet meer in te halen is. Door gebrek aan voldoende financiële middelen, is het “… onhaalbaar gebleken (…) om een gezonde exploitatie te garanderen”. Steun van buitenaf bleef uit: “Zowel bij de overheid als ook bij het bedrijfsleven is er weinig tot geen draagvlak om ons iconische vliegtuig te behouden voor Nederland.”
Problemen
Andere problemen speelden ook een rol. Een tekort aan nieuwe gecertificeerde technici, die zich als vrijwilliger willen inzetten, zorgde ervoor dat vaker betaalde krachten extern moesten worden ingehuurd. Verder wordt de manier van vliegoperaties (vluchten met donateurs) sinds dit jaar door de overheid als commercieel beschouwd. Het bestuur schrijft hierover: “… de mogelijkheden om de hoge kosten van een Catalina te financieren [worden] hierdoor erg beperkt.”
Verdwijnen
Deze samenloop van omstandigheden dwingt het bestuur tot de keuze om te stoppen met vliegen. Het zou een groot verlies zijn voor de Nederlandse historische luchtvaart als dit iconische toestel naar het buitenland zou verdwijnen. De kans op een potentiële koper in Nederland of Europa wordt bijzonder klein geacht. Hoe mooi zou het zijn, als het Aviodrome of de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht de Catalina toch zou kunnen behouden voor Nederland.
Dankje, opname is ingeplandquote:Op zaterdag 28 juli 2018 21:29 schreef Iemand91 het volgende:
Wie wat mooie docu's wil zien; RTL-Z had op 25 juli De Avond van de Concorde.
Twee documentaires, eerst De Supersonische Concorde gevolgd door Concorde - De 120 seconden die de droom verwoestten.
Zondagmiddag zend RTL-Z ze weer uit; tussen 15:00 en 17:00 uur.
Aanrader!
Bij Scat is niet de vraag of ze crashen maar waar ze crashen, dus logisch dat FR24 geen bestemming aangeeft. (Oh nee, ondertussen zijn ze al van de EU zwarte lijst afgehaald).quote:Op dinsdag 31 juli 2018 18:42 schreef derLudolf het volgende:
Mogen we niet weten dat deze naar Amsterdam gaat ofzo?
[ afbeelding ]
Ja van Ultra lights enzo. Maar bij 'echte' vliegtuigen heb ik het nog nooit niet gezien.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 21:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Bij Scat is niet de vraag of ze crashen maar waar ze crashen, dus logisch dat FR24 geen bestemming aangeeft. (Oh nee, ondertussen zijn ze al van de EU zwarte lijst afgehaald).
Maar gebeurt toch wel vaker dat FR24 geen volledige info heeft?
twitter:n_larenas twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 23:39:04 Primeras imágenes del accidente de Aeroméxico en #Durango. Primera información indica que el avión cayó momentos después de haber despegado con al menos 80 pasajeros. https://t.co/5X5aZcsggl reageer retweet
Ik wel hoor, komt best vaak voor. Heb zelfs een keer in een vliegtuig gezeten dat niet bestond op FR. Was een wetlease Canadese 737 die voor TUI vloog.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja van Ultra lights enzo. Maar bij 'echte' vliegtuigen heb ik het nog nooit niet gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |