abonnement Unibet Coolblue
pi_180578228
De Airbus Beluga XL maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/BELUGAXL/1d2ee329



pi_180589806
Wat een gevaarte joh :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:17:28 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180590132
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:52 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus Beluga XL maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/BELUGAXL/1d2ee329

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die livery _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 22:25:04 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180596033
Bijzondere gast vandaag op Eelde

https://www.rtvnoord.nl/n(...)ningen-Airport-Eelde
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180616216
Beetje hoog, maar zojuist twee gevechtsvliegtuigen boven Alkmaar, iemand?
pi_180620641


Lockheed Martin Chief Test Pilot & Chief of Flight Operations - Captain Wayne Roberts sluit zijn carriere in stijl af. Na de Farnborough International Airshow 2018 gaat hij met pensioen.
Toestel is de Lockheed Martin LM-100J; de geüpdate versie van de L-100; beide civiele versies van de C-130 Hercules.





[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2018 01:53:23 ]
  zaterdag 21 juli 2018 @ 10:52:06 #182
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180626406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Lockheed Martin Chief Test Pilot & Chief of Flight Operations - Captain Wayne Roberts sluit zijn carriere in stijl af. Na de Farnborough International Airshow 2018 gaat hij met pensioen.
Toestel is de Lockheed Martin LM-100J; de geüpdate versie van de L-100; beide civiele versies van de C-130 Hercules.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een geweldig toestel is dat toch ook he :D . En een looping had ik nooit verwacht eigenlijk :D . Erg vet om te zien.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 21 juli 2018 @ 16:33:57 #183
39237 crew  H_T
2733
pi_180632361
Ik zag net op Schiphol een toestel van FlyBe taxiën op 1 propeller. Is dat normaal?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 16:36:37 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180632404
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zag net op Schiphol een toestel van FlyBe taxiën op 1 propeller. Is dat normaal?
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).

Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn ;)

De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180633080
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).

Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn ;)

De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaat
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 21 juli 2018 @ 17:15:15 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180633207
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:08 schreef vipergts het volgende:

[..]

Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaat
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.

Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:08:18 #187
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180634519
Heel oude tweet:

quote:
Tower: Cessna 310, that taxiway is approved for single engine use only. Pilot: Roger, shutting down one engine. #aviation
Ik vind deze echt geweldig :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_180634787
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.

Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk.
Bedoel wat als die andere ook uitvalt, zolang ie al op de grond is zal het niet veel uitmaken.
Maar zou dat toch echt even niet graag zien als je nog in de lucht bent.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:25:01 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180634860
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:21 schreef kree het volgende:

[..]

Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk.
Bedoel wat als die andere ook uitvalt, zolang ie al op de grond is zal het niet veel uitmaken.
Maar zou dat toch echt even niet graag zien als je nog in de lucht bent.
Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig!
Wel zorgen voor voldoende snelheid, anders red je de gate niet. Op de polderbaan kan het dus bijvoorbeeld niet.

Tenzij je een sleepwagentje regelt, die zie je ook wel eens voorbij komen als ze stil komen te vallen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180634904
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig!
Wel zorgen voor voldoende snelheid, anders red je de gate niet. Op de polderbaan kan het dus bijvoorbeeld niet.
Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen.
Maar als ik in een zweefvliegtuig wil dan huur ik er wel eentje hahaha.
En ik weet dat ze best kunnen zweven, maar wil dat echt alleen in een noodsituatie mee maken. :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:29:22 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180634944
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:27 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen.
Maar als ik in een zweefvliegtuig wil dan huur ik er wel eentje hahaha.
En ik weet dat ze best kunnen zweven, maar wil dat echt alleen in een noodsituatie mee maken. :)
Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PI ;)

Maar uiteraard wordt een motor pas gestopt na landing, en wordt de tweede motor op tijd gestart voor takeoff. Het is puur om brandstof (en tijd) te besparen tijdens het taxien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180634982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PI ;)

Maar uiteraard wordt een motor pas gestopt na landing, en wordt de tweede motor op tijd gestart voor takeoff. Het is puur om brandstof (en tijd) te besparen tijdens het taxien.
Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk.
Heb het dus ook nooit meegemaakt. Maar zou toch een beetje angstig worden als er een motor uit gaat ineens terwijl je nog volledig in de lucht bent :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:35:05 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180635053
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:31 schreef kree het volgende:

[..]

Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk.
Heb het dus ook nooit meegemaakt. Maar zou toch een beetje angstig worden als er een motor uit gaat ineens terwijl je nog volledig in de lucht bent :)
Dat gebeurt dan ook niet ;) (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt :)).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180635090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook niet ;) (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt :)).
tja ach heb ook totaal geen vliegangst, vindt het wel mooi altijd.
Haha ik zou zo aircrash inventigation kijken in het vliegtuig. hahaha maar die zullen ze wel niet afspelen.
Do what you love, love what you do!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 22 juli 2018 @ 11:33:23 #195
39237 crew  H_T
2733
pi_180648871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).

Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn ;)

De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Dank u :)

Lijkt me toch wel eens mooi, met zo'n propellervliegtuig mee O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 22 juli 2018 @ 11:43:56 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180649082
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dank u :)

Lijkt me toch wel eens mooi, met zo'n propellervliegtuig mee O+
Het heeft zeker zijn charmes!

En er is vast wel een goedkoop op en neertje te vinden. Maak je er gelijk een leuke citytrip van ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 juli 2018 @ 12:12:39 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180649545
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.

Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen.
Maar ook dan kan je evengoed nog steeds op 1 motor taxiën, je laat de ander dan simpelweg op idle staan.
So we just called him Fred
  zondag 22 juli 2018 @ 12:17:47 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180649618
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen.
Maar ook dan kan je evengoed nog steeds op 1 motor taxiën, je laat de ander dan simpelweg op idle staan.
Bij de Embraers wordt bijna altijd single engine taxi out / in uitgevoerd. Juist het niet idle hoeven draaien is de brandstofbesparing (en een klein beetje tijdwinst omdat je eerder kunt gaan taxiën).

Overigens wordt de motor al gestart tijdens het taxiën, zo een 3 minuten voor vertrek. Een Embraermotor doet er ongeveer 45 seconden over om op te starten, en moet daarna nog 2 minuten opwarmen voor takeoff. Dat zou op de baan inderdaad te lang duren :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180651759
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.
Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan.

Vertrekkend niet, maar dat heeft te maken met zowel risico vermijding als standaardisatie binnen de ica vloot.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 22 juli 2018 @ 15:32:56 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180653057
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:24 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan.

Vertrekkend niet, maar dat heeft te maken met zowel risico vermijding als standaardisatie binnen de ica vloot.
Ik wist het niet zeker meer inderdaad ;) KLC dus zowel in- als uittaxien, KLM alleen in-.Thanks voor de aanvulling.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')