Daar schrik ik van. Een paar dagen/weken geleden las ik hier nog over en had ik nog zo'n korte gedachte van "zo'n lange reis naar Nederland is niet zonder gevaar; hopelijk gaat dat allemaal goed komen".quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:17 schreef FredvZ het volgende:
RIP Convair: https://www.luchtvaartnie(...)elukt-in-zuid-afrika
quote:TOULOUSE - Airbus doopt de Bombardier CSeries om tot de A220. Dat maakte de vliegtuigbouwer donderdag bekend. Airbus nam deze maand formeel de verkoopactiviteiten van de CSeries over van Bombardier en integreert beide types in het eigen productportfolio.
De CS100 wordt nu de A220-100. Met een standaardcapaciteit van 120 passagiers en een vliegbereik van 5.741 kilometer is het type het op een na kleinste vliegtuig in de Airbus-portfolio. Alleen de A318 is met een capaciteit van 107 passagiers en een vliegbereik van 5.750 kilometer kleiner.
De CS300 wordt nu A220-300 genoemd en is de grote broer van de A220-100, kan 130 tot 140 passagiers vervoeren en heeft een vliegbereik van 6.112 kilometer. Qua capaciteit en vliegbereik is dat toestel daarmee net iets kleiner dan de A319neo.
quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:49 schreef Iemand91 het volgende:
En dan hoor/lees ik dit nu. Eerste gedachte is natuurlijk dat hopelijk iedereen er goed uit komt maar daarnaast is het verlies van deze kist zo ontzettend jammer.
EDIT: Ik lees net dat er een persoon is omgekomen
Ik zag hem van de week nog vertrekken toen ik op P57 stond. Wat een heerlijk geluid maakte deze jongen. R.I.P. <3quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar schrik ik van. Een paar dagen/weken geleden las ik hier nog over en had ik nog zo'n korte gedachte van "zo'n lange reis naar Nederland is niet zonder gevaar; hopelijk gaat dat allemaal goed komen".
En dan hoor/lees ik dit nu. Eerste gedachte is natuurlijk dat hopelijk iedereen er goed uit komt maar daarnaast is het verlies van deze kist zo ontzettend jammer.
EDIT: Ik lees net dat er een persoon is omgekomen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Convair heeft een gebouw geraakt:
[ afbeelding ]
Veel foto's kunnen maken Plug is ben je er niet geweest?quote:Op vrijdag 13 juli 2018 10:09 schreef PluggieOD het volgende:
Website van Prouvy voor zaterdag:
https://www.va-infos.fr/2(...)-dans-la-continuite/
Nummertjes nog van 4 CAB zoals dat van Rotterdam haven naar Duitsland vertrok via Eindhoven op 21 en 22 juni:
FLIGHT 1 - R20880:
16-20880 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20882 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20883 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20888 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20914 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 2 - R08188:
15-08188 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08192 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
17-20939 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20940 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20941 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 3 - R20835:
16-20835 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20837 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20842 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20885 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20916 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 4 - R20840:
16-20840 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20841 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20843 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20845 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20849 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 5 - R26497 (niet op Eindhoven geland)
90-26267 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
93-26497 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
93-26509 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
98-26810 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 6 - R08465:
15-08184 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08465 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 7 - R26425:
90-26297 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
92-26425 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
94-26589 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 8 - R20886:
16-20879 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20884 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20886 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20891 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20915 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 9 - R08185:
15-08185 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08187 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 10 - R20836:
16-20836 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20846 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20847 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20848 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20852 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 11 - R08186:
15-08186 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08191 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 12 - R20871:
16-20871 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20872 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20873 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20874 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20938 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20942 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 13 - R20943:
13-20601 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
13-20602 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20943 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20944 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20945 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20946 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 14 - R08464:
15-08190 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08464 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
94-26569 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
16-20838 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 15 - R08193:
15-08189 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08193 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
(c) Best regards,
Rob Hendriks - www.fly-by.nl
Ofwel:quote:FARNBOROUGH, United Kingdom, July 17, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA), Volga-Dnepr Group and CargoLogicHolding today signed a package of agreements that will further optimize the cargo transportation leaders' airplane fleet and global operations. The deals, announced at the 2018 Farnborough International Airshow, include a letter of intent to acquire 29 Boeing 777 Freighters, confirmation of an order for five Boeing 747-8 Freighters, the purchase of a crew pairing solution, and an agreement to work together on future freighter projects.
The package of agreements also includes a commitment for both companies to explore other freighter solutions, such as new production 767 Freighters or converted cargo jets such as the 737-800 Boeing Converted Freighter.
Ik zou toch peentjes zweten. Iedereen blijft relatief kalm zo te zien/horen.quote:
Easyjet ken ik niet, maar verschil tussen Qatar en de meeste lowcost is enorm..quote:Op dinsdag 17 juli 2018 23:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
De top 10 beste luchtvaartmaatschappijen id weer gekozen.
The top 10 world's best airlines for 2018
1. Singapore Airlines
2. Qatar Airways
3. ANA All Nippon Airways
4. Emirates
5. EVA Air
6. Cathay Pacific
7. Lufthansa
8. Hainan Airlines
9. Garuda Indonesia
10. Thai Airways
Een troostprijs is er voor Air France KLM met de beste maaltijden aan boord
Bron CNN
Ik heb dit jaar zelf met Qatar en met Easyjet gevlogen maar ik zie niet echt grote verschillen eigenlijk.
Prop draait nog, dus blijkbaar konden ze hem niet featheren of hebben ze er bewust gekozen om het niet te doen (omdat er nog vermogen beschikbaar was oid). Vreemd. En zonde.quote:Op woensdag 18 juli 2018 00:06 schreef Carlos93 het volgende:
En de onboard van de Convair. Beste klapper zo te zien.
En de livery zit er op. Toestel wordt naar de 2018 Farnborough Airshow gevlogen waar het van 19 t/m 22 juli zal staan.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus A380 heeft er sinds gisteren officieel een nieuwe operator bij; het Portugese Hi Fly heeft de eerste ex-Singapore 9V-SKC overgenomen en is gisteren vanuit Singapore via Abu Dhabi naar Malta gevlogen voor de paintjob.
Hi Fly wordt hiermee de 14e luchtvaartmaatschappij die met de A380 gaat vliegen en de nu als 9H-MIP geregistreerde A380 is hiermee de eerste A380 die een tweede eigenaar krijgt.
Het toestel werd in maart 2008 aan Singapore Airlines geleverd en vloog op 6 november 2017 haar laatste vlucht voor de maatschappij.
De cabin configuratie blijft hetzelfde als het was; 12 first, 60 business en 399 economy class stoelen.
Aankomst in Malta:
[ link | afbeelding ]Hifly Malta Airbus A380-841 | 9H-MIP | LMML by Melvin Debono, on Flickr
Zal mij ook niks verbazen als de 797 uiteindelijk de 767-7,-8 en -9 worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 22:57 schreef Iemand91 het volgende:
En die 767 blijft ook maar doorstomen.
[ afbeelding ]
Die liveryquote:Op donderdag 19 juli 2018 10:52 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus Beluga XL maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/BELUGAXL/1d2ee329
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een geweldig toestel is dat toch ook he . En een looping had ik nooit verwacht eigenlijk . Erg vet om te zien.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Lockheed Martin Chief Test Pilot & Chief of Flight Operations - Captain Wayne Roberts sluit zijn carriere in stijl af. Na de Farnborough International Airshow 2018 gaat hij met pensioen.
Toestel is de Lockheed Martin LM-100J; de geüpdate versie van de L-100; beide civiele versies van de C-130 Hercules.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zag net op Schiphol een toestel van FlyBe taxiën op 1 propeller. Is dat normaal?
Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaatquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).
Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn
De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaat
Ik vind deze echt geweldig .quote:Tower: Cessna 310, that taxiway is approved for single engine use only. Pilot: Roger, shutting down one engine. #aviation
Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.
Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:21 schreef kree het volgende:
[..]
Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk.
Bedoel wat als die andere ook uitvalt, zolang ie al op de grond is zal het niet veel uitmaken.
Maar zou dat toch echt even niet graag zien als je nog in de lucht bent.
Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig!
Wel zorgen voor voldoende snelheid, anders red je de gate niet. Op de polderbaan kan het dus bijvoorbeeld niet.
Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PIquote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:27 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen.
Maar als ik in een zweefvliegtuig wil dan huur ik er wel eentje hahaha.
En ik weet dat ze best kunnen zweven, maar wil dat echt alleen in een noodsituatie mee maken.
Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PI
Maar uiteraard wordt een motor pas gestopt na landing, en wordt de tweede motor op tijd gestart voor takeoff. Het is puur om brandstof (en tijd) te besparen tijdens het taxien.
Dat gebeurt dan ook niet (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt ).quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:31 schreef kree het volgende:
[..]
Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk.
Heb het dus ook nooit meegemaakt. Maar zou toch een beetje angstig worden als er een motor uit gaat ineens terwijl je nog volledig in de lucht bent
tja ach heb ook totaal geen vliegangst, vindt het wel mooi altijd.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook niet (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt ).
Dank uquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).
Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn
De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Het heeft zeker zijn charmes!quote:Op zondag 22 juli 2018 11:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dank u
Lijkt me toch wel eens mooi, met zo'n propellervliegtuig mee
Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.
Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Bij de Embraers wordt bijna altijd single engine taxi out / in uitgevoerd. Juist het niet idle hoeven draaien is de brandstofbesparing (en een klein beetje tijdwinst omdat je eerder kunt gaan taxiën).quote:Op zondag 22 juli 2018 12:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen.
Maar ook dan kan je evengoed nog steeds op 1 motor taxiën, je laat de ander dan simpelweg op idle staan.
Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.
Ik wist het niet zeker meer inderdaad KLC dus zowel in- als uittaxien, KLM alleen in-.Thanks voor de aanvulling.quote:Op zondag 22 juli 2018 14:24 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan.
Vertrekkend niet, maar dat heeft te maken met zowel risico vermijding als standaardisatie binnen de ica vloot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |