abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 mei 2018 @ 19:10:21 #226
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179306334
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:09 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

1. Who was robbed the most in the voting process?
2. Who had the best staging?
3. Who had the best vocal?
4. Most improved performance (From time of selection to Eurovision performance)
5. Entry you're most likely to dance to?
6. Artist with the best personality?
7. Who had the best stage outfit?
8. Country with the best music video?
9. Most unforgettable performance?
10. Artist most likely to return to Eurovision?

Alsjeblieft
Bedankt O+


1. Who was robbed the most in the voting process? Finland

2. Who had the best staging? Ierland
3. Who had the best vocal? Estland
4. Most improved performance (From time of selection to Eurovision performance) Geen idee, ik kende vantevoren weinig performances, dus heb maar wat gedaan (Tsjechie geloof ik :P)
5. Entry you're most likely to dance to? Tsjechië
6. Artist with the best personality? SuRi
7. Who had the best stage outfit? Estland
8. Country with the best music video? Israël
9. Most unforgettable performance? Hongarije voor mij, was echt onder de indruk van pyro en vuurwerk
10. Artist most likely to return to Eurovision? SuRi moet nog een keer
Koel en donker bewaren
  maandag 21 mei 2018 @ 19:15:36 #227
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179306432
Oja waar ik bij 4 Tsjechië had wordt het Moldavië, stop de tijd.
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter maandag 21 mei 2018 @ 19:50:34 #228
87554 Cee
Welluk?
pi_179307162
1. Who was robbed the most in the voting process?
Oostenrijk; erg sterk lied, geen poespas, goede performance, passende staging. Terecht 1 bij de jury wmb, maar door een lage score bij de televote mogen we volgend jaar niet naar Wenen.
2. Who had the best staging?
Cyprus; strakke choreografie, gepaard met erg goede belichting, gebruik van licht en donker en camerashots die elke verandering in het nummer dramatiseerde. Zorgde er ook voor dat de zwakke vocals minder opvielen.
3. Who had the best vocal?
Oostenrijk; Ik twijfelde heel erg. Ik heb meer met mannenstemmen dan met vrouwenstemmen en ben toch voor de soulvolle vocals van Cesár gegaan, van hard naar zacht, van laag naar falsetto.
4. Most improved performance (From time of selection to Eurovision performance)
Moldavië; weet je nog dat we blij waren dat we na hun werden geloot voor semi 2? Ja, van dat enthousiasme was na hun eerste rehearsal weinig meer over bij mij.
5. Entry you're most likely to dance to?
Israël; maar ik dans op alles, zelfs Georgië.
6. Artist with the best personality?
UK; pre-stage invader liet ze al zien dan ze een van de meest likable deelnemers was, ze heeft zelfspot en was zo positief en vrolijk, wat lastig moet zijn geweest aangezien haar lied vrij kansloos werd geacht voor een goede eindscore. Ze pakte haar performance na de invader perfect op en na afloop zat er ook geen wrok maar louter humor en relativering in haar reacties. Topmens.
7. Who had the best stage outfit?
Oekraïne; paste heel goed bij het nummer en de ietwat over the top staging, zonder zelf over the top te zijn. Het was stijlvol, zonder glitter en pailletjes en printjes en gedoe.
8. Country with the best music video?
Tsjechië; modern, kleurrijk, bizar, je blijft er naar kijken. Op het podium werd geprobeerd dit zelfde effect te krijgen maar daar werd het al snel rommelig.
9. Most unforgettable performance?
Hongarije; vooral om live te ervaren. Het is niet mijn muziek maar ik vond de energie, de show fantastisch en het was heerlijk om dit op het ESF te zien en te merken dat het werkt. En te beseffen dat er toch nog een stukje metalliefhebber in me zit.
10. Artist most likely to return to Eurovision?
IJsland (Arí); met een beter nummer, na zijn studie. Twijfelde om SuRie hier neer te zetten maar die is 'al' 29 en voelt de urgentie om nog eens mee te doen minder denk ik.
  maandag 21 mei 2018 @ 20:01:32 #229
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179307377
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:50 schreef Cee het volgende:
maar die is 'al' 29
:( :'(
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 20:30:27 #230
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179308008
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:18 schreef grazz het volgende:
Lief dagboek, Ik leef nog.

Zijn jullie ook zo aan het genieten van het weer?

De afgelopen dagen had de buitenwereld m'n aandacht nodig blijkbaar. Ineens moest ik weer van alles en nog wat. Maar heb het overleefd, al ben ik ook een beetje nog steeds bekaf :') .

Daarnaast probeer ik weer wat gezonder te leven na al dat stress-snacken van de afgelopen tijd. Gaat best goed totdat je weer een vrije dag hebt en ook geen zin hebt in koken, dus kiest voor een good old shoarmaschotel :9~ Maar soit, genieten!

Ohja, hier ook een oordoppendrager, maar word met regelmaat alsnog té vroeg wakker :{ Kennelijk beweeg ik teveel in mijn slaap ofzo, dus gevolg: ik word met één oordop in wakker. Heel irritant om dan rond 6 uur al van die terrormusjes te horen tjilpen TJILPEN! :(

Ik ga weer ff de zon in *O*
Wees nou maar blij dat Netta niet onder je raam zit te tokken.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179308667
1. Who was robbed the most in the voting process?
Zwitserland & Malta hadden naar de finale moeten gaan.

2. Who had the best staging?
Cyprus, by far.

3. Who had the best vocal?
Elina Nechayeva

4. Most improved performance (From time of selection to Eurovision performance)
Saara Aalto want bij UMK was haar staging echt vreselijk en in de finale vond ik het echt super tof gedaan.

5. Entry you're most likely to dance to?
Fuego, duh.

6. Artist with the best personality?
Qua artiest & muzikaliteit, sowieso Eugent. Ik zie ECHT dat hij oprecht een artiest is en dat hij veel om zijn muziek geeft. Qua persoonlijkheid, Eleni.

7. Who had the best stage outfit?
Elina met de dress maar als we puur outfit bedoelen, dan Eleni.

8. Country with the best music video?
Fuego.

9. Most unforgettable performance?
Elina Nechayeva had een prachtige performance, en Cyprus liet het feestje los.

10. Artist most likely to return to Eurovision?
Ik hoop SuRie met een beter lied.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 21 mei 2018 @ 22:23:57 #232
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179310580
Rustig hier :@
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 22:50:43 #233
375570 crew  Cyan9
pi_179311149
Ja best wel.
Ik vermoed dat iedereen gehypnotiseerd naar m'n kleuren schema's aan het kijken is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179311219
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:50 schreef Cyan9 het volgende:
Ja best wel.
Ik vermoed dat iedereen gehypnotiseerd naar m'n kleuren schema's aan het kijken is.
Hahaaaa _O_ O+ Ik zat ook echt óp mijn scherm toen straks :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 22:55:40 #235
375570 crew  Cyan9
pi_179311248
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Hahaaaa _O_ O+ Ik zat ook echt óp mijn scherm toen straks :D
Ik hoop dat ze een beetje te bekijken zijn, het lijkt erop dat de afbeeldingen hier op Fok! wat verkleind zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179311291
quote:
11s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:55 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze een beetje te bekijken zijn, het lijkt erop dat de afbeeldingen hier op Fok! wat verkleind zijn.
Op mijn mobiel vond ik het lastig, dus ik heb het naar morgenochtend geparkeerd. Groot scherm :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_179311302
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:50 schreef Cyan9 het volgende:
Ja best wel.
Ik vermoed dat iedereen gehypnotiseerd naar m'n kleuren schema's aan het kijken is.
Geweldige schema's! _O_ Dat ga ik later nog eens heel goed bekijken.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 22:59:49 #238
375570 crew  Cyan9
pi_179311313
Ik denk dat ze op twitter wel op volle grootte zijn te zien:

Cyan_9 twitterde op maandag 21-05-2018 om 18:01:28 Just some #eurovision things here, nothing to see, nothing to see. https://t.co/qBVepWRyMu reageer retweet
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 23:03:34 #239
375570 crew  Cyan9
pi_179311385
En man, die foto is al oud. _O-
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179311419
Hoeveel uur heb je er aan gewerkt? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 23:10:03 #241
375570 crew  Cyan9
pi_179311529
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:05 schreef Pisces29 het volgende:
Hoeveel uur heb je er aan gewerkt? :)
Uh, ongeveer de hele middag denk ik. Niet dat het ingewikkeld is, vrij simpel eigenlijk, maar het is heel veel opzoeken. En continue ctrl+c en ctrl+v. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179311594
1. Who was robbed the most in the voting process?
Ik was aan het twijfelen tussen Italië en Georgië, maar heb Georgië gestemd omdat ik het belachelijk vind dat de jury dat laatste plaatste.
2. Who had the best staging?
Ierland. Zo mooi hoe ze de clip naar het podium hebben weten te vertalen; dat was zeker niet makkelijk, maar het zag er uiteindelijk prachtig uit.
3. Who had the best vocal?
Albanië. Er waren veel andere goede vocalisten deze editie, maar The Bushpepper maakte toch echt de meeste indruk.
4. Most improved performance (From time of selection to Eurovision performance)
Moldavië. Ik vond het altijd wel een leuk kneuterig nummer, maar niet meer dan hooguit een gezellige middenmoot. Werd dat eens even anders met die ontzettend leuke act erbij!
5. Entry you're most likely to dance to?
Opnieuw meerdere goede opties, maar ik krijg toch de sterkste dansneigingen bij Israël.
6. Artist with the best personality?
Een heel moeilijke keuze, maar ik heb toch voor Surie gestemd omdat ze sowieso heel tof is, en dat hele stage invaller gedoe zo ontzettend goed gehandeld heeft.
7. Who had the best stage outfit?
Geloof het of niet, maar heb hier op Nederland gestemd. Ik werd wat afgeschrikt door de pooierjas in eerste instantie, maar ik vind achteraf echt zeker dat Waylon een erg toffe outfit had.
8. Country with the best music video?
Ik heb lang getwijfeld tussen Italië, Israël, Litouwen en Ierland, maar uiteindelijk toch weer voor de laatste gestemd. Ik vind die video gewoon echt prachtig.
9. Most unforgettable performance?
Gestemd op Duitsland, omdat ik die overall heel veel indruk vond maken en ik daar nog geen stem op had uitgebracht. Het geheel van act, zang, lied en charisma kwam hier zo goed samen dat ik dit echt nog wel lang blijf herinneren.
10. Artist most likely to return to Eurovision?
Ik wilde bijna Nederland antwoorden, maar ik denk toch dat de AVROTROS Waylon niet meer voor een derde keer gaat sturen. Ik heb uiteindelijk dus gestemd op IJsland; goede zanger, leuk joch, zoveel artiesten zijn er niet in IJsland, dus ik zie hem over een aantal jaar wel nog een keer gaan.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_179312808
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:54 schreef Aoibhin het volgende:
Hoera Grazz leeft nog! *O* *O* *O*

Ik ben ook aan het bijkomen van het stresssnacken en de afgelopen week zelfs een soort detoxje gedaan; heel gezond eten en alleen water/thee drinken. En uiteraard heel veel slapen en sporten weer oppakken. Het heeft me heel goed gedaan, en vanaf vandaag doe ik weer wat normaler.

[..]

Dit is ook zo herkenbaar! Ik verlies ook wel eens een oordop 's nachts en dan word ik ook ineens wakker van geluiden 's ochtends. Ik ga dan altijd maar liggen op de kant van mijn oordoploze oor, maar alsnog hoor ik dan nog veel. Ik laat voortaan dan ook maar het doosje oordoppen op mijn nachtkastje, dan ik er altijd in geval van nood een nieuwe uit kan pakken.
Ik had een heel verhaal getypt, maar er ging iets mis. Nu baal ik. Ik wilde voor half 1 slapen, en dat gaat me nu dus niet meer lukken. Ik baal nog meer. Ik MOET eerst reageren, anders lig ik te piekeren _O-

Ik zei dus: Ik ben zelf ook van de water en de thee (kruidenthee vooral). Drink het al jaren en voel me er erg goed bij. Jaren geleden gestopt met het drinken van frisdrank (drink het vrij sporadisch) en met het toevoegen van suiker in mn thee. Ben ook niet echt een zoetekauw, al kan ik chocola niet echt weerstaan. Ik ben doorgaans meer van de hartige snacks. Ik probeer ook niet af te vallen ofzo, maar ben al enkele jaren bezig een gezondere levensstijl aan te nemen. En dat gaat me best goed af. Er was een periode dat ik bijna doorsloeg en echt even goed op m'n gewicht moest letten (viel te snel af) en nu zou ik graag weer willen aankomen, maar daar heb ik het geduld niet voor geloof ik :D Wel geprobeerd om middels een eetdagboek meer eetmomenten in te bouwen, maar heb soms echt geen trek, terwijl ik best een enorme eter kan zijn :P

De verhalen over die oordopjes heb ik ook gehoord, dat je er dus oorpijn of irritatie(jeuk) van in je oren kunt krijgen. Jammer voor die musjes, maar misschien moet ik toch maar eens die boom gaan kappen in de tuin..., OF nog beter met dit weer: welke tuinman biedt zich aan :D

quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:50 schreef Cyan9 het volgende:

Feitjes! *O*
Jij hebt je vrije middag voor ons opgeofferd om alles op een rij en in een schema te zetten? Held _O_

quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:09 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

1. Who was robbed the most in the voting process?
2. Who had the best staging?
3. Who had the best vocal?
4. Most improved performance (From time of selection to Eurovision performance)
5. Entry you're most likely to dance to?
6. Artist with the best personality?
7. Who had the best stage outfit?
8. Country with the best music video?
9. Most unforgettable performance?
10. Artist most likely to return to Eurovision?

Alsjeblieft

Bij mij dus:

1. Nederland (wegens racismekaart), 2. Moldavie (echt leuk gedaan), 3.Estland, 4. Moldavie, 5. Griekenland, 6. Estland, 7. Estland, 8. Netherlands, 9. Estland (vocaal super sterk), 10. Netherlands
Ah, die ga ik morgen proberen in te vullen.

CEEtje :*

En mag er mUIYYUTI&^*^%&*^%^%I :( :( een save-knop op FOK! komen? Ik had een heel verhaal getypt en wilde nog gauw iemand quoten om aan mijn post toe te voegen. Hoppa, weg hele post :'(
~The present is all there is~
pi_179312826
Jongens slaap lekker en tot morgen/gauw!
~The present is all there is~
  dinsdag 22 mei 2018 @ 00:57:44 #245
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179313102
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:50 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben even met een ESF projectje bezig geweest. Soms is het gewoon leuk om eurovisie uitslagen met elkaar te vergelijken, gewoon omdat het kan en omdat we gewoon ALLES willen weten wat er maar te weten valt. Ik kon alleen nergens een handig iets te vinden waar je heel veel informatie in één oogopslag kan zien. Dus ben ik even (zeg maar de hele middag) bezig geweest om wat in elkaar te zetten. :Y)

Ik presenteer: het schema der schema's, de uitslagen van de finales en halve finales tussen 2000 en 2018. Compleet met fleurige kleurtjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De bovenste is een overzicht van de finale uitslagen. Het spreekt eigenlijk voor zich, de top 10 staat boven de witte streep, de rest staat er onder. Sommige kleuren lijken misschien wat op elkaar, maar ze zijn toch echt allemaal verschillend! :P

Die van de halve finales is wat lastiger, en dat komt vooral omdat we meerdere halve finale systemen hebben gehad. Uiteindelijk heb ik het zo gedaan dat de eerste en tweede halve finale (die er zijn vanaf 2008) in één schema te zien zijn. Hierdoor heb je een beter beeld over hoe een land het gedaan heeft over de jaren heen. De eerste vier jaar, toen er maar één halve finale was, zien er daardoor wel wat vreemd uit.

Wat valt er op aan de uitslagen van de afgelopen jaar? Veel te veel om op te noemen eigenlijk, je kunt over de prestaties van elk land afzonderlijk wel meerdere dingen zeggen. Dat ga ik dus ook niet doen, dat bekijken jullie zelf allemaal maar. :+

Er is wel een dingetje wat me over de jaren opviel, en daar keek ik eigenlijk alleen maar naar omdat dit jaar Alexander Rybak z'n halve finale won, maar in de finale slechts in de middenmoot eindigde. Ik keek even naar hoe vaak een winnaar ook een halve finale heeft gewonnen. En eigenlijk is dat lang niet altijd het geval. Hieronder even hoe het gegaan is sinds 2004 (het jaar dat we begonnen met een halve finale.

2004: Oekraïne won de finale (ze werden tweede in de halve finale), maar Servië en Montenegro won de halve finale; ze werden 2e in de finale.
2005: Griekenland won de finale, en hoefde niet in de halve finale uit te komen. Roemenië won de halve finale, en werd uiteindelijk 3e.
2006: Finland won de finale en de halve finale.
2007: Servië won de finale en de halve finale.
2008: Rusland won de finale (slecht 3e in de eerste halve finale), maar Griekenland en Oekraïne wonnen de halve finales (ze werden in de finale 3e en 2e).
2009: Noorwegen won de finale en de tweede halve finale, de eerste halve finale werd gewonnen door IJsland (eindigde in de finale op een 2e plaats).
2010: Duitsland won de finale, en is als big 5 land sowieso finalist. België en Turkije wonnen de halve finales (in de finale werden ze 6e en 2e).
2011: Azerbeidzjan won de finale, maar werd tweede in de eerste halve finale. Griekenland en Zweden wonnen de halve finales (in de finale werden ze 7e en 3e).
2012: Zweden won de finale en de tweede halve finale, Rusland won de eerste halve finale (en eindigde in de finale op de 2e plek).
2013: Denemarken won de finale en de eerste halve finale, Azerbeidzjan won de tweede halve finale (en werd 2e in de finale).
2014: Oostenrijk won de finale en de tweede halve finale, Nederland won de eerste halve finale (en eindigde als 2e in de finale). w/
2015: Zweden won de finale en de tweede halve finale, Rusland won de eerste halve finale (en behaalde een 2e plek in de finale).
2016: Oekraïne won de finale, maar werd tweede in de 2e halve finale. Rusland en Australië wonnen de halve finales (ze werden in de finale 3e en 2e).
2017: Portugal won de finale en de eerste halve finale. Bulgarije won de tweede halve finale (en eindigde in de finale als 2e).
2018: Israël won de finale en de eerste halve finale. Noorwegen won de tweede halve finale (maar werd slechts 15e in de finale).

Feitjes! *O*
Altijd mooi dat soort schema's en feitjes die uit de data tevoorschijn. Ben toch wel een data liefhebber. Wel jammer dat de schema's niet goed in detail te zien zijn :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 04:31:56 #246
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179313707
Goedemorgen lieve mensjes! *O*
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 04:33:25 #247
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179313709
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk dat ze op twitter wel op volle grootte zijn te zien:

Cyan_9 twitterde op maandag 21-05-2018 om 18:01:28 Just some #eurovision things here, nothing to see, nothing to see. https://t.co/qBVepWRyMu reageer retweet
"Nothing to see"?

Ik heb nooit eerder niks gezien in zo veel kleuren. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 04:35:53 #248
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179313710
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:30 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wees nou maar blij dat Netta niet onder je raam zit te tokken.
Nachtmerriemateriaal. :X

Het is maar goed dat ik niet sliep toen ik dit las. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 04:40:36 #249
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179313712
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:03 schreef Cyan9 het volgende:
En man, die foto is al oud. _O-
Pff, waarschijnlijk minder oud dan mijn fobo-foto. :{w

Toen op de meet zag je er nog precies zo uit, misschien zelfs een tikje jonger. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 04:42:52 #250
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179313713
Damn, four posts in a row. That calls for a fifth...

And here it is! *O*

I'll stop now. Sorry. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')