quote:Helmut Marko, de technische adviseur bij Red Bull, blikt in het Oostenrijkse blad Motorprofis nog eens terug op de onfortuinlijke botsing tussen Max Verstappen en Daniel Ricciardo in Bakoe. ,,Dat gevecht was eigenlijk al voorbij."
Marko geeft toe dat hij tijdens de race enkele malen dacht aan ingrijpen, maar toen was het gevecht in principe al voorbij. ,,En toen pakte Verstappen opeens de overcut, waarbij hij op de oude banden sneller was dan Ricciardo op de nieuwe banden. Dat hadden we nooit verwacht en toen laaiden de emoties opnieuw op", vertelt Marko.
,,Ricciardo begreep niet hoe het kon dat Max er opeens voor zat en wij snapten dat toen ook niet. Theoretisch gezien had hij er anderhalve seconden voor moeten zitten. Maar ja. Dat is typisch Verstappen. Als hij een mogelijkheid ziet, dan gaat hij ervoor. Dan rijdt hij tijden die eigenlijk onmogelijk zijn. Twee ronden voor zijn pitstop zei hij nog dat de banden op zijn en op het moment dat hij naar binnen moet, rijdt hij de snelste tijd in de middensector."
Marko benadrukt dat Ricciardo tijdens de race absoluut niet sneller was dan Verstappen. ,,Hij kwam dichterbij Verstappen, omdat Max achter Lewis Hamilton zat. Sterker nog, Verstappen was op dat moment van de race sneller, maar door die immense slipstream kwam Ricciardo telkens weer in de buurt."
Met twee dubbele uitvalbeurten in vier Grands Prix staat Red Bull er niet best voor in het wereldkampioenschap en dat had volgens Marko anders moeten zijn. ,,Want aan onze snelheid in de races ligt het niet."
Ben ik het ook wel mee eens. Zal vast een mooie omgeving zijn, maar de track layout is toch wel erg inspiratieloos. Maar met die Amerikaanse stedelijke layout is weinig anders te maken.quote:
Die indruk had ik ook toen ik het zag.quote:Op maandag 7 mei 2018 07:51 schreef Abdus18 het volgende:
staat die er niet een stukje achter? als ik de beelden stil zet lijkt het net of die er nog een paar meter vandaan staat. Hij lijkt in ieder geval niet exact op de plek te staan waar de auto de banden in veegt.
Nja, laten we maar hopen dat het echt zo is.....
Divebombweekquote:
Nee.quote:
quote:Op maandag 7 mei 2018 07:51 schreef Abdus18 het volgende:
staat die er niet een stukje achter? als ik de beelden stil zet lijkt het net of die er nog een paar meter vandaan staat. Hij lijkt in ieder geval niet exact op de plek te staan waar de auto de banden in veegt.
Nja, laten we maar hopen dat het echt zo is.....
GTs horen tegen elkaar te rijden.quote:Op maandag 7 mei 2018 10:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ben benieuwd of hier ook een hele discussie over komt dat ze elkaar niet genoeg ruimte gaven. En wiens schuld het nu echt is.
Is formule 1 dan een beetje het voetbal onder de autosport? Vol met jankerds die geen stootje kunnen hebben.quote:
Dat dus. Treintje maken het rechte stuk op om de achterkomer te lanceren en volgende ronde vice versaquote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:26 schreef Fer het volgende:
Ik snap ook niet waarom ze na die wheelbang niet ingegrepen hebben en die jongens samen op jacht naar Hamilton gestuurd hebben. Die zogenaamde racepace heb ik voorlopig nog geen een keer gezien.
Wagens die geen stootje kunnen hebben.quote:Op maandag 7 mei 2018 11:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Is formule 1 dan een beetje het voetbal onder de autosport? Vol met jankerds die geen stootje kunnen hebben.
‘19 nog bredere voorvleugels :pquote:Op maandag 7 mei 2018 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wagens die geen stootje kunnen hebben.
En tegen elkaar rijden valt meer onder de categorie amateurrugby vergeleken met het echte rugby.
Haha daar zei mijn neefje van 11 ook al tijdens de race. Hoe stom moet je dan als RIC en VER dan zijn om daar niet op te komen.quote:Op maandag 7 mei 2018 11:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat dus. Treintje maken het rechte stuk op om de achterkomer te lanceren en volgende ronde vice versa
"I'm better!'quote:Op maandag 7 mei 2018 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Haha daar zei mijn neefje van 11 ook al tijdens de race. Hoe stom moet je dan als RIC en VER dan zijn om daar niet op te komen.
Wat een sufkutten.
Zou ie dat zeggen omdat er blijkbaar flinke updates aankomen in Barcelona, aldus het laatste nieuws, dat hij nu ineens een bepaalde machtspositie verwacht? Lijkt me dat RBR wel wat langer mag wachten gezien de problemen vorig jaar.quote:Op maandag 7 mei 2018 08:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault wilt 15 mei weten of Red Bull wilt doorgaan met Renault motoren. In een interview gaf Christian Horner aan dat het team pas veel later een beslissing wilt nemen. Interessant.
https://www.autoblog.nl/n(...)schroeven-aan-109209
Dan is de vraag hoeveel tijd een fabrikant nodig heeft om de benodigde motoren en onderdelen te produceren. Ik weet niet of het materiaal exact gelijk is als het eigen Renault team.quote:Op maandag 7 mei 2018 13:33 schreef Justevo het volgende:
[..]
Zou ie dat zeggen omdat er blijkbaar flinke updates aankomen in Barcelona, aldus het laatste nieuws, dat hij nu ineens een bepaalde machtspositie verwacht? Lijkt me dat RBR wel wat langer mag wachten gezien de problemen vorig jaar.
of Renault gaat aan Sauber leverenquote:Op maandag 7 mei 2018 13:33 schreef Justevo het volgende:
[..]
Zou ie dat zeggen omdat er blijkbaar flinke updates aankomen in Barcelona, aldus het laatste nieuws, dat hij nu ineens een bepaalde machtspositie verwacht? Lijkt me dat RBR wel wat langer mag wachten gezien de problemen vorig jaar.
Er komen updates voor de motor ism BP castrol. Laat Red Bull hier nu niets aan hebben omdat ze een samenwerking met Exxon mobil hebbenquote:Op maandag 7 mei 2018 13:33 schreef Justevo het volgende:
[..]
Zou ie dat zeggen omdat er blijkbaar flinke updates aankomen in Barcelona, aldus het laatste nieuws, dat hij nu ineens een bepaalde machtspositie verwacht? Lijkt me dat RBR wel wat langer mag wachten gezien de problemen vorig jaar.
Red Bull mag dat wel, maar Renault niet. Renault moet 15 mei bij de FIA aangeven aan wie ze gaan leveren. Dus willen ze voor die datum weten of Red Bull volgend jaar nog van hun diensten gebruik wil maken.quote:Op maandag 7 mei 2018 13:33 schreef Justevo het volgende:
[..]
Zou ie dat zeggen omdat er blijkbaar flinke updates aankomen in Barcelona, aldus het laatste nieuws, dat hij nu ineens een bepaalde machtspositie verwacht? Lijkt me dat RBR wel wat langer mag wachten gezien de problemen vorig jaar.
Vanochtend even langs de RBR factory geweest, maar weinig te beleven vanwege bank holiday ofzoiets. Wel zag ik 4 gasten lopen met 2 achtervleugels in hoezen verwikkeld.. En ze waren niet blij toen ik foto's wilde nemen, bestgeheimzinnig als ze toch al in hoezen zitten..quote:Op maandag 7 mei 2018 14:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Er komen updates voor de motor ism BP castrol. Laat Red Bull hier nu niets aan hebben omdat ze een samenwerking met Exxon mobil hebben
Als gridgirl verkleed gaanquote:Op maandag 7 mei 2018 14:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vanochtend even langs de RBR factory geweest, maar weinig te beleven vanwege bank holiday ofzoiets. Wel zag ik 4 gasten lopen met 2 achtervleugels in hoezen verwikkeld.. En ze waren niet blij toen ik foto's wilde nemen, bestgeheimzinnig als ze toch al in hoezen zitten..
Morgen nog een keer langs, dan kijken voor een leuke pinbadge op mijn tas
Te vroeg, te laat,quote:
Het is al 19 uur raceweek.quote:Op maandag 7 mei 2018 19:19 schreef CrashO het volgende:
[..]
Te vroeg, te laat,
't is ook nooit goed
Ik had een extra dagje nodig om de drank van Bevrijdingsdag te bevrijden. Doe vanavond wel maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |