abonnement Unibet Coolblue
pi_181190139
De Johnsons ook in Amerika niet veilig voor vervolging in zaak Ivana Smit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ivana-smit~a6bc7972/
pi_181190226
Eens even de laatste uren van haar gelezen.....
Nou die Ivana was een geile donder zeg, nondeju.
U MAD?
pi_181191452
Volg deze zaak al een tijdje.

Wat de doodsoorzaak ook is:

Je bent 18, alleen in een ver land ver van huis, je bent in voor trio's, drugs en je bent een soort golddigger. Je gaat vreemd en je vriend thuis weet van niets. Je doet van alles om aandacht te trekken omdat je waarschijnlijk weet dat je het met je middelmatige looks niet gaat redden.

Vervang je voor je dochter trouwens. Het is ergens verschrikkelijk fout gegaan. Wie ook de dader is. Ivana Smith is voor 99% zelf verantwoordelijk met haar levensstijl,
pi_181191546
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:39 schreef YebCar het volgende:
Volg deze zaak al een tijdje.

Wat de doodsoorzaak ook is:

Je bent 18, alleen in een ver land ver van huis, je bent in voor trio's, drugs en je bent een soort golddigger. Je gaat vreemd en je vriend thuis weet van niets. Je doet van alles om aandacht te trekken omdat je waarschijnlijk weet dat je het met je middelmatige looks niet gaat redden.

Vervang je voor je dochter trouwens. Het is ergens verschrikkelijk fout gegaan. Wie ook de dader is. Ivana Smith is voor 99% zelf verantwoordelijk met haar levensstijl,
Middelmatige looks is over te discussiëren. Ik denk dat zij in 1 week meer geleefd heeft dan jij tot nu toe.

Maar goed. Je zakt een avond door, bent laddertje zat en iemand flikkert je van een balkon af. Ben jij dan verantwoordelijk? Of niet een heel klein beetje diegene die jou naar beneden gegooid heeft?

Wacht eerst nou maar even af tot het onderzoek afgerond is.
pi_181191827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Middelmatige looks is over te discussiëren. Ik denk dat zij in 1 week meer geleefd heeft dan jij tot nu toe.

Maar goed. Je zakt een avond door, bent laddertje zat en iemand flikkert je van een balkon af. Ben jij dan verantwoordelijk? Of niet een heel klein beetje diegene die jou naar beneden gegooid heeft?

Wacht eerst nou maar even af tot het onderzoek afgerond is.
Juist omdat ik heb gefeest zoals zij heeft gedaan, weet ik dat ik puur naar mezelf moet kijken. Gelukkig voor mij ben ik wel een man, dus ik word niet zat/high gevoerd om een sex mee te hebben, maar ik kan niet beweren dat ik het nooit andersom heb gedaan.

En laten we eerlijk zijn. Mooie looks is inderdaad persoonlijk. Maar als je haar portefolio erbij pakt moet je gewoon eerlijk zijn en weten dat ze het nooit ver gaat schoppen in de internationale modellen wereld. Dat beseft ze zelf ook en zulke meiden feesten alsof het hun laatste is omdat ze gewoon weten dat het na een tijdje is afgelopen, of hopen dat ze ondertussen een rijke man kan vinden.

Er zijn honderdduizenden zulke meiden die in metropolen rondhangen., Deze meiden worden uitgebuit door bv de Johnsons, beloven gouden bergen, connecties etc. en ja, daar zijn risicos aan verbonden. Volgens mij heb je zelf een woord in Maleisie voor zulke meiden.
pi_181191900
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:53 schreef YebCar het volgende:

[..]

Juist omdat ik heb gefeest zoals zij heeft gedaan, weet ik dat ik puur naar mezelf moet kijken. Gelukkig voor mij ben ik wel een man, dus ik word niet zat/high gevoerd om een sex mee te hebben, maar ik kan niet beweren dat ik het nooit andersom heb gedaan.

En laten we eerlijk zijn. Mooie looks is inderdaad persoonlijk. Maar als je haar portefolio erbij pakt moet je gewoon eerlijk zijn en weten dat ze het nooit ver gaat schoppen in de internationale modellen wereld. Dat beseft ze zelf ook en zulke meiden feesten alsof het hun laatste is omdat ze gewoon weten dat het na een tijdje is afgelopen, of hopen dat ze ondertussen een rijke man kan vinden.

Er zijn honderdduizenden zulke meiden die in metropolen rondhangen., Deze meiden worden uitgebuit door bv de Johnsons, beloven gouden bergen, connecties etc. en ja, daar zijn risicos aan verbonden. Volgens mij heb je zelf een woord in Maleisie voor zulke meiden.
Dus jij kunt het je permitteren omdat je een man bent, en omdat zij vrouw is en wél een wip kan scoren is haar dood haar schuld.

Juist ja. Bedankt voor je bijdrage.
pi_181192022
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:39 schreef YebCar het volgende:
Volg deze zaak al een tijdje.

Wat de doodsoorzaak ook is:

Je bent 18, alleen in een ver land ver van huis,
Ze heeft daar jaren gewoond, is daar opgegroeid, en woonde daar de laatste tijd weer.
pi_181192023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dus jij kunt het je permitteren omdat je een man bent, en omdat zij vrouw is en wél een wip kan scoren is haar dood haar schuld.

Juist ja. Bedankt voor je bijdrage.
Klopt helemaal. Dat ik helemaal kwa gezondheid 100% uit mijn feesttijd ben doorgekomen in het buitenland komt doordat ik een man ben. Als ik een vrouw met haar looks was geweest was ik waarschijnlijk ook al 10x verkracht. Sorry, maar dit is de realiteit nou eenmaal.

Zoek je het gevaar op doormiddel van risicos die je neemt, dan ben je daar grotendeels zelf verantwoordelijk voor als er uiteindelijk iets met je gebeurd.
pi_181192079
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze heeft daar jaren gewoond, is daar opgegroeid, en woonde daar de laatste tijd weer.
Excuus. Dit klopt inderdaad.
pi_181192080
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:01 schreef YebCar het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Dat ik helemaal kwa gezondheid 100% uit mijn feesttijd ben doorgekomen in het buitenland komt doordat ik een man ben. Als ik een vrouw met haar looks was geweest was ik waarschijnlijk ook al 10x verkracht. Sorry, maar dit is de realiteit nou eenmaal.

Zoek je het gevaar op doormiddel van risicos die je neemt, dan ben je daar grotendeels zelf verantwoordelijk voor als er uiteindelijk iets met je gebeurd.
Nu je het zegt, er vallen inderdaad wekelijks honderden feestvierende vrouwen van hoge balkons naar beneden.
pi_181192209
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nu je het zegt, er vallen inderdaad wekelijks honderden feestvierende vrouwen van hoge balkons naar beneden.
Wil je nou een festival feestje nou echt gaan vergelijken met een feestje van de categorie die Ivana Smith bezocht? :')
Ok dan. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door YebCar op 14-08-2018 23:23:59 ]
pi_181193447
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:33 schreef Physsic het volgende:


IVANA SMITHet appartement van de Johnsons in Kuala Lumpur waar Ivana Smit overleed is schoongemaakt door de schoonmaakster voordat de technische recherche aanwezig was. De schoonmaakster zegt tegen AD.nl dat Luna Johnson haar dat had gevraagd.

https://www.ad.nl/home/di(...)erche-kwam~ad3d66ba/
Heel verdacht volgens alle media, maar wat een waanzin weer.

Ivana zou om 10 uur gevallen zijn, en de politie kwam pas om 17 uur het appartement binnen.
Het stel had dus in geval van verdachte omstandigheden 7 uur de tijd om te verbloemen, en dan ook nog eens veel gerichter dan een schoonmaakster die zich focust op de wc/keuken of whatever.

Waarom zouden ze met al die sporen van een misdrijf in hun huis 7 uur op de politie gaan zitten wachten, en dan pas vanaf het bureau de werkster bellen in de hoop dat ze de boel nog ff snel kon cleanen voor de TR kwam. Pff wat een onzin weer.
pi_181193535
Gewoon een dure call-girl met een beetje pech. Who cares.
pi_181193601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:43 schreef Toefjes het volgende:8


iemand flikkert je van een balkon af. Ben jij dan verantwoordelijk? Of niet een heel klein beetje diegene die jou naar beneden gegooid heeft?
Het is je bekend dat de voetafdrukken van Ivana zijn aangetroffen op het balkon en op de airco unit, alsmede haar vingerafdrukken op een aangrenzende hoge richel?
Die zouden daar niet zijn indien iemand haar over het balkon zou hebben gegooid.
pi_181194582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:53 schreef gynaika het volgende:
De Johnsons ook in Amerika niet veilig voor vervolging in zaak Ivana Smit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ivana-smit~a6bc7972/
Ze worden van geen enkel misdrijf verdacht dus zijn overal veilig.
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2018 @ 07:15:56 #216
368283 ato
pi_181195864
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:39 schreef YebCar het volgende:
Volg deze zaak al een tijdje.

Wat de doodsoorzaak ook is:

Je bent 18, alleen in een ver land ver van huis, je bent in voor trio's, drugs en je bent een soort golddigger. Je gaat vreemd en je vriend thuis weet van niets. Je doet van alles om aandacht te trekken omdat je waarschijnlijk weet dat je het met je middelmatige looks niet gaat redden.

Vervang je voor je dochter trouwens. Het is ergens verschrikkelijk fout gegaan. Wie ook de dader is. Ivana Smith is voor 99% zelf verantwoordelijk met haar levensstijl,
Middelmatige looks? Ik vond het een mooie meid.
Life can be a bitch, so like it..
pi_181195886
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 00:26 schreef Za het volgende:

[..]

Het is je bekend dat de voetafdrukken van Ivana zijn aangetroffen op het balkon en op de airco unit, alsmede haar vingerafdrukken op een aangrenzende hoge richel?
Die zouden daar niet zijn indien iemand haar over het balkon zou hebben gegooid.
Volgens een laatste bericht niet op de airco unit.
pi_181195891
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 00:19 schreef Za het volgende:

[..]

Heel verdacht volgens alle media, maar wat een waanzin weer.

Ivana zou om 10 uur gevallen zijn, en de politie kwam pas om 17 uur het appartement binnen.
Het stel had dus in geval van verdachte omstandigheden 7 uur de tijd om te verbloemen, en dan ook nog eens veel gerichter dan een schoonmaakster die zich focust op de wc/keuken of whatever.

Waarom zouden ze met al die sporen van een misdrijf in hun huis 7 uur op de politie gaan zitten wachten, en dan pas vanaf het bureau de werkster bellen in de hoop dat ze de boel nog ff snel kon cleanen voor de TR kwam. Pff wat een onzin weer.
Waaruit bleek ook alweer dat ze om 10 uur gevallen zou zijn? Dat weet ik niet meer.
pi_181195988
Advocaat Johnsons rechtszaal uitgestuurd:

https://www.telegraaf.nl/(...)chtszaal-uitgestuurd
pi_181196328
volgens dit artikel is de familie Smith welgesteld.

https://www.gelderlander.(...)-haar-dood~a7da9be6/

waarom ze dan een gofundme nodig hebben om een onderzoek te starten is mij een raadsel.
pi_181196516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:16 schreef YebCar het volgende:
volgens dit artikel is de familie Smith welgesteld.

https://www.gelderlander.(...)-haar-dood~a7da9be6/

waarom ze dan een gofundme nodig hebben om een onderzoek te starten is mij een raadsel.
Ja, bij mij ook. Een ticket naar Maleisië is goedkoper voor haar vader dan een middagje shoppen met haar..

quote:
….knip... Vader Marcel: ,,Je kon geen ‘nee’ zeggen tegen haar. Ze pakte iedereen in met haar charme. Dan ging ik winkelen met haar en dan zei ze: dit is óók leuk en dan was ik 1200 euro aan merkkleding kwijt. Een Breitling aan haar pols. Een nieuwe MacBook van opa en oma. En toen ze 18 werd kreeg ze die BMW die ik haar had beloofd. Die auto was toch wat klein voor haar lange benen, vond ze. ‘Kun je hem niet omruilen voor een Audi Q3, pap?’ Dan pakte ze me vast en gaf me een zoen op mijn hoofd. …..knip......…
pi_181196574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:16 schreef YebCar het volgende:
volgens dit artikel is de familie Smith welgesteld.

https://www.gelderlander.(...)-haar-dood~a7da9be6/

waarom ze dan een gofundme nodig hebben om een onderzoek te starten is mij een raadsel.
keiharde media-aandacht.

Iedere Nederlander is daar rijk, een Nederlandse advocaat en team inhuren is dan weer wat anders dan een advocaat in Maleisië.
pi_181196597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ja, bij mij ook. Een ticket naar Maleisië is goedkoper voor haar vader dan een middagje shoppen met haar..

[..]

Onzin, die kleding die zij draagt kost hooguit omgerekend ¤5,- inclusief nephaar, make-up en laarzen.

Die quote wordt uit zijn verband getrokken omdat ze toen in België verbleef.
pi_181196629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:53 schreef gynaika het volgende:
De Johnsons ook in Amerika niet veilig voor vervolging in zaak Ivana Smit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ivana-smit~a6bc7972/
Misschien zitten ze wel ergens in Kazachstan....
  woensdag 15 augustus 2018 @ 08:53:25 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181196657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:53 schreef gynaika het volgende:
De Johnsons ook in Amerika niet veilig voor vervolging in zaak Ivana Smit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ivana-smit~a6bc7972/
Wat een nonsensstuk. Er is geen misdrijf, er is geen vervolging. Groot gelijk dat ze niet op die hoorzitting verschenen. Groot risico dat ze -om als punt te fungeren- ‘gepakt’ worden op drugsgebruik. .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181196690
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 00:26 schreef Za het volgende:

[..]

Het is je bekend dat de voetafdrukken van Ivana zijn aangetroffen op het balkon en op de airco unit, alsmede haar vingerafdrukken op een aangrenzende hoge richel?
Die zouden daar niet zijn indien iemand haar over het balkon zou hebben gegooid.
Haar voetafdrukken zijn gevonden op de houten vloer van het balkon.
Op dag 1 heeft de rechter willen uitzoeken hoe het mogelijk was dat er GEEN hoger gelegen voetafdrukken zijn gevonden.

Een politieman heeft op dag 1 de plek aangewezen waar haar vingerafdrukken zouden zijn, maar wij weten niet of die afdrukken zijn geverifieerd.
pi_181196693
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

keiharde media-aandacht.

Iedere Nederlander is daar rijk, een Nederlandse advocaat en team inhuren is dan weer wat anders dan een advocaat in Maleisië.
Het gaat over haar leven toen hier in Nederland.

Gofundme wilden zij een bedrag ophalen voor 18000 euro?
Ik neem aan dat ze de AUDI Q3 al verkocht hebben dan. Dat wel een slordige 30k moet opleveren als minimum.
pi_181196739
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waaruit bleek ook alweer dat ze om 10 uur gevallen zou zijn? Dat weet ik niet meer.
De buurman van de 6e verdieping is om 9 uur naar zijn werk gegaan. Ivana was nog niet op zijn balkon gevallen.

Luna zou hebben verklaard dat ze Ivana rond 10 uur niet meer zag. (Of zoiets)
pi_181196812
Het siert de Johnsons niet dat ze hun dienstmeid nog niet hebben betaald. De vrouw die 2 weken lang voor hun kindje heeft gezorgd en in huis heeft genomen.

Na al die maanden zijn ze haar nog steeds 400 euro schuldig. Maak dat geld toch over zou ik zeggen, of geef de advocaat opdracht om haar te betalen, weetikveel.
pi_181196816
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:56 schreef YebCar het volgende:

[..]

Het gaat over haar leven toen hier in Nederland.

Gofundme wilden zij een bedrag ophalen voor 18000 euro?
Ik neem aan dat ze de AUDI Q3 al verkocht hebben dan. Dat wel een slordige 30k moet opleveren als minimum.
Dan ga jij ervan uit dat het een nieuwe was, ik niet. Ik denk dat het een hoop schone schijn was, zoals velen van die leeftijd.
pi_181196829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:06 schreef RapaNui het volgende:
Het siert de Johnsons niet dat ze hun dienstmeid nog niet hebben betaald. De vrouw die 2 weken lang voor hun kindje heeft gezorgd en in huis heeft genomen.

Na al die maanden zijn ze haar nog steeds 400 euro schuldig. Maak dat geld toch over zou ik zeggen, of geef de advocaat opdracht om haar te betalen, weetikveel.
En niet te vergeten, o.a. de tandarts, waar ze dus niet verschenen terwijl ze wel een afspraak hadden. 8)7
pi_181196867
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan ga jij ervan uit dat het een nieuwe was, ik niet. Ik denk dat het een hoop schone schijn was, zoals velen van die leeftijd.
Als je niets van autos af weet is dat prima.

Zelfs een 2e hands Q3 die sinds pas 2013 bestaat, doet minumum 16 17000
en dat gezegd te hebben weet ik voor 99% zeker dat het geen 2013 model is. :')
pi_181196896
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:15 schreef ato het volgende:

[..]

Middelmatige looks? Ik vond het een mooie meid.
Voor jou is het high-class. Maar in de modewereld is het dertien in een dozijn materiaal.......
U MAD?
pi_181197172

https://www.ad.nl/buitenl(...)tszaal-uit~a1225c66/
Het lukt me niet om de foto te plaatsen...
  woensdag 15 augustus 2018 @ 09:37:47 #235
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181197264
Deze mensen hadden het toezicht op een 18-jarig meisje dat is overleden.

Man, man, man.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181197487
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:32 schreef RapaNui het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)tszaal-uit~a1225c66/
Het lukt me niet om de foto te plaatsen...
´
pi_181197573
KUALA LUMPUR - De advocaat van de Johnsons is zojuist de rechtszaal uitgestuurd door de rechter omdat zijn cliënten weigeren te getuigen in het juridische onderzoek naar de dood van het Nederlandse model Ivana Smit.

De advocaat was van plan een brief van de Johnsons voor te dragen aan de rechter. Daarin stond volgens hem een verklaring voor de afwezigheid van de Johnsons.

De advocaat kreeg nooit de kans om de brief voor te dragen. De Maleisische familieadvocaat Sankara Nair onderbrak hem met een vlammend betoog.

Interview
Hij stelde aan de orde dat het echtpaar eerder wel een interview wilde geven aan de Daily Mail. Daarin droegen zij bewijsstukken aan. „Waarom willen ze wel een interview geven, maar niet naar de rechtbank komen om Ivana’s dood toe te lichten? Er zijn zo veel vragen.”

Hij vervolgde dat hij het ziet als de verantwoordelijkheid van de Johnsons om te getuigen. „Waarom waren ze die nacht samen? Wanneer kwamen ze erachter dat Ivana er niet meer was? Waarom hebben ze haar toen niet gebeld? Elk normaal persoon zegt gedag voordat hij vertrekt. Zeker als er intieme momenten zijn geweest, zoals het echtpaar claimt in het interview met de Daily Mail.”

’Ze maken zichzelf erg verdacht’

Sankara Nair verheft zijn stem. „Respect kan ik hebben voor mensen als zij antwoorden willen geven op die vragen. Maar nu kan ik hen alleen maar zien als hoofdverdachten. Ze maken zichzelf erg verdacht door niet te komen.”

Het echtpaar heeft geen dagvaarding ontvangen omdat ze in het buitenland zijn, voegde de hulpofficier toe. „Maar ze waren wel degelijk op de hoogte van het feit dat ze vandaag verwacht werden. Dat blijkt ook wel uit de brief.”


Opa Hendrik en oom Fred in gesprek met Sankara Nair (midden), de Maleisische advocaat die de familie van Ivana in Kuala Lumpur bijstaat.
https://www.telegraaf.nl/(...)chtszaal-uitgestuurd
´
pi_181197724
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:49 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij heeft wel swag.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181201129
Wat een soap!!

Ook echt die johnsons nu gaan afzeiken omdat ze niet willen komen. Wie zou dat in godsnaam wél doen?

Ze hebben toch al gewoon een verklaring afgegeven en ze zijn niet aangeklaagd, dus waarom komen? Om plots de schuld in je schoenen geschoven te krijgen door een stel "experts" en amateuristische politie?

Om 1500 uur niet die flat binnenvallen maar rustig wachten en 2 uur later aanbellen?
De mogelijkheid gegeven om een schoonmaakster de flat laten reinigen voordat er onderzoek is geweest in de flat?
Eerste x wel drugs in de test, tweede keer niet?
Een autopsie door een zgn expert die zegt dat ze mogelijk al dood was omdat ze blauwe plekken had om haar hals...
Een oom die loopt te blerren dat ze haar over de reling hebben gegooid.

No way dat ik terug zou komen ook al was het een ongeluk/zelfmoord en ik had er niks mee te maken.
pi_181201559
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:06 schreef RapaNui het volgende:
Het siert de Johnsons niet dat ze hun dienstmeid nog niet hebben betaald. De vrouw die 2 weken lang voor hun kindje heeft gezorgd en in huis heeft genomen.

Na al die maanden zijn ze haar nog steeds 400 euro schuldig. Maak dat geld toch over zou ik zeggen, of geef de advocaat opdracht om haar te betalen, weetikveel.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:08 schreef perezoso het volgende:

[..]

En niet te vergeten, o.a. de tandarts, waar ze dus niet verschenen terwijl ze wel een afspraak hadden. 8)7
Maar verder zijn de Johnsons zo onschuldig als wat uiteraard. :Y

Als ik de vele reacties hier eens vluchtig doorneem.

Haar eigen schuld. Losbandige slet. Jaja. Tuurlijk joh.

Ik vertrouw die Amerikanen niet zomaar.

Waarom zijn ze trouwens gevlucht als het een ongeluk was, en als ze daar een appartement hebben (en dus woonachtig zijn)?

Wat er verder exact gebeurd is weet ik ook niet precies, maar heb ik ergens gelezen dat ze - ondanks dat ze flink naar beneden is gevallen (?) vanaf een balkon - schijnbaar een ongeschonden gezichtje had en verder heel specifiek op dat balkon lag (net alsof ze daar was neergelegd of b.v. zoals iemand gaat slapen)?

Dat weet ik niet zeker. Blijft wel een fascinerende zaak. Maar al dat victim shaming (en blaming) moet maar eens ophouden. Mensen die dood zijn kunnen zich niet verweren. Dan ben je gewoon niet snik en onmenselijk als je dan het slachtoffer aan de schandpaal durft te nagelen.

Dat die Johnsons en die advocaat eens lekker hun karma krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Salina op 15-08-2018 13:53:51 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181201685
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:52 schreef Salina het volgende:

[..]


[..]

Maar verder zijn de Johnsons zo onschuldig als wat uiteraard. :Y

Als ik de vele reacties hier eens vluchtig doorneem.

Haar eigen schuld. Losbandige slet. Jaja. Tuurlijk joh.

Ik vertrouw die rijkeluis-Amerikanen voor geen meter. Zullen vast ook wel beschermd worden door de Maleisische overheid. Amerika(nen) voor het hoofd stoten doe je natuurlijk niet.

Waarom zijn ze trouwens gevlucht als het een ongeluk was, en als ze daar een appartement hebben (en dus woonachtig zijn)?

Wat er verder exact gebeurd is weet ik ook niet precies, maar heb ik ergens gelezen dat ze - ondanks dat ze flink naar beneden is gevallen (?) vanaf een balkon - schijnbaar een ongeschonden gezichtje had en verder heel specifiek op dat balkon lag (net alsof ze daar was neergelegd of b.v. zoals iemand gaat slapen)?

Dat weet ik niet zeker. Blijft wel een fascinerende zaak. Maar al dat victim shaming (en blaming) moet maar eens ophouden. Mensen die dood zijn kunnen zich niet verweren. Dan ben je gewoon niet snik en onmenselijk als je dan het slachtoffer aan de schandpaal durft te nagelen.

Dat die Johnsons en die advocaat eens lekker hun karma krijgen.
Een goede reden om te vluchten is het drugsgebruik. Daar denken ze daar net wat anders over dan hier.

Het wegblijven is op zichzelf dus ook verklaarbaar als je onschuldig bent.
pi_181201919
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:53 schreef Copycat het volgende:

Wat een nonsensstuk. Er is geen misdrijf, er is geen vervolging. Groot gelijk dat ze niet op die hoorzitting verschenen. Groot risico dat ze -om als punt te fungeren- ‘gepakt’ worden op drugsgebruik. .
Ten dele mee eens.
Indien het puur waarheidsvinding betrof zouden zij er zelf baat bij kunnen hebben hun naam te zuiveren die in de media zo besmeurd is.

Maar wanneer je kijkt naar dit circus, waarin de manager en schoonmaakster in court hun persoonlijke mening gaan lopen uiten en met modder gooien, is het een verloren zaak, en werkelijk alles wat de Johnsons zouden kunnen verklaren zal door de media en de familie omgebogen worden als bewijs dat ze moordenaars zijn.

Maar zoals je zegt, er is geen misdrijf, alhoewel het al 8 maanden systematisch beschuldigen van het echtpaar dat wel degelijk is.
pi_181202159
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Maar zoals je zegt, er is nog geen misdrijf vastgesteld, alhoewel het al 8 maanden systematisch beschuldigen van het echtpaar dat wel degelijk is.
Even verbeterd.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181202207
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Er is (nog) geen misdrijf bewezen / vastgesteld, er is geen vervolging.
Aangepast.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:21:55 #245
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181202218
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:21 schreef Salina het volgende:

Aangepast.
Alsof dat er wel ooit gaat komen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181202253
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Alsof dat er wel ooit gaat komen.
Jij zegt dat er geen misdrijf is.

Dat weet niemand. Misschien de Johnsons, misschien ook niet.

Er is echter wel een verschil tussen "er is geen misdrijf" en "er is geen misdrijf vastgesteld". Dat wou ik maar even nuancerend aantonen. ;)

No harm done verder.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:24:11 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181202271
Jij kan flink aan de bak in NWS.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181202459
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:01 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De buurman van de 6e verdieping is om 9 uur naar zijn werk gegaan. Ivana was nog niet op zijn balkon gevallen.

Luna zou hebben verklaard dat ze Ivana rond 10 uur niet meer zag. (Of zoiets)
Oh ja. Maar Luna had haar ook nog naakt in de kamer zien zitten en tegen zichzelf horen praten. Was dat dan voor 9 uur?
pi_181202481
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:23 schreef Salina het volgende:

[..]

Jij zegt dat er geen misdrijf is.

Dat weet niemand. Misschien de Johnsons, misschien ook niet.

Er is echter wel een verschil tussen "er is geen misdrijf" en "er is geen misdrijf vastgesteld". Dat wou ik maar even nuancerend aantonen. ;)

No harm done verder.
Haha ga je nu met woorden goochelen?
Er is geen misdrijf
Er is geen misdrijf (in de zin dat maleisische autoriteiten geen misdrijf hebben vastgesteld en de johnsons dus niet vervolgd worden)

Moet dit laatste dan speciaal voor jou erbij geschreven worden. Iedereen weet wat de user ermee bedoelde.
pi_181202700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:06 schreef RapaNui het volgende:
Het siert de Johnsons niet dat ze hun dienstmeid nog niet hebben betaald. De vrouw die 2 weken lang voor hun kindje heeft gezorgd en in huis heeft genomen.

Na al die maanden zijn ze haar nog steeds 400 euro schuldig. Maak dat geld toch over zou ik zeggen, of geef de advocaat opdracht om haar te betalen, weetikveel.
Jij gelooft ook echt alles.
Ik heb gehoord dat de Johnsons hun hond amper te eten gaven, volgens de manager van het gebouw, dus vrijwel zeker een feit.
pi_181202746
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:33 schreef SOG het volgende:

[..]

Haha ga je nu met woorden goochelen?
Er is geen misdrijf
Er is geen misdrijf (in de zin dat maleisische autoriteiten geen misdrijf hebben vastgesteld en de johnsons dus niet vervolgd worden)

Moet dit laatste dan speciaal voor jou erbij geschreven worden. Iedereen weet wat de user ermee bedoelde.
Je weet dat misdrijven ook nog - soms maanden, zelfs jaren later - achteraf vastgesteld kunnen worden, toch?

Anders heb je bij deze even wat nieuws geleerd. Waarvoor geen dank. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181202767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:44 schreef Salina het volgende:

Je weet dat misdrijven ook nog - soms maanden, zelfs jaren later - achteraf vastgesteld kunnen worden, toch?
Maar niet in dit geval.
pi_181204192
De familie krijgt langzaam vertrouwen in deze speciale rechtbank en gaan er daarmee automatisch van uit dat het oordeel zal zijn wat ze willen horen.

Dat kan haast niet goed aflopen.
pi_181207892
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh ja. Maar Luna had haar ook nog naakt in de kamer zien zitten en tegen zichzelf horen praten. Was dat dan voor 9 uur?
Dat zou ook rond 10 uur geweest zijn.

Ik vraag me af of het tijdstip van overlijden door een Maleisische schouwarts is vastgesteld, of louter op basis van verklaringen van Luna en onderbuurman is 'gededuceerd'.
(Er zou een Maleisisch autopsie rapport zijn.)
pi_181208191
De rijglaarzen van Ivana zouden zijn meegenomen door de politie:

Earlier today, Lance Corporal Ahmad Fabian Abdullah testified that he had removed items from the condo, including some of Smit’s clothing, two handphones, and “Puss in Boots” kneehigh boots. This was done without gloves, he said.

http://www.freemalaysiato(...)-after-ivanas-death/
pi_181215376
Nederlandse patholoog getuigt in zaak Ivana Smit:

https://nos.nl/artikel/22(...)zaak-ivana-smit.html
pi_181216245
Adam White heeft wel voor de rechter zijn verhaal gedaan:

https://www.telegraaf.nl/(...)t-geen-lief-engeltje
pi_181216849
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:44 schreef Salina het volgende:

[..]

Je weet dat misdrijven ook nog - soms maanden, zelfs jaren later - achteraf vastgesteld kunnen worden, toch?

Anders heb je bij deze even wat nieuws geleerd. Waarvoor geen dank. :)
Ja, iedereen interpreteert het zoals ik al postte behalve jij. Gefeliciteerd met je totaal onnodige correcties. ^O^
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:13:28 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181217490
Een dronken en stonede hoer die van een flat lazert. Zag ze er niet leuk uit had je er nooit van gehoord.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:37:53 #260
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_181218087
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:13 schreef LXIV het volgende:
Een dronken en stonede hoer die van een flat lazert. Zag ze er niet leuk uit had je er nooit van gehoord.
Inderdaad, gewoon een goedkoop hoertje. Laat die Amerikanen lekker met rust. Tegenwoordig is iedereen zonder baan of inkomen een model.

quote:
,,Ik bood haar onderdak toen ze geen huis had. En ik bood haar een baan aan als mijn persoonlijke assistent. Maar dat werd niks. Ze wilde overduidelijk liever feesten dan werken bij mij.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-geen-lief-engeltje
graag verwijderen
pi_181218844
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:56 schreef RapaNui het volgende:

Haar voetafdrukken zijn gevonden op de houten vloer van het balkon.
Op dag 1 heeft de rechter willen uitzoeken hoe het mogelijk was dat er GEEN hoger gelegen voetafdrukken zijn gevonden.
De airco is lager gelegen.
Hoger gelegen zullen nooit voetafdrukken zijn ivm de zwaartekracht.

quote:
Een politieman heeft op dag 1 de plek aangewezen waar haar vingerafdrukken zouden zijn, maar wij weten niet of die afdrukken zijn geverifieerd.
Daar kunnen wij gerust vanuit gaan.
pi_181219392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:13 schreef LXIV het volgende:
Een dronken en stonede hoer die van een flat lazert. Zag ze er niet leuk uit had je er nooit van gehoord.
Gezien het feit dat ze volgens getuigen juist hyperactief was, is het niet erg aannemelijk dat ze stoned was. Heb je trouwens een bron dat ze werd betaald voor seks..?
pi_181220417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:30 schreef RapaNui het volgende:

De schoonmaakster hoopt dat de Johnsons morgen komen. "Ik krijg nog 2000 ringit (400 euro) van ze voor al mijn werk," zegt ze
Voor de rechtbank heeft ze verklaard keurig haar laatste salaris te hebben ontvangen van de Johnsons.

Bron: http://www.freemalaysiato(...)-after-ivanas-death/

quote:
In de dagen na Ivana’s dood zijn er volgens schoonmaakster Nur Maisara spullen verdwenen uit het appartement. "Ik vond een tas vol met geld. Duizenden dollars en ringits.
Voor de rechtbank heeft ze verklaard dat er slechts 2200 ringit in de tas zat (500 dollar).

Zelfde bron.
pi_181222808
Ivana was al dood toen ze van balkon viel:

https://www.ad.nl/buitenl(...)alkon-viel~a9feb112/
pi_181222867
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:45 schreef SOG het volgende:

[..]

Ja, iedereen interpreteert het zoals ik al postte behalve jij. Gefeliciteerd met je totaal onnodige correcties. ^O^
Er zijn altijd mensen die het beter denken te weten en niet openstaan voor informatie die hun tunnelvisie doet wankelen.

Ik sta open voor alle mogelijkheden, in tegenstelling tot sommige andere users hier. ;)

FEIT is en blijft dat er nog geen misdrijf is vastgesteld.

Dit kan letterlijk uiteindelijk betekenen dat er ófwel geen misdrijf is, ófwel dat dit er wel is maar dat dit nog niet is vastgesteld (en in een enkel geval nooit vastgesteld zal worden).

Daar doet de losbandige levensstijl van die dame verder niets aan af.

Duidelijk?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181222873
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 00:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ze volgens getuigen juist hyperactief was, is het niet erg aannemelijk dat ze stoned was. Heb je trouwens een bron dat ze werd betaald voor seks..?
Doorgesnoven slet was beter geweest?
pi_181223016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 08:56 schreef gynaika het volgende:
Ivana was al dood toen ze van balkon viel:

https://www.ad.nl/buitenl(...)alkon-viel~a9feb112/
Of ze is toch later overleden.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:17:14 #268
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181223029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 08:56 schreef gynaika het volgende:
Ivana was al dood toen ze van balkon viel:

https://www.ad.nl/buitenl(...)alkon-viel~a9feb112/
Al die nonsensgetuigenissen die de familie direct voor waar en overtuigend bewijs aanneemt. Treurig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181223051
Ivana's familie heeft deze hele zaak aangespannen om rechtvaardigheid voor Ivana te krijgen. Pijnlijk wel dat ze met hun neus op de feiten gedrukt worden. Weet nog dat ze ervan overtuigd waren dat Ivana NOOIT drugs had gebruikt. Het vreemdgaan en trio's zijn vast ook nieuwe info . Juist met deze rechtbanksituatie wordt er een niet zo mooi beeld gecreëerd van Ivana.
pi_181223073
Dit ja ...
quote:
9s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Al die nonsensgetuigenissen die de familie direct voor waar en overtuigend bewijs aanneemt. Treurig.
pi_181223089
Vandaag werd een Maleisisch rechercheur tijdens het kruisverhoor door de familieadvocaat gevraagd wat voor opleiding hij had genoten voor het werk bij de Crime Unit. Het antwoord was: ,,geen''.

https://mobile.twitter.co(...)/1029706675987652609
pi_181223254
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 00:11 schreef Za het volgende:

[..]

De airco is lager gelegen.
Hoger gelegen zullen nooit voetafdrukken zijn ivm de zwaartekracht.

[..]

Daar kunnen wij gerust vanuit gaan.
De airco staat hoger dan de VLOER van het balkon. Om op de airco te gaan staan moet je eerst hoger stappen. Goeiemorgen.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 01:29 schreef Za het volgende:

[..]

Voor de rechtbank heeft ze verklaard keurig haar laatste SALARIS te hebben ontvangen van de Johnsons.

Bron: http://www.freemalaysiato(...)-after-ivanas-death/

[..]

Voor de rechtbank heeft ze verklaard dat er slechts 2200 ringit in de tas zat (500 dollar).

Zelfde bron.
Het bedrag van 400 euro hoeft nog geen SALARIS te zijn.
Ze had extra werk verricht etc.
pi_181223350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:22 schreef RapaNui het volgende:
Vandaag werd een Maleisisch rechercheur tijdens het kruisverhoor door de familieadvocaat gevraagd wat voor opleiding hij had genoten voor het werk bij de Crime Unit. Het antwoord was: ,,geen''.

https://mobile.twitter.co(...)/1029706675987652609
:')
Die hebben ze gewoon uit een Maleisisch FOK!rechercheteam gehaald.
´
pi_181223382
Getuige hoorde iets hard vallen tussen 1 en 2 uur 'smiddags:
Mohd Rehab Haji Ismail, whose stall stands opposite the CapSquare Residence near Bukit Nanas, told the inquest that he heard a loud noise, “like a pile of bricks falling”, between 1pm and 2pm on Dec 7 last year.

http://www.freemalaysiato(...)-the-day-ivana-died/
pi_181227003

Zo zie je maar dat de vries ook maar iets roept. "Hoog niveau"
pi_181227022
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:33 schreef RapaNui het volgende:

De airco staat hoger dan de VLOER van het balkon. Om op de airco te gaan staan moet je eerst hoger stappen. Goeiemorgen.
30 cm, dan spreek je niet van de hoger gelegen delen.

Ergens in april is al bekend geworden dat haar voetafdrukken zijn aangetroffen op de airco, maar blijkbaar heeft ze geen sporen op de railing nagelaten, en werd nu geheckt of dat wel mogelijk was.

quote:
Het bedrag van 400 euro hoeft nog geen SALARIS te zijn.
Ze had extra werk verricht etc.
Houd toch op met je caps Stacey, kom liever met bewijs dat Johnson de leverancier van de drugs was, zoals je op de pagina's hiervoor suggereerde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 16-08-2018 13:02:15 ]
pi_181227108
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:02 schreef Salina het volgende:

Duidelijk?
Kun je misschien een beetje dimmen tegen andere users, het aanpassen van andermans posts mag je ook achterwege laten.

Duidelijk?
  donderdag 16 augustus 2018 @ 12:59:58 #278
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_181227259
Heel sneu voor de familie en vrienden, maar als dit met Een persoon was gebeurd die geen “fotomodel” was , maar gewoon een boerin uit een dorp ,had dit langela niet zoveel media aandacht gekregen
pi_181227686
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:49 schreef Za het volgende:

[..]

30 cm, dan spreek je niet van de hoger gelegen delen.

Ergens in april is al bekend geworden dat haar voetafdrukken zijn aangetroffen op de airco, maar blijkbaar heeft ze geen sporen op de railing nagelaten, en werd nu geheckt of dat wel mogelijk was.

[..]

Houd toch op met je caps Stacey, kom liever met bewijs dat Johnson de leverancier van de drugs was, zoals je op de pagina's hiervoor suggereerde.
Het AD schreef laatst dat (tijdens de rechtszaak bleek dat) er geen voetafdrukken op de airco unit stonden, wel op het balkon zelf en daar omheen. Was dat dan onjuist?
pi_181228175
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:59 schreef jigggy het volgende:
Heel sneu voor de familie en vrienden, maar als dit met Een persoon was gebeurd die geen “fotomodel” was , maar gewoon een boerin uit een dorp ,had dit langela niet zoveel media aandacht gekregen
Denk dat dit wel meevalt. Er moet een verhaal achter zitten dat kan worden uitgemolken door de media, feiten en onduidelijkheden. Daarnaast speelt nog mee of de familie wel of geen media-aandacht zoekt.

De zoektocht en moord naar Anne Faber, een studente, was uitgebreid in de media. De moorden op Romy en Savannah, twee scholieren, trok een stuk minder aandacht. De zoektocht naar en dood van Kris Kremers en Lisanne Froon kreeg ook na de dood nog veel aandacht. Die jongen bij Garda laatst, tijdens de zoektocht veel media-aandacht, daarna een stuk minder.
pi_181231505
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:53 schreef Za het volgende:

[..]

Kun je misschien een beetje dimmen tegen andere users, het aanpassen van andermans posts mag je ook achterwege laten.

Duidelijk?
Het doet je wel wat hé, deze zaak?

Je zou bijna denken dat jij er niet zo onbevooroordeeld instaat, zo fel als dat jij en sommige anderen hier voor "hun gelijk" strijden.

Sta gewoon open voor eventuele andere oorzaken en staar je niet enkel blind op "een ongeluk en geen misdrijf" als enige optie.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181231555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:59 schreef jigggy het volgende:
Heel sneu voor de familie en vrienden, maar als dit met Een persoon was gebeurd die geen “fotomodel” was , maar gewoon een boerin uit een dorp ,had dit langela niet zoveel media aandacht gekregen
Scherp hoor. Toen Prince doodging door een overdosis kreeg dat ook meer aandacht dan wanneer Jan Bakkert uit Dronten dood gaat aan een overdosis.
pi_181235953
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:49 schreef Za het volgende:

[..]

30 cm, dan spreek je niet van de hoger gelegen delen.

Ergens in april is al bekend geworden dat haar voetafdrukken zijn aangetroffen op de airco, maar blijkbaar heeft ze geen sporen op de railing nagelaten, en werd nu geheckt of dat wel mogelijk was.

[..]

Houd toch op met je caps Stacey, kom liever met bewijs dat Johnson de leverancier van de drugs was, zoals je op de pagina's hiervoor suggereerde.
Ik weet niet wat jouw probleem is, maar gelukkig ben ik NIET stacey.

Obviously lees je mijn posts niet goed, want ik heb niet over Johnson als leverancier gepost, maar over Adam White.

Verder heb je de media niet goed gevolgd over wel of geen voetstappen op de airco, op het balkon, etc. etc.

En die caps gebruik ik, omdat ik momenteel niet vetgedrukt kan gebruiken.

Ga nu maar iemand anders pesten.
pi_181238063
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:17 schreef Physsic het volgende:

Het AD schreef laatst dat (tijdens de rechtszaak bleek dat) er geen voetafdrukken op de airco unit stonden, wel op het balkon zelf en daar omheen. Was dat dan onjuist?
Heb je dat artikel bij de hand?

Melden dat iets ergens niet is, dan blijf je bezig, dus ik vermoed een vertaalfout.

Er is gevraagd of Ivana van uitzichten hield, met de achterliggende gedachte dat ze daar was gaan zitten en mogelijk gevallen is, maar dan moet er wel bewijs zijn dat ze zich op dat gedeelte bevond wil je dat opperen. Ook is eerder in de media geschreven dat er voetafdrukken op de airco unit stonden, en dat is niet tegengesproken door Diekstra of de familie, terwijl ze dat met klem zouden ontkennen gezien het het moord scenario ontkracht.
pi_181238547
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:30 schreef SOG het volgende:
Wat een soap!!

Ook echt die johnsons nu gaan afzeiken omdat ze niet willen komen. Wie zou dat in godsnaam wél doen?

Ze hebben toch al gewoon een verklaring afgegeven en ze zijn niet aangeklaagd, dus waarom komen? Om plots de schuld in je schoenen geschoven te krijgen door een stel "experts" en amateuristische politie?

Om 1500 uur niet die flat binnenvallen maar rustig wachten en 2 uur later aanbellen?
De mogelijkheid gegeven om een schoonmaakster de flat laten reinigen voordat er onderzoek is geweest in de flat?
Eerste x wel drugs in de test, tweede keer niet?
Een autopsie door een zgn expert die zegt dat ze mogelijk al dood was omdat ze blauwe plekken had om haar hals...
Een oom die loopt te blerren dat ze haar over de reling hebben gegooid.

No way dat ik terug zou komen ook al was het een ongeluk/zelfmoord en ik had er niks mee te maken.
Precies dit dus. Je moet toch wel enorm gek in je hoofd zijn om je over te leveren aan het rechtssysteem in zo'n land.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181238568
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:47 schreef Za het volgende:

[..]

Heb je dat artikel bij de hand?

Melden dat iets ergens niet is, dan blijf je bezig, dus ik vermoed een vertaalfout.

Er is gevraagd of Ivana van uitzichten hield, met de achterliggende gedachte dat ze daar was gaan zitten en mogelijk gevallen is, maar dan moet er wel bewijs zijn dat ze zich op dat gedeelte bevond wil je dat opperen. Ook is eerder in de media geschreven dat er voetafdrukken op de airco unit stonden, en dat is niet tegengesproken door Diekstra of de familie, terwijl ze dat met klem zouden ontkennen gezien het het moord scenario ontkracht.
@RapaNui, weet jij nog welk artikel dat was? Het stond in het AD en was volgens mij na een van de eerste zittingsdagen.
pi_181238606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:52 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

Maar verder zijn de Johnsons zo onschuldig als wat uiteraard. :Y

Als ik de vele reacties hier eens vluchtig doorneem.

Haar eigen schuld. Losbandige slet. Jaja. Tuurlijk joh.

Ik vertrouw die Amerikanen niet zomaar.

Waarom zijn ze trouwens gevlucht als het een ongeluk was, en als ze daar een appartement hebben (en dus woonachtig zijn)?

Wat er verder exact gebeurd is weet ik ook niet precies, maar heb ik ergens gelezen dat ze - ondanks dat ze flink naar beneden is gevallen (?) vanaf een balkon - schijnbaar een ongeschonden gezichtje had en verder heel specifiek op dat balkon lag (net alsof ze daar was neergelegd of b.v. zoals iemand gaat slapen)?

Dat weet ik niet zeker. Blijft wel een fascinerende zaak. Maar al dat victim shaming (en blaming) moet maar eens ophouden. Mensen die dood zijn kunnen zich niet verweren. Dan ben je gewoon niet snik en onmenselijk als je dan het slachtoffer aan de schandpaal durft te nagelen.

Dat die Johnsons en die advocaat eens lekker hun karma krijgen.
Prachtig dat je in één en dezelfde post rept over schadelijke victim-shaming (helemaal mee eens) en dan vervolgens dat echtpaar als schuldigen aanwijst omdat je 'ergens iets hebt gelezen'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181238711
Heb het al, had het al eens gepost in dit topic:
quote:
,,Hield ze van hoogtes?’’, vraagt hulpofficier van justitie Joy Rasan aan Agenjo. Misschien is ze op het randje gaan zitten om te genieten van het uitzicht en toen gevallen. Maar waarom zijn er dan geen voetsporen op de airco’s gevonden?
https://www.ad.nl/buitenl(...)a-overleed~acee315b/
pi_181239361
quote:
13s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Prachtig dat je in één en dezelfde post rept over schadelijke victim-shaming (helemaal mee eens) en dan vervolgens dat echtpaar als schuldigen aanwijst omdat je 'ergens iets hebt gelezen'.
Ik zeg alleen maar dat het geliefde echtpaar niet per sé onschuldig hoeft te zijn. Sowieso qua levensstijl niet (iets waar men mevrouw Smit van beschuldigd).

Niet zozeer onschuldig in de juridische zin (wel of geen misdrijf begaan door het echtpaar).
Al is zelfs dat nog niet uitgesloten.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181239466
Conclusie van de TT hadden vele anderen en mijzelf de dag dat dit ongeluk in het nieuws verscheen
I will do what i must !!
pi_181242734
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:08 schreef Physsic het volgende:
Heb het al, had het al eens gepost in dit topic:

https://www.ad.nl/buitenl(...)a-overleed~acee315b/
Thanks Physsic, het staat er als vraag niet als feit, in hetzelfde artikel een foto van het over de rand stappen, die conclusie kan er alleen zijn op basis van wat aangetroffen is.
pi_181242897


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 17-08-2018 00:05:54 ]
pi_181244370
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:45 schreef Za het volgende:

[..]

Maar niet in dit geval.
O stoere scootmobielrijder, weet je meer?
pi_181244423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:13 schreef LXIV het volgende:
Een dronken en stonede hoer die van een flat lazert. Zag ze er niet leuk uit had je er nooit van gehoord.
stoere praat joh, echt vet 😎
pi_181245277
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:

O stoere scootmobielrijder, weet je meer?
Ik ben geen leeftijdsgenoot van je ootje.

Niks mis mee dat bejaarden hier een beetje mee proberen te discussiëren maar houd het een beetje on topic svp en laat je fantasieën over andere users achterwege.
pi_181245371
ik denk drugsmisbruik, zij sterft. Drugs is een zwaar misbruik daar. Na dood flikkeren ze haar van balkon om niet vervolgd te worden voor drugs en ze laten het zien als zelfmoord.
pi_181246008
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 02:44 schreef Za het volgende:

[..]

Ik ben geen leeftijdsgenoot van je ootje.

Niks mis mee dat bejaarden hier een beetje mee proberen te discussiëren maar houd het een beetje on topic svp en laat je fantasieën over andere users achterwege.
volgens mij beticht jij een aantal posts hierboven zelf dat Rapa Stacey zou zijn.

Iets met een pot verwijdt de ketel...

Je kunt je mening blijven doordrukken en een ieder die er anders overdenkt belachelijk maken.
Rapa heeft altijd goede onderbouwingen voor haar posts. Die mis ik vaak bij jouw reactie’s.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 17-08-2018 10:27:14 ]
pi_181246039
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 03:02 schreef Duveldrinker het volgende:
ik denk drugsmisbruik, zij sterft. Drugs is een zwaar misbruik daar. Na dood flikkeren ze haar van balkon om niet vervolgd te worden voor drugs en ze laten het zien als zelfmoord.
Maar dat zou dat drugsgebruik en de gevolgen ervan toch niet oplossen? Ze stonden op de bewakingsbeelden.

Ik vermoed ook zoiets, lelijke valpartij binnen, gebrek aan hulpverlening en de dood tot gevolg.

Aan de andere kant, er zijn al zoveel verhalen rondom haar dood. Wat is waar en wat niet?
pi_181246058
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:40 schreef Za het volgende:

[..]

Thanks Physsic, het staat er als vraag niet als feit, in hetzelfde artikel een foto van het over de rand stappen, die conclusie kan er alleen zijn op basis van wat aangetroffen is.
Dan wacht ik nog even op meer informatie voordat ik een van beide aanneem.
pi_181248535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 03:02 schreef Duveldrinker het volgende:
ik denk drugsmisbruik, zij sterft. Drugs is een zwaar misbruik daar. Na dood flikkeren ze haar van balkon om niet vervolgd te worden voor drugs en ze laten het zien als zelfmoord.
Dit blijft echter wel een fascinerende optie, zeker als zou blijken dat mw. Smit al dood was voordat ze het balkon af viel/werd gegooid.

Echter, volgens sommigen hier kan dit natuurlijk nooit, aangezien men er 100% heilig van overtuigd is dat de familie Johnsons onschuldig is.

Of is het over het balkon gooien van een lijk géén misdrijf in Maleisië?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')