Als ze de snelheid van vorig jaar hebben, moet dat kunnenquote:Op woensdag 18 april 2018 14:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
In Baku moeten ze 1 & 2 worden, dan wordt het interessant
1,3 seconden langzamer dan Mercedes ?quote:Op woensdag 18 april 2018 15:01 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze de snelheid van vorig jaar hebben, moet dat kunnen
Bijna dezelfde tijden als Vetlelquote:Op woensdag 18 april 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
1,3 seconden langzamer dan Mercedes ?
Die dus ook meer dan een seconde achter Mercedes stond...quote:
quote:Op woensdag 18 april 2018 19:30 schreef Fer het volgende:
Als je die crash compilaties ziet van Vettel is het ook iedere hetzelfde, probeert de ander altijd maar opzij te dringen zodra hij er maar iets naast is. Als die ander hem dan laat staan of niet opzij kan is het weer drama
Ook gelijk de reden dat ik laatst toch maar niet het circuit op ben gegaan met m'n eigen auto (ja het regende) er waren er toch wel een paar die erop gingen zonder te crashen (en met eigen auto op kenteken). /mietjequote:Op woensdag 18 april 2018 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het laat ook zien dat crashes erbij horen.
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.quote:Op donderdag 19 april 2018 07:23 schreef SnowOokami het volgende:
Dat hier ook nog steeds over gepraat wordt
Why Vettel's safety car gripe is off the mark
https://www.motorsport.co(...)-chinese-gp-1027746/
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?quote:Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Knip
Ook de stewards zaten concurrent Hamilton weer eens mee. Verstappen beukt Vettel in de rondte, en die krijgt dan een straf waar Vettel niks aan heeft maar die Hamilton extra punten oplevert. Die hebben ook weer zoveel beslisruimte dat ze het verloop van de wk-strijd kunnen beinvloeden, wat ze de afgelopen jaren ook veelvuldig gedaan hebben.
Knip
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.
Eens.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.
En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
Ze hadden eerst Ferrari moeten inlichten zodat Ferrari de strategie kan aanpassen en dan op signaal van Ferrari de SC de baan op doen.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
En waarom duurde het dan zo lang? Ik denk dat je het zoveel mogelijk moet objectiveren, incident opgemerkt, vastgesteld dat er debris op de racelijn ligt, dus SC, punt. De verplichting om zo snel mogelijk een beslissing te nemen is ook al een manier van objectivering. Waarom eerst nog veschillende auto's door de rommel moesten rijden ontgaat me.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.
En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
Ik zou het niet heel raar vinden dat een straf ertoe leidt dat de schuldige meer nadeel van de aanrijding ondervindt dan het slachtoffer. Ze moeten natuurlijk niet de volgorde los van snelheidsverschillen gaan bepalen, maar als je bijvoorbeeld een 10s S&G geeft dan kan Vettel ook nog naar binnen en zo voor Verstappen eindigen. Als Verstappen er dan alsnog voorbij gaat dan is het gewoon het snelheidsverschil.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
In dit geval was de SC er vooral voor de vegers, de debris lag deels op de racelijn en als er dan op willekeurige momenten auto's voorbij komen is dat niet goed voor de veiligheid.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waarom duurde het dan zo lang? Ik denk dat je het zoveel mogelijk moet objectiveren, incident opgemerkt, vastgesteld dat er debris op de racelijn ligt, dus SC, punt. De verplichting om zo snel mogelijk een beslissing te nemen is ook al een manier van objectivering. Waarom eerst nog veschillende auto's door de rommel moesten rijden ontgaat me.
[..]
Daarom moeten er ook regels zijn waar hij naar moet luisteren. Natuurlijk moest de SC naar buiten, maar maak de timing daarvan zo onafhankelijk mogelijk. Het getreuzel was nergens goed voor en beinvloedde de wedstrijd. Je kunt geluk of pech hebben met de SC, maar nu hadden Bottas en Vettel pech met de timing van Whiting. Zorg dan dat Whiting niks te timen heeft, dan pas is het echt toeval.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In dit geval was de SC er vooral voor de vegers, de debris lag deels op de racelijn en als er dan op willekeurige momenten auto's voorbij komen is dat niet goed voor de veiligheid.
Daarom werd de SC naar buiten gereden, je hebt dan iedere keer een paar minuten om te vegen.
Verder maakt het niet uit wat je vindt of wil, Charlie luistert zelden naar mensen van het FOK!-forum.
Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?quote:Op donderdag 19 april 2018 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom moeten er ook regels zijn waar hij naar moet luisteren. Natuurlijk moest de SC naar buiten, maar maak de timing daarvan zo onafhankelijk mogelijk. Het getreuzel was nergens goed voor en beinvloedde de wedstrijd. Je kunt geluk of pech hebben met de SC, maar nu hadden Bottas en Vettel pech met de timing van Whiting. Zorg dan dat Whiting niks te timen heeft, dan pas is het echt toeval.
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel vanquote:Op donderdag 19 april 2018 10:20 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?
Klopt, die kon de pits in terwijl iedereen langzaam reed.quote:Op donderdag 19 april 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
idd in Australiëquote:Op donderdag 19 april 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
Misschien had iemand me er dan op moeten wijzen dat er getreuzeld was met de SC, misschien had ik daar een rechtvaardigheid in gezien in de categorie hij is al vaak genoeg geholpen, maar in het algemeen vind ik dat de F1 eerlijker moet. Je zult mij niet horen klagen over de consequente toepassing van een heldere regel die geen beslisruimte laat.quote:Op donderdag 19 april 2018 10:20 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?
Ik ben het met je oneens en vooral vanwege het volgende:quote:Op donderdag 19 april 2018 10:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien had iemand me er dan op moeten wijzen dat er getreuzeld was met de SC, misschien had ik daar een rechtvaardigheid in gezien in de categorie hij is al vaak genoeg geholpen, maar in het algemeen vind ik dat de F1 eerlijker moet. Je zult mij niet horen klagen over de consequente toepassing van een heldere regel die geen beslisruimte laat.
Beslisruimte moet de uitzondering zijn die slechts voorkomt in bijzondere gevallen.
En dan heeft Hamilton nog steeds profijt in jouw wereld (daar begon je mee, post #213). Hoe had de wedstrijdleiding dat moeten voorkomen?quote:Op donderdag 19 april 2018 09:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou het niet heel raar vinden dat een straf ertoe leidt dat de schuldige meer nadeel van de aanrijding ondervindt dan het slachtoffer. Ze moeten natuurlijk niet de volgorde los van snelheidsverschillen gaan bepalen, maar als je bijvoorbeeld een 10s S&G geeft dan kan Vettel ook nog naar binnen en zo voor Verstappen eindigen. Als Verstappen er dan alsnog voorbij gaat dan is het gewoon het snelheidsverschil.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Je kunt het mijn punt oneens zijn en je kunt mij van bias beschuldigen, maar dat zijn twee verschillende dingen. Het gaat erom dat Whiting uitgebreid de tijd mag nemen voor een SC beslissing, dat geeft hem invloed op het wedstrijdverloop en het zou beter zijn dat hij die niet heeft. Dan bestaat de pech of het geluk in het moment dat de twee TR's tegen elkaar aanrijden, nu bestaat de pech of het geluk in hoe lang Whiting neemt om tot een beslissing te komen.quote:Op donderdag 19 april 2018 10:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik ben het met je oneens en vooral vanwege het volgende:
Je leeft in een wereld waarin Hamilton wordt geholpen en Vettel altijd wordt genaaid. Daardoor zie je alleen maar dingen die je bias bevestigen. Ik denk echt dat je je bril moet afdoen, voelt een beetje ongezond.
Met een veel kleinere marge door het getreuzel van Whiting en het feit dat Verstappen druistigheid nooit eerder is ingetoomd.quote:Verder niet klagen want Seb staat gewoon op 1.
Dat moeten ze niet, dat is wel gewoon pech.quote:Op donderdag 19 april 2018 10:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan heeft Hamilton nog steeds profijt in jouw wereld (daar begon je mee, post #213). Hoe had de wedstrijdleiding dat moeten voorkomen?
SC is laatste redmiddel(op de rode vlag na natuurlijk), uiteraard probeer je die (ALS HET KAN) zo lang mogelijk uit stellen omdat het invloed heeft op de uitslag. Maar als de beslissing dan genomen is moet je hem zo snel mogelijk uitvoeren. In dit geval kwam het Red Bull goed uit en Vettel wat minder. (neemt niet weg dat RAI en HAM ook naar binnen hadden kunnen gaan om voordeel te hebben).quote:Op donderdag 19 april 2018 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Je kunt het mijn punt oneens zijn en je kunt mij van bias beschuldigen, maar dat zijn twee verschillende dingen. Het gaat erom dat Whiting uitgebreid de tijd mag nemen voor een SC beslissing, dat geeft hem invloed op het wedstrijdverloop en het zou beter zijn dat hij die niet heeft. Dan bestaat de pech of het geluk in het moment dat de twee TR's tegen elkaar aanrijden, nu bestaat de pech of het geluk in hoe lang Whiting neemt om tot een beslissing te komen.
Dat Hamilton nogal eens een beslissing meekrijgt waarbij er plotseling allemaal nieuwe overwegingen worden meegenomen lijkt me moeilijk betwistbaar, maar dat is ook iets wat alleen maar kan door een teveel aan vrije beslisruimte.
[..]
Vettel is meestal de dader, afgaand op vorig seizoen.quote:Met een veel kleinere marge door het getreuzel van Whiting en het feit dat Verstappen druistigheid nooit eerder is ingetoomd.
Dat vooral Vettel het slachtoffer is van Verstappen en Hamilton doorgaans goed wegkomt of zelfs profiteert is wel gewoon botte pech. Zul je net zien dat Verstappen nu voorzichtig gaat zijn en Hamilton geen last van hem heeft nu het zijn beurt is om met hem om positie te vechten.
Bespottelijk idd.quote:Op donderdag 19 april 2018 11:24 schreef Kyran het volgende:
Alsof Whiting zijn beslissing neemt nadat hij even goed heeft gekeken waar iedereen op de baan rijdt. Kom op zeg.
Ik moest het googlen...quote:Op donderdag 19 april 2018 11:27 schreef Fir3fly het volgende:
Druistig is ook ineens een modewoordje .
Prachtig oud-Hollandsch woord toch.quote:
Zeker niet.quote:Op donderdag 19 april 2018 11:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Prachtig oud-Hollandsch woord toch.
Niks mis met een beetje woordenschat
Je bevestigd met deze post exact mijn woorden. Vettel als slachtoffer, de rest als (onbewuste) boeman. Maakt mij verder niet uit hoor, maar het klinkt wel een beetje ongezond.quote:Op donderdag 19 april 2018 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Je kunt het mijn punt oneens zijn en je kunt mij van bias beschuldigen, maar dat zijn twee verschillende dingen. Het gaat erom dat Whiting uitgebreid de tijd mag nemen voor een SC beslissing, dat geeft hem invloed op het wedstrijdverloop en het zou beter zijn dat hij die niet heeft. Dan bestaat de pech of het geluk in het moment dat de twee TR's tegen elkaar aanrijden, nu bestaat de pech of het geluk in hoe lang Whiting neemt om tot een beslissing te komen.
Dat Hamilton nogal eens een beslissing meekrijgt waarbij er plotseling allemaal nieuwe overwegingen worden meegenomen lijkt me moeilijk betwistbaar, maar dat is ook iets wat alleen maar kan door een teveel aan vrije beslisruimte.
[..]
Met een veel kleinere marge door het getreuzel van Whiting en het feit dat Verstappen druistigheid nooit eerder is ingetoomd.
Dat vooral Vettel het slachtoffer is van Verstappen en Hamilton doorgaans goed wegkomt of zelfs profiteert is wel gewoon botte pech. Zul je net zien dat Verstappen nu voorzichtig gaat zijn en Hamilton geen last van hem heeft nu het zijn beurt is om met hem om positie te vechten.
En dit is ook onzin, dat is jouw mening omdat je iets nieuws gehoord hebt. Wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk nieuw is (voor mij in ieder geval niet, ervan uitgaande dat je hier op de 'Racing Room' doelt).quote:Op donderdag 19 april 2018 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat Hamilton nogal eens een beslissing meekrijgt waarbij er plotseling allemaal nieuwe overwegingen worden meegenomen lijkt me moeilijk betwistbaar, maar dat is ook iets wat alleen maar kan door een teveel aan vrije beslisruimte.
[..]
Ik wil niet heel lullig doen en alles, maar dit weet toch iedereen dat dit zo is?quote:Op donderdag 19 april 2018 09:59 schreef maniack28 het volgende:
maar dit is van het niveau de Twin Towers zijn opgeblazen in opdracht van Jan Peter Balkenende.
Whiting bepaalt wanneer de SC nodig is, niet Vettel, niet Weltschmertz, niet Hamilton. Jij bent het er uiteraard niet mee eens op het moment Vettel (volgens jou) een nadeel heeft, maar zult ook Whitings new best friend zijn als hij een call maakt in het nadeel van Hamilton. En natuurlijk zijn meer call's in het nadeel van Vettel (volgens jou).quote:Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.
De timing van de Safety Car in Australië, was logisch want meteen bij het incident. Nu duurde het twee (één?) ronde. Dus daar mag mijns inziens best over geklaagd worden (geluk dat niemand lek reed), maar klachten/pechvogels zijn nooit volledig te voorkomen zijn.quote:Op donderdag 19 april 2018 12:08 schreef Geralt het volgende:
Vettel zelf had ook al zitten mekkeren over de timing van de SC las ik links en rechts.
Hij vergeet dan maar eventjes dat hij er zelf ook al vaak zat, dit jaar nog een keer zelfs, behooorlijk mee gemazzeld heeft. Dan hoor je die knaker uiteraard niet. Dan moet je ook een kerel zijn en zeggen dat de SC timing slecht was en beter moet, ookal was jij de enige die er voordeel van had.
Ik zie er ook geen opzet in, het punt is dat pech en geluk hier afhankelijk zijn van het moment van een menselijke beslissing, en niet van het moment van het incident zelf. En waar was het wachten eigenlijk op? Dat de onderdelen wegwaaiden van de racelijn? De SC is een veiligheidsmaatregel, waarom dan wachten?quote:Op donderdag 19 april 2018 11:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
SC is laatste redmiddel(op de rode vlag na natuurlijk), uiteraard probeer je die (ALS HET KAN) zo lang mogelijk uit stellen omdat het invloed heeft op de uitslag. Maar als de beslissing dan genomen is moet je hem zo snel mogelijk uitvoeren. In dit geval kwam het Red Bull goed uit en Vettel wat minder. (neemt niet weg dat RAI en HAM ook naar binnen hadden kunnen gaan om voordeel te hebben).
Ik zie hier geen opzet in.
In het voetbal zie je dus dat er zo min mogelijk vrije beslisruimte wordt gelaten. Je zult altijd interpretatiekwesties houden maar in de F1 is zo'n beetje elke beslissing een interpretatiekwestie.quote:Op donderdag 19 april 2018 11:49 schreef maniack28 het volgende:
Het is zoals het is, die dingen gebeuren, net als een goal die eigenlijk buitenspel is of een onterechte penalty. Hoe je daarmee omgaat is wat bepaald of je een winnaar bent of niet en zoals ik Vettel nu zie is hij daar prima toe in staat, so dont worry!
Toen hij met te lage bandenspanning reed was er ineens een uitzondering op de regel dat de auto altijd aan de regels moest voldoen. Hij werd niet gestraft voor het blocken van Grosjean op Silverstone, niet voor het van achter eraf beuken van Rosberg kort na de start, niet voor het afsnijden van de baan kort na de start en voor het opzettelijk blokkeren van Ricciardo in de pitstraat kreeg hij 5 seconden die er niet toe deden. Racing room heb ik nooit eerder in een beslissing gelezen.quote:Op donderdag 19 april 2018 11:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dit is ook onzin, dat is jouw mening omdat je iets nieuws gehoord hebt. Wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk nieuw is (voor mij in ieder geval niet, ervan uitgaande dat je hier op de 'Racing Room' doelt).
Men wilde geen safety car omdat dat de race beďnvloedt (uitstekende reden). Achteraf bleek de inzet van de SC onvermijdbaar. De timing is altijd discussieerbaar want elke coureur rijdt op een ander stuk van hrt circuit.quote:Op donderdag 19 april 2018 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie er ook geen opzet in, het punt is dat pech en geluk hier afhankelijk zijn van het moment van een menselijke beslissing, en niet van het moment van het incident zelf. En waar was het wachten eigenlijk op? Dat de onderdelen wegwaaiden van de racelijn? De SC is een veiligheidsmaatregel, waarom dan wachten?
Waarom? Ze reden allebei snel weer weg en er lag volgens mij niks op de baan?quote:Op donderdag 19 april 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
Edit: andere kant: de crash van Verstappen in de auto van Vettel had tot een safetycar moeten leiden. Ik ben benieuwd welke racefan dit vindt.
Daar moet je dus ook niet naar kijken, je moet dat puur een kwestie van geluk of pech houden. Dat doe je door onmiddellijk een beslissing te nemen op basis van de beelden zodra er een incident is geweest. Het slaat ook nergens op om te wachten tot er iemand door de debris heenrijdt in de hoop dat dat het opruimt want het is een veiligheidsaangelegenheid.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Men wilde geen safety car omdat dat de race beďnvloedt (uitstekende reden). Achteraf bleek de inzet van de SC onvermijdbaar. De timing is altijd discussieerbaar want elke coureur rijdt op een ander stuk van hrt circuit.
Voor objectiviteit moet je mensen houvast geven, anders blijven ze subjectief. Als een voetbalscheidsrechter altijd mag kiezen of een overtreding wordt bestraft met een vrije trap, een penalty of een indirecte vrije trap krijg je ook veel meer betwisting. Maar binnen of buiten het strafschopgebied is gewoon een objectief criterium waar de scheidsrechter houvast aan heeft, dan gaat het nog slechts om de waarneming. Er zullen altijd moeilijke gevallen zijn die opgelost worden met een bepaalde interpretatie, maar in de F1 zijn incidenten die best vaak voorkomen ook nog steeds een interpretatiekwestie. Dan zijn de regels niet voldoende uitgekristalliseerd.quote:Nadeel van het per incident bekijken is inderdaad dat de wedstrijdleiding theoretisch de race kan probeerden te beďnvloeden. Zoals dat nu ook kan, door ongelukken of overtredingen (buiten de baan drukken) individueel te beoordelen en context mee te nemen.
Ik denk dat de wedstrijdleiding (of zoals sommige expres jury zeggen) objectief moet zijn en tegenwoordig ook is. Elke beslissing is per definitie te betwisten. Kan niet anders. Om de hypothetische subjectiviteit als argument te gebruiken, doet de discussie geen goed.
Als een situatie zoals deze late SC voorkomen had moeten worden, dan was dit dus ook een SCquote:Op donderdag 19 april 2018 13:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom? Ze reden allebei snel weer weg en er lag volgens mij niks op de baan?
quote:Op donderdag 19 april 2018 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een situatie zoals deze late SC voorkomen had moeten worden, dan was dit dus ook een SC
Jij verwachtte objectiviteit van de FIA?quote:Op donderdag 19 april 2018 13:47 schreef SnowOokami het volgende:
FIA is ook maar ingestapt op de hate train:
Vind het toch wel redelijk ver gaan ditquote:Op donderdag 19 april 2018 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij verwachtte objectiviteit van de FIA?
Volg je de autosport wel?
In dit topic staan eenzelfde filmpjes van Vettel, Hamilton e.a. Alleen dat de FIA dit manifesteerd is wel triest natuurlijk.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:50 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vind het toch wel redelijk ver gaan dit
Mijn punt was dat ze misschien hebben gewacht om te zien of Marshalls toch niet de troep konden opruimen om zo een overbodige SC te voorkomen. Niet alles is altijd zo klaar als een klontjequote:Op donderdag 19 april 2018 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie er ook geen opzet in, het punt is dat pech en geluk hier afhankelijk zijn van het moment van een menselijke beslissing, en niet van het moment van het incident zelf. En waar was het wachten eigenlijk op? Dat de onderdelen wegwaaiden van de racelijn? De SC is een veiligheidsmaatregel, waarom dan wachten?
Verder hebben we in een Spanje ook wel eens een SC gezien die eigenlijk niet nodig was maar Alonso wel de overwinning bracht. Daar moet in de regels gewoon geen ruimte voor zijn.
Had Verstappen nog zijn hele voorvleugel intact?quote:Op donderdag 19 april 2018 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De SC kwam door de aanrijding van Hartley en Gasly, waarbij er rotzooi op de baan lag.
Als er geen rotzooi op de baan komt is er toch geen reden voor een SC?
Vettel had wat vloer flapjes omhoog en omlaag staan, voor de rest geen carbon eraf.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Had Verstappen nog zijn hele voorvleugel intact?
Vettel had sowieso zichtbare schade, dus ook troep op de baan.
ja dat bedoelde ik, dat iemand anders die compilaties maakt prima, maar je focust nu weer al die (nog steeds) woedende Ferrari fans op Verstappen.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
In dit topic staan eenzelfde filmpjes van Vettel, Hamilton e.a. Alleen dat de FIA dit manifesteerd is wel triest natuurlijk.
Van Hamilton is op YouTube nog redelijk weinig te vinden terwijl er artikelen geschreven werden hoe hij nog eens iemand dood gaat rijdenquote:Op donderdag 19 april 2018 13:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
In dit topic staan eenzelfde filmpjes van Vettel, Hamilton e.a. Alleen dat de FIA dit manifesteerd is wel triest natuurlijk.
Schuldigequote:Op donderdag 19 april 2018 13:47 schreef SnowOokami het volgende:
FIA is ook maar ingestapt op de hate train:
Echt kwalijk dit van de FIA. Mogen Verstappen en Red Bull best even over klagen. Duidelijk dat FIA geen wedstrijden wil zien, maar optochten.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Schuldige
Filmpje 1 : Raikonnen
Filmpje 2 : Vettel
Filmpje 3 : ophouden in Mexico, zelfde techniek die Raikonnen afgelopen grand prix deed bij Bottas.
Filmpje 4 : Verstappen
Filmpje 5 : Vettel
Filmpje 6 : Hamilton
Filmpje 7 : Verstappen
2 van de 7 filmpjes is de fout van verstappen.
Stemmingsmakerij.
Zie net dat je de video ook als "bullying" kan rapporteren bij Youtube, zou wel grappig zijn als die neergehaald wordt door Youtubequote:Op donderdag 19 april 2018 14:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt kwalijk dit van de FIA. Mogen Verstappen en Red Bull best even over klagen. Duidelijk dat FIA geen wedstrijden wil zien, maar optochten.
Volgens mij is Fomule1.com niet van de FIA, maar van de Formula One Group (en dus Liberty).quote:Op donderdag 19 april 2018 13:47 schreef SnowOokami het volgende:
FIA is ook maar ingestapt op de hate train:
Mogen die uberhaupt op de baan als er geen SC is? Maar het punt was nou juist dat je moet voorkomen dat het niet zo klaar als een klontje is want dan krijg je dat het wedstrijdverloop afhangt van Whitings beslissing om te kijken of het probleem misschien vanzelf verdwijnt om vervolgens toch in te grijpen.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:54 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ze misschien hebben gewacht om te zien of Marshalls toch niet de troep konden opruimen om zo een overbodige SC te voorkomen. Niet alles is altijd zo klaar als een klontje
Nee, want Kimi had de kans.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:38 schreef MaGNeT het volgende:
Het blijft een theoretisch verhaal, Mercedes gaf al aan dat ze niet naar binnen zouden zijn gegaan. Ferrari wel?
Je wilt toch gewoon een menselijke component hebben die bepaald of de sc nodig is?quote:Op donderdag 19 april 2018 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mogen die uberhaupt op de baan als er geen SC is? Maar het punt was nou juist dat je moet voorkomen dat het niet zo klaar als een klontje is want dan krijg je dat het wedstrijdverloop afhangt van Whitings beslissing om te kijken of het probleem misschien vanzelf verdwijnt om vervolgens toch in te grijpen.
Als je de regel hebt dat die zsm bepaalt of er na incident debris op de racelijn ligt en zo ja de SC onmiddellijk naar buiten stuurt dan beinvloedt zijn timing de race niet.
Maar die was vlak daarvoor al naar binnen gegaan.quote:
Er wordt nergens in het filmpje gezegd dat het allemaal de fout van Max is maar de kudde trapt er wel in, stemmingmakerij dus inderdaad.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Schuldige
Filmpje 1 : Raikonnen
Filmpje 2 : Vettel
Filmpje 3 : ophouden in Mexico, zelfde techniek die Raikonnen afgelopen grand prix deed bij Bottas.
Filmpje 4 : Verstappen
Filmpje 5 : Vettel
Filmpje 6 : Hamilton
Filmpje 7 : Verstappen
2 van de 7 filmpjes is de fout van verstappen.
Stemmingsmakerij.
Ik heb geen idee of ze dat mogen. Maar misschien heb je gelijk ja.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mogen die uberhaupt op de baan als er geen SC is? Maar het punt was nou juist dat je moet voorkomen dat het niet zo klaar als een klontje is want dan krijg je dat het wedstrijdverloop afhangt van Whitings beslissing om te kijken of het probleem misschien vanzelf verdwijnt om vervolgens toch in te grijpen.
Als je de regel hebt dat die zsm bepaalt of er na incident debris op de racelijn ligt en zo ja de SC onmiddellijk naar buiten stuurt dan beinvloedt zijn timing de race niet.
Die ging laat naar binnen, omdat die geslachtofferd werd om Bottas op te houden voor Vettel.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar die was vlak daarvoor al naar binnen gegaan.
Raikkonen startte op softs en switchte naar mediums, die tijdens de SC nog maar 4 ronden oud waren.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Die ging laat naar binnen, omdat die geslachtofferd werd om Bottas op te houden voor Vettel.
En hij had soft banden denk ik? (gestart op Ultra's toch?) Hij had weer naar binnen gaan naar Ultra's aangezien hij nu aan het reglement had voldaan.
Nouja, 4 ronden is vrij nieuw idd, maar ze hadden de gok kunnen wagen om ook naar softs te gaan. Maar vraag me af of hij dan alsnog het podium had gehaald.quote:Op donderdag 19 april 2018 15:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raikkonen startte op softs en switchte naar mediums, die tijdens de SC nog maar 4 ronden oud waren.
Ik vraag me überhaupt af of de ultra's het zo lang zouden hebben uitgehouden.
Nee ik heb geen rommel zien vliegen, vandaar dat ik het geen SC vind. Dus vandaar mijn vraag, wellicht had ik wat gemistquote:Op donderdag 19 april 2018 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Had Verstappen nog zijn hele voorvleugel intact?
Vettel had sowieso zichtbare schade, dus ook troep op de baan.
Je wil volgens mij iets te graag denken dat ik het een SC vond
bij de botsing van beide TR’s met elkaar, had de wedstrijdleiding blijkbaar gemist dat er brokstukken op het circuit terecht waren gekomen. Anders was de SC waarschijnlijk wel direct naar buiten gegooid. Makes sense right?quote:Op donderdag 19 april 2018 17:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee ik heb geen rommel zien vliegen, vandaar dat ik het geen SC vind. Dus vandaar mijn vraag, wellicht had ik wat gemist
Ja, maar een menselijke component wil niet zeggen dat die telkens maar ad hoc op basis van zijn gevoel moet beslissen.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je wilt toch gewoon een menselijke component hebben die bepaald of de sc nodig is?
Dat weet ik niet, ik denk wel dat hij zijn best doet om neutraal te zijn maar dat is niet per se hetzelfde. Van de neutraliteit van de stewards heb ik in ieder geval geen hoge pet op.quote:En verder is Charlie natuurlijk compleet neutraal en gooit hij de sc eruit op het moment dat hij denkt dat het nodig is.
Ik had begrepen dat ze opzoek waren naar een gat in het verkeer, die konden ze niet vinden en gooide toen de sc naar buiten. Geen idee waarom dat zolang duurde.quote:Op donderdag 19 april 2018 17:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
bij de botsing van beide TR’s met elkaar, had de wedstrijdleiding blijkbaar gemist dat er brokstukken op het circuit terecht waren gekomen. Anders was de SC waarschijnlijk wel direct naar buiten gegooid. Makes sense right?
Dus stel als absoluut voorkomen moet worden (niet mijn stelling....) dat de SC pas na twee ronden op de baan wordt gestuurd, en dus te laat, dan zou je kunnen pogen te stellen dat de crash van Verstappen en Vettel, op eerste gezicht nagenoeg gelijk aan die van de TR’s, ook tot een SC had moeten leiden. Want misschien wel brokstukken op het circuit
Ja achteraf lag er niks
https://racingnews365.nl/(...)-op-de-renault-motorquote:Renault: 'Max Verstappen heeft een kwalificatiemodus op de Renault-motor'
150 PK in bahrein?quote:Op vrijdag 20 april 2018 12:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
https://racingnews365.nl/(...)-op-de-renault-motor
Met opeens 150pk extra zonder TC plant je hem in de vangrailquote:
Ik zie daar geen probleem in.quote:Op donderdag 19 april 2018 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar een menselijke component wil niet zeggen dat die telkens maar ad hoc op basis van zijn gevoel decennia lange ervaring en inschattingsvermogen moet beslissen.
Wat een walgelijke actie van de FIA, met zoiets maken ze de F1 nou compleet kapot. Degene die daar de media verzorgt zouden ze meteen moeten ontslaan.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:47 schreef SnowOokami het volgende:
FIA is ook maar ingestapt op de hate train:
Alles en iedereen aan die tafelquote:
Zet Rick Winkelman op de plek van Jack Plooij aub.quote:
Iddquote:Op zaterdag 21 april 2018 12:48 schreef tralalala het volgende:
[..]
Zet Rick Winkelman op de plek van Jack Plooij aub.
Zodra de OP is gepost is het raceweekquote:
#fakenewsquote:Op zaterdag 21 april 2018 14:29 schreef Nattekat het volgende:
654d177035624d555fd846f92c2691a46e3da4a9
Check deze gave acestream
Hij doet het alleen niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |