Als ze de snelheid van vorig jaar hebben, moet dat kunnenquote:Op woensdag 18 april 2018 14:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
In Baku moeten ze 1 & 2 worden, dan wordt het interessant
1,3 seconden langzamer dan Mercedes ?quote:Op woensdag 18 april 2018 15:01 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze de snelheid van vorig jaar hebben, moet dat kunnen
Bijna dezelfde tijden als Vetlelquote:Op woensdag 18 april 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
1,3 seconden langzamer dan Mercedes ?
Die dus ook meer dan een seconde achter Mercedes stond...quote:
quote:Op woensdag 18 april 2018 19:30 schreef Fer het volgende:
Als je die crash compilaties ziet van Vettel is het ook iedere hetzelfde, probeert de ander altijd maar opzij te dringen zodra hij er maar iets naast is. Als die ander hem dan laat staan of niet opzij kan is het weer drama
Ook gelijk de reden dat ik laatst toch maar niet het circuit op ben gegaan met m'n eigen auto (ja het regende) er waren er toch wel een paar die erop gingen zonder te crashen (en met eigen auto op kenteken). /mietjequote:Op woensdag 18 april 2018 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het laat ook zien dat crashes erbij horen.
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.quote:Op donderdag 19 april 2018 07:23 schreef SnowOokami het volgende:
Dat hier ook nog steeds over gepraat wordt
Why Vettel's safety car gripe is off the mark
https://www.motorsport.co(...)-chinese-gp-1027746/
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?quote:Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Knip
Ook de stewards zaten concurrent Hamilton weer eens mee. Verstappen beukt Vettel in de rondte, en die krijgt dan een straf waar Vettel niks aan heeft maar die Hamilton extra punten oplevert. Die hebben ook weer zoveel beslisruimte dat ze het verloop van de wk-strijd kunnen beinvloeden, wat ze de afgelopen jaren ook veelvuldig gedaan hebben.
Knip
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.
Eens.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.
En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
Ze hadden eerst Ferrari moeten inlichten zodat Ferrari de strategie kan aanpassen en dan op signaal van Ferrari de SC de baan op doen.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
En waarom duurde het dan zo lang? Ik denk dat je het zoveel mogelijk moet objectiveren, incident opgemerkt, vastgesteld dat er debris op de racelijn ligt, dus SC, punt. De verplichting om zo snel mogelijk een beslissing te nemen is ook al een manier van objectivering. Waarom eerst nog veschillende auto's door de rommel moesten rijden ontgaat me.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.
En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
Ik zou het niet heel raar vinden dat een straf ertoe leidt dat de schuldige meer nadeel van de aanrijding ondervindt dan het slachtoffer. Ze moeten natuurlijk niet de volgorde los van snelheidsverschillen gaan bepalen, maar als je bijvoorbeeld een 10s S&G geeft dan kan Vettel ook nog naar binnen en zo voor Verstappen eindigen. Als Verstappen er dan alsnog voorbij gaat dan is het gewoon het snelheidsverschil.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
In dit geval was de SC er vooral voor de vegers, de debris lag deels op de racelijn en als er dan op willekeurige momenten auto's voorbij komen is dat niet goed voor de veiligheid.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waarom duurde het dan zo lang? Ik denk dat je het zoveel mogelijk moet objectiveren, incident opgemerkt, vastgesteld dat er debris op de racelijn ligt, dus SC, punt. De verplichting om zo snel mogelijk een beslissing te nemen is ook al een manier van objectivering. Waarom eerst nog veschillende auto's door de rommel moesten rijden ontgaat me.
[..]
Daarom moeten er ook regels zijn waar hij naar moet luisteren. Natuurlijk moest de SC naar buiten, maar maak de timing daarvan zo onafhankelijk mogelijk. Het getreuzel was nergens goed voor en beinvloedde de wedstrijd. Je kunt geluk of pech hebben met de SC, maar nu hadden Bottas en Vettel pech met de timing van Whiting. Zorg dan dat Whiting niks te timen heeft, dan pas is het echt toeval.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In dit geval was de SC er vooral voor de vegers, de debris lag deels op de racelijn en als er dan op willekeurige momenten auto's voorbij komen is dat niet goed voor de veiligheid.
Daarom werd de SC naar buiten gereden, je hebt dan iedere keer een paar minuten om te vegen.
Verder maakt het niet uit wat je vindt of wil, Charlie luistert zelden naar mensen van het FOK!-forum.
Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?quote:Op donderdag 19 april 2018 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom moeten er ook regels zijn waar hij naar moet luisteren. Natuurlijk moest de SC naar buiten, maar maak de timing daarvan zo onafhankelijk mogelijk. Het getreuzel was nergens goed voor en beinvloedde de wedstrijd. Je kunt geluk of pech hebben met de SC, maar nu hadden Bottas en Vettel pech met de timing van Whiting. Zorg dan dat Whiting niks te timen heeft, dan pas is het echt toeval.
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel vanquote:Op donderdag 19 april 2018 10:20 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?
Klopt, die kon de pits in terwijl iedereen langzaam reed.quote:Op donderdag 19 april 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
idd in Australiëquote:Op donderdag 19 april 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |