abonnement Unibet Coolblue
pi_178514389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:08 schreef Aloulu het volgende:
Ik kom er wel een keer in de paar weken. Meestal hier in Rdam, soms een in Den Haag.
En? Klopt het beeld van een tent met alleen maar schimmige mensen die schimmige dingen doen?
pi_178515323
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:57 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Haha jij woont in Overvecht!
:Y
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 14 april 2018 @ 20:14:02 #53
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178515594
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat moet je juist niet negeren :')
Het soort volk wat uitbater is van die shisha tenten en wat een groot deel van die klandizie vormt, dat is juist waarom het broeinesten van criminaliteit en geweld zijn. :{w
Je moet het ook niet negeren, maar overal vind je gespuis; wat losstaat van land's wijs en eer.

In principe is dit te vergelijken met de café's van de Nederlandse penoze. Ben er een lang tijdje weg maar indertijd was het Thorbeckeplein roemruchtig. Ik weet dat de Amsterdamse politie de Rembrandplein-omgeving relatief met rust liet omdat ze op die manier de rotzooi overzichtelijk bijeen hielden. Beter weten waar men zich ophoudt dan gaan zoeken waar ze zijn gebleven.

quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:52 schreef -mosrednA het volgende:
Ik zou ze juist niet sluiten. Op deze manier heb je alle ratten bij elkaar. Ideaal om informatie af te tappen.
Waar ik ik vooral in dit topic benieuwd naar ben/was of en in hoeverre de Amsterdamse beleid met twee maten meet ? En hoe je dat kan/wil uitleggen. Enerzijds wil je wat, anderzijds kan je wat maar laat men het.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178515700
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je moet het ook niet negeren, maar overal vind je gespuis; wat losstaat van land's wijs en eer.

In principe is dit te vergelijken met de café's van de Nederlandse penoze. Ben er een lang tijdje weg maar indertijd was het Thorbeckeplein roemruchtig. Ik weet dat de Amsterdamse politie de Rembrandplein-omgeving relatief met rust liet omdat ze op die manier de rotzooi overzichtelijk bijeen hielden. Beter weten waar men zich ophoudt dan gaan zoeken waar ze zijn gebleven.

[..]

Waar ik ik vooral in dit topic benieuwd naar ben/was of en in hoeverre de Amsterdamse beleid met twee maten meet ? En hoe je dat kan/wil uitleggen. Enerzijds wil je wat, anderzijds kan je wat maar laat men het.
Sorry. Een zinvol antwoord op alles wat te maken heeft met (de beleidsvoering omtremt) Amsterdam kan ik niet geven.

Ookal kon ik het, dan wilde ik het nog niet.

Het liefst zie ik er een muur omheen gebouwd zo hoog dat deze boven de stratosfeer uitkomt en gebruikt zou kunnen worden als ruimtelift. Voor de structuur wellicht uitvullen met beton.

Of vloeibaar ijzer.

Of zwavel.
pi_178515845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

:Y
Ik ook :@
  zaterdag 14 april 2018 @ 20:28:38 #56
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178515848
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:20 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Sorry. Een zinvol antwoord op alles wat te maken heeft met (de beleidsvoering omtremt) Amsterdam kan ik niet geven.

Ookal kon ik het, dan wilde ik het nog niet.

Het liefst zie ik er een muur omheen gebouwd zo hoog dat deze boven de stratosfeer uitkomt en gebruikt zou kunnen worden als ruimtelift. Voor de structuur wellicht uitvullen met beton.

Of vloeibaar ijzer.

Of zwavel.
Die gedachten heb ik ook regelmatig. Als ik niet op beter zou hopen zou ik denken dat het een speeltuin is voor experimenten van wereldvreemde megalomane politici. Zet er een muur omheen en zoek het verder lekker zelf uit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178517779
Het blijft vreemd dat de ene horeca ondernemer (tientallen) duizenden euros in een rookhok moet investeren. Maar zodra je een waterpijp op de tafel zet, het geen probleem meer is...
pi_178518097
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:13 schreef Wotte het volgende:
Het blijft vreemd dat de ene horeca ondernemer (tientallen) duizenden euros in een rookhok moet investeren. Maar zodra je een waterpijp op de tafel zet, het geen probleem meer is...
Waterpijp is ook nog eens veel ongezonder dan sigaretten.
pi_178518203
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waterpijp is ook nog eens veel ongezonder dan sigaretten.
Ik heb er verder geen verstand van, maar wat je daar uit rookt bevat toch geen nicotine?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 15 april 2018 @ 00:13:46 #60
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_178519885
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:52 schreef -mosrednA het volgende:
Ik zou ze juist niet sluiten. Op deze manier heb je alle ratten bij elkaar. Ideaal om informatie af te tappen.
Dat dacht ik ook. Hou in de gaten wie er komen, wie met wie omgaat en probeer ze af te luisteren en volg ze naar de plekken waar ze naartoe gaan .

Dit is net als de clubhuizen van motorbendes. Ze doen niet eens hun best om er niet verdacht uit te zien. Als er genoeg bewijs verzameld is pakt de politie er een paar op, maar nooit te veel, anders is deze schat van informatie verloren gegaan. Eventuele overlast kan ook beperkt worden door de grootste boosdoeners in een andere situatie op te pakken en vast te zetten.
Non possumus non loqui
  zondag 15 april 2018 @ 01:05:16 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178521087
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb er verder geen verstand van, maar wat je daar uit rookt bevat toch geen nicotine?
Dat is de grap met roken. Het gaat niet om de nicotine (wat alleen maar verslavend is) maar juist de rest wat allerlei ellende veroorzaakt. Los daarvan wordt er tabak verbrand waar je je horeca-publiek op grond van de tabakswet niet (meer) aan mag blootstellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 15 april 2018 @ 07:01:22 #62
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178522893
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waterpijp is ook nog eens veel ongezonder dan sigaretten.
Klopt. 15 x meer schadelijker.
pi_178522984
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 01:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is de grap met roken. Het gaat niet om de nicotine (wat alleen maar verslavend is) maar juist de rest wat allerlei ellende veroorzaakt. Los daarvan wordt er tabak verbrand waar je je horeca-publiek op grond van de tabakswet niet (meer) aan mag blootstellen.
Qua risico op COPD en longkanker zal waterpijp roken minstens zo slecht zijn.

Bij mij in de buurt is het huurcontract van de shishalounge niet verlengd wegens overlast en het scheelt zo veel!
Geluidsoverlast, parkeerproblemen (ik bedoel, midden op straat, een ander blokkeren), drugshandel en heel veel gasflesjes en fastfoodtroep.

Die gasflesjes baren mij ook zorgen, straks zit de helft van die jongens met cognitieve problemen.
pi_178523009
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb er verder geen verstand van, maar wat je daar uit rookt bevat toch geen nicotine?
Soms wel, soms niet. Afhankelijk van de samenstelling. Je hebt varianten per land.

Maar het bevat wel andere schadelijke stoffen die in de kolen zitten en in het allumiumfolie waar de kolen op liggen te branden. Daarnaast rookt men een waterpijp veel langer varierend van 30 tot 60 minuten. ik las dat men daarmee de stoffen binnenkreeg die gelijkstaan aan 200 sigaretten.

Ik heb t weleens kort gedaan en eigenlijk gewoon weer uitgeblazen. Maar tijdens die rooksessies weleens echte rokersn gehoord die het over de longen rookten en zich na verloop van tijd wat slapper in hun hoofd begonnen te voelen en een beetje hoofdpijn kregen. Dat zou dan de kick zijn.
pi_178523040
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 07:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet. Afhankelijk van de samenstelling. Je hebt varianten per land.

Maar het bevat wel andere schadelijke stoffen die in de kolen zitten en in het allumiumfolie waar de kolen op liggen te branden. Daarnaast rookt men een waterpijp veel langer varierend van 30 tot 60 minuten. ik las dat men daarmee de stoffen binnenkreeg die gelijkstaan aan 200 sigaretten.

Ik heb t weleens kort gedaan en eigenlijk gewoon weer uitgeblazen. Maar tijdens die rooksessies weleens echte rokersn gehoord die het over de longen rookten en zich na verloop van tijd wat slapper in hun hoofd begonnen te voelen en een beetje hoofdpijn kregen. Dat zou dan de kick zijn.
Heel duidelijk over deze ongezonde gewoonte:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterpijp
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 15 april 2018 @ 08:13:18 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178523249
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 07:50 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Heel duidelijk over deze ongezonde gewoonte:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterpijp
"Ook het passief roken is schadelijk. Er bestaat ook geen enkel toestel waarvan bewezen is dat het de schadelijke effecten van de waterpijp enigszins wegneemt of doet verdwijnen."

Er bestaat dus geen enkele reden om dit net als het normale roken niet te verbieden.
  zondag 15 april 2018 @ 08:46:18 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178523765
Als men de reguliere bezoekers van shishalounges graag weg wil hebben en gauw ook, is het zaak om hen zo véél mogelijk van die giftige troep te laten roken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178525641
quote:
7s.gif Op zondag 15 april 2018 08:46 schreef Ringo het volgende:
Als men de reguliere bezoekers van shishalounges graag weg wil hebben en gauw ook, is het zaak om hen zo véél mogelijk van die giftige troep te laten roken.
Zo snel gaat dat ook weer niet. Tenzij je de koolmonoxidemelders etc uitzet misschien.
pi_178619325
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:58 schreef Vallon het volgende:



Ik snap het probleem niet helemaal...... er wordt daar toch tabak-whatever gerookt , dus kan je die roverholen toch prima sluiten op grond van de tabakswet ?

Kan mij trouwens ook voorstellen dat je roken op grond van toegankelijkheid voor hen die niet willen roken, in clubhuizen & zg. coffeeshops gaat verbieden.

NB: laten we het verleidelijke stigmatiseren & blameren op grond van culturele achtergrond(en) proberen voorkomen. We wonen hier met -en vanwege allerlei redenen, wat je als gegeven niet verandert en laten we daarom alleen kijken naar de -ongewenste- situatie.
Tussen nu en 2 jaar is het ook voorbij met dit soort vereldede "Al-Qaeda" wervingsholen gezien de komende tabakswetgeving.
pi_178620900
Als wij die waterpijpcafes gaan verbieden, dan gaat de criminaliteit toch niet weg?

Dan zoeken ze gewoon een ander plekje.
pi_178622392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 14:01 schreef Rangono het volgende:
Als wij die waterpijpcafes gaan verbieden, dan gaat de criminaliteit toch niet weg?

Dan zoeken ze gewoon een ander plekje.
Dat doen ze nu al, ze gaan gewoon zitten roken in garageboxen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178623039
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Veel gemeentes zitten in een spagaat denk ik. Aan de ene kant houden shishalounges het schorriemorrie een groot deel van de tijd van de straat en heb je er meer zicht op maar aan de andere kant zijn het broeinesten van geweld en illegale activiteiten. Het beste zou zijn als deze shishalounge-bezoekers gewoon opgaan in het normale uitgaansleven en zich niet zo segregeren en misdragen... maar ja dat is teveel gevraagd helaas.
Laat ze lekker daar zitten en met elkaar knokken. Win win situatie wat mij betreft.
  donderdag 19 april 2018 @ 17:17:19 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178624079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 16:21 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Laat ze lekker daar zitten en met elkaar knokken. Win win situatie wat mij betreft.
Dit. Heeft de rest tenminste geen last van dat gajes in het gewone horecaleven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')