abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 april 2018 @ 13:35:02 #226
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178598509
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sgrijv dan is goet neejdurlans :( :P
zorie
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_178598578
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:04 schreef Goverman het volgende:
Welke Fokker! stond zojuist de EURailscout te fotograferen op Amersfoort? Het ding bewoog (dat had ik nog niet eerder gezien) en op het perron stond iemand met een te grote camera en te weinig piment in zijn bleke huid (in korte broek, wit shirt en met witte sokken :') )
Ding zag ik net nog rijdend in Amersfoort
pi_178599054
Weet iemand waarom er hulpdiensten ingezet werden bij Schiphol?
Bier.
pi_178600236
Vaste rem bij een VIRM. Kwam wat rook van af.
pi_178603041
Oh ik moet m'n blackberrymap een keer uitmesten. Toen Fles z'n huis al gepland was maar het gebouw van daarvoor nog overeind stond, kwam er een keer een dubbele VIRM binnen in Deventer op spoor 2, ding moest of naar Zwolle voor wassen of een kuilwielenbank naar daar of nog noordelijker geloof ik, en daar stond van het achterste stel het voorste draaistel in de hens. Het heeft me echt giga-veel-moeite gekost om personeel te vinden om in te kunnen lichten. Uiteindelijk met het hele perron zwaaien en schreeuwen en toen pas kwam er ook ander personeel het perron op.

Mezelf mee in de vingers gesneden want het treinverkeer, inclusief mijn eigen trein,werden 20 minuten platgelegd.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 18 april 2018 @ 17:57:24 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178604045
Nou posten die pic dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178609610
Die mensen die gewoon niet uitkijken ook...
pi_178609655
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:48 schreef MTL het volgende:
Die mensen die gewoon niet uitkijken ook...
ja maar de overweg krijgt de schuld..
pi_178610096
Hoezo? Er staan duidelijk andreaskruizen en bij de rijles zou je geleerd moeten hebben nooit over te steken zonder dat je er zeker van bent dat er geen trein aan komt. En ben je er niet zeker van, dan wacht je desnoods tot je er wel zeker van bent of je rijdt om.
  woensdag 18 april 2018 @ 22:31:10 #236
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_178611092
Leuke grappen haalt de NS de laatste tijd. Voor de zoveelste keer worden er gewoon treinen geschrapt zonder een bericht van werkzaamheden. Komende zaterdag rijdt er niks tussen schiphol en leiden. De 2400 (lelystad-dordrecht) is geschrapt tussen lelystad en leiden en de 700/1800 (groningen/leeuwarden - den haag) rijdt niet tussen amsterdam-zuid en den haag. Dit alles wordt nergens vermeld en daar moet ik zelf maar in de reisplanner achter komen :(
Bedankt DOEI!
  woensdag 18 april 2018 @ 22:40:00 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178611447
Ik weet niet welke reisplanner jij gebruikt, ns.nl meldt komende zaterdag gewoon een halfuursdienst Schiphol - Leiden v.v.? :?
  woensdag 18 april 2018 @ 22:48:53 #238
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_178611679
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:40 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet welke reisplanner jij gebruikt, ns.nl meldt komende zaterdag gewoon een halfuursdienst Schiphol - Leiden v.v.? :?
in de app staat niks

Bedankt DOEI!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2018 @ 22:55:14 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178611816
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:31 schreef desbarts het volgende:
Leuke grappen haalt de NS de laatste tijd. Voor de zoveelste keer worden er gewoon treinen geschrapt zonder een bericht van werkzaamheden. Komende zaterdag rijdt er niks tussen schiphol en leiden. De 2400 (lelystad-dordrecht) is geschrapt tussen lelystad en leiden en de 700/1800 (groningen/leeuwarden - den haag) rijdt niet tussen amsterdam-zuid en den haag. Dit alles wordt nergens vermeld en daar moet ik zelf maar in de reisplanner achter komen :(
Opvallend is dat uit de reisplanner voor Leeuwarden/Groningen de ouderwetse reis via Utrecht rolt ipv via Schiphol zoals de voorkeursroute normaal is.

Leiden wordt of via Schiphol (met in totaal twee overstappen) of via Utrecht getoond.

Vreemd dus dat er niets staat bij de werkzaamheden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178612330
Zijn spoedwerkzaamheden aan de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Komt morgen officieel bericht over.
Er rijdt niks tussen Hoofddorp en Leiden. Ook over de HSL rijdt niks binnenlands, enkel de Thalys en Eurostar zullen rijden.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 18 april 2018 @ 23:19:53 #241
408813 crew  trein2000
pi_178612360
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:18 schreef MTL het volgende:
Zijn spoedwerkzaamheden aan de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Komt morgen officieel bericht over.
Er rijdt niks tussen Hoofddorp en Leiden. Ook over de HSL rijdt niks binnenlands, enkel de Thalys en Eurostar zullen rijden.
Voor mij als spoorleek, waarom kunnen de internationale treinen er wel langs maar de nationale niet?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178613200
Capaciteit.
Er moet een stuk enkelspoor worden gereden en sinds de botsing in Amsterdam mag een trein niet gepland voor een rood sein lopen zonder dat deze bij een station staat.
Daardoor zijn en per uur maar een beperkt aantal treinpaden beschikbaar.
Daarin wordt dan een keuze gemaakt en de paden worden in principe eerlijk verdeeld.
Echter als je daardoor de ICD slechts 1x per uur kan laten rijden, heeft die trein (zelfs met een 9-rijtuigstam) veel te weinig vervoerscapaciteit en zal de trein uitpuilen met reizigers. Daardoor zul je nooit een normaal en betrouwbaar vervoersaanbod kunnen doen op basis van een uursdienst met ICD.
Er is dus gekozen om alle ICD treinen op te heffen en de reizigers om te laten rijden via Haarlem. Op die lijn kan je namelijk per uur 4 dubbeldekstreinen van 10 of 12 bakken laten rijden. Dat is een ongelooflijke hoop meer capaciteit dan die 6 of 9 rijtuigen per uur van de ICD, waardoor je dus een normaal alternatief kan bieden, waarvan het niet de vraag is of de reizigers überhaupt wel met de trein mee kunnen.
Kortom: het is kiezen tussen twee kwaden.
Of slechts een zeer beperkte capaciteit waarvan je eigenlijk zeker bent dat mensen soms niet mee gaan kunnen in combinatie met maar 1x per uur rijden...
Of mensen een half uur om laten rijden, maar wel extra capaciteit op de omleidingsroute regelen met een betrouwbare en voorspelbare treindienst tot gevolg.
pi_178615022
Ik heb niet de illusie dat NS op de omleidingsroute in zo’n korte tijd dat voor elkaar krijgt
pi_178615044
Zelfs al rijden ze met losse 4tjes en 6jes, dan is dat alsnog een sloot meer aan capaciteit per uur.
pi_178615217
Dit is de afgelopen weken ook weer veel aan de hand: https://www.rijdendetrein(...)el-hengelo-bielefeld

Wat zou er nu aan de hand zijn? En er rijdt af en toe dus wel een bak.
Bier.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 april 2018 @ 07:02:57 #246
408813 crew  trein2000
pi_178615235
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 00:10 schreef MTL het volgende:
Capaciteit.
Er moet een stuk enkelspoor worden gereden en sinds de botsing in Amsterdam mag een trein niet gepland voor een rood sein lopen zonder dat deze bij een station staat.
Daardoor zijn en per uur maar een beperkt aantal treinpaden beschikbaar.
Daarin wordt dan een keuze gemaakt en de paden worden in principe eerlijk verdeeld.
Echter als je daardoor de ICD slechts 1x per uur kan laten rijden, heeft die trein (zelfs met een 9-rijtuigstam) veel te weinig vervoerscapaciteit en zal de trein uitpuilen met reizigers. Daardoor zul je nooit een normaal en betrouwbaar vervoersaanbod kunnen doen op basis van een uursdienst met ICD.
Er is dus gekozen om alle ICD treinen op te heffen en de reizigers om te laten rijden via Haarlem. Op die lijn kan je namelijk per uur 4 dubbeldekstreinen van 10 of 12 bakken laten rijden. Dat is een ongelooflijke hoop meer capaciteit dan die 6 of 9 rijtuigen per uur van de ICD, waardoor je dus een normaal alternatief kan bieden, waarvan het niet de vraag is of de reizigers überhaupt wel met de trein mee kunnen.
Kortom: het is kiezen tussen twee kwaden.
Of slechts een zeer beperkte capaciteit waarvan je eigenlijk zeker bent dat mensen soms niet mee gaan kunnen in combinatie met maar 1x per uur rijden...
Of mensen een half uur om laten rijden, maar wel extra capaciteit op de omleidingsroute regelen met een betrouwbare en voorspelbare treindienst tot gevolg.
Dank!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Sport donderdag 19 april 2018 @ 07:10:11 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178615284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 06:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit is de afgelopen weken ook weer veel aan de hand: https://www.rijdendetrein(...)el-hengelo-bielefeld

Wat zou er nu aan de hand zijn? En er rijdt af en toe dus wel een bak.
Technische problemen met de treinstellen op gebied van Nederlandse spanning en/of beveiliging. Gister zag je dat 2 van de 5 omlopen wel reden, de andere drie stellen hadden dus problemen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178615301
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 07:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Technische problemen met de treinstellen op gebied van Nederlandse spanning en/of beveiliging. Gister zag je dat 2 van de 5 omlopen wel reden, de andere drie stellen hadden dus problemen
Verbazingwekkend.
Bier.
  donderdag 19 april 2018 @ 07:36:15 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178615393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 07:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Verbazingwekkend.
Best wel, aangezien vrijwel identieke treinstellen wel vrolijk elk uur de grens overgaan bij Zevenaar.
  Redactie Sport donderdag 19 april 2018 @ 07:41:41 #250
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178615428
Ware het niet dat die andere software draaien, met een oudere hardwareversie van de ETCS-apparatuur.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 19 april 2018 @ 07:50:38 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178615473
Ik zei niet voor niets 'vrijwel'. :P
pi_178615662
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 07:41 schreef dennistd het volgende:
Ware het niet dat die andere software draaien, met een oudere hardwareversie van de ETCS-apparatuur.
Dat beveiligingssysteem ligt er gelukkig niet :P
Bier.
  donderdag 19 april 2018 @ 08:38:35 #253
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178615793
Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6. Er is te weinig ruimte om over te lopen door station Hoofddorp heen maar zat ruimte om aan de zijkant te rijden. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
  Redactie Sport donderdag 19 april 2018 @ 10:02:41 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178616780
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat beveiligingssysteem ligt er gelukkig niet :P
Klopt, maar dat is wel de basis. ATB en PZB zitten daarop ingeplugd zeg maar. Overigens liggen er bij de grens wel ETCS bakens, daarmee schakelen ze automatisch tussen ATB en PZB (zoals 189's ook doen bijvoorbeeld)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 19 april 2018 @ 10:35:09 #255
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_178617295
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Opvallend is dat uit de reisplanner voor Leeuwarden/Groningen de ouderwetse reis via Utrecht rolt ipv via Schiphol zoals de voorkeursroute normaal is.

Leiden wordt of via Schiphol (met in totaal twee overstappen) of via Utrecht getoond.

Vreemd dus dat er niets staat bij de werkzaamheden
Staan inmiddels hier vermeld: https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
En de reisplanner op de site van NS geeft het ook aan. Zaterdag Gvc - Shl via Ut.
pi_178618508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6.
gisteren toevallig een presentatie gehad bij de treindienstleiding in Rotterdam. Thalys heeft hoogste prioriteit van alle treinverkeer in heel Nederland om de simpele reden dat ze extra betalen voor het gebruik.
  donderdag 19 april 2018 @ 17:57:11 #258
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_178624810
De nieuwe dubbeldekker van de AnsaldoBreda Hitachi Rail Italy voor de Italiaanse spoorwegen mocht vandaag voor het eerst buitenspelen.

T is nou niet echt moeders mooiste :X
pi_178625364
Op de artist impression vond ik 'm er nog netjes uitzien, maar die neus is in het echt wat meer naar voren gestoken dan ik dacht. Jammer, het maakt 'm inderdaad niet moeders mooiste.

Overigens, maar 5 raampjes op 2 verdiepingen? Dat zal ook wel geen capaciteitsknaller zijn dan :P
  donderdag 19 april 2018 @ 18:53:43 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178625900
7 raampjes, ook nog op de tussenverdieping :P

Het tweede rijtuig lijkt wat meer ramen te hebben, in de voorste zal wel tractieapparatuur zitten.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:00:18 #261
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_178626040
Het is weer een lekkere chaos bij de NS op Rotterdam CS. Randstadrail als alternatief werkt ook miet echt goed.
pi_178626052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:53 schreef James1988 het volgende:
7 raampjes, ook nog op de tussenverdieping :P

Het tweede rijtuig lijkt wat meer ramen te hebben, in de voorste zal wel tractieapparatuur zitten.
Oh ja, die waren mij niet opgevallen. Maar zelfs bij de tussenrijtuigen zijn er relatief weinig ramen. Hoe lang zijn die rijtuigen? Niet de 'normale' 25/27 meter gok ik.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:20:44 #263
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178626357
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:00 schreef Zelus het volgende:
Het is weer een lekkere chaos bij de NS op Rotterdam CS. Randstadrail als alternatief werkt ook miet echt goed.
Nee... En ook nog aanrijding met een persoon bij Zoetermeer en incident bij Delft... Dus bij Gouda iedereen de trein uit. Daar sprak ik iemand die als reisadvies kreeg om van Rotterdam via Gouda naar Den Haag te gaan, met de trein dus. Die was dus echt zuur...

Met een collega, die een lift gaf geregeld, kon ik meerijden naar Zoetermeer. Daar op de Randstadrail naar Den Haag. Nu wacht ik op de laatste overstap richting huis. Vertraging is uiteindelijk anderhalf uur.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2018 @ 19:54:32 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178626918
De provincie Fryslân wil batterijtreinen laten rijden tussen Leeuwarden en Harlingen/Stavoren. Het spoor richting Groningen moet in de toekomst gedeeltelijk van waslijn worden voorzien

https://www.spoorpro.nl/s(...)warden-en-harlingen/
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 april 2018 @ 21:18:16 #265
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_178628923
Rotterdam CS naar Den Haag Moerwijk: 2,5 uur, een persoonlijk record voor mij. Trein ging niet verder bij Delft Zuid, pendelbus naar Delft station was erg klein en dus snel vol, chauffeur wilde niet tijden met staande reizigers, bus had 51 zitplaatsen......

Ben maar gaan wandelen naar station Delft, en met mij vele andere forensen. Vanuit station Delft de bus gepakt naar Den Haag Haags zkh Leyweg, vanuit daar de tram naar Moerwijk, waar mijn huis staat. Wel leuke siteseeing tour door Mi
dden Delftland met de bus :)
pi_178628957
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:20 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nee... En ook nog aanrijding met een persoon bij Zoetermeer en incident bij Delft... Dus bij Gouda iedereen de trein uit. Daar sprak ik iemand die als reisadvies kreeg om van Rotterdam via Gouda naar Den Haag te gaan, met de trein dus. Die was dus echt zuur...

Met een collega, die een lift gaf geregeld, kon ik meerijden naar Zoetermeer. Daar op de Randstadrail naar Den Haag. Nu wacht ik op de laatste overstap richting huis. Vertraging is uiteindelijk anderhalf uur.
Ik vond mijzelf zielig met 45 min file maar nu weet ik weer waarom ik de auto pak :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2018 @ 21:49:17 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178629868
Arriva moet het met een stel minder doen op de Maaslijn. Brand geweest in een powerpack van een D-GTW

https://www.1limburg.nl/a(...)telling-aan-na-brand
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178630511
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6. Er is te weinig ruimte om over te lopen door station Hoofddorp heen maar zat ruimte om aan de zijkant te rijden. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Probleem ligt bij de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Blijkbaar vervangen beide tongen van beide hoge snelheidswissels, want er staat 14 uur voor de ene kant en 14 uur voor de andere kant voor. Halverwege de dag wordt het spoorgebruik omgedraaid, zonder capaciteitstoename.

Blijkbaar te weinig capaciteit om over dat enkele spoor dat overblijft een betrouwbare treindienst tussen de Thalys en Eurostar door.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 19 april 2018 @ 22:44:20 #269
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_178631417
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:01 schreef MTL het volgende:

[..]

Oh ja, die waren mij niet opgevallen. Maar zelfs bij de tussenrijtuigen zijn er relatief weinig ramen. Hoe lang zijn die rijtuigen? Niet de 'normale' 25/27 meter gok ik.
volledige trein van 5 bakken is 136m dus dan kom je op 27.2 m per bak gemiddeld
pi_178631822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:44 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

volledige trein van 5 bakken is 136m dus dan kom je op 27.2 m per bak gemiddeld
Hm, dan zijn het toch wel erg weinig ramen.
  donderdag 19 april 2018 @ 23:30:13 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178635641
net een vrachtvliegtuig :+
  vrijdag 20 april 2018 @ 08:57:40 #273
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178636303
quote:
Wist niet dat er ERTMS tot aan Amsterdam C lag? :o :?

Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:15:31 #275
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178636514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 08:57 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Wist niet dat er ERTMS tot aan Amsterdam C lag? :o :?

[ afbeelding ]
Ligt er niet. Maar er klopt meer niet, zo zou er geen bovenleiding op Kampen-Zwolle-Wierden hangen. En in het artikel vergeet men regelgeving over overwegen om maar iets te noemen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:40:33 #276
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178636854
quote:
Matig als je dan bovenin in zo'n couchette ligt. Moet er niet aan denken. :X

Wat me dan wel weer opvalt: "Für die Pendler gebe es aufgrund des Einsatzes aber keine Beeinträchtigungen, informiert Mosser weiter.". Blijkbaar doen die Oostenrijkers nog niet aan doorstroom-station Salzburg.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:44:21 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178636917
quote:
Alweer? Het is daar wel regelmatig raak... :{
pi_178637915
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Matig als je dan bovenin in zo'n couchette ligt. Moet er niet aan denken. :X

Wat me dan wel weer opvalt: "Für die Pendler gebe es aufgrund des Einsatzes aber keine Beeinträchtigungen, informiert Mosser weiter.". Blijkbaar doen die Oostenrijkers nog niet aan doorstroom-station Salzburg.
Dat doen ze wel. Het is een rustig station met ruimte zat.
Bier.
pi_178638331
was bij Arriva ook weer feest *O* allemaal defecte treinen..?
En dan moet het nog tot 2020 mee voor er flirtino's in gaan stromen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2018 @ 11:51:49 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178638774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
was bij Arriva ook weer feest *O* allemaal defecte treinen..?
En dan moet het nog tot 2020 mee voor er flirtino's in gaan stromen?
De bestaande treinen blijven in het noorden ook gewoon rijden, maar wel opvallend dat ze bij bosjes defect raken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178640221
Nouja ik 2020 heb je dus iets meer materialen
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:54:59 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178641987
In Antwerpen is er vanochtend een ontploffing geweest in een Traxx-loc, die daardoor niet meer rijvaardig is.

https://www.gva.be/cnt/dm(...)tion-door-luide-knal
  vrijdag 20 april 2018 @ 18:38:15 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178644102
Daar is de eerste Talent3 *O*







Foto's via Railcolor
  Designer vrijdag 20 april 2018 @ 18:46:20 #284
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_178644184
Waar blijft mijn metro Bombardier?
🐙
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2018 @ 19:18:04 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178644559
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
Nouja ik 2020 heb je dus iets meer materialen
jup. Trein waar ik vanmiddag in zat was net een sauna, ondanks dat een D-GTW airco heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 april 2018 @ 23:03:12 #286
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178648272
Hey heren (m/v) met rijbevoegdheid en wegbekendheid op de Watergraafsmeer,

Ik heb even een vraagje over de Watergraafsmeer. Daar zitten 74 handbediende wissels in een wisselstraat tussen het oostelijke deel en het westelijke deel van het terrein. Hoe irritant is het om daar door heen te moeten rijden? En hoe vaak doe je dat? En hoe lang duurt dat?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_178648306
@Maegrim, kom er maar in :P
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 april 2018 @ 23:12:41 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178648434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:03 schreef Goverman het volgende:
Hoe irritant is het om daar door heen te moeten rijden?
Wat voor antwoord verwacht je nu? :?

"gemiddeld 18,2 kiloGoverman irritant"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 april 2018 @ 23:13:31 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178648450
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat voor antwoord verwacht je nu?
"elke keer dat ik daar doorheen moet krijg ik spontaan zin om een kleuterklasje te wurgen?"
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 april 2018 @ 23:14:49 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178648475
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

"elke keer dat ik daar doorheen moet krijg ik spontaan zin om een kleuterklasje te wurgen?"
Dat waardeer ik op 3,9 kiloGoverman irritant op de Schaal van Fles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 april 2018 @ 23:15:29 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178648492
Maar als jij het 8,1 kiloGoverman vindt, of 640, of 0,003 milliGoverman, ook prima *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 april 2018 @ 23:16:14 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178648508
Waar gaat dit over jong0ns :') denk ff na.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 april 2018 @ 23:17:13 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178648523
Ik interpreteer die post als "Kosten die handbediende wissels je heel veel tijd? Zou je liever hebben dat een treindienstleider een rijweg instelt?"
pi_178648561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup. Trein waar ik vanmiddag in zat was net een sauna, ondanks dat een D-GTW airco heeft
zeker defect :D :+
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 april 2018 @ 23:21:10 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178648578
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:17 schreef James1988 het volgende:
Ik interpreteer die post als "Kosten die handbediende wissels je heel veel tijd? Zou je liever hebben dat er een treindienstleider is die je een rijweg geeft?"
Leuk, maar die vraagstelling is gewoon kut.

Als je een vraag stelt, stel dan eerst jezelf de vraag "Wat denk ik hiermee aan de weet te komen?" Als je dus een enigszins onderbouwd verhaal wilt kunnen opbouwen, dan vraag je niet "kosten handbediende wissels je heel veel tijd?" maar "hoeveel tijd kosten handbediende wissels je?"

Stel op zijn minst de ander in de gelegenheid, jou te voorzien van de informatie waar je naar zoekt! Dat is niet zo moeilijk toch? "zou je liever hebben dat er een treindienstleider is die je een rijweg geeft?" :'( "Zou je liever hebben dat een blond wijf met dikke tieten nu aan je lul zit te zuigen?" JA HEHE 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2018 @ 23:39:20 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178648879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zeker defect :D :+
Er schijnen een stuk of 20 stellen met defecten te kampen.

Sowieso mag stelletje 10311 wel een onderhoudsbeurt krijgen, want ik werd onderweg flink door elkaar geschud.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178649057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:03 schreef Goverman het volgende:
Hey heren (m/v) met rijbevoegdheid en wegbekendheid op de Watergraafsmeer,

Ik heb even een vraagje over de Watergraafsmeer. Daar zitten 74 handbediende wissels in een wisselstraat tussen het oostelijke deel en het westelijke deel van het terrein. Hoe irritant is het om daar door heen te moeten rijden? En hoe vaak doe je dat? En hoe lang duurt dat?
als alles goed ligt ben je in 5 minuten er doorheen, als alles verkeerd ligt is dat makkelijk 15 minuten :Y

oh, zal ik de hele post eens lezen..
ik vind het persoonlijk minder irritant dan de constant in de storing liggende wisselstraten op de binckhorst, die door de treindienstleider bediend worden. (ben er wel al een jaar of 3 niet meer geweest, dus het kan verbeterd zijn)
hoe vaak 1 persoon het hele terrein afrijdt in een dienst is erg wisselvallig, maar de meeste wissels worden dagelijks meerdere keren bediend. de drukste enkele tientallen keren per 24h.
voor zo'n wissel stoppen, erheen lopen en weer terug duurt ruim een minuut ofzo, met een ICM nog wat langer...

[ Bericht 23% gewijzigd door Maegrim op 21-04-2018 00:03:03 ]
pi_178649678
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er schijnen een stuk of 20 stellen met defecten te kampen.

Sowieso mag stelletje 10311 wel een onderhoudsbeurt krijgen, want ik werd onderweg flink door elkaar geschud.
dat wordt nog wat als ze met die accubakken gaan rijden (gedeeltelijke elektrificatie)
  zaterdag 21 april 2018 @ 08:34:16 #299
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178651800
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:51 schreef Maegrim het volgende:

[..]

als alles goed ligt ben je in 5 minuten er doorheen, als alles verkeerd ligt is dat makkelijk 15 minuten :Y

oh, zal ik de hele post eens lezen..
ik vind het persoonlijk minder irritant dan de constant in de storing liggende wisselstraten op de binckhorst, die door de treindienstleider bediend worden. (ben er wel al een jaar of 3 niet meer geweest, dus het kan verbeterd zijn)
hoe vaak 1 persoon het hele terrein afrijdt in een dienst is erg wisselvallig, maar de meeste wissels worden dagelijks meerdere keren bediend. de drukste enkele tientallen keren per 24h.
voor zo'n wissel stoppen, erheen lopen en weer terug duurt ruim een minuut ofzo, met een ICM nog wat langer...
Kijk, dit helpt! Ik hoor van ProRail en NS vaak dat deze wisselstraat op de watergraafsmeer zo’n beetje het grootste knelpunt in het hele land is. Maar van een machinist zelf heb ik nog nooit wat gehoord (ook niet hier). Er ligt een plan klaar om er centraal bediend gebied met dwergseinen e.d. van te maken. Dat lijkt nodig vanuit capaciteit. Maar ik vroeg me dus af hoe dat voor het werk van machinisten gaat, vandaar :) Dank je wel!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_178652087
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 08:34 schreef Goverman het volgende:

[..]

Kijk, dit helpt! Ik hoor van ProRail en NS vaak dat deze wisselstraat op de watergraafsmeer zo’n beetje het grootste knelpunt in het hele land is. Maar van een machinist zelf heb ik nog nooit wat gehoord (ook niet hier). Er ligt een plan klaar om er centraal bediend gebied met dwergseinen e.d. van te maken. Dat lijkt nodig vanuit capaciteit. Maar ik vroeg me dus af hoe dat voor het werk van machinisten gaat, vandaar :) Dank je wel!
voor simpele A naar B bewegingen zal dat prima werken denk ik.
rangeren zal daardoor alleen maar langer gaan duren, iets als een simpele locwissel of een stam uit elkaar halen zal met dwergseinen meerdere malen zo lang gaan duren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')