zoriequote:
Ding zag ik net nog rijdend in Amersfoortquote:Op woensdag 18 april 2018 09:04 schreef Goverman het volgende:
Welke Fokker! stond zojuist de EURailscout te fotograferen op Amersfoort? Het ding bewoog (dat had ik nog niet eerder gezien) en op het perron stond iemand met een te grote camera en te weinig piment in zijn bleke huid (in korte broek, wit shirt en met witte sokken )
ja maar de overweg krijgt de schuld..quote:Op woensdag 18 april 2018 21:48 schreef MTL het volgende:
Die mensen die gewoon niet uitkijken ook...
in de app staat niksquote:Op woensdag 18 april 2018 22:40 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet welke reisplanner jij gebruikt, ns.nl meldt komende zaterdag gewoon een halfuursdienst Schiphol - Leiden v.v.?
Opvallend is dat uit de reisplanner voor Leeuwarden/Groningen de ouderwetse reis via Utrecht rolt ipv via Schiphol zoals de voorkeursroute normaal is.quote:Op woensdag 18 april 2018 22:31 schreef desbarts het volgende:
Leuke grappen haalt de NS de laatste tijd. Voor de zoveelste keer worden er gewoon treinen geschrapt zonder een bericht van werkzaamheden. Komende zaterdag rijdt er niks tussen schiphol en leiden. De 2400 (lelystad-dordrecht) is geschrapt tussen lelystad en leiden en de 700/1800 (groningen/leeuwarden - den haag) rijdt niet tussen amsterdam-zuid en den haag. Dit alles wordt nergens vermeld en daar moet ik zelf maar in de reisplanner achter komen
Voor mij als spoorleek, waarom kunnen de internationale treinen er wel langs maar de nationale niet?quote:Op woensdag 18 april 2018 23:18 schreef MTL het volgende:
Zijn spoedwerkzaamheden aan de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Komt morgen officieel bericht over.
Er rijdt niks tussen Hoofddorp en Leiden. Ook over de HSL rijdt niks binnenlands, enkel de Thalys en Eurostar zullen rijden.
Dank!quote:Op donderdag 19 april 2018 00:10 schreef MTL het volgende:
Capaciteit.
Er moet een stuk enkelspoor worden gereden en sinds de botsing in Amsterdam mag een trein niet gepland voor een rood sein lopen zonder dat deze bij een station staat.
Daardoor zijn en per uur maar een beperkt aantal treinpaden beschikbaar.
Daarin wordt dan een keuze gemaakt en de paden worden in principe eerlijk verdeeld.
Echter als je daardoor de ICD slechts 1x per uur kan laten rijden, heeft die trein (zelfs met een 9-rijtuigstam) veel te weinig vervoerscapaciteit en zal de trein uitpuilen met reizigers. Daardoor zul je nooit een normaal en betrouwbaar vervoersaanbod kunnen doen op basis van een uursdienst met ICD.
Er is dus gekozen om alle ICD treinen op te heffen en de reizigers om te laten rijden via Haarlem. Op die lijn kan je namelijk per uur 4 dubbeldekstreinen van 10 of 12 bakken laten rijden. Dat is een ongelooflijke hoop meer capaciteit dan die 6 of 9 rijtuigen per uur van de ICD, waardoor je dus een normaal alternatief kan bieden, waarvan het niet de vraag is of de reizigers überhaupt wel met de trein mee kunnen.
Kortom: het is kiezen tussen twee kwaden.
Of slechts een zeer beperkte capaciteit waarvan je eigenlijk zeker bent dat mensen soms niet mee gaan kunnen in combinatie met maar 1x per uur rijden...
Of mensen een half uur om laten rijden, maar wel extra capaciteit op de omleidingsroute regelen met een betrouwbare en voorspelbare treindienst tot gevolg.
Technische problemen met de treinstellen op gebied van Nederlandse spanning en/of beveiliging. Gister zag je dat 2 van de 5 omlopen wel reden, de andere drie stellen hadden dus problemenquote:Op donderdag 19 april 2018 06:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit is de afgelopen weken ook weer veel aan de hand: https://www.rijdendetrein(...)el-hengelo-bielefeld
Wat zou er nu aan de hand zijn? En er rijdt af en toe dus wel een bak.
Verbazingwekkend.quote:Op donderdag 19 april 2018 07:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Technische problemen met de treinstellen op gebied van Nederlandse spanning en/of beveiliging. Gister zag je dat 2 van de 5 omlopen wel reden, de andere drie stellen hadden dus problemen
Best wel, aangezien vrijwel identieke treinstellen wel vrolijk elk uur de grens overgaan bij Zevenaar.quote:
Dat beveiligingssysteem ligt er gelukkig nietquote:Op donderdag 19 april 2018 07:41 schreef dennistd het volgende:
Ware het niet dat die andere software draaien, met een oudere hardwareversie van de ETCS-apparatuur.
Klopt, maar dat is wel de basis. ATB en PZB zitten daarop ingeplugd zeg maar. Overigens liggen er bij de grens wel ETCS bakens, daarmee schakelen ze automatisch tussen ATB en PZB (zoals 189's ook doen bijvoorbeeld)quote:Op donderdag 19 april 2018 08:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat beveiligingssysteem ligt er gelukkig niet
Staan inmiddels hier vermeld: https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoorquote:Op woensdag 18 april 2018 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend is dat uit de reisplanner voor Leeuwarden/Groningen de ouderwetse reis via Utrecht rolt ipv via Schiphol zoals de voorkeursroute normaal is.
Leiden wordt of via Schiphol (met in totaal twee overstappen) of via Utrecht getoond.
Vreemd dus dat er niets staat bij de werkzaamheden
gisteren toevallig een presentatie gehad bij de treindienstleiding in Rotterdam. Thalys heeft hoogste prioriteit van alle treinverkeer in heel Nederland om de simpele reden dat ze extra betalen voor het gebruik.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6.
Oh ja, die waren mij niet opgevallen. Maar zelfs bij de tussenrijtuigen zijn er relatief weinig ramen. Hoe lang zijn die rijtuigen? Niet de 'normale' 25/27 meter gok ik.quote:Op donderdag 19 april 2018 18:53 schreef James1988 het volgende:
7 raampjes, ook nog op de tussenverdieping
Het tweede rijtuig lijkt wat meer ramen te hebben, in de voorste zal wel tractieapparatuur zitten.
Nee... En ook nog aanrijding met een persoon bij Zoetermeer en incident bij Delft... Dus bij Gouda iedereen de trein uit. Daar sprak ik iemand die als reisadvies kreeg om van Rotterdam via Gouda naar Den Haag te gaan, met de trein dus. Die was dus echt zuur...quote:Op donderdag 19 april 2018 19:00 schreef Zelus het volgende:
Het is weer een lekkere chaos bij de NS op Rotterdam CS. Randstadrail als alternatief werkt ook miet echt goed.
Ik vond mijzelf zielig met 45 min file maar nu weet ik weer waarom ik de auto pakquote:Op donderdag 19 april 2018 19:20 schreef Goverman het volgende:
[..]
Nee... En ook nog aanrijding met een persoon bij Zoetermeer en incident bij Delft... Dus bij Gouda iedereen de trein uit. Daar sprak ik iemand die als reisadvies kreeg om van Rotterdam via Gouda naar Den Haag te gaan, met de trein dus. Die was dus echt zuur...
Met een collega, die een lift gaf geregeld, kon ik meerijden naar Zoetermeer. Daar op de Randstadrail naar Den Haag. Nu wacht ik op de laatste overstap richting huis. Vertraging is uiteindelijk anderhalf uur.
Probleem ligt bij de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Blijkbaar vervangen beide tongen van beide hoge snelheidswissels, want er staat 14 uur voor de ene kant en 14 uur voor de andere kant voor. Halverwege de dag wordt het spoorgebruik omgedraaid, zonder capaciteitstoename.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6. Er is te weinig ruimte om over te lopen door station Hoofddorp heen maar zat ruimte om aan de zijkant te rijden. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
volledige trein van 5 bakken is 136m dus dan kom je op 27.2 m per bak gemiddeldquote:Op donderdag 19 april 2018 19:01 schreef MTL het volgende:
[..]
Oh ja, die waren mij niet opgevallen. Maar zelfs bij de tussenrijtuigen zijn er relatief weinig ramen. Hoe lang zijn die rijtuigen? Niet de 'normale' 25/27 meter gok ik.
Hm, dan zijn het toch wel erg weinig ramen.quote:Op donderdag 19 april 2018 22:44 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
volledige trein van 5 bakken is 136m dus dan kom je op 27.2 m per bak gemiddeld
Wist niet dat er ERTMS tot aan Amsterdam C lag?quote:Op donderdag 19 april 2018 13:07 schreef Adrie072 het volgende:
https://nos.nl/op3/artike(...)0-onder-je-door.html
Ligt er niet. Maar er klopt meer niet, zo zou er geen bovenleiding op Kampen-Zwolle-Wierden hangen. En in het artikel vergeet men regelgeving over overwegen om maar iets te noemen.quote:Op vrijdag 20 april 2018 08:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wist niet dat er ERTMS tot aan Amsterdam C lag?
[ afbeelding ]
Matig als je dan bovenin in zo'n couchette ligt. Moet er niet aan denken.quote:Op vrijdag 20 april 2018 09:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oei https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-oostenrijk
Alweer? Het is daar wel regelmatig raak...quote:Op vrijdag 20 april 2018 09:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oei https://www.rtlnieuws.nl/(...)inongeluk-oostenrijk
Dat doen ze wel. Het is een rustig station met ruimte zat.quote:Op vrijdag 20 april 2018 09:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Matig als je dan bovenin in zo'n couchette ligt. Moet er niet aan denken.
Wat me dan wel weer opvalt: "Für die Pendler gebe es aufgrund des Einsatzes aber keine Beeinträchtigungen, informiert Mosser weiter.". Blijkbaar doen die Oostenrijkers nog niet aan doorstroom-station Salzburg.
De bestaande treinen blijven in het noorden ook gewoon rijden, maar wel opvallend dat ze bij bosjes defect raken.quote:Op vrijdag 20 april 2018 11:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
was bij Arriva ook weer feest allemaal defecte treinen..?
En dan moet het nog tot 2020 mee voor er flirtino's in gaan stromen?
jup. Trein waar ik vanmiddag in zat was net een sauna, ondanks dat een D-GTW airco heeftquote:Op vrijdag 20 april 2018 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
Nouja ik 2020 heb je dus iets meer materialen
Wat voor antwoord verwacht je nu?quote:Op vrijdag 20 april 2018 23:03 schreef Goverman het volgende:
Hoe irritant is het om daar door heen te moeten rijden?
"elke keer dat ik daar doorheen moet krijg ik spontaan zin om een kleuterklasje te wurgen?"quote:
Dat waardeer ik op 3,9 kiloGoverman irritant op de Schaal van Fles.quote:Op vrijdag 20 april 2018 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
"elke keer dat ik daar doorheen moet krijg ik spontaan zin om een kleuterklasje te wurgen?"
zeker defectquote:Op vrijdag 20 april 2018 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Trein waar ik vanmiddag in zat was net een sauna, ondanks dat een D-GTW airco heeft
Leuk, maar die vraagstelling is gewoon kut.quote:Op vrijdag 20 april 2018 23:17 schreef James1988 het volgende:
Ik interpreteer die post als "Kosten die handbediende wissels je heel veel tijd? Zou je liever hebben dat er een treindienstleider is die je een rijweg geeft?"
Er schijnen een stuk of 20 stellen met defecten te kampen.quote:
als alles goed ligt ben je in 5 minuten er doorheen, als alles verkeerd ligt is dat makkelijk 15 minutenquote:Op vrijdag 20 april 2018 23:03 schreef Goverman het volgende:
Hey heren (m/v) met rijbevoegdheid en wegbekendheid op de Watergraafsmeer,
Ik heb even een vraagje over de Watergraafsmeer. Daar zitten 74 handbediende wissels in een wisselstraat tussen het oostelijke deel en het westelijke deel van het terrein. Hoe irritant is het om daar door heen te moeten rijden? En hoe vaak doe je dat? En hoe lang duurt dat?
dat wordt nog wat als ze met die accubakken gaan rijden (gedeeltelijke elektrificatie)quote:Op vrijdag 20 april 2018 23:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er schijnen een stuk of 20 stellen met defecten te kampen.
Sowieso mag stelletje 10311 wel een onderhoudsbeurt krijgen, want ik werd onderweg flink door elkaar geschud.
Kijk, dit helpt! Ik hoor van ProRail en NS vaak dat deze wisselstraat op de watergraafsmeer zo’n beetje het grootste knelpunt in het hele land is. Maar van een machinist zelf heb ik nog nooit wat gehoord (ook niet hier). Er ligt een plan klaar om er centraal bediend gebied met dwergseinen e.d. van te maken. Dat lijkt nodig vanuit capaciteit. Maar ik vroeg me dus af hoe dat voor het werk van machinisten gaat, vandaar Dank je wel!quote:Op vrijdag 20 april 2018 23:51 schreef Maegrim het volgende:
[..]
als alles goed ligt ben je in 5 minuten er doorheen, als alles verkeerd ligt is dat makkelijk 15 minuten
oh, zal ik de hele post eens lezen..
ik vind het persoonlijk minder irritant dan de constant in de storing liggende wisselstraten op de binckhorst, die door de treindienstleider bediend worden. (ben er wel al een jaar of 3 niet meer geweest, dus het kan verbeterd zijn)
hoe vaak 1 persoon het hele terrein afrijdt in een dienst is erg wisselvallig, maar de meeste wissels worden dagelijks meerdere keren bediend. de drukste enkele tientallen keren per 24h.
voor zo'n wissel stoppen, erheen lopen en weer terug duurt ruim een minuut ofzo, met een ICM nog wat langer...
voor simpele A naar B bewegingen zal dat prima werken denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2018 08:34 schreef Goverman het volgende:
[..]
Kijk, dit helpt! Ik hoor van ProRail en NS vaak dat deze wisselstraat op de watergraafsmeer zo’n beetje het grootste knelpunt in het hele land is. Maar van een machinist zelf heb ik nog nooit wat gehoord (ook niet hier). Er ligt een plan klaar om er centraal bediend gebied met dwergseinen e.d. van te maken. Dat lijkt nodig vanuit capaciteit. Maar ik vroeg me dus af hoe dat voor het werk van machinisten gaat, vandaar Dank je wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |