abonnement Unibet Coolblue
pi_178560900
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hm. We hebben er eentje naast staan bij het Hoofdstation.


:')
  maandag 16 april 2018 @ 19:41:35 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178560957
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:35 schreef b2py het volgende:
Een ruim uur, Maastricht is gewoon 2 keer zo ver..
Ik ga liever naar Maastricht dan naar Amsterdam :P
pi_178561223
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:39 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')
Laat je kruis eens niet zien joh.
Bier.
pi_178561230
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ga liever naar Maastricht dan naar Amsterdam :P
WANT ER IS HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM
Bier.
  maandag 16 april 2018 @ 19:54:58 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_178561391
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:39 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')
Ik zou er png van maken. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 16 april 2018 @ 19:58:41 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178561517
Rita Verdonk heeft zich laten omscholen? :P
pi_178561594
En wat gaat ze nu de vernieling inhelpen?
Bier.
  maandag 16 april 2018 @ 20:03:33 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178561650
Niet links, niet rechts, maar recht uit het wissel :Y
pi_178561689
Rita Verdonk is ook zo een van die "mensen" waarbij, als het praat ik al vaak denk "Geloof je dit zelf eigenlijk wel?"
Bier.
  maandag 16 april 2018 @ 20:07:04 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178561750
Zit Verdonk eigenlijk nog wel in de politiek? Ik heb al heel lang niks meer van haar gehoord.
pi_178561819
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:07 schreef James1988 het volgende:
Zit Verdonk eigenlijk nog wel in de politiek? Ik heb al heel lang niks meer van haar gehoord.
Ze is net failliet gegaan. https://www.telegraaf.nl/nieuws/290153/rita-verdonk-uitgerangeerd Relevant voor treinentopic ook, zie titel.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2018 @ 20:10:38 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178561847
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hm. We hebben er eentje naast staan bij het Hoofdstation.
Nog mazzel met de plek. Zo te zien slechts twee opstelsporen geblokkeerd. Wel de twee bij jullie voor de deur waar je veel materieel kwijt kunt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2018 @ 20:14:39 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178561933
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze is net failliet gegaan. https://www.telegraaf.nl/nieuws/290153/rita-verdonk-uitgerangeerd Relevant voor treinentopic ook, zie titel.
"Opdrachten bleven uit, terwijl het geld razendsnel op ging aan managementkosten voor Rita zelf en de door haar ingehuurde familieleden, onder wie haar zoon, dochter en zus."

:')
  maandag 16 april 2018 @ 20:17:29 #114
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_178561993
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2018 20:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nog mazzel met de plek. Zo te zien slechts twee opstelsporen geblokkeerd. Wel de twee bij jullie voor de deur waar je veel materieel kwijt kunt.
Drie. Hij blokkeert met de achterkant nog het wissel naar 43.

Gelukkig voor Arriva waren alle drie sporen leeg, anders hadden er stellen opgesloten gestaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_178562063
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

"Opdrachten bleven uit, terwijl het geld razendsnel op ging aan managementkosten voor Rita zelf en de door haar ingehuurde familieleden, onder wie haar zoon, dochter en zus."

:')
Job creators, die lekkere VVDVOC-mentaliteit!
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2018 @ 20:20:29 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178562066
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Drie. Hij blokkeert met de achterkant nog het wissel naar 43.

Gelukkig voor Arriva waren alle drie sporen leeg, anders hadden er stellen opgesloten gestaan.
ah ja, twijfelde er al over en idd mazzel dat er vanwege de spits niets meer stond.



Voor de liefhebbers: het is de Piet Paaltjens die er half naast staat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178562090
Lijkt me dat het wissel niet goed aan lag.
pi_178562103
U wilt hier parkeren. Mag dat?
pi_178562130
die kon gewoon niet kiezen
pi_178562135
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:07 schreef James1988 het volgende:
Zit Verdonk eigenlijk nog wel in de politiek? Ik heb al heel lang niks meer van haar gehoord.
Nee ze had nog een ondernemerspartij opgericht. Daarna iets met een adviesbureau, maar het bleek al snel dat er een hoop geld verdween. Deugde van geen kant en er lopen/liepen rechtzaken.
  maandag 16 april 2018 @ 20:23:36 #121
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_178562138
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:22 schreef MTL het volgende:
U wilt hier parkeren. Mag dat?
Nee. U staat niet voorbij de vrijbalk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 16 april 2018 @ 20:25:13 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178562187
Hey Mono, lang niet gezien! :W
pi_178562278
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee. U staat niet voorbij de vrijbalk.
Hij staat toch keurig vlak voor de vrijbalk stil? :P
pi_178565001
Dat ontspoorde stel moet ik haast gezien hebben toen ik vanavond om 19:43 uit Groningen vertrok terug naar Ljouwert. Maar niet bij stil gestaan dat ie ontspoord was. Wat deed je daar dan? Nou, de inmiddels al veelbesproken Bauer-trein zonder bovenleiding klikken:


Rheincargo rijdt alweer enige maanden een met vuile grond beladen containertrein tussen Basel en Veendam. De containers gaan daarna per vrachtwagen naar de Eemshaven om aldaar gelost te worden. Aansluitend worden de geloste containers weer terug naar Veendam gereden om daar weer op de trein gezet te worden.

Viermaal per week vertrekt net na de avondspits de lege trein uit Veendam en gaat via Bad Bentheim en Köln Eifeltor (lokwissel) terug naar Basel Birsfelden Hafen.

Nadat de vele stapelwolken op de avond van maandag 16 april 2018 eindelijk bijna allemaal waren opgelost kon keurig op tijd (= 18:47) worden vertrokken uit Veendam. Nog geen kwartier later passeert het geheel met de fraaie DE668 op kop alweer het laatste stationnetje op de Noordelijke nevenlijn avlorens het bij Onnen onder de draad verder gaat.

Het station Kropswolde is genoemd naar het ca. 1 km verderop gelegen Kropswolde, maar ligt feitelijk in het dorp Foxhol. Het werd tegelijk met de spoorlijn op 1 mei 1868 geopend. Het stationsgebouw is net rechts van de trein zichtbaar en dateert uit 1915. Het is sinds 1989 een tentoonstellingsruimte. In 2004 werd het aangewezen als rijksmonument.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 09:47:39 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178571487
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2018 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah ja, twijfelde er al over en idd mazzel dat er vanwege de spits niets meer stond.

[ afbeelding ]

Voor de liefhebbers: het is de Piet Paaltjens die er half naast staat
Spoortje is ook een beetje krommig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 09:48:46 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178571499
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

"Opdrachten bleven uit, terwijl het geld razendsnel op ging aan managementkosten voor Rita zelf en de door haar ingehuurde familieleden, onder wie haar zoon, dochter en zus."

:')
Lees: één grote zakkenvullerij, maar niemand wilde meer betalen :'( Wat stom van al die mensen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178571753
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat ontspoorde stel moet ik haast gezien hebben toen ik vanavond om 19:43 uit Groningen vertrok terug naar Ljouwert. Maar niet bij stil gestaan dat ie ontspoord was. Wat deed je daar dan? Nou, de inmiddels al veelbesproken Bauer-trein zonder bovenleiding klikken:

[ link | afbeelding ]
Rheincargo rijdt alweer enige maanden een met vuile grond beladen containertrein tussen Basel en Veendam. De containers gaan daarna per vrachtwagen naar de Eemshaven om aldaar gelost te worden. Aansluitend worden de geloste containers weer terug naar Veendam gereden om daar weer op de trein gezet te worden.
Misschien een rare vraag, maar waarom rijden ze niet gewoon direct met de trein naar de Eemshaven i.p.v. naar Veendam?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 10:08:18 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178571792
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat ontspoorde stel moet ik haast gezien hebben toen ik vanavond om 19:43 uit Groningen vertrok terug naar Ljouwert. Maar niet bij stil gestaan dat ie ontspoord was. Wat deed je daar dan? Nou, de inmiddels al veelbesproken Bauer-trein zonder bovenleiding klikken:

[ link | afbeelding ]
Oh die heb ik ook in Deventer gisteren of eergisteren :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:54:14 #129
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178572627
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:05 schreef J.B. het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar waarom rijden ze niet gewoon direct met de trein naar de Eemshaven i.p.v. naar Veendam?
Ik gok zomaar dat het bedrijf waar het spul moet worden afgeleverd geen eigen railaansluiting heeft.
So we just called him Fred
pi_178572884
Aanrijding voertuig Raalte-Heino.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 12:46:35 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178575265
Er rijdt net een ice Den Bosch binnen. :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:49:32 #132
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178575321
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt net een ice Den Bosch binnen. :?
Storing tussen Hengeloooo en Bentheim.
Oh wacht, das de Pimpel.
Verdwaald dan.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Sport dinsdag 17 april 2018 @ 13:15:29 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178575904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt net een ice Den Bosch binnen. :?
Die rijdt al een tijdje een omleiding wegens werkzaamheden tussen Düsseldorf en Köln.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 17 april 2018 @ 13:49:52 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178576620
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:52:57 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178576703
Stap nu in Rotterdam in de "ICD" uit Brussel. Het weergeven van de juiste treinsamenstelling in de app blijkt nog lastig...
So we just called him Fred
pi_178576788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:52 schreef FredvZ het volgende:
Stap nu in Rotterdam in de "ICD" uit Brussel. Het weergeven van de juiste treinsamenstelling in de app blijkt nog lastig...
Zie het probleem niet?
pi_178577628
Mooi nieuws voor de buitenlandse reizigers, vanaf vandaag kan er ook met creditcards betaald worden bij ns.nl, zoals voor groepstickets en andere reguliere treinkaartjes. Mastercard, Visa en AMEX worden geaccepteerd.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:42:29 #138
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_178578031
Goederenvervoer over hsl's is nooit echt van de grond gekomen. Misschien dat het in italie wel gaat lukken, in oktober gaat er in ieder geval een bedrijf mee beginnnen http://railcolornews.com/(...)nsport-with-etr-500/
  Redactie Sport dinsdag 17 april 2018 @ 15:05:51 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178578591
Dan heb je het echt over hogesnelheids-goederenvervoer. Cargo's op de HSL gebeurt namelijk al jaren in Duitsland tussen Hannover en Würzburg in de nacht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178578924
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:26 schreef MTL het volgende:
Mooi nieuws voor de buitenlandse reizigers, vanaf vandaag kan er ook met creditcards betaald worden bij ns.nl, zoals voor groepstickets en andere reguliere treinkaartjes. Mastercard, Visa en AMEX worden geaccepteerd.
Nu de Reisplanner Xtra app nog..

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:56 schreef MTL het volgende:

[..]

Zie het probleem niet?
[ link | afbeelding ]
Dat ding stopt nu ook al in Berchem? Tering hee :')
pi_178579022
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:16 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nu de Reisplanner Xtra app nog..
Kaartjes van ns.nl kan je (afhankelijk van de kaartsoort) gewoon in de app laden.
Zal overigens vast ook nog wel een update komen om het direct in de app te kopen met CC.
pi_178579982
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:56 schreef MTL het volgende:

[..]

Zie het probleem niet?
[ link | afbeelding ]
jezus wat stopt dat hok veel :')
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:04:59 #143
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178580306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:53 schreef Maegrim het volgende:

[..]

jezus wat stopt dat hok veel :')
Maar wel allerlei van de vliegtuigs afgekeken flextarieven hanteren hè. Het is immers een internasjoonale trein ergo kei hip.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178582610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:42 schreef GlennQuagmire het volgende:
Goederenvervoer over hsl's is nooit echt van de grond gekomen. Misschien dat het in italie wel gaat lukken, in oktober gaat er in ieder geval een bedrijf mee beginnnen http://railcolornews.com/(...)nsport-with-etr-500/
TGV Poste?
pi_178583106
Waarom schieten kilometers spoor maar met 140 onder je door?
http://nos.nl/l/2227785
pi_178583231
Treinen die maar 100 of 140 kunnen? Kan mij vergissen, maar volgens mij is de traagste trein de SGM met 120 km/u, daarna de DDZ/DDAR met 140, daarna de SLT met 155 en de rest is gewoon toegelaten voor 160.
Dat je het vervolgens niet kan rijden vanwege ATB is een ander verhaal.
pi_178583252
Het is in lekentaal gezet..
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:35:52 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178583282
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:34 schreef MTL het volgende:
de SLT met 155
Hoe zit dat ook alweer? SLT voldoet net niet aan het remcriterium om 160 te mogen ofzo?
pi_178583292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:34 schreef b2py het volgende:
Het is in lekentaal gezet..
Nee, er staat letterlijk dat de trein niet harder kan. Het verhaal van ATB komt namelijk verderop gewoon aan de orde.
Ik denk dat ze bedoelen dat de trein niet harder mág.

[ Bericht 54% gewijzigd door MTL op 17-04-2018 18:42:28 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:37:36 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178583318
Een 1700 magkan zelfs 180 meen ik?
pi_178583357
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe zit dat ook alweer? SLT voldoet net niet aan het remcriterium om 160 te mogen ofzo?
Correct. Voor 160 km/u heb je minimaal 160% rempercentage nodig op de pneumatische rem. Daar voldoet SLT niet aan en mag dus maar 155.
Interessant genoeg is voor de ICD een formele uitzondering gemaakt. Die zit (dankzij andere remblokken en andere maatregelen) nu op slechts 130% rempercentage en mag wel 160, maar dan alleen onder ERTMS (daar maakt het toch niet uit, omdat de remcurve automatisch berekend wordt).

Edit: een 1700 mag formeel maximaal 160 km/u. Die 180 was dacht ik van de 1600, maar dat weet ik niet zeker.

[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 17-04-2018 18:47:52 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:10:26 #152
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178585617
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die rijdt al een tijdje een omleiding wegens werkzaamheden tussen Düsseldorf en Köln.
Is ook best geinig. Mönchengladbach - Utrecht met enkel een 'technische' stop in Venlo. :)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:10:59 #153
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178585626
De grap is overigens weer dat de regelgeving die een trein met minder dan 160 remprocenten verbiedt om 160 km/h te rijden volledig is geschreven met het rijden van 160 km/h onder het Nederlands seinstelsel in combinatie met ATB-EG. Een trein die 160 km/h rijdt moet namelijk binnen 1150 meter tot stilstand kunnen komen. 1150 meter is de basisremweg voor de ATB-code groen (135 t/m 160 km/h) zoals die is gedefinieerd in de ATB-remtabel die in de jaren '70 en '80 tot stand is gekomen. Bij de opsplitsing in de jaren '90 is dit ooit in de wet opgenomen en later is nooit toegevoegd dat dit alleen voor treinen onder ATB-EG noodzakelijk is.

Reden dat er geen 160 km/h wordt gereden onder ATB-EG is dat er lange tijd geen materieel geschikt voor 160 km/h op baanvakken geschikt voor deze snelheid heeft gereden. Toen leek men het verstandiger om ATB-code groen terug te zetten naar 140 km/h waarna in de jaren '00 de discussie om het weer op 160 km/h te zetten op basis van veiligheid uiteindelijk (met soms wat oneigenlijke argumenten) definitief in de kiem te smoren. Belangrijkste argument wat overblijft is dat je niet wilt dat een trein met 160 km/h op een baanvak voor 140 km/h op een overweg in een boog een zwaar voertuig zou aanrijden. Dit zou een ontsporing met ongelovelijk zware gevolgen geven.

Later heeft men andere oplossingsrichtingen bedacht zoals het in gebruik nemen van een ongebruikte ATB-code voor 160 km/h (code 147 zit nu als tweede code aan 80 gekoppeld) of doormiddel van een ATB-NG of ETCS-baken lokaal ophogen van ATB-code groen. Deze liepen allemaal weer tegen eigen bezwaren aan. Tot aan de Hanzelijn was er ook nauwelijks een argument om harder te rijden: Er reed geen enkele treindienst die er meer dan een minuut voordeel uit zou kunnen halen als je 160 km/h zou rijden. 160 kent namelijk andere randvoorwaarden zoals de afwezigheid van overwegen (ProRail-regelgeving) en een goede bovenleidingsconstructie (bovenmatige slijtage voorkomen).

[ Bericht 51% gewijzigd door Mr_Klaasje op 17-04-2018 20:18:05 ]
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 21:17:20 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178587254
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:10 schreef Eix het volgende:

[..]

Is ook best geinig. Mönchengladbach - Utrecht met enkel een 'technische' stop in Venlo. :)
Ik heb toch zeker ook een fysieke stop in Den Bosch gezien :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:18:09 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178587265
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:10 schreef Eix het volgende:

[..]

Is ook best geinig. Mönchengladbach - Utrecht met enkel een 'technische' stop in Venlo. :)
Nee, heur, hij rijdt door.
pi_178587315
Ik blijf vinden dat er meer dan genoeg argumenten zijn om wel 160 te rijden. Dan maar van knooppunt naar knooppunt zonder significante reistijdversnelling naar de eindstations. Alleen al de extra gehaalde overstappen maken het waard. Het had bijvoorbeeld betekent dat je de, toen in de jaren '90 en '00 de IC van Utrecht naar het zuiden gewoon aansloot op de Noordoost. En dat reed in het weekend maar één keer per half uur. 29 minuten wachten was geen uitzondering.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 21:25:05 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178587417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
29 minuten wachten was geen uitzondering.
Die winkeltjes moesten ook gespekt worden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:28:28 #158
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178587520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Belangrijkste argument wat overblijft is dat je niet wilt dat een trein met 160 km/h op een baanvak voor 140 km/h op een overweg in een boog een zwaar voertuig zou aanrijden. Dit zou een ontsporing met ongelovelijk zware gevolgen geven.

Want bij 140 rijd je dan niet alles finaal naar de vinkentering?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:29:38 #159
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178587558
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nee, heur, hij rijdt door.
Oh, nou. Zaterdag stond ik er anders wel een tijdlang stil op een of ander perronloos spoor. Volgens de omroep waren we ook eerder in Nederland dan gepland. Ofzoiets.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 21:29:55 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178587565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:05 schreef dennistd het volgende:
Dan heb je het echt over hogesnelheids-goederenvervoer. Cargo's op de HSL gebeurt namelijk al jaren in Duitsland tussen Hannover en Würzburg in de nacht.
En hier doen we moeilijk over een getrokken trein die een paar keer per dag over een HSL rijdt als het niet te waait.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_178587585
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:28 schreef JDude het volgende:

[..]

Want bij 140 rijd je dan niet alles finaal naar de vinkentering?
Nou, je weet dat je remweg exponentieel oploopt eah? Dat betekent dus dat de kracht die nodig is om 160 te rijden niet slechts 18% meer is dan 140. Het momentum is gigantisch. Het is te berekenen maar de laatste keer natuurkunde op het MBO was in de vorige eeuw dus daar waag ik me niet meer uit m'n hoofd aan :D
Bier.
pi_178587594
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En hier doen we moeilijk over een getrokken trein die een paar keer per dag over een HSL rijdt als het niet te waait.
Ze mogen daar niet mixen met normaal verkeer eah. Makkelijk roepen zo :P
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 21:39:36 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178587790
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:28 schreef JDude het volgende:

[..]

Want bij 140 rijd je dan niet alles finaal naar de vinkentering?
Kwestie van de zwarte doos heel houden :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 21:41:18 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178587816
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nou, je weet dat je remweg exponentieel oploopt eah? Dat betekent dus dat de kracht die nodig is om 160 te rijden niet slechts 18% meer is dan 140. Het momentum is gigantisch. Het is te berekenen maar de laatste keer natuurkunde op het MBO was in de vorige eeuw dus daar waag ik me niet meer uit m'n hoofd aan :D
Kinetische energie ~kwadraat van snelheid. Dus 256/196 is ongeveer 30 % extra remweg.

Maar laten we even ophouden met doen alsof de koeien zure melk gaan geven van 160 km/h als notabene de Fransen al 60 jaar 300+ km/h kunnen rijden. Alsjeblieft zeg.

Oh, 63 jaar. En 330+. Mes excuses :s)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178587846
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kinetische energie ~kwadraat van snelheid. Dus 256/196 is ongeveer 30 % extra remweg.

Maar laten we even ophouden met doen alsof de koeien zure melk gaan geven van 160 km/h als notabene de Fransen al 60 jaar 300+ km/h kunnen rijden. Alsjeblieft zeg.
Dat is ook zo, ik leg alleen uit dat het niet zo is dat je bij 20km/u een twee keer zo lange remweg hebt als bij 10km/u ;)

Edit: MET EEN 1300! <3
Bier.
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:09 #166
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178587878
Wat ik me trouwens nog afvroeg: waarom rijdt er eigenlijk geen ice 'onderlangs' via de HSL door België naar Keulen? Dan kun je bijna het hele stuk op topsnelheid rijden en doe je de nodige steden van betekenis aan. Denk aan (Amsterdam-)Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Luik-Aachen-Keulen. Ben wel benieuwd hoe zich dat qua reistijd verhoudt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:52 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178587895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:05 schreef dennistd het volgende:
Dan heb je het echt over hogesnelheids-goederenvervoer. Cargo's op de HSL gebeurt namelijk al jaren in Duitsland tussen Hannover en Würzburg in de nacht.
Over High Speed 1 rijdt ook goederenvervoer. Er zijn zelfs wachtsporen gebouwd.
pi_178587929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:45 schreef Eix het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg: waarom rijdt er eigenlijk geen ice 'onderlangs' via de HSL door België naar Keulen? Dan kun je bijna het hele stuk op topsnelheid rijden en doe je de nodige steden van betekenis aan. Denk aan (Amsterdam-)Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Luik-Aachen-Keulen. Ben wel benieuwd hoe zich dat qua reistijd verhoudt.
Is 7 minuten langer :P Maar daarbij sla je zeer belangrijke Duitse kernen over. Zoals Düsseldorf en Duisburg.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 21:47:22 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178587932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Edit: MET EEN 1300! <3
:Y _O_ :9 :~ fapfap broekjes op de grond en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:48:12 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178587951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:45 schreef Eix het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg: waarom rijdt er eigenlijk geen ice 'onderlangs' via de HSL door België naar Keulen? Dan kun je bijna het hele stuk op topsnelheid rijden en doe je de nodige steden van betekenis aan. Denk aan (Amsterdam-)Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Luik-Aachen-Keulen. Ben wel benieuwd hoe zich dat qua reistijd verhoudt.
Dat is toch wel uit te rekenen? Pak de reistijd van Thalys voor Amsterdam - Brussel, trek daar wat minuten voor de NZV af, en zoek de reistijd op voor Brussel-Noord - Keulen.

Paar minuten toevoegen voor een kering in het Noordstation en klaar is Eix.
pi_178588052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:27 schreef J.B. het volgende:
Waarom schieten kilometers spoor maar met 140 onder je door?
http://nos.nl/l/2227785
Ik pak dit er even uit:
quote:
Want dat is het tweede punt: de trein. Die kan vaak gewoon niet harder dan 140 km/u. De Intercity waarmee jij naar je werk gaat, of de Sprinter tussen Zwolle en Kampen, gaan niet veel harder dan 140 km/u of soms zelfs 100 km/u.

"Een paar treinen kunnen 160 km/u", vertelt Vincent Wever van OV Magazine. "Maar daar houdt het wel op. De meeste treinen zijn niet gebouwd voor hoge snelheden, behalve de Thalys en de Beneluxtrein." En al zouden ze harder kunnen, dan nog kan het spoor het niet aan.
Dat 160 voor ICM misschien niet ideaal is, soit. Maar volgens mij kunnen de moderne stoptreinen allemaal zo hard, een groot gedeelte van het IC-park ook. Ik zou DDAR niet meer de moeite voor nemen als daar aanpassingen nodig voor zijn, en van VIRM weet ik de specs niet, alleen dat het de moeite waarschijnlijk niet waard is met z'n 1cm/s2.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 21:58:38 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178588180
Protos is goedgekeurd voor 160 *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2018 @ 22:00:52 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178588235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik pak dit er even uit:

[..]

Dat 160 voor ICM misschien niet ideaal is, soit. Maar volgens mij kunnen de moderne stoptreinen allemaal zo hard, een groot gedeelte van het IC-park ook. Ik zou DDAR niet meer de moeite voor nemen als daar aanpassingen nodig voor zijn, en van VIRM weet ik de specs niet, alleen dat het de moeite waarschijnlijk niet waard is met z'n 1cm/s2.
VIRM is toegelaten voor 160 km/h
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:02:41 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178588282
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

VIRM is toegelaten voor 160 km/h
DM90 voor 140, maar dat haalt hij toch ook alleen maar als je 'm van een flatgebouw af tyft? :P
pi_178588325
Ohmegot, de tering, wat een verademing die nieuwe treinen. Tussen Almelo en Wierden gewoon consequent keihard baanvaksnelheid halen en daardoor erectie.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 22:05:25 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178588332
Ik pak dit er even uit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En al zouden ze harder kunnen, dan nog kan het spoor het niet aan.
Hier ligt natuurlijk een lekker kansloos kip-ei verhaal op die loer.

"Jah, we kunnen wel treinen gaan kopen die sneller gaan, maar het spoor kan het niet aan :W "

"Jah, we kunnen het spoor wel gaan ombouwen voor hoge snelheden, maar niks kan zo hard :W "

Wat we nodig hebben is politiek met ballen. En uitgezonderd Roelf de Boer voor driekwart seconde heeft er de afgelopen 40 jaar non-stop een vrouw op VWS gezeten. Wanneer gaan we eens leren dat het zo niet moet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 22:05:44 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178588340
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ohmegot, de tering, wat een verademing die nieuwe treinen. Tussen Almelo en Wierden gewoon consequent keihard baanvaksnelheid halen en daardoor erectie.
Dat is 5 km gek _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:07:02 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178588368
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:


Wat we nodig hebben is politiek met ballen. En uitgezonderd Roelf de Boer voor driekwart seconde heeft er de afgelopen 40 jaar non-stop een vrouw op VWS gezeten. Wanneer gaan we eens leren dat het zo niet moet?
Ben je Camiel Eurlings vergeten? :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2018 @ 22:07:24 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178588377
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

DM90 voor 140, maar dat haalt hij toch ook alleen maar als je 'm van een flatgebouw af tyft? :P
Ze hebben om DM'90 voor 140 km/h toegelaten te krijgen een ICM gebruikt als opdruktrein _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 22:09:35 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178588407
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ben je Camiel Eurlings vergeten? :P
Heeft die ballen dan? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:22:47 #181
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178588725
Een boksbal.
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:25:33 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178588786
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:56 schreef MTL het volgende:

[..]

Zie het probleem niet?
[ link | afbeelding ]
Dat kwam dus niet voorrijden ;)

Heb niet gekeken hoe de hele compositie er uit zag, maar de eerste twee rijtuigen waren 2e klas.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 22:29:03 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178588868
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat kwam dus niet voorrijden ;)

Heb niet gekeken hoe de hele compositie er uit zag, maar de eerste twee rijtuigen waren 2e klas.
Christus te paard, ik dacht dat jij wat aan je ogen mankeerde? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:31:31 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178588932
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat kwam dus niet voorrijden ;)

Heb niet gekeken hoe de hele compositie er uit zag, maar de eerste twee rijtuigen waren 2e klas.
De Beneluxstammen bestaan voor zover ik weet uit 5 tweede klas + 1 eerste klas. Ze gaan ze verlengen naar 7 bakken.

Echter, zo had ik vandaag ook iets wat niet klopte: volgens alle digitale bronnen (ovtijden.com, Reisplanner Xtra, OVinfo) zou 'mijn' trein (die van 17:12 uit 's-Hertogenbosch naar Breda) bestaan uit 10 bakken ICMm. In werkelijkheid waren het er vier.

De airco deed goed z'n best, maar was niet opgewassen tegen zo veel mensen. :')
pi_178589105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:31 schreef James1988 het volgende:

Echter, zo had ik vandaag ook iets wat niet klopte: volgens alle digitale bronnen (ovtijden.com, Reisplanner Xtra, OVinfo) zou 'mijn' trein (die van 17:12 uit 's-Hertogenbosch naar Breda) bestaan uit 10 bakken ICMm. In werkelijkheid waren het er vier.

pin me er niet op vast maar volgens mij kan dan niet eens ivm perronlengtes... iig niet over het hele traject
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:44:29 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178589169
Ook niet nu er niet meer wordt gestopt op die stations tussen Arnhem en Nijmegen?
pi_178589208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

pin me er niet op vast maar volgens mij kan dan niet eens ivm perronlengtes... iig niet over het hele traject
10 bakken kan in ieder geval op deze stations op de lijn:
"Dames en heren, welkom in de Intercity naar Roosendaal. Wij zijn zojuist op tijd vertrokken en zullen onderweg nog voor u stoppen te Wijhe, Olst, Deventer, Zutphen, Dieren, Arnhem, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent, Nijmegen, Oss, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Tilburg West (dus nu universiteit -red.), Gilze-Rijen, Breda, Etten-Leur en de eindbestemming Roosendaal. Dus ik denk dat het wel moet lukken.
Bier.
pi_178589214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:44 schreef James1988 het volgende:
Ook niet nu er niet meer wordt gestopt op die stations tussen Arnhem en Nijmegen?
volgens mij is 8 bakken nog steeds de max
pi_178589222
9 zou moeten kunnen met loc.
Bier.
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:48:26 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178589225
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

volgens mij is 8 bakken nog steeds de max
Ik heb in dienstregeling 2018 al vaak zat in ICM9 gezeten op een deel van die route :P
pi_178589233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb in dienstregeling 2018 al vaak zat in ICM9 gezeten op een deel van die route :P
ok
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:50:03 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178589253
En Deadlock reist vaak op dat traject zo te horen. :s)
pi_178589333
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:50 schreef James1988 het volgende:
En Deadlock reist vaak op dat traject zo te horen. :s)
Ik heb een aantal varianten samengevoegd. Er zijn sinds de zomer van 2001 geen andere stations geweest waar het ding planmatig stopte. Van 1 augustus 2001 tot 17 januari 2016 gemiddeld 4 keer per week Zwolle-Deventer, alhoewel de andere kant op minder vaak voorkomt vanwege de 10 jaar dat m'n moeder in Goor heeft gewoond.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 22:55:23 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178589345
Goor is goor *O*

Na na na nana O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:55:44 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178589352
Je bent Tilburg Reeshof trouwens vergeten in je lijstje. Daar stoppen de eerste (naar Zwolle) en de laatste (naar Roosendaal) van de dag ook :s)
pi_178589390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Je bent Tilburg Reeshof trouwens vergeten in je lijstje. Daar stoppen de eerste (naar Zwolle) en de laatste (naar Roosendaal) van de dag ook :s)
Ah jah, maar die had ik dus nooit! Alleen de laatste naar Deventer kwam wel eens voor, zoals op oudejaarsavond 2002.
Bier.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 april 2018 @ 22:59:45 #197
408813 crew  trein2000
pi_178589414
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Goor is goor *O*

Na na na nana O+
Niet spotten met Goor ja!

Goor _O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Sport dinsdag 17 april 2018 @ 23:00:39 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178589435
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Je bent Tilburg Reeshof trouwens vergeten in je lijstje. Daar stoppen de eerste (naar Zwolle) en de laatste (naar Roosendaal) van de dag ook :s)
Stopt de eerste ook niet in Brummen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:01:06 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178589450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Stopt de eerste ook niet in Brummen?
Dunno, ik kom daar nooit :P
  Redactie Sport dinsdag 17 april 2018 @ 23:01:53 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178589465
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')