abonnement Unibet Coolblue
pi_178424555
Omdat mijn nichtje een taalachterstand heeft is ze laatst onderzocht door een psycholoog. Daaruit bleek dat ze een IQ heeft van 72, wat blijkbaar overeenkomt met zwakbegaafdheid. Kan dat nog beter worden? En hoeveel verbetering is dan realistisch? Vorige maand is ze drie geworden.
  Spellchecker dinsdag 10 april 2018 @ 12:59:31 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_178424610
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:55 schreef Quark24 het volgende:
Omdat mijn nichtje een taalachterstand heeft is ze laatst onderzocht door een psycholoog. Daaruit bleek dat ze een IQ heeft van 72, wat blijkbaar overeenkomt met zwakbegaafdheid. Kan dat nog beter worden? En hoeveel verbetering is dan realistisch? Vorige maand is ze drie geworden.
Hadden ze die vragen niet beter aan de psycholoog kunnen stellen?
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:04:51 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178424696
Een IQ is redelijk vast. Het kan paar puntjes veranderen naar mate zij volwassener wordt. Grofweg gok ik dat een IQ niet meer dan 5 puntjes kan veranderen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178424705
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:59 schreef maily het volgende:

[..]

Hadden ze die vragen niet beter aan de psycholoog kunnen stellen?
Volgens de psycholoog was die kans klein, dus ik ben benieuwd naar praktijkverhalen.
pi_178424853
Ligt eraan, zijn er meer problemen?
Een kennis heeft haar zoontje met 3,5 laten testen. Hij had een soortgelijke score, maar ook gedragsproblemen en achterstand qua taal. Een deel van die lage score kan dus beter worden als zijn taal beter is ontwikkeld en hij minder last heeft van zijn gedrag bij het maken van zo'n test. School en de ouders laten hem dus later zeker nog eens testen. Voor nu zit hij goed op zijn plek op het speciaal onderwijs.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:30:14 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178425164
IQ-testen in het algemeen zijn al discutabel. Laat staan op driejarige leeftijd. Waar maak je je in hemelsnaam druk om?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:31:57 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178425198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:30 schreef Dven het volgende:
IQ-testen in het algemeen zijn al discutabel. Laat staan op driejarige leeftijd. Waar maak je je in hemelsnaam druk om?
Nou, ik zou me wel druk maken. Er zal echt wel sprake zijn van een achterstand in de ontwikkeling en dan niet eentje die met een paar maanden of jaren wel weer rechtgetrokken is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_178425318
Gooi maar weg dat wordt niks
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:40:45 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178425366
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, ik zou me wel druk maken. Er zal echt wel sprake zijn van een achterstand in de ontwikkeling en dan niet eentje die met een paar maanden of jaren wel weer rechtgetrokken is.
En waar exact maak je je dan druk om? Dat je driejarige mogelijk geen raketgeleerde wordt? :?

Allereerst zijn IQ-testen bij kinderen al heel erg variabel van test tot test. Ongeacht hoe professioneel de test dan ook is (ik heb van m'n 13e tot 15e erg veel grootschalige testen moeten maken en de verschillen liepen tot 15 punten).

Tot de leeftijd van 3 jaar is het in principe compleet zinloos om er aan te beginnen. Als dit kind ook nog eens een taalachterstand heeft (wat wederom nog niet veel hoeft te zeggen) dan zie ik absoluut geen reden om je zoveel zorgen te maken om het IQ van je debiele nichtje. Je moet eens weten hoe veel er in die leeftijdscategorie van zwakzinnig naar hoogbegaafd zijn gegaan. Verder niet relevant voor zijn nichtje maar het geeft wel het probleem van IQ-testen en met name op die leeftijd aan. Het zegt allemaal zo bar weinig. En mocht nou blijken dat ze inderdaad zwakbegaafd is ; lekker belangrijk. Ook volwassen zwakbegaafden kunnen gewoon een deftig inkomen met een goed sociaal leven hebben.

Dus nogmaals, wat is nu precies het probleem? Waarom je zo druk maken?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:43:26 #10
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178425420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:40 schreef Dven het volgende:

[..]

En waar exact maak je je dan druk om? Dat je driejarige mogelijk geen raketgeleerde wordt? :?

Allereerst zijn IQ-testen bij kinderen al heel erg variabel van test tot test. Ongeacht hoe professioneel de test dan ook is (ik heb van m'n 13e tot 15e erg veel grootschalige testen moeten maken en de verschillen liepen tot 15 punten).

Tot de leeftijd van 3 jaar is het in principe compleet zinloos om er aan te beginnen. Als dit kind ook nog eens een taalachterstand heeft (wat wederom nog niet veel hoeft te zeggen) dan zie ik absoluut geen reden om je zoveel zorgen te maken om het IQ van je debiele nichtje. Je moet eens weten hoe veel er in die leeftijdscategorie van zwakzinnig naar hoogbegaafd zijn gegaan. Verder niet relevant voor zijn nichtje maar het geeft wel het probleem van IQ-testen en met name op die leeftijd aan. Het zegt allemaal zo bar weinig. En mocht nou blijken dat ze inderdaad zwakbegaafd is ; lekker belangrijk. Ook volwassen zwakbegaafden kunnen gewoon een deftig inkomen met een goed sociaal leven hebben.

Dus nogmaals, wat is nu precies het probleem? Waarom je zo druk maken?
Iq test is test voor intelligentie. Niet voor kennis. Dat jij een verschil van 15 punten hebt binnen 2 jaar lijkt me opmerkelijk.

Of je hebt bij de test toen je 13e was er met de pet naar gegooid.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:57:20 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178425704
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:43 schreef _--_ het volgende:

[..]

Iq test is test voor intelligentie. Niet voor kennis. Dat jij een verschil van 15 punten hebt binnen 2 jaar lijkt me opmerkelijk.

Of je hebt bij de test toen je 13e was er met de pet naar gegooid.
Nee, heb ik niet. Uren mee bezig geweest, en ik heb er behoorlijk wat moeten maken. De fluctuatie bij kinderen en met name zeer jonge kinderen en pubers is groot. Heel groot.

Buiten dat zijn intelligentie en IQ twee verschillende zaken zijn komt er wel degelijk een stukje kennis en scholing bij kijken. Indien je zo bekend was met het begrip 'IQ' had je eerder in dit topic ook geen 'grove schatting' uit je duim moeten trekken of met deze post aangekomen dat ik er met mijn pet naar heb gegooid. De verschillen zijn er immers daadwerkelijk.

Mooie inschatting van mogelijke capaciteiten waar mensen véél te veel waarde aan hechten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 april 2018 @ 13:58:58 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_178425743
Toen mijn oudste zoon die leeftijd had is er ook een iq test afgenomen waaruit bleek dat hij zwakbegaafd zou zijn en het advies was om hem naar een mkd te sturen. Heb ik niet naar geluisterd, hij zit nu in groep 5 van het reguliere basisonderwijs en scoort zeer goed met name op het gebied van lezen en rekenen. Binnenkort wordt er opnieuw onderzoek gedaan, waarbij er waarschijnlijk ook weer een iq test gedaan zal worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door DJMO op 10-04-2018 14:10:55 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_178426062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Ligt eraan, zijn er meer problemen?
Een kennis heeft haar zoontje met 3,5 laten testen. Hij had een soortgelijke score, maar ook gedragsproblemen en achterstand qua taal. Een deel van die lage score kan dus beter worden als zijn taal beter is ontwikkeld en hij minder last heeft van zijn gedrag bij het maken van zo'n test. School en de ouders laten hem dus later zeker nog eens testen. Voor nu zit hij goed op zijn plek op het speciaal onderwijs.
jammer dat na vmbo het speciale onderwijs ophoud.

Zou nooit een kind daarop zetten.
pi_178426217
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:16 schreef tailfox het volgende:

[..]

jammer dat na vmbo het speciale onderwijs ophoud.

Zou nooit een kind daarop zetten.
Die kennis heeft geen keus. Het kind redt het gewoon niet op een reguliere school. Een peuterspeelzaal was al te groot met 14 kinderen. Kleuterklassen zijn hier dubbel zo groot met maar 1 leerkracht. Nu heeft hij veel begeleiding qua taal en gedrag en 3a4 personen in de klas op 10 kinderen. En dan is de hoop altijd dat hij op termijn richting regulier onderwijs kan. Maar of dat realistisch is? De tijd zal dat moeten uitwijzen..
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:27:17 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178426261
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:40 schreef Dven het volgende:

[..]

En waar exact maak je je dan druk om? Dat je driejarige mogelijk geen raketgeleerde wordt? :?

Allereerst zijn IQ-testen bij kinderen al heel erg variabel van test tot test. Ongeacht hoe professioneel de test dan ook is (ik heb van m'n 13e tot 15e erg veel grootschalige testen moeten maken en de verschillen liepen tot 15 punten).

Tot de leeftijd van 3 jaar is het in principe compleet zinloos om er aan te beginnen. Als dit kind ook nog eens een taalachterstand heeft (wat wederom nog niet veel hoeft te zeggen) dan zie ik absoluut geen reden om je zoveel zorgen te maken om het IQ van je debiele nichtje. Je moet eens weten hoe veel er in die leeftijdscategorie van zwakzinnig naar hoogbegaafd zijn gegaan. Verder niet relevant voor zijn nichtje maar het geeft wel het probleem van IQ-testen en met name op die leeftijd aan. Het zegt allemaal zo bar weinig. En mocht nou blijken dat ze inderdaad zwakbegaafd is ; lekker belangrijk. Ook volwassen zwakbegaafden kunnen gewoon een deftig inkomen met een goed sociaal leven hebben.

Dus nogmaals, wat is nu precies het probleem? Waarom je zo druk maken?
Je relativeert alles tot onbelangrijk. Dan zijn wij verder wel uitgepraat.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:29:30 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178426301
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je relativeert alles tot onbelangrijk. Dan zijn wij verder wel uitgepraat.
Prima.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:50:50 #17
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178426791
mijn iq is ook niet erg hoog (zullen veel mensen niet verbazen :') ) maar waarom is dat eigenlijk zo belangrijk ook?
ik vind dat er in Nederland veelste veel iq testen worden afgenomen en dan met name al op zo n jonge leeftijd. wat is het nut daarvan?
Maar niet heus.....Daaaag.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:52:55 #18
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_178426840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:50 schreef Samuel24 het volgende:
mijn iq is ook niet erg hoog (zullen veel mensen niet verbazen :') ) maar waarom is dat eigenlijk zo belangrijk ook?
ik vind dat er in Nederland veelste veel iq testen worden afgenomen en dan met name al op zo n jonge leeftijd. wat is het nut daarvan?
In dit geval kan het wel handig zijn om wat meer duidelijkheid te hebben over waarom een kind een achterstand heeft. Een laag IQ is daarvoor een duidelijke reden. Als deze test geen laag IQ had uitgewezen hadden ze moeten zoeken naar andere redenen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_178426869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:50 schreef Samuel24 het volgende:
mijn iq is ook niet erg hoog (zullen veel mensen niet verbazen :') ) maar waarom is dat eigenlijk zo belangrijk ook?
ik vind dat er in Nederland veelste veel iq testen worden afgenomen en dan met name al op zo n jonge leeftijd. wat is het nut daarvan?
vooral voor ouders fijn om te kunnen opscheppen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:54:41 #20
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178426887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:52 schreef Strani het volgende:

[..]

In dit geval kan het wel handig zijn om wat meer duidelijkheid te hebben over waarom een kind een achterstand heeft. Een laag IQ is daarvoor een duidelijke reden. Als deze test geen laag IQ had uitgewezen hadden ze moeten zoeken naar andere redenen.
een achterstand? dat kind is pas 3 jaar! lekker boeiend of ze problemen heeft met de taal.
ik kon pas praten toen ik 5 was....dus ja... :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:55:17 #21
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178426901
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

vooral voor ouders fijn om te kunnen opscheppen.
niet als blijkt dat het kind een laag iq heeft.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178426908
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:55 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

niet als blijkt dat het kind een laag iq heeft.
Dan is het als exus
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:57:11 #23
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178426926
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dan is het als exus
een excuus voor wat? dat een kind van 3 nog niet zo goed de taal beheerst? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178426931
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:57 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

een excuus voor wat? dat een kind van 3 nog niet zo goed de taal beheerst? :')
ja dan ligt het niet aan de opvoeding en de school.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:59:08 #25
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178426950
ik blijf erbij dat een iq alleen maar een dom cijfer is. totaal onrelevant.
Maar niet heus.....Daaaag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')