abonnement Unibet Coolblue
pi_178182349
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een LoLo- of Nautamedewerker hoeft natuurlijk niet verplicht in de stad te wonen waar hij kantoor houdt.
pi_178182359
Wonen er vrij veel in Utrecht kan ik je vertellen.
pi_178182373
quote:
12s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is ook niet zo dat de sanering net zo drastisch plaats moet vinden als in Rotterdam. :P Hadden ze in Amsterdam wat van dat oude spul gesloopt, dan hadden ze de Noord-Zuidlijn ook veel makkelijker aan kunnen leggen. Net als in Rotterdam, straat open, metro erin, straat weer dicht.
Dat hebben ze in Amsterdam geprobeerd in de Nieuwmarktbuurt, verliep uitstekend.
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:54:12 #104
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178182378
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:53 schreef Heubach het volgende:
Wonen er vrij veel in Utrecht kan ik je vertellen.
Niet zoveel mis met Utreg imo
pi_178182410
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Niet zoveel mis met Utreg imo
Prachtige oude binnenstad, overweeg daar te settlen ooit.
pi_178182417
Nu Ricky Martin, lekker lijstje wel dit.
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:56:20 #107
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_178182434
Van harte Skysherrif. Ik wens je nog vele mooie forumjaren toe.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:59:09 #108
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178182500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:55 schreef Heubach het volgende:

[..]

Prachtige oude binnenstad, overweeg daar te settlen ooit.
Beste gyros die mij bekend is ook. El Greco op de Ganzenmarkt is beter dan wat ik ook waar dan ook gehad heb, inclusief Griekenland. Hoe dan ook, als je wil samenwonen in de binnenstad kun je beter vroeg beginnen met sparen of rijk zijn of rijk trouwen. De huizenprijzen zijn echt waanzinnig op het moment.. ik woon bij de Amsterdamsestraatweg voor Zuilen, gekocht in 2007, voor de crisis, voor 180k en nu gaan minder aantrekkelijke woningen voor 260k oid.
pi_178182511
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klotelawaai van wieltjes van rolkoffers ja.
Het is naar mijn idee best aannamelijk dat zonder al die toeristen veel mensen minder moeite zouden steken in het zich bekwamen in de Engelse taal waardoor de internationale allure van Amsterdam afneemt.
pi_178182526
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Beste gyros die mij bekend is ook. El Greco op de Ganzenmarkt is beter dan wat ik ook waar dan ook gehad heb, inclusief Griekenland. Hoe dan ook, als je wil samenwonen in de binnenstad kun je beter vroeg beginnen met sparen of rijk zijn of rijk trouwen. De huizenprijzen zijn echt waanzinnig op het moment.. ik woon bij de Amsterdamsestraatweg voor Zuilen, gekocht in 2007 voor 180k en nu gaan minder aantrekkelijke woningen voor 260k oid.
Komt wel weer een crash binnenkort. Hoop ik.

Stijgende rente is het eerste voorteken.
  donderdag 29 maart 2018 @ 23:00:57 #111
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_178182549
Toch nog zes zetelwisselingen in de achttien gemeenten waar opnieuw geteld is. Dat laat weer zien hoe klein de verschillen soms zijn.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_178182586
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat hebben ze in Amsterdam geprobeerd in de Nieuwmarktbuurt, verliep uitstekend.
Echt? Of maak je een grapje? Naar wat ik begreep hebben veel problemen met de Noord-Zuidlijn te maken gehad met lekke damwanden in combinatie met de fundering van veel monumentale woningen. Die constructies zijn erg gevoelig voor te laag en stromend grondwater omdat het dan gaat rotten en verzakken.
pi_178182599
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:30 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Genoeg mensen die zelfs voor het doen van boodschappen de auto pakken.
Ik neem hem zelfs voor naar het toilet.

En wat betreft dwars door het land, het land is wel iets groter als Noord Holland Friesland en Groningen.
  donderdag 29 maart 2018 @ 23:02:39 #114
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178182609
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Komt wel weer een crash binnenkort. Hoop ik.

Stijgende rente is het eerste voorteken.
Stijgende rente staat hier toch wel los van denk ik? Is dat niet meer een functie van de rest van de economie en de centrale bank?
pi_178182640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Erger zelfs.
Zei ik het niet eerder, het kan altijd nog slechter!
pi_178182710
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Echt? Of maak je een grapje? Naar wat ik begreep hebben veel problemen met de Noord-Zuidlijn te maken gehad met lekke damwanden in combinatie met de fundering van veel monumentale woningen. Die constructies zijn erg gevoelig voor te laag en stromend grondwater omdat het dan gaat rotten en verzakken.
Ik maakte een grapje. In de jaren '70 hebben ze geprobeerd een deel van de oude Joodse wijk bij de Nieuwmarkt te slopen om de Oostlijn aan te leggen (tot de Noord-Zuidlijn de enige metro door het centrum). Dit leidde tot enorme weerstand die uiteindelijk uitmondde in massale rellen waardoor Amsterdam dagenlang in een veldslag veranderde en er zelfs een mislukte bomaanslag plaatsvond. Het heeft er toe geleid dat de term "metro" in Amsterdam decennialang in de ban is gedaan, daarom heet de (de facto) metrolijn naar Amstelveen ook een sneltram.

Dat was ook de reden dat er zo extreem veel moeite is gestoken in het bouwen van de Noord-Zuidlijn zonder bebouwing aan de oppervlakte te slopen, wat uiteindelijk extreem lastig bleek en leidde tot allerlei problemen zoals je benoemde.
pi_178182713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoe dan ook, als je wil samenwonen in de binnenstad kun je beter vroeg beginnen met sparen of rijk zijn of rijk trouwen.
Ik ben goed op weg.
pi_178182735
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Stijgende rente staat hier toch wel los van denk ik? Is dat niet meer een functie van de rest van de economie en de centrale bank?
Klopt. Maar het leidt wel tot een daling van de huizenprijzen die naar ik hoop aanhoud.

Lullig voor huidige woningbezitters maar dat is de enige manier waarop ik ooit een dak boven mijn hoofd kan bezitten hier in de buurt.
pi_178182738
Dit is trouwens de beste Griek in Utrecht (en Nederland):

https://www.ouzeritosteki.nl/

Familietent, kleine gerechten, topkwaliteit, aardige bediening, toptent, mooie locatie aan de gracht en knus binnen.
pi_178182760
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Stijgende rente staat hier toch wel los van denk ik? Is dat niet meer een functie van de rest van de economie en de centrale bank?
Een stijgende rente zorgt er wel voor dat je voor een gegeven inkomen minder kunt lenen. En dus kun je ook minder voor een huis betalen. In een krappe markt waar mensen tegen elkaar opbieden kan dat voor een prijsverlaging zorgen omdat ze minder tegen elkaar op kunnen bieden. Maar daar heb je natuurlijk alleen voordeel van als je met eigen geld kan kopen, anders moet je namelijk ook die hogere rente betalen.
pi_178182904

Dit is zo'n heerlijk nummer. Wel een epilleptische videoclip, misschien moet ik er een UI van maken.
pi_178182958
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Beste gyros die mij bekend is ook. El Greco op de Ganzenmarkt is beter dan wat ik ook waar dan ook gehad heb, inclusief Griekenland. Hoe dan ook, als je wil samenwonen in de binnenstad kun je beter vroeg beginnen met sparen of rijk zijn of rijk trouwen. De huizenprijzen zijn echt waanzinnig op het moment.. ik woon bij de Amsterdamsestraatweg voor Zuilen, gekocht in 2007, voor de crisis, voor 180k en nu gaan minder aantrekkelijke woningen voor 260k oid.
Gyros heb ik eigenlijk enkel nog gegeten met een hele lading bier op, dus dan proef je er weinig meer van. :P
Zit wel een aardig mediterraans restaurant daar in de buurt, weer zo alleen niet meer hoe die heet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178182998
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje. In de jaren '70 hebben ze geprobeerd een deel van de oude Joodse wijk bij de Nieuwmarkt te slopen om de Oostlijn aan te leggen (tot de Noord-Zuidlijn de enige metro door het centrum). Dit leidde tot enorme weerstand die uiteindelijk uitmondde in massale rellen waardoor Amsterdam dagenlang in een veldslag veranderde en er zelfs een mislukte bomaanslag plaatsvond. Het heeft er toe geleid dat de term "metro" in Amsterdam decennialang in de ban is gedaan, daarom heet de (de facto) metrolijn naar Amstelveen ook een sneltram.

Dat was ook de reden dat er zo extreem veel moeite is gestoken in het bouwen van de Noord-Zuidlijn zonder bebouwing aan de oppervlakte te slopen, wat uiteindelijk extreem lastig bleek en leidde tot allerlei problemen zoals je benoemde.
Ah, op die manier. Ik wist niet dat dat zo gevoelig ligt in Amsterdam (misschien ook wel omdat het een Joodse betrof?). ;) Maar vanuit technisch oogpunt zet je dat wel op een enorme achterstand. Oók als je voor een autovrije binnenstad bent, want je zul de mensen toch moeten kunnen vervoeren. Ik pleit er uiteraard niet voor alles maar te slopen, maar je moet denk ik ook ruimte geven aan de moderne tijd.
  donderdag 29 maart 2018 @ 23:15:53 #125
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_178183004
quote:
Mijn favoriete film is naar dit nummer genoemd.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')