abonnement Unibet Coolblue
pi_178012768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:04 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Kijk eens documentaires over meisjes in achterstandswijken in Engeland, die op 14-jarige leeftijd een spuit in hun arm gedrukt krijgen door een dealer. Weer een nieuwe klant erbij.

Prostituees die door pooiers verslaafd gemaakt worden, zodat ze lekker afhankelijk zijn.

Mensen die dakloos zijn, en maar aan de drugs gaan, want dan hebben ze in ieder geval nog iets leuks.

Hele wijken in Amerika die verpauperd zijn omdat mensen pijnstillers op recept kregen na een operatie, verslaafd raakten en nu aan de cocaine zijn gegaan omdat dat goedkoper is.

Dat hele discours van keuzevrijheid is onderdeel van neoliberale ideologie. De idee dat de mens zich in een soort vaccuum bevindt en vrij is om keuzes te maken. Alsof er geen maatschappelijke context bestaat.

Maarja, de mensen die zich met drugsbeleid bezig houden hebben niet met dit soort problematiek te maken. Die zitten er lekker warmpjes bij, in een huis, hebben een baan en inkomen. Die kunnen zich gewoon niet voorstellen hoe het is. Dat er een andere wereld is van drugsmisbruik, prostitutie, en dakloosheid.
Wat een curieuze fantasieën. Documentaires zijn bij uitstek niet de methode om uitspraken als 'drugsgebruik is in 99% van de gevallen geen keuze' te toetsen. Dit WHO rapport was op zich wel aardig, alleen waren de war on drugs types in de VS er niet zo blij mee. Korte samenvatting, het gros van het cocaïnegebruik is incidenteel en recreatief zonder serieuze schadelijke gevolgen.
Niemand zegt dat er geen gedwongen drugsgebruik is, maar roepen dat het in 99% van de gevallen geen eigen keuze is, dat is gewoon volstrekte lariekoek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178012780
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:09 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ja lach maar. Zullen we anorexiapatienten ook lekker de vrijheid gunnen om zichzelf kapot te maken? Gewoon stoppen ze op te nemen in ziekenhuizen.
Geestelijke gezondheidszorg, is toch afgeschaft, dan helpt dat opnemen maar tijdelijk toch, als men mij een kind voor de deur zet uit Afrika, neem ik het op en trek het groot. Geld geef ik niet heb ik nooit gedaan, en volgens mijn opa waren ze in zijn tijd al aan het ophalen, zou er geld aan de strijkstok blijven hangen ergens?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 15:13:58 ]
pi_178012813
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een curieuze fantasieën. Documentaires zijn bij uitstek niet de methode om uitspraken als 'drugsgebruik is in 99% van de gevallen geen keuze' te toetsen. Dit WHO rapport was op zich wel aardig, alleen waren de war on drugs types in de VS er niet zo blij mee. Korte samenvatting, het gros van het cocaïnegebruik is incidenteel en recreatief zonder serieuze schadelijke gevolgen.
Niemand zegt dat er geen gedwongen drugsgebruik is, maar roepen dat het in 99% van de gevallen geen eigen keuze is, dat is gewoon volstrekte lariekoek.
Als je eenmaal verslaafd bent is het geen keuze meer.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:15:55 #79
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178012836
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:09 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ja lach maar. Zullen we anorexiapatienten ook lekker de vrijheid gunnen om zichzelf kapot te maken? Gewoon stoppen ze op te nemen in ziekenhuizen.
Stop eens met overdrijven. Het is gewoon niet waar dat 99% van het drugsgebruik niet uit vrije wil is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:16:23 #80
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178012850
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:15 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Als je eenmaal verslaafd bent is het geen keuze meer.
99% van de drugsgebruikers is verslaafd?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:17:19 #81
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178012874
Er zijn gewoon nog steeds gemeentes die geen uitslag hebben van het referendum... wat zijn ze daar aan het doen in Rijswijk of Alblasserdam?
pi_178012883
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:15 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Als je eenmaal verslaafd bent is het geen keuze meer.
Mwoah, als ex-roker waag ik dat wel te betwijfelen. Maar dan nog is het gros van de drugsgebruikers niet verslaafd. Hoe graag jij dat ook lijkt te willen beweren. Je relaas is volledig feitenvrij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178012892
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Stop eens met overdrijven. Het is gewoon niet waar dat 99% van het drugsgebruik niet uit vrije wil is.
Ik had geen ononderbouwde cijfers moeten noemen. Maar ik vind het jammer dat 'incidenteel een pilletje nemen op een feestje' als maatstaaf genomen wordt bij de discussie, terwijl er zoveel tragedie en leed schuilgaat bij een groot aantal drugsgebruikers en hun familie.
pi_178012912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er zijn gewoon nog steeds gemeentes die geen uitslag hebben van het referendum... wat zijn ze daar aan het doen in Rijswijk of Alblasserdam?
Rijswijk zou nog wel eens flink tegen kunnen zijn, Alblasserdam zwaar voor.

Amsterdam natuurlijk ook nog wel flink tegen.

Blij verrast dat Hengelo, Almelo, Doetinchem en zelfs Etten Leur ook tegen waren. Goed campagne gevoerd daar ofzo?
pi_178012927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:17 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ik had geen ononderbouwde cijfers moeten noemen. Maar ik vind het jammer dat 'incidenteel een pilletje nemen op een feestje' als maatstaaf genomen wordt bij de discussie, terwijl er zoveel tragedie en leed schuilgaat bij een groot aantal drugsgebruikers en hun familie.
Ik denk meer bij de familie daar die welke drugs wil maar 1 ding in zijn hoofd heeft denk ik, de volgende shot?
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:20:44 #86
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178012952
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Rijswijk zou nog wel eens flink tegen kunnen zijn, Alblasserdam zwaar voor.

Amsterdam natuurlijk ook nog wel flink tegen.

Blij verrast dat Hengelo, Almelo, Doetinchem en zelfs Etten Leur ook tegen waren. Goed campagne gevoerd daar ofzo?
Er lijkt toch een soort verband te zijn tussen de oude PvdA-bolwerken en de tegenstem. Van die laatste twee weet ik het niet, maar Hengelo en Almelo zijn natuurlijk oude fabriekssteden.
pi_178012970
Opsluiten in de kelder ketting om deze zijn nek en water en brood geven , hoe lang denk je?

Maar dat mag niet van de overheid he?
pi_178012977
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is toch exact dezelfde whataboutism waar je Linus van verwijt? Zij het dan wat minder concreet.
Ik heb me niet volledig geuit waardoor dat inderdaad zo lijkt te zijn. Mijn post was niet bedoeld als verwijt (in enge zin) richting Linus overigens.

Ik ben zelf namelijk van mening dat vervuilers zelf moet betalen voor de kosten die zij momenteel nog te vaak afwentelen op de samenleving. Het feit dat de ene vervuiler wegkomt met zijn wangedrag zou naar mijn idee geen grond mogen zijn waarop een andere vervuiler zichzelf vrij pleit.

Ik ben echter een realist en weet dat dit politiek en praktisch niet haalbaar is o.a. door het standpunt dat ik hiervoor noemde (dan moet je die lijn doortrekken). Ik sta zelf overigens niet achter dat standpunt. Daarin verschillen de situaties ook van elkaar. Alcoholgebruik de-normaliseren en verminderen is een heel haalbaar streven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 15:25:44 ]
pi_178013008
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:21 schreef Alexandrier het volgende:
Ik ben zelf namelijk van mening dat vervuilers zelf moet betalen voor de kosten die zij momenteel nog te vaak afwentelen op de samenleving. Het feit dat de ene vervuiler wegkomt met zijn wangedrag zou naar mijn idee geen grond mogen zijn waarop een andere vervuiler zichzelf vrij pleit.
Dus jij wil uiteindelijk dat Shell Aral etc gaat opdraaien voor de kosten en die dat weer verrekenen in de prijs?
pi_178013009
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:21 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Alcoholgebruik de-normaliseren en verminderen is een heel haalbaar streven.
Eens. Ik weet ook niet of 'war on drugs' een goede methode is. Maar ik vind dat we drugs- en alcoholgebruik niet moeten deproblematiseren.
pi_178013016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:17 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ik had geen ononderbouwde cijfers moeten noemen. Maar ik vind het jammer dat 'incidenteel een pilletje nemen op een feestje' als maatstaaf genomen wordt bij de discussie, terwijl er zoveel tragedie en leed schuilgaat bij een groot aantal drugsgebruikers en hun familie.
Je bent het zelf die dat onderscheid weigert te maken. Je hebt het over 'drugs' als categorie waar je feitelijk alles inflikkert waarvan de overheid vindt dat het verboden is. Daarin zit echter een grote verscheidenheid aan middelen die in meer of mindere mate verslavend zijn en in meer of mindere mate een destructief effect hebben op de gebruiker.
Er pleit ook vrijwel niemand voor de legalisering van bijvoorbeeld heroïne. Feit blijft wel dat juist omdat het gros van de drugs recreatief en zonder grote schadelijke gevolgen wordt gebruikt, een totaalverbod vooral een moralistische maatregel is. Zo langzamerhand zie je in steeds meer landen dat een 'war on drugs' verdwijnt ten faveure van een aanpak die veel meer is gericht op het reduceren en mitigeren van de schadelijke gevolgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178013032
Alles draait op de maatschappij kerel, of je het met mij eens bent of niet zelfs die gasten in Den Haag daar zouden (wij) de werkgever van behoren te zijn, ze worden immers betaald door de maatschappij, dan zou ik er graag een deel ontslaan.
pi_178013033
Wie had trouwens tchocks awards gewonnen? Alhoewel we nog niet zeker weten op hoeveel FvD eindigt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:25:15 #94
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178013049
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:24 schreef skysherrif het volgende:
Wie had trouwens tchocks awards gewonnen? Alhoewel we nog niet zeker weten op hoeveel FvD eindigt.
Ik niet in ieder geval, ik had D66 en VVD te hoog ingeschat.
pi_178013077
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik niet in ieder geval, ik had D66 en VVD te hoog ingeschat.
Ja ik ook.

Zat wel redelijk dicht met mijn hoge opkomst voorspelling, we hebben het met 55% beter gedaan dan 4 jaar geleden.
pi_178013083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:04 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Kijk eens documentaires over meisjes in achterstandswijken in Engeland, die op 14-jarige leeftijd een spuit in hun arm gedrukt krijgen door een dealer. Weer een nieuwe klant erbij.

Prostituees die door pooiers verslaafd gemaakt worden, zodat ze lekker afhankelijk zijn.

Mensen die dakloos zijn, en maar aan de drugs gaan, want dan hebben ze in ieder geval nog iets leuks.

Hele wijken in Amerika die verpauperd zijn omdat mensen pijnstillers op recept kregen na een operatie, verslaafd raakten en nu aan de cocaine zijn gegaan omdat dat goedkoper is.

Dat hele discours van keuzevrijheid is onderdeel van neoliberale ideologie. De idee dat de mens zich in een soort vaccuum bevindt en vrij is om keuzes te maken. Alsof er geen maatschappelijke context bestaat.

Maarja, de mensen die zich met drugsbeleid bezig houden hebben niet met dit soort problematiek te maken. Die zitten er lekker warmpjes bij, in een huis, hebben een baan en inkomen. Die kunnen zich gewoon niet voorstellen hoe het is. Dat er een andere wereld is van drugsmisbruik, prostitutie, en dakloosheid.
Fantastisch. Ik weet zeker dat je een boekenkast kunt vullen met anekdotes over drugsgebruik en hoe vreselijk het wel niet is.

Wat je zegt is gewoon onzin. Klikklare nonsense. En zeker als je bedenkt dat het debat, voor jouw post in elk geval, over wiet ging.
pi_178013107
Blijkt het toch mogelijk te zijn om wereldvreemder te zijn dan Ard van der Steur. Ik wist echt niet dat dat kon.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:28:21 #98
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178013109
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja ik ook.

Zat wel redelijk dicht met mijn hoge opkomst voorspelling, we hebben het met 55% beter gedaan dan 4 jaar geleden.
Oh, ik had 50% gegokt.

Volgens mij ben ik de slechtste gokker. ;(
pi_178013122
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja ik ook.

Zat wel redelijk dicht met mijn hoge opkomst voorspelling, we hebben het met 55% beter gedaan dan 4 jaar geleden.
Ik zei 55%. :7

Zal vanavond even op een rijtje zetten wie wat goed had gisteravond, eerst eten en werken.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:29:34 #100
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178013136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:28 schreef Tchock het volgende:
Blijkt het toch mogelijk te zijn om wereldvreemder te zijn dan Ard van der Steur. Ik wist echt niet dat dat kon.
Vraag jij je dan nooit af wat al de mensen doen in de trein?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')