abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 maart 2018 @ 10:21:22 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177901070
:')

quote:
Kandidaat-raadslid Emmer PvdA in tranen na racistische beledigingen



Het Emmer kandidaat-raadslid Ugbaad Kilincci is zaterdag meermaals ernstig beledigd tijdens een middagje campagne voeren in het Emmer centrum. De geboren Somalische werd onder meer uitgescholden voor zwarte aap en kopvoddenmongool.

Ook werd haar duidelijk gemaakt dat ze maar ‘op moest donderen’ naar Afrika. ,,Ik ben steeds vriendelijk gebleven. Zei tegen deze mensen dat ik het niet met hen eens was en wenste ze vervolgens nog een fijne dag. Maar op een gegeven moment schoten woorden mij te kort en ben ik naar huis gegaan’’, zegt de Emmense.

Wethouder is woedend
De Emmer PvdA-wethouder Bouke Arends is woedend. ,,Het is ongelooflijk dat het zover is gekomen in ons land, in onze gemeente. Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt, afschuwelijk gewoon.’’ Volgens Arends werd Kilincci door meerdere mensen los van elkaar uitgescholden.

Zelf kreeg hij dit niet mee. ,,Opeens stond Ugbaad met tranen in de ogen naast me. En niet van de kou, want daar kan ze goed tegen. Maar die scheldpartijen, die vond ze te confronterend. En dat kan ik me heel goed voorstellen.’’

Ugbaad Kilincci werd geboren in Somalië en was een jaar oud toen ze naar Nederland kwam. Ze spreekt vloeiend Nederlands, heeft een bruine huidskleur en draagt een hoofddoek. Als vrijwilligster zette ze zich onder meer in voor haar eigen wijk Emmerhout, voor het vrouwenwerk, voor jongeren en voor minderheden.

Dit jaar staat ze voor het eerst op een kandidatenlijst voor haar partij, de PvdA. Ze staat op plek 12 van de Emmer PvdA-lijst.

Vaker met discriminatie te maken
Kilincci zegt veel vaker met discriminatie te maken te hebben. ,,Als ik in de trein zit, hoor ik wel eens: ‘Kijk, daar heb je weer zo iemand die geen Nederlands spreekt’."

,,Ook gaan mensen er voetstoots van uit dat ik tegen Zwarte Piet ben en dat ik Nederland tradities wil afpakken. Hoe komen ze er in vredesnaam bij? Ik wil helemaal niemand iets afpakken. Nederland en de rest van de wereld een stukje mooier maken, dat is wat ik het allerliefste wil.’’

Als de Emmense gediscrimineerd wordt, dan heeft dat in haar beleving vaker te maken met het dragen van een hoofddoek dan met haar huidskleur. ,,Uitlatingen van bepaalde partijen wakkeren dit ook aan. Steeds wordt het dragen van een hoofddoek in één adem genoemd met het onderdrukken van vrouwen. Maar het zijn juist de mensen die dat zeggen die mij onderdrukken. Want zij geven mij het gevoel dat ik niet mag zijn zoals ik wil.’’

Het uitschelden van Kilincci tijdens de Emmer PvdA-campagne gebeurde in de Noorderstraat, in het zogeheten Oude Centrum. Wethouder Arends zegt grote bewondering voor de geboren Somalische te hebben en kondigt aan bij de verkiezingen op haar te gaan stemmen. Kilincci vindt dit fijn. ,,Het voelt heel prettig dat Bouke mij op deze manier een hart onder de riem steekt. Het ontroert mij ook.’’

http://www.dvhn.nl/drenth(...)gingen-23007749.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177901175
Ze heeft de tranen wel los zitten, hee.

Janken dat je wordt uitgescholden, maar ook ontroerd raken als wethouder Arends zijn bewondering uitspreekt.

Ik zie nergens iets over aangifte van racisme. Ga dat eerst eens doen, zou ik zeggen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 18 maart 2018 @ 10:25:59 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_177901223
Plaats 12 op de lijst van een partij die 0 zetels gaat halen, ik zou ook huilen :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 18 maart 2018 @ 10:28:49 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177901233
Komt allemaal weer prima uit, zo vlak voor de verkiezingen nog even je partijstandpunten kunnen bevestigen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 18 maart 2018 @ 10:33:26 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_177901311
Laat dat idiote geloof dan ook los, dat kleurtje komen we wel uit hoor.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_177901342
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Komt allemaal weer prima uit, zo vlak voor de verkiezingen nog even je partijstandpunten kunnen bevestigen.
Heb je het nu over de nu bevestigde vooroordelen over PVV stemmers die geen greintje fatsoen hebben en deze dame maar de huid moet volschelden. :D
pi_177901378
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je het nu over de nu bevestigde vooroordelen over PVV stemmers die geen greintje fatsoen hebben en deze dame maar de huid moet volschelden. :D
is er ook bewijs dan? dit soort dingen blijken bijna altijd een hoax te zijn.
..///
  zondag 18 maart 2018 @ 10:37:04 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177901388
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:33 schreef Tyr80 het volgende:
dat kleurtje komen we wel uit hoor.
Wat ontzettend ruimhartig van jou!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 18 maart 2018 @ 10:37:21 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177901396
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Komt allemaal weer prima uit, zo vlak voor de verkiezingen nog even je partijstandpunten kunnen bevestigen.
Dat dacht ik ook. Het stukje is ook echt goed geschreven wat dat betreft. Ook even vermelden dat ze niet anti-Sinterklaas is en dat ze ondanks haar hoofddoek als enige doel heeft Nederland en de wereld een beetje mooier te maken. En dan het gratis ongevraagd stemadvies op haar. Iedere Goedmens krijgt het hier warm van binnen van en denkt dat hij als hij nu niet óók op haar stemt, een racist c.q. slechtmens is.

Dat of gewoon toeval.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 18 maart 2018 @ 10:38:35 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177901416
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je het nu over de nu bevestigde vooroordelen over PVV stemmers die geen greintje fatsoen hebben en deze dame maar de huid moet volschelden. :D
Mwoah, er zijn ook nogal wat mensen geweest die vraagtekens zetten bij integratie en het immigratiebeleid die zonder enig fatsoen voor nazi werden uitgescholden.
Onfatsoenlijk gedrag is te vinden bij veel mensen
Marcel van Dam, een prominent politicus van dezelfde PvdA als deze dame die Pim Fortuijn voor Eichman uitmaakte bijvoorbeeld

Laten we nu niet gaan doen alsof de verruwing van de politiek maar van één kant komt. Ook Frits Bolkestein werd met een Nazi vergeleken toen hij vraagtekens zette bij het succes van integratie

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 18-03-2018 10:45:31 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 maart 2018 @ 10:38:44 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177901418
Ermmen is volgens mij niet een typische boerenstad, maar eerder een ghetto.

Heb nooit begrepen waarom de PVV daar is, maar dit verklaart een hoop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177901462
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Het stukje is ook echt goed geschreven wat dat betreft. Ook even vermelden dat ze niet anti-Sinterklaas is en dat ze ondanks haar hoofddoek als enige doel heeft Nederland en de wereld een beetje mooier te maken. En dan het gratis ongevraagd stemadvies op haar. Iedere Goedmens krijgt het hier warm van binnen van en denkt dat hij als hij nu niet óók op haar stemt, een racist c.q. slechtmens is.

Dat of gewoon toeval.
Toeval is het natuurlijk niet als je campagne aan het voeren bent. Wilders kreeg het ei ook niet op een random moment naar zijn hoofd ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177901597
Tja Nederlandse tolerantie weer :'(
  zondag 18 maart 2018 @ 10:49:31 #15
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177901669
Op straat iemand vanwege het uiterlijk of kleding uitschelden grenst dan ook wel aan pure achterlijkheid.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177901726
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mwoah, er zijn ook nogal wat mensen geweest die vraagtekens zetten bij integratie en het immigratiebeleid die zonder enig fatsoen voor nazi werden uitgescholden.
Onfatsoenlijk gedrag is te vinden bij veel mensen
Marcel van Dam, een prominent politicus van dezelfde PvdA als deze dame die Pim Fortuijn voor Eichman uitmaakte bijvoorbeeld

Laten we nu niet gaan doen alsof de verruwing van de politiek maar van één kant komt. Ook Frits Bolkestein werd met een Nazi vergeleken toen hij vraagtekens zette bij het succes van integratie
Dit is precies het gevolg van alle polarisatie.

Mensen zijn er helemaal klaar mee en zeggen dan achterlijke dingen.

Waar vroeger normaal gedaan werd is nu elke turk een Erdogan aanhanger (is slechts 80 procent) en elke hoofddoek haat Nederlandse gewoontes.

Dit krijg je er van als je mensen gaat indelen naar religie, geloof en afkomst in plaats van gedrag.

Gek genoeg is dit afgelopen jaren juist vanuit linkse hoek gedaan nadat de PVV opkwam die hier ook een handje van hebben.

Dus bedank anti zwarte piet, tunahan kuzi, Sylvana, Wilders en Gloria wekker voor een vergiftigd klimaat.
Whatever...
pi_177901764
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:49 schreef Sodeknetters het volgende:
Op straat iemand vanwege het uiterlijk of kleding uitschelden grenst dan ook wel aan pure achterlijkheid.
Gaat ver over die grens heen.
  zondag 18 maart 2018 @ 10:54:46 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177901815
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit is precies het gevolg van alle polarisatie.

Mensen zijn er helemaal klaar mee en zeggen dan achterlijke dingen.

Waar vroeger normaal gedaan werd is nu elke turk een Erdogan aanhanger (is slechts 80 procent) en elke hoofddoek haat Nederlandse gewoontes.

Dit krijg je er van als je mensen gaat indelen naar religie, geloof en afkomst in plaats van gedrag.

Gek genoeg is dit afgelopen jaren juist vanuit linkse hoek gedaan nadat de PVV opkwam die hier ook een handje van hebben.

Dus bedank anti zwarte piet, tunahan kuzi, Sylvana, Wilders en Gloria wekker voor een vergiftigd klimaat.
Vergeet Marcel van Dam en Ad Melkert niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177901862
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergeet Marcel van Dam en Ad Melkert niet.
Jaja, het is de schuld van Marcel van Dam. Daar heeft het allemaal niets mee te maken. Het is heel eenvoudig: in de provincie hebben ze het gewoon niet zo op uitheemsen. Dat is de trieste waarheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177901880
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergeet Marcel van Dam en Ad Melkert niet.
Nouja, iedereen die steeds het vuurtje opstookt voor eigen gewin.

Overigens vind ik dat je met het zeer duidelijk tonen van je levensovertuiging ook wel kunt verwachten dat mensen je daar naar behandelen. Het mag allemaal niet. Maar iemand met een hakenkruis op zijn voorhoofd kijk je ook anders aan.

En ja, met Isis worden moslims soms zo gezien. En ook ik vind dat de islam als religie een enorm gevaar in zich heeft. Maar de meeste gelovigen annsich zijn geen slechte of gevaarlijke mensen.
Whatever...
  zondag 18 maart 2018 @ 11:00:31 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177901931
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nouja, iedereen die steeds het vuurtje opstookt voor eigen gewin.
Correct. De GBL doet net zo goed vrolijk mee. Maar de PvdA die zich slachtoffer waant van de verruwing is natuurlijk een gotspe
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177901939
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja, het is de schuld van Marcel van Dam. Daar heeft het allemaal niets mee te maken. Het is heel eenvoudig: in de provincie hebben ze het gewoon niet zo op uitheemsen. Dat is de trieste waarheid.
In de provincie had niemand last van elkaar, tot ze in de randstad hierover begonnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 19-03-2018 09:12:36 ]
Whatever...
pi_177901962
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Punt is vooral dat ik provincialen ken. Ben er goddomme zelf een. Niet dat zwarten per se worden gehaat, maar het wordt wel denigrerend over ze gedacht en gesproken. Dat is de waarheid.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 19-03-2018 09:12:13 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177901996
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]


In de provincie had niemand last van elkaar, tot ze in de randstad hierover begonnen.
Kerel, ik ben goddomme niet eens links.

Het is gewoon zo. Nogmaals, het is geen haat, maar gewoon een mindset.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 19-03-2018 09:12:25 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 18 maart 2018 @ 11:03:06 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177901997
Het lijkt mij dat er video is van deze gebeurtenis?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')