Goededagschotel, dat is pittig duur.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:14 schreef matigeuser het volgende:
Jongens,
Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.
Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.
Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.
Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.
Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.
Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
Thanks! Met een Youtube videootje kom ik er misschien welquote:Op woensdag 18 juli 2018 19:44 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Goededagschotel, dat is pittig duur.
Ik heb mijn eigen stuurhoeksensor gereviseerd met onderdelen van de stealer voor 36 euro. Ben je zelf handig?
Als je dat niet bent, gewoon een 2e hands stuurhoeksensor kopen en laten inleren. 250 á 300 euro is een normaal bedrag voor enthousiaste hobbyisten.
Netjes hoor. Een flinke klus dus. Mooi dat je het zelf gedaan hebt en opgelost hebt.quote:Op donderdag 19 juli 2018 12:08 schreef -Richard- het volgende:
Ligt eraan of je zelf de juiste software hebt. Toen ik deze storing had, waarbij ik storing had op de stuurhoeksensor, beschikte ik over de software 'Rheingold'. Dit programma is wijd beschikbaar op het internet.
Bij de reparatie van je stuurhoeksensor moet je dus eerst een oorzaak gaan vinden. Daarvoor moet je demonteren
- Airbag
- Stuur
- Bekleding van stuurkolom
- Sleepring met stuurhoeksensor, waarna je deze van elkaar kunt scheiden.
Vervolgens moet je de stuurhoeksensor openen en kijken of je een kristal aanslag op de anti-reflecterende coating vinden kunt. Of gewoon een beschadiging, ik had namelijk het probleem dat 1 van de 8bits codering beschadigd was waardoor het signaal verloren ging.
- Voorbeeld storing:
[ afbeelding ]
Met de storing rijden vond ik zelf behoorlijk riskant, ik had mijn eigen auto een paar maanden en met glad weer kon die 6 cilinder verrassend uit de bocht komen.
Verder, de reparatie kit is: 83 19 2 179 894
Bestaat uit:
[ afbeelding ]
1x PVC busje om stuurhoeksensor te demonteren/monteren (doe het tegenwoordig gewoon zonder, onhandig ding).
Handschoenen en haarnet natuurlijk
- Stickertje die ik nooit gebruikt heb
- Optisch element om de infrarood LED te richten boven de encoderschijf
- Encoderschijf
- Ziekenhuis naald met 5 ml vet voor het smeren van de plek waar de encoderschijf roteerd.
Bij aanschaf van een OBD-USB kabel is het belangrijk dat de printplaat groen is en een FTDI chip bevat, dan heb je de meest betrouwbare hardware. Dan nog alles aan de praat krijgen.
quote:Op donderdag 12 juli 2018 00:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Helaas heb ik geen BMW cabrio gekocht, door wat ik eerder heb beschreven. Daarom zal ik het even in een spoiler zetten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]Niet zat, maar door 'wat achtergehouden informatie' door de vorige eigenaar zien wij het niet volledig meer zitten. Ik had een maximum incl. onvoorziene kosten in mijn hoofd. Helaas overstijgt dat flink als je een nieuw dak moet monteren. Dat heb ik er niet voor over, dat stop ik liever in de BMW namelijk. Maar we zien hoe het loopt. Komt er iemand voor voor een goede prijs dan mag 'ie weg. Zo niet dan laat ik 'm staan en maak ik 'm rustig aan klaar (sparen voor dak ). Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van. Maar niet van hoe we 'beetgenomen' zijn. Helaas kun je bij een stoffen dak moeilijk de leeftijd zien. Maar als 'ie na een paar keer openen lekker scheurt weet je het pas Ach ja, misschien nemen we de gok wel met de plakkers op het dakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft wel de goede motor + velgen, als iemand er 2000 euro in wil/kan investeren heb je een leuke klassieker.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet zat, maar door 'wat achtergehouden informatie' door de vorige eigenaar zien wij het niet volledig meer zitten. Ik had een maximum incl. onvoorziene kosten in mijn hoofd. Helaas overstijgt dat flink als je een nieuw dak moet monteren. Dat heb ik er niet voor over, dat stop ik liever in de BMW namelijk. Maar we zien hoe het loopt. Komt er iemand voor voor een goede prijs dan mag 'ie weg. Zo niet dan laat ik 'm staan en maak ik 'm rustig aan klaar (sparen voor dak ). Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van. Maar niet van hoe we 'beetgenomen' zijn. Helaas kun je bij een stoffen dak moeilijk de leeftijd zien. Maar als 'ie na een paar keer openen lekker scheurt weet je het pas Ach ja, misschien nemen we de gok wel met de plakkers op het dak
Ook een beetje beetgenomen door je rose bril?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
... Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van ...
Zeker! Het is ook echt een hele leuke auto om te zien. Ook in het echt is de kleur heel mooi. De motor is natuurlijk niet de originele, dus qua echte verzamelobject kan dat een nadeel zijn. Maar het is wel leuk, want daardoor is 'ie gewoon erg vlot. En denk dat je met wat minder dan 2000 euro inderdaad al een heel eind komt, maar dat vinden wij gewoon te veel. Dan vind ik het niet meer comfortabel zeg maar, zit er te veel geld in.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 07:51 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Hij heeft wel de goede motor + velgen, als iemand er 2000 euro in wil/kan investeren heb je een leuke klassieker.
Altijd speelt dat wel mee. Daarom houd ik ook wel in m'n hoofd dat er nog wat geld in gestoken moet worden. Maar door het dak komt er gewoon een hele sloot geld bij en dat geeft dan kortsluiting in m'n hoofd Maar goed! Shit happens. Ik heb vaak genoeg een goede auto voor vakantie gekocht, dus het moet een keer gebeuren. Die gast kwam heel betrouwbaar over. We hadden al aardig wat auto's bekeken en dit was eigenlijk de laatste die we zouden doen. Allebei waren we positief verrast, dus gingen we er voor. Op dit moment heb ik via fb een bod waardoor we geen verlies (behalve benzine en de vaste lasten) zouden hebben, dus dat zou super zijn. Vooral omdat 'ie pas sinds gisteravond op fb staat.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook een beetje beetgenomen door je rose bril?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. --> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht
Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:
Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen
[ Bericht 0% gewijzigd door Atmoz op 25-07-2018 21:43:20 ]
Dat zei ik dus, het is niet 100% maar ik ben er tevreden mee. Ik heb er geen 1400 euro voor over om alles nieuw en over te laten spuiten.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:46 schreef daNpy het volgende:
Die schade rechts voor is toch helemaal niet mooi gerepareerd? Lijkt net alsof er roest bubbels onder zitten.
Zoiets zou maximaal 600/700 euro moeten kosten.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zei ik dus, het is niet 100% maar ik ben er tevreden mee. Ik heb er geen 1400 euro voor over om alles nieuw en over te laten spuiten.
Niet als je een nieuwe voorscherm haalt, voorscherm deur en voorbumper laat spuiten ivm kleurovergang. Daar heb ik destijds offerte voor laten maken en vergoed gekregen. Maar zoveel ga ik daar niet aan uitgeven dus heb het laten uitdeukenquote:Op donderdag 26 juli 2018 15:17 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Zoiets zou maximaal 600/700 euro moeten kosten.
Gewoon dikke akrapovic onder knallen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:11 schreef -Richard- het volgende:
Howly crap Atmoz. Bi-zar, echt een droomwagen zo'n M4. Ehh, houd je het geluid bescheiden? Zie ze op meetings vaak met aangepaste uitlaten en dan net even te veel aangepast. Niet mijn smaak meer.
Maar vanaf een facelift 3er coupé snap ik de overstap heel goed. Wat een baas ben je.
Zo zit ik stiekem te denken mijn 130i weg te doen en een M135i te halen. Maarja, ben net weer begonnen met een duale studie na 3 jaar aan het werk te zijn . Dus ga denk ik een andere motorfiets kopen voordat ik een andere auto koop.
Uhmm, ik denk c.q. hoop het Why?quote:
Dankjewelquote:Op donderdag 26 juli 2018 15:23 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wow Atmoz sick man! Da's een heel mooi karretje.
Klopt. Daarmee had ik het interieur van de 335 al verrekt, dus dat gebeurt me geen 2e keer.quote:Alleen lastig om wat meer klusmateriaal mee te nemen he
Das voor mij ook zo iddquote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:11 schreef -Richard- het volgende:
Howly crap Atmoz. Bi-zar, echt een droomwagen zo'n M4.
Voorlopig (zeker de komende 2 jaar) zal ik er zeker niets aan veranderen.quote:Ehh, houd je het geluid bescheiden? Zie ze op meetings vaak met aangepaste uitlaten en dan net even te veel aangepast. Niet mijn smaak meer.
Haha, tja... keuzes maken hequote:Maar vanaf een facelift 3er coupé snap ik de overstap heel goed. Wat een baas ben je.
Zo zit ik stiekem te denken mijn 130i weg te doen en een M135i te halen. Maarja, ben net weer begonnen met een duale studie na 3 jaar aan het werk te zijn . Dus ga denk ik een andere motorfiets kopen voordat ik een andere auto koop.
Ik heb er wel al stiekem naar zitten kijken. Maar volgens mij kwam ik ergens in de "kleine regeltjes" ook iets tegen dat de auto daarmee officieel niet meer de weg op mag....quote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:42 schreef MaximumRush het volgende:
Gewoon dikke akrapovic onder knallen.
Slip-on is volgens mij nog straatlegaal. Volledig akrapovic niet. Heb ooit een offerte opgevraagd voor mijn 335i, maar dat vond ik het niet waard.quote:Op zondag 29 juli 2018 15:09 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik heb er wel al stiekem naar zitten kijken. Maar volgens mij kwam ik ergens in de "kleine regeltjes" ook iets tegen dat de auto daarmee officieel niet meer de weg op mag....
Nog op zoek? Of had jij nou net een Mazda gekocht? Ennieweeis Duneclassics krijgt er eentje binnen zag ik op FB, een groene: http://www.duneclassics.nl/quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Vooral in Duitsland gekeken. Ik ken echter alleen mobile.de en autoscout24. Geen idee of er nog meer grote zoekmachines zijn in Duitsland. Of zwitserland bv.
Niet meer op zoek momenteel, maar dank jequote:Op woensdag 1 augustus 2018 00:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nog op zoek? Of had jij nou net een Mazda gekocht? Ennieweeis Duneclassics krijgt er eentje binnen zag ik op FB, een groene: http://www.duneclassics.nl/
quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:51 schreef Atmoz het volgende:
Een lachje en een traantje:
--> m'n 335i coupé is weg (ingeruild). Wat een ontiegelijk fijne wagen was dat zegJaloers!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. --> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht
Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen
Maarrrr ik mag weer een F30 gaan rijden met bijna 3 ton op de teller, dat is ook wat waard
quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:51 schreef Atmoz het volgende:
Een lachje en een traantje:
--> m'n 335i coupé is weg (ingeruild). Wat een ontiegelijk fijne wagen was dat zegMooi man!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. --> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht
Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen
Add lightness.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 18:19 schreef pvdplanet het volgende:
...
Gratis: 1 hele kilo gewichtsafname
Wat heb je voor roest problemen dan? en wat word je aanpak?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 00:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mijn E34 lekte wat benzine bij een ontluchtingspijp. Eigenlijk zouden we met een andere auto op vakantie gaan en wilde ik daarna dus dit lek laten aanpakken. Helaas mislukte het met de andere auto en wordt de E34 540i weer ingezet als vakantiewagen. Maar in zo een korte tijd had geen garage meer tijd natuurlijk.. Dus zelf maar de ontluchtingspijp (en nog een andere) besteld. Samen met een maat die een brug heeft de reparatie gedaan. 2 ontluchtingspijpen vervangen, allebei deden we dit voor de eerste keer! Toch wel trots op De benzinetank moest los en een stuk zakken om bij de aansluitingen te komen. We zijn totaal denk ik 3,5 uur bezig geweest. Klaar voor vakantie dus! En daarna kan 'ie voor de APK en daarna moet ik toch echt eens wat aan de roest laten doen..
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat heb je voor roest problemen dan? en wat word je aanpak?
hmm ja lastig...... Ik heb zelf roest gehad o.a achter bij 't wiel op de bekende plek. Ik heb uiteindelijk gekozen voor wegschuren en lokaal wat nieuwe lak erover. Je ziet 't van dichtbij maar 't is zoveel goedkoper dan 't alternatief....quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Loont geheel overspuiten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Het is bijna elk paneel wel dat wat heeft. Dan vraag ik me af of het heel veel duurder wordt om ‘m in de zelfde kleur weer te spuiten (dus deurranden en motorruimte hoeven bijv. niet). Maar het is nog niet zo ver, dus zie wel. Wat ik nu zie: roest onder de achterklep op carosserie, beginnende roest + deukje achterklep, roest linker achterscherm, roest A-stijl allebei de kanten, deuk bestuurdersdeur, deukjes voorschermen, steenslag gehele voorkant, roest strips onderop de deur (los te vervangen). En dat is wat ik weet, zal er vast nog wat bij komen. Maar dan heb je al aardig wat panelen te pakken dus.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:21 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
hmm ja lastig...... Ik heb zelf roest gehad o.a achter bij 't wiel op de bekende plek. Ik heb uiteindelijk gekozen voor wegschuren en lokaal wat nieuwe lak erover. Je ziet 't van dichtbij maar 't is zoveel goedkoper dan 't alternatief....
Ga je de auto restaureren? En waarom? tja keuzes keuzes
Ja da’s waar! Maar zie hierboven. Ach, na de vakantie eerst nog wat technische dingen. Misschien is het inderdaad het handigst om alleen de roestplekken te doen en de deukjes bijv. nog te laten zitten. Maar ik denk dan: als ze toch eenmaal bezig zijn.. 😄quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Loont geheel overspuiten?
Je weet nooit wat je tegenkomt.
[ afbeelding ]
Jep. Maar ik houd van OEM, ieder z’n ding denk ik dan maar.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zojuist weer een op straat, zo’n relatief oude getunde 5 serie met te grote lelijke velgen, smokey lights en veel lawaai (uitlaat lijkt lek). Kaalkop erin, hoog tokkie gehalte vind ik dat hebben. Mee eens hier?
En lekker foute velgen...quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:18 schreef fathank het volgende:
Is toch mooi
Een sjieke funfer 4pitter met een kachelpijp als uitlaat
Beetje hardcore door de speakers en een blik Monster in de bekerhouder
Zeker 20pk extra
blijft mooiquote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En lekker foute velgen...
[ afbeelding ]
Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En lekker foute velgen...
[ afbeelding ]
Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:05 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..
Ik heb er zelf (nog) niet echt een mening over.
Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:22 schreef Liftdeur het volgende:
Wat is jullie mening over de 6 cilinder in de E39 520i? Ik hou wel van een beetje pit. Komt dit wel lekker vooruit of zouden jullie een grotere motor aanbevelen?
BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrentquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.
Maar een Alpina blokkie, Bremsen en onderstel mogen ze er zo in schroeven bij mij.
Heb helaas alleen maar die oude set wielen.
Gemaakt door BBS.
Is bijna OEM bij die oude modellen tochquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrent
[ afbeelding ]
vond ik toen heel mooi maar zou ik nu niet meer doen
De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:33 schreef rival het volgende:
[..]
Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.
Nee dat klopt inderdaad. Maar bij auto's die wel ook met een 4 pitter zijn geleverd viel dat mij opquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.
Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.
een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
in z'n vrij hoorde je dan een geluid bij stationair draaien. dat heb ik niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 12:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus.
Weet je het zeker, voor mij klinkt dit nogal raar. Wat gaat er zwaar? De pook, de koppeling intrappen?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.
een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Hebben ze dat gemeten met het BMW-tooltje, of ligt de boel al op de werkbank?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 14:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
...
update: de koppelingsplaat is te dun geworden. daardoor komt de koppeling net niet helemaal vrij.
BMW dealer kon dikte koppelingsplaat E46 meten zonder de boel open te moeten halen. Welke tooltje dat is, weet ik niet.quote:Op zondag 2 september 2018 09:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is nog niet gemeten. Interessant, is er een BMW tooltje voor. Wat is dat?
Wat heeft dat gekost eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Heb het nog niet laten doen. Eerst eens zien hoe de APK verloopt 😄quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |