abonnement Unibet Coolblue
pi_180554113
Gewoon een kabeltje kopen: (https://www.ebay.co.uk/it(...)stic&_from=R40&rt=nc)

Dan met de laptop en juiste software kan je zo goed als alles zelf doen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:44:08 #227
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180565808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:14 schreef matigeuser het volgende:
Jongens,

Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.

Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.

Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.

Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.

Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.

Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
Goededagschotel, dat is pittig duur.
Ik heb mijn eigen stuurhoeksensor gereviseerd met onderdelen van de stealer voor 36 euro. Ben je zelf handig?
Als je dat niet bent, gewoon een 2e hands stuurhoeksensor kopen en laten inleren. 250 á 300 euro is een normaal bedrag voor enthousiaste hobbyisten.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_180568779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:44 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Goededagschotel, dat is pittig duur.
Ik heb mijn eigen stuurhoeksensor gereviseerd met onderdelen van de stealer voor 36 euro. Ben je zelf handig?
Als je dat niet bent, gewoon een 2e hands stuurhoeksensor kopen en laten inleren. 250 á 300 euro is een normaal bedrag voor enthousiaste hobbyisten.
Thanks! Met een Youtube videootje kom ik er misschien wel :P

Kan dat inleren alleen bij de stealer? Of kan dat ook met een 'gewone' computer die veel autobedrijven ook hebben?
pi_180575530
Ik ben benieuwd welke onderdelen je dan hebt gebruikt? Normaal is dat 1 geheel en kost die tussen de 150 en 200 euro.

Calibreren/inleren kan je zelf met een 15 euro kostend kabeltje. Google op ‘bmw stuurhoek sensor kalibreren’
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:08:07 #230
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180579613
Ligt eraan of je zelf de juiste software hebt. Toen ik deze storing had, waarbij ik storing had op de stuurhoeksensor, beschikte ik over de software 'Rheingold'. Dit programma is wijd beschikbaar op het internet.

Bij de reparatie van je stuurhoeksensor moet je dus eerst een oorzaak gaan vinden. Daarvoor moet je demonteren
- Airbag
- Stuur
- Bekleding van stuurkolom
- Sleepring met stuurhoeksensor, waarna je deze van elkaar kunt scheiden.
Vervolgens moet je de stuurhoeksensor openen en kijken of je een kristal aanslag op de anti-reflecterende coating vinden kunt. Of gewoon een beschadiging, ik had namelijk het probleem dat 1 van de 8bits codering beschadigd was waardoor het signaal verloren ging.
- Voorbeeld storing:


Met de storing rijden vond ik zelf behoorlijk riskant, ik had mijn eigen auto een paar maanden en met glad weer kon die 6 cilinder verrassend uit de bocht komen.

Verder, de reparatie kit is: 83 19 2 179 894
Bestaat uit:

1x PVC busje om stuurhoeksensor te demonteren/monteren (doe het tegenwoordig gewoon zonder, onhandig ding).
Handschoenen en haarnet natuurlijk
- Stickertje die ik nooit gebruikt heb
- Optisch element om de infrarood LED te richten boven de encoderschijf
- Encoderschijf
- Ziekenhuis naald met 5 ml vet voor het smeren van de plek waar de encoderschijf roteerd.

Bij aanschaf van een OBD-USB kabel is het belangrijk dat de printplaat groen is en een FTDI chip bevat, dan heb je de meest betrouwbare hardware. Dan nog alles aan de praat krijgen.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_180580572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:08 schreef -Richard- het volgende:
Ligt eraan of je zelf de juiste software hebt. Toen ik deze storing had, waarbij ik storing had op de stuurhoeksensor, beschikte ik over de software 'Rheingold'. Dit programma is wijd beschikbaar op het internet.

Bij de reparatie van je stuurhoeksensor moet je dus eerst een oorzaak gaan vinden. Daarvoor moet je demonteren
- Airbag
- Stuur
- Bekleding van stuurkolom
- Sleepring met stuurhoeksensor, waarna je deze van elkaar kunt scheiden.
Vervolgens moet je de stuurhoeksensor openen en kijken of je een kristal aanslag op de anti-reflecterende coating vinden kunt. Of gewoon een beschadiging, ik had namelijk het probleem dat 1 van de 8bits codering beschadigd was waardoor het signaal verloren ging.
- Voorbeeld storing:
[ afbeelding ]

Met de storing rijden vond ik zelf behoorlijk riskant, ik had mijn eigen auto een paar maanden en met glad weer kon die 6 cilinder verrassend uit de bocht komen.

Verder, de reparatie kit is: 83 19 2 179 894
Bestaat uit:
[ afbeelding ]
1x PVC busje om stuurhoeksensor te demonteren/monteren (doe het tegenwoordig gewoon zonder, onhandig ding).
Handschoenen en haarnet natuurlijk
- Stickertje die ik nooit gebruikt heb
- Optisch element om de infrarood LED te richten boven de encoderschijf
- Encoderschijf
- Ziekenhuis naald met 5 ml vet voor het smeren van de plek waar de encoderschijf roteerd.

Bij aanschaf van een OBD-USB kabel is het belangrijk dat de printplaat groen is en een FTDI chip bevat, dan heb je de meest betrouwbare hardware. Dan nog alles aan de praat krijgen.
Netjes hoor. Een flinke klus dus. Mooi dat je het zelf gedaan hebt en opgelost hebt.
Ik weet niet of ik hier aan ga beginnen als a-technicus. Ik heb een afspraak gemaakt bij een andere garage voor een '2nd opinion'. Even afwachten nog.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:00:35 #232
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180580599
Het klinkt vrij ingewikkeld misschien.. Maar al met al ben je met de onderdelen zelf een uurtje zoet. Het stuur etc is er zo af.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_180583067
Ik gebruik eigenlijk ook altijd rheingold. Maar netjes gedaan!
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_180595960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 00:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Helaas heb ik geen BMW cabrio gekocht, door wat ik eerder heb beschreven. Daarom zal ik het even in een spoiler zetten..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180598462
quote:
99s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet zat, maar door 'wat achtergehouden informatie' door de vorige eigenaar zien wij het niet volledig meer zitten. Ik had een maximum incl. onvoorziene kosten in mijn hoofd. Helaas overstijgt dat flink als je een nieuw dak moet monteren. Dat heb ik er niet voor over, dat stop ik liever in de BMW namelijk. Maar we zien hoe het loopt. Komt er iemand voor voor een goede prijs dan mag 'ie weg. Zo niet dan laat ik 'm staan en maak ik 'm rustig aan klaar (sparen voor dak ;)). Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van. Maar niet van hoe we 'beetgenomen' zijn. Helaas kun je bij een stoffen dak moeilijk de leeftijd zien. Maar als 'ie na een paar keer openen lekker scheurt weet je het pas :'( Ach ja, misschien nemen we de gok wel met de plakkers op het dak :7
pi_180601535
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Niet zat, maar door 'wat achtergehouden informatie' door de vorige eigenaar zien wij het niet volledig meer zitten. Ik had een maximum incl. onvoorziene kosten in mijn hoofd. Helaas overstijgt dat flink als je een nieuw dak moet monteren. Dat heb ik er niet voor over, dat stop ik liever in de BMW namelijk. Maar we zien hoe het loopt. Komt er iemand voor voor een goede prijs dan mag 'ie weg. Zo niet dan laat ik 'm staan en maak ik 'm rustig aan klaar (sparen voor dak ;)). Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van. Maar niet van hoe we 'beetgenomen' zijn. Helaas kun je bij een stoffen dak moeilijk de leeftijd zien. Maar als 'ie na een paar keer openen lekker scheurt weet je het pas :'( Ach ja, misschien nemen we de gok wel met de plakkers op het dak :7
Hij heeft wel de goede motor + velgen, als iemand er 2000 euro in wil/kan investeren heb je een leuke klassieker.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:17:16 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180603222
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

... Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van ...
Ook een beetje beetgenomen door je rose bril? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180603426
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:51 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hij heeft wel de goede motor + velgen, als iemand er 2000 euro in wil/kan investeren heb je een leuke klassieker.
Zeker! Het is ook echt een hele leuke auto om te zien. Ook in het echt is de kleur heel mooi. De motor is natuurlijk niet de originele, dus qua echte verzamelobject kan dat een nadeel zijn. Maar het is wel leuk, want daardoor is 'ie gewoon erg vlot. En denk dat je met wat minder dan 2000 euro inderdaad al een heel eind komt, maar dat vinden wij gewoon te veel. Dan vind ik het niet meer comfortabel zeg maar, zit er te veel geld in.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ook een beetje beetgenomen door je rose bril? :)
Altijd speelt dat wel mee. Daarom houd ik ook wel in m'n hoofd dat er nog wat geld in gestoken moet worden. Maar door het dak komt er gewoon een hele sloot geld bij en dat geeft dan kortsluiting in m'n hoofd :P Maar goed! Shit happens. Ik heb vaak genoeg een goede auto voor vakantie gekocht, dus het moet een keer gebeuren. Die gast kwam heel betrouwbaar over. We hadden al aardig wat auto's bekeken en dit was eigenlijk de laatste die we zouden doen. Allebei waren we positief verrast, dus gingen we er voor. Op dit moment heb ik via fb een bod waardoor we geen verlies (behalve benzine en de vaste lasten) zouden hebben, dus dat zou super zijn. Vooral omdat 'ie pas sinds gisteravond op fb staat.
  Knikkerking woensdag 25 juli 2018 @ 19:51:46 #239
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_180726422
Een lachje en een traantje:

:'( --> m'n 335i coupé is weg (ingeruild). Wat een ontiegelijk fijne wagen was dat zeg *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D --> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht 8-)

Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:







Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmoz op 25-07-2018 21:43:20 ]
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:52:35 #240
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_180728050
Lekker hoor Atmoz!
  Knikkerking donderdag 26 juli 2018 @ 07:15:39 #242
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_180736395
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:52 schreef Sheffield het volgende:
Lekker hoor Atmoz!
Dankjewel :)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Dik zeg!
Thanks!
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:43:21 #243
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180736551
M4?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Knikkerking donderdag 26 juli 2018 @ 08:01:15 #244
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_180736650
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:43 schreef fathank het volgende:
M4?
Jep.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:45:05 #245
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180739884
Goeie airco? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180740665
Vorige week een bezoekje gebracht aan een uitdeuker. Had al eentje toen ik hem kocht en tijd terug eentje erbij gekregen nadat ik was afgesneden op de snelweg (dashcam, verzekering, alles vergoed gekregen)

Enfin Hierbij:
voor

Na


En de grote, hij is niet 100% maar ben tevree:

en na:


En heb mezelf een mooie onderlip gekocht (toen zaten de deuken er nog in):

pi_180740745
Goed werk!

Het airbaglampje van de Z4 ging gisteren spontaan branden. Error in de bestuurdersairbag.

Fout gewist en de auto uit de zon gehaald en 2 dagen in de stalling gezet. Toch te warm om open te rijden en de auto houdt blijkbaar niet zo van dit weer
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:46:38 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180741108
Die schade rechts voor is toch helemaal niet mooi gerepareerd? Lijkt net alsof er roest bubbels onder zitten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180742133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:46 schreef daNpy het volgende:
Die schade rechts voor is toch helemaal niet mooi gerepareerd? Lijkt net alsof er roest bubbels onder zitten.
Dat zei ik dus, het is niet 100% maar ik ben er tevreden mee. Ik heb er geen 1400 euro voor over om alles nieuw en over te laten spuiten.
pi_180744258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat zei ik dus, het is niet 100% maar ik ben er tevreden mee. Ik heb er geen 1400 euro voor over om alles nieuw en over te laten spuiten.
Zoiets zou maximaal 600/700 euro moeten kosten.
  donderdag 26 juli 2018 @ 15:23:41 #251
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_180744365
Wow Atmoz sick man! Da's een heel mooi karretje.

Alleen lastig om wat meer klusmateriaal mee te nemen he :P
pi_180744382
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:17 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Zoiets zou maximaal 600/700 euro moeten kosten.
Niet als je een nieuwe voorscherm haalt, voorscherm deur en voorbumper laat spuiten ivm kleurovergang. Daar heb ik destijds offerte voor laten maken en vergoed gekregen. Maar zoveel ga ik daar niet aan uitgeven dus heb het laten uitdeuken :')
  vrijdag 27 juli 2018 @ 19:11:08 #253
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_180774627
Howly crap Atmoz. Bi-zar, echt een droomwagen zo'n M4. Ehh, houd je het geluid bescheiden? Zie ze op meetings vaak met aangepaste uitlaten en dan net even te veel aangepast. Niet mijn smaak meer.

Maar vanaf een facelift 3er coupé snap ik de overstap heel goed. Wat een baas ben je.
Zo zit ik stiekem te denken mijn 130i weg te doen en een M135i te halen. Maarja, ben net weer begonnen met een duale studie na 3 jaar aan het werk te zijn :'). Dus ga denk ik een andere motorfiets kopen voordat ik een andere auto koop.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_180774959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:11 schreef -Richard- het volgende:
Howly crap Atmoz. Bi-zar, echt een droomwagen zo'n M4. Ehh, houd je het geluid bescheiden? Zie ze op meetings vaak met aangepaste uitlaten en dan net even te veel aangepast. Niet mijn smaak meer.

Maar vanaf een facelift 3er coupé snap ik de overstap heel goed. Wat een baas ben je.
Zo zit ik stiekem te denken mijn 130i weg te doen en een M135i te halen. Maarja, ben net weer begonnen met een duale studie na 3 jaar aan het werk te zijn :'). Dus ga denk ik een andere motorfiets kopen voordat ik een andere auto koop.

Gewoon dikke akrapovic onder knallen.
  Knikkerking zondag 29 juli 2018 @ 15:09:36 #255
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_180813406
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:45 schreef Hyperdude het volgende:
Goeie airco? ;)
Uhmm, ik denk c.q. hoop het :P Why? O-)

quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:23 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wow Atmoz sick man! Da's een heel mooi karretje.
Dankjewel 8-)

quote:
Alleen lastig om wat meer klusmateriaal mee te nemen he :P
Klopt. Daarmee had ik het interieur van de 335 al verrekt, dus dat gebeurt me geen 2e keer.
En de bus leent zich daar natuurlijk ook (veel) beter voor zullen we maar zeggen he :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:11 schreef -Richard- het volgende:
Howly crap Atmoz. Bi-zar, echt een droomwagen zo'n M4.
Das voor mij ook zo idd >:)

quote:
Ehh, houd je het geluid bescheiden? Zie ze op meetings vaak met aangepaste uitlaten en dan net even te veel aangepast. Niet mijn smaak meer.
Voorlopig (zeker de komende 2 jaar) zal ik er zeker niets aan veranderen.
En sowieso ben ik geen fan van extreem hard geluid uit een uitlaat.... Op het circuit is dat misschien wel gaaf, maar ik wil de mensen hier in 't drop ook niet gek(ker O-)) maken...

quote:
Maar vanaf een facelift 3er coupé snap ik de overstap heel goed. Wat een baas ben je.
Zo zit ik stiekem te denken mijn 130i weg te doen en een M135i te halen. Maarja, ben net weer begonnen met een duale studie na 3 jaar aan het werk te zijn :'). Dus ga denk ik een andere motorfiets kopen voordat ik een andere auto koop.
Haha, tja... keuzes maken he :Y
Maar komt goed toch?!
En zo'n 130i loopt ook al lekker lijkt me :7

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:42 schreef MaximumRush het volgende:
Gewoon dikke akrapovic onder knallen.
Ik heb er wel al stiekem naar zitten kijken. Maar volgens mij kwam ik ergens in de "kleine regeltjes" ook iets tegen dat de auto daarmee officieel niet meer de weg op mag....
  zondag 29 juli 2018 @ 16:57:41 #256
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180816373
Ik zou de uitlaat ook een tijdje origineel houden. Weet niet of je er lange ritten mee maakt, maar dikke herrie heb ik zelf voor de Alpen of Lyon al genoeg van.

Of een uitlaat met een dicht/open kleppie. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180816469
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:09 schreef Atmoz het volgende:


[..]

Ik heb er wel al stiekem naar zitten kijken. Maar volgens mij kwam ik ergens in de "kleine regeltjes" ook iets tegen dat de auto daarmee officieel niet meer de weg op mag....
Slip-on is volgens mij nog straatlegaal. Volledig akrapovic niet. Heb ooit een offerte opgevraagd voor mijn 335i, maar dat vond ik het niet waard.
pi_180865343
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Vooral in Duitsland gekeken. Ik ken echter alleen mobile.de en autoscout24. Geen idee of er nog meer grote zoekmachines zijn in Duitsland. Of zwitserland bv.
Nog op zoek? Of had jij nou net een Mazda gekocht? Ennieweeis Duneclassics krijgt er eentje binnen zag ik op FB, een groene: http://www.duneclassics.nl/
pi_180866085
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nog op zoek? Of had jij nou net een Mazda gekocht? Ennieweeis Duneclassics krijgt er eentje binnen zag ik op FB, een groene: http://www.duneclassics.nl/
Niet meer op zoek momenteel, maar dank je :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180868844
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:51 schreef Atmoz het volgende:
Een lachje en een traantje:

:'( --> m'n 335i coupé is weg (ingeruild). Wat een ontiegelijk fijne wagen was dat zeg *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D --> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht 8-)

Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen *O*
Jaloers!

Maarrrr ik mag weer een F30 gaan rijden met bijna 3 ton op de teller, dat is ook wat waard :')
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:13:18 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180869025
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:51 schreef Atmoz het volgende:
Een lachje en een traantje:

:'( --> m'n 335i coupé is weg (ingeruild). Wat een ontiegelijk fijne wagen was dat zeg *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D --> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht 8-)

Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen *O*
Mooi man! ^O^
pi_181011296


Einddemper van de E36 vervangen door een RVS exemplaar met goedkeuring. De pijpen van originele demper waren na 26 jaar behoorlijk gedeukt.

De auto is er niet luider van geworden, zelfs iets stiller. Auto heeft geen kats en middendemper dus dat was altijd een behoorlijk metalig gejank. Nu een octaaf lager denk ik.

Gratis: 1 hele kilo gewichtsafname *O*
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:20:52 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181040374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:19 schreef pvdplanet het volgende:
...

Gratis: 1 hele kilo gewichtsafname *O*
Add lightness. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181043544
heb recentelijk het carterventilatiemembraan en de flensplaat vernieuwd bij m'n e46 met m43 motor.
ik denk zomaar dat het membraan versleten of zelfs gescheurd was.

vorige week de onderste koelslang met temperatuursensor vervangen. waarschijnlijk was slechts de pakking die onder die sensor zit versleten, er lekte daar koelvloeistof.
veel klein gruis in de koelslang aangetroffen. op korte termijn het koelsysteem eens flushen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_181044589
Mijn E34 lekte wat benzine bij een ontluchtingspijp. Eigenlijk zouden we met een andere auto op vakantie gaan en wilde ik daarna dus dit lek laten aanpakken. Helaas mislukte het met de andere auto en wordt de E34 540i weer ingezet als vakantiewagen. Maar in zo een korte tijd had geen garage meer tijd natuurlijk.. Dus zelf maar de ontluchtingspijp (en nog een andere) besteld. Samen met een maat die een brug heeft de reparatie gedaan. 2 ontluchtingspijpen vervangen, allebei deden we dit voor de eerste keer! Toch wel trots op :) De benzinetank moest los en een stuk zakken om bij de aansluitingen te komen. We zijn totaal denk ik 3,5 uur bezig geweest. Klaar voor vakantie dus! En daarna kan 'ie voor de APK en daarna moet ik toch echt eens wat aan de roest laten doen..
pi_181330241
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mijn E34 lekte wat benzine bij een ontluchtingspijp. Eigenlijk zouden we met een andere auto op vakantie gaan en wilde ik daarna dus dit lek laten aanpakken. Helaas mislukte het met de andere auto en wordt de E34 540i weer ingezet als vakantiewagen. Maar in zo een korte tijd had geen garage meer tijd natuurlijk.. Dus zelf maar de ontluchtingspijp (en nog een andere) besteld. Samen met een maat die een brug heeft de reparatie gedaan. 2 ontluchtingspijpen vervangen, allebei deden we dit voor de eerste keer! Toch wel trots op :) De benzinetank moest los en een stuk zakken om bij de aansluitingen te komen. We zijn totaal denk ik 3,5 uur bezig geweest. Klaar voor vakantie dus! En daarna kan 'ie voor de APK en daarna moet ik toch echt eens wat aan de roest laten doen..
Wat heb je voor roest problemen dan? en wat word je aanpak?
pi_181341824
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:42 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wat heb je voor roest problemen dan? en wat word je aanpak?
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
pi_181355021
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
hmm ja lastig...... Ik heb zelf roest gehad o.a achter bij 't wiel op de bekende plek. Ik heb uiteindelijk gekozen voor wegschuren en lokaal wat nieuwe lak erover. Je ziet 't van dichtbij maar 't is zoveel goedkoper dan 't alternatief....

Ga je de auto restaureren? En waarom? tja keuzes keuzes ;)
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:58:43 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181355983
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Loont geheel overspuiten?
Je weet nooit wat je tegenkomt. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181365692
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:21 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

hmm ja lastig...... Ik heb zelf roest gehad o.a achter bij 't wiel op de bekende plek. Ik heb uiteindelijk gekozen voor wegschuren en lokaal wat nieuwe lak erover. Je ziet 't van dichtbij maar 't is zoveel goedkoper dan 't alternatief....

Ga je de auto restaureren? En waarom? tja keuzes keuzes ;)
Het is bijna elk paneel wel dat wat heeft. Dan vraag ik me af of het heel veel duurder wordt om ‘m in de zelfde kleur weer te spuiten (dus deurranden en motorruimte hoeven bijv. niet). Maar het is nog niet zo ver, dus zie wel. Wat ik nu zie: roest onder de achterklep op carosserie, beginnende roest + deukje achterklep, roest linker achterscherm, roest A-stijl allebei de kanten, deuk bestuurdersdeur, deukjes voorschermen, steenslag gehele voorkant, roest strips onderop de deur (los te vervangen). En dat is wat ik weet, zal er vast nog wat bij komen. Maar dan heb je al aardig wat panelen te pakken dus.

Restaureren was niet het plan, maar er zit al aardig veel nieuw op technisch. Maar veel is ook gewoon onderhoud. Het plan is om ‘m voorlopig nog niet weg te doen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Loont geheel overspuiten?
Je weet nooit wat je tegenkomt. ;)
[ afbeelding ]
Ja da’s waar! Maar zie hierboven. Ach, na de vakantie eerst nog wat technische dingen. Misschien is het inderdaad het handigst om alleen de roestplekken te doen en de deukjes bijv. nog te laten zitten. Maar ik denk dan: als ze toch eenmaal bezig zijn.. 😄

In ieder geval heeft ‘ie Toscane gered, via paar leuke bergwegen. Hopelijk gaat de terugweg ook goed.
pi_181396022
Zojuist weer een op straat, zo’n relatief oude getunde 5 serie met te grote lelijke velgen, smokey lights en veel lawaai (uitlaat lijkt lek). Kaalkop erin, hoog tokkie gehalte vind ik dat hebben. Mee eens hier? Echt zo van, ik zal nooit het geld hebben voor een nieuwe, dus is ga een oude/recentelijke bak die nu in de uitverkoop ligt kapot tunen om het op de “real” deal te laten lijken.
Ook geen 38
pi_181396114
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zojuist weer een op straat, zo’n relatief oude getunde 5 serie met te grote lelijke velgen, smokey lights en veel lawaai (uitlaat lijkt lek). Kaalkop erin, hoog tokkie gehalte vind ik dat hebben. Mee eens hier?
Jep. Maar ik houd van OEM, ieder z’n ding denk ik dan maar.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:18:26 #273
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_181398230
Is toch mooi

Een sjieke funfer 4pitter met een kachelpijp als uitlaat

Beetje hardcore door de speakers en een blik Monster in de bekerhouder

Zeker 20pk extra
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:23:24 #274
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181398328
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:18 schreef fathank het volgende:
Is toch mooi

Een sjieke funfer 4pitter met een kachelpijp als uitlaat

Beetje hardcore door de speakers en een blik Monster in de bekerhouder

Zeker 20pk extra
En lekker foute velgen... ;)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:31:52 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181398478
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En lekker foute velgen... ;)

[ afbeelding ]
blijft mooi O+
pi_181418240
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En lekker foute velgen... ;)

[ afbeelding ]
Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..

Ik heb er zelf (nog) niet echt een mening over.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:10:22 #277
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181418360
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:05 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..

Ik heb er zelf (nog) niet echt een mening over.
Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.
Maar een Alpina blokkie, Bremsen en onderstel mogen ze er zo in schroeven bij mij.

Heb helaas alleen maar die oude set wielen.
Gemaakt door BBS. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:22:24 #278
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_181420040
Wat is jullie mening over de 6 cilinder in de E39 520i? Ik hou wel van een beetje pit. Komt dit wel lekker vooruit of zouden jullie een grotere motor aanbevelen?
Ajacied.
pi_181420206
De 2 liter 6 cilinder motoren uit dat tijdperk staan niet bekend als pittig. Als je van een beetje pit houdt zou ik hem niet nemen. In een e36/e46 is het al niet echt om over naar huis te schrijven.

Het is ook de traagste benzine motor in de hele range, dat zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181420286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:22 schreef Liftdeur het volgende:
Wat is jullie mening over de 6 cilinder in de E39 520i? Ik hou wel van een beetje pit. Komt dit wel lekker vooruit of zouden jullie een grotere motor aanbevelen?
Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.
pi_181420298
Toevallig gisteren in een E39 528i gereden, die heeft wel pit O+
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:47:43 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181420620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.
Maar een Alpina blokkie, Bremsen en onderstel mogen ze er zo in schroeven bij mij.

Heb helaas alleen maar die oude set wielen.
Gemaakt door BBS. :)
BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrent



vond ik toen heel mooi maar zou ik nu niet meer doen :)
pi_181420825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrent

[ afbeelding ]

vond ik toen heel mooi maar zou ik nu niet meer doen :)
Is bijna OEM bij die oude modellen toch O+
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:06:28 #284
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181421090
Op de 325iX zaten ze ook. Met zo'n grote plastic sleutel voor die centrale moer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181421938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:33 schreef rival het volgende:

[..]

Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.
De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181421981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:51 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.
Nee dat klopt inderdaad. Maar bij auto's die wel ook met een 4 pitter zijn geleverd viel dat mij op :Y
pi_181430275
Maar Alpina is toch een uitzondering? Al zou ik dat ook niets vinden
Ook geen 38
pi_181575903
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.

een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:18:03 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181594752
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.

een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181596177
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus. :)
in z'n vrij hoorde je dan een geluid bij stationair draaien. dat heb ik niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_181597458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.

een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Weet je het zeker, voor mij klinkt dit nogal raar. Wat gaat er zwaar? De pook, de koppeling intrappen?

Bij een versleten koppeling gaat het schakelen normaal juist heel makkelijk. De drukgroep kan versleten zijn en/of stroef zijn, dan zou het pedaal zwaarder moeten zijn, maar aangezien het een hydraulische koppeling is zou je dit niet mogen voelen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181597731
het schakelen gaat zwaar. het kost veel kracht om de pook in de versnelling te krijgen. heel soms lukt het gewoon niet om in de versnelling te krijgen. het kost ook kracht om de pook weer uit een versnelling te halen. het koppelingspedaal voelt wel vreemd aan.

update: de koppelingsplaat is te dun geworden. daardoor komt de koppeling net niet helemaal vrij.

[ Bericht 11% gewijzigd door spectrumanalyser op 31-08-2018 15:40:26 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_181601735
Ok... maar... zo werkt een koppeling toch niet?

Als de platen te dun worden dan pakt deze niet meer. Het werkt precies andersom, met een versleten koppelingsplaat heb je dus altijd een beetje ‘vrije loop’ en als je dan de koppeling intrapt dan loopt deze gewoon vrij.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181601952
Mee eens... Echter, het is een professioneel garagebedrijf die dit beweerd. Twee monteurs die met de auto hebben gereden beweren dat de koppeling versleten is.
Zelf zou ik de koppelingscilinder bij de versnellingsbak verdenken.
wellicht dat die voor 90% werkt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 2 september 2018 @ 08:55:24 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181636705
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 14:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
...

update: de koppelingsplaat is te dun geworden. daardoor komt de koppeling net niet helemaal vrij.
Hebben ze dat gemeten met het BMW-tooltje, of ligt de boel al op de werkbank? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181637002
Er is nog niet gemeten. Interessant, is er een BMW tooltje voor. Wat is dat?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 2 september 2018 @ 12:49:50 #297
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181639926
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is nog niet gemeten. Interessant, is er een BMW tooltje voor. Wat is dat?
BMW dealer kon dikte koppelingsplaat E46 meten zonder de boel open te moeten halen. Welke tooltje dat is, weet ik niet. :@

Maar blijft de koppeling niet juist hangen/plakken waardoor het schakelen zwaar gaat? Zie opmerkingen Boegieman ;)

Dan eerder gare hydrauliek?


NB. Ben geen amateurmonteur, en al helemaal geen echte. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181645963
ik kan niet beoordelen of de koppeling blijft hangen/plakken. is het een idee om de achterkant op te krikken en te kijken of de wielen stil komen bij ingetrapte koppeling?

heb de koppelingsvloeistof laten verversen en zelf de bakolie ververst. het schakelen gaat iets beter, echter het inleggen van de versnelling en uit halen nog altijd veel te zwaar.
ergens in December zal ik de hele boel vernieuwen. dit bederft het 'freude am fahren'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_181649143
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Wat heeft dat gekost eigenlijk?
pi_181649636
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:16 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat heeft dat gekost eigenlijk?
Heb het nog niet laten doen. Eerst eens zien hoe de APK verloopt 😄
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')