Drie keer raden hoe dat afgewenteld wordt.quote:Op donderdag 15 maart 2018 19:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat denk je dat de infrastructuur kost om anders alle data op te slaan en na te kijken? Dat gaat niemand betalen.
Kheb nieuws voor je. Google, Amazon and the likes zullen die uitdaging graag voor je willen uitnutten.quote:Op donderdag 15 maart 2018 19:59 schreef Fer het volgende:[..]
Waarom niet? Wat denk je dat de infrastructuur kost om anders alle data op te slaan en na te kijken? Dat gaat niemand betalen.
Wat ik zeg of al eerder noemde plant iedereen een chip in uiteindelijk zal het er toch ooit van komen toch?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 00:10 schreef havanagila het volgende:
Registratiedooschip was handiger geweest, dat "zwart" gaat gedonder geven. Doos wellicht ook.
Ah ja, politieagenten betalen de bekeuringen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 23:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk dat de politie zichzelf al betaald met de bekeuringen
Je kan niet lezen man, hun salaris innen ze zelf op die manier.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 01:11 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ah ja, politieagenten betalen de bekeuringen.
Helemaal niet aan gedacht.
Ik kan wel lezen, jij schrijft alleen heel vreemd.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 01:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je kan niet lezen man, hun salaris innen ze zelf op die manier.
Waar schrijf ik dat deze bekeuringen betalen wat jij ervan maken doet?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 01:17 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik kan wel lezen, jij schrijft alleen heel vreemd.
Prima toch? Dit voorstel is dus beter.quote:Op donderdag 15 maart 2018 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kastje van eurlings is overigens wel om diezelfde reden gestrandt.
Dat is dan toch terechtquote:Op donderdag 15 maart 2018 11:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
"We zien dat u 125 reed waar 120 is toegestaan. Helaas keren we nu niks uit. Fijne dag nog he."
Wat klopt er dan niet aan wat er in de OP staat? Het AD heeft het ook over "vlak voor [...] het ongeval".quote:Op donderdag 15 maart 2018 18:18 schreef Fer het volgende:
Jezus wat is die AD een slechte stemmingmakende kutkrant. Hier een stukje uit het artikele van de NOS.
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)os-in-elke-auto.html
quote:Een verplichte Event Data Recorder (EDR) kan veel duidelijk maken over het moment vlak voor en tijdens het ongeval, want de zwarte doos kan informatie geven over onder meer de afgelegde remweg en hoe hard er werd gereden.
Het is niet zozeer wat er niet klopt maar meer dat er gewoon informatie wordt weggelaten die vrij belangrijk is.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 02:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan wat er in de OP staat? Het AD heeft het ook over "vlak voor [...] het ongeval".
Ssst, breng ze niet op ideeën. 1984 wordt nu ook gebruikt als handleiding, en bij mijn weten was dat niet de intentie van Orwell.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 05:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Handig bij onopgeloste moordzaken, even kijken wie er met z'n auto in de buurt is geweest. Misschien meteen koppelen met een verplichte landelijke DNA databank. Auto die alleen start met jouw onderhuidse chip. Komt goed.
Het verschil tussen een offline systeem wat je alleen uitleest als het nodig en een hele infrastructuur die continue data meet en opslaat bij het RDW.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 02:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan wat er in de OP staat? Het AD heeft het ook over "vlak voor [...] het ongeval".
[..]
Iedereen haalt altijd 1984 aan, zelf vind ik 'Brave New World' van Huxley een veel scherpere voorspelling van de huidige samenleving.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 05:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ssst, breng ze niet op ideeën. 1984 wordt nu ook gebruikt als handleiding, en bij mijn weten was dat niet de intentie van Orwell.
Maar dat gaat ook over twee verschillende dingen. Het eerste gaat over de data die wordt opgeslagen op de EDR in specifieke gevallen, het tweede gaat over alle data die door de auto wordt verzameld, door autofabrikanten (soms realtime) wordt 'uitgelezen' en eventueel zelfs wordt verkocht. Daarvan wil het Verbond dat de eigenaar van de auto bepaalt wat er met die gegevens gebeurt.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 07:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Het verschil tussen een offline systeem wat je alleen uitleest als het nodig en een hele infrastructuur die continue data meet en opslaat bij het RDW.
Als je enkel de laatste paar seconden hoeft op te slaan dan is daar nauwelijks geheugen voor nodig. De bestuurders kunnen dat makkelijk zelf beheren.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar dat gaat ook over twee verschillende dingen. Het eerste gaat over de data die wordt opgeslagen op de EDR in specifieke gevallen, het tweede gaat over alle data die door de auto wordt verzameld, door autofabrikanten (soms realtime) wordt 'uitgelezen' en eventueel zelfs wordt verkocht. Daarvan wil het Verbond dat de eigenaar van de auto bepaalt wat er met die gegevens gebeurt.
Dat is duimzuigerij van ADquote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar dat gaat ook over twee verschillende dingen. Het eerste gaat over de data die wordt opgeslagen op de EDR in specifieke gevallen, het tweede gaat over alle data die door de auto wordt verzameld, door autofabrikanten (soms realtime) wordt 'uitgelezen' en eventueel zelfs wordt verkocht. Daarvan wil het Verbond dat de eigenaar van de auto bepaalt wat er met die gegevens gebeurt.
De data van de EDR is dan ook niet de data die beheerd zou moeten worden. Dat gaat om bijvoorbeeld gegevens waar een verzekeraar over moet kunnen beschikken bij een verzekering waar de consument korting krijgt bij goed rijgedrag. Dat is ook een voorbeeld van een product waarover in dat stukje tekst wordt gesproken.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je enkel de laatste paar seconden hoeft op te slaan dan is daar nauwelijks geheugen voor nodig. De bestuurders kunnen dat makkelijk zelf beheren.
Nee, dat is de boodschap van het Verbond van Verzekeraars.quote:
Ik bezit geen vliegtuig, dus met die zwarte dozen heb ik weinig te maken. Mobiele telefoons zijn primair gemaakt om gesprekken te voeren tussen twee partijen. Misschien ook om smsjes te sturen. Die worden vast nooit gebruikt om uit te peilen waar je zit, en wat je ermee doet. Want net als zwarte dozen in auto's zullen ze vast nooit voor wat anders worden gebruikt als het doel waarvoor ze zijn gemaakt. Toch?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 12:46 schreef manny het volgende:
fraaie redenaties hier. Elke vorm van vastlegging eindigt volgens sommigen met Orwell en een staat die nog checkt of ik wel vaak genoeg naar de WC ga. Hebben diezelfde mensen ook problemen met de zwarte doos in een vliegtuig ?
Erg hoor. Achteraf kunnen vaststellen wat de oorzaak van ongeluk is. Vertrouwen op data ipv ooggetuigen (als die er al zijn). verschrikkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |