Bij Vijfhuizen en bij Schiphol rijk?quote:
Een korte baan links van de Polderbaan. Als er dan per ongeluk een zwaar vrachtvliegtuig landt, schiet deze zo door naar Hoofddorpquote:Op maandag 12 maart 2018 23:45 schreef ITrade het volgende:
[..]
Bij Vijfhuizen en bij Schiphol rijk?
Het ziet er best vol uit, maar denk dat het net past met een beetje passen en meten en wat sloopwerk :p
Idd dat wordt nog goud waard met de verwachte droogte die er aan komt.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:05 schreef marsan het volgende:
[..]
Denk niet dat we ons zoetwaterreservoir op moeten geven,
Ow.. wacht ff.. Dacht dat je hem anders bedoeldequote:Op maandag 12 maart 2018 23:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoezo, die snelweg loopt recht langs Zandvoort? Een paar afritten en klaar.
Ik ga voor geen goud in de randstad/Amsterdam wonen. Meest walgelijke stuk van Nederlandquote:Op maandag 12 maart 2018 21:33 schreef chefpapier het volgende:
"Iedereen" moet en zal in de randstad/Amsterdam wonen,
Het is af en toe best irritant in de Randstad. Maar om nou in het desolate Groningen te wonen lijkt me ook klote. Voor alles de auto pakken en maximale leegloop van jonge mensen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ga voor geen goud in de randstad/Amsterdam wonen. Meest walgelijke stuk van Nederland
Hele idee van een eiland/op zee schiet toch weinig op, te ver overal vandaan.
Ja, maar het verbouwen van een vliegveld ging met Silverstone toch ook goed?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow.. wacht ff.. Dacht dat je hem anders bedoelde
Vervanger voor Schiphol in zee en van de vlakte die nu Schiphol is een circuit maken.
Daarom staat iedereen ook tussen haakjes, leef zelf ook prima naar mijn zin in de "provincie". Maar het is nu eenmaal een feit dat daar de meeste mensen wonen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ga voor geen goud in de randstad/Amsterdam wonen. Meest walgelijke stuk van Nederland
Hele idee van een eiland/op zee schiet toch weinig op, te ver overal vandaan.
Waarom een tweede (die is er al overigens)??quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:19 schreef Toefjes het volgende:
Een soort tweede Maasvlakte maar dan voor vliegverkeer. Interessant genoeg om onderzoek naar te doen.
Ik ben bekend dat er een tweede Maasvlakte is, ik kom er regelmatig. Maar bedoelde dat een kunstmatig aangelegd stuk land ten behoeve van het vliegverkeer het onderzoeken waard is, omdat dat op de Maasvlakte ook met succes gebeurd is.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom een tweede (die is er al overigens)??
Waarom niet aankoppelen aan de bestaande Maasvlakte en de luchthaven daar bouwen? Dan heb je 1 mainport voor al het vrachtgerelateerde spul in Rotterdam. Dan kan het huidige Schiphol zich gaan toeleggen op passagiersvluchten.
Je moet gewoon geen vliegreis willen maken. Vliegen is aids en veel te goedkoop.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan elke Nederlander die een vliegreis moet maken zeker eerst uren in een auto zitten om ergens bij een vliegveld uit te komen?
Dat is ongeveer het enige voorbeeld van een gelukte verbouwing. En dan hebben ze niet eens zo veel van de oude landingsbanen gebruikt.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, maar het verbouwen van een vliegveld ging met Silverstone toch ook goed?
Je doet er niks tegen. Je kan accijns heffen op kerosine maar dan tanken ze wel ergens anders en hetzelfde geldt voor start/land taxen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je moet gewoon geen vliegreis willen maken. Vliegen is aids en veel te goedkoop.
EU breed invoeren. Toestellen die buiten EU tanken extra toeslag. En Europees netwerk van snelle treinen aanleggen. Maar men is bij de EU met "belangrijkere zaken bezig".quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Je doet er niks tegen. Je kan accijns heffen op kerosine maar dan tanken ze wel ergens anders en hetzelfde geldt voor start/land taxen.
Je jaagt alleen de maatschappijen weg en vliegen blijft even goedkoop.
Desolaat? Ik hoef voor helemaal niets de auto te pakken. Alle voorzieningen binnen handbereik (en nee woon niet in de stad).quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:45 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Het is af en toe best irritant in de Randstad. Maar om nou in het desolate Groningen te wonen lijkt me ook klote. Voor alles de auto pakken en maximale leegloop van jonge mensen.
En zo;n eiland, ach, met de juiste infrastructuur is het snel te bereiken.
Laat de meeste mensen daar in die rotzooi van de randstad maar zitten svp.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:46 schreef chefpapier het volgende:
[..]
Daarom staat iedereen ook tussen haakjes, leef zelf ook prima naar mijn zin in de "provincie". Maar het is nu eenmaal een feit dat daar de meeste mensen wonen.
Start en Landingsbanen moeten ver overal vandaan omdat onze luchthavens beperkt worden door de mensen die in de aanvliegroutes leven. Er zal wel een zeer snelle verbinding moeten zijn tussen dat eiland en het vaste land moeten komen anders kun je beter naar een buurland vliegen en zelf de auto pakken.
Nederland bestaat uit meer dan de overvolle/smerige/pauper Randstad en het laagopgeleide/conservatieve/gasbevingen-Groningen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:45 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Het is af en toe best irritant in de Randstad. Maar om nou in het desolate Groningen te wonen lijkt me ook klote. Voor alles de auto pakken en maximale leegloop van jonge mensen.
En zo;n eiland, ach, met de juiste infrastructuur is het snel te bereiken.
Met een prachtige universiteit in Groningen, 1 van de mooiste natuurgebieden van Nederland en zeker niet conservatief.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:51 schreef CarbonC het volgende:
Nederland bestaat uit meer dan de overvolle/smerige/pauper Randstad en het laagopgeleide/conservatieve/gasbevingen-Groningen.
Dat aardgas had nooit gewonnen moeten worden. En als het al gewonnen werd had het geld gebruikt moeten worden om NL duurzaam te maken of in een pensioenfonds, zoals Noorwegen gedaan heeft. Wij hebben het weggegooid.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Met een prachtige universiteit in Groningen, 1 van de mooiste natuurgebieden van Nederland en zeker niet conservatief.
Aardbevingen helaas wel, bleven die miljarden maar hier.
Enige provincie dat zichzelf zou kunnen reden bleek uit onderzoek.
Droom lekker verder. Hoe zie je dit voor je?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
EU breed invoeren. Toestellen die buiten EU tanken extra toeslag. En Europees netwerk van snelle treinen aanleggen. Maar men is bij de EU met "belangrijkere zaken bezig".
En waarom is de trein duurder? Omdat het vliegtuig, dat veel vervuilender is en veel meer overlast geeft, aan alle kanten gesubsidieėrd wordt.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 16:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Droom lekker verder. Hoe zie je dit voor je?
De gestapo van de EU heeft u zien tanken in Dubai, nu moet u 20000¤ landingstoeslag betalen!
En zat laatst voor wat tickets te zoeken maar in bijna alle gevallen is het vliegtuig goedkoper dan de snelle trein. Die trein wordt het helaas niet.
Ja dat klopt ook, maar de situatie is heel anders zodat Schiphol aan de limiet is gekomen dat het tot 2020 500.000 vluchten per jaar mag verwerken.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:50 schreef Twiitch het volgende:
Volgens mij is hier jaren geleden al een onderzoek naar gedaan en was toen de conclusie dat het niet haalbaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |