abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 19:29:48 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177799092
registreer om deze reclame te verbergen
nou iemand vergelijken met Breivik is in mijn hoofd niet direct een van de meest politiek correcte dingen die je kunt doen hoor _O-

het maakt samenleven wel vrij lastig als je daar een handje van hebt dus wat dat betreft is de ironie wel mooi in dit geval
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177799150
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hele onsmakelijke reactie, had niet anders van je verwacht.

Omdat het ook een onsmakelijk feit is.... dat jij dit zo als waarheid ziet
Nog onsmakelijker is het dat Breivik dat ook zo dacht.
Jullie analyse is extremistische bullshit.
Breivik ging moorden om een startsignaal voor de revolutie te geven.
Jij lijkt me iemand die gaat meelopen met een regering die vanuit dit idee wilt gaan "redden"

ps....en die troefkaarten die ben jij net aan het uitspelen. Ik niet
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 19:37:11 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177799295
houd er toch maar mee op aub, als je het met hem oneens bent dan kun je dat gewoon aangeven en uitleggen maar gewoon een beetje boze namen roepen help je de discussie ook niet mee vooruit natuurlijk

ik laat het voor nu bij een note maar ik ben er wel echt klaar mee
pi_177800334
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja, politiek correctheid is zeer schadelijk. Waar ik nog banger voor ben is voor de periode die volgt na de politiek correctheid.

Nietzsche heeft ooit geschreven dat iedere beweging in een tijdsgewricht opgevolgd wordt door een tijd met een tegengestelde beweging. In de tweede wereldoorlog was er een hoge mate van repressie, bevolkingsgroepdenken, fascisme. Dat was natuurlijk een verschrikkelijke tijd maar zoals Nietzsche voorspelde is deze periode opgevolgd door een tegengestelde periode van vrijheid, blijheid, ieder mens gelijkwaardig politiek correctheid etc. Zoals de tweede wereldoorlog een periode was waar we doorschoten naar de ene kant, schieten we nu door naar de andere kant. Werden mensen in de tweede wereldoorlog vervolgd vanwege hun afkomst, nu worden mensen juist niet vervolgd vanwege hun afkomst. Net zo kwalijk alleen de andere kant op doorgeslagen.

Op dit moment lijken we op een kantelpunt te zitten, voorzichtig komt er een tegenbeweging op gang en lijkt het dat wegkijken iets minder vaak voor gaat komen. De verwachting is dat we nu langzaam de andere kant op gaan, om over een jaar of 50 weer door te schieten de andere kant op.
Zie het ook aan de persoonlijkheidscultus rondom Obama, en vervolgens de demonisering van Trump.

Zit geen nuance in, de redelijkheid is weg.

Overigens vind ik het totaal negeren van 1000+ misbruikte jonge kinderen door zowel politie als media het grofste schandaal in tientallen jaren. Dit is Dutroux x1000, waar is de NPO? RTL?
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 20:29:33 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177800547
werkt dat niet beide kanten op?

Hillary en Obama krijgen er van tegenstanders ook echt van langs ... dat gebrek aan nuance vandaag lijkt me een groter probleem dan de vermeende politiek correctheid van sommigen
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')