abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zaterdag 17 maart 2018 @ 01:40:38 #176
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_177875890
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:53 schreef Blue_note het volgende:
Maar 5! keer een Nederlander die hem er gewoon voorknalt. Lekker vol in de remmen vanaf 250. Die mensen hebben to-taal niets in de gaten wat er buiten hun auto allemaal aan de hand is.
Met 225 is het niet veel beter hoor...
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb jij wel enig besef wat er gebeurd als er iemand zo idioot snel opeens in je spiegel zit? Van een klein puntje in de verte tot vol in de spiegel in twee seconden.
Je rijdt zo'n 500 meter van een vrachtwagen met je Chevrolet Spark. Je wordt met flink snelheidsverschil ingehaald door een BMW en een Audi. Daarachter rijdt nog een grote sedan links. Wat doe je? A. Je wacht rustig af, immers heb je nog 500 meter om dicht te rijden en dat doe je met 100 op de teller toch niet zo vlot. B: Je flikkert hem in het treintje linksrijders zodat de linksrijders hem in de ABS kunnen stampen ten einde een ongeluk te voorkomen. Immers, je gaf toch richting aan? En je hebt een rood pittig kapsel, dan heb je altijd voorrang. Natuurlijk toeter je naar die persoon die je net hebt laten remmen als ie je inhaalt omdat ie even zo dicht op je zat, nadat je toen ook al even je remmen hebt ingetrapt.

Antwoord laat zich natuurlijk raden. |:( |:(

Ik zit mij de laatste tijd weer enorm te verbazen over het linksplakken van mensen die doorrijden. Echt linksplakken. Is er eentje die rijdt 140-145 waar je 130 mag, gaat uiteindeljk voor mij naar rechts, ik reed 160. Ik ga de volgende auto voorbij en naar rechts. De auto die 140 rijdt blijft links hangen. Ik, een kilometer of 2 later, weer eens om een auto heen en terug naar rechts. De auto achter me nog steeds links. 8)7 8)7 En ja, het was rustig zat dat ik 160 kon tokkelen. Bijna constant rechts gereden. Vanmiddag was de spitsstrook open, toen lekker met 110 op de teller en op de cruise doorgetokkeld.

Werd op een stuk waarvan Flitsmeister enkele minuten eerder nog zei dat ze er aan het laseren waren ook ingehaald. Ik reed er op de teller 90 waar je 80 mag. Stuk van enkele kilometers recht, 2 rijbanen met 2 rijstroken per rijbaan. 2 Auto's komen mij vlot voorbij en blijven links hangen. De achterste gaat naar rechts nadat ze een kilometer of anderhalf voorbij zijn, de voorste blijft links hangen. Terwijl in de verste verte geen auto te bekennen was op onze rijbaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_177877235
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:37 schreef Blue_note het volgende:
Spiegel je 2x ipv klakkeloos op te schuiven.
We reden met een paar motorrijders door Duitsland, meestal reden we zo rond de 140 tot 150. Altijd netjes rechts rijden totdat je moet inhalen. In de spiegel eigenlijk niets zien, dan over de schouder, ook niets te zien. Altijd een tweede keer in de spiegel en dat was de redding, even wat slingeren want de inhaalmanoeuvre is al min of meer ingezet op dat moment. Zelf dus fors moeten remmen.
Bij de volgende tankbeurt bleek dat de anderen de situatie dus ook niet hadden zien aankomen.
pi_177877307
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]

We reden met een paar motorrijders door Duitsland, meestal reden we zo rond de 140 tot 150. Altijd netjes rechts rijden totdat je moet inhalen. In de spiegel eigenlijk niets zien, dan over de schouder, ook niets te zien. Altijd een tweede keer in de spiegel en dat was de redding, even wat slingeren want de inhaalmanoeuvre is al min of meer ingezet op dat moment. Zelf dus fors moeten remmen.
Bij de volgende tankbeurt bleek dat de anderen de situatie dus ook niet hadden zien aankomen.
Je zag het toch bij 2e keer...
pi_177877377
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Je zag het toch bij 2e keer...
Ja en er kon ons toch niets gebeuren want we hadden een helm op.
pi_177877425
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 08:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Je zag het toch bij 2e keer...
Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.
Dus spiegel niet 2 keer, maar ben al tien seconden bezig dat je een keer van baan wilt veranderen.

Echt vervelend voor die hardrijder dat hij niet door kan tuffen op crousecontrol, die slome rukkers zijn het probleem
pi_177877538
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.
Dus spiegel niet 2 keer, maar ben al tien seconden bezig dat je een keer van baan wilt veranderen.

Echt vervelend voor die hardrijder dat hij niet door kan tuffen op crousecontrol, die slome rukkers zijn het probleem
Geloof me, als je met een motor 150 rijdt op een niet lege autobahn dan kijk je bijna één derde van de tijd in je spiegels. Hier was het punt dat in dat tijdje dat je niet in een spiegel kijkt maar over je schouder (want blinde hoek) die betreffende auto van een stipje opeens levensgroot achter je zit. Dan moet je dus zelf vol in de remmen.
pi_177877571
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja en er kon ons toch niets gebeuren want we hadden een helm op.
Daarom zou je juist extra moeten opletten.
pi_177877573
De Duitsers zelf zijn weinig beter tegenwoordig.

20-30 km te hard
links hangen
gewoon inhalen, je remt maar.
.
pi_177877585
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.
Dus spiegel niet 2 keer, maar ben al tien seconden bezig dat je een keer van baan wilt veranderen.

Echt vervelend voor die hardrijder dat hij niet door kan tuffen op crousecontrol, die slome rukkers zijn het probleem
Sarcastisch maar zo is het wel.
pi_177877603
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:24 schreef Fer het volgende:
De Duitsers zelf zijn weinig beter tegenwoordig.

20-30 km te hard
links hangen
gewoon inhalen, je remt maar.
Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.

Ervoor gooien zie je bijna niet gebeuren. Ze snappen zelf ook wel dat het snelheidsverschil enorm kan zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 maart 2018 @ 09:28:13 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177877623
Ik houd altijd mijn hart vast bij de grens waar de A12 overgaat in de Duitse A3. Hoe vaak ik het daar niet bijna mis zie gaan met Nederlanders. Ofwel ze geven gas als idioten (je mag hier net zo hard als je zelf wilt, gaan met die banaan!), ofwel ze denken rustig even een vrachtwagen te kunnen inhalen met 100 terwijl ik een eind erachter rijd en allang heb gezien dat er iemand met veel grotere snelheid aankomt. Die dan natuurlijk fors in de remmen moet :X
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_177877816
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:26 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.

Ervoor gooien zie je bijna niet gebeuren. Ze snappen zelf ook wel dat het snelheidsverschil enorm kan zijn.
Toch grappig / bijzonder hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik kom enkele keren per jaar in Duitsland en erger me er elke keer weer aan dat Duitsers moeiteloos vanaf de invoegstrook met 60-80 km/h naar de meest linkse baan schuiven.

Het maakt wel enorm verschil wat voor je auto je rijdt. De snelheid maakt geen verschil; je remt maar.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_177878016
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:26 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.

Ervoor gooien zie je bijna niet gebeuren. Ze snappen zelf ook wel dat het snelheidsverschil enorm kan zijn.
Ja in 2003 misschien. Maar dat is rap anders geworden. Beperkingen van 100km wordt gerust 120 of harder gereden. Bordjes met 80 omdat de weg wat beschadigd is compleet genegeerd. En allemaal middenop of links met ongeveer 10 meter ertussen en constant remmen.
.
pi_177879350
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Sarcastisch maar zo is het wel.
Die 250 is wel heel veel harder dan anderen, dan moet je toch sowieso van je gas zodra je een rijtje auto’s gaat inhalen?
pi_177881213
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 11:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die 250 is wel heel veel harder dan anderen, dan moet je toch sowieso van je gas zodra je een rijtje auto’s gaat inhalen?
Nee, waarom?

Als er genoeg afstand tussen de auto's zit ga ik niet van het gas af.
Als ik het idee heb dat er een kan gaan inhalen wel. Of ik schuif nog een baan op indien mogelijk.
pi_177881281
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:43 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Toch grappig / bijzonder hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik kom enkele keren per jaar in Duitsland en erger me er elke keer weer aan dat Duitsers moeiteloos vanaf de invoegstrook met 60-80 km/h naar de meest linkse baan schuiven.

Het maakt wel enorm verschil wat voor je auto je rijdt. De snelheid maakt geen verschil; je remt maar.
Ik rij er 4-5 keer per week wel. Ieder land heeft er gekke mensen tussen zitten uiteraard.

Wat voor auto qua remmen of qua schuiven?

Ik moet zeggen dat ik in mijn Range Rover de meeste mensen het snelst opzij zie gaan, maar die haalt geen 250. In de F-type als 2e en de RS3 het laatste.

Uiteraard is het een verschil of je met een RR remt of een RS3 ja.

In de F-type wel eens de 280 aangetikt (op de meter) dat is toch wel weer fractie anders als je dan vol in de ankers moet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2018 13:18:41 ]
pi_177881378
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja in 2003 misschien. Maar dat is rap anders geworden. Beperkingen van 100km wordt gerust 120 of harder gereden. Bordjes met 80 omdat de weg wat beschadigd is compleet genegeerd. En allemaal middenop of links met ongeveer 10 meter ertussen en constant remmen.
Klopt deels. Wat jij beschrijft zie je vaak op vrijdag als het vaak erg druk is op de weg.

Maar je ziet echt nog steeds de remlichten aangaan zodra er een beperking staat aangegeven.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 13:53:37 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177881915
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:15 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik rij er 4-5 keer per week wel. Ieder land heeft er gekke mensen tussen zitten uiteraard.

Wat voor auto qua remmen of qua schuiven?

Ik moet zeggen dat ik in mijn Range Rover de meeste mensen het snelst opzij zie gaan, maar die haalt geen 250. In de F-type als 2e en de RS3 het laatste.

Uiteraard is het een verschil of je met een RR remt of een RS3 ja.

In de F-type wel eens de 280 aangetikt (op de meter) dat is toch wel weer fractie anders als je dan vol in de ankers moet.
In Duitsland heb je tegenwoordig ook hele volksstammen van die klapmongolen die hem met 100 naar links tieven ongeacht of jij aan komt vliegen hoor.. Beter niet vanuit gaan dat ze scherp zijn en je pootje bij de rem houden, want ze doen het echt gewoon, of je nou een knippertje geeft of niet.
Een jaartje of wat geleden was links nog redelijk heilig daar, maar die tijd is écht voorbij.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177882302
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In Duitsland heb je tegenwoordig ook hele volksstammen van die klapmongolen die hem met 100 naar links tieven ongeacht of jij aan komt vliegen hoor.. Beter niet vanuit gaan dat ze scherp zijn en je pootje bij de rem houden, want ze doen het echt gewoon, of je nou een knippertje geeft of niet.
Een jaartje of wat geleden was links nog redelijk heilig daar, maar die tijd is écht voorbij.
Niet mee eens.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 14:20:24 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177882326
Ok, dat mag..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177882617
Andersom, als jij met 2xx aan komt vliegen en rechts rijdt iemand met 130 richting een vrachtwagen, gaat deze gewoon naar links komen. Die gaat echt niet vol remmen van 130-80.
.
pi_177882652
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:35 schreef Fer het volgende:
Andersom, als jij met 2xx aan komt vliegen en rechts rijdt iemand met 130 richting een vrachtwagen, gaat deze gewoon naar links komen. Die gaat echt niet vol remmen van 130-80.
Dat doen ze juist zovaak in DL.

Jouw redenatie is de ergernis. Je beschrijft precies wat ik bedoel.

Het snelheidsverschil is bij de auto-vrachtwagen 50.
Tussen de auto en de snellere auto die aankomt 150.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2018 14:39:01 ]
pi_177882714
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:36 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat doen ze juist zovaak in DL.

Jouw redenatie is de ergernis. Je beschrijft precies wat ik bedoel.

Het snelheidsverschil is bij de auto-vrachtwagen 50.
Tussen de auto en de snellere auto die aankomt 150.
Ja duh
.
pi_177882950
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja duh
Ok.
pi_177883118
Als je hard wil rijden, moet je ook bereid zijn om hard te remmen. Je neemt bewust een risico als je met een snelheidsverschil van 100 km/h een rijstrook met verkeer voorbij raast.

Als je een snelheidsverschil van 100 km/h hebt, dan loop je met bijna dertig meter per seconde op je voorganger in en dan moet je niet lopen te mieren als iemand je wat laat opmerkt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')