Ford Focus MK1quote:Op donderdag 15 maart 2018 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Om in de trant te blijven:
[ afbeelding ]
Lieve oma, u bent geen auto. Ga weg.
Ergernis: mensen die hun mobiel gebruiken tijdens het rijdenquote:Op donderdag 15 maart 2018 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Om in de trant te blijven:
[ afbeelding ]
Lieve oma, u bent geen auto. Ga weg.
lol ziet er niet uit ja de ramen zijn niet in verhouding tot de restquote:Op donderdag 15 maart 2018 19:25 schreef Fer het volgende:
Deze week al 2x een verhoogde T4 zijn rijden, wat een lelijkheid toch, krijg je een punthoofd van.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 maart 2018 22:55 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ford Focus MK1
Leuk karretje, heb ik ook gehad. Oma moet op het fietspad idd...
Ik was al aan het wachten op deze reactie.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:01 schreef DinkyX het volgende:
[..]
Ergernis: mensen die hun mobiel gebruiken tijdens het rijden
Misschien was het fietspad afgesloten? Op deze foto is dat niet te zien.quote:Op donderdag 15 maart 2018 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Om in de trant te blijven:
[ afbeelding ]
Lieve oma, u bent geen auto. Ga weg.
Nee, dat was het niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:48 schreef Light het volgende:
[..]
Misschien was het fietspad afgesloten? Op deze foto is dat niet te zien.
Niet in de auto met je telefoon spelen. Dat is veel gevaarlijker dan wat oma doet.quote:Op donderdag 15 maart 2018 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Om in de trant te blijven:
[ afbeelding ]
Lieve oma, u bent geen auto. Ga weg.
Tenzij hij stil staat, dan maakt het allemaal niet zoveel uit. En zo te zien moest hij wachten. Fietser staat stil, auto voor hem draait net de rotonde op, dus weinig gevaar.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:42 schreef Coppi het volgende:
[..]
Niet in de auto met je telefoon spelen. Dat is veel gevaarlijker dan wat oma doet.
Krijg je nog steeds een fikse boete voor hoor. Telefoon vasthouden in het verkeer mag gewoonweg niet. Of je nou stil staat of niet, je blijft verkeersdeelnemer.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:50 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Tenzij hij stil staat, dan maakt het allemaal niet zoveel uit. En zo te zien moest hij wachten. Fietser staat stil, auto voor hem draait net de rotonde op, dus weinig gevaar.
Onzin. Je mag de telefoon niet vasthouden tijdens het rijden. Als je stil staat mag je hem dus gewoon bedienen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Krijg je nog steeds een fikse boete voor hoor. Telefoon vasthouden in het verkeer mag gewoonweg niet. Of je nou stil staat of niet, je blijft verkeersdeelnemer.
Misschien zat de telefoon wel in de houder, dan wordt er niet meer gepraat over boetes zoals de rechter bepaald heeft.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Krijg je nog steeds een fikse boete voor hoor. Telefoon vasthouden in het verkeer mag gewoonweg niet. Of je nou stil staat of niet, je blijft verkeersdeelnemer.
Onzin, je mag je mobiel gewoon vasthouden en gebruiken als je stil staat, dus in de file of voor het rode stoplicht.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Krijg je nog steeds een fikse boete voor hoor. Telefoon vasthouden in het verkeer mag gewoonweg niet. Of je nou stil staat of niet, je blijft verkeersdeelnemer.
Klopt ja, mooi is datquote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Onzin, je mag je mobiel gewoon vasthouden en gebruiken als je stil staat, dus in de file of voor het rode stoplicht.
https://www.rijksoverheid(...)ik-bellen-in-de-auto
Dank hiervoor! Wist ik niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Onzin, je mag je mobiel gewoon vasthouden en gebruiken als je stil staat, dus in de file of voor het rode stoplicht.
https://www.rijksoverheid(...)ik-bellen-in-de-auto
Of het heel verstandig is is natuurlijk weer wat anders maar het mag wel.quote:
De verwarring kan groot zijn idd!quote:Op donderdag 15 maart 2018 17:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha thanks for the heads up! Lijkt mij gewoon handig om geen verwarring te krijgen.
Anders maken we wel een “Irritaties over Irritaties op de weg topic” 😉
Klopt als een bus!quote:Lief meisje in de Fiat Panda, als we met z'n allen de snelweg opgaan na een verkeerslicht hoor jij echt niet op de linker baan thuis.
Heb jij wel enig besef wat er gebeurd als er iemand zo idioot snel opeens in je spiegel zit? Van een klein puntje in de verte tot vol in de spiegel in twee seconden.quote:
Uiteraard.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb jij wel enig besef wat er gebeurd als er iemand zo idioot snel opeens in je spiegel zit? Van een klein puntje in de verte tot vol in de spiegel in twee seconden.
Met 225 is het niet veel beter hoor...quote:Op vrijdag 16 maart 2018 17:53 schreef Blue_note het volgende:
Maar 5! keer een Nederlander die hem er gewoon voorknalt. Lekker vol in de remmen vanaf 250. Die mensen hebben to-taal niets in de gaten wat er buiten hun auto allemaal aan de hand is.
Je rijdt zo'n 500 meter van een vrachtwagen met je Chevrolet Spark. Je wordt met flink snelheidsverschil ingehaald door een BMW en een Audi. Daarachter rijdt nog een grote sedan links. Wat doe je? A. Je wacht rustig af, immers heb je nog 500 meter om dicht te rijden en dat doe je met 100 op de teller toch niet zo vlot. B: Je flikkert hem in het treintje linksrijders zodat de linksrijders hem in de ABS kunnen stampen ten einde een ongeluk te voorkomen. Immers, je gaf toch richting aan? En je hebt een rood pittig kapsel, dan heb je altijd voorrang. Natuurlijk toeter je naar die persoon die je net hebt laten remmen als ie je inhaalt omdat ie even zo dicht op je zat, nadat je toen ook al even je remmen hebt ingetrapt.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb jij wel enig besef wat er gebeurd als er iemand zo idioot snel opeens in je spiegel zit? Van een klein puntje in de verte tot vol in de spiegel in twee seconden.
We reden met een paar motorrijders door Duitsland, meestal reden we zo rond de 140 tot 150. Altijd netjes rechts rijden totdat je moet inhalen. In de spiegel eigenlijk niets zien, dan over de schouder, ook niets te zien. Altijd een tweede keer in de spiegel en dat was de redding, even wat slingeren want de inhaalmanoeuvre is al min of meer ingezet op dat moment. Zelf dus fors moeten remmen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:37 schreef Blue_note het volgende:
Spiegel je 2x ipv klakkeloos op te schuiven.
Je zag het toch bij 2e keer...quote:Op zaterdag 17 maart 2018 08:45 schreef qajariaq het volgende:
[..]
We reden met een paar motorrijders door Duitsland, meestal reden we zo rond de 140 tot 150. Altijd netjes rechts rijden totdat je moet inhalen. In de spiegel eigenlijk niets zien, dan over de schouder, ook niets te zien. Altijd een tweede keer in de spiegel en dat was de redding, even wat slingeren want de inhaalmanoeuvre is al min of meer ingezet op dat moment. Zelf dus fors moeten remmen.
Bij de volgende tankbeurt bleek dat de anderen de situatie dus ook niet hadden zien aankomen.
Ja en er kon ons toch niets gebeuren want we hadden een helm op.quote:
Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.quote:
Geloof me, als je met een motor 150 rijdt op een niet lege autobahn dan kijk je bijna één derde van de tijd in je spiegels. Hier was het punt dat in dat tijdje dat je niet in een spiegel kijkt maar over je schouder (want blinde hoek) die betreffende auto van een stipje opeens levensgroot achter je zit. Dan moet je dus zelf vol in de remmen.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.
Dus spiegel niet 2 keer, maar ben al tien seconden bezig dat je een keer van baan wilt veranderen.
Echt vervelend voor die hardrijder dat hij niet door kan tuffen op crousecontrol, die slome rukkers zijn het probleem
Daarom zou je juist extra moeten opletten.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja en er kon ons toch niets gebeuren want we hadden een helm op.
Sarcastisch maar zo is het wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.
Dus spiegel niet 2 keer, maar ben al tien seconden bezig dat je een keer van baan wilt veranderen.
Echt vervelend voor die hardrijder dat hij niet door kan tuffen op crousecontrol, die slome rukkers zijn het probleem
Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:24 schreef Fer het volgende:
De Duitsers zelf zijn weinig beter tegenwoordig.
20-30 km te hard
links hangen
gewoon inhalen, je remt maar.
Toch grappig / bijzonder hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik kom enkele keren per jaar in Duitsland en erger me er elke keer weer aan dat Duitsers moeiteloos vanaf de invoegstrook met 60-80 km/h naar de meest linkse baan schuiven.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.
Ervoor gooien zie je bijna niet gebeuren. Ze snappen zelf ook wel dat het snelheidsverschil enorm kan zijn.
Ja in 2003 misschien. Maar dat is rap anders geworden. Beperkingen van 100km wordt gerust 120 of harder gereden. Bordjes met 80 omdat de weg wat beschadigd is compleet genegeerd. En allemaal middenop of links met ongeveer 10 meter ertussen en constant remmen.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.
Ervoor gooien zie je bijna niet gebeuren. Ze snappen zelf ook wel dat het snelheidsverschil enorm kan zijn.
Die 250 is wel heel veel harder dan anderen, dan moet je toch sowieso van je gas zodra je een rijtje auto’s gaat inhalen?quote:
Nee, waarom?quote:Op zaterdag 17 maart 2018 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die 250 is wel heel veel harder dan anderen, dan moet je toch sowieso van je gas zodra je een rijtje auto’s gaat inhalen?
Ik rij er 4-5 keer per week wel. Ieder land heeft er gekke mensen tussen zitten uiteraard.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:43 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Toch grappig / bijzonder hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik kom enkele keren per jaar in Duitsland en erger me er elke keer weer aan dat Duitsers moeiteloos vanaf de invoegstrook met 60-80 km/h naar de meest linkse baan schuiven.
Het maakt wel enorm verschil wat voor je auto je rijdt. De snelheid maakt geen verschil; je remt maar.
Klopt deels. Wat jij beschrijft zie je vaak op vrijdag als het vaak erg druk is op de weg.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja in 2003 misschien. Maar dat is rap anders geworden. Beperkingen van 100km wordt gerust 120 of harder gereden. Bordjes met 80 omdat de weg wat beschadigd is compleet genegeerd. En allemaal middenop of links met ongeveer 10 meter ertussen en constant remmen.
In Duitsland heb je tegenwoordig ook hele volksstammen van die klapmongolen die hem met 100 naar links tieven ongeacht of jij aan komt vliegen hoor.. Beter niet vanuit gaan dat ze scherp zijn en je pootje bij de rem houden, want ze doen het echt gewoon, of je nou een knippertje geeft of niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 13:15 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik rij er 4-5 keer per week wel. Ieder land heeft er gekke mensen tussen zitten uiteraard.
Wat voor auto qua remmen of qua schuiven?
Ik moet zeggen dat ik in mijn Range Rover de meeste mensen het snelst opzij zie gaan, maar die haalt geen 250. In de F-type als 2e en de RS3 het laatste.
Uiteraard is het een verschil of je met een RR remt of een RS3 ja.
In de F-type wel eens de 280 aangetikt (op de meter) dat is toch wel weer fractie anders als je dan vol in de ankers moet.
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 13:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In Duitsland heb je tegenwoordig ook hele volksstammen van die klapmongolen die hem met 100 naar links tieven ongeacht of jij aan komt vliegen hoor.. Beter niet vanuit gaan dat ze scherp zijn en je pootje bij de rem houden, want ze doen het echt gewoon, of je nou een knippertje geeft of niet.
Een jaartje of wat geleden was links nog redelijk heilig daar, maar die tijd is écht voorbij.
Dat doen ze juist zovaak in DL.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:35 schreef Fer het volgende:
Andersom, als jij met 2xx aan komt vliegen en rechts rijdt iemand met 130 richting een vrachtwagen, gaat deze gewoon naar links komen. Die gaat echt niet vol remmen van 130-80.
Ja duhquote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:36 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat doen ze juist zovaak in DL.
Jouw redenatie is de ergernis. Je beschrijft precies wat ik bedoel.
Het snelheidsverschil is bij de auto-vrachtwagen 50.
Tussen de auto en de snellere auto die aankomt 150.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |