abonnement Unibet Coolblue
pi_177524802
En die pagina is dan gevuld met islamitisch terrorisme uit alle windstreken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:53:31 #152
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177524838
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
En die pagina is dan gevuld met islamitisch terrorisme uit alle windstreken.
En Anne Fleur Dekker... :')
pi_177524960
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
En die pagina is dan gevuld met islamitisch terrorisme uit alle windstreken.
Ah, dus daar haalt jarvis de mosterd vandaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177525160
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterker, het bereik van 'oude media' is groter dan ooit. Tien jaar geleden waren jongeren nauwelijks op de hoogte van het reilen en zeilen in hun woonplaats. Lokaal nieuws interesseerde ze niet, en zelfs als dat wel het geval was, dan namen ze niet de moeite om een krant te kopen of naar de website te surfen.

Tegenwoordig bereiken we echter meer jongeren dan ooit. En dan hebben we te danken aan onze Facebookpagina's. Knal een bericht online over de bouw van een nieuw fastfoodrestaurant, een vechtpartij in de binnenstad of gesteggel over de treinverbindingen en je kunt er zeker van zijn dat de lokale jeugd erop duikt. Die taggen elkaar en reageren massaal.
Alleen is de enige die daaraan verdient Facebook. Er is nu juist een trend gaande onder media om zo weinig mogelijk te delen via Facebook en juist te proberen views op de eigen sites te krijgen zodat er wel aan advertenties verdiend kan worden.

Bovendien haken jongeren massaal af op Facebook.
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:16:30 #155
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177525323
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:07 schreef Paardenfallus het volgende:

[..]

Alleen is de enige die daaraan verdient Facebook. Er is nu juist een trend gaande onder media om zo weinig mogelijk te delen via Facebook en juist te proberen views op de eigen sites te krijgen zodat er wel aan advertenties verdiend kan worden.

Bovendien haken jongeren massaal af op Facebook.
Google en Facebook domineren de advertentie-inkomsten. Daarom vind ik het altijd zo grappig dat media wordt aangeleerd om 'Google-vriendelijk' te schrijven en dat verslaggevers worden gestimuleerd om zich te profileren op Facebook en Twitter. Als medium verdien je er amper aan. Wat dat betreft zou een extra belasting voor een bedrijf als Google ten bate van een mediafonds geen rare gedachte zijn.

Dat Topics dat Koos eerder noemde is overigens wel een erg fijne dienst.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:38:30 #157
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177525719
De eerste Amsterdammers schaatsen op de grachten... O+

Ik heb het hier in Groningen één keer meegemaakt dat mensen konden schaatsen op de grachten en dat was echt sprookjesachtig.
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:58:36 #158
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177526080
quote:
Ik vond die zaak wel interessant. Was gisteren op zoek naar het topic hier om even bij te lezen, maar kon het niet meer vinden. Vond dit verhaal wel indrukwekkend.

quote:
Mede-leerlingen van Orlando kwamen vandaag samen op school om te rouwen over zijn dood.

,,Ik kan het nog niet geloven”, zegt Chris van Duijn met tranen in zijn ogen. ,,Ik probeer er samen met vrienden doorheen te komen.” Leerlingen van het Wolfert van Borselen Tweetalig in Rotterdam zijn vanochtend samengekomen op school om hun vriend en medeleerling te herdenken. De school is speciaal in de voorjaarsvakantie open gegaan om leerlingen de gelegenheid te geven om samen te rouwen.

Iedereen op school kende Orlando: hij was opvallend omdat hij lang was, maar ook omdat hij zo aardig was. Tientallen leerlingen melden zich bij de school om de stilteruimte te bezoeken en iets in het condoleanceregister te schrijven. ,,Orlando was zo’n leerling waarvan je blij bent dat hij in je klas zat”, zegt Vivian Vos, lerares biologie. ,,Hij was altijd vrolijk”, zegt docente Engels Annik de Vreede. ,,Vriendelijk, sociaal en hartstikke leuk.”

Klap
Orlando zat in 4 havo. Hij was actief bij de Blaauwe Broek, de toneelclub van school, waar hij enthousiast lid van was en hij zat in de leerlingenraad. Emma van der Haagen kende Orlando goed. ,,Ik dacht eerst: die komt wel terug, maar toen hij dinsdag niet bij zijn toets was, wist ik dat het mis was. De hele week was een ellendige tornado van gevoelens. De klap zat er al een tijdje aan te komen.” Orlando was speciaal, vertelt ze. ,,We wisten allemaal dat hij het ging maken. Hij had zóveel talent en hij was zó’n bijzonder persoon. Hij was zo warm en lief, ik kan bijna niet verdrietig zijn als ik over hem nadenk. Gek genoeg kan ik dan alleen maar blij zijn.”

De hele week was een ellendige tornado van gevoelens. De klap zat er aan te komen

Emma van der Haagen
,,Hij was echt een bijzondere jongen”, vertelt ook May Oude Vrielink. ,,Hij kon heel mooi schrijven, hij maakte voor iedereen gedichten. En hij was heel nieuwsgierig en leergierig. Hij installeerde bijvoorbeeld een app op zijn telefoon omdat hij per se Frans wilde leren. Hij had niet veel, hij had het thuis best moeilijk, maar hij gaf alles. Als hij bijvoorbeeld een pakje sigaretten had, deelde hij meteen uit.”

De leerlingen vinden troost bij elkaar, zegt May. ,,Het verdriet komt in vlagen. Het is heel moeilijk. Niemand van ons heeft ooit zoiets meegemaakt. Sommigen kennen de dood alleen van bijvoorbeeld hun oma. Het helpt als je samen bent.”

Ook leerlingen die hem niet zo goed kenden, zijn verdrietig. ,,Hij kwam altijd een praatje maken”, zegt Anika. ,,Hij was echt superlief. Zelf ben ik helemaal niet zo sociaal.” ,,Ik kende hem van gezicht”, zegt Veerle. ,,Ik kon zien dat hij een blije jongen was.” Sam, die een paar klassen lager zit, komt een bloemetje brengen. Hij kan zijn tranen niet bedwingen.

,,Het is hartverscheurend”, vindt Nathaniel Jordan. ,,Ik zag Orlando elke week, ik regisseerde hem als hij toneel speelde. Hij was heel erg lief, maar hij kon ook uithalen. Niet dat hij agressief was, ik bedoel dat hij fel kon zijn, een beetje bitchy. Toen hij vermist was,ben ik erg geschrokken, toen ze zeiden dat ze duikers in gingen zetten, was ik in shock. Ik verwerk het verlies samen met vrienden die hem goed kenden.”

Flyeren
Het waren leerlingen van de school die aan de bel trokken toen Orlando vorige week vermist was. ,,Donderdag kwamen leerlingen bij mij klagen dat de politie te weinig deed”, zegt schooldirecteur Arnold Koot. ,,Toen hebben wij contact gezocht met de wijkagent. De leerlingen besloten vrijdag zelf te gaan flyeren in Den Haag en Rotterdam. Ik ben enorm trots dat ze zich zo hebben ingespannen voor Orlando.”

,,We hebben geprobeerd de leerlingen zo goed mogelijk te helpen”, zegt docente Annik de Vreede. ,,Je kunt zo weinig doen”, vindt haar collega Vivian Vos. ,,Wij zijn zelf verdrietig. Maar je kunt ze ondersteunen in hun verdriet en ze complimenteren met de moeite die ze hebben gedaan om hem te vinden. dat toont wel aan hoeveel goede vrienden hij had.”
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177526141
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:18 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik heb Jon Richardson een jaartje of twee geleden live gezien in Amsterdam. Briljante komiek ook.
Ja ik houd ook wel van dat soort vreselijk droge humor. Jimmy Carr doet zelf in de herfst nog weer wat optredens in Nederland, maar die staat hier sowieso vrij vaak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:06:22 #160
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177526221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik houd ook wel van dat soort vreselijk droge humor. Jimmy Carr doet zelf in de herfst nog weer wat optredens in Nederland, maar die staat hier sowieso vrij vaak.
Die heb ik de Rai gezien. Vond het erg afgeraffeld toen. Best grappig, maar het was te merken dat hij gewoon twee shows op een avond deed. Erg automatische piloot. Dara O'Briain en Bill Bailey zijn de twee grappigste komieken die ik in Nederland heb gezien.

Ik heb kaarten voor John Cleese straks in mei.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177526513
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 07:50 schreef Volkorenbrood het volgende:
Met jou kan ik praten. ^O^
Ik kan jouw bijdragen aan deze SC veelal eveneens waarderen ^O^.
quote:
Nationalisme heeft dat gebied alleen maar ellende gebracht.
Zoals Tchock gisteren zei: Zelfs gruwelijke gebeurtenissen als WO II hebben niet louter negatieve gevolgen gehad. Er zal dus vast wel iets positiefs over te zeggen zijn (alhoewel ik zo 1,2,3 niet zou weten wat) maar ik ben er wel van overtuigd dat de voordelen in dit geval niet tegen de nadelen opwegen.

Dat geldt naar mijn idee overigens voor iedere indeling van mensen in groepen waarbij mensen er niet bewust voor kiezen om tot een bepaalde groep te behoren.
quote:
En de rol die de CIA heeft gespeeld valt bijna een op een te herleiden naar de huidige situatie in Iran dus ja ik vind dat ook geen enerzijds anderzijds verhaal nee. De oliestaat moest luisteren en anderen moest er een nieuw poppetje komen.
Eens. Een goed voorbeeld om aan te halen in dialogen met havikken die in dezelfde reflex schieten als de NRA na een mass shooting en derhalve meer oorlog bepleiten zodra je begint over de gevolgen van bijvoorbeeld Operation Iraqi Freedom.
quote:
Overigens vind ik als iemand met Turkse roots Turken doorgaans wel iets meer doorgeslagen zijn in etnisch nationalisme.
Ondanks dat ik het in mijn voorgaande post heb over 'kampioenen in xenofobie' is het geen wedstrijd :P maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben hoor.
quote:
En daar is de assimilatie van vrijwel elke minderheid ook echt best wel “goed” gelukt. Behalve eentje. :P
Refereert daar naar Iran of Turkije?
quote:
Wat ik bijvoorbeeld interessant vind aan de Safawiden dat ze Perzisch, Azeri (Turks) , Georgisch, Armeens, Circassisch en Pontisch Grieks als officiële talen hadden. En dat rijk heeft ook meer dan 300 jaar bestaan.
De Saoedi's noemen Iraniërs nog steeds wel eens Safawiden dus ze hebben hun stempel zeker gedrukt op Iran.
quote:
Gaat een beetje tegen de bewering in dat multiculturalisme altijd leidt tot ellendige uiteenspatting van een staat.
Mensen die dergelijke uitlatingen op hun naam hebben staan zijn veelal diep overtuigd van hun eigen gelijk en staan niet open voor andere ideeën maar vind het desondanks de moeite wel waard om de dialoog met hen aan te gaan.
quote:
Dat heeft uiteindelijk ook tot de bekende verschrikkelijke gebeurtenissen geleid en heeft daarna een super-nationalistische staat gebaard. Maar die was wel seculier en geen hoofddoeken, dus dan is het niet erg. Oid. :P
Verbaas me er ook wel eens over dat zelfs de religieus-conservatieve Erdogan-aanhangers zo nationalistisch zijn aangezien dat nationalisme voor een belangrijk deel het gevolg is van het beleid van een persoon die bepaald geen vroom moslim was.
quote:
En dat geclaim met die bekende dichters (Rumi, Sems, Fuzuli) is ook wel hilarisch idd.
Vind het enerzijds inderdaad ook wel lachwekkend om bepaalde Turken en Iraniërs zo fel en overtuigd van het eigen gelijk bepaalde feiten te horen verdraaien of zelfs ontkennen om het in hun straatje te laten passen. Het is anderzijds ook wel kwalijk te noemen. Afghanen in Iran leven in een soort afgezwakte vorm van een apartheidsstaat maar zodra een Afghaan iets goed doet is het uiteraard een Iraniër want Perzische Rijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2018 13:22:47 ]
pi_177526595
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:20 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Ik kan jouw bijdragen aan deze SC veelal eveneens waarderen ^O^.

[..]

Zoals Tchock gisteren zei: Zelfs gruwelijke gebeurtenissen als WO II hebben niet louter negatieve gevolgen gehad. Er zal dus vast wel iets positiefs over te zeggen zijn (alhoewel ik zo 1,2,3 niet zou weten wat) maar ik ben er wel van overtuigd dat de voordelen in dit geval niet tegen de nadelen opwegen.

Dat geldt naar mijn idee overigens voor iedere indeling van mensen in groepen waarbij mensen er niet bewust voor kiezen om tot een bepaalde groep te behoren.

[..]

Eens. Een goed voorbeeld om aan te halen in dialogen met havikken die in dezelfde reflex schieten als de NRA na een mass shooting en derhalve meer oorlog bepleiten zodra je begint over de gevolgen van bijvoorbeeld Operation Iraqi Freedom.

[..]

Ondanks dat ik het in mijn voorgaande post heb over 'kampioenen in xenofobie' is het geen wedstrijd :P maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben hoor.

[..]

Refereert daar naar Iran of Turkije?

[..]

De Saoedi's noemen Iraniërs nog steeds wel eens Safawiden dus ze hebben hun stempel zeker gedrukt op Iran.

[..]

Mensen die dergelijke uitlatingen op hun naam hebben staan zijn veelal diep overtuigd van hun eigen gelijk en staan niet open voor andere ideeën maar vind het desondanks de moeite wel waard om de dialoog met hen aan te gaan.

[..]

Verbaas me er ook wel eens over dat zelfs de religieus-conservatieve Erdogan-aanhangers zo nationalistisch zijn aangezien dat nationalisme voor een belangrijk deel het gevolg is van het beleid van een persoon die bepaald geen vroom moslim was.

[..]

Vind het enerzijds inderdaad ook wel lachwekkend om bepaalde Turken en Iraniërs zo fel en overtuigd van het eigen gelijk bepaalde feiten te horen verdraaien of zelfs ontkennen om het in hun straatje te laten passen. Het is anderzijds ook wel kwalijk te noemen. Afghanen in Iran leven in een soort afgezwakte vorm van een apartheidsstaat maar zodra een Afghaan iets goed doet is het uiteraard een Iraniër want Perzische Rijk.
Daar was Turkije idd.

Maar goed conclusie: Mensen -> :')

Dansen -> ^O^ *O*
Met extra vezels!
pi_177526819
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 08:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die is op zijn best als deelnemer van 'Dance, dance, dance'. Wat was die talkshow van hem ontzettend saai en inhoudsloos zeg.
KLB / Beroemdheden bij serieuze praatprogramma's
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:42 schreef Alexandrier het volgende:
Comedian Russel Brand was onlangs te gast bij Jinek. De rest van de gasten bestond uit o.a. twee voormalig FvD-leden die de gang van zaken rond hun royement kwamen bespreken en één van de voormalige advocaten van Holleeder die het proces tegen hem kwam bespreken.

Russel vond het nodig om meerdere malen het serieuze gesprek tussen de presentatrice en de gasten te onderbreken met onzin. Gezien meneer Brand's beroep is het niet vreemd dat hij tijdens zijn eigen interview probeert de lachers op zijn hand te krijgen maar het feit dat ie andermans interview daarvoor gebruikt is ronduit onbeschoft en zeer storend als je naar het programma kijkt om inhoudelijk geïnformeerd te worden.

Dit incident staat niet op zichzelf. Dit soort toestanden heeft meerdere malen en bij meerdere praatprogramma's plaatsgevonden. Hoofdschuldige is Tan die met RTL Late Night dit soort taferelen faciliteert.
Alhoewel het uiteraard niet aan Humberto an sich maar aan het format van het programma ligt.
pi_177526848
Russel Brand is gewoon zelf een onuitstaanbare, aandachtsopslurpende eikel. Daar kan Tan of de show of wie dan ook niet zo veel aan doen (behalve de persoon die hem uitgenodigd heeft).
pi_177526886
quote:
Wat hebben die beroemdheden daar verloren, of doet hun mening ergens toe?
Mits hun mening , ik vind, erbij vermeld wordt.

Ik kan heus wel zelf beslissen zonder mening van een BN er hoor.
pi_177527219
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:06 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Die heb ik de Rai gezien. Vond het erg afgeraffeld toen. Best grappig, maar het was te merken dat hij gewoon twee shows op een avond deed. Erg automatische piloot. Dara O'Briain en Bill Bailey zijn de twee grappigste komieken die ik in Nederland heb gezien.

Ik heb kaarten voor John Cleese straks in mei.
Nog steeds de 'last time to see me before I die'-tour? Die heb ik vorig jaar al eens gezien. Carr een jaar of twee geleden al eens. Dat was inderdaad wel wat plichtmatig, maar ik vond het best vermakelijk. Ook maar iets van 40% van de Price van Cleese.
Cleese was vooral leuk omdat het Cleese was, maar die doet ook niet veel meer dan wat zaken als oude sketches en zijn speech op de begrafenis van Chapman en dergelijke laten zien met wat context eromheen.
Is er toevallig ergens een lijstje of mailinglist voor optredens van Britse Comedians in Nederland? Ik mis dat soort zaken vaak. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177527721
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er zijn dan wel weer heel wat columnisten in Nederland met een niet-westerse migrantenachtergrond. Fidan Ekiz, Akyol, Lamyae Aharouay, Sheila Sitalsing, Seada Nourhussen, Jamal Ouariachi, Afshin Ellian en in de zomer van Nadia Ezzeroili en Hassan Bahara. Daarbij ben ik er vast nog een paar vergeten.

edit:
Zoals Abdelkader Benali... :@ Prachtige columns. En Ebru natuurlijk...
Wat is dat toch met xenofobe populisten en buitenlandse vrouwen?

Wilders heeft een Hongaarse vrouw, Baudet een Iraanse en Duk een Turkse.
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:27:52 #168
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177527802
quote:
15s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:24 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Wat is dat toch met xenofobe populisten en buitenlandse vrouwen?

Wilders heeft een Hongaarse vrouw, Baudet een Iraanse en Duk een Turkse.
Dat zijn waarschijnlijk de enigen die het uithouden bij autoritaire mannetjes zoals zij :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:29:02 #169
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177527818
quote:
15s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:24 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Wat is dat toch met xenofobe populisten en buitenlandse vrouwen?

Wilders heeft een Hongaarse vrouw, Baudet een Iraanse en Duk een Turkse.
Die van Duk is weggelopen. ;(

Maar klopt, het valt inderdaad op. Heidegger had bijvoorbeeld ook een affaire met de Joodse Hannah Arendt. Geen idee waarom dit is. Misschien is het wel gewoon toeval.
pi_177527837
Of ze vonden dat toevallig een leuke vrouw en besloten er een relatie mee aan te gaan ?
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:32:31 #171
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177527862
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:31 schreef skysherrif het volgende:
Of ze vonden dat toevallig een leuke vrouw en besloten er een relatie mee aan te gaan ?
Lijkt mij wel waarschijnlijk inderdaad.

Misschien maar goed ook dat zelfs onze meest extreem-rechtse figuren nog niet zo geflipt zijn dat ze de boel 'raszuiver' (brrr) willen houden.
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:32:37 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177527863
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:31 schreef skysherrif het volgende:
Of ze vonden dat toevallig een leuke vrouw en besloten er een relatie mee aan te gaan ?
Dat lijkt me logisch. Alleen waarom zijn ze allemaal exotisch? Ik vermoed omdat die dames net wat beter om kunnen gaan met moeilijke mannetjes dan onze vrijgevochten Hollandse meiden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177527881
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er zal ook wel het nodige vriendschapsgeld heen gaan.
Heeft ie Horowitz boos gemaakt? Wellicht dat Bibi's Paard van Troje eveneens iets kan regelen.
pi_177527886
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Lijkt mij wel waarschijnlijk inderdaad.

Misschien maar goed ook dat zelfs onze meest extreem-rechtse figuren nog niet zo geflipt zijn dat ze de boel 'raszuiver' (brrr) willen houden.
Ik denk dat het bij deze figuren inderdaad wel overdreven wordt hoe racistisch en raszuiver ze willen zijn.

Dan moet je toch meer bij deze lui zijn:

https://www.geenstijl.nl/5140973/lul/
pi_177527893
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:34 schreef Alexandrier het volgende:

Alhoewel het uiteraard niet aan Humberto an sich maar aan het format van het programma ligt.
Ja dat krijg je met die onzinnige ronde tafelgesprekken, die bestaan ook wel wat langer dan dat Tan aan talkshows doet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')