Ik ook nietquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:04 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb nooit motorpech met mijn Franse rommel
Die waren in ieder geval goed gebruiktquote:
iddquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:18 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik zie het wel gebeuren, McLaren er uit in q2 en Toro Rosso door naar q3 met de Honda motor.
Alonso vreet zijn Halo op.
Met aerosensorenquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:38 schreef Karstman het volgende:
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
18 rondjes pas tegenover 76 van de papaya.quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:38 schreef Karstman het volgende:
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:16 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee.
Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand isquote:Op donderdag 1 maart 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
Ik denk dat ze gewoon heel veel verschillende dingen aan het uitproberen zijn.. even naar buiten, 1 of 2 rondjes, en dan hup snel weer naar binnen. Met dat brandstoflek was wel pech. En voor de rest is er toch geen reet mee aan te vangen met die koude temperaturen om bijvoorbeeld bandenslijtages te testen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
Nee.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:26 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking.
Verder kan het ook zomaar een andere kant op gaan.
Verder denk ik dat of je nou een band tegen je helm krijgt (met auto eraan) of een stukje spoiler, daar zit wel een verschil in.
Vquote:Op donderdag 1 maart 2018 14:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand is
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:quote:
quote:RedBull is running comparison tests on different front-wing configurations today
Die boemerang hebben ze bij McLaren trouwens wel fraai afgewerkt:quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Kan met de rake te maken hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Juist. Volgens raceauto-ontwerper Enrique Scalabroni heeft RB dit als enige goed aangepakt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan met de rake te maken hebben.
quote:Volgens Scalabroni zorgt de halo voor veel turbulentie richting de luchtinlaat van de motor. De vermindering van schone lucht heeft een negatief effect op het vermogen van de V6’jes. Volgens de groot technisch denker lostte Red Bull dit probleem als enige op.
De achterkant van de nieuwe Red Bull RB14 staat hoger dan de voorkant. Rake noemen ze dat. Hierdoor beïnvloedt de halo de luchtstroom naar de airbox niet. Mercedes heeft dit het slechtst voor elkaar en Ferrari zit er tussenin. ‘Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen’, zegt Enrique Scalabroni.
Bron
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarbij ik me nu wel afvraag waarom de halo niet aan de voorkant van een scharnierpunt is voorzien, en van twee veiligheidspennen aan de achterzijde, zodat deze opklapbaar is?
Veel handiger met in- en uitstappen en in geval van nood.
Dit laatste inderdaad. De halo is en moet het sterkste deel van de auto auto zijn voor impact, afgezien van de monococ.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.
Las ik ook ergens op Twitter, dat ze verschillende dingen testen qua vleugels en daarom geen longruns of snelle tijden nu.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:
[..]
quote:Red Bull Racing ontmantelt barge boards
De barge boards, of beter gezegd de verticale vleugels aan de buitenkant van de side-pods, van de RB14 zijn mogelijk niet stevig genoeg. Er zijn foto's opgedoken waarbij Red Bull Racing een extra element aan de binnenkant van die vleugels richting de side-pods ter versteviging heeft aangebracht. In andere runs heeft de Oostenrijkse renstal die rechtopstaande vleugels helemaal van de auto verwijderd
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.quote:
Oh, al gevonden. Is vanaf 2019 pasquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
ja zag het ook... f1today heeft er nogal een handje van om te speculeren.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
F1 today en het staat er ook niet als feit, maar als mogelijkquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
tis speculeren en een vervelende manier van "journalistiek".quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
F1 today en het staat er ook niets als feit, maar als mogelijk
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
Vandaag rijden ze weinig.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Je mag beperkte aerodynamische aanpasingen doen aan de halo.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Ja, ze hebben het goed voor elkaar en laten dat niet aan de buitenwereld zien, na dag 1 met 100 rondjes en op nummer 1 was het een feit en worden ze kampioenquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Tot ze er weer achter komen dat de correlatie weer verkeerd isquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:47 schreef Gezicht het volgende:
Jongons pre-season testing zegt toch niks
Dat ligt eraan wat je test... Als je betrouwbaarheid, banden- en benzineverbruik test, ja, dan rij je veel rondjes. Als je aero test, dan rij je minder rondjes. Helemaal als je veel verschillende opties wil uitproberen. Dan rij je een paar rondjes, kom je binnen, en ga je na aanpassingen weer naar buiten voor nog een paar rondjes. En niet al die aanpassingen zijn even snel te doen, zeker als je, zoals F1Today meldt, iets met de bargeboards aan het proberen bent. Die zitten nogal vast.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Heb het idee, vooral door het minimale rijden dat er een flink probleem is. Ted Kravitz gaf al op Sky aan dat er onderdelen van de Red Bull vielen. Ik ben er niet gerust op, ze rijden veel te min, volgens mij heeft Max van alle coureurs wederom het minste gereden over die 4 dagen ondanks de "afgelaste" dag gisteren.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:44 schreef SnowOokami het volgende:
15:38
Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen.
15:41
Verstappen staat nog altijd binnen.
/RIP seizoen
Dont shoot the messengerquote:'Onderdeel van het testprogramma'
Dat Max Verstappen en Red Bull Racing tot nu toe nog maar weinig hebben gereden vandaag, maakt allemaal onderdeel uit van het testprogramma, zo verklaart de Oostenrijkse renstal op navragen van F1Today.net.
ook al hebben ze de boel op orde blijft het probleem dat ze weinig invloed op het motorische gedeelte hebben en daar is de grootste slag te makenquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:59 schreef KingRadler het volgende:
Benieuwd of RB het nu wel op orde heeft.
Grindquote:Op donderdag 1 maart 2018 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Gecrasht of in het grind? Aardig verschil lijkt me.
Attenborough impressie "and Here it is, a Verstappen in his natural habitat"quote:
Ze zullen ook niet toegeven dat ze problemen hebben denk ikquote:
quote:16:34 Lots of fuss down outside the Red Bull pit. While those of us looking from above can't see anything, the team is well aware that when the RB14 is lifted off the recovery truck there's a chance people could sneak a look at its floor from below. Screens are up to prevent cameras on the ground getting the view they are looking for.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 16:39 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull wil niet dat de onderkant bekeken wordt.
[..]
Mag dat?quote:Screens are up to prevent cameras on the ground getting the view they are looking for.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 16:39 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull wil niet dat de onderkant bekeken wordt.
[..]
twitter:redbullracing twitterde op donderdag 01-03-2018 om 16:39:30 The weather has been so cold, can you blame @Max33Verstappen for taking a little trip to the beach? 🏖 #F1Testing https://t.co/RHtMazZPc7 reageer retweet
Waarom niet?quote:
Tijdens de tests wel. Tijdens gp-weekenden niet.quote:
twitter:F1 twitterde op donderdag 01-03-2018 om 16:53:28 Lap times are really starting to tumble nowLewis Hamilton goes quickest with a 1:19.333 on the Medium tyre 🔥#F1 #F1Testing https://t.co/IyL0oSOwq6 reageer retweet
het wordt een Engelsman of een Duitser, helaas geen andere smakenquote:Op donderdag 1 maart 2018 16:55 schreef beantherio het volgende:
Ach als we eind dit jaar het eerste WK van Max vieren dan zijn dit soort probleempjes allang weer vergeten.
Ik dacht dat het bij de grindbak was, maar het lijkt me niet dat teams schermen mogen neerzetten buiten hun eigen pitbox.quote:
Ggquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Gasly alweer 115 ronden met een Honda.
Alle kruit verschoten voor de races straksquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Gasly alweer 115 ronden met een Honda.
Lijkt me welquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef KingRadler het volgende:
Mag je de motor vervangen tijdens test dagen
Yep, oneindig veelquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef KingRadler het volgende:
Mag je de motor vervangen tijdens test dagen
Ze lijken er qua betrouwbaarheid goed bij te zitten. Als ze dit jaar qua vermogen ook een beetje goed zitten zie ik Red Bull nog wel switchen.quote:
Het is niet dat het heel slecht gaat, Max heeft door een kleine fout gewoon geen snelle rondes gereden. Voordat hij in de grindbak kwam en vast kwam te zitten reedt hij eerst op intermediates en daarna met een aerorack.quote:Op donderdag 1 maart 2018 18:47 schreef Mansjester het volgende:
Grappig wel.Hier werd afgelopen maanden gepost dat pas bij de eerste testresultaten iets gezegd kan worden over de kansen van Red Bull.
Nu het niet goed gaat met testen,zeggen testdagen ineens niets meer
Dat is een wel een heel zuinige 'reasonably happy' ...twitter:redbullracing twitterde op donderdag 01-03-2018 om 19:29:35 "We are reasonably happy with what the RB14 delivered in its first outing." 👊 Update from the final day of the first test in Barcelona 👉 https://t.co/NefB8HFVJT #F1Testing #RB14 https://t.co/YOLirC9NzR reageer retweet
Dat waren ze vorig jaar ook, het waren maar tests en er was geen vuiltje aan de lucht.quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:36 schreef truthortruth het volgende:Dat is een wel een heel zuinige 'reasonably happy' ...twitter:redbullracing twitterde op donderdag 01-03-2018 om 19:29:35 "We are reasonably happy with what the RB14 delivered in its first outing." 👊 Update from the final day of the first test in Barcelona 👉 https://t.co/NefB8HFVJT #F1Testing #RB14 https://t.co/YOLirC9NzR reageer retweet
Red Bull stond de eerste dag bovenaan en verder hebben ze geen snelle tijden meer kunnen rijden door slecht weer of wat problemen zoals dinsdag (brandstofpomp) en vandaag (grindbak).quote:Op donderdag 1 maart 2018 18:47 schreef Mansjester het volgende:
Grappig wel.Hier werd afgelopen maanden gepost dat pas bij de eerste testresultaten iets gezegd kan worden over de kansen van Red Bull.
Nu het niet goed gaat met testen,zeggen testdagen ineens niets meer
Vandaag ook een lekkage.quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Red Bull stond de eerste dag bovenaan en verder hebben ze geen snelle tijden meer kunnen rijden door slecht weer of wat problemen zoals dinsdag (brandstofpomp) en vandaag (grindbak).
Ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in.
http://www.espn.com/f1/st(...)sting-hiccups-fridayquote:We had a leak, so we were just checking the whole car, and everything was alright after that.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | L. Hamilton Mercedes 1:19.333 94 M (4) S. Vettel Ferrari 1:19.673 218 S (2) S. Vandoorne McLaren 1:19.854 147 HS (4) V. Bottas Mercedes 1:19.976 212 M (2) D. Ricciardo Red Bull 1:20.179 107 M (1) K. Magnussen Haas 1:20.317 132 SS (4) M. Verstappen Red Bull 1:20.326 102 M (2) K. Räikkönen Ferrari 1:20.506 80 S (1) N. Hulkenberg Renault 1:20.547 142 M (1) F. Alonso McLaren 1:20.929 113 SS (4) C. Sainz Jr. Renault 1:20.940 151 M (4) L. Stroll Williams 1:21.142 100 S (4) P. Gasly Toro Rosso 1:21.318 229 S (2) R. Kubica Williams 1:21.495 48 S (2) S. Sirotkin Williams 1:21.822 127 S (2) E. Ocon Force India 1:21.841 79 S (2) S. Pérez Force India 1:21.973 65 S (4) B. Hartley Toro Rosso 1:22.371 95 S (1) R. Grosjean Haas 1:22.578 55 S (1) C. Leclerc Sauber 1:22.721 140 S (2) M. Ericsson Sauber 1:23.408 143 S (1) N. Mazepin Force India 1:25.628 22 M (1) |
Gezien de temperaturen op de baan heeft dat niet veel nut lijkt me.quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:10 schreef bokkepoot het volgende:
Wel grappig dat alleen Haas en McLaren de hogere banden dan Soft gebruikt lijken te hebben.
Lijkt me toch wel handig om die een beetje te evalueren met je testen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |