Als het al een wassen neus is dan toch wel een durequote:Op maandag 13 augustus 2018 21:01 schreef daNpy het volgende:
Het blijft een wassen neus dat hele Tesla
Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden...quote:Op maandag 13 augustus 2018 22:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als het al een wassen neus is dan toch wel een dure
Die subsidies zijn er niet alleen voor Tesla en worden in bijv. de VS steeds verder teruggebracht. In Duitsland zijn Tesla's nog te duur om voor subsidie in aanmerking te komen. De model 3 is de 1e Tesla die onder de grens van 60.000 euro verkocht zou kunnen worden en in Duitsland dan wel subsidie kan krijgen maar die is er nu nog niet leverbaar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 07:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden...
Op een ander forum viel het mensen op dat er in andere landen en met name de US bijna geen Tesla's rondrijden.... nee hehe voor dat geld kun je hele leuke dingen kopen als de staat je niet sponsort
Gedeeltelijk eens, echter jammer dat de politiek enig besef van techniek ontbeert laat staan de capaciteiten om verder dan 2 uur vooruit te kijken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 08:41 schreef nanuk het volgende:
Tesla heeft in ieder geval voor elkaar gekregen dat elektrisch rijden niet een geitenwollensokken imago heeft gekregen. Elektrisch rijden is wel goed op de kaart gezet door Musk. Als die acceptatie had moeten worden opgebouwd vanuit het A segment maar dan voor een (te) hoge prijs dan was het nooit wat geworden. In die zin is een beetje subsidie wel goed besteed.
Ik wacht alleen op die A segment auto die wel betaalbaar is voor een particulier.
S.A. ziet elektromobiliteit nu blijkbaar als een serieuze bedreiging voor hun aardolie inkomsten op langere termijn en zij willen dat risico hedgen door een flink belang in Tesla proberen te verwerven. Het signaal dat hier vanuit gaat zal niet onopgemerkt blijven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 08:41 schreef nanuk het volgende:
Tesla heeft in ieder geval voor elkaar gekregen dat elektrisch rijden niet een geitenwollensokken imago heeft gekregen. Elektrisch rijden is wel goed op de kaart gezet door Musk. Als die acceptatie had moeten worden opgebouwd vanuit het A segment maar dan voor een (te) hoge prijs dan was het nooit wat geworden. In die zin is een beetje subsidie wel goed besteed.
Ik vrees dat de infrastructuur daarvoor tekort schiet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:02 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zou graag zien dat Nederlandse bedrijven per direct gewoon de bedrijfsauto's omzetten naar elektrische auto's. Zo moeilijk is dat niet.
Ik zie liever realistische oplossingen eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:02 schreef kurk_droog het volgende:
ik zou graag zien dat Nederlandse bedrijven per direct gewoon de bedrijfsauto's omzetten naar elektrische auto's. Zo moeilijk is dat niet.
Jammer genoeg zit daar wel een kern van waarheid in.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 09:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
jammer dat de politiek enig besef van techniek ontbeert laat staan de capaciteiten om verder dan 2 uur vooruit te kijken.
quote:
World's first solar panel road opens in Normandy village
Before the solar-powered road – called Wattway – was opened on the RD5 road, the panels were tested at four car parks across France. The constructor was Colas, part of giant telecoms group Bouygues, and financed by the state. A 1km (0.6-mile) route in the small village of Tourouvre-au-Perche covered with 2,800 sq m of electricity-generating panels, was inaugurated on Thursday by the ecology minister, Ségolène Royal.
quote:Dave finally puts an end to the idea of Solar Roadways. We have the test results of the world's biggest solar roadways project, the 1km long 336kW Colas Wattway project in Tourouvre France. Stand in awe at how impractical and expensive it is!, and SPOILER, how it won't usher in a new era of renewable solar technology.
zo realistisch als wat. Grootste gedeelte is lease. Die bedrijven kunnen makkelijk over.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie liever realistische oplossingen eigenlijk.
Dat bedoel ik dus. Geen enkel technisch argument, want "het is lease dus het kan".quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:55 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
zo realistisch als wat. Grootste gedeelte is lease. Die bedrijven kunnen makkelijk over.
Waarom wachten als de economie als een malle gaat, de waarde van de diesels stort in dus de afschrijving loopt toch al schreef. Dan kan je toch beter gewoon nu al de contracten openbreken en iedereen die wil in een elektrisch/hybride alternatief stoppen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Geen enkel technisch argument, want "het is lease dus het kan".
Ik zou eerst zorgen dat het technisch mogelijk is voor met 2 voeten in een onbekend gat te springen. Maar wat ik al zei; verder als 2 uur vooruit kijken is niet van deze tijd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:40 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Waarom wachten als de economie als een malle gaat, de waarde van de diesels stort in dus de afschrijving loopt toch al schreef. Dan kan je toch beter gewoon nu al de contracten openbreken en iedereen die wil in een elektrisch/hybride alternatief stoppen?
Mogelijk heeft Musk zijn hand overspeeld door te tweeten dat "funding secured" zou zijn terwijl de Raad van Bestuur van Tesla geen gedetailleerd financieringsplan ontving.quote:Tesla toch niet van de beurs
Tesla blijft een beursgenoteerd bedrijf. Plannen die ceo Elon Musk had om het bedrijf van de beurs te halen, zijn door hemzelf weer naar de prullenbak verwezen. "Mijn aandeelhouders willen dit." Het hele proces zou Musk ook teveel tijd kosten en hem afleiden.
In een verklaring zegt hij dat hij wist dat het proces om weer van de beurs te gaan 'uitdagend' zou zijn, maar dat het hele proces hem meer afleid dan verwacht. "En dat is een probleem, want we moeten onze focus houden op de productie van Model 3 en financieel stabiel blijven."
Aandeelhouders: 'Alsjeblieft, doe dit niet'
Musk maakte zijn besluit naar eigen zeggen na een gesprek met zijn aandeelhouders. Volgens de ceo gaf een meerderheid aan bij Tesla te blijven als het bedrijf van de beurs zou worden gehaald, maar was het heersende sentiment toch 'alsjeblieft, doe dit niet'.
Begin deze maand tweette Musk dat hij overwoog Tesla van de beurs te halen voor 420 dollar per aandeel. De financiering daarvan zou verzekerd zijn. Later bleek dat hij daarmee duidde op het beleggingsfonds van Saoedi-Arabië, dat er volgens hem meerdere keren op had aangedrongen Tesla van de beurs te halen.
Marktmanipulatie of fraude
Het bericht zorgde voor veel ophef en de koers steeg zo hard dat de handel even werd stilgelegd. Direct rees de vraag of er sprake was van marktmanipulatie of fraude door al een bepaalde prijs per aandeel te noemen en het nieuws via een tweet wereldkundig te maken.
Een dag later liet Musk in een brief aan zijn personeel weten dat hij 'een omgeving wil creëren waarin het bedrijf optimaal kan opereren'. "Als beursgenoteerd bedrijf zijn we onderhevig aan grote schommelingen in de koers, wat een grote afleiding kan zijn voor iedereen die bij Tesla werkt en die allemaal aandeelhouder zijn."
Wat het exacte plan van Musk was, bleef onduidelijk. De Amerikaanse toezichthouder SEC wilde dan ook tekst en uitleg van Musk, net als de Raad van Bestuur van Tesla dat geen gedetailleerd financieringsplan ontving van de ceo.
Investeerders klaagden Musk en Tesla aan. Zij zagen de tweet als een 'nucleaire aanval' op beleggers die willen verdienen aan koersdalingen van het bedrijf. Musk heeft juist een notoire hekel aan dit soort beleggers. Volgens hem wakkeren ze 'angst, onzekerheid en twijfel' over Tesla aan om zo te verdienen aan koersdalingen.
Daar komt het op neer. Er was een berekening dat een Tesla S de zakelijke rijder net zoveel kost als een modale Golf. Het verschil dragen de overige belastingbetalers bij. En maar lachen natuurlijk die Tesla berijders. En vinden dat ze zo goed bezig zijn voor het "milieu". Het stoort me best dat beste rijke ondernemers zo gesubsidieerd worden door ons. En dat zij goedkoop Tesla rijden omdat wij dat voor ze betalen terwijl ze dat best zelf zouden kunnen. Het is een feit dat als de gebruiker het helemaal zelf zou moeten betalen, de kosten van een Tesla, er geen enkele Tesla in Nederland zou rondrijden. Freeloaders die doen alsof ze begaan zijn met de wereld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 07:30 schreef daNpy het volgende:
Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden...
Subsidie is altijd verkeerdquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar komt het op neer. Er was een berekening dat een Tesla S de zakelijke rijder net zoveel kost als een modale Golf. Het verschil dragen de overige belastingbetalers bij. En maar lachen natuurlijk die Tesla berijders. En vinden dat ze zo goed bezig zijn voor het "milieu". Het stoort me best dat beste rijke ondernemers zo gesubsidieerd worden door ons. En dat zij goedkoop Tesla rijden omdat wij dat voor ze betalen terwijl ze dat best zelf zouden kunnen. Het is een feit dat als de gebruiker het helemaal zelf zou moeten betalen, de kosten van een Tesla, er geen enkele Tesla in Nederland zou rondrijden. Freeloaders die doen alsof ze begaan zijn met de wereld.
Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.
Verder is het belachelijk dat zo'n tank van ruim 2.100 kilo met een accupakket van 1.000 kilo het vlaggenschip zou zijn van de energietransitie (als dat sowieso mogelijk is). Het is beschamend dat we verwachten dat zo'n dinosaurus ons brengt waar we willen zijn. Maar de mens (en ook u dacht ik) geilt nou eenmaal op grote alle hulpbronnen in hoog tempo verspillende bakken met aanzien en status. Mede mogelijk gemaakt door alle anderen die dat voor ze betalen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Subsidie is altijd verkeerd
De subsidies gelden niet alleen voor Tesla maar zijn volgens mij vooral bedoeld om op langere termijn de CO2 uitstoot te verminderen. In Duitsland stijgen de verkopen van Tesla ondanks het feit dat je er daar geen subsidie voor krijgt vanwege het feit dat ze (nog) boven de prijsgrens van 60.000 euro kosten. Bijkomend voordeel is geen fijnstof en NOx uitstoot waar veel grote steden mee kampen. De transitie veranderd ook geografische machtsverhoudingen omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.
Dat is niet waar. Het gros van fijnstof komt door slijtage van remmen en van banden. Niet alleen door uitlaatgas. Op dat gebied zijn ze dus ook niet heilig.quote:
Zie eerste zin #79. Ik vind een tank wat een Tesla S is niet een "geloofwaardig alternatief". Het is als een vette BMW maar dan nog zwaarder. Speeltje voor rijken wat wij voor ze betalen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:
omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
Volgens mij remt een Tesla vooral door teruglevering van stroom middels Regenerative Braking.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het gros van fijnstof komt door slijtage van remmen en van banden. Niet alleen door uitlaatgas. Op dat gebied zijn ze dus ook niet heilig.
https://www.volkskrant.nl(...)-overschat~b76420f4/quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens mij remt een Tesla vooral door teruglevering van stroom middels Regenerative Braking.
correct, maar Tesla heeft wel electrische rijden laten doorbreken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Verder is het belachelijk dat zo'n tank van ruim 2.100 kilo met een accupakket van 1.000 kilo het vlaggenschip zou zijn van de energietransitie (als dat sowieso mogelijk is). Het is beschamend dat we verwachten dat zo'n dinosaurus ons brengt waar we willen zijn. Maar de mens (en ook u dacht ik) geilt nou eenmaal op grote alle hulpbronnen in hoog tempo verspillende bakken met aanzien en status. Mede mogelijk gemaakt door alle anderen die dat voor ze betalen.
Dan gebeurd er maar 1 ding, de overheid maakt mobiliteit duurderquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:03 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien (of wel zeker..) zou het veel nuttiger zijn als we zouden bespreken hoe we de "vervoersbehoefte" kunnen beperken. Dat in het kader van Trias energetica. Denk je in: al die miljoenen vervoerskilometers per dag. Zijn die wel zo noodzakelijk? Zo zonde van de onproductieve verspilde tijd ook. Kan dat niet anders als we het anders inrichten? Ik denk het wel.
Dat moet je eerst maken en dat is erg energie-intensief, nog afgezien van opslag en distributie en de problemen van brandstofcellen in de winter (Stukvriezen)quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
Die term "mobiliteit" moeten we dan vanaf. Het is precies wat ik schreef: al die zinloze miljoenen vervoerskilometers vaak zonder noodzaak. Misschien een nieuwe definitie daarvan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan gebeurd er maar 1 ding, de overheid maakt mobiliteit duurder
Ja, de techniek om het efficiënt te gebruiken is er nog niet, maar verder is het in overvloed aanwezig.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat moet je eerst maken en dat is erg energie-intensief, nog afgezien van opslag en distributie en de problemen van brandstofcellen in de winter (Stukvriezen)
Kansloos. Dit wordt enkel beweerd door degenen die geen enkel idee hebben van de problemen die het met zich meebrengt. Het lijkt een soort mantra en men is nooit bereid om zich in te lezen in wat daar bij komt kijken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
Maak eerst maar eens hard dat die kilometers zonder noodzaak zijn, stappen weinig mensen in de auto voor de lol in de Nederlandse spitsquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die term "mobiliteit" moeten we dan vanaf. Het is precies wat ik schreef: al die zinloze miljonen vervoerskilometers vaak zonder noodzaak. Misschien een nieuwe definitie daarvan.
Het is bekend dat spitsverkeer voor een groot deel geen woon- werkverkeer is. Dat is bekend. Kijk dat eerst maar even na. Verder is het te goedkoop. Het gebeurt omdat het kan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak eerst maar eens hard dat die kilometers zonder noodzaak zijn, stappen weinig mensen in de auto voor de lol in de Nederlandse spits
Probleem is ook dat er nog geen goedkoop alternatief is voor het gebruik van edelmetalen zoals Platina en Palladium in brandstofcellen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:18 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, de techniek om het efficiënt te gebruiken is er nog niet, maar verder is het in overvloed aanwezig.
Jij claimt, jij maakt hardquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is bekend dat spitsverkeer voor een groot deel geen woon- werkverkeer is. Dat is bekend. Kijk dat eerst maar even na.
Net als koper voor de elektromotorenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Probleem is ook dat er nog geen goedkoop alternatief is voor het gebruik van edelmetalen zoals Platina en Palladium in brandstofcellen.
Algemene kennis Pierre. Het is geen "claim". Het is gewoon waar.quote:
Dan is vast heel eenvoudig voor je hard te maken dat mensen voor hun lol in trein en auto stappen en dat het helemaal niet nodig isquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Algemene kennis Pierre. Het is geen "claim". Het is gewoon waar.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-op-weg-naar-huisquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is vast heel eenvoudig voor je hard te maken dat mensen voor hun lol in trein en auto stappen en dat het helemaal niet nodig is
77 procent woon-werkverkeer of zakelijk bezoek, onderwijs of een cursus in de ochtend, die mensen moeten ook weer terug.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-op-weg-naar-huis
Zo vermoeiend dit. Je lijkt nooit iets te onthouden.
Het is geen geloofwaardig alternatief. Er zijn nu al niet voldoende grondstoffen om het wagenpark van accu's te voorzien. We kunnen langer door op brandstof wat dat betreft. En dan reken ik het lucht en water verkeer niet eens mee.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De subsidies gelden niet alleen voor Tesla maar zijn volgens mij vooral bedoeld om op langere termijn de CO2 uitstoot te verminderen. In Duitsland stijgen de verkopen van Tesla ondanks het feit dat je er daar geen subsidie voor krijgt vanwege het feit dat ze (nog) boven de prijsgrens van 60.000 euro kosten. Bijkomend voordeel is geen fijnstof en NOx uitstoot waar veel grote steden mee kampen. De transitie veranderd ook geografische machtsverhoudingen omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
In de aardkorst is genoeg mijnbaar nikkel, lithium en kobalt aanwezig. De oplopende prijzen zorgen ervoor dat geïnvesteerd wordt in mijnbouw capaciteit. Het gebruik van kobalt wil men terugdringen waarbij met de introductie van de nieuwe cellen van de Model 3 van Tesla al een behoorlijke stap is gezet. Voorlopig groeit het aandeel van elektrische mobiliteit langzaam maar gestaag. Stoppen zie ik het voorlopig niet, eerder versnellen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 00:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is geen geloofwaardig alternatief. Er zijn nu al niet voldoende grondstoffen om het wagenpark van accu's te voorzien. We kunnen langer door op brandstof wat dat betreft. En dan reken ik het lucht en water verkeer niet eens mee.
Stop de elektro onzin.
Richt onderzoeken op haalbaarheid.
Ziet er uit alsof dit een auto uit een alternatieve toekomst is waarin er in de Koude Oorlog de Cuba-crisis niet op een vredige manier was opgelost.quote:Op zondag 26 augustus 2018 06:35 schreef nixxx het volgende:
Hebben jullie de nieuwe kalasjnikov al gezien?
https://www.cnbc.com/2018(...)alashnikov-cv-1.html
Hehe, ik vind het mooi retrodesign.quote:Op zondag 26 augustus 2018 10:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ziet er uit alsof dit een auto uit een alternatieve toekomst is waarin er in de Koude Oorlog de Cuba-crisis niet op een vredige manier was opgelost.
Ik weet zeker dat we nu nog niet aan het stoppen van kerncentrales toe zijn en alles op elektriciteit. Ook mensen moeten mentaal veranderen wil je een lager voet-afdruk krijgen, investeren in elektriciteit. Als men wil kan het wel maar dat heeft meer tijd nodig dan dat ze nu zeggen.quote:Op zondag 30 september 2018 22:53 schreef Digi2 het volgende:
De sterk gestegen aardolieprijs is een flinke stimulans elektromobiliteit te bevorderen, brent aardolie kost nu al meer dan $80 per vat. Benzine is nu een dure brandstof.
Hangt bij velen gewoon van de portemonnee af. Als er straks ergens een doorbraak is op accu-gebied gaan auto's veel verder rijden en veel minder kosten. Kost een powerwall of iets soortgelijks in je huis om de stroom op te slaan plots de helft en zonnepanelen worden ook nog steeds goedkoper. Dan is het voor iedereen ineens goedkoper om elektrisch te rijden en zie je binnen korte tijd een enorme omslag.quote:Op zondag 30 september 2018 23:07 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat we nu nog niet aan het stoppen van kerncentrales toe zijn en alles op elektriciteit. Ook mensen moeten mentaal veranderen wil je een lager voet-afdruk krijgen, investeren in elektriciteit. Als men wil kan het wel maar dat heeft meer tijd nodig dan dat ze nu zeggen.
Goed artikel inderdaad.quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:13 schreef Solstice1 het volgende:
https://www.pocket-lint.c(...)d-power-over-the-air
Artikeltje dat ik later eens rustig door ga lezen.
Tesla voldoet nu aan de laatst gestelde eigen prognoses en een fabriek in China opend een grote markt die ze blijkbaar snel willen bereiken.quote:Autoproductie Tesla in derde kwartaal fors hoger
De Amerikaanse producent van elektrische auto's Tesla heeft in het derde kwartaal flink meer auto's gebouwd. Volgens het bedrijf rolden er in totaal 80.142 voertuigen van de band, een stijging van 50 procent ten opzichte van het eerdere record dat in het tweede kwartaal werd gehaald.
Bij de Model 3 ging het om 53.239 auto's, bijna een verdubbeling vergeleken met het productievolume in het tweede kwartaal. Dit cijfer komt overeen met de verwachtingen van Tesla.
Er was een doelstelling voor 50.000 tot 55.000 auto's. Van de Model S en X werden 26.903 auto's gebouwd, een lichte stijging op kwartaalbasis en eveneens conform de eigen prognoses.
De leveringen bedroegen in de afgelopen periode 83.500 voertuigen. Tesla stelt dat dit alleen al neerkomt op meer dan 80 procent van de totale leveringen door het bedrijf in heel 2017. De doelstelling voor de levering van 100.000 wagens van de Model S en X in 2018 blijft onveranderd.
Tesla liet verder weten dat het de bouw van zijn fabriek in het Chinese Shanghai gaat versnellen. Op die manier wil het bedrijf de Chinese importheffingen op buitenlandse auto's en de kosten voor het vervoeren van auto's over zee omzeilen.
De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.quote:Oil’s March Toward $100 Is Just What Electric Cars Need
While electric and plug-in hybrid vehicles are still a tiny fraction of global sales, growth rates have been spectacular. In the second quarter, deliveries increased by 77 percent year-on-year to 411,000 vehicles worldwide, according to Bloomberg NEF. Even before the latest rally in oil prices, that was forecast to rise a further 49 percent by the same quarter next year.
“We’re already seeing demand outstripping supply,” said Fiona Howarth, CEO of Octopus Electric Vehicles, a British car-leasing firm. High oil prices “will add to the acceleration of growth. EVs are coming quicker than most people think.”
Tijd voor nieuwe accu-technologie dus.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.
[ afbeelding ]
Dat maar ook veel meer fabrieken bouwen die de accu-cellen produceren.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:15 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Tijd voor nieuwe accu-technologie dus.
Dat is ook de reden waarom er niet bij de bestaande fabrikanten miljoenen van de band rollen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.
[ afbeelding ]
ICE auto’s?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 18:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom er niet bij de bestaande fabrikanten miljoenen van de band rollen.
Ja miljoenen ICE auto's maken dat wel maar miljoenen elektrische auto's is iets anders.
Veel mensen (zelfs auto journalisten) lijken dat niet te snappen en blijven de lagere aantallen elektrische auto's van sommige fabrikanten lacherig te benaderen. Want "VW blaast ze toch wel even weg zodra ze gaan produceren".
Tot nu heeft een groot deel van de auto wereld kunnen afkijken hoe het moet, herstel dat afkijken doen ze al ruim 5 jaar maar beantwoorden kunnen ze echt niet in de aantallen die ze met ICE auto's doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |