abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:01:45 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181161783
Het blijft een wassen neus dat hele Tesla :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181165445
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:01 schreef daNpy het volgende:
Het blijft een wassen neus dat hele Tesla :D
Als het al een wassen neus is dan toch wel een dure ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:30:47 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181170797
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als het al een wassen neus is dan toch wel een dure ;)
Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden... :')

Op een ander forum viel het mensen op dat er in andere landen en met name de US bijna geen Tesla's rondrijden.... nee hehe voor dat geld kun je hele leuke dingen kopen als de staat je niet sponsort _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181171105
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden... :')

Op een ander forum viel het mensen op dat er in andere landen en met name de US bijna geen Tesla's rondrijden.... nee hehe voor dat geld kun je hele leuke dingen kopen als de staat je niet sponsort _O-
Die subsidies zijn er niet alleen voor Tesla en worden in bijv. de VS steeds verder teruggebracht. In Duitsland zijn Tesla's nog te duur om voor subsidie in aanmerking te komen. De model 3 is de 1e Tesla die onder de grens van 60.000 euro verkocht zou kunnen worden en in Duitsland dan wel subsidie kan krijgen maar die is er nu nog niet leverbaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181171382
Tesla heeft in ieder geval voor elkaar gekregen dat elektrisch rijden niet een geitenwollensokken imago heeft gekregen. Elektrisch rijden is wel goed op de kaart gezet door Musk. Als die acceptatie had moeten worden opgebouwd vanuit het A segment maar dan voor een (te) hoge prijs dan was het nooit wat geworden. In die zin is een beetje subsidie wel goed besteed.

Ik wacht alleen op die A segment auto die wel betaalbaar is voor een particulier.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:14:48 #66
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181171789
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:41 schreef nanuk het volgende:
Tesla heeft in ieder geval voor elkaar gekregen dat elektrisch rijden niet een geitenwollensokken imago heeft gekregen. Elektrisch rijden is wel goed op de kaart gezet door Musk. Als die acceptatie had moeten worden opgebouwd vanuit het A segment maar dan voor een (te) hoge prijs dan was het nooit wat geworden. In die zin is een beetje subsidie wel goed besteed.

Ik wacht alleen op die A segment auto die wel betaalbaar is voor een particulier.
Gedeeltelijk eens, echter jammer dat de politiek enig besef van techniek ontbeert laat staan de capaciteiten om verder dan 2 uur vooruit te kijken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181175048
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:41 schreef nanuk het volgende:
Tesla heeft in ieder geval voor elkaar gekregen dat elektrisch rijden niet een geitenwollensokken imago heeft gekregen. Elektrisch rijden is wel goed op de kaart gezet door Musk. Als die acceptatie had moeten worden opgebouwd vanuit het A segment maar dan voor een (te) hoge prijs dan was het nooit wat geworden. In die zin is een beetje subsidie wel goed besteed.

S.A. ziet elektromobiliteit nu blijkbaar als een serieuze bedreiging voor hun aardolie inkomsten op langere termijn en zij willen dat risico hedgen door een flink belang in Tesla proberen te verwerven. Het signaal dat hier vanuit gaat zal niet onopgemerkt blijven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181176483
ik zou graag zien dat Nederlandse bedrijven per direct gewoon de bedrijfsauto's omzetten naar elektrische auto's. Zo moeilijk is dat niet.
pi_181176689
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 13:02 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zou graag zien dat Nederlandse bedrijven per direct gewoon de bedrijfsauto's omzetten naar elektrische auto's. Zo moeilijk is dat niet.
Ik vrees dat de infrastructuur daarvoor tekort schiet.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:26:32 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181176987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:02 schreef kurk_droog het volgende:
ik zou graag zien dat Nederlandse bedrijven per direct gewoon de bedrijfsauto's omzetten naar elektrische auto's. Zo moeilijk is dat niet.
Ik zie liever realistische oplossingen eigenlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181177303
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:14 schreef daNpy het volgende:

[..]
jammer dat de politiek enig besef van techniek ontbeert laat staan de capaciteiten om verder dan 2 uur vooruit te kijken.
Jammer genoeg zit daar wel een kern van waarheid in.
quote:

World's first solar panel road opens in Normandy village

Before the solar-powered road – called Wattway – was opened on the RD5 road, the panels were tested at four car parks across France. The constructor was Colas, part of giant telecoms group Bouygues, and financed by the state. A 1km (0.6-mile) route in the small village of Tourouvre-au-Perche covered with 2,800 sq m of electricity-generating panels, was inaugurated on Thursday by the ecology minister, Ségolène Royal.

quote:
Dave finally puts an end to the idea of Solar Roadways. We have the test results of the world's biggest solar roadways project, the 1km long 336kW Colas Wattway project in Tourouvre France. Stand in awe at how impractical and expensive it is!, and SPOILER, how it won't usher in a new era of renewable solar technology.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181177697
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik zie liever realistische oplossingen eigenlijk.
zo realistisch als wat. Grootste gedeelte is lease. Die bedrijven kunnen makkelijk over.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:38:26 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181180129
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:55 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

zo realistisch als wat. Grootste gedeelte is lease. Die bedrijven kunnen makkelijk over.
Dat bedoel ik dus. Geen enkel technisch argument, want "het is lease dus het kan". |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181180195
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Geen enkel technisch argument, want "het is lease dus het kan". |:(
Waarom wachten als de economie als een malle gaat, de waarde van de diesels stort in dus de afschrijving loopt toch al schreef. Dan kan je toch beter gewoon nu al de contracten openbreken en iedereen die wil in een elektrisch/hybride alternatief stoppen?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:42:32 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181180220
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:40 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Waarom wachten als de economie als een malle gaat, de waarde van de diesels stort in dus de afschrijving loopt toch al schreef. Dan kan je toch beter gewoon nu al de contracten openbreken en iedereen die wil in een elektrisch/hybride alternatief stoppen?
Ik zou eerst zorgen dat het technisch mogelijk is voor met 2 voeten in een onbekend gat te springen. Maar wat ik al zei; verder als 2 uur vooruit kijken is niet van deze tijd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181449018
quote:
Tesla toch niet van de beurs

Tesla blijft een beursgenoteerd bedrijf. Plannen die ceo Elon Musk had om het bedrijf van de beurs te halen, zijn door hemzelf weer naar de prullenbak verwezen. "Mijn aandeelhouders willen dit." Het hele proces zou Musk ook teveel tijd kosten en hem afleiden.

In een verklaring zegt hij dat hij wist dat het proces om weer van de beurs te gaan 'uitdagend' zou zijn, maar dat het hele proces hem meer afleid dan verwacht. "En dat is een probleem, want we moeten onze focus houden op de productie van Model 3 en financieel stabiel blijven."
Aandeelhouders: 'Alsjeblieft, doe dit niet'

Musk maakte zijn besluit naar eigen zeggen na een gesprek met zijn aandeelhouders. Volgens de ceo gaf een meerderheid aan bij Tesla te blijven als het bedrijf van de beurs zou worden gehaald, maar was het heersende sentiment toch 'alsjeblieft, doe dit niet'.
Begin deze maand tweette Musk dat hij overwoog Tesla van de beurs te halen voor 420 dollar per aandeel. De financiering daarvan zou verzekerd zijn. Later bleek dat hij daarmee duidde op het beleggingsfonds van Saoedi-Arabië, dat er volgens hem meerdere keren op had aangedrongen Tesla van de beurs te halen.

Marktmanipulatie of fraude
Het bericht zorgde voor veel ophef en de koers steeg zo hard dat de handel even werd stilgelegd. Direct rees de vraag of er sprake was van marktmanipulatie of fraude door al een bepaalde prijs per aandeel te noemen en het nieuws via een tweet wereldkundig te maken.

Een dag later liet Musk in een brief aan zijn personeel weten dat hij 'een omgeving wil creëren waarin het bedrijf optimaal kan opereren'. "Als beursgenoteerd bedrijf zijn we onderhevig aan grote schommelingen in de koers, wat een grote afleiding kan zijn voor iedereen die bij Tesla werkt en die allemaal aandeelhouder zijn."

Wat het exacte plan van Musk was, bleef onduidelijk. De Amerikaanse toezichthouder SEC wilde dan ook tekst en uitleg van Musk, net als de Raad van Bestuur van Tesla dat geen gedetailleerd financieringsplan ontving van de ceo.

Investeerders klaagden Musk en Tesla aan. Zij zagen de tweet als een 'nucleaire aanval' op beleggers die willen verdienen aan koersdalingen van het bedrijf. Musk heeft juist een notoire hekel aan dit soort beleggers. Volgens hem wakkeren ze 'angst, onzekerheid en twijfel' over Tesla aan om zo te verdienen aan koersdalingen.
Mogelijk heeft Musk zijn hand overspeeld door te tweeten dat "funding secured" zou zijn terwijl de Raad van Bestuur van Tesla geen gedetailleerd financieringsplan ontving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 25-08-2018 19:12:49 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181457640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:30 schreef daNpy het volgende:
Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden...
Daar komt het op neer. Er was een berekening dat een Tesla S de zakelijke rijder net zoveel kost als een modale Golf. Het verschil dragen de overige belastingbetalers bij. En maar lachen natuurlijk die Tesla berijders. En vinden dat ze zo goed bezig zijn voor het "milieu". Het stoort me best dat beste rijke ondernemers zo gesubsidieerd worden door ons. En dat zij goedkoop Tesla rijden omdat wij dat voor ze betalen terwijl ze dat best zelf zouden kunnen. Het is een feit dat als de gebruiker het helemaal zelf zou moeten betalen, de kosten van een Tesla, er geen enkele Tesla in Nederland zou rondrijden. Freeloaders die doen alsof ze begaan zijn met de wereld.

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 25-08-2018 22:24:36 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:25:32 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181457826
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar komt het op neer. Er was een berekening dat een Tesla S de zakelijke rijder net zoveel kost als een modale Golf. Het verschil dragen de overige belastingbetalers bij. En maar lachen natuurlijk die Tesla berijders. En vinden dat ze zo goed bezig zijn voor het "milieu". Het stoort me best dat beste rijke ondernemers zo gesubsidieerd worden door ons. En dat zij goedkoop Tesla rijden omdat wij dat voor ze betalen terwijl ze dat best zelf zouden kunnen. Het is een feit dat als de gebruiker het helemaal zelf zou moeten betalen, de kosten van een Tesla, er geen enkele Tesla in Nederland zou rondrijden. Freeloaders die doen alsof ze begaan zijn met de wereld.

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.
Subsidie is altijd verkeerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181458108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Subsidie is altijd verkeerd
Verder is het belachelijk dat zo'n tank van ruim 2.100 kilo met een accupakket van 1.000 kilo het vlaggenschip zou zijn van de energietransitie (als dat sowieso mogelijk is). Het is beschamend dat we verwachten dat zo'n dinosaurus ons brengt waar we willen zijn. Maar de mens (en ook u dacht ik) geilt nou eenmaal op grote alle hulpbronnen in hoog tempo verspillende bakken met aanzien en status. Mede mogelijk gemaakt door alle anderen die dat voor ze betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458231
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.
De subsidies gelden niet alleen voor Tesla maar zijn volgens mij vooral bedoeld om op langere termijn de CO2 uitstoot te verminderen. In Duitsland stijgen de verkopen van Tesla ondanks het feit dat je er daar geen subsidie voor krijgt vanwege het feit dat ze (nog) boven de prijsgrens van 60.000 euro kosten. Bijkomend voordeel is geen fijnstof en NOx uitstoot waar veel grote steden mee kampen. De transitie veranderd ook geografische machtsverhoudingen omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181458350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:
Bijkomend voordeel is geen fijnstof
Dat is niet waar. Het gros van fijnstof komt door slijtage van remmen en van banden. Niet alleen door uitlaatgas. Op dat gebied zijn ze dus ook niet heilig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458452
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:
omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
Zie eerste zin #79. Ik vind een tank wat een Tesla S is niet een "geloofwaardig alternatief". Het is als een vette BMW maar dan nog zwaarder. Speeltje voor rijken wat wij voor ze betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het gros van fijnstof komt door slijtage van remmen en van banden. Niet alleen door uitlaatgas. Op dat gebied zijn ze dus ook niet heilig.
Volgens mij remt een Tesla vooral door teruglevering van stroom middels Regenerative Braking.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181458524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgens mij remt een Tesla vooral door teruglevering van stroom middels Regenerative Braking.
https://www.volkskrant.nl(...)-overschat~b76420f4/

Maar maakt niet uit. Ze moeten alleen ongeveer een kwart/ een achtste wegen en je moet hem zelf betalen. Als je het over een serieuze energietransitie wilt hebben dan moeten we denken aan ligfiets-achtige dingen. Niet over legervoertuigen van 2 ton. Het probleem is m.i. dat we precies hetzelfde willen maar dan elektrisch en dat kan niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 25-08-2018 22:55:31 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:51:46 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181458583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Verder is het belachelijk dat zo'n tank van ruim 2.100 kilo met een accupakket van 1.000 kilo het vlaggenschip zou zijn van de energietransitie (als dat sowieso mogelijk is). Het is beschamend dat we verwachten dat zo'n dinosaurus ons brengt waar we willen zijn. Maar de mens (en ook u dacht ik) geilt nou eenmaal op grote alle hulpbronnen in hoog tempo verspillende bakken met aanzien en status. Mede mogelijk gemaakt door alle anderen die dat voor ze betalen.
correct, maar Tesla heeft wel electrische rijden laten doorbreken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181458873
Misschien (of wel zeker..) zou het veel nuttiger zijn als we zouden bespreken hoe we de "vervoersbehoefte" kunnen beperken. Dat in het kader van Trias energetica. Denk je in: al die miljoenen vervoerskilometers per dag. Zijn die wel zo noodzakelijk? Zo zonde van de onproductieve verspilde tijd ook. Kan dat niet anders als we het anders inrichten? Ik denk het wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:09:28 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:03 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien (of wel zeker..) zou het veel nuttiger zijn als we zouden bespreken hoe we de "vervoersbehoefte" kunnen beperken. Dat in het kader van Trias energetica. Denk je in: al die miljoenen vervoerskilometers per dag. Zijn die wel zo noodzakelijk? Zo zonde van de onproductieve verspilde tijd ook. Kan dat niet anders als we het anders inrichten? Ik denk het wel.
Dan gebeurd er maar 1 ding, de overheid maakt mobiliteit duurder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459093
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:16:51 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459258
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
Dat moet je eerst maken en dat is erg energie-intensief, nog afgezien van opslag en distributie en de problemen van brandstofcellen in de winter (Stukvriezen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459271
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan gebeurd er maar 1 ding, de overheid maakt mobiliteit duurder
Die term "mobiliteit" moeten we dan vanaf. Het is precies wat ik schreef: al die zinloze miljoenen vervoerskilometers vaak zonder noodzaak. Misschien een nieuwe definitie daarvan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181459309
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat moet je eerst maken en dat is erg energie-intensief, nog afgezien van opslag en distributie en de problemen van brandstofcellen in de winter (Stukvriezen)
Ja, de techniek om het efficiënt te gebruiken is er nog niet, maar verder is het in overvloed aanwezig.
pi_181459330
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
Kansloos. Dit wordt enkel beweerd door degenen die geen enkel idee hebben van de problemen die het met zich meebrengt. Het lijkt een soort mantra en men is nooit bereid om zich in te lezen in wat daar bij komt kijken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:19:38 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die term "mobiliteit" moeten we dan vanaf. Het is precies wat ik schreef: al die zinloze miljonen vervoerskilometers vaak zonder noodzaak. Misschien een nieuwe definitie daarvan.
Maak eerst maar eens hard dat die kilometers zonder noodzaak zijn, stappen weinig mensen in de auto voor de lol in de Nederlandse spits
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459398
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maak eerst maar eens hard dat die kilometers zonder noodzaak zijn, stappen weinig mensen in de auto voor de lol in de Nederlandse spits
Het is bekend dat spitsverkeer voor een groot deel geen woon- werkverkeer is. Dat is bekend. Kijk dat eerst maar even na. Verder is het te goedkoop. Het gebeurt omdat het kan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181459403
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:18 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, de techniek om het efficiënt te gebruiken is er nog niet, maar verder is het in overvloed aanwezig.
Probleem is ook dat er nog geen goedkoop alternatief is voor het gebruik van edelmetalen zoals Platina en Palladium in brandstofcellen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:21:26 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is bekend dat spitsverkeer voor een groot deel geen woon- werkverkeer is. Dat is bekend. Kijk dat eerst maar even na.
Jij claimt, jij maakt hard
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:22:04 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459430
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is ook dat er nog geen goedkoop alternatief is voor het gebruik van edelmetalen zoals Platina en Palladium in brandstofcellen.
Net als koper voor de elektromotoren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459434
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij claimt, jij maakt hard
Algemene kennis Pierre. Het is geen "claim". Het is gewoon waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:23:21 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Algemene kennis Pierre. Het is geen "claim". Het is gewoon waar.
Dan is vast heel eenvoudig voor je hard te maken dat mensen voor hun lol in trein en auto stappen en dat het helemaal niet nodig is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459507
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan is vast heel eenvoudig voor je hard te maken dat mensen voor hun lol in trein en auto stappen en dat het helemaal niet nodig is
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-op-weg-naar-huis

Zo vermoeiend dit. Je lijkt nooit iets te onthouden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:28:43 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-op-weg-naar-huis

Zo vermoeiend dit. Je lijkt nooit iets te onthouden.
77 procent woon-werkverkeer of zakelijk bezoek, onderwijs of een cursus in de ochtend, die mensen moeten ook weer terug.
Maar jij wilt dus dat mensen niet meer privé reizen, duidelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 augustus 2018 @ 00:37:40 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181461149
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De subsidies gelden niet alleen voor Tesla maar zijn volgens mij vooral bedoeld om op langere termijn de CO2 uitstoot te verminderen. In Duitsland stijgen de verkopen van Tesla ondanks het feit dat je er daar geen subsidie voor krijgt vanwege het feit dat ze (nog) boven de prijsgrens van 60.000 euro kosten. Bijkomend voordeel is geen fijnstof en NOx uitstoot waar veel grote steden mee kampen. De transitie veranderd ook geografische machtsverhoudingen omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
Het is geen geloofwaardig alternatief. Er zijn nu al niet voldoende grondstoffen om het wagenpark van accu's te voorzien. We kunnen langer door op brandstof wat dat betreft. En dan reken ik het lucht en water verkeer niet eens mee.

Stop de elektro onzin.
Richt onderzoeken op haalbaarheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181461947
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is geen geloofwaardig alternatief. Er zijn nu al niet voldoende grondstoffen om het wagenpark van accu's te voorzien. We kunnen langer door op brandstof wat dat betreft. En dan reken ik het lucht en water verkeer niet eens mee.

Stop de elektro onzin.
Richt onderzoeken op haalbaarheid.
In de aardkorst is genoeg mijnbaar nikkel, lithium en kobalt aanwezig. De oplopende prijzen zorgen ervoor dat geïnvesteerd wordt in mijnbouw capaciteit. Het gebruik van kobalt wil men terugdringen waarbij met de introductie van de nieuwe cellen van de Model 3 van Tesla al een behoorlijke stap is gezet. Voorlopig groeit het aandeel van elektrische mobiliteit langzaam maar gestaag. Stoppen zie ik het voorlopig niet, eerder versnellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-08-2018 09:23:23 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 26 augustus 2018 @ 06:35:55 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181464260
Hebben jullie de nieuwe kalasjnikov al gezien?

https://www.cnbc.com/2018(...)alashnikov-cv-1.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 10:33:57 #105
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181466094
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 06:35 schreef nixxx het volgende:
Hebben jullie de nieuwe kalasjnikov al gezien?

https://www.cnbc.com/2018(...)alashnikov-cv-1.html
Ziet er uit alsof dit een auto uit een alternatieve toekomst is waarin er in de Koude Oorlog de Cuba-crisis niet op een vredige manier was opgelost.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:06:28 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181469269
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ziet er uit alsof dit een auto uit een alternatieve toekomst is waarin er in de Koude Oorlog de Cuba-crisis niet op een vredige manier was opgelost.
Hehe, ik vind het mooi retrodesign.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182243069
De sterk gestegen aardolieprijs is een flinke stimulans elektromobiliteit te bevorderen, brent aardolie kost nu al meer dan $80 per vat. Benzine is nu een dure brandstof.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182243387
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:53 schreef Digi2 het volgende:
De sterk gestegen aardolieprijs is een flinke stimulans elektromobiliteit te bevorderen, brent aardolie kost nu al meer dan $80 per vat. Benzine is nu een dure brandstof.
Ik weet zeker dat we nu nog niet aan het stoppen van kerncentrales toe zijn en alles op elektriciteit. Ook mensen moeten mentaal veranderen wil je een lager voet-afdruk krijgen, investeren in elektriciteit. Als men wil kan het wel maar dat heeft meer tijd nodig dan dat ze nu zeggen.
pi_182248395
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat we nu nog niet aan het stoppen van kerncentrales toe zijn en alles op elektriciteit. Ook mensen moeten mentaal veranderen wil je een lager voet-afdruk krijgen, investeren in elektriciteit. Als men wil kan het wel maar dat heeft meer tijd nodig dan dat ze nu zeggen.
Hangt bij velen gewoon van de portemonnee af. Als er straks ergens een doorbraak is op accu-gebied gaan auto's veel verder rijden en veel minder kosten. Kost een powerwall of iets soortgelijks in je huis om de stroom op te slaan plots de helft en zonnepanelen worden ook nog steeds goedkoper. Dan is het voor iedereen ineens goedkoper om elektrisch te rijden en zie je binnen korte tijd een enorme omslag.

Zonnepanelen zijn nu al voor veel mensen het geld meer dan waard.
pi_182249400
Effe de oppervlakte aan zonnepanelen berekend die we zouden nodig hebben om aan de totale energiebehoefte (in 2013) te voldoen.

total primary energy supply in 2013: 1.6 *1014kWh
Regios als de Sahara halen een gemiddelde "horizontal radiation" van minstens 2300 kWh/m²/jaar
Stel zonnepanelen met 20% rendement: dan heb je een opbrengst van 460 kWh/m²/jaar.

1.6 * 1014 / 460 = 350 * 109 m² = 350000 km², 8.5 keer de oppervlakte van Nederland, of 7.5 maal de totale oppervlakte aan wegdek in de VS (bijna 46000 km²). 0.23% van de globale landoppervlakte (148 miljoen km²).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:51:11 #111
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182249956
Plek zat hier in de zandbak, maar wel stoffig... en dan zou je nog steeds van die vervelende Arabieren afhankelijk blijven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182250450
https://www.ad.nl/auto/do(...)capaciteit~a65a268d/

Zoiets zou een mooie vooruitgang zijn, zou het ooit zover komen. De laadtijd door 25 gedeeld. Ben benieuwd wat er verder nog aan accu/battery-technologie onderzocht wordt. Lijkt op het moment de grootste weerstand die overwonnen moet worden.
pi_182250509
https://www.pocket-lint.c(...)d-power-over-the-air

Artikeltje dat ik later eens rustig door ga lezen.
pi_182252551
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:13 schreef Solstice1 het volgende:
https://www.pocket-lint.c(...)d-power-over-the-air

Artikeltje dat ik later eens rustig door ga lezen.
Goed artikel inderdaad.

Als ik de lees met wat voor snelheid batterijen opgeladen en ontladen kunnen gaan worden ben ik wel bang dat er ook enorme ongelukken mee kunnen gebeuren. Om in minuten de energie te kunnen laden voor een kleine duizend km rijden praat je toch wel over serieuze stromen die ergens doorheen gaan. Als er dan een keer kortsluiting ontstaat door een schroevendraaier of iets groters dan is dat direct een flinke explosie.
pi_182274986
quote:
Autoproductie Tesla in derde kwartaal fors hoger
De Amerikaanse producent van elektrische auto's Tesla heeft in het derde kwartaal flink meer auto's gebouwd. Volgens het bedrijf rolden er in totaal 80.142 voertuigen van de band, een stijging van 50 procent ten opzichte van het eerdere record dat in het tweede kwartaal werd gehaald.

Bij de Model 3 ging het om 53.239 auto's, bijna een verdubbeling vergeleken met het productievolume in het tweede kwartaal. Dit cijfer komt overeen met de verwachtingen van Tesla.

Er was een doelstelling voor 50.000 tot 55.000 auto's. Van de Model S en X werden 26.903 auto's gebouwd, een lichte stijging op kwartaalbasis en eveneens conform de eigen prognoses.

De leveringen bedroegen in de afgelopen periode 83.500 voertuigen. Tesla stelt dat dit alleen al neerkomt op meer dan 80 procent van de totale leveringen door het bedrijf in heel 2017. De doelstelling voor de levering van 100.000 wagens van de Model S en X in 2018 blijft onveranderd.

Tesla liet verder weten dat het de bouw van zijn fabriek in het Chinese Shanghai gaat versnellen. Op die manier wil het bedrijf de Chinese importheffingen op buitenlandse auto's en de kosten voor het vervoeren van auto's over zee omzeilen.
Tesla voldoet nu aan de laatst gestelde eigen prognoses en een fabriek in China opend een grote markt die ze blijkbaar snel willen bereiken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182310189
quote:
Oil’s March Toward $100 Is Just What Electric Cars Need

While electric and plug-in hybrid vehicles are still a tiny fraction of global sales, growth rates have been spectacular. In the second quarter, deliveries increased by 77 percent year-on-year to 411,000 vehicles worldwide, according to Bloomberg NEF. Even before the latest rally in oil prices, that was forecast to rise a further 49 percent by the same quarter next year.

“We’re already seeing demand outstripping supply,” said Fiona Howarth, CEO of Octopus Electric Vehicles, a British car-leasing firm. High oil prices “will add to the acceleration of growth. EVs are coming quicker than most people think.”
De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182310201
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.

[ afbeelding ]
Tijd voor nieuwe accu-technologie dus.
pi_182310245
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:15 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Tijd voor nieuwe accu-technologie dus.
Dat maar ook veel meer fabrieken bouwen die de accu-cellen produceren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:11:18 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_182320033
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.

[ afbeelding ]
Dat is ook de reden waarom er niet bij de bestaande fabrikanten miljoenen van de band rollen.
Ja miljoenen ICE auto's maken dat wel maar miljoenen elektrische auto's is iets anders.
Veel mensen (zelfs auto journalisten) lijken dat niet te snappen en blijven de lagere aantallen elektrische auto's van sommige fabrikanten lacherig te benaderen. Want "VW blaast ze toch wel even weg zodra ze gaan produceren".
Tot nu heeft een groot deel van de auto wereld kunnen afkijken hoe het moet, herstel dat afkijken doen ze al ruim 5 jaar maar beantwoorden kunnen ze echt niet in de aantallen die ze met ICE auto's doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:56:40 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182320683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:11 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat is ook de reden waarom er niet bij de bestaande fabrikanten miljoenen van de band rollen.
Ja miljoenen ICE auto's maken dat wel maar miljoenen elektrische auto's is iets anders.
Veel mensen (zelfs auto journalisten) lijken dat niet te snappen en blijven de lagere aantallen elektrische auto's van sommige fabrikanten lacherig te benaderen. Want "VW blaast ze toch wel even weg zodra ze gaan produceren".
Tot nu heeft een groot deel van de auto wereld kunnen afkijken hoe het moet, herstel dat afkijken doen ze al ruim 5 jaar maar beantwoorden kunnen ze echt niet in de aantallen die ze met ICE auto's doen.
ICE auto’s?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')