abonnement Unibet Coolblue
pi_177094202
De trein Rotterdam-Roosendaal, 10 februari om 00.06 aankomst in Dordrecht: terwijl er mensen uitstapten ging de fluit en sloten de deuren. Ik kreeg een opdonder van de deur (pols blauw en een bult) en heb mijn rugzak moeten losrukken.
Achter mij stonden mensen die überhaupt niet meer konden uitstappen. Er was geen conducteur die ik kon waarschuwen dat er nog mensen wilden uitstappen na mij, er was geen conducteur die heeft verhinderd dat de deuren sloten terwijl ik ertussen stond, er was geen conducteur, punt. De trein was gewoon een geheel gesloten buis.

Nu was het een rugzak die ik los moest rukken, maar het had ook een ouder met een kind op de rug kunnen overkomen. Nu kon ik de rugzak losrukken, maar hij zat dus wel echt klem tussen die deuren. Deuren waarvan ik altijd dacht dat ze weer zouden openen als ze detecteerden dat er iets tussen zat. Ik krijg nachtmerries bij de gedachte dat ik hem niet had kunnen losrukken, dan was ik aan die trein blijven hangen. In zo'n situatie krijg je een rugzak niet meer af.
Geen conducteur die kijkt of iedereen al uit is gestapt, dat geeft problemen. Geen conducteur die controleert of het uitstappen zonder problemen verloopt, dat kan levensgevaarlijk zijn.

De mensen die vlak voor mijn uitstapten, drukten vergeefs over de knop om de deur te openen, de mensen in de trein duwden op de knop binnen. Ik rende naar voren om de machinist te waarschuwen, maar de trein begon al te rijden. De trein is weggereden met de reizigers die klaar stonden om uit te stappen er nog in.

Nooit leuk, maar 6 minuten na middernacht helemaal k*t.

Is het tegenwoordig beleid van NS treinen zonder conducteur te laten rijden? Dan kan je dus wachten op een moment dat er iemand wel met een rugzak vast blijft zitten, iemand zijn kind er niet op tijd uit kan tillen, een kind klem komt te zitten tussen die deuren -al dan niet in een rugzak,
Of vond de conducteur het gisternacht gewoon te koud om zijn werk te doen? Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.

Heeft iemand zoiets ooit al eerder meegemaakt?
pi_177094384
Zit toch een noodrem op
.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:11:58 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177094462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:

Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.
Zoek hulp.
Huilen dan.
pi_177095613
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:08 schreef Fer het volgende:
Zit toch een noodrem op
De mensen die niet uit konden stappen hebben niet aan de noodrem getrokken. Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie. Ik heb wel een stel NS'ers die met zijn 7'en stonden te bewaken dat niemand door de poortjes glipte zonder geldig vervoerbewijs gewaarschuwd dat er een aantal mensen onvrijwillig op weg was naar Roosendaal. Een ervan zou bellen om te zorgen dat de trein eerder zou stoppen en voor vervoer terug zorgen voor die lui. Of dat gebeurd is weet ik niet, ik hoop het voor ze.

Als die rugzak niet losgeschoten was, dan hadden ze hopelijk wel heel snel aan de noodrem gehangen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:04:01 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177095643
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie.
Er is toch geen conducteur? :+ :@ :'(
pi_177095795
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Er is toch geen conducteur? :+ :@ :'(
Niet zichtbaar in ieder geval. Ik denk dat hij het gewoon te koud vond (in Dordt lag sneeuw) en te lekker aan de warme koffie zat in de cabine. En dus na een minuut de sleutel voor het sluiten van de deuren heeft omgedraaid. Bij het binnenrijden van het station zal hij dan gezien hebben dat er geen passagiers stonden te wachten, want wie wil er nou midden in de nacht naar Roosendaal?
Degenen die daar carnaval wilden vieren, waren al lang en breed de rivieren over.
pi_177096314
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.

het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:36:28 #9
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_177096362
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie
Als er 10 mensen zijn en 1 trekt aan de noodrem laat ze dan eerst maar eens bewijzen wie het was.
Nederlands recht staat niet toe dat die andere 9 personen gestraft worden ;)
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Er is toch geen conducteur? :+ :@ :'(
Jawel. Op die treinen is de machinist ook de conducteur.


Oh en ik had aan de noodrem getrokken ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_177096689
Dit lijkt mij nou een gevalletje terechte noodrem (als de trein was gaan rijden terwijl er iemand aan hangt) .
Somebody that I used to know
pi_177096708
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Somebody that I used to know
pi_177096756
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Ik zwaai naar dieren.
pi_177118021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Uitgestapt. De fluit ging terwijl de vrouw voor mij bezig was met uitstappen, ik toen die net ophield. Maar ik dacht dat er ergens een conducteur langs de trein zou kijken, en dat die de deuren niet dicht zou laten gaan als hij zag dat er nog mensen uitstapten. Maar de deuren begonnen dus zo'n beetje met het fluitsignaal te sluiten. En de vrouw voor mij schrok zo van dat fluitsignaal, dat ze als een dood paard voor de deur bleef staan, die belemmerde me een beetje in de sprong uit de trein die ik in gedachten had. Hoe het allemaal precies is gegaan weet ik eigenlijk niet, het ging allemaal heel snel, ik kreeg de deur tegen mijn pols en ik had het gevoel dat een van die mensen achter me me bij mijn rugzak greep (maar dat waren dus de deuren). Ik geloof gezien te hebben dat iemand de vrouw voor mij opzij duwde of trok, maar ik was meer met mezelf bezig.
Ik stond achter een groep (ongeveer 7) mensen die uitstapten. En ik kon ze bezwaarlijk voor mij uitduwen. Bovendien stapten ze met gewone snelheden uit, dus was er weinig reden tot duwen.
En achter mij stonden nog 2 of 3 mensen. Die kwamen er helemaal niet meer uit.

En ik was eerlijk gezegd best blij dat ik er uit was, het was middernacht geweest. (En donderdagnacht kwam ik ook pas om kwart over een thuis, dus ik was best gaar).
Na het fluitsignaal niet meer instappen, dat is heel redelijk, je moet op tijd komen. Maar uitstappen? Als er iemand zijn taak naar behoren had gedaan, was dat signaal er niet geweest terwijl er nog mensen uit moesten stappen. Ik stond achter 2 mensen op het trapje, terwijl de eerste 5 mensen uitstapten, dat deden ze echt in een behoorlijk tempo, er zat geen gat tussen waardoor iemand die keek kon denken dat er niemand meer kwam.

[ Bericht 13% gewijzigd door la_perle_rouge op 11-02-2018 21:34:20 ]
pi_177118191
Wellicht je rugzak afdoen als je in of uitstapt?
pi_177118286
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wellicht je rugzak afdoen als je in of uitstapt?
Want dit was mijn fout? Dus ik moet mijn gedrag aanpassen?

De NS moet er gewoon voor zorgen dat ze op een of andere manier zien of iedereen veilig is uitgestapt. Voor mijn part met camera's. Als ik met blablacar passagiers meeneem in mijn auto, dan rijd ik toch ook niet weg als iemand nog met één been in de auto staat/zijn tas, hand en deel van de arm zich nog in de auto bevinden?
pi_177118351
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.

het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Ik dacht dus altijd dat die deuren automatisch weer open gingen als ze om een of andere reden niet helemaal dicht konden. Juist om dat soort grappen te voorkomen.

Een vouwfiets die deels uit een trein steekt, dat is toch hartstikke link als het een sneltrein of intercity is, die met behoorlijke vaart langs (stoptreinstation)-perrons gaat.
pi_177118531
Na het fluitsignaal mag je niet meer in- of uitstappen. Jij koos er voor om dat wel te doen en nu weet je waarom die regel bestaat: je brengt jezelf in gevaar.
pi_177118534
Dan zou ik een klacht bij NS indienen. Kijken wat ze zeggen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Postbus100 op 11-02-2018 22:04:26 ]
Somebody that I used to know
pi_177120733
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ik dacht dus altijd dat die deuren automatisch weer open gingen als ze om een of andere reden niet helemaal dicht konden. Juist om dat soort grappen te voorkomen.

Een vouwfiets die deels uit een trein steekt, dat is toch hartstikke link als het een sneltrein of intercity is, die met behoorlijke vaart langs (stoptreinstation)-perrons gaat.
Daarom moet je dus niet meer in of uitstappen na het fluitsignaal :s)
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 11 februari 2018 @ 23:46:08 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177120786
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:43 schreef Geerd het volgende:

[..]

Daarom moet je dus niet meer in of uitstappen na het fluitsignaal :s)
Dat.

Neemt niet weg dat die conducteur een flapdrol is.
Huilen dan.
pi_177120977
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Of vond de conducteur het gisternacht gewoon te koud om zijn werk te doen? Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.
Die conducteur heeft het niet zo snel koud. Hij houd er zelfs wel van om een koude winteravond / nacht even naast de trein te staan en een sigaret te roken. Maar afgelopen nacht om 6 minuten over middernacht zat hij net lekker op zijn telefoon aflevering 3 van seizoen 2 van Friends te kijken. Echt leuk vond hij het niet, maar als je eenmaal bezig bent aan zo'n serie dan blijf je toch wel kijken.
pi_177121216
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.

Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
pi_177121260
Wie zal dat fluitsignaal gegeven hebben??
Waarom zal dat fluitsignaal er zijn??
Wat zijn de gevolgen als je dit fluitsignaal negeert?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177121279
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:29 schreef anarchitect het volgende:
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.

Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
Ik vermoed dat ze vertellen dat je niet na het fluitsignaal moet in/uitstappen. Overigens is dit ook geen aanrader om met kinderen te doen (ze dit aan te leren).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177121321
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:39 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze vertellen dat je niet na het fluitsignaal moet in/uitstappen. Overigens is dit ook geen aanrader om met kinderen te doen (ze dit aan te leren).
Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
pi_177121349
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Wat stel je voor? Een tweede fluit signaal waarbij de deuren gaan sluiten voor het echie?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177121519
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.

Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
pi_177121715
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:46 schreef ITrade het volgende:

[..]

Wat stel je voor? Een tweede fluit signaal waarbij de deuren gaan sluiten voor het echie?
Ik stel voor dat de machinist niet zo maar zonder te kijken gaat rijden. Het lijkt mij ook dat de NS regels heeft die dat verbieden. Zoals bijvoorbeeld een conducteur die even kijkt. Het lijkt mij ook dat als er iets ernstigs gebeurt de NS een groot probleem heeft.

De verantwoordelijkheid totaal bij de reizigers leggen is natuurlijk kolder.
pi_177121718
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.

Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Klok, klepel. Je zal maar in een overvolle coupe zitten die er allemaal uitmoeten. Of slecht ter been. Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.
pi_177121719
Maar misschien dat een NSer de boel kan verduidelijken.
pi_177121720
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:24 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Klok, klepel. Je zal maar in een overvolle coupe zitten die er allemaal uitmoeten. Of slecht ter been. Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.
Dan kun je gewoon een rondje blijven zitten. Je komt na een tijdje vanzelf weer langs het station waar je moest zijn.
pi_177122453
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.

Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Het punt van TS is dat die ‘speciaal iemand’ er niet was.
pi_177122460
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Aangezien een NS trein niet mag rijden zonder conducteur (er moet een EHBOer zijn die niet gebonden is aan een vaste plek a la de machinist) - sowieso als er echt geen was.
  maandag 12 februari 2018 @ 07:05:36 #34
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_177122570
Ben benieuwd hoe de ns zal reageren wanneer je hiermee komt. Laatst zelf ook zoiets gehad, fluitje gaat, trein gaat rijden, deuren sluiten, trein remt af, staat even stil en gaat alsnog naar het volgende station. Zelf niet direct last van gehad, maar snap wel dat het voor problemen kan zorgen.
pi_177123540
Edit: laat maar, verkeerd gelezen.
pi_177123691
We kunnen wel een nieuwe topic beginnen met fratsen bij ns.

Heb meerdere malen gehad (en jullie wss ook) dat treinen gewoon vergeten te stoppen bij bestemmingsstations.

Gevaarlijkste situatie vond ik toen een trein was gestopt bij een station, deuren gingen open maar de helft van de trein sluitte nog niet goed aan op het perron (trein was te lang). Als je niet goed keek en was uitgestapt dan kon je trein van onderen bekijken.

M.a.w. Je hebt met mensen te maken en dit soort dingen gebeuren nou een maal. Hoort niet maar tjah.
pi_177126265
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 09:15 schreef Fyrefox het volgende:
Gevaarlijkste situatie vond ik toen een trein was gestopt bij een station, deuren gingen open maar de helft van de trein sluitte nog niet goed aan op het perron (trein was te lang). Als je niet goed keek en was uitgestapt dan kon je trein van onderen bekijken.
Dat is ook wel heftig ja. Heb het één keer meegemaakt, maar conducteur riep het om en hield volgens mij de desbetreffende deur gesloten. Maar vond het wel bizar dat een trein überhaupt op die manier bij een station stopt.
Somebody that I used to know
  maandag 12 februari 2018 @ 12:10:03 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177126735
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is ook wel heftig ja. Heb het één keer meegemaakt, maar conducteur riep het om en hield volgens mij de desbetreffende deur gesloten. Maar vond het wel bizar dat een trein überhaupt op die manier bij een station stopt.
Ja man, vet heftig. Moet je eens naar een niet-westers land gaan, daar moet je nog zelf nadenken en opletten in plaats van dat dat allemaal voor je gedaan wordt.
Huilen dan.
  maandag 12 februari 2018 @ 18:27:08 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177135363
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja man, vet heftig. Moet je eens naar een niet-westers land gaan, daar moet je nog zelf nadenken en opletten in plaats van dat dat allemaal voor je gedaan wordt.
true, maar in zulke landen zijn de balkon plaatsen ook meestal op het dak van de trein. In NL horen zulke dingen gewoon niet; mensen zijn dat niet zo gewend, en er dus ook niet op berekend.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177135586
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:29 schreef anarchitect het volgende:
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.

Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
Die zeiden dat ik de volgende twee reizen met de trein eerste klas mag reizen. Want ja, ik heb natuurlijk contact opgenomen met de NS. Direct met de mensen naast het station (waarom ze daar met 7 moesten staan bij de uitgang, snap ik nog niet helemaal), en ook nog via intenet.

Ik mag dus 2 x met de 1e klas maar omdat ik 's avonds met de trein reis, is de 2e klas ook niet erg vol, en 1e en 2e klas rijden even snel, dus :s)
Ik heb gezegd dat ze dat beter dan de mensen die onvrijwillig naar Roosendaal zijn vertrokken konden geven.
  maandag 12 februari 2018 @ 18:49:32 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177135692
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

true, maar in zulke landen zijn de balkon plaatsen ook meestal op het dak van de trein. In NL horen zulke dingen gewoon niet; mensen zijn dat niet zo gewend, en er dus ook niet op berekend.
Ja, maar of dat wenselijk is? Ik heb het idee dat veel mensen in Nederland op de automatische piloot staan en niet meer zelf opletten of nadenken, juist omdat alles zo goed geregeld is.

Enkele voorbeeldjes:

- Bij groen licht ervan uitgaan dat er veilig overgestoken kan worden, zonder zelf goed te kijken.
- Op een weg aannemen dat de maximum snelheid er ook daadwerkelijk overal veilig gereden kan worden.
- Zonder voor je te kijken of er wel een perron onder je voeten ligt uit een trein stappen ):O .

Beter zelf nadenken en opletten dan verwachten dat dat allemaal voor jou gedaan wordt. Je kan het ook breder trekken en stellen dat door zulke verpampering de zelfredzaamheid van mensen steeds minder wordt waardoor je een kudde makke schaapjes creëert, maar dat is een andere discussie :+ .
Huilen dan.
pi_177135696
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:37 schreef ITrade het volgende:
Wie zal dat fluitsignaal gegeven hebben??
Waarom zal dat fluitsignaal er zijn??
Wat zijn de gevolgen als je dit fluitsignaal negeert?
Dat fluiten gebeurt tegenwoordig met iets onder de deuren. Er is niet meer iemand die op een fluitje blaast of zo.
En normaal negeert een conducteur die naast de trein staat ook niet het feit dat er nog mensen aan het uitstappen zijn, die wacht met de sleutel omdraaien tot er geen mensen meer uit de trein komen. Bedenk ook, dat als niet eens alle uitstappers het redden uit te stappen, de instappers het al helemaal niet meer redden om in te stappen. Het is gebruik netjes te wachten tot iedereen die uitgestapt is dat heeft kunnen doen. Als het gebruik gaat worden binnen een minuut na aankomst de fluit te laten gaan en de deuren te sluiten, dan zal dat in de toekomst ook wel veranderen, dan worden uitstappers door instappers terug de trein in geduwd. :N :')
pi_177135898
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.

Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Nee, er is niet meer iemand met een fluitje om te waarschuwen. Kennelijk was dit een niet-rokende conducteur, en of hij naar Friends zat te kijken weet ik niet, maar het hele probleem was dus dat er geen persoon met een fluitje was om de boel in de gaten te houden. De persoon die de zaak in de gaten moet houden heeft al decennia geen fluitje meer, de trein fluit zelf. En dat fluiten gebeurt door het omdraaien van een sleutel, en met nog een draai sluiten de deuren.

Ik denk dat de conducteur bij de machinist in de cabine heeft gezeten, bij het inrijden van het station zag dat er geen wachtende passagiers waren, en schatte dat na binnen 0,5 minuut iedereen was uitgestapt/terug op schema wilde komen, want de trein had onderweg een stuk langzaam gereden.

Punt is, en dat is mijn hele punt in dit verhaal: er was geen conducteur te zien. En er was geen conducteur die zag. Dat vertreksein mag niet gegeven worden terwijl er passagiers aan het uitstappen zijn. Het is echt niet zo dat ik ergens van achter uit een coupé kwam aanrennen, en uitstapte na een pauze, de mensen kwamen als een slang de trein uit.
pi_177136025
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:49 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat fluiten gebeurt tegenwoordig met iets onder de deuren. Er is niet meer iemand die op een fluitje blaast of zo.
En normaal negeert een conducteur die naast de trein staat ook niet het feit dat er nog mensen aan het uitstappen zijn, die wacht met de sleutel omdraaien tot er geen mensen meer uit de trein komen. Bedenk ook, dat als niet eens alle uitstappers het redden uit te stappen, de instappers het al helemaal niet meer redden om in te stappen. Het is gebruik netjes te wachten tot iedereen die uitgestapt is dat heeft kunnen doen. Als het gebruik gaat worden binnen een minuut na aankomst de fluit te laten gaan en de deuren te sluiten, dan zal dat in de toekomst ook wel veranderen, dan worden uitstappers door instappers terug de trein in geduwd. :N :')
Als ik jou was zal ik maar geen gebruik maken van treinen in het buitenland. Daar moet je nog wel zelf nadenken zoals isdatzo ook al aangeeft.

Overigens is dit wel te voorkomen (ook bijvoorbeeld als de trein autonoom rijd), in Duitsland zag ik dat de trein met infrarood beveiligd is waardoor je x cm van de deur moet staan omdat anders de deuren niet sluiten en de trein dus niet vertrekt (super irritant ook wel want de trein was vol en dit leverde elk station weer de nodige vertraging op).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 12 februari 2018 @ 21:03:27 #45
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_177138625
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:23 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ik stel voor dat de machinist niet zo maar zonder te kijken gaat rijden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:24 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Klok, klepel. [...]Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.
Klok, klepel vat het wel goed samen ja. De machinist heeft bij de NS in het vertrekproces namelijk welgeteld een rol. En dat is de rem lossen en tractie geven zodra de conducteur het vertrekbevel geeft... .

De conducteur heeft zijn taak wel ernstig verzaakt, zo te lezen. Ik bedoel, hij behoort eerst alle deuren behalve zijn eigen deur te sluiten. En als die veilig dicht zitten pas dan sluit hij zijn eigen deur. Dus hoe je daar zo'n fuck-up in kan maken. Maar goed, aan de noodrem trekken en hij komt vanzelf naar jou toe. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 12-02-2018 21:14:13 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 12 februari 2018 @ 21:05:08 #46
206731 Mortaxx
Doomer
pi_177138664
Je mag ook niet meer in en uitstappen als het fluitsignaal geklonken heeft
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 12 februari 2018 @ 21:12:04 #47
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_177138812
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:05 schreef Mortaxx het volgende:
Je mag ook niet meer in en uitstappen als het fluitsignaal geklonken heeft
Uitstappen wel. :+

Uit de AVR-NS:
quote:
4. Toepasselijke voorschriften
4.1. Aan welke regels dient u zich te houden op het station en in de trein?
Op het station en in de treinen van NS geldt een aantal huisregels. U bent verplicht deze huisregels
in acht te nemen. Deze huisregels worden aan u bekend gemaakt op de stations en in de treinen
door middel van stickers, posters of andere uitingen, bijvoorbeeld door personeel van NS. De huis-
regels kunnen door NS worden aangepast of aangevuld.
In aanvulling op de huisregels bent u verplicht om in ieder geval de volgende voorschriften in acht
te nemen:
• Vanaf het moment dat het fluitsignaal voor uw trein klinkt, mag u niet meer instappen. Dit is
voor uw eigen veiligheid en die van uw medereizigers. U begrijpt dat de deuren van de trein
eerder kunnen sluiten dan de geplande vertrektijd. Overigens geeft een meertonig signaal niet
het vertrek van de trein aan maar het sluiten van de deuren, in sommige materieeltypen;
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_177139104
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:05 schreef Mortaxx het volgende:
Je mag ook niet meer in en uitstappen als het fluitsignaal geklonken heeft
Anders lees je eerst even het topic voordat je reageert.
pi_177141528
wat voor trein was het dan?
pi_177141744
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 23:16 schreef Maegrim het volgende:
wat voor trein was het dan?
Een gele.
pi_177145186
Ik zit nu in een witte :')
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:51:06 #52
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177155444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.

het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.

Waarom mogen ze daar wel zonder condoekoe feunen en bij de NS niet?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177155671
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.

Waarom mogen ze daar wel zonder condoekoe feunen en bij de NS niet?
Net wat je zegt boemeltjes....een trein van 400 meter + is wel wat anders...
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 17:14:33 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177156067
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.

Waarom mogen ze daar wel zonder condoekoe feunen en bij de NS niet?
Je bedoelt zonder conducteur rijden?
Tja, een GTW is daar ook op ingericht, je noemt bijvoorbeeld al soortgelijks spiegels. Spiegels heb je weinig aan met 10 bakken ICMm
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177157251
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je bedoelt zonder conducteur rijden?
Tja, een GTW is daar ook op ingericht, je noemt bijvoorbeeld al soortgelijks spiegels. Spiegels heb je weinig aan met 10 bakken ICMm
Of een bochtje
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:18:25 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177166260
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:01 schreef Geerd het volgende:

[..]

Net wat je zegt boemeltjes....een trein van 400 meter + is wel wat anders...
Het blijft een koker op wielen, en zicht op het 2e of 3e treinstel tijdens de reis is er ook niet. Als er iemand een hartaanval krijgt is daar ook geen ehbo'er in de buurt. Behalve de machinist in het voorste treinstel.

En waar ligt de grens? Bij een lengte van een x aantal meter of een capaciteit van y-passagiers? Of ligt het niet zo simpel?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177166780
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Het blijft een koker op wielen, en zicht op het 2e of 3e treinstel tijdens de reis is er ook niet. Als er iemand een hartaanval krijgt is daar ook geen ehbo'er in de buurt. Behalve de machinist in het voorste treinstel.

En waar ligt de grens? Bij een lengte van een x aantal meter of een capaciteit van y-passagiers? Of ligt het niet zo simpel?
Nee ligt niet zo simpel ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_177166852
Ik zwaai naar dieren.
pi_177214167
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je bedoelt zonder conducteur rijden?
Tja, een GTW is daar ook op ingericht, je noemt bijvoorbeeld al soortgelijks spiegels. Spiegels heb je weinig aan met 10 bakken ICMm
Het echte verhaal is natuurlijk dat het boemeltje rijdt onder een regionale concessie en dat de vervoersautoriteiten massaal concessies hebben uitgeschreven waarbij de conducteur vervangen word door een noodknop. Pure financiele kwestie.
speak only if it improves the silence.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')