Zoek hulp.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.
De mensen die niet uit konden stappen hebben niet aan de noodrem getrokken. Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie. Ik heb wel een stel NS'ers die met zijn 7'en stonden te bewaken dat niemand door de poortjes glipte zonder geldig vervoerbewijs gewaarschuwd dat er een aantal mensen onvrijwillig op weg was naar Roosendaal. Een ervan zou bellen om te zorgen dat de trein eerder zou stoppen en voor vervoer terug zorgen voor die lui. Of dat gebeurd is weet ik niet, ik hoop het voor ze.quote:
Er is toch geen conducteur?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie.
Niet zichtbaar in ieder geval. Ik denk dat hij het gewoon te koud vond (in Dordt lag sneeuw) en te lekker aan de warme koffie zat in de cabine. En dus na een minuut de sleutel voor het sluiten van de deuren heeft omgedraaid. Bij het binnenrijden van het station zal hij dan gezien hebben dat er geen passagiers stonden te wachten, want wie wil er nou midden in de nacht naar Roosendaal?quote:
Als er 10 mensen zijn en 1 trekt aan de noodrem laat ze dan eerst maar eens bewijzen wie het was.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie
Jawel. Op die treinen is de machinist ook de conducteur.quote:
quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Uitgestapt. De fluit ging terwijl de vrouw voor mij bezig was met uitstappen, ik toen die net ophield. Maar ik dacht dat er ergens een conducteur langs de trein zou kijken, en dat die de deuren niet dicht zou laten gaan als hij zag dat er nog mensen uitstapten. Maar de deuren begonnen dus zo'n beetje met het fluitsignaal te sluiten. En de vrouw voor mij schrok zo van dat fluitsignaal, dat ze als een dood paard voor de deur bleef staan, die belemmerde me een beetje in de sprong uit de trein die ik in gedachten had. Hoe het allemaal precies is gegaan weet ik eigenlijk niet, het ging allemaal heel snel, ik kreeg de deur tegen mijn pols en ik had het gevoel dat een van die mensen achter me me bij mijn rugzak greep (maar dat waren dus de deuren). Ik geloof gezien te hebben dat iemand de vrouw voor mij opzij duwde of trok, maar ik was meer met mezelf bezig.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Want dit was mijn fout? Dus ik moet mijn gedrag aanpassen?quote:Op zondag 11 februari 2018 21:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wellicht je rugzak afdoen als je in of uitstapt?
Ik dacht dus altijd dat die deuren automatisch weer open gingen als ze om een of andere reden niet helemaal dicht konden. Juist om dat soort grappen te voorkomen.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.
het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Daarom moet je dus niet meer in of uitstappen na het fluitsignaalquote:Op zondag 11 februari 2018 21:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik dacht dus altijd dat die deuren automatisch weer open gingen als ze om een of andere reden niet helemaal dicht konden. Juist om dat soort grappen te voorkomen.
Een vouwfiets die deels uit een trein steekt, dat is toch hartstikke link als het een sneltrein of intercity is, die met behoorlijke vaart langs (stoptreinstation)-perrons gaat.
Dat.quote:Op zondag 11 februari 2018 23:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Daarom moet je dus niet meer in of uitstappen na het fluitsignaal
Die conducteur heeft het niet zo snel koud. Hij houd er zelfs wel van om een koude winteravond / nacht even naast de trein te staan en een sigaret te roken. Maar afgelopen nacht om 6 minuten over middernacht zat hij net lekker op zijn telefoon aflevering 3 van seizoen 2 van Friends te kijken. Echt leuk vond hij het niet, maar als je eenmaal bezig bent aan zo'n serie dan blijf je toch wel kijken.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Of vond de conducteur het gisternacht gewoon te koud om zijn werk te doen? Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.
Ik vermoed dat ze vertellen dat je niet na het fluitsignaal moet in/uitstappen. Overigens is dit ook geen aanrader om met kinderen te doen (ze dit aan te leren).quote:Op maandag 12 februari 2018 00:29 schreef anarchitect het volgende:
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.
Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.quote:Op maandag 12 februari 2018 00:39 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze vertellen dat je niet na het fluitsignaal moet in/uitstappen. Overigens is dit ook geen aanrader om met kinderen te doen (ze dit aan te leren).
Wat stel je voor? Een tweede fluit signaal waarbij de deuren gaan sluiten voor het echie?quote:Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.quote:Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Ik stel voor dat de machinist niet zo maar zonder te kijken gaat rijden. Het lijkt mij ook dat de NS regels heeft die dat verbieden. Zoals bijvoorbeeld een conducteur die even kijkt. Het lijkt mij ook dat als er iets ernstigs gebeurt de NS een groot probleem heeft.quote:Op maandag 12 februari 2018 00:46 schreef ITrade het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Een tweede fluit signaal waarbij de deuren gaan sluiten voor het echie?
Klok, klepel. Je zal maar in een overvolle coupe zitten die er allemaal uitmoeten. Of slecht ter been. Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.quote:Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.
Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Dan kun je gewoon een rondje blijven zitten. Je komt na een tijdje vanzelf weer langs het station waar je moest zijn.quote:Op maandag 12 februari 2018 01:24 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Klok, klepel. Je zal maar in een overvolle coupe zitten die er allemaal uitmoeten. Of slecht ter been. Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.
Het punt van TS is dat die ‘speciaal iemand’ er niet was.quote:Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.
Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Aangezien een NS trein niet mag rijden zonder conducteur (er moet een EHBOer zijn die niet gebonden is aan een vaste plek a la de machinist) - sowieso als er echt geen was.quote:Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Dat is ook wel heftig ja. Heb het één keer meegemaakt, maar conducteur riep het om en hield volgens mij de desbetreffende deur gesloten. Maar vond het wel bizar dat een trein überhaupt op die manier bij een station stopt.quote:Op maandag 12 februari 2018 09:15 schreef Fyrefox het volgende:
Gevaarlijkste situatie vond ik toen een trein was gestopt bij een station, deuren gingen open maar de helft van de trein sluitte nog niet goed aan op het perron (trein was te lang). Als je niet goed keek en was uitgestapt dan kon je trein van onderen bekijken.
Ja man, vet heftig. Moet je eens naar een niet-westers land gaan, daar moet je nog zelf nadenken en opletten in plaats van dat dat allemaal voor je gedaan wordt.quote:Op maandag 12 februari 2018 11:50 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat is ook wel heftig ja. Heb het één keer meegemaakt, maar conducteur riep het om en hield volgens mij de desbetreffende deur gesloten. Maar vond het wel bizar dat een trein überhaupt op die manier bij een station stopt.
true, maar in zulke landen zijn de balkon plaatsen ook meestal op het dak van de trein. In NL horen zulke dingen gewoon niet; mensen zijn dat niet zo gewend, en er dus ook niet op berekend.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja man, vet heftig. Moet je eens naar een niet-westers land gaan, daar moet je nog zelf nadenken en opletten in plaats van dat dat allemaal voor je gedaan wordt.
Die zeiden dat ik de volgende twee reizen met de trein eerste klas mag reizen. Want ja, ik heb natuurlijk contact opgenomen met de NS. Direct met de mensen naast het station (waarom ze daar met 7 moesten staan bij de uitgang, snap ik nog niet helemaal), en ook nog via intenet.quote:Op maandag 12 februari 2018 00:29 schreef anarchitect het volgende:
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.
Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
Ja, maar of dat wenselijk is? Ik heb het idee dat veel mensen in Nederland op de automatische piloot staan en niet meer zelf opletten of nadenken, juist omdat alles zo goed geregeld is.quote:Op maandag 12 februari 2018 18:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
true, maar in zulke landen zijn de balkon plaatsen ook meestal op het dak van de trein. In NL horen zulke dingen gewoon niet; mensen zijn dat niet zo gewend, en er dus ook niet op berekend.
Dat fluiten gebeurt tegenwoordig met iets onder de deuren. Er is niet meer iemand die op een fluitje blaast of zo.quote:Op maandag 12 februari 2018 00:37 schreef ITrade het volgende:
Wie zal dat fluitsignaal gegeven hebben??
Waarom zal dat fluitsignaal er zijn??
Wat zijn de gevolgen als je dit fluitsignaal negeert?
Nee, er is niet meer iemand met een fluitje om te waarschuwen. Kennelijk was dit een niet-rokende conducteur, en of hij naar Friends zat te kijken weet ik niet, maar het hele probleem was dus dat er geen persoon met een fluitje was om de boel in de gaten te houden. De persoon die de zaak in de gaten moet houden heeft al decennia geen fluitje meer, de trein fluit zelf. En dat fluiten gebeurt door het omdraaien van een sleutel, en met nog een draai sluiten de deuren.quote:Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.
Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Als ik jou was zal ik maar geen gebruik maken van treinen in het buitenland. Daar moet je nog wel zelf nadenken zoals isdatzo ook al aangeeft.quote:Op maandag 12 februari 2018 18:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat fluiten gebeurt tegenwoordig met iets onder de deuren. Er is niet meer iemand die op een fluitje blaast of zo.
En normaal negeert een conducteur die naast de trein staat ook niet het feit dat er nog mensen aan het uitstappen zijn, die wacht met de sleutel omdraaien tot er geen mensen meer uit de trein komen. Bedenk ook, dat als niet eens alle uitstappers het redden uit te stappen, de instappers het al helemaal niet meer redden om in te stappen. Het is gebruik netjes te wachten tot iedereen die uitgestapt is dat heeft kunnen doen. Als het gebruik gaat worden binnen een minuut na aankomst de fluit te laten gaan en de deuren te sluiten, dan zal dat in de toekomst ook wel veranderen, dan worden uitstappers door instappers terug de trein in geduwd.
quote:Op maandag 12 februari 2018 01:23 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de machinist niet zo maar zonder te kijken gaat rijden.
Klok, klepel vat het wel goed samen ja. De machinist heeft bij de NS in het vertrekproces namelijk welgeteld een rol. En dat is de rem lossen en tractie geven zodra de conducteur het vertrekbevel geeft... .quote:Op maandag 12 februari 2018 01:24 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Klok, klepel. [...]Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.
Uitstappen wel.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:05 schreef Mortaxx het volgende:
Je mag ook niet meer in en uitstappen als het fluitsignaal geklonken heeft
quote:4. Toepasselijke voorschriften
4.1. Aan welke regels dient u zich te houden op het station en in de trein?
Op het station en in de treinen van NS geldt een aantal huisregels. U bent verplicht deze huisregels
in acht te nemen. Deze huisregels worden aan u bekend gemaakt op de stations en in de treinen
door middel van stickers, posters of andere uitingen, bijvoorbeeld door personeel van NS. De huis-
regels kunnen door NS worden aangepast of aangevuld.
In aanvulling op de huisregels bent u verplicht om in ieder geval de volgende voorschriften in acht
te nemen:
• Vanaf het moment dat het fluitsignaal voor uw trein klinkt, mag u niet meer instappen. Dit is
voor uw eigen veiligheid en die van uw medereizigers. U begrijpt dat de deuren van de trein
eerder kunnen sluiten dan de geplande vertrektijd. Overigens geeft een meertonig signaal niet
het vertrek van de trein aan maar het sluiten van de deuren, in sommige materieeltypen;
Anders lees je eerst even het topic voordat je reageert.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:05 schreef Mortaxx het volgende:
Je mag ook niet meer in en uitstappen als het fluitsignaal geklonken heeft
Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.
het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Net wat je zegt boemeltjes....een trein van 400 meter + is wel wat anders...quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.
Waarom mogen ze daar wel zonder condoekoe feunen en bij de NS niet?
Je bedoelt zonder conducteur rijden?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.
Waarom mogen ze daar wel zonder condoekoe feunen en bij de NS niet?
Of een bochtjequote:Op dinsdag 13 februari 2018 17:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je bedoelt zonder conducteur rijden?
Tja, een GTW is daar ook op ingericht, je noemt bijvoorbeeld al soortgelijks spiegels. Spiegels heb je weinig aan met 10 bakken ICMm
Het blijft een koker op wielen, en zicht op het 2e of 3e treinstel tijdens de reis is er ook niet. Als er iemand een hartaanval krijgt is daar ook geen ehbo'er in de buurt. Behalve de machinist in het voorste treinstel.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 17:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Net wat je zegt boemeltjes....een trein van 400 meter + is wel wat anders...
Nee ligt niet zo simpelquote:Op dinsdag 13 februari 2018 22:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Het blijft een koker op wielen, en zicht op het 2e of 3e treinstel tijdens de reis is er ook niet. Als er iemand een hartaanval krijgt is daar ook geen ehbo'er in de buurt. Behalve de machinist in het voorste treinstel.
En waar ligt de grens? Bij een lengte van een x aantal meter of een capaciteit van y-passagiers? Of ligt het niet zo simpel?
Het echte verhaal is natuurlijk dat het boemeltje rijdt onder een regionale concessie en dat de vervoersautoriteiten massaal concessies hebben uitgeschreven waarbij de conducteur vervangen word door een noodknop. Pure financiele kwestie.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 17:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je bedoelt zonder conducteur rijden?
Tja, een GTW is daar ook op ingericht, je noemt bijvoorbeeld al soortgelijks spiegels. Spiegels heb je weinig aan met 10 bakken ICMm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |