Zoek hulp.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.
De mensen die niet uit konden stappen hebben niet aan de noodrem getrokken. Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie. Ik heb wel een stel NS'ers die met zijn 7'en stonden te bewaken dat niemand door de poortjes glipte zonder geldig vervoerbewijs gewaarschuwd dat er een aantal mensen onvrijwillig op weg was naar Roosendaal. Een ervan zou bellen om te zorgen dat de trein eerder zou stoppen en voor vervoer terug zorgen voor die lui. Of dat gebeurd is weet ik niet, ik hoop het voor ze.quote:
Er is toch geen conducteur?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie.
Niet zichtbaar in ieder geval. Ik denk dat hij het gewoon te koud vond (in Dordt lag sneeuw) en te lekker aan de warme koffie zat in de cabine. En dus na een minuut de sleutel voor het sluiten van de deuren heeft omgedraaid. Bij het binnenrijden van het station zal hij dan gezien hebben dat er geen passagiers stonden te wachten, want wie wil er nou midden in de nacht naar Roosendaal?quote:
Als er 10 mensen zijn en 1 trekt aan de noodrem laat ze dan eerst maar eens bewijzen wie het was.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie
Jawel. Op die treinen is de machinist ook de conducteur.quote:
quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Uitgestapt. De fluit ging terwijl de vrouw voor mij bezig was met uitstappen, ik toen die net ophield. Maar ik dacht dat er ergens een conducteur langs de trein zou kijken, en dat die de deuren niet dicht zou laten gaan als hij zag dat er nog mensen uitstapten. Maar de deuren begonnen dus zo'n beetje met het fluitsignaal te sluiten. En de vrouw voor mij schrok zo van dat fluitsignaal, dat ze als een dood paard voor de deur bleef staan, die belemmerde me een beetje in de sprong uit de trein die ik in gedachten had. Hoe het allemaal precies is gegaan weet ik eigenlijk niet, het ging allemaal heel snel, ik kreeg de deur tegen mijn pols en ik had het gevoel dat een van die mensen achter me me bij mijn rugzak greep (maar dat waren dus de deuren). Ik geloof gezien te hebben dat iemand de vrouw voor mij opzij duwde of trok, maar ik was meer met mezelf bezig.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Want dit was mijn fout? Dus ik moet mijn gedrag aanpassen?quote:Op zondag 11 februari 2018 21:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wellicht je rugzak afdoen als je in of uitstapt?
Ik dacht dus altijd dat die deuren automatisch weer open gingen als ze om een of andere reden niet helemaal dicht konden. Juist om dat soort grappen te voorkomen.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.
het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Daarom moet je dus niet meer in of uitstappen na het fluitsignaalquote:Op zondag 11 februari 2018 21:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik dacht dus altijd dat die deuren automatisch weer open gingen als ze om een of andere reden niet helemaal dicht konden. Juist om dat soort grappen te voorkomen.
Een vouwfiets die deels uit een trein steekt, dat is toch hartstikke link als het een sneltrein of intercity is, die met behoorlijke vaart langs (stoptreinstation)-perrons gaat.
Dat.quote:Op zondag 11 februari 2018 23:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Daarom moet je dus niet meer in of uitstappen na het fluitsignaal
Die conducteur heeft het niet zo snel koud. Hij houd er zelfs wel van om een koude winteravond / nacht even naast de trein te staan en een sigaret te roken. Maar afgelopen nacht om 6 minuten over middernacht zat hij net lekker op zijn telefoon aflevering 3 van seizoen 2 van Friends te kijken. Echt leuk vond hij het niet, maar als je eenmaal bezig bent aan zo'n serie dan blijf je toch wel kijken.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Of vond de conducteur het gisternacht gewoon te koud om zijn werk te doen? Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.
Ik vermoed dat ze vertellen dat je niet na het fluitsignaal moet in/uitstappen. Overigens is dit ook geen aanrader om met kinderen te doen (ze dit aan te leren).quote:Op maandag 12 februari 2018 00:29 schreef anarchitect het volgende:
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.
Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.quote:Op maandag 12 februari 2018 00:39 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze vertellen dat je niet na het fluitsignaal moet in/uitstappen. Overigens is dit ook geen aanrader om met kinderen te doen (ze dit aan te leren).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |