abonnement Unibet Coolblue
pi_177121349
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Wat stel je voor? Een tweede fluit signaal waarbij de deuren gaan sluiten voor het echie?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177121519
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.

Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
pi_177121715
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:46 schreef ITrade het volgende:

[..]

Wat stel je voor? Een tweede fluit signaal waarbij de deuren gaan sluiten voor het echie?
Ik stel voor dat de machinist niet zo maar zonder te kijken gaat rijden. Het lijkt mij ook dat de NS regels heeft die dat verbieden. Zoals bijvoorbeeld een conducteur die even kijkt. Het lijkt mij ook dat als er iets ernstigs gebeurt de NS een groot probleem heeft.

De verantwoordelijkheid totaal bij de reizigers leggen is natuurlijk kolder.
pi_177121718
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.

Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Klok, klepel. Je zal maar in een overvolle coupe zitten die er allemaal uitmoeten. Of slecht ter been. Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.
pi_177121719
Maar misschien dat een NSer de boel kan verduidelijken.
pi_177121720
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:24 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Klok, klepel. Je zal maar in een overvolle coupe zitten die er allemaal uitmoeten. Of slecht ter been. Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.
Dan kun je gewoon een rondje blijven zitten. Je komt na een tijdje vanzelf weer langs het station waar je moest zijn.
pi_177122453
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.

Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Het punt van TS is dat die ‘speciaal iemand’ er niet was.
pi_177122460
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
Aangezien een NS trein niet mag rijden zonder conducteur (er moet een EHBOer zijn die niet gebonden is aan een vaste plek a la de machinist) - sowieso als er echt geen was.
  maandag 12 februari 2018 @ 07:05:36 #34
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_177122570
Ben benieuwd hoe de ns zal reageren wanneer je hiermee komt. Laatst zelf ook zoiets gehad, fluitje gaat, trein gaat rijden, deuren sluiten, trein remt af, staat even stil en gaat alsnog naar het volgende station. Zelf niet direct last van gehad, maar snap wel dat het voor problemen kan zorgen.
pi_177123540
Edit: laat maar, verkeerd gelezen.
pi_177123691
We kunnen wel een nieuwe topic beginnen met fratsen bij ns.

Heb meerdere malen gehad (en jullie wss ook) dat treinen gewoon vergeten te stoppen bij bestemmingsstations.

Gevaarlijkste situatie vond ik toen een trein was gestopt bij een station, deuren gingen open maar de helft van de trein sluitte nog niet goed aan op het perron (trein was te lang). Als je niet goed keek en was uitgestapt dan kon je trein van onderen bekijken.

M.a.w. Je hebt met mensen te maken en dit soort dingen gebeuren nou een maal. Hoort niet maar tjah.
pi_177126265
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 09:15 schreef Fyrefox het volgende:
Gevaarlijkste situatie vond ik toen een trein was gestopt bij een station, deuren gingen open maar de helft van de trein sluitte nog niet goed aan op het perron (trein was te lang). Als je niet goed keek en was uitgestapt dan kon je trein van onderen bekijken.
Dat is ook wel heftig ja. Heb het één keer meegemaakt, maar conducteur riep het om en hield volgens mij de desbetreffende deur gesloten. Maar vond het wel bizar dat een trein überhaupt op die manier bij een station stopt.
Somebody that I used to know
  maandag 12 februari 2018 @ 12:10:03 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177126735
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is ook wel heftig ja. Heb het één keer meegemaakt, maar conducteur riep het om en hield volgens mij de desbetreffende deur gesloten. Maar vond het wel bizar dat een trein überhaupt op die manier bij een station stopt.
Ja man, vet heftig. Moet je eens naar een niet-westers land gaan, daar moet je nog zelf nadenken en opletten in plaats van dat dat allemaal voor je gedaan wordt.
Huilen dan.
  maandag 12 februari 2018 @ 18:27:08 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177135363
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja man, vet heftig. Moet je eens naar een niet-westers land gaan, daar moet je nog zelf nadenken en opletten in plaats van dat dat allemaal voor je gedaan wordt.
true, maar in zulke landen zijn de balkon plaatsen ook meestal op het dak van de trein. In NL horen zulke dingen gewoon niet; mensen zijn dat niet zo gewend, en er dus ook niet op berekend.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177135586
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:29 schreef anarchitect het volgende:
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.

Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
Die zeiden dat ik de volgende twee reizen met de trein eerste klas mag reizen. Want ja, ik heb natuurlijk contact opgenomen met de NS. Direct met de mensen naast het station (waarom ze daar met 7 moesten staan bij de uitgang, snap ik nog niet helemaal), en ook nog via intenet.

Ik mag dus 2 x met de 1e klas maar omdat ik 's avonds met de trein reis, is de 2e klas ook niet erg vol, en 1e en 2e klas rijden even snel, dus :s)
Ik heb gezegd dat ze dat beter dan de mensen die onvrijwillig naar Roosendaal zijn vertrokken konden geven.
  maandag 12 februari 2018 @ 18:49:32 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177135692
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

true, maar in zulke landen zijn de balkon plaatsen ook meestal op het dak van de trein. In NL horen zulke dingen gewoon niet; mensen zijn dat niet zo gewend, en er dus ook niet op berekend.
Ja, maar of dat wenselijk is? Ik heb het idee dat veel mensen in Nederland op de automatische piloot staan en niet meer zelf opletten of nadenken, juist omdat alles zo goed geregeld is.

Enkele voorbeeldjes:

- Bij groen licht ervan uitgaan dat er veilig overgestoken kan worden, zonder zelf goed te kijken.
- Op een weg aannemen dat de maximum snelheid er ook daadwerkelijk overal veilig gereden kan worden.
- Zonder voor je te kijken of er wel een perron onder je voeten ligt uit een trein stappen ):O .

Beter zelf nadenken en opletten dan verwachten dat dat allemaal voor jou gedaan wordt. Je kan het ook breder trekken en stellen dat door zulke verpampering de zelfredzaamheid van mensen steeds minder wordt waardoor je een kudde makke schaapjes creëert, maar dat is een andere discussie :+ .
Huilen dan.
pi_177135696
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:37 schreef ITrade het volgende:
Wie zal dat fluitsignaal gegeven hebben??
Waarom zal dat fluitsignaal er zijn??
Wat zijn de gevolgen als je dit fluitsignaal negeert?
Dat fluiten gebeurt tegenwoordig met iets onder de deuren. Er is niet meer iemand die op een fluitje blaast of zo.
En normaal negeert een conducteur die naast de trein staat ook niet het feit dat er nog mensen aan het uitstappen zijn, die wacht met de sleutel omdraaien tot er geen mensen meer uit de trein komen. Bedenk ook, dat als niet eens alle uitstappers het redden uit te stappen, de instappers het al helemaal niet meer redden om in te stappen. Het is gebruik netjes te wachten tot iedereen die uitgestapt is dat heeft kunnen doen. Als het gebruik gaat worden binnen een minuut na aankomst de fluit te laten gaan en de deuren te sluiten, dan zal dat in de toekomst ook wel veranderen, dan worden uitstappers door instappers terug de trein in geduwd. :N :')
pi_177135898
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:03 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Er is speciaal iemand met een fluitje om je te waarschuwen dat er gevaar dreigt. Dat jij te lang nodig hebt om uit te stappen doet daar niks aan af.

Als je bij een spoorwegovergang opgehouden wordt ga je ook niet onder de slagbomen door...
Nee, er is niet meer iemand met een fluitje om te waarschuwen. Kennelijk was dit een niet-rokende conducteur, en of hij naar Friends zat te kijken weet ik niet, maar het hele probleem was dus dat er geen persoon met een fluitje was om de boel in de gaten te houden. De persoon die de zaak in de gaten moet houden heeft al decennia geen fluitje meer, de trein fluit zelf. En dat fluiten gebeurt door het omdraaien van een sleutel, en met nog een draai sluiten de deuren.

Ik denk dat de conducteur bij de machinist in de cabine heeft gezeten, bij het inrijden van het station zag dat er geen wachtende passagiers waren, en schatte dat na binnen 0,5 minuut iedereen was uitgestapt/terug op schema wilde komen, want de trein had onderweg een stuk langzaam gereden.

Punt is, en dat is mijn hele punt in dit verhaal: er was geen conducteur te zien. En er was geen conducteur die zag. Dat vertreksein mag niet gegeven worden terwijl er passagiers aan het uitstappen zijn. Het is echt niet zo dat ik ergens van achter uit een coupé kwam aanrennen, en uitstapte na een pauze, de mensen kwamen als een slang de trein uit.
pi_177136025
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:49 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat fluiten gebeurt tegenwoordig met iets onder de deuren. Er is niet meer iemand die op een fluitje blaast of zo.
En normaal negeert een conducteur die naast de trein staat ook niet het feit dat er nog mensen aan het uitstappen zijn, die wacht met de sleutel omdraaien tot er geen mensen meer uit de trein komen. Bedenk ook, dat als niet eens alle uitstappers het redden uit te stappen, de instappers het al helemaal niet meer redden om in te stappen. Het is gebruik netjes te wachten tot iedereen die uitgestapt is dat heeft kunnen doen. Als het gebruik gaat worden binnen een minuut na aankomst de fluit te laten gaan en de deuren te sluiten, dan zal dat in de toekomst ook wel veranderen, dan worden uitstappers door instappers terug de trein in geduwd. :N :')
Als ik jou was zal ik maar geen gebruik maken van treinen in het buitenland. Daar moet je nog wel zelf nadenken zoals isdatzo ook al aangeeft.

Overigens is dit wel te voorkomen (ook bijvoorbeeld als de trein autonoom rijd), in Duitsland zag ik dat de trein met infrarood beveiligd is waardoor je x cm van de deur moet staan omdat anders de deuren niet sluiten en de trein dus niet vertrekt (super irritant ook wel want de trein was vol en dit leverde elk station weer de nodige vertraging op).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 12 februari 2018 @ 21:03:27 #45
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_177138625
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:23 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ik stel voor dat de machinist niet zo maar zonder te kijken gaat rijden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 01:24 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Klok, klepel. [...]Maar ja, de machinist wil snel naar huis hè.
Klok, klepel vat het wel goed samen ja. De machinist heeft bij de NS in het vertrekproces namelijk welgeteld een rol. En dat is de rem lossen en tractie geven zodra de conducteur het vertrekbevel geeft... .

De conducteur heeft zijn taak wel ernstig verzaakt, zo te lezen. Ik bedoel, hij behoort eerst alle deuren behalve zijn eigen deur te sluiten. En als die veilig dicht zitten pas dan sluit hij zijn eigen deur. Dus hoe je daar zo'n fuck-up in kan maken. Maar goed, aan de noodrem trekken en hij komt vanzelf naar jou toe. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 12-02-2018 21:14:13 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_177138664
Je mag ook niet meer in en uitstappen als het fluitsignaal geklonken heeft
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 12 februari 2018 @ 21:12:04 #47
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_177138812
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:05 schreef Mortaxx het volgende:
Je mag ook niet meer in en uitstappen als het fluitsignaal geklonken heeft
Uitstappen wel. :+

Uit de AVR-NS:
quote:
4. Toepasselijke voorschriften
4.1. Aan welke regels dient u zich te houden op het station en in de trein?
Op het station en in de treinen van NS geldt een aantal huisregels. U bent verplicht deze huisregels
in acht te nemen. Deze huisregels worden aan u bekend gemaakt op de stations en in de treinen
door middel van stickers, posters of andere uitingen, bijvoorbeeld door personeel van NS. De huis-
regels kunnen door NS worden aangepast of aangevuld.
In aanvulling op de huisregels bent u verplicht om in ieder geval de volgende voorschriften in acht
te nemen:
• Vanaf het moment dat het fluitsignaal voor uw trein klinkt, mag u niet meer instappen. Dit is
voor uw eigen veiligheid en die van uw medereizigers. U begrijpt dat de deuren van de trein
eerder kunnen sluiten dan de geplande vertrektijd. Overigens geeft een meertonig signaal niet
het vertrek van de trein aan maar het sluiten van de deuren, in sommige materieeltypen;
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_177139104
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:05 schreef Mortaxx het volgende:
Je mag ook niet meer in en uitstappen als het fluitsignaal geklonken heeft
Anders lees je eerst even het topic voordat je reageert.
pi_177141528
wat voor trein was het dan?
pi_177141744
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 23:16 schreef Maegrim het volgende:
wat voor trein was het dan?
Een gele.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')