Liberty Mediaquote:Op woensdag 2 mei 2018 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom er twee races in de VS moeten zijn... zeker als ze zo dicht bij elkaar zitten.
Trump springt een gat in de lucht.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zouden ze dat doen? Dan is de kans dat Mexicanen naar Miami komen een stuk kleiner lijkt me
dat was pestgedrag van Ecclestone nadat er een van "zijn F1-coureurs" Le Mans won het jaar ervoor.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat hield ze 2 jaar geleden ook niet tegen.
Well Done Baku
Spa - Hockenheim = 305 kmquote:Op donderdag 3 mei 2018 01:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dicht bij elkaar? Als we even de wegkilometers pakken:
miami - austin = 2170 km
miami - mexico = 3580 km
austin - mexico = 1500 km
Ter vergelijking:
silverstone - spa = 630 km
spa - oostenrijk = 960 km
Tuurlijk, Europa is populairder dan de VS voor F1, maar dicht bij elkaar is onzin.
Tja... iets met bevolkingsdichtheid en het feit dat Mexico en Austin elkaar al in de weg zitten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 09:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Spa - Hockenheim = 305 km
Paul Ricard - Monaco = 187 km
Dus indd, dat Miami en Austin te dicht op elkaar zitten is niet echt objectief
twitter:MassaFelipe19 twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 17:04:11 Hey guys i’m very happy to announce that today i am starting a new phase in my career, i Just Sign with @VenturiGP team to race next season @FIAFormulaE It is a very special day for me and i would like to share with all of you who always have been supporting me. #ABBFormulaE https://t.co/tIcjn5yQ6m reageer retweet
https://www.telegraaf.nl/(...)gevolgd-door-netflixquote:Verstappen op voet gevolgd door Netflix
Max Verstappen waant zich deze week in Monaco de hoofdrolspeler in zijn eigen speelfilm. De Nederlander wordt door een cameraploeg van streamingdienst Netflix zo’n beetje overal gevolgd.
telegraaf.nl
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 31-05-2018 om 11:43:31 Mallya steps down as Director at Force India reageer retweet
Hij zegt dat hij zijn aandelen nog niet wil verkopen. Maar wie weet als iemand (Stroll?) met geld komt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:31 schreef Tarado het volgende:twitter:f1enigma twitterde op donderdag 31-05-2018 om 11:43:31 Mallya steps down as Director at Force India reageer retweet
het wordt wel tijd dat Paddy Lowe ook z'n conclusies gaat trekkenquote:Op donderdag 31 mei 2018 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
En Williams heeft weer afscheid genomen van één van hun chief designers, dit keer Dirk de Beer, hoofd aeodynamica, die sinds vorig jaar in dienst was en overkwam van Ferrari.
https://www.motorsport.co(...)-aero-chief-1043334/
Bron: Racexpressquote:Geruchten in de F1: Robert Kubica de vervanger van Brendon Hartley bij Toro Rosso?
Brendon Hartley staat al een tijdje onder druk bij Toro Rosso en er zijn al enkele mogelijke vervangers de revue gepasseerd. Zo ging het gerucht dat Pascal Wehrlein of Antonio Giovinazzi het plekje van de Nieuw-Zeelander gingen overnemen, nota bene protegés van concurrenten Mercedes en Ferrari. De volgende naam die nu opduikt is Robert Kubica. De testcoureur van Williams.
Williams
“De situatie rond Brendon stelt ons niet tot tevredenheid”, zegt Dr. Helmut Marko tegen Speedweek. “We gaan hier rustig door heen en zien wat we voor de toekomst kunnen doen.” Naast Wehrlein en Giovinazzi is daar nu dus de naam van de Pool bij gekomen. Het Franse Auto Hebdo heeft twee andere opties en dat zijn Jake Dennis of Sean Galael. Beiden beschikken echter niet over een superlicentie, waarover Kubica wel beschikt.
Mogelijk dat de voormalig F1-coureur weg wil met de crisis die er bij zijn team Williams heerst, nadat de technisch directeuren Ed Wood en Dirk de Beer al vertrokken bij het team uit Grove.
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Ja hoor, een opleidingsteam die een gehandicapte routenier in hun wagen gaat zetten
Nee.
Onzin!quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten.
niets. Er is een reden waarom er 2 teams op heel korte tijd voor andere rijders kiest.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:59 schreef twiFight het volgende:
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken?
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost?quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:27 schreef Fer het volgende:
Als Hartley terug kon, kunnen ze Vergne ook wel oproepen.
Red Bull was verboden in Frankrijk, en Vergne zijn kop was niet marketingswaardig genoeg om hem door te schuiven. Ricciardo heeft een lachende bek, en Rusland was een grote afzetmarkt.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 09:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost?
Hij is destijds 2x gepasseerd voor promotie naar Red Bull; eerst door Ricciardo en later door Kvyat terwijl hij op beide momenten meer punten bij elkaar had gereden dan zijn teamgenoot. Heeft daar meer achter gestoken? Ricciardo had imo eigenlijk nog geen klap laten zien toen Webber er de brui aan gaf en Kvyat eigenlijk idem dito toen Vettel plotsklaps vertrok. Toch werd Vergne beide keren gepasseerd. Kon die niet goed met het team of wat stak daar achter?
Overigens denk ik dat Vergne het sowieso beter gedaan zou hebben dan Kvyat bij Red Bull.
Serieus?quote:
nee, maar wel een semi-soort boycot vanuit de regering dacht ik. Volg dat niet zo, ik drink de zooi niet en kom niet in Frankrijk dus heb er voor de rest ook weinig interesse in.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus?
Nooit meegekregen. Is dat nog altijd het geval?
Late reactiequote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:59 schreef twiFight het volgende:
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken? Die man had jaren geleden wat leuke races, maar stond toen ook niet direct op de short list bij de teams. En nu moet een soort second coming van een toptalent worden, in F1 wagens die compleet niet meer lijken op de wagens van toen? Steek je tijd in opkomende talenten ipv roze brilletjes van 33 jaar oud.
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:58 schreef sasquatsch het volgende:
Het gerucht blijkt waarheid. Sergio Marchionne is niet langer de baas van Fiat en Ferrari. Wegens ernstige gezondheidsproblemen als gevolg van complicaties van een operatie waardoor hij zijn werk niet kan doen, is besloten hem vervroegd te vervangen.
https://www.motorsport.co(...)i-president-1062429/
Ik begreep dat er longkanker was aangetroffen bij een schouderoperatie. En dat hij na de operatie heel hard achteruit ging en idd in coma zou liggen.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:10 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.
Ik lees dat het zou gaan om uitgezaaide prostaatkanker.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:10 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.
https://www.grandprix247.(...)hockenheim-race-day/quote:Affaritaliani.it were the first to sniff that all was not well with the Fiat Chrysler Automobiles when they reported: “Instead of a simple shoulder operation, it was more complex and required complex clinical procedure. An invasive disease emanating from the prostate had already spread in a devastating manner, but only discovered a short time ago.”
“An evil that could require further medical investigations and more complex surgical interventions. From here the Marchionne family have drastic decisions to make.”
Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet.quote:Legendarische topman van Fiat Chrysler onverwachts vervangen
De legendarische baas van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en Ferrari, Sergio Marchionne, is dit weekeinde onverwachts vervangen nadat zijn gezondheid ineens snel achteruit ging.
Marchionne, 66 jaar, was drie weken geleden opgenomen in een ziekenhuis in Zürich voor wat FCA omschreef als een operatie aan de schouder. De afgelopen dagen is zijn gezondheid dramatisch verslechterd. „Deze situatie was tot een paar uur geleden ondenkbaar en laat ons allemaal met een gevoel van onrecht’’, zei John Elkann zaterdag, president van FCA en kleinzoon van Gianni Agnelli, die in de tweede helft van vorig eeuw aan het hoofd stond van het Fiat-imperium. Medische details heeft het bedrijf niet gegeven.
Na spoedberaad zaterdag werd bekend dat Marchionne als CEO van Fiat Chrysler wordt opgevolgd door de 54-jarige Mike Manley, een Brit. Manley leidde sinds 2009 de Jeep-divisie van FCA en was sinds 2015 ook verantwoordelijk voor de Ram-pickups, de belangrijkste winstmakers van het concern, vooral in de VS. Het is voor het eerst dat de topman van Fiat een niet-Italiaan is.
Marchionne is een fenomeen, visueel herkenbaar omdat hij sinds zijn benoeming tot topman van Fiat in 2004 altijd rondliep in een blauwe of zwarte trui. Hij wist het noodlijdende Fiat uit de rode cijfers te halen; in 2004 leidde de Fiat-groep nog een verlies van 1,5 miljard euro, op een omzet van 47 miljard.
Zijn meesterzet was de fusie met Chrysler, in 2009. Marchionne was al enige tijd op zoek naar samenwerking met een andere autofabrikant. Toen Chrysler in 2009 feitelijk bankroet was, wist hij na moeizame onderhandelingen met de Amerikaanse bonden goedkeuring te krijgen voor een bijzondere deal: twintig procent van de aandelen Chrysler in ruil voor de kennis en technologie van de Italiaanse autofabrikant.
Marchionne herschikte de verschillende onderdelen van de Fiat-groep en van Chrysler. Hij leidde niet alleen FCA, maar ook de CNH-groep voor landbouw- en graafmachines, en Ferrari. Samen boekten deze drie in 2017 4,4 miljard euro winst, op een omzet van 141 miljard euro.
Ferrari en CNH krijgen nu aparte CEO’s. Voor Ferrari is dat Louis Camilleri, een topman van tabaksfabrikant Philip Morris. Camilleri, een Maltees, zat al in de raad van bestuur van Ferrari. John Elkann wordt president van Ferrari.
Marchionne, die op veertienjarige leeftijd met zijn Italiaanse ouders is geëmigreerd naar Canada en ook de Canadese nationaliteit heeft, bracht als topman van de grootste particuliere onderneming van Italië een frisse wind in het Italiaanse economische bestel. Hij gaf jonge managers ruimte, confronteerde de machtige bonden met de realiteit van globalisering, en wist de meeste Fiatfabrieken in Italië open te houden.
Maar een paar posts boven jou.....quote:Op zondag 22 juli 2018 21:35 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al ergens gepost was, maar kwam net dit bericht tegen:
[..]
Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet.
Ow, zover had ik niet gelezenquote:
twitter:tgruener twitterde op maandag 23-07-2018 om 09:43:53 We hear rumours Force India might go into administration as early as this week, but will be sold & rescued soon after. Driver market on hold until team future is secured. Looks like Renault already got an option on Ocon.AMuS (in German): https://t.co/Zyz9Sh6yPt reageer retweet
Dat zat er inderdaad aan te komen. Die geruchten gingen al een paar weken en ook dat potentiële kopers hier op wachten om het team voor veel minder dan dat Mallya vraag over te nemen.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:35 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op maandag 23-07-2018 om 09:43:53 We hear rumours Force India might go into administration as early as this week, but will be sold & rescued soon after. Driver market on hold until team future is secured. Looks like Renault already got an option on Ocon.AMuS (in German): https://t.co/Zyz9Sh6yPt reageer retweet
Mallya is een beetje gestoordquote:Op maandag 23 juli 2018 11:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zat er inderdaad aan te komen. Die geruchten gingen al een paar weken en ook dat potentiële kopers hier op wachten om het team voor veel minder dan dat Mallya vraag over te nemen.
Kopengerucht ja. Kubica ernaast weet ik niet. Was iig wel een apart gerucht over.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:28 schreef Karstman het volgende:
Was er niet een gerucht dat papa Stroll FI zou willen kopen en dan Lance met ernaast Kubica als mentor?
Omdat Williams niet mee wil doen om er een Mercedes B team van te maken a la Haas. Als hij FI koopt kan hij dat met FI wel doen.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:19 schreef Rossdale het volgende:
Waarom zou Stroll FI kopen? Hij heeft het al aardig voor het zeggen binnen Williams, ik zie de voordelen niet echt
Begint ook treurig te worden met die B teams. Overigens is het lijntje van FI naar Mercedes al erg kort, want Ocon kreeg in Monaco al een order om Hamilton voorbij te laten.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Williams niet mee wil doen om er een Mercedes B team van te maken a la Haas. Als hij FI koopt kan hij dat met FI wel doen.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)mule-1-naar-Assen-opquote:ASSEN - Er zijn weer flinke stappen gezet om de Formule 1 naar Assen te halen.
Tijdens de TT blijkt een delegatie van de organisatie van de Formule 1 in het geheim op bezoek te zijn geweest.
En dat heeft een voor het TT Circuit positief rapport opgeleverd. Jos Vaessen hoorde dit tijdens een bezoek aan Hockenheim waar vandaag een Formule 1 wedstrijd was. Vaessen is de man die het voortouw neemt in het naar Assen halen van de Formule 1.
Waarom gaan bezoekers wegblijven van Spa als er een GP in Assen bij komt (ipv de Nürburgring) terwijlquote:Op maandag 23 juli 2018 15:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik blijf erbij: de F1 moet niet naar Assen, gewoon absoluut niet.
Zandvoort of de Nürburgring zal ik met open armen verwelkomen, de rest niet. Vergeet niet dat door een extra GP heel veel bezoekers zullen wegblijven van Spa en Hockenheim. Laat het het waard zijn door een iconische baan erbij te krijgen, niet een suf MotoGP-baantje.
Ik zeg nergens dat het niet gebeurtquote:Op maandag 23 juli 2018 15:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom gaan bezoekers wegblijven van Spa als er een GP in Assen bij komt (ipv de Nürburgring) terwijl
1. de baan zogenaamd zo saai is
2. Assen veel verder weg ligt dan de Ring.
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:16 schreef daNpy het volgende:
Ik wil ze anders wel eens vol door Meeuwenmeer zien gaan. Daar moet je wel ballen hebben want je ziet de ingang van de Geert Timmer chicane helemaal niet.
Heb je zelf wel eens op Assen gereden?
Er was ooit iemand hier die een stratencircuit in Rotterdam had bedacht waarbij ze een stuk van de haven moesten oversteken doormiddel van pontons. Dat zou ik wel zien zitten, dat geeft het wat speciaals en unieks. Nederland is natuurlijk een waterland dus daarmee kun je wat doen en voldoe je ook aan het technologisch hoogstaande imago van de F1.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.
Baku is ook saai, het is alleen dat de kans op choas groot is door de smalle stukken. Heeft weinig met het racen zelf te maken, maar meer dat elke fout direct fataal kan zijn zoals in Monaco.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.
Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1.
Dan kunnen Stroll en Haas coureurs wel een waterpak aandoen ipv een racepak.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Er was ooit iemand hier die een stratencircuit in Rotterdam had bedacht waarbij ze een stuk van de haven moesten oversteken doormiddel van pontons. Dat zou ik wel zien zitten, dat geeft het wat speciaals en unieks. Nederland is natuurlijk een waterland dus daarmee kun je wat doen en voldoe je ook aan het technologisch hoogstaande imago van de F1.
Lijkt me veel interessanter dan een Assen of Zandvoort.
Ja en dan is het "spannend" in de pit.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Monaco levert echter ook vaak doodsaaie races op totdat er een SC het circuit op komt
Baku werd afgedaan als saai omdat de eerste race daar ook doodsaai was. En stratencircuits zijn per definitie niet saai als poep eenmaal de fan raakt.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.
Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1.
Verder is het gewoon een optocht. Wat dat betreft zie ik liever een echt circuit, of iets als Canada wat algemeen wat breder is.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Baku werd afgedaan als saai omdat de eerste race daar ook doodsaai was. En stratencircuits zijn per definitie niet saai als poep eenmaal de fan raakt.
Jep. Afgelopen editie was dankzij Red Bull heerlijk om naar te kijken, maar los van dat gebeurde er geen zak eigenlijk.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verder is het gewoon een optocht. Wat dat betreft zie ik liever een echt circuit, of iets als Canada wat algemeen wat breder is.
eerst maar een opvolger voor Reutemann zien te krijgen, wordt er veel geracet in Argentina?quote:Op maandag 23 juli 2018 15:33 schreef flipsen het volgende:
Stiekem hoop ik toch nog steeds dat er een race hier in Mar del Plata (Argentinie) komt. Was jaren geleden een politiek dingetje natuurlijk, er werd al keihard geroepen dat alles rond was. Nooit gebeurd, duh...
Maar als ik hier in het laagseizoen langs de boulevard en enkele stukken rij, is dat echt een ge-wel-dig circuit (sowieso kan je er in het laagseizoen lekker scheuren, ook al is het gewoon centrum). Zou wel heel tof zijn en ik mag toch gewoon stilletjes blijven hopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |