abonnement Unibet Coolblue
pi_182985439
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:24 schreef awakener het volgende:
Ik ga een Evohome aanschaffen maar zit nog met een vraag. In de woonkamer heb ik vloerverwarming en hier komt de WIFI thermostaat te hangen. Boven heb ik alleen radiatoren. Maar heb ik eigenlijk wel een zoneklep nodig voor de vloerverwarming? Want in feite moet de vloerverwarming altijd blijven draaien toch?
Als de vloerverwarming altijd moet blijven draaien, dan is er geen klep nodig. Mocht het in de praktijk te warm worden, kun je hem later alsnog toevoegen.
pi_182985516
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Die app is sowieso TOTALE BAGGER. Crashed echt vaak bij mij, of dan stel ik wat in, kom ik thuis en is er niets gebeurd.
Misschien moet je een andere smartphone kopen. Bij mij werkt de app (iOS) ATLIJD PERFECT. Heel af en toe moet je opnieuw inloggen. Ik vind de app eigenlijk beter en makkelijker werken dan de Evotouch.
pi_182985787
quote:
18s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:36 schreef Osvic het volgende:
Gisternamiddag was het weer hommeles. Mijn vrouw had een warmtevraag gestuurd naar de badkamer en het kwam niet toe op de module, waar het Wifi signaal op max staat. Op de module de temperatuur hoger plaatsen is geen enkel probleem.
Dus het Wifi signaal tussen de module en de regelaars is prima.

Nu effen een test gedaan door een warmtevraag te sturen naar de hal vanuit de module. Ging ook prima, maar wat bleek, het kwam niet toe op de Iphone.
Daarmee denk ik dat het aan de app of cloud moet liggen.

Telefonisch contact opgenomen met Evohome en daar meldden ze mij dat het aan 1 of andere HR92 zou liggen.
Dit antwoord is hetzelfde als dat mijn auto niet zou starten omdat ik platte band heb. Met een kluitje in het riet sturen, noem ik dat.

Ik kan mij ook niet inbeelden dat Evohome niet op de hoogte moet zijn van dit probleem, daar ik op dit forum en verschillende andere fora, hetzelfde probleem beschreven staat. Jullie moeten maar eens kijken naar onderstaande link
https://www.appwereld.nl/(...)l/783653368/reviews/

Dit vermoeden wordt nog versterkt omdat de app zondagvoormiddag niet bereikbaar was door werkzaamheden en de problemen bij mij maandag begonnen zijn.( eerste keer dat ik een instelling deed vanop de Iphone vanaf de werkzaamheden).

Nu was ik vandaag zinnens om verdere diagnose uit te voeren en heb verschillende instellingen gedaan en ja...jullie kunnen het al raden zeker ? Alles functioneert perfect.
"Verdorie, nog aan toe zeg" zou Toon Hermans zeggen

Omdat dit toch een verkoopsargument is van Evohome, zou dit toch niet mogen voorvallen. Tenslotte kost het hele systeem toch meer dan 10 Euro.

Ik wacht nu af tot de volgende storing en ga dan, gelijk Bertpit zegt, eens een reset doen van de router. Je weet maar nooit. Maar hopelijk blijft ze weg, dit is nog beter.
Hou er rekening mee dat de onderlinge componenten niet via wifi communiceren, maar op 868 MHz frequentie. Wifi is alleen in gebruik voor de communicatie tussen de app / cloud / evotouch of gateway.
pi_182986219
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 20:13 schreef bertpit het volgende:

[..]

Misschien moet je een andere smartphone kopen. Bij mij werkt de app (iOS) ATLIJD PERFECT. Heel af en toe moet je opnieuw inloggen. Ik vind de app eigenlijk beter en makkelijker werken dan de Evotouch.
Er is niks mis met m'n telefoon.... Misschien ligt het dan aan de android versie maar ik ben echt niet de enige, kijk maar naar de recensies: https://play.google.com/s(...)tcomforteurope&hl=nl

Trouwens, voor iOS zijn ze ook niet echt positief: https://itunes.apple.com/(...)ntl/id783653368?mt=8 je hebt blijkbaar mazzel.
Facts don't care about your feelings
pi_182987284
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 20:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er is niks mis met m'n telefoon.... Misschien ligt het dan aan de android versie maar ik ben echt niet de enige, kijk maar naar de recensies: https://play.google.com/s(...)tcomforteurope&hl=nl

Trouwens, voor iOS zijn ze ook niet echt positief: https://itunes.apple.com/(...)ntl/id783653368?mt=8 je hebt blijkbaar mazzel.
Bij mij werkt de app op android best goed. De app is alleen heel traag,....
pi_182991221
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 21:20 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Bij mij werkt de app op android best goed. De app is alleen heel traag,....
Wat bedoel je met heel traag ? 2 min., 5 min? Kun je mij ongeveer een tijd geven ?
pi_182994122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 23:47 schreef Osvic het volgende:

[..]

Wat bedoel je met heel traag ? 2 min., 5 min? Kun je mij ongeveer een tijd geven ?
Dat valt bij mij juist wel mee, de app start in 5 sec. ongeveer op. Maar als ik een temperatuur verander dan blijft hij soms hangen op SUCCES. De temperatuur is dan wel veranderd maar je kan niks meer doen en je moet de app afsluiten en opnieuw opstarten. Als je 4 zones wil veranderen is dit vrij irritant.
Facts don't care about your feelings
pi_182994684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 20:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er is niks mis met m'n telefoon.... Misschien ligt het dan aan de android versie maar ik ben echt niet de enige, kijk maar naar de recensies: https://play.google.com/s(...)tcomforteurope&hl=nl

Trouwens, voor iOS zijn ze ook niet echt positief: https://itunes.apple.com/(...)ntl/id783653368?mt=8 je hebt blijkbaar mazzel.
Zou kunnen, ik heb een wat oudere iPhone een 6 plus. Maar ook op de iPhone 4 werkte de app goed. Het enige is dat de verwerking richting de evotouch langzaam is. Maar dat geldt ook als je handmatig aan de knoppen draait, of eeninstelling verandert op de round of evotouch. Soms duurt het een paar minuten voordat het verwerkt is.

Ik heb de reviews inderdaad gelezen en verbaas me over de hoeveelheid negatieve reacties.
pi_182994995
quote:
18s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:36 schreef Osvic het volgende:
Gisternamiddag was het weer hommeles. Mijn vrouw had een warmtevraag gestuurd naar de badkamer en het kwam niet toe op de module, waar het Wifi signaal op max staat. Op de module de temperatuur hoger plaatsen is geen enkel probleem.
Dus het Wifi signaal tussen de module en de regelaars is prima.

Nu effen een test gedaan door een warmtevraag te sturen naar de hal vanuit de module. Ging ook prima, maar wat bleek, het kwam niet toe op de Iphone.
Daarmee denk ik dat het aan de app of cloud moet liggen.

Telefonisch contact opgenomen met Evohome en daar meldden ze mij dat het aan 1 of andere HR92 zou liggen.
Dit antwoord is hetzelfde als dat mijn auto niet zou starten omdat ik platte band heb. Met een kluitje in het riet sturen, noem ik dat.

Ik kan mij ook niet inbeelden dat Evohome niet op de hoogte moet zijn van dit probleem, daar ik op dit forum en verschillende andere fora, hetzelfde probleem beschreven staat. Jullie moeten maar eens kijken naar onderstaande link
https://www.appwereld.nl/(...)l/783653368/reviews/

Dit vermoeden wordt nog versterkt omdat de app zondagvoormiddag niet bereikbaar was door werkzaamheden en de problemen bij mij maandag begonnen zijn.( eerste keer dat ik een instelling deed vanop de Iphone vanaf de werkzaamheden).

Nu was ik vandaag zinnens om verdere diagnose uit te voeren en heb verschillende instellingen gedaan en ja...jullie kunnen het al raden zeker ? Alles functioneert perfect.
"Verdorie, nog aan toe zeg" zou Toon Hermans zeggen

Omdat dit toch een verkoopsargument is van Evohome, zou dit toch niet mogen voorvallen. Tenslotte kost het hele systeem toch meer dan 10 Euro.

Ik wacht nu af tot de volgende storing en ga dan, gelijk Bertpit zegt, eens een reset doen van de router. Je weet maar nooit. Maar hopelijk blijft ze weg, dit is nog beter.
Het werkte inderdaad gisteren avond toen ik thuis kwam allemaal weer, vermoedelijk inderdaad een fout in de update van de systemen van Honeywell. Beetje jammer....
pi_182998636
Toch eens een mailtje gestuurd naar de helpdesk.
Blijkbaar moet er toch iets zijn omdat er de komende weken een update komt.
Duimen maar, zou ik zeggen.

Voorts stelden ze voor om de thermostaat eens te wissen via internet ( TCC login) en
dan terug toe te voegen na ongeveer 5 minuten en dit niet te doen via Safari. Google of Firefox gebruiken.
Natuurlijk ga ik dit nu niet doen maar eventueel bij een volgende storing, zodat ik beter kan evalueren

Vandaag ook nog geen problemen ondervonden.

Ik moet wel zeggen indien de app goed werkt, het hele systeem zijn geld wel waard is.
Juist nog een half graadje overshoot bij een tussentijdse warmtevraag maar ja, daar ga ik niet over beginnen te kniezen.Ik aanzie dit als een normale reactie. Je staat met uw auto toch ook niet op 0 meter stil als men remt.

's Morgens is er geen overshoot omdat ik de "Adaptieve start" heb ingesteld. En dan gaat de warmtevraag geleidelijk naar omhoog. Dit is wat ik ervaar natuurlijk.
pi_183004443
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:47 schreef Osvic het volgende:
Toch eens een mailtje gestuurd naar de helpdesk.
Blijkbaar moet er toch iets zijn omdat er de komende weken een update komt.
Duimen maar, zou ik zeggen.

Voorts stelden ze voor om de thermostaat eens te wissen via internet ( TCC login) en
dan terug toe te voegen na ongeveer 5 minuten en dit niet te doen via Safari. Google of Firefox gebruiken.
Natuurlijk ga ik dit nu niet doen maar eventueel bij een volgende storing, zodat ik beter kan evalueren

Vandaag ook nog geen problemen ondervonden.

Ik moet wel zeggen indien de app goed werkt, het hele systeem zijn geld wel waard is.
Juist nog een half graadje overshoot bij een tussentijdse warmtevraag maar ja, daar ga ik niet over beginnen te kniezen.Ik aanzie dit als een normale reactie. Je staat met uw auto toch ook niet op 0 meter stil als men remt.

's Morgens is er geen overshoot omdat ik de "Adaptieve start" heb ingesteld. En dan gaat de warmtevraag geleidelijk naar omhoog. Dit is wat ik ervaar natuurlijk.
Overshoot kun je gemakkelijk krijgen als de aanvoertemperatuur te hoog is. Vooral bij matige temperaturen zoals nu. Dat moet je op je CV regelen.
pi_183004764
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 18:31 schreef bertpit het volgende:

[..]

Overshoot kun je gemakkelijk krijgen als de aanvoertemperatuur te hoog is. Vooral bij matige temperaturen zoals nu. Dat moet je op je CV regelen.
Overshoot is niet altijd te voorkomen.
Ik heb een modulerende ketel. Als mijn woonkamer bijna op temperatuur is, zal de aanvoertemperatuur dalen.
Maar als er dan warmtevraag komt van een een koude kamer die opgewarmd moet worden, gaat de aanvoertempreatuur alsnog omhoog, zodat de woonkamer warmer wordt dan ingesteld.
  zaterdag 10 november 2018 @ 08:55:19 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183056834
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 21:26 schreef Six. het volgende:

[..]

Lokpost!
Resistance is futile.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:42:36 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183057329
Wij overwegen Evohome.

Situatie nu:

Begane grond (kantoor, slaapkamer met ensuite badkamer) is volledig voorzien van vloerverwarming. Deze bestaat uit 4 groepen waarvan we 3 zones willen maken.

1e verdieping (keuken en woonkamer) hangen 2 radiatoren. Op termijn wordt dit ook vloerverwarming.

2e verdieping (3 slaapkamers en badkamer), de badkamer gaan we over een paar maanden slopen. Hierbij wordt onze 10 jaar oude ketel verplaatst maar niet vervangen, we willen binnen de ketel uiteindelijk vervangen door een warmtepomp. Voor de verwarming in de badkamer, neigen we nu naar elektrische vloerverwarming en mogelijk een infrarood paneel.

Wat ik nog niet goed begrijp is hoe een Evohome een vloerverwarming in zones bestuurt, ik neem aan dat ze dan de temperatuur in de ruimte meet en dan een regelaar op de verdeler of zo?
Resistance is futile.
pi_183074937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:42 schreef Seven. het volgende:
Wij overwegen Evohome.

Wat ik nog niet goed begrijp is hoe een Evohome een vloerverwarming in zones bestuurt, ik neem aan dat ze dan de temperatuur in de ruimte meet en dan een regelaar op de verdeler of zo?
Het hangt van je systeem af.

Veel vloerverwarmingen hebben een verdeler waar alle zones samen komen. Op die verdeler zitten vaak kranen, waarmee je de zone open of dicht zet, of een instelling tussenin naar behoefte. Op de kraan kun je een servomotor aansluiten die door Evohome bediend wordt. De kraan wordt aangestuurd door een thermostaat die in de zone hangt.

Een ander systeem is een zoneklep. Deze klep wordt op de leiding aangesloten die bijvoorbeeld naar de bovenverdieping gaat. Met die klep kun je dan de hele bovenverdieping aan of uit zetten.
pi_183105112
Ik heb afgelopen weekend mijn evohome v1 vervangen door een Wifi variant met HR92 knoppen.

Nu een lastig dingetje: ik heb beneden 3 radiatoren in mijn woonkamer die ik alle 3 heb gevormd tot 1 zone Woonkamer, en 1 van die 3 is de temperatuur voeler. De configuratie is prima, maar bij warmte vraag wordt er 1 radiator warm, en blijven er 2 dicht. Als ik de knop er af haal is ie ook echt dicht gedraaid en als ik m handmatig opendraai wordt ie gelijk warm.

Tevens geven alle 3 de knoppen "Woonkamer" aan en is een communicatie test in orde, krijg netjes de drie knoppen retour.

Wat te doen?
pi_183107588
Ik ervaar alleen maar ellende met het systeem Evohome. Ik heb alle radiatorkranen laten vervangen door Heimeier radiatorkranen maar heb nog steeds geen goed functionerend systeem. 1 van mijn kranen druppelt water bij indrukken van het pinnetje. Hierdoor is de knop waarschijnlijk stuk gegaan.

Wanneer ik een vakman probeer in te schakelen geven ze allemaal aan niet bekend te zijn met dit systeem. Hoe kan ik dit ding werkend krijgen? Het geld maakt me niet uit. Ik wil van het gedoe verlost zijn. Omgeving Nijmegen.
pi_183107836
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:49 schreef japie101 het volgende:
Ik heb afgelopen weekend mijn evohome v1 vervangen door een Wifi variant met HR92 knoppen.

Nu een lastig dingetje: ik heb beneden 3 radiatoren in mijn woonkamer die ik alle 3 heb gevormd tot 1 zone Woonkamer, en 1 van die 3 is de temperatuur voeler. De configuratie is prima, maar bij warmte vraag wordt er 1 radiator warm, en blijven er 2 dicht. Als ik de knop er af haal is ie ook echt dicht gedraaid en als ik m handmatig opendraai wordt ie gelijk warm.

Tevens geven alle 3 de knoppen "Woonkamer" aan en is een communicatie test in orde, krijg netjes de drie knoppen retour.

Wat te doen?
Even een paar dagen laten inwerken en de thermostaat niet te dicht bij een van de knoppen zetten lijkt me.
pi_183109390
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 19:48 schreef Beatific het volgende:
Ik ervaar alleen maar ellende met het systeem Evohome. Ik heb alle radiatorkranen laten vervangen door Heimeier radiatorkranen maar heb nog steeds geen goed functionerend systeem. 1 van mijn kranen druppelt water bij indrukken van het pinnetje. Hierdoor is de knop waarschijnlijk stuk gegaan.

Wanneer ik een vakman probeer in te schakelen geven ze allemaal aan niet bekend te zijn met dit systeem. Hoe kan ik dit ding werkend krijgen? Het geld maakt me niet uit. Ik wil van het gedoe verlost zijn. Omgeving Nijmegen.
Dat de kraan druppelt kan komen door dat de HR92 knop te ver wordt ingedraaid bij geen warmtevraag en zo de rubberen pakking in de Heimeier kraan beschadigt. Ik heb dit zelf ook ervaren. Ik heb ervoor gezorgd dat de HR92 knop er zo ver niet meer kan opgedraaid worden. ( zie mijn vorige posts )
Nochtans zijn er een paar installateurs rond Nijmegen die jou kunnen helpen.
Je moet maar eens kijken op de website van Evohome
pi_183112802
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:50 schreef Osvic het volgende:

[..]

Dat de kraan druppelt kan komen door dat de HR92 knop te ver wordt ingedraaid bij geen warmtevraag en zo de rubberen pakking in de Heimeier kraan beschadigt. Ik heb dit zelf ook ervaren. Ik heb ervoor gezorgd dat de HR92 knop er zo ver niet meer kan opgedraaid worden. ( zie mijn vorige posts )
Nochtans zijn er een paar installateurs rond Nijmegen die jou kunnen helpen.
Je moet maar eens kijken op de website van Evohome
De kraan kan niet verder dicht dan dicht en niet verder open dan open. De HR92 meet dit zelf tijdens de montage.

Als een kraan lekt, is het een slechte kraan, die moet vervangen worden. In principe heb je ook recht op een nieuwe HR92. Tenzij de leverancier van de lekkende thermostaatkraan je bij aankoop een overeenkomst heeft overhandigd waarbij hij gevolgschade uitsluit.
  woensdag 14 november 2018 @ 20:56:07 #196
368818 denman1710
Druk druk in een verbouwing
pi_183151699
Vandaag de offerte van wifithermostaten binnen gekregen. Er wordt een Honeywell Evohome aangeboden en voor de badkamer (vloerverwarming) een Honeywell T87RF2025 round wireless. Is deze wel geschikt voor een badkamer (IP codering zou 20 zijn)?

[ Bericht 2% gewijzigd door denman1710 op 14-11-2018 21:15:49 ]
pi_183153406
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:56 schreef denman1710 het volgende:
Vandaag de offerte van wifithermostaten binnen gekregen. Er wordt een Honeywell Evohome aangeboden en voor de badkamer (vloerverwarming) een Honeywell T87RF2025 round wireless. Is deze wel geschikt voor een badkamer (IP codering zou 20 zijn)?
Voor zover mij bekend, gaat het bij de IP codering om waterdichtheid in relatie tot het gevaar van elektrocutie / kortsluiting.

Hierbij geldt bijvoorbeeld voor lampen:
In de badkamer boven douch/bad hoger dan 2m25 IP4x
In de badkamer naast bad/douche hoger dan 2m25 IP 2x
In de badkamer tot 60 cm vanaf bad/douch tot 2m25 IP 4x

Echter de round werkt op 2 batterijtje van in totaal 3 Volt... Dus totaal ongevaarlijk zou ik zeggen.
  woensdag 14 november 2018 @ 21:53:56 #198
368818 denman1710
Druk druk in een verbouwing
pi_183153737
Dank Bertpit, elektrocutie gaat vast niet op, maar hoe blijft de apparatuur eronder? Geen problemen tab garantie ivm vochtaanslag e.d.?
pi_183155637
Geen idee, ik heb een HR92 knop in de badkamer, die doet het goed. Ik zou me kunnen voorstellen dat het iets gevoeliger is, maar daar is niets aan te doen. Uiteraard wel opletten met vocht.

Daarnaast heb je een offerte, waar dit wordt aanbevolen, dus qua garantie zou dat in orde moeten zijn.
pi_183205663
Is er soms iemand die al eens gemeten heeft of het Evohome systeem wel degeljk besparingen oplevert i.v.m. gasverbruik ?
Ik kan dit niet meten omdat ik maar pas in juni overgeschakeld ben van elektrische verwarming met accumulatoren en elektrische boiler naar aardgas. En een paar maand later het Evohome systeem heb aangeschaft. Ook had ik in de badkamer en slaapkamers rechtsreekse elektrische verwarming

En ook, welk zijn de beste instellingen voor besparingen. Adaptieve start...Optimale stop enz...

Ik moet wel zeggen als ik vergelijk met mijn vroegere elektrische verwarming, een besparing zal hebben van...en hou je goed vast nu...750 Euro tussen juni en eind november. Dus hierin ben ik al heel goed bezig.

Maar er zullen wel ongetwijfeld bij jullie ook rekenaars tussenzitten die zeggen " Zonder Evohome systeem verbruikte ik zoveel m3 gas en nu met dit systeem, zoveel minder"

[ Bericht 3% gewijzigd door Osvic op 17-11-2018 17:08:22 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')