abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 10:54:42 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176712688
Kopstukken

President - Donald Trump
Vice President - Mike Pence

Het kabinet
Secretary of State - Rex Tillerson
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Donny J. Wright
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Steve Shulkin
Secretary of Homeland Security - Elaine Duke (Acting)

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Mike Pompeo
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), Herbert McMaster (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist).Tom Price (Secretary of Health and Human Services)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 10:57:11 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176712727
Een van de betere reacties op zijn Blame Canada Samsung tweet.

(vrij vertaald)

Trump lijkt op een opa die woedend naar de klantenservice van Philips belt omdat het klokje op de videorecorder op 12:00 blijft knipperen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:03:06 #3
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176712825
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:57 schreef Ulx het volgende:
Een van de betere reacties op zijn Blame Canada Samsung tweet.

(vrij vertaald)

Trump lijkt op een opa die woedend naar de klantenservice van Philips belt omdat het klokje op de videorecorder op 12:00 blijft knipperen.
_O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:10:17 #4
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176712940
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 11:11:44 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176712965
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 23-01-2018 om 15:16:02 Thank you to General John Kelly, who is doing a fantastic job, and all of the Staff and others in the White House, for a job well done. Long hours and Fake reporting makes your job more difficult, but it is always great to WIN, and few have won more than us! reageer retweet
Als een trainer zo'n compliment krijgt van de voorzitter van de voetbalclub zijn zijn dagen meestal geteld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176712966
Nou ja, ik vraag me vooral af of men daadwerkelijk richt op, dare I say it, impeachment van Oom Donald.

Een mens mag hopen toch. Alleen maakt dat de verdeeldheid in dat land alleen maar erger lijkt me.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_176713030
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:11 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, ik vraag me vooral af of men daadwerkelijk richt op, dare I say it, impeachment van Oom Donald.

Daar is geen enkele serieuze politicus momenteel mee bezig. Mueller ook niet, het is immers niet zijn taak om te zorgen dat Trump afgezet wordt. Dat zou hoogstens een gevolg kunnen zijn van zijn bevindingen, maar zo lang daarover nog niets duidelijk is heb je alleen maar wat figuren die aandacht willen of in de radicalere hoeken van de Democraten zitten die er mee bezig zijn.

Binnen de Republikeinen is het natuurlijk helemaal geen issue, zolang hij blijft tekenen wat ze voor zijn neus neer leggen en zolang hij netjes al het klassieke Republikeinse beleid steunt is er geen enkele reden om na te denken over een afzettingsprocedure.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 11:18:58 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176713076
Davos panel: Trump's record on populist promises 'quite poor'

quote:
[...]
“Yes, I think Donald Trump has delivered on polarization,” said Alexander De Croo, deputy prime minister of Belgium, during the panel, which was hosted by the World Economic Forum in partnership with POLITICO. “But on achieving something of the things he has said? I think the result is actually…quite poor.”

Jan-Werner Müller, a politics professor at Princeton University, agreed. He said Trump’s 2016 presidential victory related more to exploiting divisions on race and immigration — a deeply polarizing topic that recently led to a brief U.S. government shutdown — than to a surge of interest in populist policies.

“I don’t believe that there really is a ‘Trumpist’ movement in the U.S,” Müller said.

De Croo said political and societal polarization has created opportunities for countries like Russia to sway political leanings across the globe and shape policies in the U.S. and Europe.
[...]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176713179
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar is geen enkele serieuze politicus momenteel mee bezig. Mueller ook niet, het is immers niet zijn taak om te zorgen dat Trump afgezet wordt. Dat zou hoogstens een gevolg kunnen zijn van zijn bevindingen, maar zo lang daarover nog niets duidelijk is heb je alleen maar wat figuren die aandacht willen of in de radicalere hoeken van de Democraten zitten die er mee bezig zijn.

Binnen de Republikeinen is het natuurlijk helemaal geen issue, zolang hij blijft tekenen wat ze voor zijn neus neer leggen en zolang hij netjes al het klassieke Republikeinse beleid steunt is er geen enkele reden om na te denken over een afzettingsprocedure.
Dat is natuurlijk zo, maar het politieke landschap kan natuurlijk flink gaan verschuiven met de midterms. Ik meen in ieder geval dat dan ook het house of representatives op de schop gaat?

Dat het niet direct op tafel ligt en dat Mueller dat niet als doel heeft snap ik ook wel ja. Maar blijft dat zo? En mocht dat niet gebeuren, wat gaan we dan krijgen als Mueller inderdaad collusion of misschien zelfs wel obstruction of justice weet aan te tonen?


Of Trump moet dom genoeg zijn om hem te ontslaan natuurlijk :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:26:22 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176713190
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar is geen enkele serieuze politicus momenteel mee bezig. Mueller ook niet, het is immers niet zijn taak om te zorgen dat Trump afgezet wordt.

allicht niet, dat is dan ook niet de taak van de FBI. Die doet onderzoek naar eventuele vergrijpen. Trump mag ABSOLUUT geen fout maken, bij Mueller, zijn statement moet naadloos kloppen met de input die de andere betrokkene die ondervraagd zijn. Zoniet? Dan laat de GOP Trump net zo hard vallen als indertijd Nixon als Mueller met zijn bevindingen op de proppen komt. Een liegende president voor een jury of de FBI is zelfs voor de hardcore republikein not done.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 11:27:51 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176713212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:26 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

allicht niet, dat is dan ook niet de taak van de FBI. Die doet onderzoek naar eventuele vergrijpen. Trump mag ABSOLUUT geen fout maken, bij Mueller, zijn statement moet naadloos kloppen met de input die de andere betrokkene die ondervraagd zijn. Zoniet? Dan laat de GOP Trump net zo hard vallen als indertijd Nixon. Een liegende president voor een jury of de FBI is zelfs voor de hardcore republikein not done.
Daarbij hebben ze hun taxgrab al gekregen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176713228
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:26 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

allicht niet, dat is dan ook niet de taak van de FBI. Die doet onderzoek naar eventuele vergrijpen. Trump mag ABSOLUUT geen fout maken, bij Mueller, zijn statement moet naadloos kloppen met de input die de andere betrokkene die ondervraagd zijn. Zoniet? Dan laat de GOP Trump net zo hard vallen als indertijd Nixon als Mueller met zijn bevindingen op de proppen komt. Een liegende president voor een jury of de FBI is zelfs voor de hardcore republikein not done.
Als je ziet hoe de laatste dagen met modder gegooid wordt richting de FBI zou ik van dat laatste maar niet al te zeker zijn. De achterban wordt er al flink op klaargestoomd dat de FBI deel is van het complot natuurlijk.

Als we het hoopvol bekijken kunnen we ook nog stellen dat een degelijke situatie de GOP finaal in tweeën zou breken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:29:58 #13
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176713250
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo, maar het politieke landschap kan natuurlijk flink gaan verschuiven met de midterms. Ik meen in ieder geval dat dan ook het house of representatives op de schop gaat?

Dat het niet direct op tafel ligt en dat Mueller dat niet als doel heeft snap ik ook wel ja. Maar blijft dat zo? En mocht dat niet gebeuren, wat gaan we dan krijgen als Mueller inderdaad collusion of misschien zelfs wel obstruction of justice weet aan te tonen?

Of Trump moet dom genoeg zijn om hem te ontslaan natuurlijk :')
Het enige wat trump eigenlijk rest is de 5de amendment. Maar als hij dit flikt is hij het haasje.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:31:33 #14
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176713276
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als je ziet hoe de laatste dagen met modder gegooid wordt richting de FBI zou ik van dat laatste maar niet al te zeker zijn. De achterban wordt er al flink op klaargestoomd dat de FBI deel is van het complot natuurlijk.
De FBI weet dit, en zal zich met hand en tand verdedigen, want ze horen tot de drie-eenheid van de staat. Die schudt je zo maar niet van je rug. Hoe populair je ook bent.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176713284
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo, maar het politieke landschap kan natuurlijk flink gaan verschuiven met de midterms. Ik meen in ieder geval dat dan ook het house of representatives op de schop gaat?
Kan, maar dat wil ik eerst wel eens zien gebeuren. Alles kan snel veranderen als mensen een jaartje drie tientjes per maand meer overhouden.

quote:
Dat het niet direct op tafel ligt en dat Mueller dat niet als doel heeft snap ik ook wel ja. Maar blijft dat zo? En mocht dat niet gebeuren, wat gaan we dan krijgen als Mueller inderdaad collusion of misschien zelfs wel obstruction of justice weet aan te tonen?
Het blijft zo dat dat niet zijn doel is, ja. Zodra je onderzoeksdoel namelijk is 'aantonen dat Trump de wet overtreden heeft' sta je er niet meer erg neutraal in en is het risico dat je naar je conclusie toeschrijft wel heel erg aanwezig.

Als Mueller echter tijdens zijn onderzoek erachter komt dat Trump de wet heeft overtreden zijn er een paar mogelijke opties. Hij kan Trump waarschijnlijk aanklagen, al zal het een tijd duren omdat de wet niet echt duidelijk is of dat kan, en hij kan gewoon zijn bevindingen delen met het Congres.

In dat tweede geval krijg je natuurlijk direct dat alle democraten oproepen tot impeachment. De vraag is dan of je genoeg Republikeinen meekrijgt om dat voorstel te steunen, en of het daadwerkelijk tot een succesvolle procedure komt als het voorstel al geaccepteerd wordt.

Ik zou er voorlopig in ieder geval geen rekening mee houden dat Trump uit zijn ambt gezet wordt, die blijft nog drie jaar zitten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:34:13 #16
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176713330
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan, maar dat wil ik eerst wel eens zien gebeuren. Alles kan snel veranderen als mensen een jaartje drie tientjes per maand meer overhouden.

[..]

Het blijft zo dat dat niet zijn doel is, ja. Zodra je onderzoeksdoel namelijk is 'aantonen dat Trump de wet overtreden heeft' sta je er niet meer erg neutraal in en is het risico dat je naar je conclusie toeschrijft wel heel erg aanwezig.

Als Mueller echter tijdens zijn onderzoek erachter komt dat Trump de wet heeft overtreden zijn er een paar mogelijke opties. Hij kan Trump waarschijnlijk aanklagen, al zal het een tijd duren omdat de wet niet echt duidelijk is of dat kan, en hij kan gewoon zijn bevindingen delen met het Congres.

In dat tweede geval krijg je natuurlijk direct dat alle democraten oproepen tot impeachment. De vraag is dan of je genoeg Republikeinen meekrijgt om dat voorstel te steunen, en of het daadwerkelijk tot een succesvolle procedure komt als het voorstel al geaccepteerd wordt.

Ik zou er voorlopig in ieder geval geen rekening mee houden dat Trump uit zijn ambt gezet wordt, die blijft nog drie jaar zitten.
Tandenknarsend de laatste twee jaar natuurlijk, als de midterms niet naar plan gaan voor de GOP
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 11:34:53 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176713353
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:31 schreef Ludachrist het volgende:

Alles kan snel veranderen als mensen een jaartje drie tientjes per maand meer overhouden.

Welnee. Het is net als met een salarisverhoging van een paar tientjes per maand. De eerste twee maanden valt zoiets op. Daarna zit het gewoon in je budget.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:35:57 #18
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176713377
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welnee. Het is net als met een salarisverhoging van een paar tientjes per maand. De eerste twee maanden valt zoiets op. Daarna zit het gewoon in je budget.
want de detailhandel weet dit ook, en zullen ook hun tarieven verhogen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 11:38:06 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176713431
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:35 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

want de detailhandel weet dit ook, en zullen ook hun tarieven verhogen.
Dat. Maar het valt gewoon niet echt op. Je koopt een extra bloemetje, gaat een keertje per maand naar de bioscoop. En dat is het dan wel.
En voor de mensen die elk dubbeltje tien keer moeten omdraaien.....misschien moeten die het nu negen keer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:48:29 #20
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176713684
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat. Maar het valt gewoon niet echt op. Je koopt een extra bloemetje, gaat een keertje per maand naar de bioscoop. En dat is het dan wel.
En voor de mensen die elk dubbeltje tien keer moeten omdraaien.....misschien moeten die het nu negen keer.
en dit gaat die tax cut de gemiddelde amerikaan straks opbreken. Ze gaan simpelweg een beetje boven hun stand leven met als resultaat dat over een jaar hun leven ineens een stuk duurder zal zijn.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 11:53:45 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176713805
Dat iemand nu drie keer per week kunt eten in plaats van één of twee keer is natuurlijk wel positief. Maar je kunt er op rekenen dat er mensen zullen zijn die daar verslaafd aan raken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176714025
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan, maar dat wil ik eerst wel eens zien gebeuren. Alles kan snel veranderen als mensen een jaartje drie tientjes per maand meer overhouden.

[..]

Het blijft zo dat dat niet zijn doel is, ja. Zodra je onderzoeksdoel namelijk is 'aantonen dat Trump de wet overtreden heeft' sta je er niet meer erg neutraal in en is het risico dat je naar je conclusie toeschrijft wel heel erg aanwezig.

Als Mueller echter tijdens zijn onderzoek erachter komt dat Trump de wet heeft overtreden zijn er een paar mogelijke opties. Hij kan Trump waarschijnlijk aanklagen, al zal het een tijd duren omdat de wet niet echt duidelijk is of dat kan, en hij kan gewoon zijn bevindingen delen met het Congres.

In dat tweede geval krijg je natuurlijk direct dat alle democraten oproepen tot impeachment. De vraag is dan of je genoeg Republikeinen meekrijgt om dat voorstel te steunen, en of het daadwerkelijk tot een succesvolle procedure komt als het voorstel al geaccepteerd wordt.

Ik zou er voorlopig in ieder geval geen rekening mee houden dat Trump uit zijn ambt gezet wordt, die blijft nog drie jaar zitten.
Goed, laat me dat even herformuleren.

Ja, ik weet dat het niet de taak van Mueller is, geldt natuurlijk voor de hele juridische tak van de overheid.

Echter, de kans bestaat natuurlijk dat Mueller aan het einde van het verhaal een dossier op tafel legt waaruit blijkt dat er feiten zijn gepleegd die reden kunnen zijn voor impeachment. Daar kun je nog bij optellen dat de samenstelling van het Huis en de Senaat kan gaan veranderen. Voor de GOP verandert het speelveld dan ook natuurlijk, en echt niet alle Republikeinen zijn blij met Trump. Zeker niet als die zijn meerderheid in de Senaat kwijt is, want dan komt er van dat traditionele GOP beleid ook niet zoveel meer terecht.


quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:53 schreef Ulx het volgende:
Dat iemand nu drie keer per week kunt eten in plaats van één of twee keer is natuurlijk wel positief. Maar je kunt er op rekenen dat er mensen zullen zijn die daar verslaafd aan raken.
Los daarvan is belasting er natuurlijk niet alleen om de burger te neten. Ik meende dat Trump ook de infrastructuur wilde gaan aanpakken?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 12:27:34 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176714407
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:05 schreef BlackLining het volgende:

Los daarvan is belasting er natuurlijk niet alleen om de burger te neten. Ik meende dat Trump ook de infrastructuur wilde gaan aanpakken?
Ach ja, daarvoor wilde hij geld gaan lenen. Maar aangezien de rente langzaam stijgt is dat misschien niet een heel handig idee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:29:41 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176714447
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach ja, daarvoor wilde hij geld gaan lenen. Maar aangezien de rente langzaam stijgt is dat misschien niet een heel handig idee.
Plus die muur vreet al je infrastructuur budget zo op natuurlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_176714465
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Goed, laat me dat even herformuleren.

Ja, ik weet dat het niet de taak van Mueller is, geldt natuurlijk voor de hele juridische tak van de overheid.

Echter, de kans bestaat natuurlijk dat Mueller aan het einde van het verhaal een dossier op tafel legt waaruit blijkt dat er feiten zijn gepleegd die reden kunnen zijn voor impeachment. Daar kun je nog bij optellen dat de samenstelling van het Huis en de Senaat kan gaan veranderen. Voor de GOP verandert het speelveld dan ook natuurlijk, en echt niet alle Republikeinen zijn blij met Trump. Zeker niet als die zijn meerderheid in de Senaat kwijt is, want dan komt er van dat traditionele GOP beleid ook niet zoveel meer terecht.
Tja, áls Mueller iets vindt en áls de GOP de meerderheid dan kwijt is en áls ze dan ook nog eens ontevreden blijven over Trump, dán zou zoiets misschien wel mogelijk zijn. Maar goed, voor we zover zijn gaat er nog wat tijd overheen, dus wat ik zeg, verwacht dat allemaal niet al te snel.

quote:
Los daarvan is belasting er natuurlijk niet alleen om de burger te neten. Ik meende dat Trump ook de infrastructuur wilde gaan aanpakken?
Voornamelijk privaat gefinancierd was het plan daarvoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')