abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176731744
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij is bijv Blokker middenmoot, maar daar gaat het ook al slecht mee. Dus misschien wil het publiek wel alleen enorm goedkoop of stervensduur.
Gezien het feit dat vooral de middenmoot is omgevallen de afgelopen jaren lijkt het er wel op ja. Het moet allemaal snel en mag niets kosten.

Ondertussen gaat de Emté in de verkoop:
https://www.bd.nl/economi(...)in-etalage~aa66dfc0/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 09:57:01 #102
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176733109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:38 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Raar eigenlijk hè, want ik denk dat er best wel veel consumenten voor die middenoptie zijn. Die nu dus maar die goedkope muk kopen.
Maar "men" zegt het al jaren. Het is niche of stervensgoedkoop, voor middelmaat is geen markt meer. Ergens heel vreemd.
Is dat zo?
Consumenten behoren misschien qua inkomen tot de middenklasse, maar qua uitgavenpatroon doen ze veelal uitgaven die ofwel aspirationeel zijn (luxe merkproducten, gericht op bovenklasse) ofwel goedkoop en ook de behoefte bevredigen (merkloze producten van de H&M of andere winkels die basics verkopen). Consumenten betalen niet een beetje meer voor een beetje beter.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 10:24:00 #103
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_176733446
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:57 schreef GSbrder het volgende:
Consumenten betalen niet een beetje meer voor een beetje beter.
Voor mij heeft dat, naast zuinigheid omdat ook ik mijn euro maar een keer kan uitgeven, ook te maken met het afgebrokkelde vertrouwen. Zijn vitamine-pillen van Holland & Barrett nou echt veel beter dan die van het Kruidvat? Terwijl ze sowieso wel 3 keer zo duur zijn.

Gaat een kwaliteitsoverhemd nou echt veel langer mee dan een van de C&A? Dan kan ik ¤ 100 uitgeven of ik koop iets vaker een van ¤ 15. Tsja, als ik weinig betaal kan het in ieder geval bijna niet tegenvallen, omdat ik er al op reken dat het niet zo lang meegaat. Bij dure spullen moet je dat maar afwachten.

Het is dus niet: een beetje meer voor een beetje beter, maar: veel meer voor misschien iets beter.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_176733469
registreer om deze reclame te verbergen
Het middensegment draait volgens mij nog prima alleen dan online. Een Bol, Coolblue, Fonq etc hebben gewoon goede omzetten. Ook al heeft een Bol dan wel problemen met de winstgevendheid. Geeft ook aan dat je in het middensegment gewoon te maken hebt met krappe marges waardoor je op den duur omvalt als het blijft tegenzitten (crisis, stijgende huren bij fysieke winkels)
  donderdag 25 januari 2018 @ 10:28:50 #105
38496 Perrin
Sapere aude
pi_176733500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:25 schreef Ericr het volgende:
Het middensegment draait volgens mij nog prima alleen dan online. Een Bol, Coolblue, Fonq etc hebben gewoon goede omzetten. Ook al heeft een Bol dan wel problemen met de winstgevendheid. Geeft ook aan dat je in het middensegment gewoon te maken hebt met krappe marges waardoor je op den duur omvalt als het blijft tegenzitten (crisis, stijgende huren bij fysieke winkels)
Tja, het is handiger, goedkoper, je hebt meer keus, betere uitleg bij producten, reviews van andere gebruikers.

Het enige echte nadeel is dat je iets niet 'in het echt' kunt zien voor je het koopt, maar een goed retourbeleid verhelpt dat eigenlijk ook weer.

Welk voordeel hebben bakstenen winkels nog wél?
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
pi_176733522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Welk voordeel hebben bakstenen winkels nog wél?
Nu, direct meenemen
Af kunnen dingen
Dingen vast kunnen houden
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 25 januari 2018 @ 10:35:39 #107
38496 Perrin
Sapere aude
pi_176733590
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nu, direct meenemen
Af kunnen dingen
Dingen vast kunnen houden
Mja, nu direct meenemen idd wel.

Of je met afdingen onder de online prijs komt is maar de vraag.

En idd dingen kunnen vasthouden. Maar als iets je in het echt tegenvalt kun je het ook retourneren naar de webwinkel dus..
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 11:22:26 #108
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_176734377
Fysieke winkels hebben nog wel wat voordelen en die moeten ze uitbuiten en versterken:

• Product meteen meenemen
• Product bekijken & vasthouden
• Afdingen, kortingsacties, zegels/stempelkaart
• Koopjeshoek, overjarige modellen, opruiming
• Impulsaankopen, op ideeën gebracht worden
• Deskundig advies
• Sociaal gebeuren

Ok, sommige argumenten zijn wat gezocht. Maar ik winkel nog steeds graag, alleen minder vaak en meer accent op flaneren, window shopping, bakje koffie, hapje eten, etc.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_176734476
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of je met afdingen onder de online prijs komt is maar de vraag.
Moet dat altijd dan? Zeker de kleinere zaakjes kunnen niet mee met het schaalvoordeel van een Bol of een Mediamarkt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:27:52 #110
38496 Perrin
Sapere aude
pi_176734496
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Moet dat altijd dan? Zeker de kleinere zaakjes kunnen niet mee met het schaalvoordeel van een Bol of een Mediamarkt.
Als je graag meer betaalt voor hetzelfde product maakt het niet uit idd :P
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:28:46 #111
38496 Perrin
Sapere aude
pi_176734516
quote:
99s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:22 schreef Cynix ® het volgende:

• Deskundig advies
De keren dat ik deskundig advies kreeg in een winkel kan ik op één hand tellen :X (de Hornbach verraste me echt positief op dit gebied laatst, bijvoorbeeld)

Meestal ben ik beter af om advies op internet te zoeken dan een winkelmedewerker om advies te vragen.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 11:31:37 #112
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_176734569
quote:
9s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

De keren dat ik deskundig advies kreeg in een winkel kan ik op één hand tellen :X

Meestal ben ik beter af om advies op internet te zoeken dan een winkelmedewerker om advies te vragen.
100% mee eens. Dat bieden winkels dus niet meer en zo zijn ze ook zelf verantwoordelijk voor hun ondergang.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_176734584
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je graag meer betaalt voor hetzelfde product maakt het niet uit idd :P
Ik heb altijd nog een gunfactor bij de kleinere zaakjes die ik wel wat waard vind. Als ik een bordspel haal bij de lokale spellenzaak betaal ik vaak een euro of 5 tot 10 meer dan als ik het via Bol bestel maar dat boeit me niet zoveel.

Aan de andere kant zijn wij thuis (DHZ zaak) gestopt met de verkoop van machines, de marges die men ons gunden waren zo laag dat we tegen verlies aan het verkopen waren. Onze inkoopprijs lag hoger dan de verkoopprijs van de hornbach een dorp verderop. Dan maar 'nee' verkopen ipv gezeik van de klant dat we 'duur' zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:34:15 #114
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_176734617
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Moet dat altijd dan? Zeker de kleinere zaakjes kunnen niet mee met het schaalvoordeel van een Bol of een Mediamarkt.
Sterker nog, fysieke winkels hanteren vaak de online prijs.
Ik ben zo'n winkelier en afdingen is echt een nogo bij mij. Ik zit al op de minimale marge.

Verder merk ik dat klanten tegenwoordig bij een fysieke winkel hetzelfde verwachten als in een webshop qua prijs. Eigenlijk is dat ondoenlijk.
quote:
99s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:22 schreef Cynix ® het volgende:
Fysieke winkels hebben nog wel wat voordelen en die moeten ze uitbuiten en versterken:

• Product meteen meenemen
• Product bekijken & vasthouden
• Afdingen, kortingsacties, zegels/stempelkaart
• Koopjeshoek, overjarige modellen, opruiming
• Impulsaankopen, op ideeën gebracht worden
• Deskundig advies
• Sociaal gebeuren

Ok, sommige argumenten zijn wat gezocht. Maar ik winkel nog steeds graag, alleen minder vaak en meer accent op flaneren, window shopping, bakje koffie, hapje eten, etc.
Absoluut.
En dat is ook waar mensen voor komen. En als je in een dorpje zit, gunfactor. Mensen willen best lokaal kopen, als het maar op voorraad is en de prijs goed. Dat is iets wat veel winkeliers moeilijker kunnen bieden, voorraad/assortiment.
Ik merk zelf dat ik na 4x misgrijpen zelfs niet bij mij eigen collega's koop maar snel online bestel :@
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_176735864
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 06:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

Dat kun je ook zo in Roermond zien. Laatste keer dat ik daar was werd er ook een buslading Chinezen gedropt.
Ik bedoelde eigenlijk, in NL zijn er zoveel rotzooi shops met chinese prullen. Terwijl er in China steeds meer luxe winkelstraten met luxe shops zijn.
pi_176735949
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:31 schreef Za het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk, in NL zijn er zoveel rotzooi shops met chinese prullen. Terwijl er in China steeds meer luxe winkelstraten met luxe shops zijn.
Het heeft ook een uithollende werking op je eigen economie. Zoveel voegt de Action niet toe aan de Westerse economie. Mensen die allerlei troep via Chinese webshops bestellen of van die merkloze telefoons. Shopblogs van vrouwen die enkel troep hebben gekocht van Chinese makelij. Uiteindelijk delft de "eigen" detailhandel het onderspit, behalve in de duurste klasse. Maar het middensegment staat echt onder druk als gevolg van de vloedgolf aan goedkope producten uit China. En het krijgt ook een bepaalde "hippe" lading om je spullen daar vandaan te halen. Mensen weten niet dat hun ontslag deels te maken heeft met het betrekken van producten uit een land waar je het helemaal niet vandaan hóeft te halen.
pi_176736056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het heeft ook een uithollende werking op je eigen economie. Zoveel voegt de Action niet toe aan de Westerse economie. Mensen die allerlei troep via Chinese webshops bestellen of van die merkloze telefoons. Shopblogs van vrouwen die enkel troep hebben gekocht van Chinese makelij. Uiteindelijk delft de "eigen" detailhandel het onderspit, behalve in de duurste klasse. Maar het middensegment staat echt onder druk als gevolg van de vloedgolf aan goedkope producten uit China. En het krijgt ook een bepaalde "hippe" lading om je spullen daar vandaan te halen. Mensen weten niet dat hun ontslag deels te maken heeft met het betrekken van producten uit een land waar je het helemaal niet vandaan hóeft te halen.
Exact. Al die zgn koopjes helpen de eigen economie om zeep, terwijl de landen waar het vervaardigd wordt geen Actions hebben maar winkelstraten waar wij pauper bij afsteken en de mensen er goed gekleed en gesoigneerd bijlopen itt bv een Kalverstraat.
pi_176736309
quote:
99s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:24 schreef Cynix ® het volgende: [..]

Voor mij heeft dat, naast zuinigheid omdat ook ik mijn euro maar een keer kan uitgeven, ook te maken met het afgebrokkelde vertrouwen. Zijn vitamine-pillen van Holland & Barrett nou echt veel beter dan die van het Kruidvat? Terwijl ze sowieso wel 3 keer zo duur zijn.

Gaat een kwaliteitsoverhemd nou echt veel langer mee dan een van de C&A? Dan kan ik ¤ 100 uitgeven of ik koop iets vaker een van ¤ 15. Tsja, als ik weinig betaal kan het in ieder geval bijna niet tegenvallen, omdat ik er al op reken dat het niet zo lang meegaat. Bij dure spullen moet je dat maar afwachten.

Het is dus niet: een beetje meer voor een beetje beter, maar: veel meer voor misschien iets beter.
Voor eigen merk zou ik het niet weten, maar H&B heeft een aantal merken die wèl beter zijn omdat er betere ingrediënten gebruikt worden. Bijvoorbeeld bij magnesium, dat moet b.v. een citraat zijn om opgenomen te kunnen worden. Maar voelbaar duurder zijn is niet automatisch ook beter zijn.
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 13:11:35 #119
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176736539
quote:
99s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:24 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Voor mij heeft dat, naast zuinigheid omdat ook ik mijn euro maar een keer kan uitgeven, ook te maken met het afgebrokkelde vertrouwen. Zijn vitamine-pillen van Holland & Barrett nou echt veel beter dan die van het Kruidvat? Terwijl ze sowieso wel 3 keer zo duur zijn.

Gaat een kwaliteitsoverhemd nou echt veel langer mee dan een van de C&A? Dan kan ik ¤ 100 uitgeven of ik koop iets vaker een van ¤ 15. Tsja, als ik weinig betaal kan het in ieder geval bijna niet tegenvallen, omdat ik er al op reken dat het niet zo lang meegaat. Bij dure spullen moet je dat maar afwachten.

Het is dus niet: een beetje meer voor een beetje beter, maar: veel meer voor misschien iets beter.
Hoe komt dat afgebrokkelde vertrouwen? Volgens mij ook doordat de consument ofwel kiest voor merk (los van of de kwaliteit nu veel beter is, sommige merkkleding is van dubieus kwaliteitsniveau) ofwel voor prijs en inderdaad een risicomijdende houding heeft ten aanzien van winkels en producenten die claimen superieure kwaliteit te leveren.

Wel gek, want een hoop consumenten hebben voor een premium voedingsproduct wel een hogere prijs over, of andere premium-producten zoals elektronica. Blijkbaar weten winkeliers nog geen goede kwaliteit te leveren voor wat jij als "veel meer" geld ziet. Ook omdat een hoop mensen gewend zijn geraakt aan een zekere wegwerpcultuur qua kleren: het is uit de mode nog voordat het op is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 13:19:25 #120
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176736710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het heeft ook een uithollende werking op je eigen economie. Zoveel voegt de Action niet toe aan de Westerse economie. Mensen die allerlei troep via Chinese webshops bestellen of van die merkloze telefoons. Shopblogs van vrouwen die enkel troep hebben gekocht van Chinese makelij. Uiteindelijk delft de "eigen" detailhandel het onderspit, behalve in de duurste klasse. Maar het middensegment staat echt onder druk als gevolg van de vloedgolf aan goedkope producten uit China. En het krijgt ook een bepaalde "hippe" lading om je spullen daar vandaan te halen. Mensen weten niet dat hun ontslag deels te maken heeft met het betrekken van producten uit een land waar je het helemaal niet vandaan hóeft te halen.
Dat klopt. Wat ook meespeelt is dat, ten opzichte van 30 jaar geleden, de verzuilde klassestructuren aan het verdwijnen zijn als gevolg van de individualisering. Om het concreet te maken; de generatie van mijn moeder (jaren '50-'60) was nog echt op te delen in "HEMA-klanten", "V&D-klanten" of "Bijenkorf-klanten". Je kocht binnen je sociaal-economische hokje en wilde niet met een Wibra- of Zeemantas gezien worden, want wat zouden de buren/dorpsgenoten wel niet denken.

Nou is dat voor de laatste twee wellicht nog steeds zo, maar je ziet steeds meer flexibele consumenten. Bijenkorf verkoopt minder basics om de consument die daar alles koopt te bedienen en meer unieke top-lijn producten, waar een twintiger bijvoorbeeld een duur paar schoenen van de Bijenkorf combineert met een broek van de H&M, een shirtje van de Primark en een jas van Armani. Het stigma is er af en dat zorgt juist voor winkels in het middensegment, met lagere marge op de traditioneel dure producten, er ook minder bijvangst is. Mensen kopen niet meer twee keer per jaar hun hele garderobe bij de V&D (of HBC).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_176736828
quote:
3s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat klopt. Wat ook meespeelt is dat, ten opzichte van 30 jaar geleden, de verzuilde klassestructuren aan het verdwijnen zijn als gevolg van de individualisering. Om het concreet te maken; de generatie van mijn moeder (jaren '50-'60) was nog echt op te delen in "HEMA-klanten", "V&D-klanten" of "Bijenkorf-klanten". Je kocht binnen je sociaal-economische hokje en wilde niet met een Wibra- of Zeemantas gezien worden, want wat zouden de buren/dorpsgenoten wel niet denken.

Nou is dat voor de laatste twee wellicht nog steeds zo, maar je ziet steeds meer flexibele consumenten. Bijenkorf verkoopt minder basics om de consument die daar alles koopt te bedienen en meer unieke top-lijn producten, waar een twintiger bijvoorbeeld een duur paar schoenen van de Bijenkorf combineert met een broek van de H&M, een shirtje van de Primark en een jas van Armani. Het stigma is er af en dat zorgt juist voor winkels in het middensegment, met lagere marge op de traditioneel dure producten, er ook minder bijvangst is. Mensen kopen niet meer twee keer per jaar hun hele garderobe bij de V&D (of HBC).
Inderdaad. In de ogen van de consument krijgt een goedkoop artikel uit een China-shop dezelfde emotionele waarde als een kwaliteitsartikel uit een duurdere winkel. Of soms zelfs een hogere emotionele waarde. "Ja, dit kon ik alleen via aliexpress krijgen!".

Het staat mensen natuurlijk vrij te kopen waar ze willen, maar het koopgedrag heeft wel degelijk consequenties. Op korte termijn is het interessant goedkoop te kopen, maar op langere termijn ben je vooral geld aan het wegpompen naar een andere economie waar je jezelf afhankelijk van gaat maken. En dat terwijl er voor veel zaken voldoende alternatieven zijn die dichter bij huis geproduceerd worden.
pi_176736867
Misschien vergeet je even dat al 20 jaar ofzo zo'n beetje alles wat wij kopen in China gemaakt wordt.
De enige schakels die er nu tussenuit zijn zijn de groothandels/distributeurs en de middenstanders.
Het blijft dezelfde meuk.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_176737000
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:27 schreef djkoelkast het volgende:
Misschien vergeet je even dat al 20 jaar ofzo zo'n beetje alles wat wij kopen in China gemaakt wordt.
De enige schakels die er nu tussenuit zijn zijn de groothandels/distributeurs en de middenstanders.
Het blijft dezelfde meuk.
Dit is toch een topic wat gaat over middenstanders die hun banen verliezen door een veranderende economie?

Overigens is twintig jaar nog helemaal niet zo lang. De effecten zitten ook meer in wat GSB zegt. Dat er al langer producten in China gemaakt worden heeft geen nadelig effect op je eigen economie zolang er vaste doelgroepen zijn die producten kopen die daar niet vandaan komen. Door het emotioneel hoger waarderen van goedkope spullen uit China is er echter geen vaste doelgroep meer die je nog in de middenklasse aan kunt spreken, waardoor je dus over de kop kunt gaan. Wat wel degelijk nadelige effecten op de lokale economie heeft.

Vroeger waren er mensen die nooit een product uit China zouden kopen. Ze hadden er de koopkracht voor en waren principiëler in koopgedrag. Doordat dat verdwenen is maakt iedereen voor elk product de afweging of ze het goedkoop of duurder willen kopen, zonder al op voorhand de goedkope optie uit te sluiten vanwege het behoren tot een specifieke klasse.
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 13:45:31 #124
149454 crew  GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176737237
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:27 schreef djkoelkast het volgende:
Misschien vergeet je even dat al 20 jaar ofzo zo'n beetje alles wat wij kopen in China gemaakt wordt.
De enige schakels die er nu tussenuit zijn zijn de groothandels/distributeurs en de middenstanders.
Het blijft dezelfde meuk.
Het maakt wel degelijk uit dat voorheen, bij de verkoop van een product van 20 euro, daarbij 15 euro aan de Nederlandse strijkstok bleef hangen door een groothandel, middenstander, kassamedewerkster en winkelstadje dat er z'n geld aan verdiende en het nu voor 5 euro geimporteerd wordt uit China. We kunnen onze vraagtekens bij het economisch nut van die banen zetten die nu overbodig zijn geworden, maar het heeft wel een disruptief effect voor een kwetsbaar deel van de arbeidsmarkt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_176737352
Vroeger kwam kwaliteit uit Japan en meuk uit China. Dat is nu nog steeds zo, alleen willen we niks meer uit Japan blijkbaar.
Spullen worden helaas ook niet meer gemaakt om te houden, te repareren, we flikkeren gewoon alles weg. Doodzonde.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')