quote:British Airways haalt dronken piloot uit het vliegtuig
Een piloot van British Airways is vlak voor het toestel van Londen naar Maritius zou vertrekken uit de cockpit verwijderd. De man zou volgens zijn collega’s te veel hebben gedronken.
Volgens de Engelse krant The Sun zouden zijn ongeruste collega’s de luchtvaartmaatschappij hebben gealarmeerd, waarna de politie erbij werd gehaald. Nog voor de Boeing 777 van Gatwick Airport kon vertrekken voor de 11 uur durende vlucht, werd de 49-jarige piloot tot ontzetting van de passagiers geboeid afgevoerd.
De piloot is opgepakt op verdenking van het uitvoeren van een luchtvaarttaak terwijl hij onder invloed van alcohol was. Het incident had afgelopen donderdag plaats en vrijdagavond zat de man nog steeds in de cel.
De vlucht vertrok uiteindelijk pas uren later toen een vervangend bemanningslid arriveerde. British Airways verontschuldigde zich voor de vertraging en zei in een verklaring dat het de zaak ‘uiterst serieus neemt en de politie assisteert bij het onderzoek’.
https://m.hln.be/nieuws/b(...)t-vliegtuig~a4054a6e
Ik nodig je van harte uit om bij een piloot die te veel alcohol heeft gedronken in het vliegtuig te stappen.quote:Op zondag 21 januari 2018 10:16 schreef Elzies het volgende:
Waar was de tijd dat drinken onder werktijd nog niet zo als een probleem werd gezien?
Vreselijk, deze puriteinse hysterie die momenteel onze tijdsgeest aan het vergiftigen is.
Als hij eenmaal opgestegen is heeft hij tijd zat om te ontnuchteren voor de landing.quote:Op zondag 21 januari 2018 10:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik nodig je van harte uit om bij een piloot die te veel alcohol heeft gedronken in het vliegtuig te stappen.
Lang leve de automatische piloot.quote:Op zondag 21 januari 2018 10:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik nodig je van harte uit om bij een piloot die te veel alcohol heeft gedronken in het vliegtuig te stappen.
Ja, een vliegtuig vliegt uitsluitend op de automatische pilootquote:Op zondag 21 januari 2018 10:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Lang leve de automatische piloot.
Proost!
quote:Op zondag 21 januari 2018 10:16 schreef Elzies het volgende:
Waar was de tijd dat drinken onder werktijd nog niet zo als een probleem werd gezien?
Vreselijk, deze puriteinse hysterie die momenteel onze tijdsgeest aan het vergiftigen is.
Zo eentje als in Flying High.quote:Op zondag 21 januari 2018 10:30 schreef spiritusbus het volgende:
Ja, een vliegtuig vliegt uitsluitend op de automatische piloot
quote:Op zondag 21 januari 2018 10:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik nodig je van harte uit om bij een piloot die te veel alcohol heeft gedronken in het vliegtuig te stappen.
quote:Op zondag 21 januari 2018 10:30 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, een vliegtuig vliegt uitsluitend op de automatische piloot
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasmequote:
Domste post van 2018. Nu al...quote:Op zondag 21 januari 2018 10:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Lang leve de automatische piloot.
Proost!
Als alles volgens het boekje gaat kan volgens mij een vliegtuig van opstijgen tot landen best wel redelijk op auto pilot vliegen toch?quote:Op zondag 21 januari 2018 10:30 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, een vliegtuig vliegt uitsluitend op de automatische piloot
Sure ?quote:Op zondag 21 januari 2018 10:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme
ach vraag maar een een gemiddelde bestuurder van auto met witte kentekenplaten ..... dta het wel gaat ....quote:Op zondag 21 januari 2018 10:43 schreef Ridocar het volgende:
Klinkt als een goed plan, je zat zuipen en daarna honderd ton vliegend metaaal besturen.
De film heet volgens mij airplane!, een nuchtere leslie Nielsen zou ik ook niet als piloot willen hebben.quote:
Opstijgen gebeurd sowieso handmatig.quote:Op zondag 21 januari 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als alles volgens het boekje gaat kan volgens mij een vliegtuig van opstijgen tot landen best wel redelijk op auto pilot vliegen toch?
Maar liefst twee titels, inderdaad. Flying High! en Airplane! Wellicht voor de Europese markt de eerste titel gekozen? Ik heb ‘m toentertijd onder die naam in de bioscoop gezien .quote:Op zondag 21 januari 2018 10:55 schreef Basp1 het volgende:
De film heet volgens mij airplane!, een nuchtere leslie Nielsen zou ik ook niet als piloot willen hebben.
Topfilmquote:Op zondag 21 januari 2018 10:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar liefst twee titels, inderdaad. Flying High! en Airplane! Wellicht voor de Europese markt de eerste titel gekozen? Ik heb ‘m toentertijd onder die naam in de bioscoop gezien .
Ja, maar wel uit 1980 ... oud lijk, ik.quote:
dat gebeurd bijna allemaal op de grond , FMC wordt alles al voor de hele vlucht klaar gemaakt , de piloot hoeft alleen om het juiste moment de juiste knoppen in te drukken om de FMc te weten wat hij moet gaan doen ... zo als AP aanzetten , en AT , en als hij op ILS even de de APP aan en als het een Cat3 is dna is er nog weinig te doen voor de piloot alleen even kijken of het wel allemaal goed blijft gaanquote:Op zondag 21 januari 2018 10:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Opstijgen gebeurd sowieso handmatig.
En, op de autopilot vliegen betekent niet dat het vliegtuig autonoom van A naar B vliegt en vanzelf landt. Er zijn continu inputs nodig van piloten die de autopilot vertellen wat hij moet doen. Zeker in het laatste deel van de vlucht, de arrival, approach en landing.
Autopilot is meer een hulpmiddel die taken als klimmen, dalen, hoogte, snelheid en richting houden voor je uitvoert, maar je moet nog steeds zelf instellen welke richting, hoogte, klimsnelheid, voorwaartse snelheid etc die autopilot dan moet gaan vliegen.
En nee, daar wil je geen dronken piloot mee aan de slag zien gaan
Je hoeft geen stepclimbs uit te voeren? Geen directs onderweg? Om over de arrival en approach nog maar te zwijgen, want daar is vaak vrij druk met vectors, snelheidsrestricties, met een beetje pech een controller die je wat langer hoog houdt vanwege ander verkeer waardoor je in de knoop komt met je descentplanning en daar dus creatieve oplossingen voor moet vinden, etc.quote:Op zondag 21 januari 2018 11:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat gebeurd bijna allemaal op de grond , FMC wordt alles al voor de hele vlucht klaar gemaakt , de piloot hoeft alleen om het juiste moment de juiste knoppen in te drukken om de FMc te weten wat hij moet gaan doen ... zo als AP aanzetten , en AT , en als hij op ILS even de de APP aan en als het een Cat3 is dna is er nog weinig te doen voor de piloot alleen even kijken of het wel allemaal goed blijft gaan
Maar ondanks alles is het wel te gek dat je met je dronken harsens achter het stuur kruipt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |