abonnement Unibet Coolblue
pi_176584499
Hallo!

Ik heb een vraagje! :)

Ik weeg op dit moment te weinig, heb een BMI van 17,6 en wil eigenlijk graag een beetje aankomen. Maar elke keer als ik op de weegschaal sta, is er niets veranderd. Ik weet van mezelf dat ik een snelle stofwisseling heb, dus dat werkt in dit geval ook niet mee.

Wel is het zo, dat ik niet echt snacks eet, geen chocolade of chips ofzo. Dit, gewoon omdat ik er nooit echt zin in heb. Ook drink ik geen frisdrank.

Mijn hongergevoel is ook nooit echt groot aanwezig, en soms moet ik mezelf eraan helpen herinneren dat ik weer wat moet eten.

Is de enige manier om aan te komen meer snacks eten? En hoe zou ik dit hongergevoel dat bij mij op de een of andere manier ontbreekt, kunnen stimuleren?

-----------------------------------------------------------------------

Ik ontbijt nu toevallig, en mijn ontbijt bestaat uit het volgende:

- Drie sneetjes brood (van dat 'zware' Duitse brood) met humus en brie.
- Yoghurt met banaan en muesli (niet zelf bereid, maar zo kant en klaar in de winkel gekocht)
- Appel
- Koffie met melk en suiker
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176584522
Weet je zeker dat de weegschaal niet stuk is?
pi_176584568
Volle producten gebruiken?
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:20:38 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176584624
Bier drinken.

Ja misschien niet de meest verantwoorde oplossing maar het werkt wel.
And so is the past
pi_176584677
quote:
4s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:17 schreef Leonos het volgende:
Weet je zeker dat de weegschaal niet stuk is?
Haha, nou, hij begint op nul en draait dan naar 52! :p Ik weet het niet!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176584703
quote:
7s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Bier drinken.

Ja misschien niet de meest verantwoorde oplossing maar het werkt wel.
Haha, ik houd niet van bier! Ik kan met een glas echt uuuuren doen! Wel drink ik graag af en toe een wijntje! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176584722
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:18 schreef Mekamotut het volgende:
Volle producten gebruiken?
Dat doe ik, maar dat is bij mij dan vaak enkel van toepassing op melk!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176584765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:23 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Dat doe ik, maar dat is bij mij dan vaak enkel van toepassing op melk!
Roomboter op je brood? En niet die met roombotersmaak maar gewoon echte roomboter, volle smeerkaas doet het hier ook goed.
pi_176584948
Ah ja, dat ook! Dat is bij mij inderdaad ook vol en gezouten. ;)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176585031
Je zou nog aan de nutridrink kunnen gaan, die hielp bij mij heel goed.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:45:31 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176585176
Als het echt zo'n groot probleem is wellicht eens met je HA overleggen over bijvoeding?
And so is the past
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:52:17 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_176585346
Hoe oud ben je?
pi_176585355
Hmm, bestond er maar kg transplantatie... Jij wat meer, ik wat minder. Sport je intensief? Want zolang je meer energie verbruikt dan je inneemt, val je af. En andersom dus ook. Minder verbruiken dan je binnenkrijgt en je zou moeten aankomen. Energierijke producten, grotere porties, regelmatig tussendoortjes eten, krachtsport (spieren wegen ook) dat soort dingen. Je zou ook via de huisarts je schildklier kunnen laten nakijken of deze niet te snel gaat en/of met een diëtist kunnen spreken over wat voor jou een goed eetpatroon is.
pi_176585493
Ben 28! ;)

En nee, ik sport überhaupt niet. Wel heb ik ontzettend veel energie, wat dan waar neerkomt op een slecht concentratievermogen, omdat de energie er niet uit kan. Ik probeer wel af en toe hard te lopen, maar het is gewoon niet echt mijn ding.

En voor mij is dit ondergewicht weer net zo iets om niet mee naar de huisarts te gaan, omdat het daar - voor mij tenminste - nog niet een te serieus probleem voor is. Vandaar dat ik dit topic hier eerst heb geopend! :)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176585533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:57 schreef margaretha_01 het volgende:
Ben 28! ;)

En nee, ik sport überhaupt niet. Wel heb ik ontzettend veel energie, wat dan waar neerkomt op een slecht concentratievermogen, omdat de energie er niet uit kan. Ik probeer wel af en toe hard te lopen, maar het is gewoon niet echt mijn ding.

En voor mij is dit ondergewicht weer net zo iets om niet mee naar de huisarts te gaan, omdat het daar - voor mij tenminste - nog niet een te serieus probleem voor is. Vandaar dat ik dit topic hier eerst heb geopend! :)
volgens mij kan een diëtist er ook bij helpen
pi_176585643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:57 schreef margaretha_01 het volgende:
Ben 28! ;)

En nee, ik sport überhaupt niet. Wel heb ik ontzettend veel energie, wat dan waar neerkomt op een slecht concentratievermogen, omdat de energie er niet uit kan. Ik probeer wel af en toe hard te lopen, maar het is gewoon niet echt mijn ding.

En voor mij is dit ondergewicht weer net zo iets om niet mee naar de huisarts te gaan, omdat het daar - voor mij tenminste - nog niet een te serieus probleem voor is. Vandaar dat ik dit topic hier eerst heb geopend! :)
Waarom is ondergewicht dat niet? In combinatie met de energie die je beschrijft is dat toch wel iets. ADHD en ondergewicht zijn geen onbekende combinatie.
pi_176585715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:16 schreef margaretha_01 het volgende:

Ik ontbijt nu toevallig, en mijn ontbijt bestaat uit het volgende:

- Drie sneetjes brood (van dat 'zware' Duitse brood) met humus en brie.
- Yoghurt met banaan en muesli (niet zelf bereid, maar zo kant en klaar in de winkel gekocht)
- Appel
- Koffie met melk en suiker
Das best veel vind ik. Mja wat eet je de rest van de dag?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176585794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:38 schreef Mekamotut het volgende:
Je zou nog aan de nutridrink kunnen gaan, die hielp bij mij heel goed.
Is dat lekker?
Definitely not CIA
pi_176585806
@ ludovico: Ik ontbijt dus vaak best laat, en meestal is dat ontbijt genoeg om geen honger te hebben tot zo'n uur of 18:00/19:00 en dan heb ik avondeten. Wel drink ik veel koffie tussendoor.

Ik zou dus meer snacks moeten eten, maar ik heb vaak gewoon geen hongergevoel tussendoor en voor dat ik het weet is het dan alweer avond. :/
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176585827
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat lekker?
Vond ze niet heel lekker maar ook niet vies.
pi_176585840
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:10 schreef margaretha_01 het volgende:
@ ludovico: Ik ontbijt dus vaak best laat, en meestal is dat ontbijt genoeg om geen honger te hebben tot zo'n uur of 18:00/19:00 en dan heb ik avondeten. Wel drink ik veel koffie tussendoor.

Ik zou dus meer snacks moeten eten, maar ik heb vaak gewoon geen hongergevoel tussendoor en voor dat ik het weet is het dan alweer avond. :/
Wat eet je tussen de middag?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176585850
ga eerst maar eerder onbijten en gewoon lunchen zou ik zeggen....................
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_176585865
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:10 schreef margaretha_01 het volgende:
@ ludovico: Ik ontbijt dus vaak best laat, en meestal is dat ontbijt genoeg om geen honger te hebben tot zo'n uur of 18:00/19:00 en dan heb ik avondeten. Wel drink ik veel koffie tussendoor.

Ik zou dus meer snacks moeten eten, maar ik heb vaak gewoon geen hongergevoel tussendoor en voor dat ik het weet is het dan alweer avond. :/
begin eens met een gewoon ritme
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:13:13 #24
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176585870
Reken je dagelijkse caloriebehoefte uit met de Harris Benedict formule en ga hier +300/+500 kcal boven zitten. Calorieën tellen klinkt heel dwangmatig maar het is essentieel als je vet wilt verliezen of wilt aankomen.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:14:00 #25
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176585886
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:12 schreef poker4lifee het volgende:
ga eerst maar eerder onbijten en gewoon lunchen zou ik zeggen....................
Het moment dat je eet heeft dan ook niets te maken met aankomen of afvallen.
pi_176585937
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:14 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Het moment dat je eet heeft dan ook niets te maken met aankomen of afvallen.
Heus wel, je kunt best honger gevoel opwekken door je maag bezig te houden. Als je maag niks doet verlies je ook je honger gevoel, hoe eerder je dus opstart hoe sneller je maag aan het werk gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176585939
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:14 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Het moment dat je eet heeft dan ook niets te maken met aankomen of afvallen.
nou als ik niet eet als ik wakker word krijg ik ook geen honger gevoel tot eind van de middag. Vroeger deed ik dat wel en dacht dan 'ach over 2 uur is het avondeten, ik eet dan wel'. Dan krijg je gewoon echt minder binnen op een dag
pi_176585947
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:14 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Het moment dat je eet heeft dan ook niets te maken met aankomen of afvallen.
bedoelde het dan ook niet op die manier. maar als je door laat ontbijten alweer een gerecht over gaat slaan schiet het niet op, helemaal als dat ontbijt minder is dan een normaal ontbijt+lunch
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:17:20 #29
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176585972
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heus wel, je kunt best honger gevoel opwekken door je maag bezig te houden. Als je maag niks doet verlies je ook je honger gevoel, hoe eerder je dus opstart hoe sneller je maag aan het werk gaat.
Kan wel zo zijn maar dit beinvloed niet het afvallen of aankomen. Als TS haar DCB (dagelijkse calorie behoefte) + 500 kcal in één maaltijd eet, zal TS gewoon aankomen.
pi_176586000
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:17 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn maar dit beinvloed niet het afvallen of aankomen. Als TS haar DCB (dagelijkse calorie behoefte) + 500 kcal in één maaltijd eet, zal TS gewoon aankomen.
Dat beinvloed wel afvallen of aankomen want het beinvloed het honger gevoel en dus via het hongergevoel de calorie inname.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:18:50 #31
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176586003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:57 schreef margaretha_01 het volgende:

En voor mij is dit ondergewicht weer net zo iets om niet mee naar de huisarts te gaan, omdat het daar - voor mij tenminste - nog niet een te serieus probleem voor is. Vandaar dat ik dit topic hier eerst heb geopend! :)
Ja je kunt inderdaad beter wachten tot het probleem onomkeerbaar is.
And so is the past
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:19:10 #32
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176586009
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:15 schreef Allures het volgende:

[..]

nou als ik niet eet als ik wakker word krijg ik ook geen honger gevoel tot eind van de middag. Vroeger deed ik dat wel en dacht dan 'ach over 2 uur is het avondeten, ik eet dan wel'. Dan krijg je gewoon echt minder binnen op een dag
Klopt, heb ik ook. Maar het aankomen wat TS wilt heeft an sich niets met het ontbijten te maken. Het zal uiteraard je hongergevoel wat opwekken.

Gewoon de discipline hebben om 500 calorieën meer te eten dan je nodig hebt. En ja, dat is voor vele erg lastig..
pi_176586020
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja je kunt inderdaad beter wachten tot het probleem onomkeerbaar is.
Hoe zie jij dat voor je?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:19:50 #34
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176586022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:16 schreef margaretha_01 het volgende:
Is de enige manier om aan te komen meer snacks eten?
Nee. Zeker niet doen, het zou jammer zijn dat je je gezonde levensstijl gaat saboteren, slechts om wat aan te komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:16 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ontbijt nu toevallig, en mijn ontbijt bestaat uit het volgende:

- Drie sneetjes brood (van dat 'zware' Duitse brood) met humus en brie.
- Yoghurt met banaan en muesli (niet zelf bereid, maar zo kant en klaar in de winkel gekocht)
- Appel
- Koffie met melk en suiker
Geen idee hoe de rest van je dag eruit ziet qua eetpatroon, maar je kan aankomen door simpelweg meer te eten. In plaats van 3 sneetjes brood, bouw op naar 4 of 5. Zorg dat je zeker 5 tot 6 maaltijden op een dag hebt, hierin ook simpelweg méér van eten. In plaats van ongezonde snacks kan je tussendoor nóg een extra bak yoghurt pakken, een extra boterham of bijvoorbeeld een handje vol noten/studentenhaver.

Verder kan je ook kijken naar zgn. 'weightgainers'. Volgens mij mag ik geen weblink plaatsen, maar bij veel internetwinkels kan je deze potten bestellen.

Verder zullen veel mensen je tips geven a la "Probeer 500 calorieën boven je dagelijkse behoefte te zitten", maar ik ga er vanuit dat jij geen trek hebt om dit allemaal bij te houden. Vandaar dat ik mijn tips wat simpeler hou.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_176586052
Eet als aanvulling gewoon wat meer noten.
Definitely not CIA
pi_176586061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:21 schreef capricia het volgende:
Eet als aanvulling gewoon wat meer noten.
Klinkt pijnlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:22:05 #37
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176586073
Ik lees nu dat je maar 2 maaltijden op een dag hebt.. Veeeeeel te weinig!

Probeer gestructureerder te eten, plusminus om de twee uur na je ontbijt. Ontbijt ook zodra je wakker bent, wacht hier geen uren mee.

De rest van de dag geen honger na je ontbijt? Maakt niets uit, gewoon eten. Als je wilt aankomen zal je immers weinig tot geen honger hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaizen_ op 18-01-2018 12:28:07 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:22:16 #38
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176586082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat beinvloed wel afvallen of aankomen want het beinvloed het honger gevoel en dus via het hongergevoel de calorie inname.
Oké, je hebt mentaal gezien misschien een punt. Hongergevoel zorgt voor eerdere calorie inname (bij de meeste). Maar stel TS heeft honger en gaat eten. Dan nog weet je niet of je aankomt omdat ze niet weet wat haar dagelijkse caloriebehoefte is.
pi_176586148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:22 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Oké, je hebt mentaal gezien misschien een punt. Hongergevoel zorgt voor eerdere calorie inname (bij de meeste). Maar stel TS heeft honger en gaat eten. Dan nog weet je niet of je aankomt omdat ze niet weet wat haar dagelijkse caloriebehoefte is.
Nee en je kunt niet echt patronen herkennen of zien of er iets gewijzigd is etc... Je hebt gewoon wat minder controle als je het niet bijhoudt.

Bijhouden klinkt wel een tikkeltje extreem....

Maareh, overal heb je een tikkeltje discipline voor nodig natuurlijk, maar het klinkt alsof ze al vooruit zou gaan als ze eerder zou ontbijten, tussen de middag meer kleine dingen te eten.. (neem eens een appel mee en 2 broodjes?) En dan heeft ze al dagelijks 250 kcal extra. Lijkt mij dat je dan ook gewoon in 30 dagen een kilo aankomt maar goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:28:48 #40
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176586249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee en je kunt niet echt patronen herkennen of zien of er iets gewijzigd is etc... Je hebt gewoon wat minder controle als je het niet bijhoudt.

Bijhouden klinkt wel een tikkeltje extreem....

Maareh, overal heb je een tikkeltje discipline voor nodig natuurlijk, maar het klinkt alsof ze al vooruit zou gaan als ze eerder zou ontbijten, tussen de middag meer kleine dingen te eten.. (neem eens een appel mee en 2 broodjes?) En dan heeft ze al dagelijks 250 kcal extra. Lijkt mij dat je dan ook gewoon in 30 dagen een kilo aankomt maar goed.
Klopt, het is ook gewoon een gewenning.

Bijhouden klinkt extreem maar 99% van de gevallen lukt het niet om gedisciplineerd af te vallen of aan te komen met alleen voeding. Gewoonweg omdat ze niet weten hoeveel kcal ze nodig hebben en uiteindelijk binnen krijgen.

Ik zweer bij MFP (weet niet of ik de naam kan noemen). Iedere avond bepaald ik in een kwartiertje/half uurtje mijn maaltijd voor de volgende dag..

Als je echt wil zal je er wat voor over moeten hebben toch?
pi_176586406
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:19 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Klopt, heb ik ook. Maar het aankomen wat TS wilt heeft an sich niets met het ontbijten te maken. Het zal uiteraard je hongergevoel wat opwekken.

Gewoon de discipline hebben om 500 calorieën meer te eten dan je nodig hebt. En ja, dat is voor vele erg lastig..
en dat gaat een stuk makkelijker als je lijf aan geeft wanneer het honger heeft en de kans daarop is een stuk groter met een ritme
pi_176586521
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:28 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Klopt, het is ook gewoon een gewenning.

Bijhouden klinkt extreem maar 99% van de gevallen lukt het niet om gedisciplineerd af te vallen of aan te komen met alleen voeding. Gewoonweg omdat ze niet weten hoeveel kcal ze nodig hebben en uiteindelijk binnen krijgen.

Ik zweer bij MFP (weet niet of ik de naam kan noemen). Iedere avond bepaald ik in een kwartiertje/half uurtje mijn maaltijd voor de volgende dag..

Als je echt wil zal je er wat voor over moeten hebben toch?
Niet zo moeilijk doen, wat is MFP?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:45:22 #43
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176586618
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk doen, wat is MFP?
Ik doe niet moeilijk hoor. Probeer slechts wat basisadvies te geven wat de voornaamste oorzaak is van alle topics over afvallen en aankomen.

Blijkbaar is het voor vele dus toch behoorlijk moeilijk.

Mfp is myfitnesspal
pi_176586651
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:45 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Ik doe niet moeilijk hoor. Probeer slechts wat basisadvies te geven wat de voornaamste oorzaak is van alle topics over afvallen en aankomen.

Blijkbaar is het voor vele dus toch behoorlijk moeilijk.

Mfp is myfitnesspal
natuurlijk zit het allemaal in calorieën maar gedrag is niet makkelijk aan te passen en dingen als een ritme helpen bij het veranderen van je (foute) patroon en dan komen fiets calorieën een stuk makkelijker
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:50:38 #45
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176586729
margaretha_01,ik ben benieuwd wat je aan de vele reacties totnutoe hebt gehad. Leermomentjes, eye-openers? Zo te lezen zijn er meer dan genoeg tips al gegeven om je doel te bereiken.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:55:24 #46
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176586824
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:46 schreef Allures het volgende:

[..]

natuurlijk zit het allemaal in calorieën maar gedrag is niet makkelijk aan te passen en dingen als een ritme helpen bij het veranderen van je (foute) patroon en dan komen fiets calorieën een stuk makkelijker
Volledig mee eens. Blijft lastig om dit patroon te doorbreken.
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:10:52 #47
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_176587134
Als je wil aankomen is het zaak om regelmatig te eten, het liefst zo vaak mogelijk. Als je eet maakt je lichaam insuline aan om de energie de cellen in te stuwen en kan het simpelweg geen lichaamsvet verbranden. Dat is wat je wil, eet dan simpelweg meer dan je direct kan verbranden en je slaat op.

Afvallen is precies het tegenovergestelde: langere periodes niet eten zodat het lichaam effectief vet kan verbranden door de hormonale verandering
pi_176587460
Ga richting de 5 keer per dag eten
pi_176587992
Je weet best hoe je moet aankomen, maar je wilt er alleen geen moeite voor doen. Je moet meer eten en/of meer calorierijk voedsel eten. Er is geen andere manier. Dan moet je jezelf maar aanleren dat je ook gaat eten wanneer je geen honger hebt. Je kan toch ook naar eigen zeggen niet eten terwijl je wel honger hebt? Kwestie van je mindset veranderen.

Afvallen en aankomen is in beginsel calorie in vs calorie out. Natuurlijk is het niet zo simplistisch, maar as a rule of thumb prima aan te houden.
pi_176588447
Eerder ontbijten, eten meer uitspreiden over de dag (zes eetmomenten is makkelijker dan drie) en uiteindelijk heb je geen honger nodig om te eten. Ik zet ook een wekker voor m'n lunch omdat ik er uit mezelf gewoon niet aan denk.
Your opinion of me is none of my business.
pi_176589119
Je hebt geen snelle stofwisseling, je eet veel te weinig. Pak dat probleem aan je zult aankomen. Probeer weight gainer shakes te maken. Vloeibare calorieën drink je makkelijker weg.
pi_176589155
Ik vind je ontbijt al enorm :@
pi_176589325
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:47 schreef mootie het volgende:
Ik vind je ontbijt al enorm :@
Ja dat zou ik echt niet vanuit "hongergevoel" wegkrijgen. :')
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:03:28 #54
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176589525
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:45 schreef Azpilicueta het volgende:
Je weet best hoe je moet aankomen, maar je wilt er alleen geen moeite voor doen. Je moet meer eten en/of meer calorierijk voedsel eten. Er is geen andere manier. Dan moet je jezelf maar aanleren dat je ook gaat eten wanneer je geen honger hebt. Je kan toch ook naar eigen zeggen niet eten terwijl je wel honger hebt? Kwestie van je mindset veranderen.

Afvallen en aankomen is in beginsel calorie in vs calorie out. Natuurlijk is het niet zo simplistisch, maar as a rule of thumb prima aan te houden.
Eindelijk iemand die het snapt. De basis begint hier. Hierna kun je gaan kijken wat voor jou fijne eetmomenten zijn. Wellicht meer krachttraining doen waardoor je wat meer honger krijgt ,spiermassa aan gaat zetten, 2 vliegen in 1 klap (spiermassa weegt meer dan vetmassa)
pi_176591013
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:10 schreef Le_Professeur het volgende:
Als je wil aankomen is het zaak om regelmatig te eten, het liefst zo vaak mogelijk. Als je eet maakt je lichaam insuline aan om de energie de cellen in te stuwen en kan het simpelweg geen lichaamsvet verbranden. Dat is wat je wil, eet dan simpelweg meer dan je direct kan verbranden en je slaat op.

Afvallen is precies het tegenovergestelde: langere periodes niet eten zodat het lichaam effectief vet kan verbranden door de hormonale verandering
Dat is niet helemaal waar qua afvallen. Wanneer je langere periode te weinig eet, gaat je lichaam leren zuinig om te gaan met wat het krijgt. Vaak ga je dan ook stil staan qua gewichtsverlies, dieet gaat overboord en bij weer meer eten, kom je aan omdat je lichaam dus gaat inslaan voor de volgende periode van schaarste. Hallo jojo-effect. Het gezondste is om de spijsvertering op gang te houden en je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Dat doe je door 5-6 keer per dag wat te eten. Alleen bij afvallen ga je voor laagcalorisch eten en beperkte porties. Bij aankomen doe je het andersom. En dan nog moet je de goede keuzes maken qua voedingswaarden. Ik eet alleen de appel terwijl ts een appel en een hand noten als tussendoortje neemt. Beide gezond.
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:55:29 #56
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_176591776
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:15 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar qua afvallen. Wanneer je langere periode te weinig eet, gaat je lichaam leren zuinig om te gaan met wat het krijgt. Vaak ga je dan ook stil staan qua gewichtsverlies, dieet gaat overboord en bij weer meer eten, kom je aan omdat je lichaam dus gaat inslaan voor de volgende periode van schaarste. Hallo jojo-effect. Het gezondste is om de spijsvertering op gang te houden en je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Dat doe je door 5-6 keer per dag wat te eten. Alleen bij afvallen ga je voor laagcalorisch eten en beperkte porties. Bij aankomen doe je het andersom. En dan nog moet je de goede keuzes maken qua voedingswaarden. Ik eet alleen de appel terwijl ts een appel en een hand noten als tussendoortje neemt. Beide gezond.
Te weinig eten ja, ik heb het over periodes helemaal niks eten. Als je niks eet, moet je lichaam wel over op vetverbranding en vindt er ook geen spaarstand plaats, er is immers energie genoeg voor handen

Als je de hele dag door minder eet, in feite te weinig, dan krijg je juist die verwarring. Wanneer je eet is de verbranding van lichaamsvet geblokkeerd en zal je lichaam op onnodige taken besparen. Je hebt minder enerige, krijgt het sneller koud en hebt nergens meer zin in.

Hoe jij het stelt is precies wat veel mensen fout doen en daarom geen stap verder komen. Waarom denk je dat er zo veel mensen falen? Dan wordt er altijd geroepen ja jij telt je kcal niet goed, maar dat is zo ontzettend oneerlijk. Vaak doen die mensen hun stinkende best, die willen niets liever, maar is de hormoonhuishouding dermate verkloot dat het niet kan op die manier.

[ Bericht 10% gewijzigd door Le_Professeur op 18-01-2018 17:04:42 ]
pi_176591984
Calorieen tellen en kijken of je aankomt met 2500 per dag. Zo niet, meer eten dan dat. Als je dan nog niet aankomt, misschien even naar de huisarts. Tenzij je fanatiek sport of zo.
pi_176592074
Ander idee zoek een feeder :Y)
pi_176592504
Laat je naar een diëtist verwijzen i.p.v. zelf wat aan te baggeren.
pi_176593219
Dank iedereen voor alle reacties!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176593290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:50 schreef Kaizen_ het volgende:
margaretha_01,ik ben benieuwd wat je aan de vele reacties totnutoe hebt gehad. Leermomentjes, eye-openers? Zo te lezen zijn er meer dan genoeg tips al gegeven om je doel te bereiken.
Hey! Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid aan reacties! Het komt er vooral op neer dat ik gewoon meer moet eten. Maar nu merk ik weer aan vandaag: ik was zo vanaf half een tot half zes onderweg - en heb dan gewoon geen tijd en geen behoefte gehad om te eten. En als ik dan thuis kom is het ook niet zo dat ik dan meteen ga eten, maar eerst wat andere praktische dingen ga doen.

Dus ik moet nog even uitvinden hoe ik dan toch voor elkaar krijg om met name die periode tussen 12 en 18 uur mezelf ertoe breng om wat te eten! Misschien dat ik toch terug moet stappen op lunch pakketjes maken, zodat ik altijd wat te eten bij me heb.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176593756
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:16 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!

Ik heb een vraagje! :)

Ik weeg op dit moment te weinig, heb een BMI van 17,6 en wil eigenlijk graag een beetje aankomen. Maar elke keer als ik op de weegschaal sta, is er niets veranderd. Ik weet van mezelf dat ik een snelle stofwisseling heb, dus dat werkt in dit geval ook niet mee.

Wel is het zo, dat ik niet echt snacks eet, geen chocolade of chips ofzo. Dit, gewoon omdat ik er nooit echt zin in heb. Ook drink ik geen frisdrank.

Mijn hongergevoel is ook nooit echt groot aanwezig, en soms moet ik mezelf eraan helpen herinneren dat ik weer wat moet eten.

Is de enige manier om aan te komen meer snacks eten? En hoe zou ik dit hongergevoel dat bij mij op de een of andere manier ontbreekt, kunnen stimuleren?

-----------------------------------------------------------------------

Ik ontbijt nu toevallig, en mijn ontbijt bestaat uit het volgende:

- Drie sneetjes brood (van dat 'zware' Duitse brood) met humus en brie.
- Yoghurt met banaan en muesli (niet zelf bereid, maar zo kant en klaar in de winkel gekocht)
- Appel
- Koffie met melk en suiker
Voel je je goed zoals je nu bent? Zit je lekker in je vel?
Ga dan aub niet zitten knoeien met teveel eten. Laat ze doodvallen, die gasten die elk mens willen vangen in een of ander statistiekje.
pi_176593841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:15 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Hey! Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid aan reacties! Het komt er vooral op neer dat ik gewoon meer moet eten. Maar nu merk ik weer aan vandaag: ik was zo vanaf half een tot half zes onderweg - en heb dan gewoon geen tijd en geen behoefte gehad om te eten. En als ik dan thuis kom is het ook niet zo dat ik dan meteen ga eten, maar eerst wat andere praktische dingen ga doen.

Dus ik moet nog even uitvinden hoe ik dan toch voor elkaar krijg om met name die periode tussen 12 en 18 uur mezelf ertoe breng om wat te eten! Misschien dat ik toch terug moet stappen op lunch pakketjes maken, zodat ik altijd wat te eten bij me heb.
Je moet 't gewoon doen. Eten meenemen en een wekker zetten en er tijd voor vrijmaken, en gewoon eten.
Your opinion of me is none of my business.
pi_176593887
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Voel je je goed zoals je nu bent? Zit je lekker in je vel?
Ga dan aub niet zitten knoeien met teveel eten. Laat ze doodvallen, die gasten die elk mens willen vangen in een of ander statistiekje.
Ik voel me niet slecht, maar af en toe als ik in de spiegel kijk en vooral als ik een panty draag bijvoorbeeld, komt het wel in me op dat ik waarschijnlijk ietsje te mager ben.

Als ik anderen vertel dat ik 52kg weeg (ik ben 1.72), dan reageert eigenlijk iedereen meteen dat dat veels te weinig is.

En vaak als ik op een feestje ben, bijvoorbeeld, en ik eet chips ofzo, dan wordt er vaak gegrapt, dat iedereen dacht dat ik niet meer at.

Maar zelf voel ik me niet verkeerd. Het is meer dat ik rationeel gezien wel door heb dat ik ietsje zou moeten aankomen.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176594297
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:15 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Hey! Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid aan reacties! Het komt er vooral op neer dat ik gewoon meer moet eten. Maar nu merk ik weer aan vandaag: ik was zo vanaf half een tot half zes onderweg - en heb dan gewoon geen tijd en geen behoefte gehad om te eten. En als ik dan thuis kom is het ook niet zo dat ik dan meteen ga eten, maar eerst wat andere praktische dingen ga doen.

Dus ik moet nog even uitvinden hoe ik dan toch voor elkaar krijg om met name die periode tussen 12 en 18 uur mezelf ertoe breng om wat te eten! Misschien dat ik toch terug moet stappen op lunch pakketjes maken, zodat ik altijd wat te eten bij me heb.
probeer iets minder lange tussenpozen niks te eten. Dus om 8 uur sochtends of 8 uur savonds
pi_176594371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Voel je je goed zoals je nu bent? Zit je lekker in je vel?
Ga dan aub niet zitten knoeien met teveel eten. Laat ze doodvallen, die gasten die elk mens willen vangen in een of ander statistiekje.
Ach aankomen is niet perse een ramp ofzo
pi_176594433
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:15 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Hey! Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid aan reacties! Het komt er vooral op neer dat ik gewoon meer moet eten. Maar nu merk ik weer aan vandaag: ik was zo vanaf half een tot half zes onderweg - en heb dan gewoon geen tijd en geen behoefte gehad om te eten. En als ik dan thuis kom is het ook niet zo dat ik dan meteen ga eten, maar eerst wat andere praktische dingen ga doen.

Dus ik moet nog even uitvinden hoe ik dan toch voor elkaar krijg om met name die periode tussen 12 en 18 uur mezelf ertoe breng om wat te eten! Misschien dat ik toch terug moet stappen op lunch pakketjes maken, zodat ik altijd wat te eten bij me heb.
Die behoefte komt wel als je gewend raakt op vaste tijden eten en méér. Dan zit het in je systeem. Net zoals iemand die wik afvallen ook even moet wennen aan de kleinere hoeveelheid en het minder vaak eten. De eerste week is het lastigst.

Ga plannen wat je op een dag wilt eten. Plan voor morgen en wijk daar niet vanaf.
  donderdag 18 januari 2018 @ 20:10:15 #68
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_176595864
Uh, verander eens van pil :D Of, laat je juist bevruchten _O-

Veel luie vrouwen zeggen dat ze dikker zijn geworden en geven de pil de schuld. Ik denk er het mijne van ;)
pi_176595917
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:10 schreef Kamelenteen het volgende:
Uh, verander eens van pil :D Of, laat je juist bevruchten _O-

Veel luie vrouwen zeggen dat ze dikker zijn geworden en geven de pil de schuld. Ik denk er het mijne van ;)
Hormonen kunnen je wel meer eetlust geven.

Maar het eten doen ze nog steeds zelf ja.
pi_176596002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:13 schreef denattedweil het volgende:
Reken je dagelijkse caloriebehoefte uit met de Harris Benedict formule en ga hier +300/+500 kcal boven zitten. Calorieën tellen klinkt heel dwangmatig maar het is essentieel als je vet wilt verliezen of wilt aankomen.
Dit!

Al dat stoffwisseling onzin, ik word er een beetje moe van. Elk koekje van 200 kcal heeft dezelfde waarde voor iedereen. Maar een bouwvakker van 1,90 die 4x pw fitness zal er minder snel van aankomen dan een huismutsje van 1,64. Duh

Onderhoud berekenen (is altijd een schatting) en dan je calorieen optellen
Hey
pi_176596064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:10 schreef Kamelenteen het volgende:
Uh, verander eens van pil :D Of, laat je juist bevruchten _O-

Veel luie vrouwen zeggen dat ze dikker zijn geworden en geven de pil de schuld. Ik denk er het mijne van ;)
Haha, ben niet aan de pil! Mijn eigen hormonen brengen me al genoeg van slag! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176596280
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:14 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Dit!

Al dat stoffwisseling onzin, ik word er een beetje moe van. Elk koekje van 200 kcal heeft dezelfde waarde voor iedereen. Maar een bouwvakker van 1,90 die 4x pw fitness zal er minder snel van aankomen dan een huismutsje van 1,64. Duh

Onderhoud berekenen (is altijd een schatting) en dan je calorieen optellen
Het idee dat ik zo bewust met kcal bezig zou moeten zijn, dat bevalt me dan weer niet. Zou ook niet weten hoeveel ik nu per dag binnenkrijg.

Meer ik zal het overwegen. Heb net mijn kcal behoefte berekend, dit is volgens de Harris – Benedict formule 1843. Dan zou ik dus per dag 2343 kcal. Ik heb op dit moment werkelijk geen idee hoeveel kcal er ongeveer waarin zitten. Dan zou ik dus volledig moeten omschakelen.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176596462
Ik vind je een mooi figuurtje hebben, TS.
pi_176596478
Je moet in elk geval niet gaan snacken!
Het grootste gevaar van ondergewicht is ondervoeding. Tegenwoordig zijn er ook ondervoede dikkerds, die krijgen wel genoeg caloriën binnen maar niet genoeg (nuttige/nodige) voedingsstoffen.
Je hebt niks aan het bestrijden van jouw ondergewicht met loze caloriën.

Het andere gevaar van ondervoeding is een gebrek aan reserves in geval van nood. In Nederland doet dergelijke nood zich niet vaak voor, maar als je een stevige griep te pakken krijgt heb je toch wat minder reserves.

Succes :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 19-01-2018 18:49:55 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176598223
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:25 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Het idee dat ik zo bewust met kcal bezig zou moeten zijn, dat bevalt me dan weer niet. Zou ook niet weten hoeveel ik nu per dag binnenkrijg.

Meer ik zal het overwegen. Heb net mijn kcal behoefte berekend, dit is volgens de Harris – Benedict formule 1843. Dan zou ik dus per dag 2343 kcal. Ik heb op dit moment werkelijk geen idee hoeveel kcal er ongeveer waarin zitten. Dan zou ik dus volledig moeten omschakelen.
Even tijdelijk bijhouden kan ook, tot je een basis hebt waarmee je aankomt.
pi_176598372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:14 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Dit!

Al dat stoffwisseling onzin, ik word er een beetje moe van. Elk koekje van 200 kcal heeft dezelfde waarde voor iedereen. Maar een bouwvakker van 1,90 die 4x pw fitness zal er minder snel van aankomen dan een huismutsje van 1,64. Duh

Onderhoud berekenen (is altijd een schatting) en dan je calorieen optellen
maar ik kan er 10 eten en jij 5
  vrijdag 19 januari 2018 @ 08:28:43 #77
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_176604441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:25 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Het idee dat ik zo bewust met kcal bezig zou moeten zijn, dat bevalt me dan weer niet. Zou ook niet weten hoeveel ik nu per dag binnenkrijg.

Meer ik zal het overwegen. Heb net mijn kcal behoefte berekend, dit is volgens de Harris – Benedict formule 1843. Dan zou ik dus per dag 2343 kcal. Ik heb op dit moment werkelijk geen idee hoeveel kcal er ongeveer waarin zitten. Dan zou ik dus volledig moeten omschakelen.
Als jij alleen ontbijt en avondeten eet kom je bij lange na niet aan die 1843. Dus sowieso een lunchmoment in je dag plannen.
pi_176606015
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:52 schreef tailfox het volgende:

[..]

maar ik kan er 10 eten en jij 5
In de praktijk blijkt dat vaak niet zo. Het is meer het idee dat mensen hebben.

Of je moet dus fanatiek sporten. Maar de slanke mensen die je soms ziet schransen, compenseren dat vaak op een manier die je niet ziet. Dus heb je het idee dat zij vet veel kunnen eten, terwijl ze misschien ook wel regelmatig ontbijt overslaan enz.
pi_176607520
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In de praktijk blijkt dat vaak niet zo. Het is meer het idee dat mensen hebben.

Of je moet dus fanatiek sporten. Maar de slanke mensen die je soms ziet schransen, compenseren dat vaak op een manier die je niet ziet. Dus heb je het idee dat zij vet veel kunnen eten, terwijl ze misschien ook wel regelmatig ontbijt overslaan enz.
in mijn beleving eten dunnen mensen 1 a 2 keer per dag "veel"
Dus pak hem beet 700 per maaltijd is 1400 per dag.
Terwijl als je drie maal 500 je al hoger uitkomt.
pi_176607779
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

in mijn beleving eten dunnen mensen 1 a 2 keer per dag "veel"
Dus pak hem beet 700 per maaltijd is 1400 per dag.
Terwijl als je drie maal 500 je al hoger uitkomt.
Zo is het bij mij wel in ieder geval! Maar ik zit dan ook voor lange tijd echt vol!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:46:05 #81
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176607841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Hey! Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid aan reacties! Het komt er vooral op neer dat ik gewoon meer moet eten.
Ik vind het erg jammer dat dit jouw conclusie is. In alle eerlijkheid verwacht ik ook niet dat je iets gaat veranderen aan je eetpatroon, no offence. Ik lees hier zeer veel goede tips, in ieder geval voldoende stof om een concreet plan te maken.

Begrijpelijk dat je je niet wilt bezighouden met calorieën tellen, krachttraining en watdanook. Dit is ook geen must. Los daarvan heb je meer dan genoeg informatie gekregen.

Als jij al deze informatie interpreteert als "Het komt er vooral op neer dat ik gewoon meer moet eten." heb je de plank redelijk misgeslagen. Hoogstwaarschijnlijk vind je het al een hele overwinning dat je dit topic hebt aangemaakt en blijf je in je huidige eetpatroon leven. Met een beetje geluk zal je de komende twee weken een extra Mars of Twix naar binnenwerken in de middag.

Ik bedoel dit echt niet beledigend, echter wil ik reflectie uitlokken. Met een reactie als 'gewoon meer eten' zal je over een half jaar nog steeds hetzelfde wegen. Geen verandering. Eventueel zal je in een pro-actieve bui weer een post aanmaken en dan verwaterd het weer.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_176607885
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:42 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Zo is het bij mij wel in ieder geval! Maar ik zit dan ook voor lange tijd echt vol!
probeer echt 5 keer per dag te eten.
Dus bijvoorbeeld (let op niet uitgemeten)
Eet sochtens bakje kwark met cruesli en drink hierbij lekker een vruchtensapje.
Dit is rond 8 uur.
2 uur later eet je 2 a drie bammetjes.
Rond uur of 10 dus

Dan om 13 uur eet je middag. Stukje fruit met je lunch.

Om 18 uur ga je avond eten.

Savonds na 20 uur neem je nog een fruitsmootie

Vanzelf kom je "gezond" aan
pi_176607975
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

in mijn beleving eten dunnen mensen 1 a 2 keer per dag "veel"
Dus pak hem beet 700 per maaltijd is 1400 per dag.
Terwijl als je drie maal 500 je al hoger uitkomt.
Dat is toch wat Strawberry zegt? Het zit eerder in zulke verschillen dan verschil in stofwisseling. En ja, onderhoud blijft een schatting waarin stofwisseling ook een factor is.

Alleen voor sommige mensen is het een belemmerende gedachte dat hun stofwisseling snel/traag is en het daardoor een onmogelijke strijd is die ze aan het leveren zijn, terwijl het gewoon een kwestie blijft van kcal inname omhoog of omlaag schroeven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:46 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Ik vind het erg jammer dat dit jouw conclusie is. In alle eerlijkheid verwacht ik ook niet dat je iets gaat veranderen aan je eetpatroon, no offence. Ik lees hier zeer veel goede tips, in ieder geval voldoende stof om een concreet plan te maken.

Begrijpelijk dat je je niet wilt bezighouden met calorieën tellen, krachttraining en watdanook. Dit is ook geen must. Los daarvan heb je meer dan genoeg informatie gekregen.

Als jij al deze informatie interpreteert als "Het komt er vooral op neer dat ik gewoon meer moet eten." heb je de plank redelijk misgeslagen. Hoogstwaarschijnlijk vind je het al een hele overwinning dat je dit topic hebt aangemaakt en blijf je in je huidige eetpatroon leven. Met een beetje geluk zal je de komende twee weken een extra Mars of Twix naar binnenwerken in de middag.

Ik bedoel dit echt niet beledigend, echter wil ik reflectie uitlokken. Met een reactie als 'gewoon meer eten' zal je over een half jaar nog steeds hetzelfde wegen. Geen verandering. Eventueel zal je in een pro-actieve bui weer een post aanmaken en dan verwaterd het weer.
Zo lang ze gezond is en lekker in haar fel zit is proactief handelen wat dit betreft ook niet echt noodzakelijk natuurlijk.

Maar eens dat het voornemen 'meer eten' alleen niet gaat werken. Uiteindelijk moet die 2300 kcal een gemiddelde zijn over de hele week. Individuele dagen netjes kcaldoelen halen is meestal niet zo'n probleem, maar dat gemiddelde halen wel.
pi_176608019
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:54 schreef Muisspinrat het volgende:

[..]

Dat is toch wat Strawberry zegt? Het zit eerder in zulke verschillen dan verschil in stofwisseling. En ja, onderhoud blijft een schatting waarin stofwisseling ook een factor is.

Alleen voor sommige mensen is het een belemmerende gedachte dat hun stofwisseling snel/traag is en het daardoor een onmogelijke strijd is die ze aan het leveren zijn, terwijl het gewoon een kwestie blijft van kcal inname omhoog of omlaag schroeven.

[..]

Zo lang ze gezond is en lekker in haar fel zit is proactief handelen wat dit betreft ook niet echt noodzakelijk natuurlijk.

Maar eens dat het voornemen 'meer eten' alleen niet gaat werken. Uiteindelijk moet die 2300 kcal een gemiddelde zijn over de hele week. Individuele dagen netjes kcaldoelen halen is meestal niet zo'n probleem, maar dat gemiddelde halen wel.
ik ben het niet perse standaards oneens met iedereen hoor.
Maar goed wil je het precies doen. Meet 2 weken wat er in komt en kijk of je met dat gewicht afvalt of niet. Tada rust metabolisme.
pi_176608060
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:56 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik ben het niet perse standaards oneens met iedereen hoor.
Was meer omdat je eerder zei

quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:52 schreef tailfox het volgende:

[..]

maar ik kan er 10 eten en jij 5
pi_176608108
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:58 schreef Muisspinrat het volgende:

[..]

Was meer omdat je eerder zei

[..]

Mijn standaard verbranding is dan ook wel hoog. :p ik eet dan ook 40 procent meer dan gemiddelde.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:19:53 #87
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176608441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:25 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Het idee dat ik zo bewust met kcal bezig zou moeten zijn, dat bevalt me dan weer niet. Zou ook niet weten hoeveel ik nu per dag binnenkrijg.

Meer ik zal het overwegen. Heb net mijn kcal behoefte berekend, dit is volgens de Harris – Benedict formule 1843. Dan zou ik dus per dag 2343 kcal. Ik heb op dit moment werkelijk geen idee hoeveel kcal er ongeveer waarin zitten. Dan zou ik dus volledig moeten omschakelen.
Klopt. Het is ook een hele omschakeling. Ik heb zelf jarenlang pieken en dalen gehad m.b.t. afvallen. Voor mij zit er niets anders op dan calorieën tellen (en mijn macroverhoudingen uit de kcal halen). Dat is iets wat ik wel geleerd heb de afgelopen jaren.

Dat je niet weet hoeveel je nu binnen krijgt is heel normaal. De meeste mensen hebben er geen idee van. Maak een accountje aan op myfitnesspal en in een vrij kwartiertje vul je alles in wat je eet/drinkt. Via de app kun je gemakkelijk barcodes van producten scannen zodat het systeem meteen de juiste gegevens bij het product zoekt.

Succes ermee!
pi_176608996
Thanks!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_176613943
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

in mijn beleving eten dunnen mensen 1 a 2 keer per dag "veel"
Dus pak hem beet 700 per maaltijd is 1400 per dag.
Terwijl als je drie maal 500 je al hoger uitkomt.
Ja dat kan heel goed. Dus iemand die een dun iemand dan ziet eten, kan een verkeerd beeld krijgen van wat die persoon echt op een dag eet.
pi_176613991
Kcal tellen leek mij eerst ook vervelend, maar het is wel een heel handige manier om te weten of je op Eem dag al genoeg hebt gegeten. En ook te plannen wat je gaat eten op een dag. Het geeft wat meer houvast dan ‘gewoon wat meer eten’.
pi_176635643
Ik gebruik de app fitnesspal, daarin kun je producten die je eet scannen (lekker makkelijk) en bijhouden hoeveel calorieën je eet. Ook kun je een goal zetten, mijne is 3200 Kcal per dag. Het geeft ook aan of je teveel vet of suiker eet, dus dat helpt ook lekker.

Soms denk je gewoon dat je veel eet, maar dan kom je erachter dat sommige dingen die je eet maar 200-300 calorieën zijn en dan schiet het niet op.

Ik drink ook geen frisdrank en snoep ook niet echt veel + snelle metabolisme en niet zo snel trek.
Ik probeer gewoon normaal te eten (wel volle producten waar dat kan) en kijk aan het einde van de dag hoeveel calorieën ik nog mis en probeer dan nog wat aan te vullen. (bijv. als ik nog 600 calorieën mis eet ik wat pinda's bijvoorbeeld)

Ook kom je er later achter welke producten meer calorieën bevatten en dan gaat vanzelf je voorkeur daar naar uit om zo je goal voor de dag vol te maken.

Ik weet niet of het iets voor jou is, maar mij heeft het zeker geholpen (van 55 kg naar 72 in 1 jaar ongeveer)

Succes!
pi_176635680
Probeer ook om langzaam te wennen aan grotere hoeveelheden/calorierijk voedsel eten.
Want als je 1400 kcal per dag eet en dan opeens vanaf morgen elke dag 3200 kcal eet voel je je echt niet goed.

Spreid het uit over een aantal weken om er zo aan te kunnen wennen
pi_176635712
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:56 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik ben het niet perse standaards oneens met iedereen hoor.
Maar goed wil je het precies doen. Meet 2 weken wat er in komt en kijk of je met dat gewicht afvalt of niet. Tada rust metabolisme.
2 weken is echt te kort. Minimaal 3 maanden. Bij mij gebeurde er ook niks, pas na ongeveer 3 maanden begon het op gang te komen.
pi_176637091
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 16:40 schreef Tamilselvi het volgende:

[..]

2 weken is echt te kort. Minimaal 3 maanden. Bij mij gebeurde er ook niks, pas na ongeveer 3 maanden begon het op gang te komen.
Na 2 weken hoor je wel verschil te zien als je boven of onder onderhoud eet. Anders dus nog wat meer eten.
pi_176638091
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Na 2 weken hoor je wel verschil te zien als je boven of onder onderhoud eet. Anders dus nog wat meer eten.
Eens.
Als je na twee weken niet bent aangekomen, betekent dat gewoon dat je wat meer moet eten.
En twee weken later weer wegen.
Definitely not CIA
pi_176639026
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.
Als je na twee weken niet bent aangekomen, betekent dat gewoon dat je wat meer moet eten.
En twee weken later weer wegen.
Als je elke dag 100 kcal over onderhoud eet, kom je na een maand ook wel iets aan. Maar zet geen zoden aan de dijk. Dat zou je dan idd niet merken na 2 weken.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 20:29:39 #97
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176640089
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:49 schreef tailfox het volgende:

[..]

probeer echt 5 keer per dag te eten.
Dus bijvoorbeeld (let op niet uitgemeten)
Eet sochtens bakje kwark met cruesli en drink hierbij lekker een vruchtensapje.
Dit is rond 8 uur.
2 uur later eet je 2 a drie bammetjes.
Rond uur of 10 dus

Dan om 13 uur eet je middag. Stukje fruit met je lunch.

Om 18 uur ga je avond eten.

Savonds na 20 uur neem je nog een fruitsmootie

Vanzelf kom je "gezond" aan
En reken met dit voorbeeld je kcal eens uit.. lange na dat je niet aan aan de 1900 kcal komt. Het idee is goed maar ik zou toch echt andere voedig pakken. Fruit, cruesli, vruchtensap.. allemaal suikers die vervangen kunnen worden voor betere koolhydraten om gezond aan te komen.

Aankomen zie ik als bulken.. het is echt niet makkelijk om meer te eten dan je gewend bent. Helemaal niet als je al tijden zwaar onder je kcal niveau eet.

Ik zou adhv het gewicht dat je wilt wegen, je onderhoud uitrekenen en dat als doel stellen om naar toe te gaan. Stel ze eet nu 1200 kcal dan ga je dit rustig opbouwen naar 1500 tot je een beetje gewend bent. Zo ga je door tot je je doel bereikt hebt en dat vast houden.
pi_176640122
We kunnen ook ruilen? Mag jij mijn vet hebben en ik jouw figuur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')