abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 december 2017 @ 02:41:41 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176098553
Rijdt er geen LINT meer in Limburg?
  Redactie Sport vrijdag 29 december 2017 @ 05:46:14 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176099176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 02:41 schreef James1988 het volgende:
Rijdt er geen LINT meer in Limburg?
Volgens mij alleen in de spits, in een deel van de treinen Nijmegen-Venray (die 3x per dag van/naar Venlo rijdt). In de treinen Nijmegen-Venlo-Roermond zit alleen GTW gepland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_176099840
En aangezien het nu winterstop is voor de scholen in Nijmegen en Venray rijdt de tussenslag niet en dus geen Lint.
  vrijdag 29 december 2017 @ 12:41:27 #184
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176106130
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 december 2017 @ 12:51:15 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_176106349
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:41 schreef JDude het volgende:
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
Zuigt. Sterkte.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 14:11:50 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176109276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:18 schreef dennistd het volgende:
Ook van mij een jaaroverzicht. Van elke maand één foto.
_O_

Die januarifoto is mooi geworden zeg _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:03:25 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176111641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:46 schreef YourCaptor het volgende:
Ik zag net een koploper (van Leiden richting Utrecht, bij Alphen) met frontverlichting aan de achterzijde brandend voorbij komen. Bijzonder :?
Dan is de machinist vergeten z'n lampjes goed te zetten. Gebeurt wel eens.
pi_176111734
Branden in de hel zal ie
pi_176115387
Stukje tekst over de uitstel van indiensttreding spoor vanwege software: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ftware-niet-a1586516
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 29 december 2017 @ 17:57:29 #190
408813 crew  trein2000
pi_176118512
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:41 schreef JDude het volgende:
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 29 december 2017 @ 18:24:54 #191
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176119262
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?
Railrunner voor jr.
Zelf reizen op saldo met dal voordeel. Al tik ik ook wel eens zo'n actiedagkaart van Blokker, AH etc op de kop.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 december 2017 @ 18:26:25 #192
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176119309
Het is uiteindelijk Breda-Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Geldermalsen-Utrecht-Rotterdam-(HSL)-Breda geworden trouwens.

Had nog wel vanaf Utrecht via Arnhem naar Breda gewild maar Elst lag er nog steeds uit.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_176125891
NS aast weer op regionale lijnen: https://www.volkskrant.nl(...)-en-syntus~a4551704/
dag
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:18:36 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176126080
Lijkt me prima, dat de beste moge winnen ^O^
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:27:42 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176126508
DavidEerdmans twitterde op vrijdag 29-12-2017 om 21:07:36 Beetje domme opmerking van Van Boxtel. Voor Dordrecht-Geldermalsen is NS te laat: die aanbesteding is al gesloten (met Arriva, Qbuzz en EBS als bieders). https://t.co/ayfSzOHxBi reageer retweet
Zou wel grappig zijn als Qbuzz (voorheen NS, nu Trenitalia) de MerwedeLingelijn wint :P
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:36:54 #196
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_176126964
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 december 2017 @ 21:40:36 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176127121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende:
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
Hadden ze Kubus net zo goed niet hoeven verkopen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:47:01 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176127415
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende:
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken he :s)

Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.

Hoe het in het noorden is gegaan is een beetje raar. De enige serieuze bieder was de zittende vervoerder, de rest haakte af. Nou gun ik het Arriva van harte, maar van een gezonde competitie was geen sprake.
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:22:05 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_176132138
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
En het is in Europees verband ook compleet logisch: zowel Arriva (DB), Qbuzz (FS) als Keolis (SNCF) zijn (grotendeels) in handen van grote staatsbedrijven, terwijl EBS bijvoorbeeld voortkomt uit een busmonopolie in Israël.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_176136391
Leveren wel een wanprestatie op de concessie Waterland, mede oorzaak van de werkgever van de Tweeter
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 13:00:20 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176144604
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 01:38 schreef b2py het volgende:
Leveren wel een wanprestatie op de concessie Waterland, mede oorzaak van de werkgever van de Tweeter
De enige die oorzaak van de werkgever van de Tweeter is, is de moeder van de werkgever van de Tweeter. En de zaaddonor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_176147612
Weet toevallig iemand wat de afstand tussen Rotterdam en Parijs is via de hsl?
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 17:54:12 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176155340
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken he :s)

Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.

Hoe het in het noorden is gegaan is een beetje raar. De enige serieuze bieder was de zittende vervoerder, de rest haakte af. Nou gun ik het Arriva van harte, maar van een gezonde competitie was geen sprake.
mja, het aanbod dat Arriva voor het noorden deed was gewoon wel goed. Ondanks het ontbreken van serieuze concurrentie is het imo wel marktconform.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176155445
Op welke basis oordeel jij dat het marktconform
Is? :?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 17:58:48 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176155501
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:57 schreef b2py het volgende:
Op welke basis oordeel jij dat het marktconform
Is? :?
Omdat ik het gebied ken en ik hierdoor wel in kan schatten wat ongeveer het maximaal haalbare is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176155573
Hoe schat je dat in dan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 18:04:15 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176155685
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:01 schreef b2py het volgende:
Hoe schat je dat in dan?
Je hebt veel enkelspoor, dus hier heb je al een beperking in de mogelijkheden. Daarnaast zijn de wensen van de overheden duidelijk. Dat geeft al een goed idee wat je zou kunnen verwachten. Het bod van Arriva voldoet hier ruimschoots aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176156266
Dat ze 'ruimschoots' aan voldoen houdt niet in dat het niet beter kan. En het zijn a) wensen, geen eisen en b) een vervoerder kan aanvullende zaken aanbieden. Zie bijvoorbeeld Limburg waar Arriva ook naar de wensen en eisen van de provincie een prima bod had neergelegd en Abellio een bod had waar ze, ik geloof iets van 80 punten extra hadden? Noordelijke Nevenlijnen had eigenlijk op deze manier nooit gegund mogen worden
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:57:40 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176157703
Dat alleen Arriva een bod heeft uitgebracht op de NN-concessie is nog wel te begrijpen:
NS had zich teruggetrokken uit de regionale markt, Syntus/Keolis had het al druk zat met hun concessies (implementatie streekvervoer Utrecht, trein Zwenzwoka, bus Almere) en bij CXX/Transdev lijkt men niet heel vaak op railconcessies te bieden.

Echter, bij een aanbesteding waar alleen de zittende partij aan mee durft te doen is er geen sprake meer van 'gezonde marktwerking'. Als opdrachtgever weet je niet of je de best mogelijke deal hebt gekregen, je hebt alleen maar de keuze tussen aannemen van het bod (zelfs als het niet-conform is) of het bod afwijzen en het risico lopen dat je uiteindelijk helemaal geen rijdende trein meer hebt.

Het verlengen van de bestaande concessie is geen vanzelfsprekendheid (Arriva zou kunnen weigeren), voor een nieuwe aanbestedingsronde is tijd nodig en de partij die een bod heeft uitgebracht wil daar waarschijnlijk voor gecompenseerd worden.
  zaterdag 30 december 2017 @ 19:02:14 #210
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_176157853
Plus dat een aanbesteding afbreken als je wel een geldig bod hebt niet kan zolang je daarvoor geen hele goede redenen hebt.
pi_176157913
Ook niet als er maar 1 partij is?
  zaterdag 30 december 2017 @ 19:35:12 #212
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_176159209
Ook dan ja.
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:23:16 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176161669
De reactie die je wist dat zou komen is hier.

Hettinga: "Als NS wil meedingen naar regionale concessies, prima, maar laat ons dan ook meedingen naar het hoofdrailnet."

https://www.ad.nl/binnenl(...)-is-het-ns~abbe3c1c/
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 20:28:52 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176162008
Zou de NS onderaannemer zijn voor EBS of Qbuzz/TrenItalia voor de nieuwe concessie DAV?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:38:05 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176162547
Qbuzz kan aankloppen bij Trenitalia, die zijn al actief in Engeland (via c2c) en in Duitsland (via Netinera, voormalig Arriva Duitsland) en hebben veiligheidscertificaat deel A dus al op zak. Deel B verkrijgen is dan niet zo moeilijk meer.

Voor EBS ligt dat anders, voor zover ik weet is hun moederbedrijf niet actief in railvervoer en moeten ze dus de hele procedure nog door. Het is best mogelijk dat ze een onderaannemer inhuren voor het treinvervoer, maar dan lijkt het me eerder dat ze naar Arriva stappen. Die zitten er tenslotte al.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 20:41:15 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176162701
mja, Arriva heeft zelf ook ingeschreven, dus dat lijkt me niet echt reëel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:43:44 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176162820
Waarom zou het niet reëel zijn? Is Arriva geen commercieel bedrijf dan?

Voor de DAV-trein zal waarschijnlijk de R-Net-huisstijl gaan gelden, dus of de treinen nou worden gereden door Arriva of door EBS ziet de reiziger toch niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 20:46:44 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176162956
dat laatste klopt, maar in principe zijn de bedrijven bij de aanbesteding elkaars concurrenten. Daarom acht ik op treinengebied samenwerking met NS, Keolis of Connexxion logischer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:48:22 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176163046
Dat de bedrijven tijdens de aanbesteding elkaars concurrenten zijn is volledig terecht, maar dat sluit toekomstige samenwerking niet uit.

Daarnaast is het natuurlijk best mogelijk dat EBS z'n zinnen heeft gezet op de spoorsector en dat ze bezig zijn met de procedures voor het behalen van de nodige papieren.
pi_176165577
Alles terug naar Vadertje Staat.

Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.

Fijne jaarwisseling allemaal :)
  Moderator zaterdag 30 december 2017 @ 21:59:39 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176166987
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:35 schreef Monopoly het volgende:
Alles terug naar Vadertje Staat.

Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.

Fijne jaarwisseling allemaal :)
Ordnung muss sein.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176175609
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:35 schreef Monopoly het volgende:
Alles terug naar Vadertje Staat.

Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.

Fijne jaarwisseling allemaal :)
_O_ heil _O_
pi_176193550
10 vingertjes morgen he jong0ns, ik ga zo mijn laatste treinritje van 2017 maken. doei. :W
pi_176193793
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:43 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou het niet reëel zijn? Is Arriva geen commercieel bedrijf dan?
Arriva is net zo commercieel als NS. Over het algemeen wordt dat niet gezien als commerciële partij maar als staatsbedrijf.
Bier.
pi_176193836
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 19:04 schreef b2py het volgende:
Ook niet als er maar 1 partij is?
Dat is voor de rechter geweest. Maar één partij hebben betekent dat deze gewoon wint als aan de overige voorwaarden voldaan wordt.
Bier.
pi_176193922
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is voor de rechter geweest. Maar één partij hebben betekent dat deze gewoon wint als aan de overige voorwaarden voldaan wordt.
Die ene partij weet toch ook niet zomaar van te voren dat ze de enigste zullen zijn? Dus doen ze wel een beetje hun best lijkt me..
dag
  maandag 1 januari 2018 @ 00:27:57 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176207535
Gelukkig nieuwjaar!
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 1 januari 2018 @ 00:29:12 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176207554
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 00:27 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!
Ja ja ja. Morgen gaat de zon weer op. Gratis.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie maandag 1 januari 2018 @ 00:30:42 #229
169210 liesje1979
pi_176207580
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 00:27 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!
Jij ook! :*
  maandag 1 januari 2018 @ 01:11:03 #230
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_176208310
Beste mensen :*
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  maandag 1 januari 2018 @ 01:25:11 #231
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176208567
Beste flenzen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_176209018
Fijn 2018!
dag
  Redactie Sport maandag 1 januari 2018 @ 02:27:41 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176209289
Geluk in 'n tuk!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_176210396
Beste wensen dames en heren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 januari 2018 @ 12:15:12 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176212208
Gelukkig nieuwjaar allemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 januari 2018 @ 12:51:33 #236
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_176212701
Beste wensen!
pi_176214590
Beste wensen allemaal!

Een goed voornemen dit jaar: meer treinkilometers maken.
pi_176215027


Beste wensen!
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 1 januari 2018 @ 14:47:23 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176215028
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:28 schreef Bitlord het volgende:
Beste wensen allemaal!

Een goed voornemen dit jaar: meer treinkilometers maken.
Daar ben ik van af gestapt, dat soort onzin. Mijlen trappen om het mijlen trappen :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 1 januari 2018 @ 14:59:56 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176215302
Deze maand worden het anders alweer flink wat kilometers :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')