Volgens mij alleen in de spits, in een deel van de treinen Nijmegen-Venray (die 3x per dag van/naar Venlo rijdt). In de treinen Nijmegen-Venlo-Roermond zit alleen GTW gepland.quote:Op vrijdag 29 december 2017 02:41 schreef James1988 het volgende:
Rijdt er geen LINT meer in Limburg?
Zuigt. Sterkte.quote:Op vrijdag 29 december 2017 12:41 schreef JDude het volgende:
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
quote:Op donderdag 28 december 2017 23:18 schreef dennistd het volgende:
Ook van mij een jaaroverzicht. Van elke maand één foto.
Dan is de machinist vergeten z'n lampjes goed te zetten. Gebeurt wel eens.quote:Op vrijdag 29 december 2017 12:46 schreef YourCaptor het volgende:
Ik zag net een koploper (van Leiden richting Utrecht, bij Alphen) met frontverlichting aan de achterzijde brandend voorbij komen. Bijzonder
Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?quote:Op vrijdag 29 december 2017 12:41 schreef JDude het volgende:
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
Railrunner voor jr.quote:Op vrijdag 29 december 2017 17:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?
Zou wel grappig zijn als Qbuzz (voorheen NS, nu Trenitalia) de MerwedeLingelijn winttwitter:DavidEerdmans twitterde op vrijdag 29-12-2017 om 21:07:36 Beetje domme opmerking van Van Boxtel. Voor Dordrecht-Geldermalsen is NS te laat: die aanbesteding is al gesloten (met Arriva, Qbuzz en EBS als bieders). https://t.co/ayfSzOHxBi reageer retweet
Hadden ze Kubus net zo goed niet hoeven verkopenquote:Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende:
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken hequote:Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende:
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
En het is in Europees verband ook compleet logisch: zowel Arriva (DB), Qbuzz (FS) als Keolis (SNCF) zijn (grotendeels) in handen van grote staatsbedrijven, terwijl EBS bijvoorbeeld voortkomt uit een busmonopolie in Israël.quote:Op vrijdag 29 december 2017 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
De enige die oorzaak van de werkgever van de Tweeter is, is de moeder van de werkgever van de Tweeter. En de zaaddonor.quote:Op zaterdag 30 december 2017 01:38 schreef b2py het volgende:
Leveren wel een wanprestatie op de concessie Waterland, mede oorzaak van de werkgever van de Tweeter
mja, het aanbod dat Arriva voor het noorden deed was gewoon wel goed. Ondanks het ontbreken van serieuze concurrentie is het imo wel marktconform.quote:Op vrijdag 29 december 2017 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken he
Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
Hoe het in het noorden is gegaan is een beetje raar. De enige serieuze bieder was de zittende vervoerder, de rest haakte af. Nou gun ik het Arriva van harte, maar van een gezonde competitie was geen sprake.
Omdat ik het gebied ken en ik hierdoor wel in kan schatten wat ongeveer het maximaal haalbare isquote:Op zaterdag 30 december 2017 17:57 schreef b2py het volgende:
Op welke basis oordeel jij dat het marktconform
Is?
Je hebt veel enkelspoor, dus hier heb je al een beperking in de mogelijkheden. Daarnaast zijn de wensen van de overheden duidelijk. Dat geeft al een goed idee wat je zou kunnen verwachten. Het bod van Arriva voldoet hier ruimschoots aan.quote:
Ordnung muss sein.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:35 schreef Monopoly het volgende:
Alles terug naar Vadertje Staat.
Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.
Fijne jaarwisseling allemaal
heilquote:Op zaterdag 30 december 2017 21:35 schreef Monopoly het volgende:
Alles terug naar Vadertje Staat.
Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.
Fijne jaarwisseling allemaal
Arriva is net zo commercieel als NS. Over het algemeen wordt dat niet gezien als commerciële partij maar als staatsbedrijf.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:43 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou het niet reëel zijn? Is Arriva geen commercieel bedrijf dan?
Dat is voor de rechter geweest. Maar één partij hebben betekent dat deze gewoon wint als aan de overige voorwaarden voldaan wordt.quote:
Die ene partij weet toch ook niet zomaar van te voren dat ze de enigste zullen zijn? Dus doen ze wel een beetje hun best lijkt me..quote:Op zondag 31 december 2017 15:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is voor de rechter geweest. Maar één partij hebben betekent dat deze gewoon wint als aan de overige voorwaarden voldaan wordt.
Ja ja ja. Morgen gaat de zon weer op. Gratis.quote:
twitter:Roydecowboy twitterde op maandag 01-01-2018 om 14:42:38 Nieuwe kleuren van de #NS ?? #4049 https://t.co/N8zGpqAoBc reageer retweet
Daar ben ik van af gestapt, dat soort onzin. Mijlen trappen om het mijlen trappenquote:Op maandag 1 januari 2018 14:28 schreef Bitlord het volgende:
Beste wensen allemaal!
Een goed voornemen dit jaar: meer treinkilometers maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |