abonnement Unibet Coolblue
pi_175954754
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zijn die Noorse routes er ook in 4K? :P
Volgens mij wel en is dat de reden dat ze 200GB zijn ofzo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een heel lang 4K-treinenfilmpje ;)
Awww yeah :7 :7 8-) B-) B-)
Als m'n huisgenoot nou nog even optyft dan kan ik grotemensenfilms kijken.
Bier.
  zaterdag 23 december 2017 @ 21:11:52 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175956453
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volgens mij wel en is dat de reden dat ze 200GB zijn ofzo.
Lang leve glasvezel en harde schijven van een paar terabyte. :D

quote:
Awww yeah :7 :7 8-) B-) B-)
Als m'n huisgenoot nou nog even optyft dan kan ik grotemensenfilms kijken.
KPD is een deurtje verder :P
pi_175958388
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:13 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Heeft de reiziger aldaar niet genoeg offers gebracht?
[ afbeelding ]
De zinsnede:"Er zijn nog veel meer opvallende feiten die deze trein uniek maken," is met de kennis van nu wel heel dubbel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 23 december 2017 @ 22:17:59 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175958975
quote:
Doek valt voor Autoslaaptrein Treinreiswinkel

De Autoslaaptrein Düsseldorf – Verona gaat in 2018 toch niet rijden. De kosten om de trein in Italië te laten rijden stijgen dusdanig fors dat het niet lukt om de trein rendabel te kunnen aanbieden. Dat heeft de Treinreiswinkel bekend gemaakt.
(...)
quote:
De paden die de Treinreiswinkel zijn overgenomen door het Duitse Urlaubs Express. Urlaub Express ziet het wel zitten om een autoslaaptrein Düsseldorf – Verona uit te voeren. “Treinreiswinkel gaat deze trein niet aanbieden” zegt Brall. Volgens Brall zijn de rijtuigen van de Urlaub Express slecht onderhouden en zijn er zeer veel klachten over de Duitse ondernemer. En inderdaad liegen de Google Reviews er niet om. Sommige treinen worden bijvoorbeeld op het laatste moment geannuleerd, en reizigers klagen dat het lang duurt om vervolgens het geld terug te krijgen. Urlaub Express scoort uit 25 reviews een 1,6 bij Google. En ook bij Tripadvisor zijn de ervaringen uiterst kritisch.

(...)
Lees verder bij treinreiziger.nl

Is er hier eigenlijk iemand die al eens gebruik heeft gemaakt van zo'n trein?

[ Bericht 39% gewijzigd door James1988 op 23-12-2017 22:23:17 ]
pi_175964797
Ik heb er nog niemand over gehoord en dat zal wel goede reden hebben
pi_175964799
Klaagzang trouwens, nachttrein wordt gereden met SGM :'(
pi_175965093
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 02:36 schreef b2py het volgende:
Ik heb er nog niemand over gehoord en dat zal wel goede reden hebben
UEX heeft oude Nederlandse slaaprijtuigen overgebomen lijkt het:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,8215999
  zondag 24 december 2017 @ 05:03:22 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175965107
Oh god, die dingen.

Die zijn toch nog van de Bergland Express geweest, en hebben jaren staan wegroesten op het terrein van de voormalige HTMU-loods ten westen van Utrecht?
Die rijtuigen zijn uiteindelijk naar Amsterdam gegaan en zijn daar nu hotel 'Train Lodge'.

De rijtuigen waarvan foto's op Drehscheibe staan komen van EETC af. Ze zijn ergens in 2016 verkocht aan MSM Gruppe, nadat EETC in april 2015 het bijltje erbij neergooide.

[ Bericht 34% gewijzigd door James1988 op 24-12-2017 05:19:22 ]
  zondag 24 december 2017 @ 08:54:00 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175965472
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:58 schreef James1988 het volgende:
een extra station tussen Lelylaan en sta­tion Sloterdijk


Check.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 december 2017 @ 08:55:46 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175965487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Als m'n huisgenoot nou nog even optyft dan kan ik grotemensenfilms kijken.
Op een gegeven moment ben je wel klaar met de 4k demo's op Youtube.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_175966654
quote:
6s.gif Op zondag 24 december 2017 08:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Check.
Ik dacht precies hetzelfde toen ik dat las

Mooi portaal trouwens :o
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 december 2017 @ 10:46:57 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175966772
quote:
6s.gif Op zondag 24 december 2017 08:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Check.
Dit was vroeger zelfs een IC-station waar 12 bakken ICM stopten :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175966963
Staat er op de rechter CTA als eindbestemming ook Hannover?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 24 december 2017 @ 11:02:05 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175966983
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:17 schreef James1988 het volgende:
Is er hier eigenlijk iemand die al eens gebruik heeft gemaakt van zo'n trein?
Mijn ouders zijn er weleens mee van Düsseldorf naar Wenen gereden. Gingen ze met de auto op vakantie, hoefden ze maar 2 korte stukjes zelf te rijden. Maar ja, de Volvo S80 van m'n pa mocht niet dus ze waren op de Suzuki Ignis van m'n moeder aangewezen. Die trein moet ergens in de Alpen door wat tunnels heen of zo, en daar mag je niet met een LPG-tank in :') #veiligheidsjihad :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175967212
Ondanks de fotoloze herfst van dit jaar bleek 2017 toch een mooi spoors jaar te zijn geworden. Vele highlights konden van het denkbeeldige lijstje worden gestreept, zoveel zelfs dat dat hier onmogelijk in twaalf foto's samen te vatten is.

Januari

In tegenstelling tot vorige jaren stond de hobby in de eerste maand van 2017 op een vrij hoog pitje. Diverse bezoekjes bracht ik aan Limburg en er werd zelfs een zondagmiddag in het Belgische Warsage gespendeerd. Toch werd de foto van de maand dichter bij huis gemaakt. In de wintermaanden is het mogelijk op zondagmiddag de lege dolimetrein tussen Veendam en Onnen goed voor het licht te fotograferen, al moet deze dan niet twee uur of meer te vroeg rijden wat nogal eens gebeurd. Op zondag 15 januari vertrok de 6412 met -90 uit Veendam en kon de lange trein in Zuidbroek onder winterse omstandigheden worden vastgelegd.

Februari

In de maand februari was het wat drukker op het werk waardoor ik wat minder tijd had voor de hobby. Door een fatale keuze bij Holten dubbelde ik de eerste mogelijke foto van een 4400 met ketels, maar dat werd in maart, april en mei goed gemaakt. De keuze van de maand viel daarom op de aardgascondensaat in Groningen. De 6416 van DB Cargo verlaat "stad" op weg naar Roodeschool en passeert hier tussen alle stapelwolken tot groot geluk in de zon ter hoogte van de British American Tabacco fabriek Niemeijer.

Maart

De bollenvelden in Noord-Holland hebben mij altijd al aangetrokken. Dit jaar waren de mogelijkheden ivm een groot narcissenveld direct aan het spoor bij Sassenheim uitstekend. Het kostte me wel een extra poging maar op maandag 27 maart, toen de zomertijd net ingegaan was, lukte het dan toch de staaltrein Beverwijk-Kijfhoek-Hagen vast te leggen.

April

De laatste twee weken van april stonden in het teken van de grote buitendienststelling bij Assen. Hierdoor werden de aan- en afvoertrein van DB Cargo cluster Onnen via Leeuwarden afgewikkeld. Saillant detail: DB Cargo heeft de tractie tussen Onnen en Zwolle Rangeer aan Locon uitbesteed. Op de eerste rijdag van de afvoertrein waren de omstandigheden het best en kon deze foto bij Veenwouden worden gemaakt. De tweede week was het vaak slecht weer en werd tot overmaat van ramp (voor de fotografen) de trein door ProRail uren later verlegd waardoor daglicht foto´s niet meer mogelijk waren. Een paar weken later ging Locon Benelux helaas failliet.

Mei

Gedreven door het laatste transport van een NSB-treinstel (ging zon-uit) werd de foto van de maand mei dan eindelijk een RRF 4400 met ketelwagens die een half uur eerder wel in de zon ging. De inmiddels bijna alledaagse trein kon op zaterdag 6 mei als gevolg van werkzaamheden op een niet alledaagse stek worden vastgelegd: bij de molen van Wijhe.

Juni

In juni was het druk op het werk en waren ook het aantal mooie zonnige dagen spaarzaam, waardoor er geen foto's werden gemaakt. Gelukkig had ik eind april/begin mei de eerste buitenlandtrip erop zitten en die ging dit keer niet naar een hoog frequent bereden goederenlijn maar naar het vakantieschiereiland Sylt. Door lokkentekort rijden hier anno 2017 toch nog 218'en in het autotransport. Samen met de bonte samenstellingen van het RE-vervoer en de 218'en in de IC-dienst kon ik me hier 4 dagen uitleven. Bij het kruisingsstation Lehnshallig kon een in bloei staand koolzaadveld prima gecombineerd worden met een trein en zo werden op 30 april 2017 de DB 218 363 en 218 314 vereeuwigd.

Juli

Omdat mijn vrouw d'r rijbewijs heeft gehaald kon voor het eerst met de auto op vakantie gegaan worden. Alvorens we de bijna-spoorloze Eifel in zouden rijden werden de eerste paar dagen aan de Rijn doorgebracht. Hier was het typisch zomerweer: af en toe zon maar ook veel wolken. Na een grijze dag trok het aan het eind van 12 juli gedeeltelijk open waardoor de zon even doorbrak. Hierdoor kon de Crossrail-trein Germersheim-Antwerpen in Boppard worden vastgelegd, die tot mijn geluk deze dag niet met een mintgroene 185 maar met de DE6308 reed.

Augustus

Begin Augustus had ik nog vakantie terwijl mijn vrouw alweer aan het werk moest. Er werden flink wat zonnige dagen voorspeld en dus werd de tweede hobbytrip van het jaar gepland en dit keer zou het einddoel Tsjechië worden. Natuurlijk moest er eerst nog even het Duitse Elbedal bezocht worden maar op de woensdag besloot ik de grens over te gaan en een volledige week in Tsjechië te verblijven. Hoofddoel werden de in het weekend ingezette Bardotka's rond Praag. Zo zien we de 749 264 met vier gemoderniseerde dubbeldeksrijtuigen bij Petrov U Prahy passeren op weg naar Cercany.

September

Eind september bood zich nog de mogelijkheid aan om drie dagen naar het Maintal te gaan, waar je werkelijk alles kan verwachten. Ik was er al weer flink wat jaren niet geweest en de modernisering heeft er inmiddels wel toegeslagen. Van de zeker vijf absolute hoogtepunten kies ik voor de zeer fraaie LTE 187 930 die met een ketelwagentrein bij Karlstadt passeerde.

Oktober (BONUS April)

Omdat de nazomer nog enkele hobbytripjes toeliet moest ik dat bekopen met een zeer druk najaar op het werk, soms met werkweken van haast 80 uur. Daarom een bonus plaatje uit April. Naast de aan- en afvoertreinen van DB Cargo reden op Tweede Paasdag en de zondag daarop ook enkele onderhoudstreinen van NSR via het baanvak Groningen-Leeuwarden, omdat Onnen niet via Assen bereikbaar was. Wat betreft weersomstandigheden en geluk stak Tweede Paasdag er wel met kop en schouders boven uit. Zowel de heentrein naar Onnen (met 6 bakken ICM) als de terugtrein naar Leeuwarden (met 12 bakken VIRM) ging ondanks de vele wolken in de zon. Een van de fraaiste fotopunten is het molentje bij Visvliet, alwaar de 6416 met de overbrengingsrit in een zongaatje een haast verkleumde groep fotografen erg blij maakten. Het (overigens gezellige) lange wachten werd beloond.

November (BONUS Augustus)

De Tsjechië-reis wilde ik perse beginnen in het Duitse deel van het Elbedal omdat hier vaak Tsjechische diesellocomotieven tractie geven aan treinen die de grens moeten worden overgezet. Op de heerlijk zonnige 1 augustus konden de 742 260 + 742 529 van IDS Cargo met een suikertrein bij Krippen op de foto worden gezet.

December (BONUS Augustus)

Lang getwijfeld tussen een bonusplaat uit het Maintal of IRP op de Maaslijn maar uiteindelijk viel de keuze toch op de start van Independent Rail Partner met fraaie roze G2000'en. Toen eind augustus deze chartertrein naar Köln Messe Deutz vanwege werkzaamheden op creatieve wijze werd omgeleid via de Maaslijn stond half hobbyend Nederland vroeg op om dit vast te leggen. Het zonnetje deed ook aardig zijn best en zo konden de 2101 met de 186 293 (ook een van de nieuwe highlights van dit jaar) worden vastgelegd bij het binnenrijden van Venray.

Via deze weg wens ik iedereen fijne Kerstdagen toe en een gelukkig, gezond en mooi hobbyjaar 2018 toe!
pi_175967350
Over 2 weken met de Thalys Schiphol - Brussel. Moet ik nog tijd incalculeren voor security checks etc op Schiphol of kan ik gewoon in 1x doorlopen?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 24 december 2017 @ 11:21:54 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175967365
Zug *O* Hij's weer fijn _O_

Vettige vreetdagen en een gelukkig Nieuwjaar vast :W

Mijn jaaroverzicht komt er ook aan, veel minder spannend wel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175967380
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:20 schreef Stefanovic83 het volgende:
Over 2 weken met de Thalys Schiphol - Brussel. Moet ik nog tijd incalculeren voor security checks etc op Schiphol of kan ik gewoon in 1x doorlopen?
Gewoon doorlopen volgens mij
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 december 2017 @ 11:39:56 #94
408813 crew  trein2000
pi_175967660
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:20 schreef Stefanovic83 het volgende:
Over 2 weken met de Thalys Schiphol - Brussel. Moet ik nog tijd incalculeren voor security checks etc op Schiphol of kan ik gewoon in 1x doorlopen?
Gewoon instappen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175968356
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:20 schreef Stefanovic83 het volgende:
Over 2 weken met de Thalys Schiphol - Brussel. Moet ik nog tijd incalculeren voor security checks etc op Schiphol of kan ik gewoon in 1x doorlopen?
thalys kent geen security check. Ze willen wel graag bij het instappen je ticket even zien.
pi_175968531
Vertrek uit Parijs wel!
pi_175968644
Mooi jaaroverzicht Zug-Chef! Allen fijne feestdagen en een voorspoedig nieuwjaar!
  zondag 24 december 2017 @ 12:24:00 #98
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175968651
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:01 schreef b2py het volgende:
Staat er op de rechter CTA als eindbestemming ook Hannover?
Ja.

En op de linker staat "Stoptrein Schiphol".
Station herbouwen, treindienst opnieuw invoeren... Naja, alles beter dan dat die Amsterdammers een metro gaan bouwen ;)
So we just called him Fred
  zondag 24 december 2017 @ 12:25:48 #99
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175968708
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:13 schreef Zug-Chef het volgende:

[..knip..]

Via deze weg wens ik iedereen fijne Kerstdagen toe en een gelukkig, gezond en mooi hobbyjaar 2018 toe!
Mooie plaatjes hoor! :Y

Hetzelfde uiteraard
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175968841
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:18 schreef b2py het volgende:
Vertrek uit Parijs wel!
ja maar Parijs is 1 grote ghetto tegenwoordig daar kun je je brievenbus nog niet legen zonder door een securitycheck te moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')