abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:09:47 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175666115
En het sneeuwt gewoon weer vrolijk dikke vlokken in Grunn
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:16:51 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175666229
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is iedere keer weer een drama. Ik vindt dat pro-rail moet worden opgeheven en moet worden uitbesteed aan beter functionerend bedrijf.

Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.

Qua openbaar vervoer doet Nederland niet onder voor een gemiddeld ontwikkelingsland. Gestrande reizigers die uren moeten wachten of zelfs niet meer thuis kunnen komen. Opeengepakte mensen in veel te krappe treinstellen.

Maar wel hoge bonussen uitkeren aan bestuurders die er een complete wanboel van maken. Treinkaartjes die ieder jaar weer duurder worden. Dit is met geen pen meer te beschrijven.
Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175666283
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:
Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Komt dat niet gewoon omdat daar alles duur is en het dus eigenlijk in verhouding tot zeg een brood en een pak melk net zo duur is als hier?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175666308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Nee, dat hoeft niet want hier valt niet zo veel sneeuw als in Zwitserland.

Maar waarom zit er dan verwarming in die wissels als die blijkbaar zo slecht wordt onderhouden dat die 2 dagen per jaar dat je het nodig hebt 30% niet blijkt te werken? Dan is er gewoon slecht onderhoud en kun je net zo goed wissels zonder verwarming gebruiken, ben je goedkoper, en rijden de treinen ook niet.

Stel je eens voor dat een gebouw in de hens vliegt en 30% van de sprinklerinstallatie werkt niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:24:00 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175666347
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Komt dat niet gewoon omdat daar alles duur is en het dus eigenlijk in verhouding tot zeg een brood en een pak melk net zo duur is als hier?

:@
Dat zou kunnen. Durf ik niet zo te zeggen. Als men in België niet zoveel zou staken zou het prima zijn. Daar reis je zowat gratis. Als je de prijzen vergelijkt met het VK, Nederland en Zwitserland is dat een lachertje.

Het VK is helemaal een drama mbt de prijzen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175666504
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:09 schreef Zolderkamer het volgende:
En het sneeuwt gewoon weer vrolijk dikke vlokken in Grunn
Yep hier in Emmen zware sneeuwval
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 12 december 2017 @ 11:35:44 #32
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_175666592
Hier in het oosten ook sneeuw
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:50:34 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175666879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar waarom zit er dan verwarming in die wissels als die blijkbaar zo slecht wordt onderhouden dat die 2 dagen per jaar dat je het nodig hebt 30% niet blijkt te werken? Dan is er gewoon slecht onderhoud en kun je net zo goed wissels zonder verwarming gebruiken, ben je goedkoper, en rijden de treinen ook niet.
Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2017 @ 11:56:16 #34
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_175666986
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Okeeej.....dus alleen als het vriest+windstil is heb je kans dat het vlammetje blijft branden _O-
Nee, prima systeempje :{w Er is toch ook elektrische verwarming..
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_175667351
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Dan is dat dus een wanprestatie van jewelste, een pak sneeuw is niet uitzonderlijk, daar moeten ze gewoon tegen kunnen. We zitten hier niet in Egypte maar in Nederland, daar moet je gewoon materieel hebben dat tegen sneeuw kan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175667472
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Wacht even, over het algemeen 1500 volt in de buurt (bovenleiding) maar men gaat met gasbrandertjes werken als verwarming?
pi_175667668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wacht even, over het algemeen 1500 volt in de buurt (bovenleiding) maar men gaat met gasbrandertjes werken als verwarming?
Heeft pro rail dan ook gasleidingen naar al die wisselverwarmers moeten aanleggen?
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:36:08 #38
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175668868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:56 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Okeeej.....dus alleen als het vriest+windstil is heb je kans dat het vlammetje blijft branden _O-
Nee, prima systeempje :{w Er is toch ook elektrische verwarming..
Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:30:47 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175670084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
Er is toch al een deel vervangen door elektrische wisselverwarming. Maar is het mij onduidelijk om welke wissels het nu gaat. Gaat het alleen om de wissels verwarmd door een brander die in de storing lagen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:38:59 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175670232
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:09:47 #41
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175670971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Gaat het alleen om de wissels verwarmd door een brander die in de storing lagen?
Geen idee. Maar sneeuw is vooral voor de gasverwarmde wissels een probleem. Bij elektrische wissels gaat het misschien minder vaak mis, maar die zullen ook niet onfeilbaar zijn.
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:31:25 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175675502
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
Meen me te herinneren dat daar een enorme zak geld aan ProRail was gegeven, en dat ze die lekker niet daaraan uitgaven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175677271
quote:
Vanaf november ‘plakt’ ProRail 1500 draadloze sensoren op wissels bij belangrijke spoorknooppunten. De sensoren kunnen op afstand aangeven of de wisselverwarming goed werkt. Te koud op het spoor? Dan stuurt de wissel een sms’je aan onze onderhoudsdienst. Die kunnen dan het spoor nog op voor herstelwerkzaamheden voordat er een storing plaatsvindt. De sensoren zijn een hulpmiddel om mogelijke vertraging van het treinverkeer in de winter te voorkomen en worden deze winter voor het eerst ingezet
Dit klinkt natuurlijk erg fancy, maar als er al een dikke laag sneeuw ligt, wordt het nog lastig om snel bij die wissels te komen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_175679094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:39 schreef Klummie het volgende:
Uit 2012:

https://www.volkskrant.nl(...)-de-wissel~a3172288/

Nog steeds niets veranderd, prutsers. :W
Goed artikel. Ik erger me ook dood aan dat pokke Pro Rail. Ieder jaar weer beloven ze beterschap maar bij de eerste de beste sneeuwval zakken ze volledig door het ijs.
pi_175685608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet. Werkgevers kunnen dat prima zelf, het kan lang niet bij alle werkgevers (ziekenhuis?) en de situatie kan lokaal zeer verschillend zijn.
Ik zeg ook waar het kan, met de feestdagen zijn bedrijven ook dicht, net zoals de meeste bedrijven op zondag en dat is ook wettelijk geregeld. Geef dan de werknemer in ieder geval het recht om thuis te mogen blijven als er een code rood situatie gaande is. Persoonlijk vertrouw ik de bedrijven niet dat deze zelf de verantwoording kunnen dragen. Die houden zich vaak toch niet bezig met het welzijn van hun personeel. immers iedereen is vervangbaar, ook als hij dood is.
pi_175686635
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Dit soort codes is nu te vrijblijvend en in hoge mate ambigu.

Mmm.. ik zie dat de NS nog steeds stilzwijgend het "halve" rooster rijdt. Met hier en daar kortere treinen dan gebruikelijk. Iets zegt mij dat dit niet meer wegens de weersomstandigheden is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175686809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:53 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zeg ook waar het kan, met de feestdagen zijn bedrijven ook dicht, net zoals de meeste bedrijven op zondag en dat is ook wettelijk geregeld. Geef dan de werknemer in ieder geval het recht om thuis te mogen blijven als er een code rood situatie gaande is. Persoonlijk vertrouw ik de bedrijven niet dat deze zelf de verantwoording kunnen dragen. Die houden zich vaak toch niet bezig met het welzijn van hun personeel. immers iedereen is vervangbaar, ook als hij dood is.
Fijn volcontinu bedrijven die opeens door het weer en zwart wit wetgeving stil gaan vallen. Veel volcontinu processen kun je niet zomaar stoppen of onderbreken. Als dit bij de hoogoven zou gebeuren kun je dat bedrijf maar beter met failliet laten gaan.
pi_175690743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Maakte het nu weer mee. Extra uur reistijd omdat er voor de zoveelste maal weer een wisselstoring is. Mocht voor de omleiding nog een extra treinkaartje kopen ook, want anders dure boete. Passagiers staan als een ingeklemd stuk vlees tegen elkaar aan geplakt in veel te weinig ingezette coupes. Dit zijn wantoestanden die je ook in India ziet.

Maar wel ieder jaar de prijzen opschroeven. En voor wat? Om amper meer normaal door Nederland te kunnen reizen en het liefst ook nog uren staand? Grote schande voor zo'n welvarend land als Nederland. Je jaagt burgers hiermee terug de auto in. De NS als Pro-Rail functioneren al jaren niet meer als een volwaardig bedrijf.
  woensdag 13 december 2017 @ 12:17:15 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175691157
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 06:23 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk.
Maar de winstmaximalisatie dan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175691702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maakte het nu weer mee. Extra uur reistijd omdat er voor de zoveelste maal weer een wisselstoring is. Mocht voor de omleiding nog een extra treinkaartje kopen ook, want anders dure boete. Passagiers staan als een ingeklemd stuk vlees tegen elkaar aan geplakt in veel te weinig ingezette coupes. Dit zijn wantoestanden die je ook in India ziet.

En Japan.
Erover klagen is dan weer typisch Nederlands
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')