abonnement Unibet Coolblue
pi_175642367
Hallo fokkers,

Ik heb een soort van legal advies nodig mbt mijn eigen situatie op het werk.

Op dit moment ben ik gedeeltelijk ziekgemeld vanwege overspannenheidsklachten. Mijn ziekmelding dateert vanaf September en sindsdien werk ik iedere maand een dag meer. Op dit moment zit ik op 24u en ga ik naar 32u tegen het einde van deze maand.

Afgelopen week had ik een beoordelingsgesprek en daarin is aangegeven dat ik onvoldoende functioneer en dus ook een slechte beoordeling heb gekregen. Hier hangt een salarisverhoging vanaf en een verbeterplan voor het komende jaar. In de beoordeling staat heel duidelijk de link met mijn beperkte inzetbaarheid.

Mijn vraag is of ik wettelijk deze beoordeling wel had mogen ontvangen? Het lijkt er nu op dat ik beoordeeld ben op mijn ziek zijn en dat geeft nooit een zuiver beeld van mijn functioneren. Ik weet dan ook niet goed of ik deze beoordeling wel moet ondertekenen.

Graag advies...
pi_175642407
Niet tekenen + rechtsbijstand inschakelen

[ Bericht 54% gewijzigd door kree op 11-12-2017 12:43:38 ]
Do what you love, love what you do!
  maandag 11 december 2017 @ 12:42:13 #3
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_175642504
Ergens wel te begrijpen; Ik zou ook geen salarisverhoging geven als de medewerker minder is gaan werken. Of het wettelijk mag, geen idee.
pi_175642602
Klinkt alsof ze in de toekomst van je af willen en begonnen zijn met het opbouwen van een dossier.
pi_175642629
Waarom zou het niet mogen? Je werkt toch? En je werk kan beoordeeld worden ook al heb je deels ziekteverlof.

Of je tekent of niet maakt niet uit. Eenzijdig tekenen is toegestaan.
pi_175642639
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:46 schreef Jaeger85 het volgende:
Klinkt alsof ze in de toekomst van je af willen en begonnen zijn met het opbouwen van een dossier.
.
pi_175643032
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zou het niet mogen? Je werkt toch? En je werk kan beoordeeld worden ook al heb je deels ziekteverlof.

Of je tekent of niet maakt niet uit. Eenzijdig tekenen is toegestaan.
Omdat TS niet voor 100% functioneert. Zeker met overspannenheids klachten heb je beperkt functioneren en als het goed is ook aangepast werk, dus bijvoorbeeld minder tijdsdruk of minder werk.
pi_175643099
Ziekte en therapeutisch werken mag niet doorwegen in de beoordeling. Heb je rechtsbijstand of een vakbond? Tijd om die in te schakelen. Want dat je werkgever je kwijt wil, lijkt mij duidelijk. Want protest indienen over de gang van zaken zal de verhouding ook verstoren. Dus linksom of rechtsom sta je er slecht voor. Controleer je arbeidsvoorwaarden incl. Personeelshandboeken over hoe je protest moet indienen. Overleg met de Arbodienst, maar hou er rekening mee dat ze betaald worden door de werkgever. Teken geen geval of anders met de melding onder protest en bouw een tegendossier op. Alle correspondentie per mail met ontvangst/leesbevordering met een b.c.c. naar je zelf of per aangetekende post ter bewijs. Succes!
pi_175643121
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:46 schreef Jaeger85 het volgende:
Klinkt alsof ze in de toekomst van je af willen en begonnen zijn met het opbouwen van een dossier.
Dit precies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175643184
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:42 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Ergens wel te begrijpen; Ik zou ook geen salarisverhoging geven als de medewerker minder is gaan werken. Of het wettelijk mag, geen idee.
Ik vind dat ook niet heel gek nee, je kunt er niets aan doen dat je ziek bent maar je collega's vangen dat werk waarschijnlijk op dus dan moeten die er wat bij krijgen en jij wellicht volgende keer weer.

Heb het ook altijd raar gevonden dat als je ziek bent je toch gewoon vrije dagen opbouwt en dus als je terug bent een hele sloot aan uren hebt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_175643295
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet heel gek nee, je kunt er niets aan doen dat je ziek bent maar je collega's vangen dat werk waarschijnlijk op dus dan moeten die er wat bij krijgen en jij wellicht volgende keer weer.

Heb het ook altijd raar gevonden dat als je ziek bent je toch gewoon vrije dagen opbouwt en dus als je terug bent een hele sloot aan uren hebt.
Nee, dat vind ik dan weer niet raar.

Stel je moet worden geopereerd met een hersteltijd van 6 weken, dan kun je doordat je 6 weken moest herstellen dus het hele jaar geen vrije dag meer opnemen of op vakantie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175643343
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet heel gek nee, je kunt er niets aan doen dat je ziek bent maar je collega's vangen dat werk waarschijnlijk op dus dan moeten die er wat bij krijgen en jij wellicht volgende keer weer.

Heb het ook altijd raar gevonden dat als je ziek bent je toch gewoon vrije dagen opbouwt en dus als je terug bent een hele sloot aan uren hebt.
Ze kunnen ook besluiten dat je niet beoordeeld kunt worden. Dan krijg je ook geen salarisverhoging. Maar TS heeft nu een slechte beoordeling met herstelplan, wat in feite de eerste stap naar ontslag is. Juridisch is dat een wereld van verschil en onrechtmatig als dit het gevolg is van ziekte.
pi_175643368
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik dan weer niet raar.

Stel je moet worden geopereerd met een hersteltijd van 6 weken, dan kun je doordat je 6 weken moest herstellen dus het hele jaar geen vrije dag meer opnemen of op vakantie?
Niet dat je je vrije dagen moet inleveren maar gewoon de opbouw stop staat die 6 weken en dan scheelt het je dus een dag of 3 voor dat jaar o.i.d.

Ik weet niet precies hoe ik me dat voorstel maar heb dat altijd een tikkeltje oneerlijk gevonden en dan niet eens naar de WG maar naar je collega's
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_175643402
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Niet dat je je vrije dagen moet inleveren maar gewoon de opbouw stopt staat die 6 weken en dan scheelt het je dus een dag of 3 voor dat jaar oi.d.

Ik weet niet precies hoe ik me dat voorstel maar heb dat altijd een tikkeltje oneerlijk gevonden en dan niet eens naar de WG maar naar je collega's
Ik begreep het echt totaal verkeerd.

Nou ja, met zwangerschapsverlof is het ook zo, 4 maanden thuis maar ondertussen bouw je ook nog dagen op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 december 2017 @ 13:17:18 #15
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_175643425
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Niet dat je je vrije dagen moet inleveren maar gewoon de opbouw stopt staat die 6 weken en dan scheelt het je dus een dag of 3 voor dat jaar oi.d.

Ik weet niet precies hoe ik me dat voorstel maar heb dat altijd een tikkeltje oneerlijk gevonden en dan niet eens naar de WG maar naar je collega's
Hier ook ja. Iemand die er dan geregeld wegens "ziekte" uit ligt en vervolgens wel nog leuk 3 weken aan vrije dagen over heeft aan het eind van het jaar.

Naar je collega's toe inderdaad not done naar mijn idee.
pi_175643833
Wat is de oorzaak van de spanningsklachten. Werk of privé en weet de werkgever dat?
pi_175644379
Als ik het verhaal zo lees ben je tot september niet ziek (gemeld) geweest.

Dat is voldoende tijd om een goed oordeel te vellen omtrent je prestaties. Zo zal het waarschijnlijk bij rechtsbijstand ook gezien worden.
pi_175644419
Oh... zie nu net dat ook de link staat vermeld met je beperkte inzetbaarheid. Dat zou niet de doorslag mogen geven.
pi_175645147
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zou het niet mogen? Je werkt toch? En je werk kan beoordeeld worden ook al heb je deels ziekteverlof.

Of je tekent of niet maakt niet uit. Eenzijdig tekenen is toegestaan.
Ik werk idd nog altijd maar wel aan aangepaste werkzaamheden.
pi_175645182
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:05 schreef MrsDuck het volgende:
Ziekte en therapeutisch werken mag niet doorwegen in de beoordeling. Heb je rechtsbijstand of een vakbond? Tijd om die in te schakelen. Want dat je werkgever je kwijt wil, lijkt mij duidelijk. Want protest indienen over de gang van zaken zal de verhouding ook verstoren. Dus linksom of rechtsom sta je er slecht voor. Controleer je arbeidsvoorwaarden incl. Personeelshandboeken over hoe je protest moet indienen. Overleg met de Arbodienst, maar hou er rekening mee dat ze betaald worden door de werkgever. Teken geen geval of anders met de melding onder protest en bouw een tegendossier op. Alle correspondentie per mail met ontvangst/leesbevordering met een b.c.c. naar je zelf of per aangetekende post ter bewijs. Succes!
Ik heb geen rechtsbijstand. Ik wil ook heel graag vermijden dat hier een nog groter conflict door gaat ontstaan want dat komt mijn herstel echt niet ten goede.
pi_175645210
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:30 schreef cb2013 het volgende:
Wat is de oorzaak van de spanningsklachten. Werk of privé en weet de werkgever dat?
Oorzaak is werk. Werkgever weet daar ook van. Hebben me zelf naar huis gestuurd en we hebben samen een opbouwplan gemaakt waarin ik nu dus zit.
pi_175645228
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:49 schreef Harry_Turtle het volgende:
Als ik het verhaal zo lees ben je tot september niet ziek (gemeld) geweest.

Dat is voldoende tijd om een goed oordeel te vellen omtrent je prestaties. Zo zal het waarschijnlijk bij rechtsbijstand ook gezien worden.
Ik heb idd tot September normaal gefunctioneerd en in juli 2017 nog een goede beoordeling gehad. Daar wordt nu in mijn eindbeoordeling met geen woord over gerept.
pi_175645308
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:17 schreef SpaanseVlieg het volgende:

[..]

Hier ook ja. Iemand die er dan geregeld wegens "ziekte" uit ligt en vervolgens wel nog leuk 3 weken aan vrije dagen over heeft aan het eind van het jaar.

Naar je collega's toe inderdaad not done naar mijn idee.
Voor de opgebouwde vakantiedagen van iemand die verzuimd gelden dezelfde regels als voormensen die niet verzuimen; ze vervallen na een half jaar na het jaar waarin ze zijn opgebouwd.
Het idee achter opbouw van vakantiedagen bij verzuim komt voort uit de re-integratieverplichtingen die iemand die verzuimt heeft. De werkgever kan (moet) dus eisen dat de verzuimende werknemer tijdens het verzuim acties onderneemt om te re-integreren.

De smoesjes van: "Ja, maar dan heb ik met mijn tante afgesproken en die afspraak staat al een jaar..", "Dan gaan we een lang weekend met familie weg..", "Dan ben ik op wintersport..." , "Dan heb ik geen oppas.." die de Arbodienst en re-integratiebedrijven steeds hoorden zijn hiermee verleden tijd. Te absurd voor woorden dat je met een verzuimende medewerker 3 weken lang niet één afspraak in kunt plannen omdat ze het te druk hebben met privé sores maar ik heb het echt met regelmaat meegemaakt.

Nu is het eenvoudig. Je komt gewoon of er gaat een melding naar de werkgever en die zet het loon stop. Of je neemt vakantiedagen op als die je re-integratie niet dwarsbomen.
  maandag 11 december 2017 @ 14:20:22 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175645330
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Niet dat je je vrije dagen moet inleveren maar gewoon de opbouw stop staat die 6 weken en dan scheelt het je dus een dag of 3 voor dat jaar o.i.d.

Ik weet niet precies hoe ik me dat voorstel maar heb dat altijd een tikkeltje oneerlijk gevonden en dan niet eens naar de WG maar naar je collega's
Niets oneerlijks aan want jij hebt gewoon dezelfde rechten. Wees liever blij dat jij niet (langdurig) ziek bent. Maargoed, beetje offtopic.
And so is the past
pi_175646539
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 14:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Niets oneerlijks aan want jij hebt gewoon dezelfde rechten. Wees liever blij dat jij niet (langdurig) ziek bent. Maargoed, beetje offtopic.
Dat hoor je dan altijd ja '' wil je ruilen'' :')

Ik zou dat wel graag anders zien ja, ook als ik zelf ziek zou worden dan zou ik dat ook terecht vinden.

Moet ik wel zeggen dat ik volgens mij nog nooit ziek bent geweest of een dag werk heb gemist daardoor dus dan heb je dat misschien wel iets eerder ja.

Sommige bedrijven hebben bijvoorbeeld een extra'tje als je niet ziek bent geweest dat is ook een goeie wat mij betreft.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 11 december 2017 @ 15:15:48 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175646571
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Sommige bedrijven hebben bijvoorbeeld een extra'tje als je niet ziek bent geweest dat is ook een goeie wat mij betreft.
Ja een wortel smaakt beter dan een stok, dat is al eeuwenlang bekend. Voor de rest het welbekende klagen met gezonde benen.
And so is the past
pi_175646653
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 15:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja een wortel smaakt beter dan een stok, dat is al eeuwenlang bekend. Voor de rest het welbekende klagen met gezonde benen.
Zelfde als het gezeur over het eigen risico, als je zorg gebruikt moet je ook extra betalen is mijn mening maar dan hoor je ook van '' ik kies er ook niet voor'' en wil je ruilen''

Als je ziek bent kun je niets aan doen maar je belast wel het systeem of je collega's dus enige solidariteit daarmee lijkt me wel op zijn plaats.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_175646717
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor de opgebouwde vakantiedagen van iemand die verzuimd gelden dezelfde regels als voormensen die niet verzuimen; ze vervallen na een half jaar na het jaar waarin ze zijn opgebouwd.
Behalve als je niet de kans hebt gehad om ze op te nemen. En laat daar nou net vaak sprake van zijn bij mensen die langdurig ziek zijn.
pi_175647142
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:22 schreef Certeco het volgende:

[..]

Behalve als je niet de kans hebt gehad om ze op te nemen. En laat daar nou net vaak sprake van zijn bij mensen die langdurig ziek zijn.
Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.
pi_175647523
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.
Bedankt voor je inzichtvolle opmerking.
pi_175647842
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:55 schreef Certeco het volgende:

[..]

Bedankt voor je inzichtvolle opmerking.
Wat begrijp je nu niet?
pi_175647986
Ik persoonlijk begrijp niet waarom mensen hun slecht onderbouwde meningen en hersenkronkels als een feit presenteren, maar dat is vast niet wat je bedoelde. Ik ga verder niet met je in discussie.
pi_175648566
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.
Wat een onzin, ziek is ziek, niks geen vakantiedagen opmaken. Hoe kom je daarbij?

Als je reïntegreert en je neemt dan wat uren vrij, dan gaat het wel van je verlof af. Als je volledig ziek (100%) bent niet.
pi_175648835
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:15 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Oorzaak is werk. Werkgever weet daar ook van. Hebben me zelf naar huis gestuurd en we hebben samen een opbouwplan gemaakt waarin ik nu dus zit.
Een beoordelingsgesprek is hun recht prima. Niet ondertekenen en een bijlage bij doen van hoe jij de dingen ziet. Oorzaak ziekte en het gevolg daarvan. Je bent nog steeds aan het reïntegreren en niet volledig inzetbaar. Houd het simpel.

Edit: dat je reïntegreerd wilt niet zeggen dat je slecht functioneerd. Maak het geen eenzijdig verhaal.
pi_175648925
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:56 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Een beoordelingsgesprek is hun recht prima. Niet ondertekenen en een bijlage bij doen van hoe jij de dingen ziet. Oorzaak ziekte en het gevolg daarvan. Je bent nog steeds aan het reïntegreren en niet volledig inzetbaar. Houd het simpel.

Edit: dat je reïntegreerd wilt niet zeggen dat je slecht functioneerd. Maak het geen eenzijdig verhaal.
Je hebt volkomen gelijk en ik ben het met je eens, echter misbruiken werkgevers dit heel vaak..
pi_175649855
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:43 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Wat een onzin, ziek is ziek, niks geen vakantiedagen opmaken. Hoe kom je daarbij?

Als je reïntegreert en je neemt dan wat uren vrij, dan gaat het wel van je verlof af. Als je volledig ziek (100%) bent niet.
quote:
>Nieuwe vakantieregeling per 1 januari 2012

Let op de nieuwe vakantieregeling. Zieke werknemers krijgen namelijk vanaf 1 januari 2012 dezelfde aanspraken op wettelijke vakantiedagen als andere werknemers. Een zieke werknemer met een fulltime dienstverband heeft dus recht op een jaarlijkse vakantieperiode van (wettelijk) vier weken met behoud van loon. Ook de werknemer die gedeeltelijk arbeidsongeschikt is, heeft recht op volledige opbouw met doorbetaling van loon (en dus niet langer alleen over het deel dat hij werkt).

Het wordt dan ook mogelijk om vakantiedagen af te boeken wanneer de zieke medewerker op vakantie gaat. Een zieke werknemer wordt in staat geacht daarvoor vakantiedagen op te nemen. Een zieke werknemer die op vakantie wil gaan (en daarvoor toestemming heeft gekregen van de werkgever en een positief advies van de bedrijfsarts), zal dus vakantiedagen moeten opnemen. Een werknemer die zo ziek is dat deze niet in staat is te re-integreren in zijn eigen of andere functie, wordt redelijkerwijs geacht niet in staat te zijn om vakantie op te nemen.<
pi_175650735
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 17:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]


[..]

Vakantie opnemen is iets anders dan verlof. En ja, je kan als zieke werknemer inderdaad vakantie "nemen" en dat gaat dan net als ieder ander van je dagen af.

In goed overleg met de werkgever.

Ik interpreteerde je post eerst anders. Dacht dat je iemand "verplicht" tijdens ziekte de vakantiedagen op wilde/moest laten maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 18:05:20 ]
pi_175655995
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:35 schreef Jeltje het volgende:

Op dit moment ben ik gedeeltelijk ziekgemeld vanwege overspannenheidsklachten. Mijn ziekmelding dateert vanaf September en sindsdien werk ik iedere maand een dag meer. Op dit moment zit ik op 24u en ga ik naar 32u tegen het einde van deze maand.
Dat staat zwart op wit?

quote:
Afgelopen week had ik een beoordelingsgesprek en daarin is aangegeven dat ik onvoldoende functioneer en dus ook een slechte beoordeling heb gekregen. Hier hangt een salarisverhoging vanaf en een verbeterplan voor het komende jaar. In de beoordeling staat heel duidelijk de link met mijn beperkte inzetbaarheid.
Wat is de opgegeven reden van onvoldoende functioneren? Zijn targets niet gehaald? Zijn er interviews geweest met collega's? Is het 'een gevoel'?

quote:
Mijn vraag is of ik wettelijk deze beoordeling wel had mogen ontvangen? Het lijkt er nu op dat ik beoordeeld ben op mijn ziek zijn en dat geeft nooit een zuiver beeld van mijn functioneren. Ik weet dan ook niet goed of ik deze beoordeling wel moet ondertekenen.
Je hoeft nooit iets te ondertekenen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175657339
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dat staat zwart op wit?

[..]

Wat is de opgegeven reden van onvoldoende functioneren? Zijn targets niet gehaald? Zijn er interviews geweest met collega's? Is het 'een gevoel'?

[..]

Je hoeft nooit iets te ondertekenen.
Ja staat zwart-op-wit.

Reden is vanwege verminderde inzetbaarheid de gemaakte afspraken niet gerealiseerd. Er staat ook dat ik mn management verantwoordelijkheden neer heb moeten leggen vanwege mn situatie. Er staat dat ik me niet voldoende in de spotlight heb gezet.
pi_175657563
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:27 schreef Jeltje het volgende:

Ja staat zwart-op-wit.

Reden is vanwege verminderde inzetbaarheid de gemaakte afspraken niet gerealiseerd.
Is dat doel vastgesteld voor of na dat je minder bent gaan werken?

quote:
Er staat ook dat ik mn management verantwoordelijkheden neer heb moeten leggen vanwege mn situatie.
Waar bestaan deze verantwoordelijkheden uit en in hoeverre heb je ze dan niet kunnen uitvoeren? Was dit eveneens een doel dat vastgelegd was voor dat je minder bent gaan werken?

quote:
Er staat dat ik me niet voldoende in de spotlight heb gezet.
Dat klinkt zo op het eerste gezicht erg vaag. Het klinkt niet eens als een klacht, maar als een opmerking. En het klinkt al helemaal niet als een onderbouwde beoordeling.

Begrijp me goed: Als je beoordelingen te veel gaat aanvechten maak je geen vrienden. HRM is er niet voor jou, maar voor het bedrijf. Dus in de praktijk ga je bijzonder weinig merken van medewerking hierin. Het kan je heel goed je baan kosten, ook al sta je volledig in je recht.

Maar als 'opeens' beoordelingen heel vreemd worden, dan zou ik niet zomaar tekenen. Vraag collega's naar hun mening over jouw functioneren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175657738
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:27 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ja staat zwart-op-wit.

Reden is vanwege verminderde inzetbaarheid de gemaakte afspraken niet gerealiseerd. Er staat ook dat ik mn management verantwoordelijkheden neer heb moeten leggen vanwege mn situatie. Er staat dat ik me niet voldoende in de spotlight heb gezet.
Klopt het of niet?
pi_175658621
Beoordeling niet tekenen. Hooguit paraferen voor gezien. Daarnaast een eigen stuk opstellen waarin jij jouw mening uiteenzet over afgelopen periode. Werkgever moet grond kiezen om “dossier” op te bouwen. Dat kan niet én ziekte én functioneren zijn. Juridisch gezien moet er één grond gekozen worden. Lijkt erop dat jouw werkgever het op disfunctioneren gaat gooien (aangezien je qua herstel en opbouw op de goede weg zit)

Focus je daar dus op, vraag schriftelijk feedback en vraag aan werkgever waar het aan schort en wat je kan verbeteren dmv training/coaching etc. Maak een gefundeerd ontwikkelplan voor jezelf met tijdspad en zoek als het lukt een seniorcollega die je hierbij inhoudelijk wil coachen.

Evalueer regelmatig en leg ook dat vast.

Dan heeft werkgever weinig stokken over om te slaan. Het wordt in ieder geval veel lastiger.. succes :)
Alius aliud dicit
pi_175658706
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:58 schreef Mrmime het volgende:
Beoordeling niet tekenen. Hooguit paraferen voor gezien. Daarnaast een eigen stuk opstellen waarin jij jouw mening uiteenzet over afgelopen periode. Werkgever moet grond kiezen om “dossier” op te bouwen. Dat kan niet én ziekte én functioneren zijn. Juridisch gezien moet er één grond gekozen worden. Lijkt erop dat jouw werkgever het op disfunctioneren gaat gooien. Focus je daar dus op, vraag schriftelijk feedback en vraag aan werkgever waar het aan schort en wat je kan verbeteren dmv training/coaching etc. Maak een gefundeerd ontwikkelplan voor jezelf met tijdspad en zoek als het lukt een seniorcollega die je hierbij inhoudelijk wil coachen.

Dan heeft werkgever weinig stokken over om te slaan. Het wordt in ieder geval veel lastiger.. succes :)
Mooi en goed uiteengezet ^O^.

TS, ben je tijdelijk ziek of kun je volledig herstellen, en binnen hoeveel tijd dan, denk je?

Lees net een burn-out, lijkt mij lastig in te schatten mbt herstel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 22:02:26 ]
  maandag 11 december 2017 @ 22:07:13 #44
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_175658946
TS je zit in een PIP, en gezien je reacties functioneer je ook minder (de uren die je wel komt ben je niet volledig aan het functioneren blijkbaar) en is dat dus wel min of meer terecht.

Ik zou me (weer) volledig ziek melden, blijkbaar gaat het nog niet goed en kun je het meer werken en/of werken op je oude niveau op dit moment nog niet aan.

Blijf je door emmeren dan zit je binnen een maand of 6 zonder werk.
Dum de dum
pi_175659054
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:07 schreef Fe2O3 het volgende:
TS je zit in een PIP, en gezien je reacties functioneer je ook minder (de uren die je wel komt ben je niet volledig aan het functioneren blijkbaar) en is dat dus wel min of meer terecht.

Ik zou me (weer) volledig ziek melden, blijkbaar gaat het nog niet goed en kun je het meer werken en/of werken op je oude niveau op dit moment nog niet aan.

Blijf je door emmeren dan zit je binnen een maand of 6 zonder werk.
Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..
vergeet niet dat de bedrijfsarts hier ongetwijfeld in beeld is en een re-integratie advies zal hebben gegeven..
Alius aliud dicit
  maandag 11 december 2017 @ 22:13:00 #46
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_175659178
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:10 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..
vergeet niet dat de bedrijfsarts hier ongetwijfeld in beeld is en een re-integratie advies zal hebben gegeven..
Na ziekmelden moet TS idd weer terug naar de dokter ja, ik lees trouwens niets van bedrijfs of gewone arts die de klachten van TS heeft gehoord.
Dum de dum
pi_175659194
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:10 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..
vergeet niet dat de bedrijfsarts hier ongetwijfeld in beeld is en een re-integratie advies zal hebben gegeven..
Dan is de vraag wat het advies was of is van de bedrijfsarts, toch?

Helaas trek je als werknemer vaak aan het kortste eind.

Jezelf verder kapot maken door "stug" door te gaan en nog verder in een burn-out te komen, zou ik niet aanraden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 22:23:18 ]
pi_175659398
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:13 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Na ziekmelden moet TS idd weer terug naar de dokter ja, ik lees trouwens niets van bedrijfs of gewone arts die de klachten van TS heeft gehoord.
Normaalgesproken gaat medewerker na maximaal zes weken ziekte naar de bedrijfsarts, vaak eerder als duidelijk is dat de ziekteperiode langer gaat duren. Ik ga er van uit, maar dat is een aanname, dat het opbouwschema in overleg met en op advies van de bedrijfsarts tot stand is gekomen.. dat niet opvolgen kan veel gedoe geven.. second opinion, deskundigenoordeel UWV etc..
Alius aliud dicit
pi_175659721
@TS, de uren die wel werkt, functioneer je dan (naar jouw mening) wel 100%? Of zijn je resultaten relatief genomen ook slechter? Dat is klote, maar dan is een negatieve beoordeling imo terecht.

Maar kijk eens verder dan dat, als er van je wordt verwacht dat je straks weer volledig aan het werk gaat, dien je ook full-time 100% te functioneren. Kan je dat aan? Wordt het werk overigens wel aangepast op jou om een nieuwe burn-out te voorkomen?
pi_175663834
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Is dat doel vastgesteld voor of na dat je minder bent gaan werken?

[..]

Waar bestaan deze verantwoordelijkheden uit en in hoeverre heb je ze dan niet kunnen uitvoeren? Was dit eveneens een doel dat vastgelegd was voor dat je minder bent gaan werken?

[..]

Dat klinkt zo op het eerste gezicht erg vaag. Het klinkt niet eens als een klacht, maar als een opmerking. En het klinkt al helemaal niet als een onderbouwde beoordeling.

Begrijp me goed: Als je beoordelingen te veel gaat aanvechten maak je geen vrienden. HRM is er niet voor jou, maar voor het bedrijf. Dus in de praktijk ga je bijzonder weinig merken van medewerking hierin. Het kan je heel goed je baan kosten, ook al sta je volledig in je recht.

Maar als 'opeens' beoordelingen heel vreemd worden, dan zou ik niet zomaar tekenen. Vraag collega's naar hun mening over jouw functioneren.
Doelstellingen waren bepaald voor mijn ziekte. En team management taken bestonden uit de volledige sturing van het team inclusief beoordelingen etc. Doel was vastgelegd voor mijn ziektje en tijdens mijn tussentijdse evaluatie heb ik daar een 'verbeteren' op gekregen met de toevoeging dat mijn leidinggevende en ik samen de rol als team manager verder zouden gaan formaliseren omdat de rol tot dan toe niet formeel was. Ik heb dus de management verantwoordelijkheden er bij gepakt zonder dat mijn rol dat formeel verlangde en het op papier zo erkend was.
pi_175663840
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt het of niet?
Het klopt dat ik vanwege ziekte niet mijn rol het hele jaar heb kunnen uitvoeren zoals we in januari 2017 hadden besproken. Het klopt, los van mijn ziekte, dat ik mijn managementtaken beter had kunnen uitvoeren.
pi_175663850
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:00 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Mooi en goed uiteengezet ^O^.

TS, ben je tijdelijk ziek of kun je volledig herstellen, en binnen hoeveel tijd dan, denk je?

Lees net een burn-out, lijkt mij lastig in te schatten mbt herstel.
Tijdelijk - herstel is voorzien voor februari 2018. Normaliter werk ik 36 u, ik zit nu in de opbouw naar 32u.
pi_175663857
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:07 schreef Fe2O3 het volgende:
TS je zit in een PIP, en gezien je reacties functioneer je ook minder (de uren die je wel komt ben je niet volledig aan het functioneren blijkbaar) en is dat dus wel min of meer terecht.

Ik zou me (weer) volledig ziek melden, blijkbaar gaat het nog niet goed en kun je het meer werken en/of werken op je oude niveau op dit moment nog niet aan.

Blijf je door emmeren dan zit je binnen een maand of 6 zonder werk.
Niet mee eens. De uren die ik wel werk functioneer ik 100% volgens de gemaakte afspraken. Dat die afspraken anders zijn dan wanneer ik niet ziek zou zijn geweest is logisch.
pi_175663861
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:13 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dan is de vraag wat het advies was of is van de bedrijfsarts, toch?

Helaas trek je als werknemer vaak aan het kortste eind.

Jezelf verder kapot maken door "stug" door te gaan en nog verder in een burn-out te komen, zou ik niet aanraden.
Ben bij de bedrijfsarts geweest. Advies is dat ik in feb 2018 weer op normaal functioneren kan zitten en dat mijn werkgever moet blijven waken dat ik niet opnieuw overbelast raak omdat daar risico op is.
pi_175665370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:26 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het klopt dat ik vanwege ziekte niet mijn rol het hele jaar heb kunnen uitvoeren zoals we in januari 2017 hadden besproken. Het klopt, los van mijn ziekte, dat ik mijn managementtaken beter had kunnen uitvoeren.
Dan vind ik het een goede beoordeling en staat ook goed benoemd waardoor je op het moment minder functioneert. De huidige beperking is een feit waar zowel jij als werkgever niet om heen kunnen.
pi_175666578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan vind ik het een goede beoordeling en staat ook goed benoemd waardoor je op het moment minder functioneert. De huidige beperking is een feit waar zowel jij als werkgever niet om heen kunnen.
Dus jij vindt het kloppen dat iemand een onvoldoende krijgt omdat die ziek is geworden en daardoor de afspraken die gemaakt zijn voor gezonde omstandigheden niet heeft kunnen waarmaken?
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:38:51 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175666644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:34 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Dus jij vindt het kloppen dat iemand een onvoldoende krijgt omdat die ziek is geworden en daardoor de afspraken die gemaakt zijn voor gezonde omstandigheden niet heeft kunnen waarmaken?
Gaat het je om de onvoldoende of gaat het je erom dat je geen salarisverhoging krijgt? Het laatste vind ik wel redelijk, maar persoonlijk had ik het ook begrepen als de werkgever het beoordelingsgesprek had opgeschort.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175666680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:34 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Dus jij vindt het kloppen dat iemand een onvoldoende krijgt omdat die ziek is geworden en daardoor de afspraken die gemaakt zijn voor gezonde omstandigheden niet heeft kunnen waarmaken?
Ja, wat moeten ze dan, doen alsof je wel gefunctioneerd hebt op het normale niveau en extra geld geven?
pi_175667711
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gaat het je om de onvoldoende of gaat het je erom dat je geen salarisverhoging krijgt? Het laatste vind ik wel redelijk, maar persoonlijk had ik het ook begrepen als de werkgever het beoordelingsgesprek had opgeschort.
Het gaat me niet om de salarisverhoging. Het gaat me er meer om dat ze zeggen dat ik niet goed heb gefunctioneerd terwijl ik ziek ben. Dat ziek zijn bepaalt nu het eindoordeel. Ik mis de overweging van de periode voordat ik ziek werd en ik mis ook de feedback op hoe ik functioneer sinds ik ziek ben in licht van de nieuwe afspraken die daarover gemaakt zijn.
pi_175667731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja, wat moeten ze dan, doen alsof je wel gefunctioneerd hebt op het normale niveau en extra geld geven?
Extra geld niet. Ik neig nu iig naar het laten opnemen van mijn kant van het verhaal in de beoordeling zodat het geen eenzijdig beeld is. Iemand die ziek is functioneert niet per defenitie slecht. In mijn geval lijkt het erop dat daar wel een directe link tussen wordt gelegd.
pi_175668134
Dan vat dit het goed samen, toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:26 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het klopt dat ik vanwege ziekte niet mijn rol het hele jaar heb kunnen uitvoeren zoals we in januari 2017 hadden besproken.
Slechte beoordeling onterecht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:26 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het klopt, los van mijn ziekte, dat ik mijn managementtaken beter had kunnen uitvoeren.
Onvoldoende beoordeling wél terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 12-12-2017 13:07:35 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:23 #62
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_175668321
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:49 schreef Harry_Turtle het volgende:
Als ik het verhaal zo lees ben je tot september niet ziek (gemeld) geweest.
Dat is een aanname.
pi_175668403
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:01 schreef baskick het volgende:
Dan vat dit het goed samen, toch?

[..]

Slechte beoordeling onterecht.

[..]

Onvoldoende beoordeling wél terecht.
Yep. Er valt nog te discussieeren over hoe groot mijn managementverantwoordelijkheden waren tov overige taken maar die wil ik sws niet aangaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jeltje op 12-12-2017 13:23:05 ]
pi_175668408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:10 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dat is een aanname.
Dat is een feit.
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:17:57 #65
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_175668479
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:14 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Dat is een feit.
nu wel.
pi_175669163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:39 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Extra geld niet. Ik neig nu iig naar het laten opnemen van mijn kant van het verhaal in de beoordeling zodat het geen eenzijdig beeld is. Iemand die ziek is functioneert niet per defenitie slecht. In mijn geval lijkt het erop dat daar wel een directe link tussen wordt gelegd.
Succes met het erin krijgen, mij is het toen niet gelukt helaas, stond alleen de visie van mijn leidinggevende in.

Aanpassen wilde hij niet :{.
pi_175669216
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:49 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Succes met het erin krijgen, mij is het toen niet gelukt helaas, stond alleen de visie van mijn leidinggevende in.

Aanpassen wilde hij niet :{.
En wat heb je toen gedaan? En hoe was jullie werkrelatie daarna?
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:55:59 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175669314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:38 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de salarisverhoging. Het gaat me er meer om dat ze zeggen dat ik niet goed heb gefunctioneerd terwijl ik ziek ben. Dat ziek zijn bepaalt nu het eindoordeel. Ik mis de overweging van de periode voordat ik ziek werd en ik mis ook de feedback op hoe ik functioneer sinds ik ziek ben in licht van de nieuwe afspraken die daarover gemaakt zijn.
Ik vind dat je wel een punt hebt. Het gegeven dat je een periode ziek was in het jaar dat in het beoordelingsgesprek besproken is, moet toch wel worden meegenomen in het verhaal. Misschien wist je leidinggevende gewoon niet goed hoe hij dat moest aanpakken.

Heb je al eens met een deskundige gebeld? Met iemand van de medezeggenschapsraad overlegd? Ik zou neigen naar ten minste een aanvulling van de beoordeling met wat je hierboven schrijft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175669780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:14 schreef Jeltje het volgende:
Yep. Er valt nog te discussieeren over hoe groot mijn managementverantwoordelijkheden waren tov overige taken maar die wil ik sws niet aangaan.

Als je dat buiten beschouwing laat, heb je toch niet op alle punten voldoende gescoord? Dat maakt een onvoldoende overall-beoordeling dan toch logisch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175669936
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:39 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Extra geld niet. Ik neig nu iig naar het laten opnemen van mijn kant van het verhaal in de beoordeling zodat het geen eenzijdig beeld is. Iemand die ziek is functioneert niet per defenitie slecht. In mijn geval lijkt het erop dat daar wel een directe link tussen wordt gelegd.
Jouw kant van het verhaal is toch:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:26 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het klopt dat ik vanwege ziekte niet mijn rol het hele jaar heb kunnen uitvoeren zoals we in januari 2017 hadden besproken. Het klopt, los van mijn ziekte, dat ik mijn managementtaken beter had kunnen uitvoeren.
Volgens mij staat dat er al in.
pi_175669958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:51 schreef Jeltje het volgende:

[..]

En wat heb je toen gedaan? En hoe was jullie werkrelatie daarna?
Uiteindelijk is de hele boel geklapt en ben ik eruit gewerkt.

Ook ziekte, kon niet meer terug komen op mijn oude niveau (en daar baal(de) ik zelf ook van). Iedereen heeft het over hoe vervelend het voor de werkgever is, maar wat denk je van de werknemer dan? ;).
pi_175671246
Beste Jeltje, ik heb je gisteravond uitgebreid in meerdere postings van advies voorzien. ( wel beetje jammer dat je daar niet op reageert, maar ik snap ook wel dat het misschien niet de boodschap is waar je op zot te wachten).
Ook nu er meer duidelijk is geworden nav de postings van vandaag blijven mijn adviezen ongewijzigd. Het lijkt erop dat je werkgever goed weet waar hij/zij mee bezig is.
Ik wens je veel succes en wijsheid toe.
Alius aliud dicit
pi_175687872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Als je dat buiten beschouwing laat, heb je toch niet op alle punten voldoende gescoord? Dat maakt een onvoldoende overall-beoordeling dan toch logisch?
Ik heb op alle punten behalve het leiding geven voldoende gescoord tot ik ziek werd. Vanaf het moment dat ik ziek werd hebben we nieuwe afspraken gemaakt over welke werkzaamheden ik zou blijven doen. Die werkzaamheden heb ik goed uitgevoerd. Kijken we naar de afspraken zoals die begin 2017 zijn geformuleerd dan heb ik sinds September niet aan die afspraken voldaan vanwege ziekte maar wel aan de nieuwe afspraken.

Ik vind het een lasting iets want als je puur kijkt naar hoe de afspraken in januari 2017 zijn gemaakt dan kun je zeggen dat ik daar sinds September niet aan voldoe. De reden dat ik niet voldoe is omdat ik daar vanwege ziekte toe niet in staat ben. Je kunt daar dus op 2 manieren naar kijken. Niet gehaald = onvoldoende OF kijken naar de periode waarin de persoon niet ziek was en dus wel normaal kon functioneren en die periode positief beoordelen en de periode sinds ziek NIET beoordelen (negatief noch positief.
pi_175687940
Een stuk minder werken en toch salarisverhoging eisen, het moet niet gekker worden.
pi_175687969
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:18 schreef Mrmime het volgende:
Beste Jeltje, ik heb je gisteravond uitgebreid in meerdere postings van advies voorzien. ( wel beetje jammer dat je daar niet op reageert, maar ik snap ook wel dat het misschien niet de boodschap is waar je op zot te wachten).
Ook nu er meer duidelijk is geworden nav de postings van vandaag blijven mijn adviezen ongewijzigd. Het lijkt erop dat je werkgever goed weet waar hij/zij mee bezig is.
Ik wens je veel succes en wijsheid toe.
Dank voor je adviezen. Er staat niks in waar ik me niet in kan vinden en heb ze zeker wel gelezen en meegenomen in mijn afweging.

Inmiddels heb ik een reactie geschreven op mijn beoordeling waarin ik aangeef dat een aantal zaken ontbreken zoals het feit dat ik prima functioneerde totdat ik ziek werd en dat ik prima functioneer onder de nieuwe afspraken vanaf die ziekte. Ik heb om een nuancering van mijn beoordeling gevraagd.

Gisteren daar kort telefonisch over gesproken met mijn leidinggevende en ze gaf aan dat ze zich kon vinden in mijn reactie. Ze gaat nu intern overleggen en zei dat ze verwacht dat er wel wat toegevoegd kan worden aan mijn beoordeling zodat het een betere reflectie is van mijn functioneren over het hele jaar genomen.

Nu dus even afwachten waar ze mee gaat komen en dan kan ik beslissen of ik teken voor akkoord of voor gezien.
  woensdag 13 december 2017 @ 10:11:40 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175688608
Tevreden met dat resultaat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_175688772
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:11 schreef Lienekien het volgende:
Tevreden met dat resultaat?
Op dit moment wel.

Wat ik iig wil vermijden is dat dit voor mij zoveel (emotionele) spanning gaat opleveren dat ik mijn geboekte vooruitgang weer zie wegglippen. Mijn welzijn staat sws op nummer 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')