abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 december 2017 @ 15:15:48 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175646571
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Sommige bedrijven hebben bijvoorbeeld een extra'tje als je niet ziek bent geweest dat is ook een goeie wat mij betreft.
Ja een wortel smaakt beter dan een stok, dat is al eeuwenlang bekend. Voor de rest het welbekende klagen met gezonde benen.
And so is the past
pi_175646653
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 15:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja een wortel smaakt beter dan een stok, dat is al eeuwenlang bekend. Voor de rest het welbekende klagen met gezonde benen.
Zelfde als het gezeur over het eigen risico, als je zorg gebruikt moet je ook extra betalen is mijn mening maar dan hoor je ook van '' ik kies er ook niet voor'' en wil je ruilen''

Als je ziek bent kun je niets aan doen maar je belast wel het systeem of je collega's dus enige solidariteit daarmee lijkt me wel op zijn plaats.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_175646717
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor de opgebouwde vakantiedagen van iemand die verzuimd gelden dezelfde regels als voormensen die niet verzuimen; ze vervallen na een half jaar na het jaar waarin ze zijn opgebouwd.
Behalve als je niet de kans hebt gehad om ze op te nemen. En laat daar nou net vaak sprake van zijn bij mensen die langdurig ziek zijn.
pi_175647142
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:22 schreef Certeco het volgende:

[..]

Behalve als je niet de kans hebt gehad om ze op te nemen. En laat daar nou net vaak sprake van zijn bij mensen die langdurig ziek zijn.
Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.
pi_175647523
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.
Bedankt voor je inzichtvolle opmerking.
pi_175647842
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:55 schreef Certeco het volgende:

[..]

Bedankt voor je inzichtvolle opmerking.
Wat begrijp je nu niet?
pi_175647986
Ik persoonlijk begrijp niet waarom mensen hun slecht onderbouwde meningen en hersenkronkels als een feit presenteren, maar dat is vast niet wat je bedoelde. Ik ga verder niet met je in discussie.
pi_175648566
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dus want ook tijdens ziekteverlof dien je vakantiedagen op te nemen. Doe je dat niet dan heb je wel die mogelijkheid gehad.
Wat een onzin, ziek is ziek, niks geen vakantiedagen opmaken. Hoe kom je daarbij?

Als je reïntegreert en je neemt dan wat uren vrij, dan gaat het wel van je verlof af. Als je volledig ziek (100%) bent niet.
pi_175648835
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:15 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Oorzaak is werk. Werkgever weet daar ook van. Hebben me zelf naar huis gestuurd en we hebben samen een opbouwplan gemaakt waarin ik nu dus zit.
Een beoordelingsgesprek is hun recht prima. Niet ondertekenen en een bijlage bij doen van hoe jij de dingen ziet. Oorzaak ziekte en het gevolg daarvan. Je bent nog steeds aan het reïntegreren en niet volledig inzetbaar. Houd het simpel.

Edit: dat je reïntegreerd wilt niet zeggen dat je slecht functioneerd. Maak het geen eenzijdig verhaal.
pi_175648925
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:56 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Een beoordelingsgesprek is hun recht prima. Niet ondertekenen en een bijlage bij doen van hoe jij de dingen ziet. Oorzaak ziekte en het gevolg daarvan. Je bent nog steeds aan het reïntegreren en niet volledig inzetbaar. Houd het simpel.

Edit: dat je reïntegreerd wilt niet zeggen dat je slecht functioneerd. Maak het geen eenzijdig verhaal.
Je hebt volkomen gelijk en ik ben het met je eens, echter misbruiken werkgevers dit heel vaak..
pi_175649855
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:43 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Wat een onzin, ziek is ziek, niks geen vakantiedagen opmaken. Hoe kom je daarbij?

Als je reïntegreert en je neemt dan wat uren vrij, dan gaat het wel van je verlof af. Als je volledig ziek (100%) bent niet.
quote:
>Nieuwe vakantieregeling per 1 januari 2012

Let op de nieuwe vakantieregeling. Zieke werknemers krijgen namelijk vanaf 1 januari 2012 dezelfde aanspraken op wettelijke vakantiedagen als andere werknemers. Een zieke werknemer met een fulltime dienstverband heeft dus recht op een jaarlijkse vakantieperiode van (wettelijk) vier weken met behoud van loon. Ook de werknemer die gedeeltelijk arbeidsongeschikt is, heeft recht op volledige opbouw met doorbetaling van loon (en dus niet langer alleen over het deel dat hij werkt).

Het wordt dan ook mogelijk om vakantiedagen af te boeken wanneer de zieke medewerker op vakantie gaat. Een zieke werknemer wordt in staat geacht daarvoor vakantiedagen op te nemen. Een zieke werknemer die op vakantie wil gaan (en daarvoor toestemming heeft gekregen van de werkgever en een positief advies van de bedrijfsarts), zal dus vakantiedagen moeten opnemen. Een werknemer die zo ziek is dat deze niet in staat is te re-integreren in zijn eigen of andere functie, wordt redelijkerwijs geacht niet in staat te zijn om vakantie op te nemen.<
pi_175650735
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 17:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]


[..]

Vakantie opnemen is iets anders dan verlof. En ja, je kan als zieke werknemer inderdaad vakantie "nemen" en dat gaat dan net als ieder ander van je dagen af.

In goed overleg met de werkgever.

Ik interpreteerde je post eerst anders. Dacht dat je iemand "verplicht" tijdens ziekte de vakantiedagen op wilde/moest laten maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 18:05:20 ]
pi_175655995
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:35 schreef Jeltje het volgende:

Op dit moment ben ik gedeeltelijk ziekgemeld vanwege overspannenheidsklachten. Mijn ziekmelding dateert vanaf September en sindsdien werk ik iedere maand een dag meer. Op dit moment zit ik op 24u en ga ik naar 32u tegen het einde van deze maand.
Dat staat zwart op wit?

quote:
Afgelopen week had ik een beoordelingsgesprek en daarin is aangegeven dat ik onvoldoende functioneer en dus ook een slechte beoordeling heb gekregen. Hier hangt een salarisverhoging vanaf en een verbeterplan voor het komende jaar. In de beoordeling staat heel duidelijk de link met mijn beperkte inzetbaarheid.
Wat is de opgegeven reden van onvoldoende functioneren? Zijn targets niet gehaald? Zijn er interviews geweest met collega's? Is het 'een gevoel'?

quote:
Mijn vraag is of ik wettelijk deze beoordeling wel had mogen ontvangen? Het lijkt er nu op dat ik beoordeeld ben op mijn ziek zijn en dat geeft nooit een zuiver beeld van mijn functioneren. Ik weet dan ook niet goed of ik deze beoordeling wel moet ondertekenen.
Je hoeft nooit iets te ondertekenen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175657339
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dat staat zwart op wit?

[..]

Wat is de opgegeven reden van onvoldoende functioneren? Zijn targets niet gehaald? Zijn er interviews geweest met collega's? Is het 'een gevoel'?

[..]

Je hoeft nooit iets te ondertekenen.
Ja staat zwart-op-wit.

Reden is vanwege verminderde inzetbaarheid de gemaakte afspraken niet gerealiseerd. Er staat ook dat ik mn management verantwoordelijkheden neer heb moeten leggen vanwege mn situatie. Er staat dat ik me niet voldoende in de spotlight heb gezet.
pi_175657563
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:27 schreef Jeltje het volgende:

Ja staat zwart-op-wit.

Reden is vanwege verminderde inzetbaarheid de gemaakte afspraken niet gerealiseerd.
Is dat doel vastgesteld voor of na dat je minder bent gaan werken?

quote:
Er staat ook dat ik mn management verantwoordelijkheden neer heb moeten leggen vanwege mn situatie.
Waar bestaan deze verantwoordelijkheden uit en in hoeverre heb je ze dan niet kunnen uitvoeren? Was dit eveneens een doel dat vastgelegd was voor dat je minder bent gaan werken?

quote:
Er staat dat ik me niet voldoende in de spotlight heb gezet.
Dat klinkt zo op het eerste gezicht erg vaag. Het klinkt niet eens als een klacht, maar als een opmerking. En het klinkt al helemaal niet als een onderbouwde beoordeling.

Begrijp me goed: Als je beoordelingen te veel gaat aanvechten maak je geen vrienden. HRM is er niet voor jou, maar voor het bedrijf. Dus in de praktijk ga je bijzonder weinig merken van medewerking hierin. Het kan je heel goed je baan kosten, ook al sta je volledig in je recht.

Maar als 'opeens' beoordelingen heel vreemd worden, dan zou ik niet zomaar tekenen. Vraag collega's naar hun mening over jouw functioneren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175657738
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:27 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ja staat zwart-op-wit.

Reden is vanwege verminderde inzetbaarheid de gemaakte afspraken niet gerealiseerd. Er staat ook dat ik mn management verantwoordelijkheden neer heb moeten leggen vanwege mn situatie. Er staat dat ik me niet voldoende in de spotlight heb gezet.
Klopt het of niet?
pi_175658621
Beoordeling niet tekenen. Hooguit paraferen voor gezien. Daarnaast een eigen stuk opstellen waarin jij jouw mening uiteenzet over afgelopen periode. Werkgever moet grond kiezen om “dossier” op te bouwen. Dat kan niet én ziekte én functioneren zijn. Juridisch gezien moet er één grond gekozen worden. Lijkt erop dat jouw werkgever het op disfunctioneren gaat gooien (aangezien je qua herstel en opbouw op de goede weg zit)

Focus je daar dus op, vraag schriftelijk feedback en vraag aan werkgever waar het aan schort en wat je kan verbeteren dmv training/coaching etc. Maak een gefundeerd ontwikkelplan voor jezelf met tijdspad en zoek als het lukt een seniorcollega die je hierbij inhoudelijk wil coachen.

Evalueer regelmatig en leg ook dat vast.

Dan heeft werkgever weinig stokken over om te slaan. Het wordt in ieder geval veel lastiger.. succes :)
Alius aliud dicit
pi_175658706
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:58 schreef Mrmime het volgende:
Beoordeling niet tekenen. Hooguit paraferen voor gezien. Daarnaast een eigen stuk opstellen waarin jij jouw mening uiteenzet over afgelopen periode. Werkgever moet grond kiezen om “dossier” op te bouwen. Dat kan niet én ziekte én functioneren zijn. Juridisch gezien moet er één grond gekozen worden. Lijkt erop dat jouw werkgever het op disfunctioneren gaat gooien. Focus je daar dus op, vraag schriftelijk feedback en vraag aan werkgever waar het aan schort en wat je kan verbeteren dmv training/coaching etc. Maak een gefundeerd ontwikkelplan voor jezelf met tijdspad en zoek als het lukt een seniorcollega die je hierbij inhoudelijk wil coachen.

Dan heeft werkgever weinig stokken over om te slaan. Het wordt in ieder geval veel lastiger.. succes :)
Mooi en goed uiteengezet ^O^.

TS, ben je tijdelijk ziek of kun je volledig herstellen, en binnen hoeveel tijd dan, denk je?

Lees net een burn-out, lijkt mij lastig in te schatten mbt herstel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 22:02:26 ]
  maandag 11 december 2017 @ 22:07:13 #44
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_175658946
TS je zit in een PIP, en gezien je reacties functioneer je ook minder (de uren die je wel komt ben je niet volledig aan het functioneren blijkbaar) en is dat dus wel min of meer terecht.

Ik zou me (weer) volledig ziek melden, blijkbaar gaat het nog niet goed en kun je het meer werken en/of werken op je oude niveau op dit moment nog niet aan.

Blijf je door emmeren dan zit je binnen een maand of 6 zonder werk.
Dum de dum
pi_175659054
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:07 schreef Fe2O3 het volgende:
TS je zit in een PIP, en gezien je reacties functioneer je ook minder (de uren die je wel komt ben je niet volledig aan het functioneren blijkbaar) en is dat dus wel min of meer terecht.

Ik zou me (weer) volledig ziek melden, blijkbaar gaat het nog niet goed en kun je het meer werken en/of werken op je oude niveau op dit moment nog niet aan.

Blijf je door emmeren dan zit je binnen een maand of 6 zonder werk.
Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..
vergeet niet dat de bedrijfsarts hier ongetwijfeld in beeld is en een re-integratie advies zal hebben gegeven..
Alius aliud dicit
  maandag 11 december 2017 @ 22:13:00 #46
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_175659178
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:10 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..
vergeet niet dat de bedrijfsarts hier ongetwijfeld in beeld is en een re-integratie advies zal hebben gegeven..
Na ziekmelden moet TS idd weer terug naar de dokter ja, ik lees trouwens niets van bedrijfs of gewone arts die de klachten van TS heeft gehoord.
Dum de dum
pi_175659194
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:10 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Als je je werkgever voer wil geven voor dossieropbouw moet je dit vooral doen..
vergeet niet dat de bedrijfsarts hier ongetwijfeld in beeld is en een re-integratie advies zal hebben gegeven..
Dan is de vraag wat het advies was of is van de bedrijfsarts, toch?

Helaas trek je als werknemer vaak aan het kortste eind.

Jezelf verder kapot maken door "stug" door te gaan en nog verder in een burn-out te komen, zou ik niet aanraden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 22:23:18 ]
pi_175659398
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:13 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Na ziekmelden moet TS idd weer terug naar de dokter ja, ik lees trouwens niets van bedrijfs of gewone arts die de klachten van TS heeft gehoord.
Normaalgesproken gaat medewerker na maximaal zes weken ziekte naar de bedrijfsarts, vaak eerder als duidelijk is dat de ziekteperiode langer gaat duren. Ik ga er van uit, maar dat is een aanname, dat het opbouwschema in overleg met en op advies van de bedrijfsarts tot stand is gekomen.. dat niet opvolgen kan veel gedoe geven.. second opinion, deskundigenoordeel UWV etc..
Alius aliud dicit
pi_175659721
@TS, de uren die wel werkt, functioneer je dan (naar jouw mening) wel 100%? Of zijn je resultaten relatief genomen ook slechter? Dat is klote, maar dan is een negatieve beoordeling imo terecht.

Maar kijk eens verder dan dat, als er van je wordt verwacht dat je straks weer volledig aan het werk gaat, dien je ook full-time 100% te functioneren. Kan je dat aan? Wordt het werk overigens wel aangepast op jou om een nieuwe burn-out te voorkomen?
pi_175663834
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Is dat doel vastgesteld voor of na dat je minder bent gaan werken?

[..]

Waar bestaan deze verantwoordelijkheden uit en in hoeverre heb je ze dan niet kunnen uitvoeren? Was dit eveneens een doel dat vastgelegd was voor dat je minder bent gaan werken?

[..]

Dat klinkt zo op het eerste gezicht erg vaag. Het klinkt niet eens als een klacht, maar als een opmerking. En het klinkt al helemaal niet als een onderbouwde beoordeling.

Begrijp me goed: Als je beoordelingen te veel gaat aanvechten maak je geen vrienden. HRM is er niet voor jou, maar voor het bedrijf. Dus in de praktijk ga je bijzonder weinig merken van medewerking hierin. Het kan je heel goed je baan kosten, ook al sta je volledig in je recht.

Maar als 'opeens' beoordelingen heel vreemd worden, dan zou ik niet zomaar tekenen. Vraag collega's naar hun mening over jouw functioneren.
Doelstellingen waren bepaald voor mijn ziekte. En team management taken bestonden uit de volledige sturing van het team inclusief beoordelingen etc. Doel was vastgelegd voor mijn ziektje en tijdens mijn tussentijdse evaluatie heb ik daar een 'verbeteren' op gekregen met de toevoeging dat mijn leidinggevende en ik samen de rol als team manager verder zouden gaan formaliseren omdat de rol tot dan toe niet formeel was. Ik heb dus de management verantwoordelijkheden er bij gepakt zonder dat mijn rol dat formeel verlangde en het op papier zo erkend was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')